Видео урок: Неорганична химия. Задача 20

09:29
443
22
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Ценно! Схематично решение на задача 20 от раздел Неорганична химия от Сборника за кандидат-студентски изпит по химия на МУ-София. Аналитична задача. Между кои от разтворите: натриев сулфат, сребърен нитрет, бариев хлорид, калиев хлорид, натриев фосфат, сярна киселина и натриева основа могат да протекат йонообменни реакции? И кои от тези реакции могат да се използват за доказване на съответните вещества?
Раздел:
Химия, кандидат-студенти в МУ София. Неорганична химия
Ключови думи:
аналитична задача, йонообменни реакции, доказване на водни разтвори, утайка, цвят на утайка, неутрализация

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (22)
Профилна снимка
01.11.2013

Ученик

+2
Госпожо, в Му само от неоргани4на химия ли ще се паднат логи4ески зада4и?/
Профилна снимка
01.11.2013

Учител на Уча.се

0
Не. Падат се 2 задачи от обща и неорганична химия и 2 от органична химия.
Профилна снимка
01.11.2013

Ученик

+2
Тогава защо в сборника на Му София има само зада4и от неоргани4на?? Благодаря :)
Профилна снимка
01.11.2013

Учител на Уча.се

+1
От къде съдиш за това? Имаш ли сборника на МУ - София - там са над 450 задачи, от които половината са по органична химия.
Профилна снимка
06.06.2018

Ученик

+1
Добър ден! Бих искал да ви попитам при взаимодействието на BaCl2 с H2SO4 , не трябва ли да се получи BaHSO4 , защото нали сярната киселина е по-силна киселина само на първата степен на своята дисоциация ? Благодаря ви предварително !
Профилна снимка
06.06.2018

Учител на Уча.се

+1
Здравей Георги, при взаимодействие на бариев дихлорид и сярна киселина моментално се получава бяла утайка от бариев сулфат. Виж опита в урока за сярна киселина. Прав си, че сярната киселина е двуосновна, но и по втората ѝ степен дисоциацията е значителна и във водния ѝ разтвор има достатъчно сулфатни йони, за да падне утайка.
Профилна снимка
06.06.2018

Ученик

+1
Благодаря ви !!!
Профилна снимка
06.06.2018

Ученик

+1
При взаимодействието на нитрати със сярна киселина хидрогенсулфатни соли ли се получават ?
Профилна снимка
06.06.2018

Учител на Уча.се

0
Така общо не може да се каже. Може ли пример?
Профилна снимка
06.06.2018

Ученик

+1
NaNO3+k.H2SO4---> NaHNO3 +HNO3
Профилна снимка
06.06.2018

Учител на Уча.се

0
Това взаимодействие откъде е? Не съм убедена, че ще протече реакция... От хлорид с к. сярна се получава хлороводород газ, но тук не съм сигурна, че тече реакция...
Профилна снимка
14.06.2018

Ученик

+1
Благодаря ви госпожо!!! Да ви попитам реакцията H2+S---> H2S обратима ли е ?
Профилна снимка
14.06.2018

Учител на Уча.се

0
Да, Георги, обратима е, и протича при нагряване.
Профилна снимка
14.06.2018

Ученик

+1
Благодаря ви много за помощта!!!
Профилна снимка
07.07.2018

Ученик

+1
Добър ден !!! Бих искал да ви попитам дали мога да използвам на изпита реакцията на щрекер за получаване на аминокиселини от алдехиди или няма да ми го приемат?
Профилна снимка
07.07.2018

Учител на Уча.се

0
Здравей Георги, приветствам всеки с нетрадиционно мислене. Но напоследък резултатите от изпитите в МУ ме навеждат на мисълта, че проверяващите не изпитват същите чувства. Но си момче и може да експериментираш, тъй като не ти е нужно 6.00 за прием. При наличие на време аз бих написала два метода - през киселина и от алдехид.
Профилна снимка
07.07.2018

Ученик

+1
Благодаря ви много!!!
Профилна снимка
26.04.2016

Ученик

+1
Здравейте госпожо Николова, разбрах задачата, задавам ви буквално всички въпроси, които ми възникнат и тук, се чудя, защо не извършихме и електролитна дисоциация на веществата след като записахме таблицата, може би въпросът ми е глупав, но реших, че задачата има сходство със задача 1, в която сме дисициирали веществата на йони. :)
Профилна снимка
26.04.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей Мария, тук задачата е върху йонообменни реакции, а не за доказване на дадените вещества, затова не се изразява електролитна дисоциация. Всъщност ти я изразяваш не с уравнение, а като показваш в пълното йонно уравнение как се е дисоциирало всяко разтворимо вещество.
Профилна снимка
09.07.2014

Ученик

0
Здравейте. Какво определение би трябвало да дам за воден разтвор, защото не съм сигурна как да го формулирам.
Профилна снимка
04.01.2015

Ученик

+1
Госпожо,на кандидат-студентския изпит задачи точно от сборника ли ще се паднат?
Профилна снимка
04.01.2015

Учител на Уча.се

0
Здравей Ariqna, Във Варна и София се падат задачи с точната формулировка, както са представени в сборниците.
feedback
feedback