Видео урок: Неорганична химия. Задача 40

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ София. Неорганична химия

Сподели и спечели XP!
Описание на темата:

Ценно! Схематично решение на задача 40 от раздел Неорганична химия от Сборника за кандидат-студенти по химия за МУ-София. В решението е обяснено как от варовик и други неорганични вещества да се получи калций и динатриев карбонат. Представени са с уравнения свойствата на калция. Разгледан е проблема какво се получава, ако в разтвор на СО2 се постави парче калций.

Ключови думи:
Варовик получаване на калций натриева основа динатриев карбонат свойства на калций реакция на калций с воден р-р на СО2
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

12:52 - 02.07.2017

Аз имам следния въпрос. Защо неутрализацията на калциева основа и въглеродна киселина е обратима, при положение, че калциевият карбонат, който се получава, е неразтворима утайка и не хидролизира?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:28 - 02.07.2017

Здравей, Алекс, абсолютно си прав, мой пропуск. Нали е неутрализация на различни по сила електролити и съм се унесла...
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:59 - 20.03.2018

Добър вечер ! Бих искал да ви попитам при взаимодействието на Ca с к.HNO3 не се ли получава NO2 вместо NO , защото нали k.HNO3 се разлага да NO2 ,H2O и атомен кислород при обикновена темп. ? Благодаря ви предварително !!!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:25 - 21.03.2018

Здравей, Георги. Няма никакъв проблем да напишеш уравнението и с NO2. Когато метал взаимодейства с к. азотна киселина си е направо божа работа какво се отделя като азотно съединение. Тук съм избрала да е азотен оксид. Мисля, че всяко уравнение, което е правилно изравнено ще бъде признато за вярно на изпита.
Профилна снимка

Ученик

09:53 - 21.03.2018

Благодаря ви много !!!
+1
Профилна снимка

Ученик

19:13 - 22.03.2018

Добър вечер ! NO2 червено-кафяв или жълто-кафяв газ ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:42 - 22.03.2018

Здравей Георги, ами дават го и с двата цвята. Истината е - червено-кафяв е, нарича се още лисича опашка.
+1
Профилна снимка

Ученик

21:20 - 22.03.2018

Благодаря ви отново !
Профилна снимка

Ученик

17:11 - 24.03.2018

Добър ден , госпожо!! Извинявам се , че въпроса ми пак не е по задачата! Бих искал да ви попитам при взаимодействието н фосфор с кислор ,енергия под формата на светлина ли се отделя? Благодаря ви предварително!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:20 - 24.03.2018

Здравей Георги, не знам защо ти е това... Белият фосфор се самозапалва на въздуха и при горенето отделя светлина. Червиният фосфор се запалва в пламъка на спиртна лампа и гори, като светлината не е тъй силна, като при белия. Ако споделиш за какво ти е бих могла да бъда още по-полезна.
Профилна снимка

Ученик

17:45 - 24.03.2018

Сега чета за МУ София и го бях срещнал това , че се отделя енергия не под формата на топлина, а под формата на светлина.Не знаех дали източника е надежден и реших да попитам вас .
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:46 - 24.03.2018

Да, белият фосфор яко свети, докато гори.
Профилна снимка

Ученик

18:11 - 24.03.2018

Благодаря ви много!!
Профилна снимка

Ученик

15:44 - 27.03.2018

Добър ден !!! Бих искал да ви пипитам какво е наименованието на {Fe(OH)6}Cl2? Хексахидроксофератен хлорид?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:36 - 27.03.2018

Здравей Георги, не съм убедена, че това е състава на комплекса... В това, което си написал и външната сфера, и комплексния йон са аниони, което е невъзможно... Предполагам комплексът е [Fe(H2O)2]Cl2 и името е хексаакво железен (II) хлорид
Профилна снимка

Ученик

15:02 - 28.03.2018

Благодаря ви ! Извинявам се за често задаваните въпроси!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:30 - 28.03.2018

За нищо, Георги. Малко е да кажа, че се радвам на въпроси. Това означава интерес и желание да научиш, а какво по-ценно от това? Успех на изпита!
+1
Профилна снимка

Ученик

17:42 - 28.03.2018

Благодаря ви много !!!
+1
Профилна снимка

Ученик

10:02 - 29.03.2018

Добро утро! Бих искал да ви попитам за наименованието на солите : { Cu(H2O)4}SO4 (тетрааквамеден сулфат?? ) , Na2{Cu(OH)4} ( натриев тетрахидроксокупрат??) ? И при взаимодействието на желязото с вода при под и над 570 градуса обратими реакции ли са ??
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:16 - 29.03.2018

Здравей Георги, наименованията на предложените от теб комплексни соли са правилни. Само окончанието на лиганда на аква комплека е аквО, ане аквА. Можеш след всяко име са сложиш в малка скоба степента на окисление на комплексообразувателя - (II) и всичко ще е абсолютно пълно и точно. Взаимодействията на желязо в вода не са обратими.
Профилна снимка

Ученик

10:39 - 29.03.2018

Благодаря ви !!! А взаимодействието на фосфор(червен) и хлор при нагряване необратимо протича ,нали ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:55 - 29.03.2018

Да, да, до фосфорен трихлорид, който после с още хлор става на фосфорен пентахлорид.
Профилна снимка

Ученик

11:42 - 29.03.2018

Благодаря ви много !!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:03 - 23.03.2017

Може ли просто да напишем първите реакциите в р-р на co2, а не да добавяме случая с излишък на въглероден диоксид? Или задачата ще бъде непълна?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:29 - 23.03.2017

Здравей Димитрина, имаш предвид края на задачата - калций във воден разтвор на въглероден диоксид... И искаш да стигнеш само до карбонат? Няма да има проблем, според мен, аз малко съм се поизсилила с цел да обсъдя всички възможности. Реално до карбонат , водород и вода като продукти ще е прекрасно решение.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

21:40 - 31.05.2016

Според условието и от други вещества трябва да получим Са, може ли да ни дадете пример госпожо Мария Николова?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:20 - 01.06.2016

Здравей Ники, в условието няма такова изискване. Когато е казано от калциев карбонат и други неорганични вещества да се получи нещо, то това означава, че трябва да използваш за изходно вещество калциев карбонат. Тръгваш от това изходно вещество и имаш право да използваш други неорганични вещества, за да извършиш превръщанията, това е смисъла на изречението. А не от други неорганични вещества, освен от калциев карбонат, да получиш калций.
+1
Профилна снимка

Студент

09:14 - 03.06.2016

Ясно, смисъла съм объркал
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

14:10 - 04.04.2016

Здравейте! Достатъчно ли е да се запише по последния въпрос, че при разтваряне на Ca във воден разтвор на CO2 се образува утайка от CaCO3 и се отделя водород; и при разтваряне на Ca във воден разтвор на CO2, но в излишък от CO2, се образува Ca(HCO3)2 и се отделя водород? Имам предвид дали може да се пропуснат останалите реакции, или е задължително да се изпишат и те.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:39 - 06.04.2016

Здравей Ивет, не мисля, че междинните реакции могат да се пропуснат, защото няма на какво основание да се мотивираш, че това са крайните продукти на реакцията...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:55 - 17.10.2013

ъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъ
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-4