Видео урок: Системи уравнения от втора степен с две неизвестни чрез полагане

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от видео урока! Регистрирай се, за да гледаш всички над 7400 видео урока в най-награждавания образователен сайт!
Регистрация
Уча се лого

За да гледаш целия видео урок, стани част от най‑награждавания образователен сайт в България!

Регистрирай се
09:32
2 114
27
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Олично е показано с решени задачи как решаваме системи уравнения от втора степен с две неизвестни чрез полагане! Как решаваме задачи със системи по математика за 9. клас? Много разбираемо и интересно е демонстрирано как чрез полагане намираме корените на системата. А какво е хомогенно уравнение и как решаваме хомогенни уравнения? А какво е хомогенна система? Хомогенна система е система, в която имаме хомогенно уравнение. В предното видео научихме как чрез заместване да решаваме такива системи. В това видео виждаме как се прави и чрез полагане. С двете техники вече можем лесно да се справяме с тези задачи по математика за 9. клас!
Раздел:
Системи уравнения от втора степен с две неизвестни
Ключови думи:
системи уравнения, втора степен, две неизвестни, чрез полагане, хомогенно уравнение, хомогенна система, корени, решения, математика 9 клас

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (27)
Профилна снимка
12.01.2016

Ученик

+5
Благодаря! Всъщност благодаря за всичките уроци по математика за девети клас, които си направил, защото ако до сега съм спала в часовете и все пак съм се чудела как съм изкарвала четворки, то от тук нататък обещавам, че ще имам само шестици. / Защото предполагам, че тези видеоклипове са толкова просто направени, че няма как да не ги разбереш от първия път,а и е срамно да имаш четворки при положение, че са именно лесни и си разбрал всичко./ п.с.: още един път: Благодаря! и продължавайте да правите видеа за такива индивиди като мен, където спят до края на първия срок и после ще сещат, че могат повече. :D
Профилна снимка
13.01.2016

Администратор

+4
Страхотно, Mona :) Благодарим ти за хубави коментар. Вашите отзиви и кометари за това колко ви е полезен Уча.се ни мотивират да продължаваме напред все толкова устемено и с любов към работата ни! Продължаваме заедно напред!
Профилна снимка
25.01.2016

Друг

+2
:)
Профилна снимка
30.06.2016

Ученик

+1
Най-полезния урок в сайта! Браво!!
Профилна снимка
01.07.2016

Администратор

-2
Благодарим много, Кристофър!
Профилна снимка
18.01.2016

Ученик

-1
Как така 1 + 5v - v стана 4v, не трябва ли да е 5v? 1 + 5v - v = 1+ 4v = 5v? И как 3/5 стана 8/5?
Профилна снимка
19.01.2016

Администратор

-2
Здрасти Георги, правилно е решено в примера. Става 4v, защото изваждаме. 8/5 се получи защото преместихме 1, с обратен знак като -5/5 от другата страна. Помогнах ли ти?
Профилна снимка
17.01.2016

Ученик

-1
Не разбрах как "1 върху x+y = -1 " се превърна в x+y= -1 ? Същия въпрос важи и за долното - как "2 върху x-y = 2 върху 5" се превърна в x-y= -5
Профилна снимка
18.01.2016

Администратор

0
Здрасти Kati B., сега ще ти помогна, става така защото умножаваме на кръст и x+y отива от другата страна с обратен знак или -х-у. След това местим минуса от другата страна при 1. Стана ли ясно сега?
Профилна снимка
18.01.2016

Ученик

-1
Не, съжалявам не мога да го разбера :( Какво става с числото отгоре, как така при втория пример двойката изчезва- тя е отгоре не може да я умножим с другата, или може. Не знам :(
Профилна снимка
18.01.2016

Администратор

0
Няма проблем, сега ще се опитам по-подробно. Първият пример 1/ (x+y) = -1. Наклонената черта означава върху. Взимаме (х+у) и го местим от другата страна на уравнението като умножаваме на кръст. Така става 1= -1.(х+у). Сега разкриваме скобите и става 1= - х - у, умножаваме и двете страни по -1, за да премахнем минусите пред х и у и става -1= х+у. Другият пример по същия начин се решава. Как е сега?
Профилна снимка
18.01.2016

Ученик

-3
Как така местим само x+y това е знаменател- не може да оставим числителя от едната страна а знаменателя от другата. Или може ?
Профилна снимка
18.01.2016

Администратор

-2
Здравей Kati B., може като умножим на кръст, така запазваме уравнението:) Умножението на кръст е знаменателя на първото умножаваме по числителя на второто и обратно с другото. На 1 знаменятеля е 1 и затова не се променя.
Профилна снимка
18.10.2017

Ученик

-2
Чуддесни сте, и добре обяснявате, но аз явно нещо съм пропуснала и не схващам по какво правило или на какъв принцип изразът у(8у+3)=0 се трансформира в 8у+3=0 и съответно 3у(у+1)=0 стана само у+1=0. Как така щкартираме едната неизвестна и дорешаваме с останалите без после да прибавяме нещо? Опитах се да изгадая, връщах няколко пъти, но уви...свършиха ми идеите. Моля да ми обясните по-подробно и ясно!
Профилна снимка
21.10.2017

Учител на Уча.се

-2
Здравей, Светла! Някъде около 4:30 минута се обяснява защо у=0 не се разглежда по-нататък. В началото на задачата, около 1:15 - 1:25 се прави проверка за наредената двойка (0;0) и след това не е нужно отново да проверяваме. Надявам се, че вече е по-ясно.
Профилна снимка
21.10.2017

Ученик

-2
Здравей, Мария! Добре чух няколко пъти (още преди да задам въпросът си) какво се обяснява във видеото, но моля да прочетете отново въпросът ми и ако може да ми обясните как така 3у изчезва, а у в скобите остава. На какъв принцип едното е 0 а другото продължаваме да го търсим, та нали ако у в 3у е =0, то и у в скобите ще е=0?
Профилна снимка
24.10.2017

Учител на Уча.се

-2
Здравей, Светла! Не изчезва y. Когато стигнем да уравнение от два множителя =0, то или единия, или другия, или и двата множителя са нула (от свойството на умножение с нула). Тоест, правим си отделни уравнения за всеки от множителите. В нашия случай, т.к. вече сме направили проверка за y=0, остава да решим само другия множител и да намерим неговия корен.
Профилна снимка
24.10.2017

Ученик

-2
Благодаря за повторният отговор, но за съжаление с него не внасяте яснота, т.к. "другият множител" пак е с участие на у. Известно ми е че ако имаме едно неизвестно у то и другото у в същото уравнение ще е на същата стойност. Именно за това питам: Как така от 3у(у-1)= 0, премахваме 3у(на какъв принцип само него???) и продължаваме да решаваме (у-1)=0
Профилна снимка
24.10.2017

Учител на Уча.се

0
Не е задължително у да има една стойност. В зависимост от вида на уравнението, корените могат да са повече от един. Уравнение от вида 3у (у-1)=0 е непълно квадратно уравнение. Очакваните корени са два на брой, различни числа. Би следвало да се разгледат два случая:у=0 и (у-1=0. Но у=0 вече сме го разгледал и, затова решаваме само у-1=0.
Профилна снимка
24.10.2017

Ученик

-1
Така вече разбрах, благодаря!
Профилна снимка
29.10.2017

Ученик

-1
Пускам името на видеоурока, за онези, като мен които се чудят как тъй едно и също неизвестно извън скобите го приемаме за нула, а в скобите-не. Видео урок: Уравнението (ax + b)(cx + d) = 0
Профилна снимка
09.01.2017

Ученик

-2
Страхотен урок! Искам само да ви попитам във всяко хомогенно уравнение ли винаги първите x1 и y1 = (0;0) ?
Профилна снимка
10.01.2017

Учител на Уча.се

-2
Здравей, Иванина! Много се радвам, че ти е полезен урокът! А за въпроса ти: да, ако имаме хомогенно уравнение, то (0;0) винаги е решение, просто защото като заместиш с тях в уравнението, винаги се получава 0 = 0! Но е възможно и да не е решение, ако някъде имаме ограничения за x и y, или ако имаме система и се окаже, че (0;0) не е решение на другите уравнения от системата. Разбра ли го? :)
Профилна снимка
10.01.2017

Ученик

-1
Да. Много благодаря!
Профилна снимка
14.01.2016

Ученик

-2
Благодарим!
Профилна снимка
17.01.2016

Ученик

0
На всеки един урок го пишеш
Профилна снимка
12.12.2017

Ученик

0
мда, мн досадно нали
feedback
feedback