Видео урок: Задачи върху количество вещество и молна маса

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 13.05.2014 5 минути 3 073 гледания 79 коментара

РАЗДЕЛ: Величини и зависимости

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Супер! Ето ги и основните типове задачи върху количество вещество и молна маса, които са важни за всички извършвани изчисления по химия за 8. клас. Тук ще намериш и няколко примера за самостоятелна работа. Смело напред да покорим химията!

Ключови думи:
количество вещество молна маса моларна маса задачи мол
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

18:47 - 10.03.2015

Можете ли да качите урок за масова част и масово отношение? Благодаря предварително! :)
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:49 - 10.03.2015

Да, Мартин, в най-скоро време.
+6
Профилна снимка

Ученик

22:07 - 11.03.2015

Много Ви благодаря! :)
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

20:32 - 13.07.2014

Супер урок! Химията никога не ми е била любима дисциплина, но сега започва да ме заинтригува.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

16:52 - 08.04.2015

Да разбирам ли, че относителна атомна маса и моларна маса са едно и също нещо?
+3
Профилна снимка

Ученик

00:08 - 21.04.2015

Еми не е едно и също, но запомни, че като решаваш задачи Ar на даден химичен елемент, Mr на химичните съединения и Mr на химичните елементи, чийто прости вещества се записват като молекула, съвпадат с моларната маса.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:57 - 21.04.2015

Здравейте Виктор и Стефан, Като числа Ar=M за прости вещества, които не са двуатомни молекули(S, Na, Cu и т.н.) и Mr=M за всички вещества с молекулен строеж ( О2, СО2, H2SO4 и т.н.), но се различават по мерните единици. Ar и Mr се измерват в атомни единици за маса (а.е.м.) и това означение не се изписва след числото. Докато молната (моларната) маса М се измерва в g/mol и тази единица се изписва винаги. Грешно е да се смята, че относителната атомна маса и молната маса са едно и също нещо. Относителните маси показват каква е масата на съответния атом спрямо 1/12 част от масата на атом въглерод, докато молната маса показва колко грама е масата на един mol от веществото.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:29 - 19.03.2015

Малко се затрудних в тази задача:Колко е количеството вещество на а) n(Ca²+) б) n(Cl-) за 1 мол калциев дихлорид
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:34 - 19.03.2015

Здравей Ахмед, Хайде да работим заедно и ще видиш, че не е никак трудно. Изрази с уравнение електролитната дисоциация на калциев дихлорид. Виждаш, че по уравнението молното отношение на калциевия дихлорид към получаващите се йони е: n(CaCl2) : n(Ca2+) : n(Cl-) = 1 : 1: 2. Тогава щом количеството вещество на калциевия дихлорид е 1 mol, то колко ще е количеството вещество на калциевите и хлоридните йони?
Профилна снимка

Ученик

17:58 - 19.03.2015

Според мен и те ще са по 1 :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:22 - 19.03.2015

Не, калциевите са 1, а понеже моловете на хлоридните йони са два пъти повече, те ще са 2 мола.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

15:09 - 27.05.2017

Здравейте, може ли да Ви помоля да ми помогнете за една задача: Тими се опитва да определи колко грама реагенти той може да използва, за да направи азотна киселина. Той също така е забравил как да изчисли отговора. Ще трябва да откриете реакция, която ще направи азотна киселина. 1. Моля, обяснете напълно, с думи, как да изчислите отговора на този въпрос на Тими. Ще трябва да проучите как да направите тези съединения, така, че да можете да обясните уравнението и моларните съотношения на Тими, за да обясните изчисленията.
+2
Профилна снимка

Родител

15:12 - 27.05.2017

Благодаря, предварително!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:46 - 27.05.2017

Здревайте Анелия, добре благодарите, ама няма за какво. Аз тази задача не я разбирам и не мога да я реша... От какво да получа азотна киселина - от азот, от амоняк или от азотен диоксид? Второ, за да изчислявам нещо трябва да знам КОЛКО азотна киселина трябва да се получи. Освен това, защо ми се струва, че задачата е в превод от друг език? Българският е странен... Дайте ми точно условие, дори на друг език, за да мога да помогна
+1
Профилна снимка

Родител

21:15 - 27.05.2017

Права сте, задачата беше на английски език и превода не беше много точен, сега ще Ви изпратя в оригинал: Timmy is trying to determine how many grams of reactants he can use to make X. He also forget how to calculate the answer. You will have to find a reaction that will make X, depending on your section. They are listed below. 1. Please fully explain, in words, how to calculate the answer of this question to Timmy. You will need to research how to make these compounds so you can explain the equation and mole ratios to Timmy in order to explain the calculations.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:00 - 28.05.2017

Никъде в задачата не е казано, че трябва да се получи азотна киселина. Това допълнително задание ли е? И откъде е тази задача?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:01 - 08.05.2017

20 mol
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:53 - 08.05.2017

Браво, Михаил!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:15 - 09.07.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:56 - 16.06.2015

Обяснявате чудесно! Много благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

18:25 - 17.03.2015

Имам въпрос :) m=? ; n=0,5 ; M(Ca20)=2Ar(Ca)+Ar(O)= 2.40+16= 96 след това заместваме във формулата и получавам 48g,не 28g :) къде ми е грешката?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:57 - 17.03.2015

Здравей karii, Грешката идва от това, че съединение Ca20 няма. Може ли да напишеш цялото условие на задачата, за да се ориентирам?
+2
Профилна снимка

Ученик

21:41 - 17.03.2015

Знам,че няма,но не мога да сложа 2-ката като индекс тук :) Трябва да е индекс
+2
Профилна снимка

Ученик

21:42 - 17.03.2015

Става въпрос за калциев диоксид,от задачите за упражнение
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:57 - 17.03.2015

Здравей karii, Предлагам ти преди да продължиш със задачите да се върнеш в уроците за калций и съединенията му и да видиш каква е формулата на калциевия оксид и да разбереш защо е такава. След това съм сигурна, че задачата ще ти се получи.
+1
Профилна снимка

Ученик

08:06 - 18.03.2015

Да,разбрах я,моя грешка :) Благодаря Ви
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:13 - 18.03.2015

:). Успех със задачата!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:53 - 12.06.2017

Получава се 20 mol
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:21 - 13.06.2017

Браво, Радослав!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:10 - 10.06.2017

Вълшебни сте и вие и триъгълника!Не мога да повярвам,че всичко беше така лесно,сега продължавам с другите уроци и се надявам да изкарам шестица на контролното.Благодаря Ви много!А за последната задача получих,че количеството вода е 20 мола. :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:06 - 10.06.2017

Супер, Мики! Много ти благодарим и се радваме, че успяваш! И да, количеството вещество е 20 мола :).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:09 - 26.04.2017

Отговорът на последната задача: n = 20 mol Така ли е???
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:07 - 26.04.2017

Здравей, верен отговор, браво!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:27 - 29.03.2017

n=11,25mol
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:19 - 30.03.2017

Здравей, Мони, ще опиташ ли още веднъж? Тази сметка не е особено вярна...
+1
Профилна снимка

Ученик

19:25 - 30.03.2017

n=20mol
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:03 - 30.03.2017

А, Мони, добре, добре, разбра го, браво!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:41 - 13.03.2017

m(H2O)= 360g n(H2O) = 18mol M(H2O)= 360g/18mol=20mol/g
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:38 - 13.03.2017

Здравей Георги, ами...нещо си объркал означенията. Я опитай още веднъж...
Профилна снимка

Ученик

08:47 - 14.03.2017

А иначе крайният отговор верен ли е, защото и аз получих същото?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:36 - 14.03.2017

Здравей Симона, числата са верни, но сложени с грешни означения правят задачата невярна като цяло. Напиши ми твоето решение и ще ти отговоря вярно ли е...
Профилна снимка

Ученик

09:49 - 14.03.2017

n(H2O)=m/M 360/18=20mol
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:03 - 14.03.2017

Браво, Симона, перфектен отговор!!!
+1
Профилна снимка

Ученик

10:09 - 14.03.2017

Благодаря!! :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:49 - 08.02.2017

Благодаря ви, госпожо Николова. Точно това са уроците, които не намирах. :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:06 - 08.02.2017

Супер, Миа, ако имаш въпроси - тук съм :).
+1
Профилна снимка

Ученик

14:38 - 11.02.2017

Отново ви благодаря. Ако има нещо ще ви пиша. :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:51 - 30.04.2016

здравейте пуснах си урока и разбрах всичко освен как се изчисляват масите на веществата които не са цяло число например определете масата на 0,5 mol CaO или на какво количество в молове съответстват 4,4 g CO2
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:18 - 30.04.2016

Здравей Цветомил, в химията има и малко аритметика, която със сигурност ти е позната. Когато знаеш молната маса на 1 мол, то как ще намериш масата на 0,5 мола? Разсъждаваш така: 1 мол СаО има маса 56 г, а колко ще има 0,5 мола? - означаваш с х. Правиш пропорция 1.х = 0,5 . 56 и от там пресмяташ х. За въглеродния диоксид разсъждението ти е 1 мол СО2 има маса 44 г, а Х мола имат маса 4,4 г. Пропорцията за въглеродния диоксид ще е 44.х = 1. 4,4. Смяташ Х и си готов :).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

17:37 - 09.04.2016

IZRAZENO V Kv
+1
Профилна снимка

Друг

13:04 - 10.04.2016

PRI IZGARQNE NA 1 M3 VODORODO KISLORODNA SMES KAKVA TOPLINNA MOSHNOST SHTE POLUCHIM IZRAZENO V Kw
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:26 - 10.04.2016

Здравей Лазар, вече отговорих, че въпросът не е от материята на химията, вероятно става въпрос за топлотехника - извън моите компетентности е.
-1
Профилна снимка

Друг

11:21 - 11.04.2016

MERSI ZA VNIMANIETO I USPEH
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:27 - 11.04.2016

Успех и на теб, Лазар!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

17:34 - 09.04.2016

PRI IZGARQNE NA 1 M3 VODORODO KISLORODNA SMES KAKVA TOLINNA MOSHNOST SHTE POLUCHIM MERSI
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:33 - 10.04.2016

Здравей Лазар, вече отговорих на другия ти пост.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

09:20 - 31.03.2016

Браво!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Друг

13:18 - 05.03.2016

Колко грама CaF2 трябва да се разтварят във вода ,за да се получи разтвор с молна концентрация 1mol/l,ако масата на разтворителя е 2,5 кг.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:40 - 31.03.2016

Здравей Борислав, хайде да посмятаме заедно. Трябва да получим молна концентрация 1 мол/л. Трябва ти основната формула за молна концентрация. В нея ще заместиш даденото (като съобразиш, че плътността на водата-разтворител е 1 г/куб.см). Така ще получиш моловете CaF2, които са ти необходими. Сега ти трябва формулата за връзка между количество вещество в молове, молна маса и маса. Изчисляваш молната маса на CaF2 и заместваш във формулата и....готово!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

13:01 - 23.03.2015

много хубаво е обяснено!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:31 - 17.03.2015

M(A),не е ли 96 и после заместваме във формулата и поличавам 48,не 28? Къде ми е грешката
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:50 - 08.03.2015

Как се изчислява колко молекули кислород се съдържат в 224g от него?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:59 - 08.03.2015

Здравей Петромира, Хайде да поработимзаедно. По познатата ти от урока формула ще пресметнеш колко мола молекули са 224 г. А после ще си послужиш с числото на Авогадро, което има стойност 6,02.10^23 и показва колко частици има в един мол. Успех!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:24 - 03.03.2015

Здравейте изгледах урока, но не ми стана ясно как да реша една задачка.Колко мола атоми водород и кислород се съдържат в 10 mol молекули вода.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:46 - 03.03.2015

Здравей Мария, Молното отношение на водата към съставящите я елементи се дава с числа, които показват в една молекула вода колко мола атоми водород и кислород има. Тъй като формулата на водата е Н2О, това означава, че в 1 молекула вода има 2 атома водород и 1 атом кислород. Моларното отношение се изписва n(H2O):n(H):n(O ) = 1:2:1. Тогава щом моловете на водата са 10 мола, то следва, че моловете на водорода са 2 пъти повече т.е. 20 мол, а тези на кислорода са 10 мола.
+1
Профилна снимка

Ученик

23:17 - 03.03.2015

Благодаря много!!Последният ми въпрос е как да изчисля масата на сярата в g необходима за пълното взаимодействие на 48 g магнезий търсих в учебника, но не намерих такава задача!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

00:10 - 04.03.2015

Мария, Пресмятанията в химията се правят в молове. Изгледай отново уроците за молна маса и количество вещество. После пишеш и изравняваш уравнението на реакцията:Mg+S=MgS. Правиш молното отношение между даденото (магнезия) и търсеното(сярата) n(Mg):n(S)=1:1. сега пресмяташ количеството вещество на магнезия n(Mg)=m(Mg)/M(Mg)=48/24=2 mol. От моларното отношение n(Mg):n(S)=1:1следва, че моловете на сярата ще са 2 mol. От тук масата на сярата:m(S)=n(S).M(S)=2.32=64 g
+2
Профилна снимка

Ученик

11:23 - 04.03.2015

Голямо M е молната маса на веществото, а защо пишете, че е 32?Не трябва ли по някаква формула или се гледа само от периодичната система?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:26 - 04.03.2015

Е, Мария, тук вече разбрах, че не си гледала урока или поне не си го направила внимателно. Хайде да го изгледаш пак и докато го гледаш да мислиш когато имаш просто вещество, като сярата, магнезия, дали трябва по формула да му се пресмята молната маса или тя е равна на....
+2
Профилна снимка

Ученик

10:41 - 06.03.2015

Да, благодаря разбрах го!Оставена на въздуха, калциевата основа карбонизира напълно-взаимодейства с въглероден диоксид.Изчислете обема на реагиралия въглероден диоксид и масата на получения калциев карбонат, ако масата на Ca(OH)2-долен индекс е 148g.Може ли да ми кажете от там до където аз съм стигнала какво следва?Първо пишем уравнението CaOH реагира със въглероден диоксид и се получава калциев карбонат плюс въглерод CaOH + CO2 - CaCO3 + H2 и оттам какво следва?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:57 - 06.03.2015

Здравей Мария, За да решим една задача вярно първо е необходимо уравнението да бъде вярно, а при теб това не е така. Моля върни се в началото на 8 клас, има преговорни уроци, от там си преговори как се пише калциева основа и какво се получава, след като взаимодейства с въглероден диоксид. След това очаквам да ми представиш моларните (молните) отношения между дадено и търсеното в задачата, как от маса на калциевата основа си преминала в количество вещество, както и пресметнатите молни(моларни) маси на калциевата основа и калциевия карбонат. Ако нататък не можеш да се справиш - ще помогна.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:37 - 10.03.2015

Благодаря!
+2
Профилна снимка

Ученик

18:37 - 10.03.2015

Благодаря!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:47 - 20.12.2014

При пълно изгаряне на въглеводород с неизвестен състав са получени 280 ml. CO2 при нормални условия и 0,27 g. H2O. Определете молекулната формула на въглеводорода, ако плътността му спрямо азота е 2,57. Може ли малко помощ за задачата? Намираме количеството вещество на CO2 и на H2O, съответно от формулите n=V/Vm и n=m/M. И след това какво следва?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:36 - 21.12.2014

Здравей mehmed_98, От количеството вещество на CO2 и на H2O се намира количеството вещество на въглерода и водорода n(C)=0,0125 n(H)=0,030 , след което се намира най-простото съотношение между тях n(C):n(H)=1:2,4. От плътността спрямо азота се намира молекулната маса на търсеното вещество като умножиш плътността по молекулната маса на простото вещество азот: 2,57.28=71,96=72. Сравняваш молекулната маса на съединението с молекулната маса M=12+2,4=14.4 на най-простото съотношение n(C):n(H) 72/14,4=5 Коефициентът 5, който получаваш е множителят, с който трябва да умножиш най-простото съотношение С:Н. Тогава 1.5=5 са въглеродните атоми и 2,4.5=12 са водородните атоми. Следва съединението да е пентан С5Н12.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:53 - 27.10.2014

в съд обем 1,12l при нормални условия е вкарано газообразно вещества с маса 1,6g Колко е моларната маса на тава вещество ? Моля ви за утре е помогнете ми!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:27 - 27.10.2014

Здравей Мира, Хайде да поработим заедно. В Задачата е казано, че обемът на съда е 1,12 л, т.е. това е молният обем. Приемаме условията за стандартни. Тогава ползваме формулата n=V/Vm=1,12/22,4= 0,05 mol. Сега вече имаш количеството вещество и масата му. Използваш формулата за количество вещество, изразено чрез масата m r молна маса M: n=m/M. Остава да заместиш във формулата и да си направиш сметката :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:10 - 13.05.2014

Може ли по-подрабни видеа за ОРП ? :)
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:25 - 13.05.2014

Здравейте Радослав, разбира се, че ще направим, след като приключим раздела със задачите, защото имам информация, че за края на срока и за оформяне се дават такъв тип задачи. Благодаря ти за напомнянето! Успех!
+12
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.