Видео урок: Неорганична химия. Задача 60

06:35
230
18
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Яко! Схематично решение на задача 60, Неорганична химия, от сборника за кандидатстудентски изпит по химия на МУ-Варна. В решението е показано изравняване на следния окислително-редукционен процес: FeSO4 + HNO3 + H2SO4 = Fe2(SO4)3 + NO + H2O. Посочени са етапите на изравняване и са дадени обяснения. Представени са примери на окислително-редукционни процеси, при които се осъществяват следните преходи: Fe0-- Fe2+; Fe0 -- Fe 3+; Fe2+ -- Fe0
Раздел:
Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Неорганична химия
Ключови думи:
изравнене, окислително-редукционен, процес, посочете, етапи, изравняване, дайте, обяснения, примери, преходи, Fe---Fe2+, Fe—Fe3+, Fe2+---Fe

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (18)
Профилна снимка
21.04.2017

Ученик

+2
Да попитам, защо пред желязо в електронно-йонното уравнение се пише 2?
Профилна снимка
21.04.2017

Учител на уча.се

0
Здравей Беркант, защото в продукта желязото ти е два атома и трябва да подсигуриш електрони и за двата атома....
Профилна снимка
08.05.2017

Ученик

+1
Госпожо, замислих се върху нещо... Грешно ли е да кажа, че "ОРП се изписват с Молекулно уравн., в което със стрелка от атомите или йоните, отдаващи електрони, се записва броя отдадени електрони от редуктора към окислителя. Изписват се и ел.-йонни уравнения, в които се посочва брой отдадени от ред. и брой приети от ох. е-. Изравняват се с ел. баланс, в който броят на отдадените е- трябва да е равен на броя приети е-.". Та, въпросът ми е относно уравнението с емпиричните формули - тук е правилно да се нарече, че е електронно-йонно, нали, а не молекулно?
Профилна снимка
08.05.2017

Учител на уча.се

+1
Здравей Виолина, къде мислиш, че ще имаш време да пишеш такива неща на изпита? Там НЯМА време! Пише се по същество... Ако си чак такава магьосница и времето ти стига и за подобни локуми няма проблем първото уравнение да го наречеш молекулно, дори в него да има съединение, записано с емпирична формула.
Профилна снимка
08.05.2017

Ученик

+1
Да, по принцип... на изпита дори и да искам да си описвам максимално "литературно, художествено" изреченията, времето ще ме притиска и ще гледам да реша съществената част, за да си получа точките, които ми трябват. Но реших да попитам, понеже в момента си разписвам задачите подробно и си анализирам всичко, за да може да ми е ясно и изяснено максимално в главата, че да мога и с прости изречения после да мога да си изказвам теорията, откъдето и да ме бутнат. Благодаря Ви! :))
Профилна снимка
03.05.2016

Друг

+1
Здравейте! Въпросът ми е следният: Защо когато говорим за водорода и кислорода говорим за атоми, а за Fe, N и SO4 са йони. Превилно ли е ако кажа, че Н и О са йони? Благодаря!
Профилна снимка
03.05.2016

Учител на уча.се

0
Здравей Mariya, всяко означение в химията има смисъл. Когато са означени само символите на химичните елементи Fe, N, Н и О - това е означение за атом, или 1 mol атоми, понякога и за просто вещество, напр. Fe. Ако означиш Fe2+, SO4 2-, H+ и т.н. се имат предвид йони.
Профилна снимка
02.05.2016

Ученик

+1
Като теория какво трябва да напишем, госпожо?
Профилна снимка
03.05.2016

Учител на уча.се

0
Здравей Мерлин, хайде да чуя твоето предложение какво може да се включи като теория и аз ще допълня...
Профилна снимка
08.05.2016

Ученик

+1
Здравейте! Аз смятам,че трябва да дадем определение за ОРП, електролит; при първото уравнение да дадем обяснение,че желязото измества медта и металите, които са след него в РОАМ от техните соли, защото е по-силен редуктор.
Профилна снимка
08.05.2016

Учител на уча.се

+1
Да, прекрасно, Мерлин. Тъй като уравнението за изравняване е върху свойства на концентрираната азотна киселина бих добавила и определение и класификация на киселини и обяснила окислителното действие на концентрираната азотна киселина.
Профилна снимка
08.05.2016

Ученик

+1
Благодаря! Госпожо,аз на една друга задача бях написала класификация на киселините,но всичко става много дълго... Ще Ви натоваря може би и се извинявам за това, но бихте ли ми дали пример за обем на класификацията,моля? Искам да имам представа колко задълбочена трябва да бъде информацията,понеже един мой познат,който е първокурсник във ВМУ , каза,че не е нужно да изпадаме много в обяснения,защото това ще ни коства и време на изпита... Благодаря предварително!
Профилна снимка
09.05.2016

Учител на уча.се

0
Мерлин, дай определение за киселини според ТЕД, класифицирай ги като кислородсъдържащи и безкислородни и по основност и това е достатъчно. После класифицираш азотната киселина по тези признаци, обясняваш окислителното и действие и това е достатъчно. Не мисля, че е дълго...
Профилна снимка
09.05.2016

Ученик

+1
"ТЕД" какво ще рече?
Профилна снимка
09.05.2016

Учител на уча.се

0
Извинявай, Теория на електролитната дисоциация - определение по Арениус.
Профилна снимка
09.05.2016

Ученик

+1
Благодаря ,госпожо! :)
Профилна снимка
27.12.2015

Друг

+1
Г-жо Николова, трябва ли да се определи вида на ОРП?
Профилна снимка
28.12.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей, всяко нещо, което ще ти донесе максимален брой точки е хубаво да бъде написано... Диспропорционирането е задължително да бъде определено.
feedback
feedback