Видео урок: Пълно решение! Неорганична химия. Задача 139

19:37
586
16
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Ценно! Схематично решение на задача 139 от Сборник за кандидат-студентски изпит по химия на МУ- София, раздел Неорганична химия. Задача върху електролиза. В решението е показана електролизата на воден разтвор и стопилка на солите натриев хлорид, меден дихлорид и цинков дихлорид. Обяснение са процесите които се извършват на анода и катода. Обяснен е начина за пречистване на техническа мед чрез електролиза.
Раздел:
Химия, кандидат-студенти в МУ София. Неорганична химия
Ключови думи:
Електролиза на стопилка и разтвор, електролизна вана, анод, катод, окислително-редукционни процеси, пречистване на техническа мед

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (16)
Профилна снимка
29.06.2013

Ученик

+3
Грешки в изказа и задачата! 1. Казвате, че в електролизна вана има СТОПИЛКА на натриев хлорид. А после казвате, че във ваната "потапяме" 2 електрода. На кое да вярвам? Първо сте изразили ЕД на солта в стопилка, после изразената електролизата е като във ВОДЕН разтвор?! 2. Уравнение като Na+ + OH- = NaOH НЕ съществува при никакви обстоятелства. Ако има, то това значи, че натриевата основа е слаб електролит?!
Профилна снимка
29.06.2013

Учител на уча.се

+1
Здравейте, Благодаря за коментарите, страхувам се, че не мога да се съглася с по-голямата част. 1.Стопилката е течност. Получава се след като твърдо вещество се загрее до температурата на топене и премине в течно агрегатно състояное. Така, че според мен в течност може да се "потопят" електроди. 2.Разликата в уравнение на дисоциация на електролит (в случая сол) в стопилка и разтвор е само в означаването на температурата. И в двата случая се получават едни и същи йони при разпадането на еликтролита(солта). Реално в разтвора йоните са солватирани (хидратирани за водни разтвори), но това не се означава в химичното уравнение на дисоциацията. 3. Електролизата в стопилка и в разтвор се различава по вида на йоните, които присъстват във ваната. При стопилка това са САМО йоните от дисоциацията на солта. Във воден разтвор освет тези йони има водородни и хидроксидни йони. 4. При хлор-алкалната електролиза наистина се получават Na+ и OH- йони в равновесие, а не твърда основа. Благодаря.
Профилна снимка
29.06.2013

Ученик

+3
Всичко, което казвате, ми е пределно ясно. Може би първия ми въпрос е бил погрешно зададен, защото никога досега не съм срещал формулировка като "потапяме електроди в стопилка", още и самата графика е неясна и с тези черти човек може да остане с впечатление, че е във вода. Затова и се заблудих за стопилката и си признавам грешката.
Профилна снимка
29.06.2013

Учител на уча.се

0
Радвам се, че се изяснихме. :) Стремежът ми е задачите да са максимално достъпни и разбираеми, затова всички коментари, забележки и препоръки посрещам с внимание. Как предлагате да означа течност в графиката, освен с пунктир???
Профилна снимка
18.09.2017

Ученик

+1
Здравейте, госпожо! Имам въпрос относно зад. 142 - CaCl2->Ca(OH)2 и съответно Ca(OH)2 ce получава чрез хлороалкална електролиза нали?
Профилна снимка
19.09.2017

Учител на уча.се

+1
Здравей, Александрина, предложението ти е прекрасно! :)
Профилна снимка
19.09.2017

Ученик

+1
Благодаря!
Профилна снимка
06.03.2015

Ученик

+1
Здравейте, имам въпрос по 140 задача, но нея я няма тук, в задачата е дадено взаимодействие между водни разтвори на вещества, от които повечето са соли, има и киселина, и основа, но има и простото вещество мед. Като имаме воден разтвор на мед, как го пишем ? Като меден дихидроксид ли или като простото вещество ?
Профилна снимка
06.03.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей Мария, Медта не взаимодейства с вода и няма как да и направим воден разтвор. Условието е некоректно - очаква да се сетите, че медта не взаимодейства с водата и ще участва в реакциите с водните разтвори на останалите вещества като просто вещество мед.
Профилна снимка
06.03.2015

Ученик

0
Благодаря ви ! :)
Профилна снимка
06.03.2015

Ученик

+1
значи пишем само, че взаимодейства със солна киселина и сребърен нитрат ?
Профилна снимка
06.03.2015

Учител на уча.се

+1
Да, Мария, но като не забравяш условията за взаимодействие със солна киселина - само в присъствие на кислород. :)
Профилна снимка
20.08.2018

Ученик

+1
Нужно ли е в задача да направим и вана?
Профилна снимка
20.08.2018

Учител на уча.се

+1
Здравей Джансел, аз бих направила вана, за да е видно, че разбирам за какво става дума в електролитното пречистване на мед. Отново ти напомням, че задачата трябва да се изпише за 58 минути. И колкото повече верни неща напишеш в тези минути, толкова шансът ти за по-висока оценка и приемане се увеличава... Конкуренцията е много жестока и не изкараш ли 5,50 на изпита влизането ти е под въпрос...Затова тренирай да пишеш бързо и вярно. Успех!
Профилна снимка
20.08.2018

Ученик

+1
Да, и аз добавих вана. А в новия сборник колко задачи ще сменят? И кога излиза, нещо да знаете?
Профилна снимка
21.08.2018

Учител на уча.се

+1
Обичайно се сменят задачите, които са се паднали на изпитите предходната година, т.е. 8 задачи. Но понякога са и повече... Сборникът излиза около Коледа, но понякога и по-рано. Когато се появи новия сборник аз имам грижата да публикувам новите задачи.
feedback
feedback