Видео урок: Задачи от движение. Насрещни движения

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от видео урока! Регистрирай се, за да гледаш всички над 7400 видео урока в най-награждавания образователен сайт!
Регистрация
Уча се лого

За да гледаш целия видео урок, стани част от най‑награждавания образователен сайт в България!

Регистрирай се
08:22
21 392
246
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Супер видео урок по математика за 7. клас с всичко важно и основно за пресмятане на задачите от насрещни движения! Разбираш бързо как по зададени компоненти скорост, път или време да намерите неизвестната величина. Текстовите задачи от урока ще ти помогнат да разбереш основните принципи, които ще ви помогнат за лесното решаване на този тип задачи. Много ценно видео те очаква! :)
Раздел:
Уравнения
Ключови думи:
движение, задачи, насрещни движения, текстови задачи, път, време, скорост, s = v.t, таблица, математика 7. клас, решени задачи

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (246)
Профилна снимка
12.01.2013

Ученик

+24
Помогнете ми за задачата от работа моля ... : Дядо Петър събира за 1 ден 1,5 кг гъби , а дядо Христо - 2,5 кг . Колко килограма гъби е събрал дядо Петър за времето , за което дядо Христо е събрал с 8 кг повече ?
Профилна снимка
12.01.2013

Ученик

+36
Дядо Петър събира за 1 ден 1,5 кг гъби , а дядо Христо - 2,5 кг. дядо Христо: времето за да събере 8 кг гъби е 8/2,5=3,2 => дядо Петър 1,5*3,2=4,8 кг гъби
Профилна снимка
12.01.2013

Ученик

+24
хммм. ок де , но в отговорите ми показва 12 кг , аз не мога да формирам уравнението ;(
Профилна снимка
12.01.2013

Ученик

+23
Аз не съм чел "8 кг повече ". Сега щети реша.
Профилна снимка
12.01.2013

Ученик

+25
В пъвия ден Дядо Христи (ДХ) събира 2,5-1,5=1кг повече от Дядо Петър (ДП). ДХ събира 8 кг повече от ДП след 8 дни, т.е времето е 8 дни => 1,5*8=12кг гъби събира ДП
Профилна снимка
12.01.2013

Ученик

+17
Благодаря , разбрах го вадиме 2,5 кг от 1,5 ,за да намерим за 1вия ден разликата на събирането и в следващите 8 дни ДХ е събрал 8 кг повече от ДП => 1,5*8=12 кг ДП . МНОГО МЕРСИ
Профилна снимка
15.01.2013

Ученик

+13
Моля за помощ за тази задача - От две гари А и Б, разстоянието между които е 315км., тръгнали едновременно един срещу друг два влака, движещи се съответно със скорости 78км/ч и 62км/ч. Колко часа след тръгването им разстоянието между тях ще бъде 35км? - Аз получих отговор 2 часа, обаче в дадения отговор на задачата пише след 2 ч и след 2ч и 30 мин - От къде идва това 2 часа и 30 мин?
Профилна снимка
21.02.2013

Учител

+10
Веднъж - преди да се срещнат, и втори път - след като са се разминали.
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

+7
благодаря за урока
Профилна снимка
09.01.2014

Ученик

+5
и аз благодаря
Профилна снимка
16.01.2014

Ученик

0
mnogo vi blagodarq pomognahte mi
Профилна снимка
19.01.2014

Ученик

+6
Здравейте, искам да помогна по конкретно на Стоян, който ни пита за задачата с двата влака. Ето и решението: Знаем, че общото разстояние е 315 км. Знаем и скоростите на двете превозни средства, следователно първият влак се движи с 78 км, а вторият с 62 км. Щом са тръгнали едновременно, значи времето което са пропътували е х. Следва, че общото разстояние-315 км. е равно на сбора от разстоянията, изминати от двете превозни средства +35 км. Уравнението придобива следният вид: 315=78x+62x+35 315=140x+35 -140x=35-315 -140x=-280/ .(-1) 140x=280 x=280:140 x=2часа В последствие следващият отговор-2 часа и 30 минути, на който Васил Бележков даде обяснение е също верен.
Профилна снимка
04.01.2015

Ученик

+6
Може ли да ми помогнете за една задача :Разстоянието между селищата A и B e 410 km.От А до В тръгва лека кола със скорост 90 км/ч, а 1 ч.по-късно от В за А тръгва камион със скорост, която е 7/9 от скоростта на леката кола. Намерете след колко време от тръгването на леката кола двете превозни средства ще се срещнат. Благодаря предварително !
Профилна снимка
05.01.2015

Учител

+4
Ако пътят на колата е "х" км, на камиона е "410-х" Скоростите са ясни - едната е 90, а другата лесно ще намериш, че е 70 Времето на "колата минус 1 час" дава времето на "камиона". А както знаеш, времената са пътища, разделени на скорости ;) и така: х/90 - 1 = (410-х)/70 Намираш пътя на колата, делиш на скоростта и си готов!
Профилна снимка
05.01.2015

Ученик

+1
Благодаря :)
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+6
Не че е важно но розовата кола е Fiat 500 !!!
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

0
super >>>>
Профилна снимка
09.01.2013

Ученик

+5
Йееей, най-накрая ги разбрах тия задачи ;дд :3 ^-^ Мноооооооооооооооооооооооооооооого мерси :з
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+5
Много добро и забавно обяснение на задачите,особено когато спомена за трабантчето. :D :)
Профилна снимка
13.01.2013

Ученик

+3
За 2 часа влак, който тръгнал от град B, изминал 40км повече отколкото влак, който тръгнал от град А. Двата влака се срещнали след 5 часа. На колко километра от град А е станала срещата?
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-7
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Грантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+3
Разстоянието между селищата А и В е 130 км.От А за В тръгва лека кола със скорост 70км/ч,а 60 минути по-късно тръгва камион от В за А със скорост, 5 върху седем(пет седми) от тази на колата .Намерете след колко време от тръгването на леката кола двете превозни средства ще се срещнат
Профилна снимка
03.07.2014

Ученик

0
Така, ако първата скорост е 70км/ч, то вората е 50км/ч. Времето на първата кола е х, а на втората х-1час.Общите пътища правят 130км. Уравнението е: 70*х+50*(х-1)=130км 70*х+50*х-50=130км 120*х =180км х=1,5 часа :)
Профилна снимка
26.01.2014

Друг

+2
Специални благодарности на Дарин. Благодаря ти.Не бях го разбрал. Но сега ми е ясно.
Профилна снимка
26.01.2014

Администратор

+7
Здравей fr3akrz :) Само така :) 7ми клас ли си? Помагат ли ти уроците за подготовката за кандидатстване след 7ми клас? :)
Профилна снимка
26.01.2014

Друг

+2
да 7ми клас съм и много ми помагат вашите уроци продължавайте все тъка
Профилна снимка
03.01.2014

Ученик

+2
Страхотен урок!
Профилна снимка
11.12.2013

Ученик

+2
Трябва ми помощ.Това е задачата - В народното събрание има 240 депутати.В сряда поради командировки отсъствали няколко депутати.В четвъртък поради болест отсъствали 5 депутати повече от сряда.В петък в залата се върнали само трима от отсъствалите в четвъртък.На заседанието в петък присъствали 188 депутати.Колко депутати са отсъствали в сряда?
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

0
50
Профилна снимка
03.07.2014

Ученик

0
И аз получих 50. Значи, ако в сряда са отсъствали х депутати, а в четвъртък с 5 повече, то в четвъртък са отсъствали х+5 депутати. Понеже 3 от тези 5 повече, които са отсъствали в четвъртък са се завърнали в петък, то в петък са отсъствали х+5-3 депутати. От това се съставя уравнението: х+5-3+188=240 депутати х+190=240 х=50 депутати са отсъствали в сряда...
Профилна снимка
22.05.2013

Ученик

+2
Моля за помощ за тази задача - Автобус тръгва по автомагистрала от град А за град В в 8 ч. сутринта и без да спира пристига в В. Лек автомобил тръгва 15 min по-късно по същата магистрала от А за В и задминава автобуса 45 min след тръгването си. Известно време след това автомобилът спира за почивка . Той потегля 20 min по- късно и пристига в В заедно с автобуса. Автобусът и автомобилът се движат с постоянни скорости, като скоростта на автомобила е с 30 km/h по-голяма от скоростта на автобуса. Да се намери в колко часà автобусът пристига в В и разстоянието между А и В.
Профилна снимка
08.07.2013

Учител

0
По моите сметки пристигат в 10:20 ч., а разстоянието е 210 км
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

0
интересно...
Профилна снимка
19.02.2013

Ученик

+2
Здравейте! Имам следният въпрос: Моторна лодка изминава за 3ч 21мин 32км по течението и 21км срещу течението на една река.Да се намери скоростта на лодката срещу течението,ако тя е 60% от скоростта на лодката по течението.
Профилна снимка
21.02.2013

Учител

+2
Едната скорост (по течението) ако е "Х" км/ч, другата (срещу течението) ще е 0,6*Х км/ч. (или 3*Х/5; ще видим кое ще е по-удобно за смятане). Имаме два известни пътя (съответно 32 км и 21 км) и знаем общото време (което си го правим на дробно число по познатия начин: 3 и 21/60 = 201/60 = 67/20). Сега правим уравнението: едното време (разбирай единият път върху едната скорост) + другото време (съответно другият път върху другата скорост) = цялото време. 32/Х + 21/(3*Х/5) = 67/20 (тук при второто време отляво вместо да деля на (3*Х)/5, умножавам по реципрочната дроб, която е 5/(3*Х) 32/Х + 21*5/3*Х = 67/20 (второто време отляво на равенството го съкращавам на 3) 32/Х + 35/Х = 67/20 Повече няма да подсказвам, че взе да става прекалено лесно. Само не забравяй коя от двете скорости е "Х ;) Успех!
Профилна снимка
28.02.2013

Ученик

+2
Благодаря много за помощта!
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

+1
Получава ли ви се скоростта с/у течението да е 12км/ч, а по течението-20км/ч? :)
Профилна снимка
02.02.2013

Ученик

+2
Може ли малко помощ с две задачи. Не мога да стигна до верния отговор. Първата задача е: От две гари едновременно тръгнали товарен и бърз влак. До срещата товарният изминал 150 км, а бързият - 220 км. Товарният влак се движел със скорост 45 км/ч. Намерете скоростта на бързия влак. От пръв прочит е лесна, но после става невъзможна за мен. Пише, че верния отговор е 66 км/ч. Втората задача е: Мотоциклетист изминал половината от пътя между два града за час и петнадесет минути, а след това, като намалил скоростта си с 6 км/ч, изминал остатъка от пътя за час и двадесет и четири минути. Намерете разстоянието между двата града и скоростите, с които се е движел мотоциклетистът. Пише, че верните отговори са: 140 км е разстоянието между градовете и скоростите, с които се е движел - 56 км/ч и 50 км/ч
Профилна снимка
11.02.2013

Учител

+2
Отговорите ги има, явно питането е до самото СТИГАНЕ до тях? По първата нещата са сравнително лесни: Имаш еднакви (равни) времена, два известни пътя и една известна скорост. Оттам си правиш уравнението 150/45 = 220/х и смяташ... По втората: гледаш скорост по време от първата половина на пътя да е равна на скорост по време от втората му половина. Едната скорост ако е "Х" км/ч, другата е "Х-6" км/ч. Времената и двете са известни, само си ги правиш на часове, или за по-лесно може и на неправилни дроби: 75/60 (или 5/4) и 84/60 (или 7/5). Оттам си правиш уравнението: едната скорост по едното време = другата скорост по другото време.
Профилна снимка
30.01.2013

Ученик

+2
Искам да ти кажа...че си ЖЕЛЕЗЕН!!Адски много ми помогна!Искрено ти благодаря..продължавай да правиш клипове и да ни помагаш!
Профилна снимка
25.01.2013

Ученик

+2
Помогнете ми за задача от домашната работа ... : Трябва да се направи подпорна стена за укрепване на свлачище с формата на права призма. Стенат е дълга 8m, висока - 2,80m, а напречното й сечение е правоъгълен трапец с основи 160cm и 80cm . Колко кубически метра материал са необходими за направата й? Това е задачата.
Профилна снимка
25.01.2013

Ученик

+3
Задачата ми трябва за вторник - 29.01.2013г.
Профилна снимка
25.01.2013

Учител

+2
( (0,8 + 1,6) /2 ) . 2,8 . 8= ?
Профилна снимка
26.01.2013

Ученик

+4
Благодаря за решението на задачата! :)
Профилна снимка
26.01.2013

Учител

+5
Задачата не е решена - просто това е крйните изчисления които трябва да се направят.А да я решите трябва да се изпише половин страница
Профилна снимка
26.01.2013

Ученик

+4
Знам но поне ме ме насочихте аз я реших :)
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-7
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Грантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-7
Мдаа - щом това ви е е стигнало-идеално - бих могъл да Ви помагам редовно - стига да ме изкопаете в интернет-не се шегувам.Но на въпроси които не са за вашия клас - не отговарям - на братя и сестри също.Джон Атанасов е направил първата изчислителна машина за да реши 29 уравнения с 29 неизвестни -p
Профилна снимка
14.01.2018

Ученик

0
Аз мисля че си правиш реклама.
Профилна снимка
21.01.2016

Ученик

+1
Може ли някой да ми помогне за тази задача... Две коли,които са на разстояние 200 км,тръгват едновременно една срещу друга.Те се срещат,разминават се и след 2 часа разстоянието между тях е пак 200 км.Едната кола се движи с 80 км.Намерете скоростта на втората кола.
Профилна снимка
22.01.2016

Администратор

+2
Здрасти, Йоана, супер пример. Подсказвам ти да направиш чертеж и да напишеш всичко, което знаеш - пътя, времето и скороста на първата кола. Хайде заедно да я решим :) как започваш?
Профилна снимка
24.01.2016

Ученик

+1
Щом разстоянието между тях е 200км и после се разминават и остава същото разстояние,зна4и разстоянието от а до б е 400км.
Профилна снимка
24.01.2016

Ученик

+1
Скоростта на едната кола е 80км а на другата е х
Профилна снимка
24.01.2016

Ученик

+1
по формулата из4ислих,4е времето на едната кола е 5 4аса.
Профилна снимка
24.01.2016

Ученик

+1
а на другата 400/x
Профилна снимка
24.01.2016

Ученик

+1
Щом са тръгнали по едно и също време това зна4и ли,4е можем да изравним уравненията?
Профилна снимка
24.01.2016

Ученик

+1
Мен ме притесняват тези 2 4аса,които са изминали след като са се разминали...
Профилна снимка
24.01.2016

Ученик

+1
О,не...Направих грешка!Времето на двете коли е 2 4аса и общото разстояние е 400.Сформирах уравнението 80.2+x.2=400 и там ми се полу4и 120.Сега я разбрах.
Профилна снимка
24.01.2016

Администратор

0
Здравей Йоана, браво, че си се справила :) Мисля коментарите ти да останат, за да гледат останалите ученици как си стигнала сама до решението :) Какво ще кажеш?
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

+1
Ами,щом искате така... =)
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

+1
А можете ли да ми кажете как да превърна 14часа и 15 минути в дроб?
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

+1
обикновена,не десети4на.
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

+2
Представи си, че 14 ти е нещо цяло, а 15 е част от него. Понеже 15 е част от нещо, в този случай 15 минути от един час, тоест 60 минути, следователно това са 15/60, нали? И понеже 14 не са минути, а са си цели часове следователно се получава 14 15/60, 14 като цяло, а 15/ 60 като дроб. Сега ако искаш и ако дробта ти го позволява, съкращаваш 15/60 на 5 и се получава 3/12, съкращаваш на 3 и става 1/4, следователно цялата дроб става 14 1/4 и сега това е смесена дроб, превръщаш я в обикновенна, като умножиш 14.4 и се получава 56, прибавяш онази единица и става 57. Сега това число го слагаш върху 4 и става 57/4, а ако го искаш в минути, то тогава умножаваш цялата дроб по 60:4=15 и става 57.15=855, умножаваш и четворката и ти става 855/60, които са 855 минути. Всъщност като му хванеш цаката и си го правиш по инстинкт и изобщо не мислиш толкова, но накратко, превръщаш го в смесена дроб и става 14 15/60 и оттам в обикновенна.
Профилна снимка
26.01.2016

Администратор

+1
Гергана, стахотна си! Благодаря, че си помогнала на Йоана!
Профилна снимка
27.01.2016

Ученик

+2
Благодаря ти много Гери. =)
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+1
Може ли да ми кажете как се реши задачата от ИЗДАТЕЛСТВО ПРОСВЕТА урок 56 то раздел задачи 2 щеви бада благодарен.>>>>
Профилна снимка
14.01.2016

Администратор

+3
Здрасти Ерай, дай задачата тук и заедно ще я решим :)
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+1
Има ли някой да питам за една задача ?
Профилна снимка
13.01.2016

Администратор

+3
Здрасти Здравко, има разбира се. Всички сме тук да си помагаме, давай задачата и заедно ще я решим
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+3
От точка А към точка В тръгнал автомобил с 60 км/ч. Успоредно с него тръгнал друг автомобил със скорост 40 км/ч. Когато първия автомобил стигнал до точка В, втория бил на 50 км преди него. Какво е разстоянието между А и В. Правя някакви чертежи но не се получава
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+3
T - ли е общото
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+3
Като наслагвам километрите на двете коли, някакси я решавам но с уравнение не мога
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+3
Втория бил на 50 Км сбед него . Грешката е моя
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+2
след
Профилна снимка
13.01.2016

Администратор

+3
Здрасти, Здравко, сега ще ти помогна. Нарисувай си една схема, в която да опишеш всичко, което знаем в задачата. Много добре си се ориентирал, че Т е общото, т.е. ще приварним него защото знаем, че и двамата са пътували едно и също време, т.е. Т1=Т2. Сега нега да намерим на какво е равно Т1 и Т2. Знаем, че първият е измилал х км, а вторият е изминал х-50 км, съответно S1=x, a S2=x-50, знаем V1=60км/ч V2=40км/ч. Така от формулата S=V.T намираме, че Т1=х/60, а Т2= (х-50)/40. Сега ги приравни и ще намериш х, с което означихме пътя и това е отговора на твоята задача. Хайде напиши колко получи :)
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+3
Разбрах. Благодаря. Сега ще го смятам
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+3
150 км.
Профилна снимка
13.01.2016

Администратор

+3
Здрасти! Супер си, 150 е правилният отговор! Разбра ли задачата?
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+4
Мерси много. Ще питам пак ако имам проблеми.
Профилна снимка
24.01.2017

Ученик

+1
Адаш :D Хубаво име! :D
Профилна снимка
27.01.2017

Ученик

+1
Нали
Профилна снимка
07.01.2016

Ученик

+1
Моля за помощ за утре е : В 8 ч. от град А за В тръгнал велосипедист със скорост 12 km /h Един час по късно от В за А тръгнал втори велосипедист със скорост 16кm/h До срещата им първият велосипедист направил 15 мин почивка,а вторият 20 Нам. разстоянието от А до В ,ако първият велосипедист е изминал 5 км повече от другия .
Профилна снимка
08.01.2016

Администратор

+1
Хей Александрия, сега виждам коментара ти :) Успя ли да решиш задачата? На среща съм ако имаш нужда от съдействие!
Профилна снимка
08.01.2016

Ученик

0
Не, не успях.
Профилна снимка
09.01.2016

Ученик

0
Ще съм ви благодарна ако ми помогнете .
Профилна снимка
09.01.2016

Администратор

0
Добре Александрия, помагам :) Хайде заедно първо да съставим уравнението, което ще ни помогне да решим задачата. Направи си малка схема, която да ти помогне с чертеж и напиши всичко, което знаем от условието. За първия колоездач знаем, че е тръгнал в 8 сутринта, че е карал с 12 км/ч и че е почивал 15 минути. За втория, че е тръгнал в 9 часа, че е карал с 16 км/ч и е почивал 20 минути. Знаем, че първият е изминал 5 км повече. От условието разбираме, че до срещата и двамата са карали едно и също време, затова ще приравним времето (Т), като знаем, че първият е почивал 15 мин, а вторият, че е тръгнал 1 час по-късно и е почивал 20 минути. И така за първия велосипедист S= х+5, V=12km/h и Т= х+5/12 - 15/60 (вадим почивката и я превръщаме в часове). За втория велосипедист S= x, V= 16 km/h, T= x/16 - 20/60 (вадим почивката и я превръщаме в часове) + 60/60 (един час по-късно е тръгнал). Сега приравняваме двете времена Т(първия велосипедист)=Т(вторият велосипедист). От тук намираме х.
Профилна снимка
01.01.2016

Ученик

+1
Ще може ли малко помощ с една задача;Турист изминал разстояние от една хижа до друга и обратно за 9 часа.На отиване той се движел със скорост 5 километра в час,а на връщане -с 4 километра в час намерете; а)колко километра е разстоянието между двете хижи б)колко време е вървял туристът на отиване и на връщане
Профилна снимка
04.01.2016

Администратор

+1
Хей каролина, сигурна съм, че ще успееш да решиш задачата и сама. Изгледа ли видео урока? Съветвам те да направиш една малка схема/рисунка с всичко, което ти е известно от задачата, да си запишеш стойностите и използвай формулата S=VxT :) Давай ще успееш!
Профилна снимка
25.12.2015

Ученик

+1
Добър урок,но всяка задача е различна и има още доста неща за изглаждане! :)
Профилна снимка
21.05.2015

Ученик

+1
Ах! Много благодаря, утре имам матура и попреглеждам оттук, оттам... не ми бяха много ясни тез прословути задачи. Сега вече не ги наричам така, де, казвам им - приятни! :)
Профилна снимка
21.05.2015

Администратор

+1
Много са лесни и приятни, нали? :)) Утре всичко ще е бомба, нали? :)
Профилна снимка
22.05.2015

Ученик

+2
Ха дано!
Профилна снимка
22.05.2015

Ученик

+1
Беше много труден втори модул, за разлика от първият, който беше елементарен...
Профилна снимка
16.05.2015

Ученик

+1
Можете ли да направите безплатни уроци за текстовите задачи? Ще бъда благодарен.
Профилна снимка
28.04.2015

Ученик

+1
Благодарим!
Профилна снимка
18.01.2015

Ученик

+1
Моля помогнете ми с тази задача:В 8ч. от пристанище А към пристанище В тръгва сал,а 1 час по-късно в същата посока тръгва лодка със скорост в спокойна вода 12,5 км/ч.Колко метра е разстоянието между лодката и сала в 9ч. И 18 мин.,ако скоростта на течението на реката е 3.5км/ч.
Профилна снимка
17.01.2015

Ученик

+1
В 8 ч. от град А за В тръгнал велосипедист със скорост 12 km /h Един час по късно от В за А тръгнал втори велосипедист със скорост 16кm/h До срещата им първият велосипедист направил 15 мин почивка,а вторият 20 Нам. разстоянието от А до В ,ако първият велосипедист е изминал 5 км повече от другия Помощ !
Профилна снимка
03.02.2014

Ученик

+1
моля ви помогнете ми. Два автомобила тръгват едновременно от 2 места на разстояние 5km в противоположни посоки, отделечавайки се един от друг. Каква е скоростта на всеки автомобил, ако след 3 часа разстоянието между тях е 455км и единият се движи 1,5 пъти по-бързо от другия
Профилна снимка
03.07.2014

Ученик

0
Така,задачата е много интересна и много лесна! Понеже, когато тръгват, разстоянието между тях е 5 км, а цялото разстояние между двата града е 455 км, то следва, че изминатото от автомобилите разстояние е 455-5=450км. За да ми е по-лесно ще кръстя колите А1 и А2. Така, и двата автомобила тръгват едновременно, от което следва, че са пътували еднакво време, т.е. 3 часа. Скоростта на А1 отбелязвам с "х". Скоростта на А2 е 1,5 пъти по-голяма от тази на А1, от което следва, че скоростта на А2 е 1,5х. От това, че скоростта умножена по времето прави пътя, следва уравнението : 3*х+3*1,5*х=450км 3*х+4,5*х=450км 7,5*х=450км х= 60км/ч Намерихме скоростта на А1=60км/ч. Скоростта на А2=1,5*х=1,5*60=90 км/ч
Профилна снимка
26.01.2014

Ученик

+1
Два автомобила тръгват едновременно един срещу друг от два града А и В. След срещата на автомобила, който тръгнал от А, му оставало да пътува още 2 часа до В, а на другия 9/8 часа до А. Намерете скоростите им ,ако разстоянието между градовете е 210км.? Моля за помощ .
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

+1
Не се ли прави таблица с буквите V T S и под тези букви да се пишат числата?
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

0
Да, но първо се прави чертеж
Профилна снимка
19.01.2014

Ученик

0
прави се и таблица и чертеж и двете са нужни за по-лесното разбиране на задачката.
Профилна снимка
14.11.2013

Ученик

+1
Спасявате ме за пореден път! Благодаря Ви много!
Профилна снимка
14.12.2013

Ученик

-3
mnogo e polezno po - dobre obqsnqvate otkolkoto v u4ili6te
Профилна снимка
16.01.2013

Ученик

+1
Може ли да ми обясните задачите с НАСРЕЩНИ ДВИЖЕНИЯ тази задача : растоянието м/у А и В е 228 тръгват една срещу друга и питат кога ще се срещнат ако едната се движи с 72км/ч другата с 80км/ч :( моля ви бързо
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-2
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Грантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
03.07.2014

Ученик

0
Общо пътищата на двамата правят общия път-228км. Ако времето е х и те тръгват едновременно, уравнението е така: 72*х+80*х=228км 152*х=228км х=1,5 часа :)
Профилна снимка
14.01.2013

Ученик

+1
Не ги помасям
Профилна снимка
04.01.2013

Ученик

+1
Разстоянието между селищата А и В е 130 км. От А за В тръгва камион със скорост,5 върху 7 от тази на леката кола.Намерете след колко време от тръгването на леката кола двете превозни средства ще се срещнат. Моля ви решете ми я. Отговор:1 час и 30 минути
Профилна снимка
05.01.2013

Администратор

+6
Ти опита ли се? Хайде да решаваме заедно. Какво правим първо?
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+1
еми направих таблица и означих времето на л.к. с x а времето на к. с x-1 .Скоростта на л.к. е 70 км/ч а на к. 50км/ч.Пътят на л.к. е 70x а на к. е 50x-50.След това съставих уравнението: 50x-50+70x=130 , 120x=180 , x=3 върху 2 и нататък не знам какво да правя
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+1
решихте ли я ?
Профилна снимка
05.01.2013

Администратор

+4
Как разбра, че времето на к е х-1? Няма го в условието това, да не си го пропуснала?
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+1
опа забравих да кажа че леката кола тръгва от А за В ,а камионът тръгва 6о минути по късно от В за А
Профилна снимка
05.01.2013

Администратор

0
А защо скоростта на леката кола си решила, че е 70 км/ч? Така ли е в условието?
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

0
оф да. За нищо не ставам
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+1
решихте ли я
Профилна снимка
05.01.2013

Администратор

+4
Ами дай сега събери цялото условие и ще видиш, че е лесна задачата... Напиши цялото условие.
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

0
оф ако искаш да я оставим и да ми помогнеш да направим задачите с доказателства с височините
Профилна снимка
03.12.2013

Ученик

0
Искам да питам за една задача ако може някой да ми помогне! ''От хижа А тръгнал турист, който се движил със скорост 2,5км/h. 1h по-късно по същия път след него тръгнал друг турист, чиято скорост била 4km/h. Намерете колко часа след тръгването си вторият турист е настигнал първия.'' Моля виии много е важнооо!!!! :) Благодаря предварително
Профилна снимка
18.12.2013

Ученик

-2
mi i az neznam
Профилна снимка
21.12.2013

Друг

0
Помогнете за тази задача: В 8 ч. покрай полицейски пост на пътя минал камион със скорост 36км/ч. В 10ч и 40 мин в същата посока минала кола, която се движела със скорост 60км/ч. В колко часа и на какво разстояние от поста колата ще настигне камиона ?
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

0
Браво много добре е обяснено! Продължавайте в същия дух! Но можете ли да добавите литература ??
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

0
За задачата на Мария Павлова- за 1ч и 15мин. според моите изчисления
Профилна снимка
08.01.2014

Ученик

0
Здравейте искам да попитам за една задача , за която все още не намирам решение: От два грда А и В трягват две коли едновременно.Колата тръгнала от гр.А , след срещата, се е движила още 2 часа до стигането в гр.В, а другата кола стигнала в гр, А след 9/8 часа след срещата.Какви са скоростите на колите, ако разстоянието межди дават града е 210 км. Очаквам помоща ви.
Профилна снимка
03.02.2014

Ученик

-2
Super (y)
Профилна снимка
17.10.2018

Ученик

0
искам да попитам как от 20% стана 1.2 защото 20% е 1 делено на пет
Профилна снимка
04.10.2018

Ученик

0
само не разбирам какво иска да каже учителя с Д.С.х иначе другите задачи ги разбирам
Профилна снимка
10.10.2018

Учител на Уча.се

0
Здравей, съкращението Д.С. означава допустими стойности за х. В този случай с х е означена скорост, затова х>0 (скоростта е положително число)
Профилна снимка
03.08.2018

Ученик

0
Имам един въпрос.Във втора задача как 20% стана 1,2
Профилна снимка
06.08.2018

Учител на Уча.се

0
Здравей, опита ли се да разпишеш? х+20/100.х =?
Профилна снимка
21.05.2018

Ученик

0
Може ли някой да ми помогне с една задача?
Профилна снимка
22.05.2018

Администратор

0
Разбира се, че може, Bee2004! Коя е задачата?
Профилна снимка
22.05.2018

Ученик

0
Лодка и сал отплавали едновременно от пристанище А по течението на една река към пристанище Б.След като пристигнали в Б, моторната лодка направила престой от 12 минути и се отправила срещу течението на реката към пристанище А. Намерете на какво разстояние от А лодката е срещнала сала,ако разстоянието от А до Б е 50км., скоростта на лодката в спокойна вода е 16км/ч. и скоростта на течението е 4км/ч.
Профилна снимка
23.05.2018

Администратор

0
Добре. Чудесно! :) Как мислиш да я започнеш? Напиши ни сега докъде успяваш да стигнеш и ще помогнем нататък. :)
Профилна снимка
08.05.2018

Ученик

0
Аз имам въпрос към 2ра задача от урока. Не трябва ли в таблицата на скоростта на втората лека кола да е 0,2x вместо 1,2x. Смисъл не трябвали 20% да правят 0,2????
Профилна снимка
10.05.2018

Учител на Уча.се

0
Здравей Атанасе, с 20% повече от първата означава, че към скоростта на първата, която е х трябва да се прибави 20% от х, т.е. х+20%.х=х+0,2.х=1,2х Стана ли ясно сега?
Профилна снимка
10.05.2018

Ученик

0
Да мерси
Профилна снимка
24.01.2018

Родител на ученик

0
страхотен урок
Профилна снимка
16.01.2018

Ученик

0
Може ли някой да ми помогне? Как да превърна 2h 20mim само в часове?
Профилна снимка
18.01.2018

Администратор

0
Здравей, Ванеса! Може да си припомниш набързо с този урок https://ucha.se/watch/6331/preminavane-ot-edna-merna-edinitsa-v-druga-tekstovi-zadachi Напиши ни после как според теб се превръщат 2 ч и 20 мин и ще ти помогнем. Съгласна? :)
Профилна снимка
20.01.2018

Ученик

0
съкращаваме 20 и 60
Профилна снимка
07.01.2018

Ученик

0
Не трябваше ли да извадим 30?
Профилна снимка
07.01.2018

Ученик

0
Защо на 2 задача от урока прибавихме 30 километра към пътя на първата кола?
Профилна снимка
09.01.2018

Учител на Уча.се

0
Здравей, това е обяснено хубаво във видео урока - тъй като първата кола е изминала по-малко километри, за да можем да изравним изминатия път на двете коли, прибавяме към пътя на първата кола 30 км.
Профилна снимка
06.01.2018

Ученик

0
Трябва ми помощ!!! От две селища, разтоянието между които е 124 км, в 9 часа едновременно една срещу друга тръгват две леки коли. Скоростта на едната кола е с 11км/ч по-голяма от скоростта на другата. Двете коли се срещат в 9:48 часа. Намепете скоростите на двете коли и по колко километра е изминала всяка от тях до срещата им? Моля за помощ опитах се но не мога да я реша!
Профилна снимка
07.01.2018

Администратор

0
Здравей, Алекс! Изгледа ли отново видео урока? Кажи ни как се опитваш да я решиш, за да може учителите на Уча.се да ти помогнат? :)
Профилна снимка
09.01.2018

Ученик

+1
Успях да я реша, но трябваше първо да изгледам втори път видеоурокът. :)
Профилна снимка
10.01.2018

Администратор

+1
Браво на теб! :)
Профилна снимка
05.01.2018

Ученик

0
Може ли да обясните как се превръща дроб в час и минути,защото не го разбирам?
Профилна снимка
08.01.2018

Учител на Уча.се

0
Здравей, например 2/5 каква част от часа е: 2/5=х/60, х=2.60/5=24 т.е. 24 минути. Стана ли ясно?
Профилна снимка
29.12.2017

Ученик

0
Супер урок!
Профилна снимка
26.01.2017

Ученик

0
може ли някой да реши тази задача?: Двама велосипедисти тръгнали от две селища едновременно един срещу друг. Първият се движил със скорост 15km/h, а скоростта на втория била с 10% по-висока от тази на първия. При срещата им се оказало, че единият от тях е изминал 7km повече от другия. Намерете: а)разстоянието между двете селища б)колко време са се движили велосипедите до срещата и колко път е изминал всеки от тях?
Профилна снимка
27.01.2017

Администратор

0
Здрасти, Иван! Ти можеш ли да я решиш? Кажи според теб как трябва да стане или поне как започваш и ще ти помогна :)
Профилна снимка
05.01.2017

Ученик

0
Може ли помощ за следната задача: Ученик пътува до училище с колело.От дома до училище той се движи със 15 км/ч,а на връщане със 12км/ч.Намерете разстоянието от училището до дома на ученика,ако той пътува на отиване и на връщане общо 18 минути. Благодаря предварително!
Профилна снимка
06.01.2017

Администратор

0
Здравей, Мария! Според теб как трябва да се реши? Напиши какво мислиш и заедно ще я направим. :)
Профилна снимка
11.01.2017

Ученик

0
Ами не знам...точно и заради това питам.:)
Профилна снимка
12.01.2017

Администратор

0
Добре, ще ти подскажа малко. За 18 минути ученикът минава два пъти един и същ път веднъж със скорост 15км/ч и веднъж с 12км/ч. Значи времето (t) = S/v1 + S/v2 = S*(v1+v2). Скоростите трябва да се представят с мерна единица м/с, а времето също в секунди. Успях ли сега да ти помогна? Ще се опиташ ли да я решиш сега? :)
Профилна снимка
12.01.2017

Ученик

0
Благодаря!
Профилна снимка
21.12.2016

Учител

0
mnogo dobre
Профилна снимка
17.12.2016

Ученик

0
защо нямаше таблица така не разбрах нищо
Профилна снимка
20.12.2016

Друг

0
Здравей, Любо! :) А пробва ли да решиш задачите от упражнението и да свериш с отговорите? Опитай, защото и там има ценни обяснения, които могат да ти помогнат. След това пиши как е и какво точно не разбираш, ако има такова, за да го обясним.
Профилна снимка
20.12.2016

Ученик

0
мерси
Профилна снимка
28.01.2016

Ученик

0
Може ли малко помощ с тази задача От град А за град Б в 10часа и 15минути тръгнал пешеходец,а в 12часа и 45минути-велосипедист.Велосипедистът изпреварил пешеходеца и в 14часа и 15 мин бил на 2 км пред него.Да се намери скоростта на пешеходеца,ако пътят,който изминава пешеходецът за 2часа,е равен на 66 2/3% от пътя ,който изминава велосипедистът за 1час?
Профилна снимка
29.01.2016

Администратор

0
Здравко, здравей. Готин пример си дал тук. Давай да го решим заедно!
Профилна снимка
29.01.2016

Ученик

0
Добре,но кога ще е удобно защото съм на урок.
Профилна снимка
29.01.2016

Администратор

+1
Започни тук в коментарите и аз ще ти помагам ако има нужда :)
Профилна снимка
06.01.2016

Ученик

0
Аз не го разбирам! Госпожата ми го обеснява с таблица а тук е много сложно...
Профилна снимка
07.01.2016

Администратор

+2
Здрасти Криси, как мога да ти помогна? Хубаво е, че разбираш всичко в час, ще се радвам и тук да е така. Дай ни съвет как да го направим по-лесно :)
Профилна снимка
15.01.2015

Ученик

0
Имам нужда от помощ: Лина тръгва с велосипед, движейки се с 12 км ч, а 15 мин по– къснос велосипед след нея тръгва Чавдар. След колко време той ще настигне Лина, ако скоростта му е 10 км ч. Благодаря предварително.
Профилна снимка
07.01.2015

Ученик

0
В 8 ч. от град А за В тръгнал велосипедист със скорост 12 km /h Един час по късно от В за А тръгнал втори велосипедист със скорост 16кm/h До срещата им първият велосипедист направил 15 мин почивка,а вторият 20 Нам. разстоянието от А до В ,ако първият велосипедист е изминал 5 км повече от другия Помощ !
Профилна снимка
06.12.2014

Ученик

0
Супер готин и лесен урок. Продължавайте само така.
Профилна снимка
17.05.2014

Ученик

0
Как може да се запише в съкратеното условие, че влакът е направил престой от 5 минути?
Профилна снимка
23.05.2014

Ученик

+1
Време на пътуване на влака - х + 5/60 =x + 5 минути
Профилна снимка
31.05.2014

Ученик

0
Мерси
Профилна снимка
16.05.2014

Ученик

0
Пуснах тази задача и в урока за ромб за да съм сигурна че някой ще ми отговори Уча.се моля те да ми изпратиш файл или клип с обяснението на задачата Моля ви Уча.се помогнете ми
Профилна снимка
04.02.2014

Друг

0
Деивид Какви са задачите от работа
Профилна снимка
25.01.2014

Ученик

0
Имам проблем със тази задача: http://prikachi.com/images/29/6990029q.jpg
Профилна снимка
21.01.2014

Ученик

0
Благодаря за хубавият урок 1 :)
Профилна снимка
20.01.2014

Ученик

0
здравейте можете ли да ми помогнете с тази задача много е спешно... Един работник може да свърши сам дадена работа за 2 часа а друг за 3 часа.. За колко часа ще свършат ако първият работник е работил 1 час по малко ..???
Профилна снимка
23.05.2014

Ученик

0
1-вия свършва за 1 час 1/2 от работата , а другия 1/3 . Ако първият е работил х време , вторият е работил х+1. Уравнението изглежда така : 1/2.x + 1/3(x+1)=1 3x + 2x + 2 = 6 следователно за 48 минути.
Профилна снимка
20.01.2014

Ученик

0
как да превърна скоростта м/мин в км/ч
Профилна снимка
12.01.2014

Родител на ученик

0
Здравейте! Може ли да ми помогнете с тази задача: За 2 часа влак, който тръгнал от град В, изминал 40 км повече от колкото влак, който тръгнал от град А. Двата влака се срещнали след 5 часа. На колко километра от гад А, е станала срещата, ако разстоянието между градовете А и В е 700 км. Моля ви помогнете ми спешно е! Благодаря предварително!
Профилна снимка
18.01.2014

Учител

0
Така..... Ще започнем от скоростите. Тях ги мерим с километри в час, а не километри в два чАса, затова ако влакът, тръгнал от "А", се движи с "Х" км/ч, то влак "В" ще се движи с Х+(40/2) км/ч или Х+20 км/ч. Общият път (който знаем, че е 700 км) е равен на пътя на единия влак + пътя на другия влак. Пътищата са съответно едната скорост по еднаквото време (5 чАса) и другата скорост по същото това време или: Х*5 + (Х+20)*5 = 700 Уравнението се решава, намирате хикса (колко бързо се движи влак "А"), умножавате по 5 (колкото време се е движил до оная точка) и ... готово!
Профилна снимка
19.01.2014

Ученик

0
Вярно
Профилна снимка
08.01.2014

Ученик

0
Здравейте искам да попитам за една задача , за която все още не намирам решение: От два грда А и В трягват две коли едновременно.Колата тръгнала от гр.А , след срещата, се е движила още 2 часа до стигането в гр.В, а другата кола стигнала в гр, А след 9/8 часа след срещата.Какви са скоростите на колите, ако разстоянието межди дават града е 210 км. Очаквам помоща ви.
Профилна снимка
04.01.2014

Родител на ученик

0
най-накрая разбрах тези задачи за път
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

0
Не знам, но при мен уроците не се отварят.Защо ли
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

0
Може би браузърът ти е проблемен или имаш стар Flash Player. Аз нямям никакъв проблем със Firefox и Chrome та и със Internet Explorer. Може да е виновен Flash Player-ът ти. Link: http://get.adobe.com/flashplayer/?promoid=JZEFT
Профилна снимка
01.01.2014

Ученик

0
моля ви хора помогнете ми влак изминавал по разсписание разстоянието между гарите А и В движейки се със скорост 48 км/ч.Един ден,след като изминал 8% от целия път, се наложило да направи непредвиден престой от 48 мин. За да навакса закъснението, машинистът увеличил скоростта със 7,2 км/ч и пристигнал навреме в В. Намерете: а) разстоянието между двете гари б) за колко време влакът изминава разстоянието от А до В по разсписание
Профилна снимка
01.01.2014

Ученик

0
Много добър урок !
Профилна снимка
05.01.2014

Ученик

0
съгласен съм :)
Профилна снимка
19.12.2013

Ученик

0
Уроците тук са много по добри .. в нашия учебник всички задачи за движение са в един урок
Профилна снимка
18.12.2013

Ученик

0
Благодаря ти Дарине все така продължавай :)!!!
Профилна снимка
15.12.2013

Ученик

0
Помогнете ми с задачите от типа на една кола изминава 25 метра за 5 върху 4 секунди(5/4) колко километра в час е скоростта й
Профилна снимка
16.01.2014

Ученик

0
Преобразувай мерта в секунда в километра в час и после по формулата я реши. Вложи малко мисъл. S=v.t => V=s/t И след като заместиш и получиш. преобразиваш.
Профилна снимка
10.12.2013

Ученик

0
благодаря!много ми помогнах те!до сега все се мъчех с тези задачи
Профилна снимка
09.06.2013

Ученик

0
Две коли тръгват един срещу друг в 10 часа сутринта. Разстоянието между двата града е 245 километра. Скоростта на автомобила който тръгва от град А е 80 км в час а скороста на този който тръгва от град Б е 60 км в час. В колко часа са се срещнали??? МОЛЯ ЗА ПОМОЩ!!!
Профилна снимка
09.06.2013

Ученик

0
Напиши като решение ето това: S=245km Va=80km/h Vb=60km/h t=? S=V.t S=(Va+Vb).t 245=(80+60).t t=245:140 t=1,75 Ето ти решението на задачата. Беше много проста и елементарна. След това по желание можеш да добавиш, че t=1час и 45мин. За мен беше удоволствие да ти помогна!
Профилна снимка
09.06.2013

Ученик

0
Искрени Благодарности!
Профилна снимка
21.05.2013

Ученик

0
ъъ.. само да попитам как да превърна часове в число.. например 1час и 45мин как да станат като число за да решавам задачи
Профилна снимка
22.05.2013

Ученик

+5
по принцип ти трябва да работиш в часове и за това минутите се делят на 60. Става 1 час и 45/60=1.75 :) Мисля.... ;ддд
Профилна снимка
09.06.2013

Ученик

+3
Да така е!!!
Профилна снимка
07.04.2013

Ученик

0
Лодка изминава разстояние по течението на една река за 3 часа, а същото това разстояние,но срещу реката за 7 часа. Скоростта на течението на реката е 4 км/ч . Намерете скоростта в спокойни води .
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

0
Мисля, че V лодка=10км/ч
Профилна снимка
03.07.2014

Ученик

+1
Ако скоростта на лодката в спокойни води е х, то по течението скоростта е равна на х+4 км/ч, а срещу течението на х-4км/ч. Времето, за което лодката изминава този път по тчението е 3 часа, а срещу него-за 7 часа. От това, че пътя е еднакъв и че той е равен на скоросттаумножена по времето, следва уравнението: 3*(х+4)=7*(х-4) 3*х+12=7*х -28 4*х=40 х=10км/ч
Профилна снимка
03.02.2013

Ученик

0
Може ли някой да ми помогне със следната задача: От две селища А и B тръгват едновременно една срещу друга две леки коли със скорости съответно 40 km/h и 50 km/h.След колко часа са се срещнали,ако срещата е станала на 15 km от средата на пътя? Благодаря предварително :)
Профилна снимка
11.02.2013

Учител

+2
Така..... Скоростите са ясни, времената са равни. Само трябва да изразим пътищата чрез едно и също неизвестно и да си съставим уравнението. Ако целият път е "Х", то от коя страна на средата му ще броим тези 15 км? При равни времена, кой от двамата ще е изминал повече път? ;)
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

0
Този със скорост 50км/ч. Нали;) ?
Профилна снимка
25.01.2013

Ученик

0
Помогнете ми за задача от домашната работа ... : Трябва да се направи подпорна стена за укрепване на свлачище с формата на права призма. Стенат е дълга 8m, висока - 2,80m, а напречното й сечение е правоъгълен трапец с основи 160 и 80 . Колко кубически метра материал са необходими за направата й?
Профилна снимка
25.01.2013

Учител

-3
( (0,8 + 1,6) /2 ) . 2,8 . 8= ?
Профилна снимка
21.01.2013

Ученик

0
Може ли малко помощ за тази задачка : Моторист изминал половината от пътя между два града за 1 час.След това увеличил скоростта си с 5km/h и изминал втората половина от пътя за 56 минути.Намерете разстоянието между двата града и първоначалната скорост на моториста. :)
Профилна снимка
21.01.2013

Учител

0
Погледнете ако искате прикачения файл.
Профилна снимка
21.01.2013

Ученик

0
Благодаря!
Профилна снимка
21.01.2013

Ученик

0
Моля Ви, помогнете ми с тази кратка задача: Велосипедист трябва да измине разстоянието между А и В за определено време. Ако пътува със скорост 12 км/час ще закъснее с 30 минути. Ако пътува с 15 км/час ще пристигне с 12 минути по-рано.Намерете разстоянието между А и В.
Профилна снимка
21.01.2013

Ученик

0
Означи с х времето! Скоростта на велосипедиста,когато се движи бавно е 12 км/ч. Времето му е =х+1/2 => че пътя му S е равен на 12.(х+1/2)!Когато се движи бързо скоростта му V е 15 км/ч.Времето е= х-1/5,а Пътя му S 15.(x-1/5) !! Уравнението е: 12(х+1/2)=15(х-1/5) =>X= 3часа. И S=12(3-1/2)=42 км. Това е задачата,дано съм помогнал! :)
Профилна снимка
26.01.2013

Ученик

0
Как намери х?
Профилна снимка
17.01.2013

Ученик

0
Може ли помощ??Задачата е следната: В 8 часа от град А за град В тръгнал велосипедист със скорост 12 км/ч. Един час по-късно тръгнал от В за А, по същия път, тръгнал втори велосипедист със скорост 16 км/ч. До срещата им първият велосипедист направил почивка 15 мин. , а вторият 20 мин. Намерете разстоянието от А до В, ако първият велосипедист е изминал 5 км повече от другия. Мерси предварително :)
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-2
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Грантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
03.07.2014

Ученик

0
Реших я, но не съм много сигурна. Ако времето на първия сложим за х, то времето на втория ще е х-1 часа. Знаем скоростите, затова правим уравнението: 12*х-5=16*(х-1) 12*х - 5=16*х - 16 4*х=11 х=2,75 часа Пътят е равен на скоростта умножена по времето, така, че пътят от А до С(точката на срещане) е равен на 33 км, а целият път е равен на 51км, но пак казвам, не съм сигурна... :(
Профилна снимка
17.01.2013

Ученик

0
здравейте ще ми помогнете ли с тази задача: от две гари едновременно тръгнали товарен и бърз влак.До срещата товарния влак изминал 150км ,а бързият-220км .Товарният влак се движел със скорост 45км/х .Нмерете скоростта на бързия влак
Профилна снимка
17.01.2013

Ученик

+1
150/45=10/3 ч - времето до срещата 220/(10/3)=22*3=66 км/ч - скоростта на бързия влак
Профилна снимка
06.01.2018

Ученик

-1
Йееей, най-накрая ги разбрах тия задачи ;дд :3 ^-^ Мноооооооооооооооооооооооооооооого мерси :з +5 ARE SQ OTIVAM DA PUKAM KASKI V CSGO
Профилна снимка
25.01.2014

Ученик

-1
Имам проблем със тази задача: http://prikachi.com/images/29/6990029q.jpg
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-1
много хубав урок
Профилна снимка
05.01.2014

Ученик

-1
може ли малко помощ? - лина тръгва с велосипед, движейки се с 12км/час, а 15 мин по-късно с велосипед след нея тръгва чавдар. след колко време той ще настигне лина, ако скороста му е 14км/час?
Профилна снимка
12.01.2014

Ученик

-2
i az nemoga da q razbera tazi zadacha..!!! imam q sushtata za domashna..!!!
Профилна снимка
16.01.2014

Друг

-3
sa6tata imam i q reshih lesna e
Профилна снимка
26.01.2014

Друг

-2
оооооо Kancho как си бе момче
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

-2
А неможе ли, примерно, двете коли да не пътуват едно и също време, като например общо са изминали пътя за 5 часа и едната се е движела с 120 км/ч, а другата с 70 км/ч, няма ли тази, която се движи по-бързо, да измине това съоветно разстояние по-бързо от другата?
Профилна снимка
26.01.2016

Администратор

+1
Здрасти Гергана, не успях да разбера въпросът ти. Ако колата се движи по-бързо ще измине разтоянието за по-малко!
Профилна снимка
07.01.2015

Ученик

-2
В 8 ч. от град А за В тръгнал велосипедист със скорост 12 km /h Един час по късно от В за А тръгнал втори велосипедист със скорост 16кm/h До срещата им първият велосипедист направил 15 мин почивка,а вторият 20 Нам. разстоянието от А до В ,ако първият велосипедист е изминал 5 км повече от другия
Профилна снимка
08.02.2013

Ученик

-2
dobro клипче
Профилна снимка
25.01.2013

Ученик

-2
Здравейте, ще съм много благодарна, ако някой ми помогне с тази задача: Разстоянието между 2 града е 325 км. От тях един срещу друг тръгват два влака, като скоростта на единия е с 20 км/ч по-голяма от скоростта на другия . С какви скорости се движат влаковете, ако два часа преди срещата им разстоянието между тях е 281 км?
Профилна снимка
25.01.2013

Учител

0
За кога е домашното ?
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-2
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Грантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
11.02.2013

Ученик

0
отговорите [v1.60,25км/ч и 80,25км/ч] верни ли са
Профилна снимка
20.01.2014

Ученик

0
къде мога да намеря това решение?
Профилна снимка
18.12.2013

Ученик

-5
dobre dobre
Профилна снимка
04.01.2015

Ученик

-11
Розавата кола е Fiat 500 , а не трабантче
Профилна снимка
26.01.2014

Друг

-14
продавам КРАВА в комплект с ОВЦА и подарък КОН на име Хвърколай тел. за контакт: 0889893242
Профилна снимка
27.01.2014

Ученик

0
Много благодаря за урока! Убясняваш перфектно!
Профилна снимка
17.12.2013

Ученик

-15
koe teji poveche 1 kg pamuk ili 1kg jelqzo ?? :D mn qsno che jelqzoto :D:D
Профилна снимка
25.12.2013

Ученик

+1
abe nali 1 kg = 1 kg.Sledovatelno i dvete imat ednakva masa- vse 1 kg...
Профилна снимка
16.01.2014

Ученик

+2
Ъхъ... уместно...
feedback
feedback