Видео урок: Задачи от движение. Еднопосочни движения

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от видео урока! Регистрирай се, за да гледаш всички над 7400 видео урока в най-награждавания образователен сайт!
Регистрация
Уча се лого

За да гледаш целия видео урок, стани част от най‑награждавания образователен сайт в България!

Регистрирай се
08:24
17 637
147
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Много силно и добре са обяснени тези задачи от движение и еднопосочни движения по математика за 7. клас! Задачите за моделиране и движение са едни от най-важните по математика в 7. клас в подготовката за изпита и тук са обяснени много добре! Разберете как по зададени компоненти скорост, път или време да намерите неизвестната величина, когато имаме еднопосочни движения. Във видео урока ще видиш задачите, които се изисква от теб да решаваш в училище, на контролни и на изпита!
Раздел:
Уравнения
Ключови думи:
движение, задачи, еднопосочни движения, текстови задачи, скорост, път, време, s = v.t, математика 7. клас, решени задачи, решени примери

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (147)
Профилна снимка
06.01.2013

Ученик

+25
Коя програма използваш??
Профилна снимка
08.01.2013

Ученик

+72
Прекрасен урок. Всичко се разбира, а не както в училище някакви теории и после тинтири-минтири бум бум прас-ТЕСТ!
Профилна снимка
21.01.2013

Ученик

0
nikoq
Профилна снимка
23.01.2013

Ученик

-1
супер урок!обаче едно не мога да схвана,защо добавяме на Трендафил 15 мин а не на Крали Марко?
Профилна снимка
21.02.2013

Учител

+10
Който е тръгнал по-рано, е ходил повече време ;)
Профилна снимка
22.05.2013

Ученик

-2
Супер урок.И малко смях падна.:)
Профилна снимка
14.12.2013

Ученик

-13
super
Профилна снимка
14.12.2013

Ученик

-6
be6e mi polezno blagodarq
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

+1
благодаря за урока
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-22
izpolzva paint ama novata versiq v windows az ne sum mn naqsno s windows az izpolzvam mac no kompiutrite v u4ili6te sa na windows i az ot tam imam nqkakuv opit taka 4e znam a i za tazi nova versia na paint ti trqbva i nova versia na windows :) nadqvam se da ti otgovorih na vaprosa
Профилна снимка
13.01.2014

Ученик

+2
Много благодаря!Помогнахте ми с домашното.
Профилна снимка
14.01.2014

Ученик

-14
e 6to -4
Профилна снимка
26.01.2014

Друг

+8
можеш да намериш програмата във сайта www.titaplisi.com
Профилна снимка
04.01.2016

Ученик

0
много хубав урок
Профилна снимка
18.01.2013

Родител на ученик

+6
Моля за помощ за следната задача:Мечо Пух и магарето Йори били поканени на гости у Зайо.Тръгнали едновременно всеки от дома си,но Пух вървял 1,5 пъти по -бързо от Йори,въпреки ,че къщата му била 1,5 пъти по-близо до дома на Зайо,отколкото къщата на магарето.Така Мечо стигнал 15 минути по-рано и изял всичкия мед у Зайо.От къщата си до дома на Зайо Йори е вървял:а/12 мин,в/15 мин,с/25 мин или д/27 мин.Благодаря!
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-19
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Гарантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
28.01.2013

Ученик

+5
Това не е сайт за реклами на частни учители!
Профилна снимка
18.11.2015

Ученик

-1
моля за решението на тази задача
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+6
Може ли да ми помогнете в решаването на една задача. Аз съм в пети клас и задачите, които решаваме са подобни. Условието на задачата е следното: Бензиностанция „Петролиум” се намира на пътя между градовете А и В на 27 км от А. Един ден от град А към В тръгнал автомобил със скорост 72 км/ч, а едновременно с него от бензиностанцията към В потеглил камион със скорост 54 км/ч. Ако разстоянието между А и В е 112 км, намерете на колко километра преди В автомобилът ще настигне камиона. Отг. 4 км. Много благодаря предварително!
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+5
За съжаление никой не ми отговаря. Много исках да разбера решението на тази задача.
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+6
От град А до бензиностанцията е 27км. от което следва, че от бензиностанцията до град В е 85км Означаваме V1=72 V2=54, това са скоростите на двете коли и с S означаваме пътя на камиона откъдето следва, че пътя на автомобила е равен на S+27.Времената са равни и ги означаваме с t.От формулата S=V.T изразяваме T=S/V и от Т1=Т2 следва следното.(S+27)/72=S/54.Решаваме уравнението и получаваме, че S=81.Това е пътя на камиона.Пътя от бензиностанцията до град В=85км.Изваждаме 85-81=4км.Отг 4км :)))
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+7
Заедно с BabyKin решихме задачата. Уравнението е следното: S:72=(S-27):54 S=x x:72=(x-27):54 x.54=(x-27).72 54x=72x-1944 72x-54x=1944 18x=1944 x=1944:18 x=108м до срещата 112-108=4км до гр.В
Профилна снимка
05.01.2013

Ученик

+7
Моето уравнение е абсолютно същото като вашето, само дето аз съм означил с х пътя на камиона, а вие сте означили този на автомобила ;)))
Профилна снимка
19.01.2013

Ученик

+4
Прекрасен урок. Всичко се разбира, а не както в училище
Профилна снимка
20.01.2013

Ученик

+3
ot grad A za grad B tragva motorist sas skorost 48 km/h edin 4as sled nego tragva avtomobil sas skorost 72 km/h na kakvo raztoqnie ot A avtomobilat nastiga motorista
Профилна снимка
20.01.2013

Ученик

+4
V1 = скоростта на моториста, V2 = скоростта на автомобилът, аналогично е за пътя и времето. Щом автомобилът е тръгнал 1 час след моториста, ние знаем, че автомобилът е имал 1 час по-малко от мотоста. => t1 = х , t2 = x + 1 Сигурно знаеш формулата S=V.t => S1 = 42.x S2 = 71.( x-1 ) = 72.x - 72 Вече можем да направим уравнението. Знаем от условието, че пътя на моториста = пътя на автомобила. => 48.x = 72.x - 72 48.x - 72. x = - 72 - 24.x = -72 x = 3 48.3= 144 км Отговор с думи: На 144 км от град А, автомобилът настига моториста. :) Надявам се да съм ти помогнала.
Профилна снимка
19.01.2013

Ученик

+3
Самолет лети от летище А до обект В и обратно за 5 ч. 48 мин . На отиване той лети със скорост 252 км/ч а на връщане -със скорост 27км/ч На какво разстояние е обектът В от летище А ??
Профилна снимка
19.01.2013

Учител

-3
Страхотен самолет - лети с 27 км/ч --логика йок в контекста на новините днес.
Профилна снимка
14.01.2013

Ученик

+3
Имам една интересна задача знам отговора , но решението не се пада с верния отговор На връщане от училище до средата на пътя Валя вървяла със скорост 4 км за час, а втората половина от пътя изминала със скорост 6 км за час . Средната скорост с , която се е движила Валя е ? Отг: 4,8 км за час как се получава
Профилна снимка
14.01.2013

Учител

+4
S1=4t1 ; S2=6t2 ; S1=S2 откъдето t1=1,5t2 4t1+6t2=v3*(t1+t2) 4*1.5t2+6t2=v3*(1.5t2+t2) 12*t2=2.5*t2*v3 делиш на t2 v3=12/2.5 v3=4.8 km/h
Профилна снимка
14.01.2013

Ученик

0
t1 kakvo e
Профилна снимка
14.01.2013

Ученик

0
може ли малко по ясно
Профилна снимка
15.01.2013

Учител

+1
t1- е времето през което Валя се е движила с 4 км/час t2-е времето през което се е движила с 6км/час S1 i S2 са първата и втората половина на пътя v3- е средна скорост
Профилна снимка
12.01.2013

Родител на ученик

+3
Моля,помогнете ми за следната задача : Влак трябвало да измине разстоянието между две гари А и Б за определено време.Като изминал половината от пътя със скорост 4/5 км/мин,влакът спрял за 1/4 ч., а след това увеличил скоростта си със 100м/мин и пристигнал навреме в гара Б. Да се намери разстоянието от А до Б.
Профилна снимка
14.01.2013

Учител

+3
4/5 km/min=48km/h- първата скорост /до средата на пътя/ 48km/h+100m/min=48km/h+6km/h=54km/h/ втората половина на пътя/ приемаме почивката от 15 мин за забавяне която се компенсира с тези 6 км повече при втората скорост уравнението се прави за времето половината път/48=1/4+половината път/54 трудността тука е обръщането на минутите в часове и метрите в км
Профилна снимка
08.01.2013

Ученик

+3
разстоянието от 225 км един състезател по колоездене изминал за :5 часа. Ако колоездачът намали скоростта си с 20км в час, той ще измине същото разстояние за колко време
Профилна снимка
10.01.2013

Ученик

+3
S=V.t 225=V.5 V=225:5=45km/h V2=V-20=45-20-25km/h S=V1.t1 225=25.t 1 t1=225:25=9h
Профилна снимка
27.01.2014

Ученик

+2
Горкия Трендафил ще яде бой от Крали Марко
Профилна снимка
25.01.2014

Ученик

+2
благодаря за урока, много ми помогна (:
Профилна снимка
16.01.2013

Ученик

+2
Може ли да Ви помоля за помощ за задача от движение. Задачата е следната : Мотоциклетист изминал половината от пътя между два града за 1ч. 15мин., а след това, като намалил скоростта си с 6км/ч, изминал остатъка от пътя за 1ч. 24мин. Намерете разстоянието между двата града и скоростите, с които се е движил мотоциклетистът. Благодаря предварително!
Профилна снимка
16.01.2013

Ученик

+1
Забравих да кажа, че трябва да се получат: Разстояние: 140 км, а скорост 56км/ч.
Профилна снимка
29.01.2013

Учител

+1
първото време е 1 час и 15 минути =75/60 второто време е 1 час и 24 минути =84/60 Уравнението ще е относно пътя - половината път = на другата половина изразени : х*75/60=(х-6)*84/60 х=56 км, половината път е 56*75/60=70км цялото разстояние 140км
Профилна снимка
06.02.2016

Ученик

+1
Може ли да направите по- нови клипове за 7 и 8 клас?
Профилна снимка
09.02.2016

Администратор

+1
Здравей, Страхил, може :) Всичко може :) Нашето най-голямо желание и цел е Уча.се да ви е полезен и постоянно да подобряваме сайта. Затова ще обновяваме много от по-старите видео уроци :)
Профилна снимка
09.02.2016

Ученик

+1
Наистина много ви благодаря!!! Това е един от най- хубавите сайтове в България!!! :)
Профилна снимка
02.02.2016

Ученик

+1
Може ли помощ за следната задача:От град А към град В тръгва камион със скорост 60km/h а 45 минути по късно по същия път тръгва камион със скорост 75km/h.Двете превозни средства пристигат едновременно в град B.Намеретр разстоянието между градовете.
Профилна снимка
02.02.2016

Ученик

+1
Съставих уравнение и го реших,но не успях да намеря разстоянието.
Профилна снимка
02.02.2016

Администратор

+1
Здрасти, Eлиз, дай уравнениети тук, за да проверим заедно дали си го съставила добре?
Профилна снимка
02.02.2016

Ученик

0
60.45/60+60x=75x
Профилна снимка
02.02.2016

Администратор

+1
Хайде кажи как започваш и заедно ще успеем, Елиз, сигурна съм :)
Профилна снимка
03.02.2016

Учител на уча.се

0
Здравей, Елиз! Уравнението, което си съставила е правилно, хайде смело напред! :) За да ти е по-лесно да го решиш раздели двете части на уравнението на 15 и така ще смяташ с по-малки числа. Получава се уравнението 3+4х = 5х, така е по-лесно, нали? От тук като намериш х, това е времето на втория камион. Остава да го умножиш по 75 и да получиш пътя, който е разстоянието между двата града. Сподели след това как си се справила :)
Профилна снимка
03.02.2016

Ученик

0
Успях да го реша за корен на уравнението получих 3,а за разстоянието 225.
Профилна снимка
03.02.2016

Ученик

+1
Благодаря за помоща.
Профилна снимка
06.02.2016

Учител на уча.се

+1
Браво, Елиз! Продължавай да учиш с Уча.се :)
Профилна снимка
21.01.2014

Ученик

+1
Благодаря ви мноого, получих 6 без грешка на контролното! Страхотни сте! :)
Профилна снимка
21.05.2013

Ученик

+1
Имам въпрос. как да превърна часове в число например 1 час и 30 мин е 1цяло и една втора? каква е логиката и как да превърна
Профилна снимка
22.05.2013

Ученик

+1
1 час е 60 мин.; 1 час и 30 мин. = 60+30=90 и после 90:60=1,5 часа - ако това имаш на предвид isak
Профилна снимка
26.05.2013

Ученик

-1
mersi mng..;)
Профилна снимка
21.01.2013

Ученик

+1
Моля Ви, помогнете ми с тази кратка задача: Велосипедист трябва да измине разстоянието между А и В за определено време. Ако пътува със скорост 12 км/час ще закъснее с 30 минути. Ако пътува с 15 км/час ще пристигне с 12 минути по-рано.Намерете разстоянието между А и В.
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-20
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Грантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
28.01.2013

Ученик

+4
Това не е сайт за реклами на частни учители!
Профилна снимка
29.01.2013

Учител

-11
Абсолютно сте прав - но ако бяхте писали в сайта ми - досега задачата ви щеше да е решена-дерзайте !!!А реклама къде виждате ?
Профилна снимка
03.02.2013

Ученик

0
1. Кой е сайтът Ви? и 2. Виждам реклама в коментара Ви. ! :)
Профилна снимка
06.02.2013

Учител

-10
Ако го напиша тук-това ще е явна реклама-лесно се намира по името ми !!!!
Профилна снимка
06.02.2013

Ученик

+10
г-н Калончев, забелязах, че сте доста настоятелен със съобщенията си тук и с промотирането на сайта си. Ако това с "безплатния първи купон" не е реклама, то тогава не знам кое е... Може би ви прави впечатление, че този сайт не предлага частни уроци, а помага на учениците чрез достъпни за всички видео уроци. Сред тези коментари има въпроси за задачи, които учениците изпитват затруднение да решат сами. На тези въпроси отговарят съвестни учители, които наистина искат да помогнат на децата и го правят тук, безплатно и без допълнителни уговорки. Ако можете (и искате) да помогнете – направете го като обясните задачата тук! Ако не - мисля, че безполезни и дори бих казала злоради коментари от типа на "ако бяхте писали в сайта ми - досега задачата ви щеше да е решена-дерзайте !!!" са излишни.
Профилна снимка
10.02.2013

Учител

-12
Изразете времето като отношение на пътя и скоростта.В единия случай извадете 30 минути ,в другия - добавете 12 минути и ще намерите пътя.Задачата е съвсем елементарна и според мен ,който коментира отдолу е тук само да му се реши задачата.На доста задачи съм изпратил решения ,но не с подобна СЛОЖНОСТ.Въпреки вашите отрицателни вотове ,няма да я реша докрай.Това е условна задача за движение с ниво на трудност за среден-при подобни затрудния единственото нещо ,което мога да препоръчам е допълнителни занимания и то не в сайтове, а с определен човек-зад невъзможността и да се конструира алгоритъма ,прозира пропуски от поне 2 или може би 3 класа преди този.Успех деца-сайтовете ще ви помогнат много да разберете материала,но няма да ви научат да решавате задачи.Научаването става с решаване
Профилна снимка
15.02.2013

Ученик

-3
Щом съм попитала за тази задача, значи съм изпитала трудност
Профилна снимка
17.01.2013

Ученик

+1
avtomobil izminava 285 km,kato parvite 3 h se dvici s opredelena skorost, a sled tova poradi remont na patq q namalqva s 20km/h.Kakva e parvonacalnata skorost na avtomobila ako s namalena skorost toy e patuval 45 min? MOJE LI NQKOY DA MI Q RE6I SPE6NOOOOO!
Профилна снимка
20.01.2013

Друг

0
Отбелязваме първоначалната скорост с x. Като съберем пътя изминат с началната скорост и пътя с намалена скорост ще получим 285. Правим уравнение: Забележка: 45мин = 3/4 часа 3h*x + 3/4h*(x-20)=285 решаваме 12x+3x-60=1140 x=72 Първоначалната скорост на автомобила е 72 км/ч
Профилна снимка
14.01.2018

Ученик

0
Нямаше всичко, което ми трябваше. В учебника са ми по-прости, но тук не са обяснени. Иначе всичко Е ТОЧНО ;-)
Профилна снимка
15.01.2018

Администратор

0
Здравей, Спасияна! Мнението ти е много важно и ще се радвам, ако споделиш повече подробности. Какво пише в учебника ти, а тук го няма?
Профилна снимка
07.01.2018

Ученик

0
Здравейте може ли помощ за една задача ето я: В 8 h покрай полицейски пост минал камион със скорост 36 km/h .В 10h 40min в същата посока минала кола със скорост 60km/h . Вколко чася' и на какво разстояние от поста колата ще настигне камиона.?
Профилна снимка
07.01.2018

Ученик

0
За съжаление никой не ми отговаря. Много исках да разбера решението на тази задача. Нищо в краина сметка не сте тук да решавате чужди задачи, а да ни обясните урока.....
Профилна снимка
08.01.2018

Администратор

0
Здравей, Елисавета! Ще ти помогнем. Можеш ли само да напишеш ти как започна да я решаваш? Напиши тук и учителите по математика ще обясни. :)
Профилна снимка
07.01.2018

Ученик

0
супер урок ;-) :-)
Профилна снимка
05.01.2018

Друг

0
прекрасно обяснено
Профилна снимка
29.12.2017

Ученик

0
Страхотен урок! Благодаря Уча се! Всичко се разбира, а не като в училище. Там ни дават суха и най-често недообяснена теория!
Профилна снимка
12.02.2017

Ученик

0
нищо не разбрах много тъпи задачи
Профилна снимка
13.02.2017

Администратор

+1
Здрасти, Ерен! Питай спокойно всичко, което не ти е ясно и с радост ще ти помогнем. Какво те затрудни?
Профилна снимка
09.03.2017

Ученик

0
като образувам уравнението това ме затрудни може ли да ми кажете точно как става ако може че математиката хич не ми вирви :(
Профилна снимка
10.03.2017

Администратор

+1
Разбира се, че ще ти помогнем. Как се образува уравнение при задачите от движение - това точно ли е въпросът ти?
Профилна снимка
11.03.2017

Ученик

0
да
Профилна снимка
01.02.2017

Ученик

0
Урока е интересн и полезен, но смятам, че трябва малко повече да се поработи към обясненията. Може би 3 минути за урока не стигат.
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

0
Има ли някой ? Трябва ми помощ задача ?
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

0
За една задача
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

-1
Решиххххххххххххх яяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяя. БРАВО ЗДРАВКО. УРОКА МИ ПОМОГНА
Профилна снимка
14.01.2016

Администратор

+3
Здрасти Здравко :) Идеята е уроците да ти помагат и сам да се справяш със задачите :) Ние сме тук да подсказваме и да помагаме, но не и да решаваме задачите вместо вас :) Радвам се, че си се справил сам - БРАВО!
Профилна снимка
06.01.2016

Ученик

0
Много лесно ми стана да решавам задачи от този вид след като изгледах урока. Много ви благодаря!!!☺
Профилна снимка
07.01.2016

Администратор

0
Здрасти Златина :) Радвам се, че сме ти полезни!
Профилна снимка
21.12.2015

Ученик

0
Много полезен урок!! Ние сега учим този вид задачи, но има някои, които не мога да схвана и ще помоля за помощта ви!! Задача: Разстоянието между градовете А и Б е 210 км. В едно и също време от А за Б тръгнала лека кола със средна скорост 100 км/ч., а от Б за А - автобус, със средна скорост, която била с 40 км/ч. по-ниска от тази на леката кола. Намерете след колко време двете превозни средства са били на разстояние 10 км. едно от друго, ако е известно, че те НЕ СА СЕ СРЕЩНАЛИ. Благодаря много, ако ми отговорите сега...!! :)
Профилна снимка
18.11.2015

Ученик

0
Мечо Пух и магарето Йори били поканени на гости у Зайо.Тръгнали едновременно всеки от дома си,но Пух вървял 1,5 пъти по -бързо от Йори,въпреки ,че къщата му била 1,5 пъти по-близо до дома на Зайо,отколкото къщата на магарето.Така Мечо стигнал 15 минути по-рано и изял всичкия мед у Зайо.От къщата си до дома на Зайо Йори е вървял: моля за решението
Профилна снимка
21.05.2015

Ученик

0
по-лесно е с таблица.. така не разбирам
Профилна снимка
30.12.2015

Ученик

0
И на мен ми е по лесно да решавам този тип задащи с таблица...може и на вас да ви помогне
Профилна снимка
13.01.2016

Ученик

+1
Да, аз си правя картинка и таблица. По-лесна става задачата, защото мога да видя бързо взаимоотношението между скоростта, времето и разстоянието.
Профилна снимка
12.05.2015

Родител на ученик

0
Много от не само този клип е прескочено!!!
Профилна снимка
13.05.2015

Администратор

0
Здравей, Мали! :) Това е така, защото най-вероятно в момента гледаш само трейлъра към урока. С абонамент в Уча.се ще можеш да гледаш целите над 3900 супер интересни и полезни уроци! Звучи супер, нали? :)
Профилна снимка
28.04.2015

Ученик

0
Благодарим!
Профилна снимка
21.04.2015

Ученик

0
Камион изминал половината от пътя между две селища за 2,5 h, а след като увеличил скоростта си с 10 km/h, изминал втората половина за 2 h. Първоначалната скорост на камиона e: А) 40 km/h Б) 50 km/h B) 60 km/h Г) 65 km/h Моля за помощ!
Профилна снимка
17.01.2015

Ученик

0
Много полезен урок!! Благодаря ви!! ;)))
Профилна снимка
15.12.2014

Ученик

0
Много добър урок всичко ми е ясно
Профилна снимка
16.05.2014

Ученик

0
Много интересен и смешен урок!
Профилна снимка
14.05.2014

Ученик

0
zashto e 12.15 vyrhu 60 i +x.12??????????????????????????????????????????Molq vi pomognete!!!!!!!!!!!11
Профилна снимка
12.05.2015

Ученик

0
Защото са 15 минути, а в една минута има 60 секунди. Надявам се че помогнах :)
Профилна снимка
19.01.2014

Ученик

0
Добре имам следната задача (ако ви се стори лесна,съжалявам просто нищо не разбирам) Автомобил се движил 20 минути със скорост 60km/h и още 40 минути със скорост 90 km/h .Средната му скорост е била?
Профилна снимка
25.01.2014

Ученик

0
60 km/h + 90 km/h = 150 km/h 150 km/h : 2 = 75 km/h Това е средната скорост. :) Все едно намираш средно аритметично..
Профилна снимка
26.01.2014

Ученик

+1
Благодаря ти много :) Добре обясни.
Профилна снимка
14.01.2014

Ученик

0
Благодаря за урока мн ми помогна 6 от мен за редактора
Профилна снимка
14.01.2014

Ученик

0
Имам задача по мятематика спешни за утре. Нуждая се от нечия помощ. Катер изминава 13 км, като най-напред се движи по течението на река 40 мин, а след това 15 мин в езерото, в което тя се влива. Намерете скоростта на катера в спокойна вода, ако скоростта на течението на реката е 3 км/ч
Профилна снимка
03.07.2014

Ученик

0
Езерото не ни влиза много в работата, но все пак там няма течение. Така, 40мин са 2/3час , а скоростта на катера в спокойни води е х , от което следва, че скоростта му по течението е х+3 км/ч.Уравнението е: 2/3*(х+3) =13 км 2/3х +2=13км (НОК=3) 2*х=(13-2)*3 2*х= 33 х=16,5 км/ч :)
Профилна снимка
13.01.2014

Ученик

0
Такаа може ли някои да ми помогне с една задача моля щотото тия словесните са мн трудни. Мотоциклетист изминал половината от пътя между два града за 1 час и 15 мин. а след това като намалил скоростта си с 6км/ч изминал остатака от пътя за 1 час и 24 мин. Намерете разстоянието между двата града и скоростите с които се е движил мотоциклетистът. Знам че я има реше по доли в коментарите но не я разбрах
Профилна снимка
13.01.2014

Ученик

0
Има малко грешки извинявам се :)
Профилна снимка
05.01.2014

Ученик

0
Страхотен урок, благодаря!
Профилна снимка
29.12.2013

Ученик

0
Моля помогнете :Х Разстоянието между градовете А и В е 228 км. От А за В тръгнала лека кола със скорост 80 км/h и в същото време от В за А тръгнал камион със скорост 72 км/h. След колко часа двете превозни средства ще се срещнат?
Профилна снимка
14.01.2014

Ученик

0
V1=80km/h V2=72km/h S=228km t=?h Р-е 80x+72x=228 152x=228 x=1.5=1h 30min Отговор: Времето (t) е 1час и 30 минути :)
Профилна снимка
29.11.2013

Ученик

0
Този тип задачи са ми трудни...
Профилна снимка
15.01.2014

Ученик

-1
Много е важно!!!! Моля Дарин ако може нека види този файл и ако може да ми обясни. Моля
Профилна снимка
15.01.2014

Ученик

-1
mnogo malko zada4i :)
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-1
Може ли да ми помогнете с тази задача :Мотоциклетист изминал половината от пътя между два града за 1ч. 15мин., а след това, като намалил скоростта си с 6км/ч, изминал остатъка от пътя за 1ч. 24мин. Намерете разстоянието между двата града и скоростите, с които се е движил мотоциклетистът. Благодаря предварително! Отг: 140 км а скоростите са 56 км в ч и 50 км в ч
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-3
75.V1 = 84(V1-6) 75.V1=84.V1-504 504=84.V1-75.V 504=9.V1 V1=504:9=56 km/h V2=V1-6 V2=50 km/h S=vt S1=70km S=140 km Малко го посъкратих, но е това. И ние я имаме за дом.
Профилна снимка
13.01.2014

Ученик

-1
pl
Профилна снимка
13.01.2014

Ученик

-1
не е възможно да се получи така ето гледай ( ще заместя в1 с х)=75.x= 84(х-6)= 84х-504 . 504(от къде дойде тва . 504???)
Профилна снимка
14.01.2014

Ученик

0
504=84*6
Профилна снимка
08.03.2014

Ученик

0
Благодаря за решението на задачата на всички. И вие и този сайт ми помагате ужасно много!!1
Профилна снимка
21.11.2013

Ученик

-1
Ще имали и видео-уроци за 5 клас ?
Профилна снимка
17.12.2013

Ученик

-6
не май нз ;д
Профилна снимка
22.05.2013

Ученик

-1
За тази задача ползваме формулата S=V.t -нали?
Профилна снимка
26.05.2013

Ученик

-1
да. Ако се затрудняваш с формулата има един начин: S; дробна черта и отдолу v.t След това криеш с пръст неизвестното и то се получава без да запомняш и трите формули
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

-2
всъщност като триъгълник се чертае и се получава така. Аз го ползвам. Просто начертай малък триъгълник и го раздели на две с хоризонтална черта. А след това и долната полувина, но с вертикална черта. Запиши най-отгоре S после долу вляво и до него t.
Профилна снимка
27.12.2013

Ученик

-1
опа...долу вляво V
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-2
Точно и аз ползвам този триъгълник!
Профилна снимка
21.01.2013

Ученик

-1
В 10 часа сутринта от хижа А към хижа B , разтоянието между които е 22,8 км тръгнал турист със скорост 4 км/h . По късно от хижа B към хижа А тръгнал втори турист със скорост 5 км/h . Двамата туристи се срешнали 2h след тръгването на втория . Намерете в колко часа е станала срештата .
Профилна снимка
27.01.2013

Учител

-15
Пускам само за една задача( домашна)- безплатен купон !!!!- Стига да ме намерите в интернет-Грантирам решаването и до 24 часа !!!!!
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-1
Г-н Калончев, престанете да си правите реклама! Иван пита за задача, защото явно му е трудно да я реши сам, а не вие да обяснявате за услугите си, а това е при всеки въпрос, който е по темата за решение на задача! ПРЕСТАНЕТЕ!!!!
Профилна снимка
28.02.2013

Ученик

-2
Параход изминава разстоянието между 2 пристанища по течението на река и се връща обратно за 5часа. Ако скоростта на течението на реката е 3km/h, а скоростта на парахода в спокойни води е 15km/h, да се намери разстоянието междъ пристанищата
Профилна снимка
28.02.2013

Учител

-2
Такаааа.... Пътят на отиване е равен на пътя на връщане (всъщност е еднакъв); скоростите са известни и двете (съответно 15+3 и 15-3), така че остава да означим времето като неизвестно (в едната посока ще е "Х", а в другата ще е "5-Х") и си правим уравнението: Едната скорост по едното време = Другата скорост по другото време ;)
Профилна снимка
28.02.2013

Учител

-2
Това си беше за темата "Движение по вода и въздух", но както и да е... Успех с решаването!
Профилна снимка
21.02.2013

Ученик

-2
В 8:00 часа сутринта от град A за град B тръгнала кола със скорост 60 км / ч , а 40 минути по-късно след нея тръгнал автобус със скорост 90 км / ч . След като била изпреварена от автобуса, колата увеличила скоростта си с 25% . Когато автобусът пристигнал в B колата била на 25 км от B . Да се намери: а) разстоянието от A до B ; б) в колко часа колата е била на 5 км от автобуса
Профилна снимка
21.02.2013

Учител

-2
На първо четене да намерим втората скорост на колата (след настигането от автобуса): 60*1, 25 = 75 Предлагам да намерим първо на какво разстояние от А автобусът изпреварва колата. Пътят и за двамата е еднакъв, скоростите ги знаем, значи ще означим времената чрез "Х". Ако автобусът се движи "Х" часа, колата се движи Х+40/60 часа. Направи си това уравнение, напиши го тук и после ще продължим ;)
Профилна снимка
22.02.2013

Учител

-1
ФАЙЛ
Профилна снимка
23.02.2013

Ученик

-2
mersi mnogo
Профилна снимка
12.01.2014

Ученик

-5
ako iskam az moga li da kacha video
Профилна снимка
16.07.2013

Ученик

-6
На карта с мащаб 1:3 000 000 разтоянието между градовете Русе и Бургас е 7,5 Намерете колко километра е действителното разтояние между градовете
Профилна снимка
17.07.2013

Друг

-2
7.5 какво? Сантиментра? Милиметра?
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-1
отговор: 225 km (ако са 7,5 сантиметра), махаме 5 НУЛИ ОТ мащаба и умножаваме 7,5x30= 225 :)
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

-2
Надявам се да съм помогнал! И това е задача по география. :D
Профилна снимка
03.12.2013

Ученик

-7
Motorna lodka izminala razstoqnieto mejdu dvepristanisha po techenieto na reka za 4h, a na vryshan- sreshu tecchenieto- 5h.Da se nameri razstoqnieto mejdu pristanicata, ako skorostta na techenieto na rekata e 2km/h.
Профилна снимка
14.01.2014

Ученик

+3
Течението на реката е 2 км/ч . Това означава, че Vотиване=x+2km/h , а Vвръщане=x-2km/h. Понеже пътят е един и същ съставяме уравнението: 4*(x+2)=5*(x-2) 4x+8=5x-10 10+8=5x-4x x= 18 Vотиване= 20км/ч, а Vвръщане=16км/ч S=V*t=20*4=80 км Отговор: разтоянието (S) е равно на 80 км П.П МОЛЯ, ПИШИ НА КИРИЛИЦА !
feedback
feedback