Видео урок: Линейно параметрично уравнение

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 02.11.2012 7 минути 17 965 гледания 219 коментара

РАЗДЕЛ: Уравнение

Сподели и спечели XP!
Описание на темата:

Полезен и разбираем видео урок по математика за 7. клас! Какво е параметрично линейно уравнение и какви са основните принципи при решаването му? Какво представлява параметърът и какви са начините за намирането му? Ще се научим да боравим с основните формули за решаването на този тип уравнения, посредством примерите, които сме заложили във видео урока. Хайде, давай смело напред!

Ключови думи:
линейно уравнение параметрично уравнение параметър неизвестно начин на решаване задачи
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

20:31 - 11.12.2012

Малко глупав въпрос, но защо се наричат "Линейни" :D
+93
Профилна снимка

Администратор

21:22 - 11.12.2012

Изобщо не е глупав :) Много често това остава недообяснено... Изгледай първите видеа за линейно уравнение. Там споменавам, че линейни са уравненията, в които неизвестното, да кажем х, е от първа степен. Тоест, нямаш х на втора степен. Тези уравнения, в които х е от първа степен, като им се направи графиката и става като линия... затова се казват линейни :) Това ще го има и в по-горните класове и там съм направил специални видеа с графики и всичко... :)
+174
Профилна снимка

Ученик

22:42 - 11.12.2012

Благодаря ти :)
+57
Профилна снимка

Ученик

21:43 - 13.01.2013

Super obqsnenie!Blagodarq ti!
+19
Профилна снимка

Ученик

16:11 - 30.01.2013

mnogo dobre obqsnqva :)
+15
Профилна снимка

Ученик

11:01 - 28.09.2013

Mnogo ti blagodarq.Sled 3 dena imam test i tova mnoogo shte mi pomogne :)
+14
Профилна снимка

Родител

16:26 - 09.12.2013

Благодаря много.Всички много се забавляваме.
+19
Профилна снимка

Ученик

19:01 - 01.01.2014

благодаря ти помогна ми много:)
+12
Профилна снимка

Ученик

16:56 - 04.01.2014

супер
+9
Профилна снимка

Ученик

11:55 - 07.02.2014

много си умен направо си велик по математика
+11
Профилна снимка

Ученик

21:15 - 08.02.2014

тук в уча се правите всичко да е лесно и барзо както и забавно
+5
Профилна снимка

Ученик

14:20 - 12.08.2014

Всички обяснявате по уникален начин. Благодаря ви !!!
+6
Профилна снимка

Администратор

14:48 - 12.08.2014

И Уча.се ви обича :))
+15
Профилна снимка

Ученик

14:21 - 14.12.2014

И ние теб
+7
Профилна снимка

Ученик

12:49 - 02.01.2015

mnogo dobre obqsneno
+5
Профилна снимка

Ученик

15:49 - 03.01.2015

Здравейте в домашното ми за ваканцията има една такава задача: Коя е най-малката стойност на k за която корените на (5-2k )x=3 са естествени числа А)-1 Б )0 В) 1 Г) 2 Как се решава тази задача?
+4
Профилна снимка

Ученик

23:29 - 14.01.2018

Здравей! Бих ти обяснила, но като гледам, си писал този коментар преди 3 години... Ако все още се нуждаеш от отговор, на линия съм :) , точно като уравненията ;) . Според мен вече си разбрал задачата. Ако може и да ми отговориш в скоро време, ще се радвам. Иначе тази задача е същата като онези, които ги имаше във видеото. Правиш първи и втори случай, ако единият се получи "няма корени / няма решение", трябва да работиш с втория случай. След това задачата става като за намиране на НМС или НГС (в случая НМС). И задачата ти е решена. Аз не съм я решила все още. :)
+1
Профилна снимка

Ученик

16:43 - 21.04.2018

SAlexey, Наруто ли гледаш?
Профилна снимка

Ученик

16:45 - 21.04.2018

Хубаво обяснение, Mari !!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:29 - 14.01.2013

Този урок ми показа много изпуснати неща.Това А=0 не ми беше ясно,но сега знам че 0-та е А .благодаря много.Продължавайте все така.Чудесни сте.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+12
Профилна снимка

Ученик

16:49 - 04.01.2014

Искам да ви попитам дали може да ми помогнете да реша това уравнение 3у+m=у+3 благодаря ви предварително.
+7
Профилна снимка

Ученик

16:10 - 08.01.2014

3y-y=3-m 2y=3-m y=3-m wyrhu 2
-1
Профилна снимка

Ученик

19:39 - 18.12.2016

Toва според мен е много объркващо! ;)
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:19 - 12.01.2014

Ще ми помогнете ли да реша това параметрично уравнение? (2b-3)x=b+1
+6
Профилна снимка

Ученик

17:21 - 14.01.2014

Първо разглеждаш първия случай ,когатпо (2b-3) не е равно на 0 и след това когато е равно на 0,следвай стъпките :)
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:32 - 08.05.2013

За коя стойност на параметъра p урав. 3x-6=0 и 2px+6=10 са равносилни: А) -2 Б)-1 В)1 Г) 2
+6
Профилна снимка

Ученик

17:02 - 21.04.2018

(1) 3x=6 x=2 (2) 2px=4 px=2 p=1 1x=2/ : 1 x=2 при p=1 двете уравнения са еквивалентни Отговор: В) Дано да съм ти помогнал въпреки, че ти си 12-ти клас и вероятно вече си ги разбрала, а може и да не използваш Уча.се! Също така успех на матурите!! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:05 - 12.12.2013

то не било мн трудно :D blagodarq darine
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

20:37 - 20.01.2013

в час когато госпожата обяснява всички си говорят и нищо не може да се чуе за това понякога не разбирам урока в час
+5
Профилна снимка

Ученик

19:30 - 22.03.2013

Не си само ти =)))))
+1
Профилна снимка

Ученик

19:23 - 12.12.2013

taka e
+1
Профилна снимка

Ученик

16:43 - 24.01.2017

дап
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:15 - 12.12.2012

Защо видеото при мен спира на 2:16
+5
Профилна снимка

Администратор

12:22 - 13.12.2012

Благодаря ти, че ми каза :) Имаше някакъв проблем в youtube; поправено е!
+14
Профилна снимка

Ученик

12:30 - 06.01.2013

Малко тъпо нещто ще попитам ама от колко време го има този сайт???
Профилна снимка

Ученик

18:42 - 06.01.2013

Незнам питай Администратора!!!!!Това е съвет от мен
-2
Профилна снимка

Ученик

16:13 - 14.01.2013

От 10 месеца http://denisandfriends.com/?go=video&p=player&episodeId=208
-2
Профилна снимка

Ученик

15:50 - 13.12.2013

Моля ви помогнете: 4t=t(t+4) 1/2x=x(x+1/2)
Профилна снимка

Ученик

10:26 - 18.12.2013

Далине моля те направи тест за 7-ми клас
Профилна снимка

Ученик

15:33 - 08.02.2015

Здравейте може ли да ми обясните тази задача Стойностите на параметъра m, за които уравнението (mx - 2)на втора степен = (x - 2)(x + m) е линейно, са: а) само m = 0 б) m = -1 и m = 1 в) само m = 1 г) m = 0 и m = 1
Профилна снимка

Администратор

16:48 - 08.02.2015

Здравей Катерина! Много хубав пример! Изгледа ли видеото? Там са показани принципите как се решава. Опита ли да го направиш?
Профилна снимка

Ученик

14:27 - 12.02.2015

Здравейте ! Да изгледах го. В действителност доста ми помогна, но още не мога да реша тази задача. Изпозвах начина , но не ми се получава решаването на уревнението. Излиза ми странен отговор, който показва, че 100% ми грешно решението. Може ли да ми кажете как би трябвало да се реши.
Профилна снимка

Администратор

14:43 - 12.02.2015

Много е готина задачата :) Хайде ще я решим заедно. Първо направи следното: разкрий скобите внимателно. След това нека да си отговорим на въпроса: кога едно уравнение е линейно? Кога едно уравнение е квадратно и кога линейно?
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:05 - 14.02.2014

Може ли да попитам кога ще пускате подготовка за външно оценяване за 7 клас и изобщо дали ще е тази година?
+4
Профилна снимка

Администратор

21:11 - 14.02.2014

Здравей, Рени :) По кои предмети те интересува за външното оценяване след 7ми клас?
+4
Профилна снимка

Ученик

14:23 - 15.02.2014

Математика, най-вече. :)
+3
Профилна снимка

Ученик

19:37 - 19.02.2014

Ще пускате ли подготовката по математика скоро?
+2
Профилна снимка

Администратор

12:09 - 20.02.2014

Рени, здравей отново :) Супер, математиката ще ти стане любим предмет, ако не е вече :) Видео уроците в Уча.се са съобразени с изискванията на училищната програма и следват изискванията на Министерството на образованието. Те ще ти бъдат много полезни за подготовката за външното оценяване. Отделно планираме в момента да направим още по-специални видеа за високо ниво! :) В момента планираме и действаме :)
+7
Профилна снимка

Ученик

15:55 - 20.02.2014

Благодаря. Очаквам ги с нетърпение. :)
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:36 - 24.01.2014

Обяснявате много хубаво ... Преди математиката ми беше "табу" :D , но откакто започнах да влизам в този сайт ... сякаш получих ... просветление :DDD
+4
Профилна снимка

Администратор

10:39 - 24.01.2014

:)) Kaloyan, много скоро ще видиш, че е супер лесно :) Като прекарваме тук на ден по 40-50 минути, ще ти се струва всичко без проблеми. От кога ползваш Уча.се? :)
+7
Профилна снимка

Ученик

10:53 - 24.01.2014

От съвсем скоро :)
+2
Профилна снимка

Администратор

10:55 - 24.01.2014

Идеално значи... :) Сега ще видиш колко бързо ще си в топ форма :) 7-ми клас ли си?
+3
Профилна снимка

Ученик

10:58 - 24.01.2014

Да :) !
+6
Профилна снимка

Администратор

11:02 - 24.01.2014

Видеата ще ти помогнат и за кандидат-студентските изпити след 7-ми клас :) Започна ли да се подготвяш? :)
+2
Профилна снимка

Администратор

11:02 - 24.01.2014

Кандидат-гимназиалните, де :) Малко се престарах :))
+3
Профилна снимка

Ученик

18:24 - 24.01.2014

Да започнах. Днес ме изпитваха устно и благодарение на видеата имам отличен :D :)) Много благодаря ! :))
+2
Профилна снимка

Администратор

23:13 - 24.01.2014

Еее, това се казва работа! :)) Само така! Колко често ползваш Уча.се, Калояне?
+4
Профилна снимка

Ученик

11:57 - 11.05.2016

Здравей Дарин,може ли да те попитам нещо ?
-3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:31 - 14.01.2013

днес имам класно по математика а не разбирам само параметричните уравнения. Само аз ли не разбирам се питам.
+4
Профилна снимка

Ученик

13:56 - 14.01.2013

не си само ти ;Д
+4
Профилна снимка

Ученик

19:40 - 18.12.2016

Да,наистина!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:06 - 19.12.2013

veche mi stana qsno
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

16:16 - 18.12.2013

как ще се реши това 2t=4a
+3
Профилна снимка

Ученик

14:46 - 09.01.2014

Разделяме на две. Получава се, че "t" е равно на 4а/2, т.е. "t" е равно на 2а.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:02 - 11.12.2013

ако имаше акъл щеше да знаеш
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

17:28 - 29.01.2013

Мерси много .Много ми помогна това клипче.. в час нищо не разбирам защото много говорят
+3
Профилна снимка

Родител

20:34 - 02.02.2013

ami i az taka celiqt klas gowori az ni6to ne chuwam ... i sujelqwam 4e pisha na latinica no nqmam fonetica
Профилна снимка

Ученик

20:46 - 02.02.2013

При всички шумът е голям проблем. Иначе оправи си статута, Златина. Ученик си, не родител.
+6
Профилна снимка

Ученик

19:28 - 22.03.2013

Много хубаво видео! По- добре да гледаш видео тук, отколкото да ровиш в социални мрежи! Доволна съм!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:36 - 14.12.2015

Мерси много за урока много ми помогнахте преди не ги разбирах, a сега вече с благодарение на вас успях да науча много неща. Още един път мерси Уча.се вия ще велики.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

11:22 - 21.12.2014

Здравейте, имам въпрос ! Ъм в някой учебници на просвета пише смисъл заглавието "Уравнения, свеждащи се до линейни„ същото заглавие като вашето ли е !? ( задачите ги разбрах но не съм сигурна за заглавието ) :) Малко е тъпичък въпроса но.. ;д ;д
+2
Профилна снимка

Администратор

12:27 - 23.12.2014

Здравей, Доника :) Хайде ще го изчистим това, но не съм сигурен, че разбирам въпроса ти :) Може ли с няколко думи да ми обясниш малко по-подробно и ще отговоря веднага :)
+3
Профилна снимка

Ученик

18:07 - 23.12.2014

Аз съм със учебник от “Просвета„ и на този учебник заглавието е “Уравнения, свеждащи се до линейни.„ не разбирам това друг урок ли е ?! :)
+1
Профилна снимка

Ученик

20:23 - 14.12.2015

На мен първо ми пише Уравнения свеждащи се до линейни, а след това ми пише Линейно параметрично уравнение.
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:15 - 09.01.2014

Искам да ви попитам дали може да ми помогнете да реша това уравнение ax- 2 = a и 5-x = 0 благодаря ви предварително.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:38 - 09.01.2014

Здравей! Решенията са в прикачения файл.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:39 - 09.01.2014

Извинявам се! Ето този.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:51 - 09.01.2014

Благодаря.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:22 - 08.01.2014

Чувствам се неземно тъпа... ;дд....изгледах урока 3 пъти докато го схвана ;дд
+2
Профилна снимка

Ученик

19:05 - 23.01.2014

Спокойно на мен ми отне два пъти.
Профилна снимка

Студент

12:36 - 13.03.2014

Това няма НИКАКВО значение, при положение, че в крайна сметка си го схванала - и в класа на Айнщайн може да е имало някой, който да е разбирал по-бързо от него, и после да е станал счетоводител, примерно ;)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:42 - 04.01.2014

Иакам да попитам дали може да ми помогнете да реша това уравнение 3х-а=у+3 благодаря ви предварително
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

13:49 - 04.01.2014

Благодаря за видеото,но имам една важна забележка-винаги дробната черта се пише точно срещу знака ''=''.Може би ви изглежда маловажно,но аз след 7 клас имам изпит и ако пиша,като Вас ще ми анулират работата.Благодаря за вниманието :))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

13:36 - 18.12.2013

Благодаря ти Дарине все така продължавай :)!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:58 - 11.12.2013

Darine Mnogo Mi Pomagash Za Koeto Mnogo Ti Bragodarq
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

22:04 - 04.12.2013

Супер!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

00:36 - 07.04.2013

Може ли да ми помогнете на една задача . Тя е със следното условие : Решете у-ето, ако неизвестното число е y : [ m.m + 2]y =3m
+2
Профилна снимка

Ученик

16:56 - 11.12.2013

tova e mnogo malko trudno :D
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:57 - 15.01.2013

много добър съм по математика, но в час когато госпожата обяснява всички си говорят и нищо не може да се чуе за това понякога не разбирам урока в час
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

18:19 - 13.01.2013

Стойността на параметъра m, при която коренът на уравнението x+m цялото върху 3 =1+ 2m е числото -3, е :
+2
Профилна снимка

Учител

18:31 - 13.01.2013

Заместваш х с числото -3 и решаваш уравнението спрямо m (-3+m)/3=1+2m ---> Общ знаменател 3 и ---> -3+m=3+6m --> 5m=-6 ---> m=-5/6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:04 - 13.01.2013

Доста добре обяснено, много Ви благодаря за обяснението!! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:16 - 16.12.2012

Извинете на какво ви е учебника от който пишете задачите, защото моят е на Просвета и не са същите задачи?
+2
Профилна снимка

Ученик

18:41 - 06.01.2013

При вас е на просвета, а при мен е на Архимед и имам затруднение
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:37 - 04.12.2016

Уау! Хора, вие магия ли използвате?! Как става това... тоест аз ходя и на уроци – пак не ми става ясно! Гледам тук едно видео и готово!!!!
+1
Профилна снимка

Ученик

10:46 - 04.12.2016

Здр
+1
Профилна снимка

Ученик

10:51 - 04.12.2016

здр
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:52 - 11.01.2015

Mnogo po dobre obqsnava ot gospojata mi ot tuk natatuk shte si ucha urotsite si v saita
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:21 - 14.12.2014

Имам един въпрос по параметричните уравнения. Как да реша уравнение като това : 2x+3=5a
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

16:19 - 09.12.2014

Ъъъъмм ... може ли да показвате решения на по-трудните задачи?
+1
Профилна снимка

Администратор

11:31 - 10.12.2014

Ако с тези се справяш перфектно, значи си на много добро ниво, Сияна! Браво! Нататък ще добавяме и по-сложни задачки. Сега гледаме да покрием всичко основно, което ви е нужно, за да сте отлични в училище!
+1
Профилна снимка

Ученик

16:45 - 10.12.2014

Oк - Благодаря за отговора!! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:52 - 22.05.2014

Извинявам се, но искам да помоля за малко помощ. Искам да ми кажете вярно ли е това решение, моля ви спешно е !!! Благодаря предварително!
+1
Профилна снимка

Ученик

15:56 - 22.05.2014

ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА ГРЕШКАТА! Вижте този файл
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:53 - 23.04.2014

един въпрос, май госпожата ми беше казала, че при полочаването на -3 ---- p+1 минуса трябва да е пред цялата дроб, или...?
+1
Профилна снимка

Ученик

13:54 - 23.04.2014

*получаването
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:58 - 18.03.2014

Трябва ми помощ: За кои стойности на параметъра "а" уравнението (а-5)х=7 има корен 2
+1
Профилна снимка

Ученик

08:40 - 10.03.2015

8.5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:32 - 26.01.2014

Не мога да разбера,кога няма решение или по-точно няма корени..
+1
Профилна снимка

Родител

20:52 - 09.03.2014

Обяснено е във видеото. Опитах се да го обясня още по-опростено, но не се получи. Затова моят съвет е: намери някой от по-горен клас да ти го обясни. Ще се увериш, че не е трудно за разбиране. Желая ти успех.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:15 - 01.01.2014

Много ми помогна , благодаря ти !!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

12:09 - 31.12.2013

Само за мен ли още не е ясно :/
+1
Профилна снимка

Ученик

16:09 - 06.01.2014

И на мен :(
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:38 - 27.12.2013

Благодаря,аз много се затруднявах,но ето наистина нямало за какво ! :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:42 - 15.12.2013

blagodaria
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:19 - 12.12.2013

zlaten si be darine mersi mnogo !!!!!!!!!!!!!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:14 - 12.12.2013

a kak se re6ava a*x=a-2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

11:06 - 12.12.2013

super obesnqvash !!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:59 - 11.12.2013

Мерси много искрено ви благодаря !!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:48 - 10.12.2013

как по точно разбираме 4е няма корени ?
+1
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 06.01.2014

0.x=3 (примерно) Нулата умножена по кое да е число не може да се получи 3 . Тоест 0.2=0 , 0.3=0 , 0.4=0 и т.н. .... следователно уравнението няма корени.. Окей? :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:30 - 10.12.2013

и да добавя периметъра ли изследваме или това което търсим ? Благодаря предварително :) :)
+1
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 06.01.2014

0.x=3 (примерно) Нулата умножена по кое да е число не може да се получи 3 . Тоест 0.2=0 , 0.3=0 , 0.4=0 и т.н. .... следователно уравнението няма корени.. Окей? :)
+1
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 06.01.2014

Извинете , отговора ми е за въпроса по-горе :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:26 - 10.12.2013

винаги ли когато a = 0 когато ги изследваме няма корени ? :)
+1
Профилна снимка

Ученик

17:58 - 04.01.2014

Не е задължително. Има параметрични уравнения, за които всяко "x" е решение, когато параметърът е равен на 0.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:16 - 10.12.2013

точно този урок не го разбирах,но след като гледах това видео и задачите ми стана ясно като бял ден.Благодаря ви!!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:33 - 09.12.2013

Аз утре ще преподавам този урок, а си нямах и понятие от него до преди малко .. Помогна ми много. Аз го разбрах още от първия път и се надявам съучениците ми за го разберат също .. !! Благодаря ти
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:48 - 06.12.2013

Коефициентът пред X в уравнението 2ax+ b= 2 + x e : A) 2a Б) (2a + 1) В) -1 Г) (2а - 1)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Друг

18:20 - 05.12.2013

моля помощ
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

13:53 - 30.11.2013

(a-2)x=0
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

13:38 - 14.06.2013

evalata pich , mnogo mi pogona :) :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

10:41 - 19.02.2013

syjalqvam che ne pisha kirilica no mi preinstaliraha kompiutyra.:) Imam 1 vypros.:) Moje li da napravite video za "lineino neravenstvo s edno neizvestno i kak se izobrazqvat na chislov lych.:) Blagodarq predvaritelno.:)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

12:16 - 09.02.2013

За коя стойност на параметъра ,,а'' уравненията (x-1/2) цялото на квадрат -x на квадрат -x + 3/4 = -2x+1 и (,,a'' на квадрат -1) цялото по x = a-1 са еквивалентни?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 03.02.2013

-3x=-4
+1
Профилна снимка

Ученик

18:14 - 05.02.2013

3x=4 x=4/3
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:04 - 23.01.2013

А как ще се реши ето това линейно параметрично уравнение: px+2x=p+3
+1
Профилна снимка

Студент

11:22 - 23.01.2013

Изнасяме x пред скоби и става x(p+2)=p+3 Изследваме p+2=0, няма решение ако p=-2 Изследваме p+2 различно от 0, следователно p различно от -2. Разделяме на p+2 x=(p+3)/(p+2)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:56 - 13.01.2013

Супер е! Много благодаря! Учителката в училище обяснява нещо, но говори толкова страшно, че се чудиш какво изобщо казва. :) Още веднъж благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

21:21 - 22.01.2018

Полезен и разбираем видео урок по математика за 7. клас! Какво е параметрично линейно уравнение и какви са основните принципи при решаването му? Какво представлява параметърът и какви са начините за намирането му? Ще се научим да боравим с основните формули за решаването на този тип уравнения, посредством примерите, които сме заложили във видео урока. Хайде, давай смело напред!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:06 - 22.01.2018

Много често това остава недообяснено... Изгледай първите видеа за линейно уравнение. Там споменавам, че линейни са уравненията, в които неизвестното, да кажем х, е от първа степен. Тоест, нямаш х на втора степен. Тези уравнения, в които х е от първа степен, като им се направи графиката и става като линия... затова се казват линейни :) Това ще го има и в по-горните класове и там съм направил специални видеа с графики и всичко... :) +172
Профилна снимка

Ученик

21:08 - 22.01.2018

21:22 - 11.12.2012
Профилна снимка

Ученик

21:08 - 22.01.2018

21:08 - 22.01.2018
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:06 - 22.01.2018

Много често това остава недообяснено... Изгледай първите видеа за линейно уравнение. Там споменавам, че линейни са уравненията, в които неизвестното, да кажем х, е от първа степен. Тоест, нямаш х на втора степен. Тези уравнения, в които х е от първа степен, като им се направи графиката и става като линия... затова се казват линейни :) Това ще го има и в по-горните класове и там съм направил специални видеа с графики и всичко... :) +171
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:54 - 19.01.2018

Не трабва ли след като решим случийте да запишем какво сме получи.ПР.-при х=0 х е 45 при х различно от нула х е няма решение!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:44 - 24.01.2018

Здравей, коя задача коментираш? Когато се решава параметрично уравнение, се изследва параметъра (при а=0 или р=0 или... какво е решението за неизвестното х или у или...).
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

18:36 - 07.01.2018

много хубав урок
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:52 - 26.12.2017

Супер урок!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:54 - 19.12.2017

Малко глупав въпрос, но защо се наричат "Линейни" :D
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:26 - 20.12.2017

Здравей, никак не е глупав въпросът, трябва да се мисли и пита. Ако се построи графика на функцията у=а.х + b в координатна система, тя ще изглежда като права линия - затова линейно. Графики на функции се изучават подробно в 8 клас.
Профилна снимка

Ученик

14:34 - 21.12.2017

Dobre!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:50 - 05.03.2017

Въпросът не е свързан с урока, но все пак да питам. Защо няма видео уроци за задачи от работа, движение, капитал, смеси и сплави, защото срещам трудности с някои от тях и бих се радвала да има и за тях урок. Благодаря за отговора предварително!
Профилна снимка

Администратор

16:12 - 06.03.2017

Здравей, Антонина! С радост ще ти отговоря. Уроците, за които питаш ги има в сайта в 7. клас в подраздел "Моделиране/Текстови задачи". Ето първият урок и следващите са веднага след него: https://ucha.se/watch/757/Modelirane-s-lineyni-uravneniya Успях ли да ти помогна? :)
-1
Профилна снимка

Ученик

14:36 - 09.03.2017

Да видях! Много благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:02 - 26.01.2017

някой да е тук 2017 година?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:13 - 19.01.2017

много ми помогнахте преди нищо не им разбирах , мерси и продължавайте все така
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:46 - 18.01.2017

Когато а=0 винаги ли няма решение или бъркам !
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:38 - 20.01.2017

Здравей, Богомил! Стойностите на параметъра, които разглеждаме, зависят от самата задачка. В първата задача в урока разглеждаме случаите a=0 и a е различно от 0, защото това е целия израз, който имаме пред неизвестното x; във втора задачка, например, цялата част пред неизвестното не е само p, а е (p-7), затова разглеждаме случая, в който p-7=0 и виждаме, че при p=7, уравнението ни няма корени - от всички възможни стойности на p, само p=7 ни интересува, защото само тогава се случва нещо различно. По този начин разбираме кои стойности на параметъра да разгледаме - зависи от израза пред неизвестното! Успях ли да ти помогна, Богомил?
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:20 - 16.01.2017

нищо не разбрах
Профилна снимка

Администратор

12:42 - 17.01.2017

Здрасти, Сава! Кажи само какво точно да обясним и веднага ще ти помогнем да разбереш всичко. :)))
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:02 - 19.12.2016

Ако небеше уча се нямаше да имам 5 по математика Много благодаря
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:47 - 28.01.2016

Бива го да обяснява по-най лесния начин
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:03 - 24.01.2016

винаги ли при вариант 1 няма корени
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:27 - 21.01.2016

Благодаря много заради този видео урок аз успях в училище и имам 6 за задачите с параметрични уравнения
Профилна снимка

Администратор

12:43 - 22.01.2016

Стахотни новини, Гошо:) Още много шестици ти пожелавам!
Профилна снимка

Ученик

15:43 - 23.01.2016

благодаря :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:03 - 21.01.2016

Наистина вече се питам "Защо съм се плашил от тях толкова много?''
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:11 - 07.01.2016

Благодаря за това видео! Отсъствах точно в деня, когато са взели урока за линейни параметрични уравнения, а Вие ме спасявате!
Профилна снимка

Администратор

11:13 - 08.01.2016

Супер Кремемна, радвам се, че Уча.се ти мога :) Ще ставаме и още по-полезни!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:08 - 27.04.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:51 - 22.04.2015

браво готити готин ;
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:46 - 22.04.2015

кажетеми как и аз да се уча и забавлявам
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:50 - 25.02.2015

За жалост пак не ми се изясниха напълно .. :(
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:03 - 18.01.2015

Супеер :) много ми помогна :))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:26 - 16.01.2015

Страхотен урок. Благодаря ви!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:05 - 04.01.2015

Защо тъкмо като започне да обясни дадена задача и стигне до средата,почва да решава съвсем друго уравнение??
Профилна снимка

Администратор

17:42 - 05.01.2015

Здравей, Радостина! :) Това е така, защото в момента гледаш само трейлъра към видеото. С абонамент в Уча.се ще можеш да гледаш целите над 3500 супер интересни и полезни видео уроци, а с такъв за 6 месеца или 1 година ще можеш да правиш и чудесни упражнения! Звучи страхотно, нали? :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:55 - 03.01.2015

Здравейте в домашното ми за ваканцията има една такава задача: Коя е най-малката стойност на k за която корените на (5-2k )x=3 са естествени числа А)-1 Б )0 В) 1 Г) 2 Как се решава тази задача?
Профилна снимка

Ученик

19:53 - 22.04.2015

кой клас си
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:44 - 19.12.2014

Здравейте! Имам въпрос. Как се решава следнато уравнение 2ах = 4а, ако а е параметър. Сигнах до там, че х=2а, а после?
Профилна снимка

Ученик

20:28 - 14.12.2015

Много е лесно виж,че имаш 2ах=4а пишеш ах=4a:2a и отговора е ax=2а кажи ми отговоритe да съм сигурен
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:57 - 10.12.2014

Благодарение на този урок разбрах, че тези линейни параметрични уравнения са елементарни
Профилна снимка

Администратор

16:05 - 22.12.2014

Чудесно, kaloyankt! :) Продължавай да си така мотивиран! Математиката е лесна, нали? :)
+1
Профилна снимка

Ученик

18:07 - 22.12.2014

Горе долу
Профилна снимка

Администратор

14:24 - 29.12.2014

Вярваме, че ще се справиш отлично с математиката, kaloyankt! :) Ако имаш въпроси, ние сме тук! :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:46 - 11.01.2014

?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:09 - 06.01.2014

Много ти благодаря за уроците! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:24 - 16.12.2013

koga razbirame che a = 0
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:00 - 11.12.2013

моля ще гласувате ли за моя коментар? Искам да съм на другo ниво
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:46 - 14.01.2013

Моля , помогнете за това домашно: Лдка изминава 13 км,като наи-напред се движи по течението на река 40 минути , а след това 15 минути - в езеро , в което реката се влива.Намерете скоростта на лодката в спокойна вода , ако скоростта на течението на реката е 3км/ч.
Профилна снимка

Студент

19:51 - 20.01.2013

Пътя, който лодката изминава е сбор от пътя, който лодката изминава в реката и в езерото, и е равен на 13. Правим уравнение, като отбелязваме скоростта на лодката в реката с x+3, a скоростта в спокойна вода с x. Превръщаме времето в часове, защото скоростта е в часове: 40 мин = 2/3 часа, 15 мин = 1/4 часа. уравнението е: (x+3)*2/3 + 1/4*x=13 2/3x + 2 +1/4x=13 x=12km/h скоростта на лодката в спокойна вода е 12 км/ч
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:53 - 13.01.2013

В този учебник на Просвета,който ползваш може ли да обясниш от страница 107 задача 5,която е под чертата (тъй като там има 2 пети задачи)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:43 - 04.01.2013

имам за домашна ето тези примери , но нямам идея как да ги реша ! ( 1/2 a + 1 ) x = 2 и ( b - 1/2 ) x = 3
Профилна снимка

Ученик

18:39 - 06.01.2013

незнам, немога да помогна
-6
Профилна снимка

Ученик

15:18 - 13.01.2013

Преди да ти ги реши някой пробвай сам изгледай осганалите уроци и ако не можеш чак тогава :)
Профилна снимка

Учител

22:04 - 13.01.2013

В общия вид Ах=2 (А като израз или многочлен) 1 А различно от 0 ( на 0 не се дели!) х=2/(1/2а+1) 2 А=0 0х=2 няма решение 1/2а+1=0, 1/2а=-1, а=-1/2 т,е, при а различно от -1/2 х има 1 решение при а=-1/2 няма решение
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:47 - 02.01.2013

Извинете може да ми решите тази задача:В два варела имало общо 64 литра нафта. От всеки варел взели по 4 литра и тогава 25% от останалото количество нафта и първия барел станало равно на една трета от количеството нафта, останало в втория варел. По колко литра нафта е съдържал всеки варел?
Профилна снимка

Учител

18:57 - 13.01.2013

Означаваме количеството нафта в първия варел с X , а във втория с Y от първия вземаме 4 литра ---- > X-4 От втория също толкова -------Y-4 25 % са една четвърт - тоест 1/4 по (X-4) e равно на една трета по (Y-4) , отделно сбора X и Y е 64 и получаваме система | (1/4).(X-4)=(1/3).(Y-4) | X+Y = 64 първото уравнение общ знаменател |3.(X-4)=4.(Y-4) |X+Y =64 Най - лесно системата се рашава със заместване .Дерзайте :-) |
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:54 - 08.01.2018

Честно казано ме беше много страх от тези уравнения,но вийдам,че нчма нисхто страшно и много се радвам че го научих!Благодаря за страхотния урок!!!:D
-1
Профилна снимка

Ученик

21:24 - 22.01.2018

МЕЧО ПУХ
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:55 - 11.05.2016

Много хубав урок,браво! Между другото да се оплача :D Моята класна вика да не ядем в час и след 5 минути изкарва мазна баничка и я яде пред нас
-1
Профилна снимка

Ученик

16:41 - 24.01.2017

sad story блазнила ви е
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:30 - 07.01.2016

Вие бихте ме помислили за глупава, но бихте ли ми казали как се решава тази задача: ''-аx=а'' Както и: ''2m+5x=7x-m'''.
-2
Профилна снимка

Администратор

11:16 - 08.01.2016

Здрасти Paradise, глупави вупроси няма :) Тук сме всички, за да си помагаме и за да ни е по-лесно в училище. Сега ще ти помогна и всичко ще бъде наред. За да намериш неизвестните трябва да преместиш в първия пример всички "а" от една страна, а във втория пример всички "х" от една страна и всички "m" от другата страна. Хайде заедно ще успеем :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:58 - 27.03.2015

добре е станало,но мъжъ ,който разказва е на грипа...
-2
Профилна снимка

Ученик

19:22 - 19.12.2017

KVOOOOOOOOO?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

17:55 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

17:55 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

17:54 - 09.01.2014

може ли да ми помогнете да реша тези уравнения
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

17:52 - 09.01.2014

Искам да ви попитам дали може да ми помогнете да реша тези уравнения
-2
Профилна снимка

Ученик

20:57 - 01.06.2014

Разбрахме и без да коментираш толкова много пъти ;)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.