Видео урок: Неорганична химия. Задача 3

10:44
2 498
26
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Яко! Схематично решение на задача 3, Неорганична химия, от сборника за кандидатстудентски изпит по химия на МУ-Варна. Получени са два колоидни разтвора с различен състав на ядрото на колоидния разтвор, като единият от използваните реактиви е BaCl2 и е в излишък. Представен е строежа на колоидните частици. Показано е, че двата колоида могат да се коагулират с разтвори на AlCl3 и Na2SO4.Преценено е кой от давата разтвора има по-висока коагулационна способност при една и съща моларна концентрация.
Раздел:
Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Неорганична химия
Ключови думи:
посочете, взаимодействия, два колоидни разтвора, различен състав, ядро, колоидна частица, BaCl2, излишък, строеж, коагулират, Na2SO4, AlCl3

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (26)
Профилна снимка
21.04.2015

Друг

+4
Защо при реакцията на бариев хлорид с натриев сулфат се отделя хлороводород, а не натриев хлорид?
Профилна снимка
21.04.2015

Учител на Уча.се

+2
Здравей elis, Допуснала съм досадна техническа грешка, извинете ме.
Профилна снимка
21.04.2015

Друг

+1
:)
Профилна снимка
09.01.2017

Ученик

+1
Към теорията трябва ли да пишем за аерозоли, лиозоли и твърди золи?
Профилна снимка
09.01.2017

Учител на Уча.се

0
Според мен не. Достатъчно е да дадете общата теория за колоидни разтвори - определение, класификация, метод за получаване и после по същество...
Профилна снимка
09.01.2017

Ученик

+1
Благодаря ви!
Профилна снимка
09.01.2017

Ученик

+1
Госпожо, един въпрос извън темата.. При пропускане на F Cl Br през AlCl3 защо протича реакция само с F?
Профилна снимка
09.01.2017

Учител на Уча.се

0
Здравей Роза, ще ти подскажа, а ти ще стигнеш до отговора на въпроса си сама. Така ученето е най-ценно и трайно. Сравни по реактивоспособност елементите от халогенната група. След това прецени кой кого може да измести от неговите съединения. Очаквам те с отговор...
Профилна снимка
09.01.2017

Ученик

+1
С нарастване на поредния номер, реактивоспособността намалява , затова само флуора може да измести хлора.
Профилна снимка
10.01.2017

Учител на Уча.се

0
Браво, Роза. Остава да осмислиш, че реакциите ще са между вещества и да запишеш халогените като прости вещества F2, Cl2 и т.н.
Профилна снимка
09.02.2016

Ученик

+1
Какво определение може да се даде за колоидите?
Профилна снимка
09.02.2016

Учител на Уча.се

0
Здравей megisito, в кандидат-студентските учебници първо има тема "Дисперсни системи" и там има определение за колоидни системи според големината на частиците на дисперсната фаза. Освен това тук трябва да се кажат някои общи неща за колоиди - че са лиофилни и лиофобни, на каква база се класифицират като такива, да дадеш примери за колоиди от двата типа. Всичко това може да научиш от темата "Колоидно дисперсни системи".
Профилна снимка
11.02.2016

Ученик

+2
Да, трябва да бъдат от 1 до 100 nm, но единственото нещо като определение намерих в учебника на Регалия 6, а там е написано доста сложно и е трудно за наизустяване. Достатъчно ли е да се каже, че са стабилни, микрохетерохенни системи с размер на частиците от 1-100 nm или трябва и атомните групировки да се пишат. Другото което искам да попитам. Като се представи един път колоидната частица и се опише кой слой какво представлява и се обясни как точно се образува строежа, трябва ли ако има да се представи и втора колоидна частица да се описва пак наново или може да се прескочи и да се мине само със схемата?
Профилна снимка
11.02.2016

Учител на Уча.се

+2
Здравей отново, да, определението е достатъчно. Трябват и примери. Колкото до частиците в задачите - нищо не пропускаш, пишеш всичко подробно, иначе няма да ти дадат максималните точки. Освен, че на частицата си означила всички компоненти, пишеш ги и под мицеларната формула също.
Профилна снимка
11.05.2016

Ученик

+1
Към класификацията само за лиофилни и лиофобни ли да пишем, достатъчно ли ще бъде ,госпожо?
Профилна снимка
11.05.2016

Учител на Уча.се

0
Да, Мерлин, достатъчно е.
Профилна снимка
29.06.2015

Ученик

+1
винаги ли при определяне на коагулационната способност гледаме заряда на на електролита Al3+>Na+ So42->Cl-
Профилна снимка
30.06.2015

Учител на Уча.се

0
Здравей Мирослав, Коагулационната способност на йоните на електролита нараства с шестата степен на заряда на йоните (правило на Шулце-Харди). Коагулираща способност имат йоните от електролита, които са противоположно натоварени в сравнение с гранулата.
Профилна снимка
30.06.2015

Ученик

+1
добре но примерно защо Al3+>Na а не обратното. Заряда на йоните ли гледаме или има друго правило
Профилна снимка
30.06.2015

Учител на Уча.се

0
Гледа се заряда на йоните - и горе съм го написала. Коагулационната способност на Na+ : Al3+=1^6 : 3^6=
Профилна снимка
03.07.2016

Ученик

+1
Здравейте, госпожо! Знам,че е извън темата на задачата, но бихте ли ми казали какво означава ''разделяне на соли''?
Профилна снимка
03.07.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей Мерлин, "разделяне" на соли е термин от аналитичната химия - да се използват такива реакции, в които едната сол да участва, а другата - не и по този начин да се "разделят" като самостоятелни съединения, а не да са в смес.
Профилна снимка
03.07.2016

Ученик

+1
При смес на соли от цинк и мед как бихме могли да ги разделим?
Профилна снимка
03.07.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей Мерлин, задачата, за която питаш по новата номерация е №2 и съм предложела дори два начина за решаване. :). Ако нещо не ти е ясно - питай.
Профилна снимка
05.02.2016

Ученик

0
В МУ Варна пак ли се описват подробно задачите,както в МУ София
Профилна снимка
05.02.2016

Учител на Уча.се

+1
Да, Арияна, по същия начин.
feedback
feedback