Видео урок: Хидроксилни производни на въглеводородите. Алканоли

05:41
10 503
70
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Кой клас съединения се наричат хидроксилни производни на въглеводородите? Колко вида биват според въглеводородния остатък? Има ли разлика между мастни и ароматни алкохоли и между ароматни алкохоли и феноли? Как се класифицират мастните алкохоли според вида на химичните връзки? 1-пропанол или 2-пропен-1-ол е наситен мастен алкохол?А колко вида мастни алкохоли има според броя но хидроксилните групи в молекулата? На всички тези и още въпроси ще си отговорите, ако последвате Стефан във вълнуващия първи, въвеждащ видео урок в света на хидроксилните производни на въглеводородите. И всичко това в новия урок по химия за 9. клас!
Раздел:
Производни на въглеводородите
Ключови думи:
производни на въглеводородите, хидроксилни, ОН група, заместване, водородни атоми, класификация, примери, алкохоли, феноли, химия 9. клас

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (70)
Профилна снимка
03.05.2012

Друг

+7
май пропусна оптична изомерия или се бъркам?
Профилна снимка
03.05.2012

Администратор

+14
Пространствената изомерия е на по-високо ниво и много малка част от учениците я учат... Повечето даже няма да са чували за нея и за да не се объркат, не е включена тук.
Профилна снимка
08.05.2012

Друг

+2
начи не се бъркам : )
Профилна снимка
08.05.2012

Администратор

+11
Не, не се бъркаш как :) Ако я учите в училище значи сте на доста добро ниво като цяло :)
Профилна снимка
25.06.2012

Ученик

+6
malcho ,материал за стереоизомери мога да ти пратя на е-mail.Ако трябва нещо пиши. Иначe се показва мисля в 12 клас, този не. И да питам нещо..ще има ли химия 11клас? и останалата част на 9ти?:
Профилна снимка
25.06.2012

Друг

+1
химия ще има може да ми пратиш на bigmalcho@yahoo.com
Профилна снимка
25.06.2012

Администратор

+5
Да да... сега продължаваме химия 9ти клас. Сега се правят едни промени по учебните планове по химия и ще видим точно какво ще се включва в 11 клас. Предполагам по-голямата част от това, което сега се учи в 10ти, ще е в 11 клас! Ще има всичко! Внимаваме сега да го правим така, че да ви е най-полезно :)
Профилна снимка
17.10.2012

Ученик

-2
da
Профилна снимка
04.01.2014

Ученик

+2
благодаря за урока
Профилна снимка
08.05.2014

Учител

+6
Специялно благодаря на Дарко и госпожа Мария Николова :) готвя се за много важен изпит и честно казано ако не сте вие :) съм за никъде :) Благодаря ви много..Поздрави
Профилна снимка
08.05.2014

Учител на уча.се

+1
Здравей Stanimir, И ние благодарим за топлите думи. Радваме се, че Уча.се ти помага. Успех на изпита!
Профилна снимка
22.02.2013

Ученик

+3
Мога ли да помоля да направите клип за не наситените алкохоли ? Понеже имам малко объркване с окислението им . По точно 3 задача от сборника със задачи за кандидатстване в МУ-Варна . И за тези задачи по органична химия от сборника , някой мислил ли е да се заема с обяснението им ? : )
Профилна снимка
22.02.2013

Учител на уча.се

+5
Задачите ще бъдат разгледани вероятно през другия месец. Сега работя по тези от първата част - неорганична химия. Колкото до окисление на ненаситени алкохоли и конкретно в случая на зад.3 - това е енол, имаш двойна връзка на първа позиция и хидроксилна група на втора. Всеизвестно е, че такива еноли са нетрайни и изомеризират до кетони, в случая пентанон. Аз лично бих изразила кето-енолната тавтомерия на енола до пентанон и след това бих окислила пентанона до смес от въглероден диоксид, вода, бутанова, пропанова и етанова киселина. Учи с усмивка:)
Профилна снимка
23.02.2013

Ученик

+4
Благодаря ! Чакам с нетърпение останалите задачи : ) Изключително оценявам старанието и работата ви !
Профилна снимка
01.03.2015

Ученик

+2
09:30min. -Защо CH3-C (CH3)(OH) - CH3 е ПРОПАНол...като тук вече има 4 въглеродни атома ?
Профилна снимка
01.03.2015

Ученик

+2
глупав въпрос.... разбрах си грешката ! Благодаря за урока !
Профилна снимка
01.03.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Теодора, Радвам се, че учиш с разбиране. Може ли трябва да намалиш малко темпото на усвояване на органичната химия - тя е маалко по-трудна и всичко в нея е логично свързано и затова трябва повече време, за да улегне и да почувстваш нещата като свои. Като следя въпросите ти се опитваш в един ден да научиш доста неща, ти си знаеш, но все пак ефектът вероятно би бил по-голям, ако не учиш толкова бързо. Какъв е твоят начин на учене? Би ли споделила? Пишеш ли си уравненията от уроците, или само гледаш и слушаш?
Профилна снимка
11.03.2015

Ученик

+2
Здравейте госпожо Николова, моя метод е : всичко в последния момент. Определено сте права,иска се време. Пиша си всичко подробно, но просто не става 10урока за един ден.... Отлично съм се убедила в това и пак оставям всичко за последния момент....Проблемът си е в мен,трябва да се променя и да бъда постоянна ! Благодаря за помощта! :))))
Профилна снимка
11.03.2015

Учител на уча.се

+2
Здравей Теодора, Хубаво е да си направиш по-стройна организация, но ти си вече голям човек и едва ли трябва да ти давам подобни съвети. :))). Ако в училище вземате 2 урока на седмица, това означава, че в събота и неделя трябва да отделиш не повече от 1/2 час в Уча.се, за да си в час и да не изпускаш материал. Сигурна съм, че дори при много ангажименти човек може да отдели 1/2 час седмично, ако искаш не само да си отличник, но и да знаеш и разбираш органичната химия. Пожелавам ти успешно учене и ще те очаквам с въпроси и под други уроци :)
Профилна снимка
11.03.2015

Ученик

+2
Напълно съм съгласна с Вас !!!
Профилна снимка
15.02.2015

Ученик

+2
да питам как се нарича съединето което при реакция на 2-метил-2-пропанол (хидроксилната група е на втория въглероден атом тоест третичен алкоол) с натрий?
Профилна снимка
16.02.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Константин, Винаги можеш да наименуваш някое по-сложно съединение с общото име на класа съединения - в случая натриев алкохолат. Точното име ще е натриев 2-метил-2 пропилат (по IUPAC 2-метил-2 пропоксид).:-)
Профилна снимка
16.02.2015

Ученик

0
а доколкото знам алкохолите не взаимодействат с основи защото слабо се дисоциират във воден разтвор, затва ми е чудно защо етанола все пак реагира? и да питам най силни киселинни свийства има метаноля после етанола после пропанола и така нататък нали? сиг само първите членове могат да взаимодейсват с алкален разтвор защото са по силни органични кисленини?
Профилна снимка
16.02.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Константин, Доколкото схванах горния въпрос беше за взаимодействие на алкохол с метал, а не с основа... Колкото до взаимодействието на алкохолите с основа по уравнението ROH+NaOH=RONa+H2O за мен е измислено свойство, тъй като получаващата се по реакцията вода е по-силна основа от алкохола, т.е. равновесието ще е силно изместено по посока на изходните вещества. Казано с прости думи - получената сол веднага ще хидролизира и ще се разпадне, поради което не считам, че има такова свойство... В някои учебници го пишат - ако искаш го напиши, но задължително дай горното обяснение :). Колкото до силата на алкохолите - да, с нарастване на въглеводородния остатък, поради увеличаване на положителния индукционен ефект полярността на връзката О-Н намалява и киселинните свойства отслабват :)
Профилна снимка
16.02.2015

Ученик

+1
а да питам алкохоли от хлоропроизводни с вода или с naoh се получават? например: RCl+naoh> ROH + NaCl или RCl+H2O>ROH+ HCl и дали същото важи и за многовалентни алкохоли? CH2ClC-CHCl-CH3+ 2NaOH> OHH2C-CHOH-CH3 + 2NaCL същото ли става с вода?
Профилна снимка
16.02.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Константин, За мастни халогенопроизводни няма значение дали ще хидролизираш с вода или алкална хидролиза с воден разтвор - все ще се получи алкохол. Органиците предпочитат вода, защото с основа, макар и малко, но се извършва и елиминиране и се получават и алкени. При ароматните халогенопроизводни, поради частично двойната връзка С-Х хидролизата е на-вече алкална.
Профилна снимка
17.02.2015

Ученик

+2
каква е разликата между окисление и горене? Горенето нее ли вид окисление? Просто не мога да рабера какво е окисление...тъп въпрос имайки предвид етапа на обучението ми по химия но не мога да го схвана...:)
Профилна снимка
17.02.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Константин, Под окисление в химията исторически се разбира взаимодействие с кислород. Тогава горенето какво е? Естествено окисление. В органичната химия пълното окисление на веществата до въглероден диоксид и вода (най-често) е свързано с фактическото им изгаряне и затова двата процеса се разглеждат отделно. Окислението се приема за процес, при който се получава друг продукт, да речем от първични алкохоли се получават алдехиди, от тях карбоксилни киселини и т.н. Има задачи, в които се иска да се изразят процесите на окисление, да речем на етен - тогава задължително трябва да включиш и горенето, защото то си е окисление...
Профилна снимка
18.02.2015

Ученик

+1
а например защо конц азотна киселина е окислител? или пък калиевият перманганат? имаше задачка защо фенола взаимодейства с разр.HNO3, писах е че. другата има окислително действо. Но всъщност какво ще стане ако действа е с конц. азотна киселина?
Профилна снимка
18.02.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Константин, Концентрираната азотна киселина е силен окислител, както и конц. сярна киселина. Това се дължи на факта, че к.азотна при обикновени условия, а к.сярна при нагряване се разлагат с образуване на атомен кислород, който е много силен окислител. Същото се случва и с KMnO4 като се разложи - освобождава атомен кислород. Фенолът се окислява много лесно, дори от кислорода на въздуха, като се получават различни продукти - цветни съединения, които придават на фенола розов до бледо кафяв цвят. Ако се опиташ да нитрираш фенол с конц азотна, той ще се окисли до такива цветни продукти, а няма да се нитрира в ядрото. Затова нитрирането са прави не само с разредена азотна, но и на студено. Успешна подготовка!
Профилна снимка
18.02.2015

Ученик

+1
Благодаря сега съм 10 клас и от другта година почвам с уроците и подготовка по химия ;). А кога фенолът може да взаимодействя с кислород тоест не да се окисли а да изгори и да се получават вода и CO2 или не може? Сигурно ще стане при нагряване но не съм сигурен Можем ли да твърдим че атомният кислород окислява органичните вещества? И благодря за цялата ви помощ :)
Профилна снимка
18.02.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Константин, По въпросите ти реших, че си вече кандидатстудент... Браво, много задълбочено учиш, само така! Органичните вещества горят като се запалят, както гори бензин, нафта, спирт, дърво...И затова над стрелката на уравнението се пише или t или горене, за да се отличи от другото окисление, което може да стане и при обикновени условия, т.е. без нагряване. Да, някои органични вещества се окисляват от атомен кислород, но не всички. Например алканите не се окисляват от атомен кислород... Да, атомният кислород е силен окислител, но за вещества, които имат способността да се окисляват. Щом искаш да кандидатстваш с изпит по химия е хубаво и неорганичната химия да е учена със същата задълбоченост, както учиш органичната. Предлагам ти да се върнеш в материала за VА група и да си научиш свойствата на концентрираната азотна киселина, защото ще ти трябват и нататък.
Профилна снимка
18.02.2015

Ученик

+1
Искам да изкажа изключителни благодарности на вас и на целия екип защото вие сте един уникален педагог :). Химията си е моята страст още от малък и е адски приятно когато човек яинаги може да му бъде помогнато. Всичко разбрах и пак отново - БЛАГОДАРЯ
Профилна снимка
18.02.2015

Учител на уча.се

+1
Благодарим за милите думи, Константин. Радваме се, че помагаме на всеки, който пожелае да научи нещо при нас. С удоволствие ще отговарям и на следващи въпроси :).
Профилна снимка
27.04.2014

Ученик

+2
а къде се натрупва метанола ?
Профилна снимка
28.04.2014

Учител на уча.се

+3
Здравей Ели, Метанолът, попаднал в стомаха бързо се усвоява през стените му и чрез тънките черва. Почти всичкия метанол (90%) метаболизира в черния дроб под действие на фермента алкохолдегидрогеназа, като се образуват формалдехид и мравчена киселина, които имат много силно токсично действие.. Метаболитите на метанола се отделят чрез бъбреците, а малка част (15%) непроменен метанол се отделя чрез белите дробове. Токсическое действие метанола связано с угнетением центральной нервной системы, развитием тяжелого метаболического ацидоза, поражением сетчатки глаза и дистрофией зрительного нерва.
Профилна снимка
28.04.2014

Учител на уча.се

+2
Хахаха, забравила съм да ти преведа последния пасаж от цитата : Токсичното действие на метанола се изразява във влияние на централната нервна система, развиване на много тежка метаболитна ацидоза (намаление на рН на кръвта), увреждане на ретината и дистрофия на зрителния нерв.
Профилна снимка
29.04.2014

Ученик

+2
благодаря Ви много ! Сайт като този доказва ,че ученето може да бъде лесно и приятно .
Профилна снимка
08.08.2017

Учител

+1
Благодаря Ви много, какво ще препоръчате като литература, касаеща наименованията, понякога са ужасни?
Профилна снимка
08.08.2017

Учител на уча.се

0
Ваня, изтеглете си номенклатурата на IUPAC - това е единствения достоверен източник.
Профилна снимка
07.08.2017

Учител

+1
Здравейте госпожо Николова, имам нужда от помощ - как ще се нарича естера на 3-пентанола и оцетната киселина? Съединението получено при взаимодействието на 3-пентанола и натрия е натриев-3-пентоксид и при обезводняване на същият се получава 2-пентен? Образува ли 3-пентанола етери?
Профилна снимка
08.08.2017

Учител на уча.се

0
Здравейте Ваня, естерът ще бъде 3-пентилетаноат или 3-пентилацетат. Солта с натрий е правилно наименувана. Вътрешномолекулното обезводняване е до 2-пентен. Естествено има и междумолекулно обезводняване при по-ниска температура. Бих наименувала ди (3-пентилов) етер, което не е по IUPAC, но е позволено. Друго име не бих дала.
Профилна снимка
08.08.2017

Учител на уча.се

0
Ваня, писах Ви имейл. Бихте ли ми отговорила?
Профилна снимка
04.03.2017

Ученик

+1
Здравейте, г-жо Николова! Отново и много спешно се нуждая от вашата помощ. Имам за домашно да направя презентация по химия на тема Физиологично действие на алкохола. По двойки сме. Презентацията трябва да е над 15 слайда. Трябва да я представим като я научим, а не да четем. Общо сме 5 групи по два ученика. Реших да се консултирам отново с вас, тъй като винаги ми давате много хубави идеи и резултатът е отличен, за което няма как да ви се отплатя, освен да изкажа най-искрено моите благодарности за оказаното внимание и получената информация. :)
Профилна снимка
04.03.2017

Ученик

+1
Аз както винаги искам да е нещо оригинално. Много групи сме, а и не искам презентацията ми да е скучна и еднаква като на другите. Искам да направя нещо интересно, което да привлече вниманието както на съучениците ми, така и на учителя ми. Из интернет информацията е една и съща навсякъде. Просто не знам на кое да наблегна, като се има предвид физиологично действие на алкохола. И как да я представим, като си разменяме репликите или напр. първите 5 слайда тя, следващите аз.
Профилна снимка
04.03.2017

Ученик

+1
Т.е. проблемът е в текста, не знам какво да добавя. Хем е презентация по химия, но из интернет има информация склонна към биологията, но аз не искам да излизам извън темата и да се получи нещо скучно извън предмета и темата. Моля Ви да ме насочите към правилното, защото за мен Вашите съвети и мнения са много ценни. :)
Профилна снимка
04.03.2017

Ученик

+1
Може ли план, по който да се ръководя, когато изготвям презентацията си?
Профилна снимка
04.03.2017

Ученик

+1
И кои цветове да използвам? Аз си мислех за розово, но не знам дали е подходящ за темата? Или пък бордо и тъмносин. Вие като учител кои цветове бихте искали да видите в презентация за алкохола?
Профилна снимка
04.03.2017

Учител на уча.се

0
Здравей neonlights, ти гледа ли урока за физиологично действие на алкохола? Можеш да използваш най-интересните части от него и да ги доразвиеш. Домашните са за вас, не за мен. Напишете си текст като реплики, все едно участваш в състезание, или в диалог... Или напишете скеч за случка с ваши съученици на купон... Много хубави снимки за презентацията може да вземеш от руски сайтове - там този проблем е сериозен и има много яки снимки. Моите презентации обичайно са в синьо, защото така не дразнят очите. Но предвид, че всички използват синьо може да избереш и друг цвят. Само не забравяй - ако основата ти е тъмна, шрифтът трябва да е със светъл цвят и обратно. На презентацията сложете повече снимки, карикатури, рисунки и по-малко текст. Текстът го произнасяйте. Хайде, успех!
Профилна снимка
19.10.2016

Ученик

+1
Здравейте, реших да направя някое контролно върху алкохоли, точно преди да започна карбонилни съединения и бих искал да попитам за нещо. При взаимодействие на монохалогеноалкани с основи (натриева, калиева) реакцията може да протече по два начина: Единият е получаване на етанол и сол, другият е получаване на етен, сол и вода. Знам само, че за получаване на етен се използва алкохолен р-р на основата. По какъв друг начин бих могъл да разгранича двата процеса?
Профилна снимка
20.10.2016

Учител на уча.се

+2
Здравей Стамат, двете реакции са различни като вид и механизъм. Получаването на алкохол от халогенопроизводно е заместителна реакция, а другата - елиминиране. Реално истинските органици, онези, които работят със съединенията в лабораториите, рядко за получаване на алкохол от халогенопроизводно използват воден разтвор на основа, защото протича и паралелно елиминиране, макар и в малка степен. За алкохол използват заместване с вода. Не мога да разбера какво разбираш под "разграничаване" на двата процеса...Би ли уточнил?
Профилна снимка
20.10.2016

Ученик

+1
Задачата е: Етан + Cl2(светлина)---> А ; А + NaOH ----> Б ; Б + О2 ---> В; Просто се замислих, че в-вото Б може да е и етен, и етанол. Ако изразя и двата процеса би било добре да запиша условията, при които те протичат. Предполагам е полезно (даже задължително) да знам добре условията на реакциите, в които едни и същи вещества дават различни продукти. Например доколкото знам при дехидрация на етанол може да се получи както етен, така и диетилов етер. Едната реакция протича на ~180* C в присъствие на к.H2SO4, а другата на ~140* C без H2SO4. Това имах предвид под "разграничаване", в каква среда (при какви условия) монохлороетанът ще даде етанол и в каква среда ще даде етен. За съжаление просто не открих отговор в учебника, видео уроците или в интернет.
Профилна снимка
20.10.2016

Учител на уча.се

+2
Да, Стамат, така те разбрах. Решението на задачата ти е еднозначно, защото Б се окислява с молекулен кислород, а това за етен не е възможно (ако не е горене, но тогава трябваше да получиш две вещества - В и Г да речем. Така че тук във втория етап имаш взаимодействие с воден разтвор на натриева основа (разредена, при стайна температура). За да е елиминиране NaOH трябва да е алкохолен разтвор и това винаги задължително се изписва в схемите - напр. алк. NaOH, ако искаха да използваш тази реакция. Елиминирането с алкохолен разтвор на основа става при стайна температура също. А за условията за дехидратиране на алкохоли имаш неточности. За да се получи от алкохол алкен ти трябва нагряване над 180 градуса и наличие на конц. сярна киселина. Сярната киселина се слага заради хигроскопичността и. Получаването на етер става пак в присъствие на конц. сярна киселина, нужна да отцепи водата, но при температура до 140 градуса. В интервала 140-180 градуса най-често се получава смес от алкен и етер.
Профилна снимка
20.10.2016

Ученик

+1
Мерси много за отговора и за уточнението върху дехидратиране на алкохоли. И да, точно за горене си мислех, но не обърнах особена важност на това, че продуктите на реакцията са два (защото например продуктите на първата реакция също са два - хлороетан и солна киселина, макар само хлороетанът да се търси, за да продължи преходът). А, има и още една причина Б да е етанол, макар тя да е тривиална, и тя е, че тестът беше върху "Алкохоли и феноли" хаха.
Профилна снимка
20.10.2016

Учител на уча.се

+2
Тестът е недоизпипан, Стамат... Ако тук пусна такъв тест Дарин ще ме изгони :)))).
Профилна снимка
20.10.2016

Ученик

-1
Хахаха!
Профилна снимка
19.04.2016

Ученик

+1
Госпожо Николова, здравейте!! Как да доказвам едновалентни алкохоли (без етанол) и доказването важи ли и за пърничните и за вторичните алкохоли?
Профилна снимка
19.04.2016

Учител на уча.се

+2
Здравей Ивелина, Може да се използва умерено окисление - първичният алкохол ще даде алдехид, който след това ще докажеш с качествена реакция за алдехиди, а от вторичния алкохол ще получиш кетон, който обезцветява разтвор на калиев перманганат. Нисши алкохоли (първични и вторични) могат да се докажат и с естерификация с оцетна киселина - естерите имат плодова миризма. Вторични алкохоли с хидроксилна група на 2 позиция се доказват с йодоформна реакция.
Профилна снимка
24.02.2016

Ученик

+1
Благодарим!
Профилна снимка
19.11.2014

Ученик

+1
Г-жо Николова , ще ми изясните ли следните задачи ? Може би са елементарни ,но съм още начинаеща .БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО .(ХАЛОГЕНОПРОИЗВОДНИ НА АЛКАНИ ) 1) да се изрази получаването на 2-бромопропан ,като за изходно съединение се вземе метан . 2) да се сравнят полярността на връзката c-x на флуороетан.
Профилна снимка
19.11.2014

Учител на уча.се

+1
Здравей Antoniq, Начинаеща кандидат-студентка ли си? 1) От метан за да получиш 2-бромопропан трябва да се удължава въглеродна верига. Това става най-лесно със синтез на Вюрц през алкани. Преходът ти ще бъде : метан----хлорометан----етан----хлороетан----пропан----2-бромопропан. В прехода се редуват само халогениране на алкани и синтез на Вюрц. Последната реакция - бромиране на пропан - дава основен продукт 2-бромо пропан, защото по-лесно се халогенира при вторичен въглероден атом. 2) Втората задача за мен е с неясно условие. Когато трябва да сравнявам естествения въпрос е с какво да сравнявам.Трябва да се сравнят по полярност връзките С-F и C-H или що? Ще помогна, но ми дай адекватно условие... :)
Профилна снимка
22.04.2014

Ученик

+1
Ама вие не правите уроци за профил а само за задължителна подготовка. Защо?
Профилна снимка
22.04.2014

Учител на уча.се

+1
Здравей aleks, Благодарим за въпроса. Политика на Уча.се е първо да се направят всички уроци от задължителна подготовка, след което ще се работи по уроците за ІІ равнище (профил). Ако имаш конкретен въпрос от профилирана подготовка - питай, ще ти обясня :)
Профилна снимка
21.04.2013

Ученик

+1
Здравейте направил съм няколко куравнения, ако може да ми помогнете да ги изравня ще съм ви много блаодарен
Профилна снимка
21.04.2013

Ученик

+4
ИМАМ ПРАВОПИСНА ГРЕШКА ИЗВИНЯВАМ СЕ
Профилна снимка
21.04.2013

Учител

+4
няма защо подразбира се
Профилна снимка
08.05.2018

Ученик

0
Казахте взависимост с колко атома въглерод са свързани въглеродните атоми, те се делат на първичен и тн. Не би ли трябвало да бъде с колко атома водород?
Профилна снимка
09.05.2018

Учител на уча.се

0
Здравей Angel, видовете въглеродни атоми във веригите се определя от това с колко други въглеродни, а не водородни атома е свързан разглеждания въглероден атом. Така въглероден атом, свързат с 3 други въглеродни атома е третичен. И ако при този въглероден атом е и хидроксилната група, то алкохолът се класифицира като третичен. Успях ли да обясня?
Профилна снимка
19.01.2014

Ученик

0
НЯКОЙ ДА ПОМОГНЕ !!! Не мога да реша тази задача . Изразете с химични уравнения получаването на пропан , ако изходните вещества са въглерод и водород . Спазвайте генетичната схема . C –> CH4 –> CH3 BR –> C2 H6–>C2H5Br –>C3H8 . МОЛЯ ВИ СПЕШНО Е !!!
Профилна снимка
18.04.2015

Ученик

+1
Късно е да пиша, но все пак някой може да прочете и да му потрябва. Определено си изпуснал първите уроци от органичната химия и по специално - синтеза на Вюрц. C + 2H2 --> CH4 CH4 + Br2 --> CH3Br + HBr CH3Br + 2Na + CH3Br --> C2H6 + 2NaBr C2H6 + Br2 --> C2H5Br + HBr C2H5Br + 2Na + CH3Br --> C3H8 + 2NaBr
feedback
feedback