Видео урок: Враговете на народа

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 05.05.2017 10 минути 1 375 гледания 33 коментара

РАЗДЕЛ: Истории от комунизма

Сподели и спечели XP!
Описание на темата:

Какво е помогнало на БКП да се задръжи толкова дълго на власт? До какво води създадения в противоречие с Търновската конституция Народен съд? Насилствена смяна на имена, цензура, държавно изземане на земи, убийства на неудобни за властта хора и какво ли още не ще ти разкажем в първия урок от поредицата ни "Истории от комунизма". Не го пропускай – интересно е!

Ключови думи:
комунизъм врагове преврат 1944 г. Народен съд БКП цензура контрол
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

11:32 - 05.05.2017

Комунизма е съсипал България и много други държави.
+12
Профилна снимка

Ученик

12:00 - 05.05.2017

За жалост си много пров зо това.
+7
Профилна снимка

Ученик

12:16 - 05.05.2017

Имах в предвид ,че за жалост си много прав за това.в смисъл ,че комунистите са съсипали България.
+4
Профилна снимка

Ученик

17:47 - 05.05.2017

Да, наистина, макар че е имал и хубави страни. Например, тогава образованието ни е било на шесто място В СВЕТА!!! Били сме едни от най-грамотните хора по целия СВЯТ! Иначе съм съгласен с това, което казвате.
+8
Профилна снимка

Ученик

16:56 - 06.05.2017

"Преходът'' съсипа България като впрочем сме още ''забатачени'' в него. Преди 1990 г. къде сме били напред във всяко направление..., а сега сме последна дупка на кавала. Уж демокрация и гласност, ама до ден днешен горе в управленската йерархия са същите сладури като преди 1990 г. ;)
+7
Профилна снимка

Ученик

21:17 - 06.05.2017

Доста правилно Kylo Ren.
+3
Профилна снимка

Ученик

22:05 - 06.05.2017

Не съм вярвал, че ще го кажа, но съм доста съгласен с Кайло Рен :) Според мен ще стане най-добре ако се вземе по нещо от социализма и о нещо от днешното управление. Така ще бъде най-добре.
+8
Профилна снимка

Ученик

22:06 - 06.05.2017

По*
+1
Профилна снимка

Ученик

14:19 - 06.09.2017

демокрацията си е демокрация и в другите европейски страни има демократична форма на управление но ние още влачим последиците от грозните дела на комунизма и това ни спъва да не сме на нивото на Германия или Франция или други добре уредени страни в Европа комунизма научи хората да лъжа и крадат
Профилна снимка

Ученик

13:46 - 20.10.2017

Ники Бонев тренираш ли ориентиране?
Профилна снимка

Ученик

22:36 - 01.11.2017

Кайло Рен, не мислиш ли, че тогава сме били "много напред", защото като последните тъпаци сме седяли дупе и гащи със СССР и без да се борим с режима? Виж, че всички държави, които някога са се опълчвали, сега са по - напред от нас. А ние още сме в "преход", защото не мърдаме оттогава - нали е било по-хубаво да ти спират тока и да те държат под напрежение 24/7, да не можеш да си купиш шоколад Милка или Сникърс и да е немислимо да носиш дънки.
Профилна снимка

Ученик

23:28 - 02.11.2017

Не само ние сме били дупе и гащи със СССР, но определено сме им били най-близкият сателит. Срещу режима много хора са били против, но повечето са завършвали в лагери, репресиите са били жестоки. Няма как да се бориш, при положение че властта е в ръцете на комунистите (зад тях е Съветския съюз), а те не я сдават лесно. Или кротуваш, или умираш. Просто е. :) А колкото до шоколада и вафлите, мисля че това е бил най-малкият проблем на хората. :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:44 - 06.05.2017

Урокът много ми хареса. Темата за комунизма ме вълнува много и се радвам, че сега мога да се сдобия с тази информация на разбиреаем и интересен език.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Друг

13:56 - 05.05.2017

Какво точно означава дисидент?
+4
Профилна снимка

Друг

18:18 - 05.05.2017

http://rechnik.info/%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82
+2
Профилна снимка

Родител

19:07 - 05.05.2017

Съжалявам farseer. Твоят линк ме доведе до следния отговор": Терминът "дисидент " не е открит в речника."
+1
Профилна снимка

Друг

19:15 - 05.05.2017

Може би не си копирал нещо, както трябва. Няколко пъти пробвах да копирам линка от коментара ми и нямаше проблем. Другият вариант е да влезеш в rechnik.info и да напишеш "дисидент" в търсачката.
+2
Профилна снимка

Родител

19:30 - 05.05.2017

Вторият вариант проработи. Благодаря ти!
+3
Профилна снимка

Ученик

16:45 - 06.05.2017

Така наречените ''дисиденти'' са били противниците на комунистическия режим, които са демонстрирали своето несъгласие по различни начини. Те или са били принудени да напуснат страната или са били пращани в лагери, или просто са били разстрелвани без съд и присъда (дори и да е имало такава, то е ясно, че е била несправедлива).
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:31 - 07.10.2017

Музиката на фона на клипчето е много готина, и прави урока много интересен! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Учител

16:32 - 03.07.2017

Поздравления! Аз бих добавила, че "Задочни репортажи" на Георги Марков задължително се изучава в Чехия! А за големите ученици бих задала въпрос - "Защо не се изучават у нас?". А за екипа на Уча се, надявам се, ще бъде приятно предизвикателство да направят едно ревю на книгата !??
+2
Профилна снимка

Администратор

11:10 - 04.07.2017

Здравейте, госпожо Раднева! Благодарим за предложението. Ще го обмислим. Радваме се, че Ви харесват видеата в Уча.се. :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:51 - 07.05.2017

Социализма си е имал и хубави и лоши страни,но повече преобладават лошите според мен.С една дума социализма е нанесъл доста вреди за българите.Не съм сигурен но мисля че заради комунистите например се появява Македония.
+2
Профилна снимка

Ученик

23:34 - 07.05.2017

За съжаление, в образуването на "македонската" нация в средата на ХХ век има пръст и България в лицето на комуниста Георги Димитров. За мен това е национално предателство, но какво да се прави, каквото кажел Сталин - това се правело. :)
+2
Профилна снимка

Ученик

19:24 - 15.05.2017

Не съм сигурен дали е щяло да има големи последствия ако не сме слушали Сталин.Има държави кoито не му се подчиняват но той не прави кой знае какво за да ги подчини. :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:28 - 01.11.2017

Аз, като наследница на един "враг на народа" и наследствено заклет русофоб, мога да кажа, че комунистите могат да са щастливи, че не съм се родила по време на режима. От малка слушам историите на баба за преврата на 9-ти септември и колко страшно е било всъщност. Впрочем, за Георги Марков - той не просто е убит. Убийтвото му е поръчка от "другаря" Живков и е подарък за рождения му ден. Слушайки подобни прекрасни истории в името на всеобщото благо, май съм страшна бунтарка. Винаги когато нещо не ми харесва си го казвам и заставам срещу него (много вреди на отношенията с учителките, защото повечето са комунистки, но пък и си намираш приятели, които са с теб и разбираш кои са наистина стойностни хора). Възхищавам се на хора като Георги Марков и Радой Ралин, че са се опълчвали на режима. Много Ви благодаря, Уча.се, че пресъздавате нещата с факти, а не с глупостите, които госпожите в училище са ни обяснявали. Че тогава "беше по-добре"! Страхотни сте, продължавайте в същия дух!
+1
Профилна снимка

Ученик

23:45 - 02.11.2017

За мен комунистите нямат националност, те следват идеала на партията. Например, Георги Димитров е българин, но е комунист и съответно най-големият национален предател в историята ни. Омразата и ненавистта довежда до още от същото, тъй че трябва да се гледа напред. Иначе под "тогава беше по-добре" се има предвид наистина голямото стопанско и промишлено развитие на България, както и множеството безплатни услуги (като спорта например).
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:14 - 07.12.2017

Много полезна поредица от видеа! Благодаря ви!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

17:47 - 11.06.2017

Аз смятам, че по време на комунистическия период не е имало само лоши неща, защото тогава образованието е било много по—добро от сега.Щадели са учениците и не са ги карали да учат трудни и ненужни неща, образованието и здравеопазването е било безплатно и достъпно за всички.Дори и най—бедните и с много ниска култура хора са работели и са можели да ходят на почивка.Преди са гледали на болния човек, като на болен, а сега гледат на него, като на торба с пари.Полицията си е вършила работата и не е приемала подкупи.
Профилна снимка

Друг

12:48 - 17.04.2018

По принцип в това има истина. Проблемът е, че това е било постигнато изкуствено - създадено и крепено с външна сила и външни ресурси (и Гарантирани външни пазари за нашите стоки). Затова "изведнъж" и "неочаквано" всичко се разпада. Защо иначе ще се разпадне толкова прекрасно нещо?? А че НИЕ се оказваме неспособни да си изградим Новия обществен строй... сме си виновни НИЕ! И последиците ги понасяме и ще ги понасяме пак Ние! Или мислите различно от мен?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:31 - 15.05.2017

Аз някак си не си представям как родителите и бабите ми са живели в такова време!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:42 - 07.05.2017

Защо говорите само за лошите страни на комунизма?
Профилна снимка

Друг

12:44 - 17.04.2018

Нека аз отговоря: Ами във филмчето "Враговете на народа" май нищо хубаво не може да се каже... В съседните клипчета има и някои (не са много) добри страни. Проблемът на този обществен строи не е, че е бил прекалено черен, а че е имал големи "пробойни" в някои жизнено важни зони. За това трябва да се прочете доста повече. И ха: Ами това се отнася и за днешния обществен строй! Точно затова и той няма да издържи много дълго, защото Вече проявява сериозни симптоми за нестабилност... Дали успях да върна усещането за баланс в мисленето?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.