Видео урок: Системи линейни неравенства с едно неизвестно

08:22
10 264
51
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Ето колко бързо се научаваме да решаваме системи линейни неравенства с едно неизвестно по математика за 8. клас! Искаш ли да разбереш повече за това какво точно представляват този вид задачи и какво е най-важното, което трябва да знаем за тях? Обърни внимание на видео урока по математика, който сме подготвили за вас. Чрез него ще придобиеш полезни знания за решаването на системи линейни неравенства с едно неизвестно. Хайде, смело напред към урока!
Раздел:
Системи линейни неравенства с едно неизвестно
Ключови думи:
Системи, линейни неравенства, едно неизвестно, сечение, обединение, математика 8. клас, решени задачи

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (51)
Профилна снимка
13.06.2012

Ученик

+9
може ли помощ по тези уравнения ? (^ означава на квадрат) a) 5x^ = 0 b)2x^+3 =0 v) 3x^+ 5x =0 g) 9x^-4 = 0 d) 3x^ +2x -8 =0 e) -4x^ -8 -1 = 0 j) x^ -4x -1 = 0 z) 9x^ +12x +4 = 0 i) 4x^ -4x +5 =0 i kratko) (2x -1) . (x + 3) - (x + 1)^ = 6 k) (x - 1)^ - ( 2x + 1 ) (2x - 1 ) + 3 = 0 l) 4x(3x + 1) (x + 2 ) - (4x + 1 )^ = 16 m) 4/5(y+1)^ + y - 2/5 (3y -1) = 5,1
Профилна снимка
13.06.2012

Друг

+6
Така надявам се да не объркам нещо :) Написах ги разширено да може да разбереш принципа :) След малко ще ти кача и другите уравнения :) :) :)
Профилна снимка
13.06.2012

Друг

+5
Уравнение а,б,в
Профилна снимка
13.06.2012

Друг

+8
г,д,е
Профилна снимка
13.06.2012

Друг

+5
Ж З И ............ Надявам се да си разбрал принципа за решаване :)
Профилна снимка
13.06.2012

Друг

+7
Й ...
Профилна снимка
13.06.2012

Друг

+7
Надявам се да си разбрал принципа на решаване... К , Л , М ще ти ги оставя да си ги решиш ти , защото всеки трябва да положи някакъв труд и да бъде уверен в себе си. :) :) :) Смятам , че ще се справиш :)
Профилна снимка
14.06.2012

Ученик

+8
К) -11 Л) н.р м) Y1=koren ot 2697 - 9 ----------- 2 Y2 = koren ot 2697 + 9 ------------ 2
Профилна снимка
14.06.2012

Друг

+9
К - Х1=1 и Х2 = - 3/4 Л - това там 4х . ( .........) или 4.(.........) е ? М - У1=3/2 и У2= -13/4
Профилна снимка
14.06.2012

Ученик

+8
да :Д тотално сам ги обаркал ..ама си разбрах грешките де :Д
Профилна снимка
15.06.2012

Друг

+11
Супер :) :) :) Това е важното :) Когато бъркаш да разбереш къде :) Дано си изкарал оценката която си искал :) :) :)
Профилна снимка
17.10.2012

Ученик

-5
da
Профилна снимка
16.03.2013

Ученик

+3
може ли помощ за едни задачи |2x+2|<|8x+8|-12 |x+4|+|-8-2x|>12
Профилна снимка
20.03.2013

Ученик

+1
Може ли някой да ми помогне за тези задачи( ^ на 2-ра степен) Това са Системи линейни неравенства (x-1)^ -x^ +1>1 5x+4>13x-4 9-4x<3-7x
Профилна снимка
05.01.2014

Ученик

-1
благодаря за урока
Профилна снимка
16.03.2014

Родител на ученик

+1
Между 4 и 9 накрая на неравенството има ли някакъв аритметичен знак, или това е числото 49 написано погрешно?
Профилна снимка
30.04.2014

Родител на ученик

+1
Решението на задачата на Sashi е тук:
Профилна снимка
20.06.2012

Ученик

+5
help
Профилна снимка
20.06.2012

Друг

+7
ето
Профилна снимка
17.10.2012

Ученик

+1
da
Профилна снимка
17.03.2013

Ученик

+2
дали ще може да се направи видео урок на тема Неравенствата lax+bl<c и lax+bl>c предварително благодаря!
Профилна снимка
17.03.2013

Ученик

+4
Здравейте имам нужда от помощ.Моля да ме извините ако въпросът ми има даден отговор-но понеже не го открих,ще го задам сега.Става въпрос за равнобедрен триъгълник с дадени две страни-5 см. и 12 см.,като търсим едното бедро.Предварително благодаря
Профилна снимка
30.04.2014

Родител на ученик

+1
Двете равни бедра са по 12 см всяко, а третата страна е 5 см. Не може да се направи триъгълник ако сбора от кои до е две страни е по-малък от третата страна. Щом търсим едното бедро, то може да бъде само 12 см и не може да е 5 см.
Профилна снимка
16.03.2013

Ученик

+2
може ли помощ за едни задачи |2x+2|<|8x+8|-12 |x+4|+|-8-2x|>12
Профилна снимка
17.04.2013

Ученик

0
Да знаеш, ще ти ги кажа като отделни неравенства, защото аз така ги възприемам. Първото, което е |2x+2|<|8x+8|-12 се решава така: Първото, което трябва да направиш е да пренесеш модула от другата страна: |2x+2|-|8x+8|<-12 След това от първият модул трябва да извадиш 2 пред модула, а от вторият модул трябва да извадиш 8 отпред. И става така: 2|x+1|-8|x+1|<-12. После сякаш вадиш две от осем и се получава: -6|x+1|<-12. Умножаваш по -1, за да махнеш минусите, но не бива да забравяш да обърнеш знака. Получава се така: 6|x+1|>12. Пренасяш 6 от другата страна и делиш 12 на 6. Тогава задачата придобива вида: |x+1|>2. От там нататък е лесно. Надявам се да съм разбрала правилно и да съм помогнала. :)
Профилна снимка
17.04.2013

Ученик

0
Втората е почти по същия начин. Решава се така: |x+4|+|-8-2x|>12 |x+4|-2|x+4|>12 Тук трябва да изнесеш -2 пред скоби, за да съвпаднат числата в модулите. -|x+4|>12 \ .(-1) |x+4|<-12 И вече стана лесно. Надявам се си схванала идеята на решаването. Дано съм ти била от помощ! :)
Профилна снимка
16.03.2013

Ученик

+2
в вторник имам тест върху геометрични фигури и тела може ли урок за тях за 6 клас
Профилна снимка
29.05.2014

Ученик

+1
можели помощ за неравенства 1- x-1 върxу 2 >x= и другото x(x+2)^-4x^<(x+1)(x^-x+1)= i poslednoto (x-3)^-(x+2)^>-5=
Профилна снимка
13.03.2015

Ученик

0
TOVA SYMM AAZZZ S DRUGA REGIS
Профилна снимка
07.04.2014

Друг

+1
Може ли да направите видео за параметрични системни линейни у-ния с едно неизвестно? :))
Профилна снимка
03.04.2017

Ученик

0
Значи обръщаме знака само когато умножаваме с - така ли ?
Профилна снимка
05.04.2017

Учител на уча.се

+1
Здравей Йоане, умножаваме с отрицателно число двете страни. За деление на отрицателно число какво ще кажеш?
Профилна снимка
06.10.2016

Ученик

0
Здравейте! Утре имам изпит по тази тема, обаче не мога да реша една от дадените ми за домашно, подготвителни задачи. Система| -3x-3<или=3 Система| x-6>2 Моля спешно, учителя по математика да ми помогне!
Профилна снимка
06.10.2016

Ученик

0
Всъщност условието е да намеря най-малкото цяло число, което е решение на системата.
Профилна снимка
05.04.2017

Учител на уча.се

-1
Здравей, за да ти помогнем, трябва да напишеш как започваш да решаваш задачата. До къде можеш да стигнеш сам и кое те затруднява.
Профилна снимка
30.05.2015

Ученик

0
Здравейте! Може ли да ми помогнете със следната задача: "Да се реши уравнението I1-3xI=2a-5 където а е параметър и да се намерят стойностите на а, за които корените на уравнението са решения и на неравенството IxI<=1/3"? Благодаря Ви предварително. :)
Профилна снимка
11.03.2015

Ученик

0
http://i61.tinypic.com/r9oig5.jpg за утре имам това домашно (което съм оградил на снимката - все пак, задачите са 3 б, 4 б, 5 б), може ли някои да ми помогне ? Знам че тук няма как да ми напишете решението, но може ли да го напишете на тетратка и да ми го пратите на линк ? --------- Много съм зле с тези дроби или квит са... Иначе сванах доло горе тези системи. Моля ви поне за една задача.
Профилна снимка
29.03.2015

Ученик

+2
Ето ги и решенията на Задачите: Това е за 3б: http://i59.tinypic.com/330sdtu.jpg, За 4б е: http://i61.tinypic.com/2egg2du.jpg, И това е за 5б: http://i62.tinypic.com/jq0sh3.jpg
Профилна снимка
27.03.2014

Ученик

0
А дали може да се степенува?
Профилна снимка
27.03.2014

Ученик

0
(-2;3) нали така
Профилна снимка
09.02.2014

Ученик

0
3x-5y=0 x= -y
Профилна снимка
30.04.2014

Родител на ученик

+1
Тук е решението на задачата на ted:
Профилна снимка
29.09.2013

Ученик

0
А кога имаме обединение?
Профилна снимка
07.04.2013

Ученик

0
имам въпрос ... на едно от уравненията се получава -3х>6 не може ли да се запише х>2 вместо х<-2 <---- както вие сте го записали ... защото в следващото уравнение се получава 4х>13 и съответно х>13/4 ...
Профилна снимка
17.04.2013

Ученик

+3
Ами, виж сега как стоят нещата. Ако пред X има минус трябва да го махнеш от там. В този случай умножаваш по -1, но тогава и двете числа променят знака си, a и знаците за по-голямо и по-малко също сменят посоката си. Тоест -3x--->3x, 6--->-6, < --- >, > --- < и неравенството добива вида 3x<-6. И за това, когато разделиш 6 на 3 става x<-2. А при второто неравенство не умножаваш по -1 и за това нищо на се сменя. Това е учено още в 7 клас. Разбра ли го сега? :)
Профилна снимка
16.08.2013

Ученик

0
да, сега забелязах бях изключил тези дни от към алгебра :Д
Профилна снимка
26.03.2013

Ученик

0
Трябва ми помощ за това неравенство!
Профилна снимка
24.03.2013

Ученик

0
Моля, помогнете ми със системи линейни неравенства с параметър не мога да се справя.
Профилна снимка
15.04.2013

Ученик

-1
мойе ли да направиш клипче за линейни неравенства с две неизвестни ? Благодария предварително
Профилна снимка
15.04.2013

Ученик

+1
Забравих да кажа че линейните неравенства трябва да са за 8 клас :)
Профилна снимка
13.03.2015

Ученик

-2
gazarski urok s paint
feedback
feedback