Видео урок: Неорганична химия. Задача 10

04:35
1 970
37
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Яко! Схематично решение на задача 10, Неорганична химия, от сборника за кандидатстудентски изпит по химия на МУ-Варна. Определени са веществата, означени с букви. Веществото А с воден разтвор на сребърен нитрат и бариев хлорид образува утайки Б и В. При загряване на А се отделят три вещества в газообразо състояние – Г, Д и Е. Водният разтвор на Г има основен характер и с дисребърен оксид образува комплексно съединение. Взаимодействието между Д и Е води до образуване на киселина. Описаните процеси са изразени с уравнения.
Раздел:
Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Неорганична химия
Ключови думи:
Логическа задача, соли, утайки, амониев карбонат, амоняк, въглероден диоксид, вода, киселина, основа, йонообменни реакции, комплексно съедин

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (37)
Профилна снимка
12.03.2013

Ученик

+6
Много благодаря, че продължавате да качвате решенията на задачите!!
Профилна снимка
02.04.2013

Ученик

+2
Рядко може да се намери някой, който е готов да помогне безвъзмездно!Благодаря много! :)
Профилна снимка
08.06.2018

Ученик

+1
При взаимодействие на А-(NH4)2CO3 с сребърен нитрат се получава веществото Б- AG2CO3 (бледо жълта утайка), а с бариев дихлорид - В -BaCO3 (Бяла утайка ) . При нагряване диамониевия карбонат се разлага на следните газове : Г-NH3, Д-CO2, Е -H2O(водни пари ). Амоняка и водата образуват амониев хидроксид (съединението с основен характер) и съответно при реакция с дисребърен оксид в присъствието на вода дава комплексното Съединение - диаминосребърен хидроксид. Това ли са веществата ?
Профилна снимка
09.06.2018

Учител на уча.се

0
Да, eleonora.
Профилна снимка
13.04.2016

Ученик

+1
Здравейте, госпожо Николова.Искам да ви попитам за термичното разлагане какво мога да напиша като текст отдолу за дооформя задачата?Благодаря ви предварително.
Профилна снимка
13.04.2016

Учител на уча.се

+1
Здравей Таня, реакция на химично разлагане, което протича под действие на висока температура.
Профилна снимка
23.06.2013

Ученик

+1
Технически Na2SO3 с маса 18g е обработен с р-р на калиев перманганат с маса 40g и масова част W(KMnO4) = 7,9 % . Определете масовата част на техническия сулфит. Реакцията протича в кисела среда. Отг. : W (Na2SO3 = )35 % molq pomognete...speshno e :( Az se opitah po mn nacini no ne uspqh da poluca otg.
Профилна снимка
23.06.2013

Учител на уча.се

+2
За да се реши задачата е необходимо да се състави вярно уравнение на окислително-редукционната реакция на окисление на динатриев сулфит от калиев перманганат и да се изравни по метода на електронния баланс. Тогава се получава: 5 Na2SO3 + 2 KMnO4 + 3 H2SO4 = 5 Na2SO4 + 2 MnSO4 + K2SO4 + 3 H2O След това се прави моларно отношение между дадения динатриев сулфит и калиевият перманганат: nNa2SO3 ; n KMnO4 = 2:5 От масата на р-ра на калиев перманганат и неговата масова част, моларната маса на калиевия перманганат пресмятаме моловете на изразходвания перманганат: 7,9 = m KMnO4.100/40 nKMnO4= mKMnO4/MKMnO4=0,02 mol От моларното отношение по уравнението пресмятаме моловете на изразходвания дикалиев сулфит nNa2SO3= 0,05 mol От тук минаваме в маса: nNa2SO3.MNa2SO3 = 6,3 g Следва, че 6.3 г от динатриевият сулфит е изразходван. Но първоначално е сложен 18 г от сулфита. Тогава пресмятам масовата част на сулфита: 6,3 . 100/ 18 = 35% използвани моларни маси: MNa2SO3 =126 MKMnO4 = 158
Профилна снимка
23.06.2013

Ученик

0
Благодаря Ви многооооооооооооооооооооооооооооооооо ... Да у-нието бях го направила , но не бях сигурна. Може ли да ви помоля за още една зад. Колко е масата на KMno4, необходим за окисление на K2SO3 с маса 8 g, намиращ се в неутрален разтвор. У-нието това ли е : К2SO3+ KMnO4 + H2SO4 + MnSO4 + H2O m(K2SO3) = 8g n(K2SO3)=n(KMnO4) = 1:1 n(K2SO3)=m(K2SO3)/M(K2SO3) = 8/158 = 0.05 n(K2SO3)=n(KMnO4) = 0.05 m(KMno4 )= n(KMnO4).M(KMnO4) = 0.05-158= 7.9 не мога да получа отг. отг. е 6.63
Профилна снимка
23.06.2013

Учител на уча.се

+1
Уравнението ти не е вярно! 3 K2SO3 + 2 KMnO4 + H2O ----> 3 K2SO4 + 2 MnO2 + 2KOH След това ще се справиш, надявам се :)
Профилна снимка
23.06.2013

Ученик

0
Благодаря Ви за у-нието. n(K2SO3)=n(KMnO4) = 1:1 n(K2SO3)=m(K2SO3)/M(K2SO3) = 8/158 = 0.05 n(K2SO3)=n(KMnO4) = 0.05 n(K2SO3) =(KMnO4) = 0.05 : 0.04 m(KMno4 )= n(KMnO4).M(KMnO4) = 0.04.158= 6.32g оффф пак имам някъде грешка нали ? :(:(
Профилна снимка
23.06.2013

Ученик

0
n(K2SO3)=n(KMnO4) = 3:2
Профилна снимка
23.06.2013

Учител на уча.се

+1
n(K2SO3)=n(KMnO4) = 3:2 2n(K2SO3)=3n(KMnO4) n(KMnO4) = 2.0,05/3=0,0333
Профилна снимка
23.06.2013

Ученик

0
m(KMno4 )= n(KMnO4).M(KMnO4) = 0.0333.158= 5.2614 госпожо ,така ли да запиша отговора ?
Профилна снимка
23.06.2013

Учител на уча.се

+1
Да. От къде са тези задачи? За какво се готвиш?
Профилна снимка
23.06.2013

Ученик

+1
от учебник , тези задачи са за домашно, утре госпожата ще ме оформи .
Профилна снимка
23.06.2013

Ученик

+1
Значи г-жо отгожор е 5,2614 ... не е както в учебника но .. ще я запиша таака..Благодаря за помоща Ви г-жо :))
Профилна снимка
15.04.2013

Ученик

+1
А възмопжно ли е солта (А) да е (NH4)2SO4? При второто взаимодействие ще се получат три газа: NH3, SO3 i H2O, а при взаимодействието на SO3 с вода се получава сярна к-на H2SO4. Единственото, което може да се окаже проблем е, че при взаимодействието на (NH4)2SO4 с AgNO3 се получава AgSO4, което не е точно утайка, а е малко разтворимо. Това ли е причината (NH4)2CO3 да е по-подходяща сол?
Профилна снимка
15.04.2013

Учител на уча.се

+1
Амониевият сулфат трудно би се разложил на три газа, защото сярната киселина при нагряване ще даде серен диоксид и кислород и вода, а не серен триоксид и вода, а така газовете стават 4.
Профилна снимка
08.06.2014

Ученик

0
а водата защо се разглежда като газ?
Профилна снимка
08.06.2014

Ученик

0
извинявам се за повторения въпрос,видях отговора ви :)
Профилна снимка
14.04.2013

Ученик

+1
Защо в задачата пише да се получат 3 газа, ние получаваме 2 газа - NH3 и CO2 и вода, която я пишете като газ, но тя може да е единствено във водни пари, което пак не е газ?
Профилна снимка
14.04.2013

Учител на уча.се

+2
Водата при нагряване над 100 градуса Целзий е газ, наречен водна пара. Мисля, че се учи в 4 клас.
Профилна снимка
10.04.2013

Ученик

+1
Г-жо Николова бих искал да попитам дали веществото А може да е и хидроген сол-NH4HCO3,тъй като мисля,че условието на задачата е изпълнено и за него?Извинете ме ,ако греша и Ви моля да ме поправите.
Профилна снимка
10.04.2013

Учител на уча.се

+3
Хидрогенкарбонатът на бария е разтворим и от там излиза, че не може да се ползва хидрогенкарбонат като изходна сол, защото не е спазено условието с бариев дихлорид да образува утайка.
Профилна снимка
24.03.2013

Ученик

0
Здравейте ! Извинявам се за елементарният въпрос, но .. когато в условието не е посочено, необходимо, ли е да описваме и защо протича взаимодействието, т.е. чрез химичните свойства ?
Профилна снимка
24.03.2013

Учител на уча.се

+1
Здравей, аз не знам колко елементарен е въпросът, но нещо не мога да те разбера какво точно искаш да попиташ. Може ли по-конкретен въпрос?
Профилна снимка
24.03.2013

Ученик

0
Конкретно за тази задача: необходимо ли е да описваме хим. Свойства на СО2, когато пишем взаимодействието на Д и Е?
Профилна снимка
24.03.2013

Учител на уча.се

+1
Не, достатъчно е да кажеш че СО2 е киселинен оксид и като такъв взаимодейства с вода, давайки киселина.
Профилна снимка
24.03.2013

Ученик

+2
Благодаря ! Това, което правите е страхотно за всеки кандидат-студент !
Профилна снимка
24.03.2013

Учител на уча.се

+1
Моля, и аз благодаря за хубавите думи!
Профилна снимка
07.04.2013

Друг

0
Благодаря Ви много от все сърце
Профилна снимка
14.01.2014

Друг

+1
Искам да ви попитам , когато изразяваме взаимодействието на диамониевия карбонат със сребърен нитрат и бариев дихлорид, след получаването на продуктите, трябва ли да кажем по няколко думи съответно за амониевия нитрат и амониевия хлорид?
Профилна снимка
14.01.2014

Учител на уча.се

+1
Здравей, Естествено, когато пишеш изреченията, съпътстващи уравненията можеш да правиш кратка характеристика на веществата - например: получаващата се сол амониев нитрат е проста, кислородсъдържаща сол, нитрат, много разтворима във вода.
Профилна снимка
14.01.2014

Друг

+1
Благодаря , всичко тук ми е много полезно .
Профилна снимка
08.06.2018

Ученик

+1
При взаимодействие на А-(NH4)2CO3 с сребърен нитрат се получава веществото Б- AG2CO3 (бледо жълта утайка), а с бариев дихлорид - В -BaCO3 (Бяла утайка ) . При нагряване диамониевия карбонат се разлага на следните газове : Г-NH3, Д-CO2, Е -H2O(водни пари ). Амоняка и водата образуват амониев хидроксид (съединението с основен характер) и съответно при реакция с дисребърен оксид в присъствието на вода дава комплексното Съединение - диаминосребърен хидроксид. Това ли са веществата ?
Профилна снимка
09.06.2018

Учител на уча.се

0
Здравей eleonora, да, това са веществата.
feedback
feedback