Видео урок: Характеристики на ковалентната връзка

07:28
16 792
90
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Силен урок по химия за 8. клас, съобразен с новата програма на МОН, за характеристика на ковалентната връзка! Какво наричаме енергия на връзката и кога една ковалентна връзка е полярна и кога неполярна? Какво се крие зад сложната дума електроотрицателност? Останете със Стефан, за да имате яснота по тези и други въпроси. Напред към урока!
Раздел:
Строеж на веществото
Ключови думи:
ковалентна връзка, характеристика, енергия на връзката, полярност, електроотрицателност, КПХВ, КНПХВ, химия 8. клас, нова програма, МОН

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (90)
Профилна снимка
16.05.2012

Друг

+19
Strahotno,prosta sam o4arovana ot na4ina na prepodavane,izklu4itelno efektiven,mnogo mi be6e polezno,blagodaria Vi,pozdraviavam Vi za ideata i otziv4ivosta Vi!Bravo na takiva prepodavateli i takiva u4enici!
Профилна снимка
19.06.2013

Ученик

+19
На кирилица моля....в България сме :)
Профилна снимка
24.09.2013

Ученик

+21
Няма значение дали сме в България или не. Важното е да уважаваме езика си и съответно правилата на сайта. :>
Профилна снимка
02.11.2013

Ученик

+8
Калоян, не всички, които гледат този урок са в България. ;)
Профилна снимка
04.01.2014

Ученик

+5
благодаря за урока
Профилна снимка
16.08.2012

Друг

+16
Всичко е идеално,само ми прави впечатление тук,както и в първата част на ковалентната връзка ,че когато изразявате хим. връзка на молекулите на F2- със 7 е- и на О2 с 8 е- във външния ел.слой с Люисови символи след първия път ги означавате вече по навик ,ние всички знаем реда на запълване на орбиталите,но така обърквате някои хора.И дори учителката не направи забележка нито един път. Иначе идеята ви е страхотна,развивайте я - искам да видя повече уроци защото са ми много интересни от повече класове и повече предмети ,разбира се :) Поздрави!
Профилна снимка
16.08.2012

Учител на уча.се

+9
Здравей ВВВ, Благодаря за коментара. (Кислородът е с 6 е- във външния ел. слой). Имали сме предвид, че видео уроците се гледат последователно и когато ползвателят е на ковалентна връзка, се предполага, че знае разпределението на електроните във външния електронен слой на елементите според мястото им в Периодичната таблица. Именно по тази причина не се подчертава това разпределение при всеки атом, който се използва за изразяване на химична връзка с Люисови символи. Не виждам какво объркващо може да има.....
Профилна снимка
17.10.2012

Ученик

-4
da
Профилна снимка
07.07.2013

Ученик

0
Извинете,бихте ли ми обяснили как се определя броя на свободните електрони?
Профилна снимка
07.07.2013

Учител на уча.се

+5
Зависи в кой клас си :) Ако си в 8-9 клас просто трябва да научиш разпределението на електроните във външния електронен слой: първият - сам, вторият - електронна двойка, третият - сам, четвъртият сам, петият сам и от там до осем останалите правят последователно електронни двойки. Ако си в профилирана паралелка и знаеш какво е s и p подслой в електронната обвивка и знаеш как се запълват с електрони, съобразно принципа на Паули и правилото на Хунд обяснението е: s-орбиталата първо се запълва с един електрон, вторият прави електронна двойка, следват р-орбиталите - първо във всяка от трите по един електрон, после електроните се сдояват.
Профилна снимка
20.03.2014

Родител на ученик

+2
А може ли да го обясните като за малоумни :)
Профилна снимка
20.03.2014

Родител на ученик

+2
понеже ако ги пресмятаме така както сте го обяснили, в последният слой нещо не се получават 8.
Профилна снимка
20.03.2014

Учител на уча.се

0
Здравей Владимир, Хайде да опитаме заедно да подредим електроните. Първият - сам, вторият - електронна двойка с първия, третият - сам, четвъртият сам, петият сам, Шестият прави втора електронна двойка, седмият - трета електронна двойка и осмият - четвърта електронна двойка. Какво точно не ти е ясно???
Профилна снимка
19.06.2013

Ученик

+6
Благодаря много ми помогна видеото...имам 5.61 на теста :)
Профилна снимка
12.01.2013

Ученик

+5
Може ли елемент който се намира в дадена група да направи реакция с елемент от същата група, но в друг период?
Профилна снимка
12.01.2013

Учител на уча.се

+4
Да, например сяра и кислород (6А гр). Също така халогените взаимодействат помежду си, давайки редица съединения BrCl, FCl и др. подобни. :)
Профилна снимка
13.01.2013

Ученик

+5
А металите?
Профилна снимка
13.01.2013

Учител на уча.се

+4
Металите образуват помежду си сплави, а не химични съединения. При металургични процеси между метали могат да се образуват химични съединения, но това е доста сложно и не се учи в училище :). При това металите не са от една и съща група....
Профилна снимка
22.10.2013

Ученик

+4
Страхотно!! Неосъзнато ме подготвихте перфектно за бъдещото изпитване! Благодаря, много разбираемо и полезно :)
Профилна снимка
21.01.2013

Друг

+4
И отново един тъп въпрос от моя страна /моля, ако е обяснено в някое друго видео, пратете просто препратка към него/: знам, че това вероятно се учи някъде 7-8 клас, но нещо не го срещнах в предишните видеа - какво всъщност представляват т.нар. свободни електрони и електронните двойки - защо и как се получават /двойките/; и какво е по-различното в общата електронна двойка от останалите /в смисъл, двата електрона, примерно имат обща орбита, "обикалят" около двете ядра, или...?/ Благодаря предварително и още веднъж се извинявам, че вероятно питам глупости :)
Профилна снимка
21.01.2013

Учител на уча.се

+4
Здравей, няма глупави въпроси, хубаво е, че се опитваш да вникнеш в нещата. Отговарям по ред: Свободните електрони са единични електрони, т.е. такива, които не са свързани в двойка. Електронна двойка могат да образуват само електрони с противоположни спинове (спин на електрона е свойство,описващо поведението на електроните в магнитно поле) Ако два електрона са с паралелни спинове, те не могат да образуват електронна двойка. Ако спиновете на два електрона са противоположни, то те могат да се сдвояват. Общата електронна двойка, чрез която се образува ковалентна връзка принадлежи и на ДВАТА АТОМА, т.е. електроните са общи за двата атома. А ако във външния електронен слой на атома има други електронни двойки, които не участват в образуването на връзката, те се наричат неподелени и принадлежат САМО на атома, в чиято обвивка се намират. Представата за това, че електроните обикалят по орбити около ядрото е стара и неправилна, електроните могат да бъдат навсякъде в пространството около ядрото.
Профилна снимка
21.01.2013

Учител на уча.се

+2
Електроните от електронната двойка могат да се намират с еднаква вероятност в пространството около двете ядра на атомите, които свързват. Леко учене и питай винаги, когато нещо е неясно! Поздрави, :)
Профилна снимка
23.01.2013

Друг

+4
Ахаа, благодаря много, г-жо Николова, знаех си, че нещо ми убягва ;) Явно ние сме учили по остарялата система, защото до ден-днешен съм си живяла с представата, че моделът на атома е, грубо казано, нещо като умалено подобие на Слънчевата система. Но това уточнение ми изясни нещата. А това за спиновете го бях разбрала, но мислех, че се отнася само до електроните от различни атоми, а не вътре в "рамките" на един атом. И още един въпрос в такъв случай: а защо казва Дарко,че /може да не го цитирам точно/ "знаем, че първите 2 електрона винаги са двойка, а следващите 3 ги отбелязваме винаги като отделни..." ? Благодаря още веднъж! :)
Профилна снимка
23.01.2013

Учител на уча.се

+3
Здравей, Без да обясня фината структура на електронната обививка ( формално тя се състои от електронни слоеве, електронни подслоеве и атомни орбитали) и правилата за запълването и с електрони е невъзможно да обясня защо електроните първите са в двойка и следващите три - единични, след което започват да се сдояват. :) Просто го научи! Има обяснение, но то се учи само от ученици от специализираните паралелки с профилирана подготовка или от кандидат-студенти и студенти :)
Профилна снимка
24.01.2013

Друг

+4
Ясно, благодаря за отговора! :)
Профилна снимка
23.05.2014

Друг

+3
Г-жо Николова, обяснявали ли сте в друго видео как се запълват електронните слоеве и подслоеве?
Профилна снимка
23.05.2014

Учител на уча.се

+3
Здравей Веселка, Предполагам питаш дали има видео за това как се съставят електронни конфигурации, изразени чрез енергетични диаграми (квантови клетки). Не, за сега няма такова видео, скоро като разработим материала и за ІІ равнище, ще има такъв урок :)
Профилна снимка
23.05.2014

Друг

+1
Точно това питах, благодаря за отговора. :)
Профилна снимка
05.03.2015

Друг

-1
Здравейте, понеже и аз имам един проблем с тези конфигурации, можете ли да ми обясните за ел. конфигурация напр. на кислородния атом O2 защо е = (σ2s)^2(σ*2s)^2(σ2p)^2(π2p)^4(π*2p)^2, а при тази на C2 след (σ*2s)^2 започва с (π2p)^4 ето така : (σ2s)^2(σ*2s)^2(π2p)^4 и няма (σ2p),а при N2 пък след (σ2s)^2(σ2s*)^2 отива направо (π2p)^4 преди (σ2p)^2 ? И можете ли да ми кажете за 1s нивото как ще започва конфигурацията ,т.е. преди (σ2s)^2 и кои от тези молекули ще се образуват и кои няма да съществуват, извинявайте ако не съм си задала въпроса на правилното място ама не можах да намеря къде другаде..
Профилна снимка
05.03.2015

Учител на уча.се

+1
Здравей ВВВ, Това за което питаш е обяснение на ковалентна връзка по метода на молекулните орбитали. Според този етод атомните орбитали на изходните атоми взаимодействат образувайки молекулни орбитали, които се запълват с електрони по същия начин, по който и атомните орбитали - спазвайки правилото на запълване на орбителите по нарастване на енергия, принципа на Паули и правилото на Хунд. Според този метод когато от линейната комбинация на два броя 1s ао се получават две молекулни орбитали σ св. и σ* (антисвързваща), като свързващата орбителе е с по-ниска енергия, а антисвързващата с по-висока. Молекула може да се образиува тогава, когато на свързващите орбитали има повече електрони, отколкото на антисвързващите. Във втори период, доколкото си спомням, до азота имаше едно подреждане на молекулните орбитали по енергия, а след азота - друго. Трябва да си видиш в университетския учебник - това се учи, няма особена логика.
Профилна снимка
05.03.2015

Учител на уча.се

+1
Порядъкът на връзката е равен на разликата в електроните на свързващите и антисвързващите орбитали, разделен на две. тъй като при втори електронен слой орбиталите от 1-ви се смята, че принадлижат на атомите си (т.е. не участват в образуването на връзката) те се записват с буква КК в началото на електронната формула, което означава, че двата атома, участващи във връзката имат запълнен К ел.слой. Съжалявам, но това е университетска химия и съм позабравила доста неща.
Профилна снимка
05.03.2015

Друг

+1
благодаря,много ми помогнахте :dd ::))) разбрах мисля
Профилна снимка
11.05.2014

Ученик

+2
a kak da razberem nali za elektrootricatelnosta nali kakto obqsnqvate s H i F koi ot dvata elementa e s po golqma electrootricatelnost?
Профилна снимка
23.05.2014

Друг

+2
Във всяка Периодична система е написана и електроотрицателността на елементите. :)
Профилна снимка
07.11.2013

Ученик

+2
Само не разбрах, как определеляме кой елемент е по-електроотрицателен от другия. При примера с HF?
Профилна снимка
07.11.2013

Ученик

+3
от електроотрицателността на всеки един елемент
Профилна снимка
07.11.2013

Учител на уча.се

+4
Има ред, в който елементите са подредени по електроотрицателност. Обикновено е даден във всички варианти на печатна периодична таблица като допълнение към нея. Специално за примера с флуора - това е най-силно електроотрицателния елемент.
Профилна снимка
13.02.2013

Ученик

+2
Може ли да направите урок за хибридизацията
Профилна снимка
13.02.2013

Учител на уча.се

-1
Може би в един по-късен етап, когато подготвяме кандидат-студентския курс.
Профилна снимка
29.06.2018

Ученик

+1
Извинете без да исках натиснах изпрати. Ще продължа:имах предвид в молекулата на H20. И как да определим каква е връзката при някой по-сложни съединения. Например фосфорната киселина(H3PO4). Благодаря предварително
Профилна снимка
30.06.2018

Учител на уча.се

0
Никола, ще помогна, разбира се. Срещнал си трудност като мнозина - да определиш кога една молекула е полярна. И тук настъпва едно от най-честите обърквания - кога ни питат за полярност на връзка и кога за полярност на молекула... Като начало е нужно да изгледаш видеото за полярни и неполярни молекули: https://ucha.se/watch/6049/poliarni-i-nepoliarni-molekuli. Надявам се след това нещата да са ясни. Но ако си кандидат-студент обяснението трябва да включва и знанията за диполен момент на полярна връзка и на молекула. Ако след всички това имаш още въпроси - ще помогна.
Профилна снимка
29.06.2018

Ученик

+1
Здравейте. Имам един въпрос: как може да определяме дали една връзка е ковалентна полярна или ковалентна неполярна. Примерно защо връзката в молекулата на CO2 е неполярна, а връзката в молекулата на H29
Профилна снимка
30.06.2018

Учител на уча.се

0
Здравей Никола, отговарям в продължението.
Профилна снимка
28.11.2017

Ученик

+1
Game of Thrones мои човек !!!
Профилна снимка
28.11.2017

Ученик

0
Spoil Рамзи Болтън загуни
Профилна снимка
16.06.2017

Ученик

+1
Новите уроци по химия са страхотни! Благодаряя!!
Профилна снимка
16.06.2017

Учител на уча.се

+1
Радваме се, Анета, че ти харесват!
Профилна снимка
19.01.2017

Родител на ученик

+1
Зравейте !Имам един въпрос за Валентин ъгъл!как разбирам колко е валентния ъгъл ?Например BeCl2-в учебника е 180'BCl3-e 120!Немога да си обесня ,ако може да ми помогнете ?
Профилна снимка
19.01.2017

Учител на уча.се

0
Здравейте Нина, валентният ъгъл, който сключват ковалентните връзки се определя експериментално. За някои по-известни съединения, като водата - 104,5, амоняка - 107 градуса се изисква да се знаят. За останалите ъгли може да се водиш от вида на хибридизацията на централния атом в съединението. Например във въглеродния диоксид въглерода е в sp- хибридизация - това определя линейна молекула и валентен ъгъл от 180 градуса. В BH3 борът е в sp2 хибридно състояние - при този вид хибридизация валентния ъгъл е 120 градуса. А валентния ъгъл за sp3 хибридизация (като на въглерода в алканите) е 109 градуса и 28 минути. Трябва да научиш хибридизацията от темата химична връзка от някой учебник за профилирана подготовка или от кандидат-студентски учебник (напр. на изд. Абагар).
Профилна снимка
19.01.2017

Родител на ученик

+1
Благодаря. Ви ,Аз от учебник за кандидат студенти уча ,защото ще кандидатствам медицина ,!Имам и още един въпрос ако може да го задам!
Профилна снимка
19.01.2017

Родител на ученик

+1
Сега съм на 3_та тема от конспекта за Варна КХВ ,ЙХВ и Водородна стигнах до хибридизацията и зациклих,разбрах го доло горе но дойде и това донорно-акцепторна връзка ,и край немога да го разбера !Гледам схемите чета но нещо не разбирам при оразуране на амониевия катион (NH4+)-донор е азотния атом от амоняка ,а акцетор водородния катион H+) Гледам схемата гледам пиша си разпределението на ел и немога да си обясня "
Профилна снимка
19.01.2017

Учител на уча.се

0
Здравей Нина, просто е, само се съсредоточи. Донорно-акцепторната връзка е най-обикновена ковалентна връзка, различава се само по начина, по който се образува общата електронна двойка. Направи си първо химичните връзки в амоняка - има три единични връзки за сметка на електронните двойки, образувани от един електрон на азота и един електрон на водорода. При азота, обаче, остава и една неподелена електронна двойка. Азотът търси къде да я пласира... Насреща му има водороден катион... Сега си представи водороден атом - той има един електрон. Като отдаде този електрон водорода се превръща в йон и вече няма електрон, а само 1s свободна атомна орбитала. И ето това е...азотът дава електронната двойка (донор, водородът я приема в празната си орбитала (акцептор) и четвъртата връзка N-H в амониевия йон е готова. Е тя е същата като останалите три връзки, които имаше преди това в амоняка....
Профилна снимка
19.01.2017

Родител на ученик

+2
О Господи цял ден се чудя ,но сега го разбрах ,благодаря ви ,много благодаря благодаря !
Профилна снимка
24.11.2016

Ученик

+1
Може ли да обясните образуването на връзките в NO2?
Профилна снимка
25.11.2016

Учител на уча.се

0
Здравей Дениз, връзките в азотния диоксид са ковалентни, полярни, двойни. O::N::O и при азотния атом остава единичен електрон, който няма как да означа :)))). Тъй като молекула, в която остава несдвоен електрон е нестабилна, то две молекули азотен диоксид се свързват помежду си с единичните електрони при азота и така се получава димер от N2O4.
Профилна снимка
25.11.2016

Ученик

+1
Благодаря!
Профилна снимка
20.11.2016

Ученик

+1
Извинете ме имам един въпрос. Полярността на връзката по групи как се изменя? Применно в реда co2-sio2-Ge2-sno2-pbo2 тоест с нарастване броя протони по групи. Благодаря!
Профилна снимка
20.11.2016

Учител на уча.се

+1
Здравей Ивето, нека заедно отговорим. Първо да припомним от какво зависи полярността на ковалентната връзка... Сега аз ще кажа как се променя електроотрицателността на елементите по групи с нарастване на Z(поредния, атомния номер). В главните групи с нарастване на z електроотрицателността на атомите намалява, т.е. най-голяма електроотрицателност има въглерода, а най-малка - оловото. Сега отново е твой ред. Трябва да сравниш разликата в електроотрицателността на двата атома в оксидите - където разликата в електроотрицателността е най-голяма, там е най-силно полярна връзката. Чакам да кажеш твоя отговор...
Профилна снимка
20.11.2016

Ученик

+1
Тоест полярността на връзката в реда Co2-Sio2-Geo2-Sno2-Pbo2 намалява?
Профилна снимка
20.11.2016

Учител на уча.се

+1
Неее, засилва се. Електроотрицателността на елементите в посока от въглерода към оловото намалява. Това означава, че нараства разликата в електроотрицателността на елементите и кислорода (защото връзката е елемент-кислород). Колкото е по-голяма разликата в електроотрицателността на двата свързани елемента, толкова по-полярна е връзката. Тогава в реда Co2-Sio2-Geo2-Sno2-Pbo2 полярността на връзката се увеличава.
Профилна снимка
20.11.2016

Ученик

+1
А да обърках се. Благодаря ви госпожо Николова ! :)
Профилна снимка
20.11.2016

Учител на уча.се

+1
Моля, пак заповядай. :))))))
Профилна снимка
27.09.2016

Ученик

+1
За електроотрицателността на отделните елементи стойностите на Електроотрицателност по Полинг ли трябва да гледаме в Периодичните таблици, защото в моята само това открих?
Профилна снимка
27.09.2016

Учител на уча.се

0
Здравей Димитрина, в някои издания на Периодичната таблица има и ред на електроотрицателността на елементите. Ако такъв липсва в твоята таблица трябва да гледаш числените стойности на електроотрицателността по Полинг. Освен това може да се съобразиш и с правилото, че по периоди с нарастване на поредния номер на елементите електроотрицателността им нараства, а в главните групи с увеличаване на z електроотрицателността намалява. В нета като напишеш elektronegativitet излизат прилични таблички, които може да ползваш, за да не се ровиш всеки път в Периодичната таблица.:)
Профилна снимка
28.09.2016

Ученик

+1
Много ви благодаря, госпожо Николова! :)
Профилна снимка
31.08.2015

Ученик

+1
Здравейте, може ли помощ за 11-ти въпрос от теста, защо верният отговор е NH3, NCl, H2o, SO3... нали полярна връзка е X:Y, както каза Дарин..има още 2 отговора,които според мен са верни. Къде греша?
Профилна снимка
01.09.2015

Учител на уча.се

0
Здравей Теодора, Моля върни се в урока за ковалентна връзка. Виж между елементи с какъв химичен характер се образува ковалентна връзка. Тогава предполагам ще се справиш сама с въпроса, ако ли не - ще помогна.
Профилна снимка
01.09.2015

Ученик

+1
Неметален... Разбрах, благодаря !
Профилна снимка
01.09.2015

Учител на уча.се

0
Браво, Теодора!
Профилна снимка
02.03.2015

Ученик

+1
Защо въглеродният диоксид е с неполярна ковалентна връзка? Нали е с различни елементи.
Профилна снимка
02.03.2015

Ученик

+1
Трябваше да науча правилото за това как се пишат Люисови формули. Сега ми стана ясно. Във въглеродния диоксид формулата е линейна. Така двата кислородни дипола "дърпат" в различни посоки с равни сили. Затова е неполярна ковалентна връзка.
Профилна снимка
03.03.2015

Учител на уча.се

0
Здравей Алекс, Страхувам се, че смесваш две понятия - полярност на ковалентната връзка и полярност на молекулата. Когато химичната връзка е между два различни атома на неметали, то тя задължително е ковалентна полярна (КПХВ). От тук нататък дали молекулата, в която има полярна връзка ще е полярна или не зависи от симетрията на молекулата. Когато молекулата е само от два атома и връзката е КПХВ, молекулата е винаги полярна. В случаите, когато молекулата е от повече от 2 атома зависи как тези атоми са разположени в пространството - симетрично или напротив. В молекулата на въглеродния диоксид, тъй като молекулата е симетрична, тя е неполярна. За кандидатстуденти полярността на молекулата се описва с векторната величина диполен момент. Прочети за нея в учебниците за кандидатстуденти и ако имаш въпроси - ще ги обсъдим. Смесването на полярност на връзка с полярност на молекула е много съществена грешка.
Профилна снимка
03.03.2015

Ученик

+1
Добре а защо молекулата на водата не се запише просто така: H:O:H (понеже неможе да ги сложа, имаме една електронна двойка над кислорода и под него за да станат 8).
Профилна снимка
03.03.2015

Ученик

+1
Трябваше да гледам в интернет обяснение за молекулната геометрия. Например молекулата на водата е нелинейна защото централният атом кислород, има две двойки несподелени електрони които отблъскват общите електронни двойки с водорода. Разбира се трудно е да си го представите. За хората, които са на мнение че уроците в учебниците пораждат повече въпроси отколкото наученото, то това видео ще ви изясни нещата относно молекулната геометрия и ще може да различавате полиатомните молекули. https://www.youtube.com/watch?v=qvPKWcXdo7Y
Профилна снимка
03.03.2015

Учител на уча.се

0
Здравей Алекс, Радваме се, че споделяш с нас наученото в интернет. Все още очаквам да достигнеш сам до отговора защо молекулата на водата не може да се запише по начина, по който предлагаш в по-горния пост..
Профилна снимка
03.03.2015

Ученик

+1
Защото неподелените електронни двойки тъй като са отрицателни се стараят да бъдат колкото може по-далече от другата електронна двойка и от общите електронни двойки. Така те "избутват " останалите двойки (останалите също избутват) и по този начин молекулата се изменя и става под ъгъл.
Профилна снимка
03.03.2015

Учител на уча.се

+1
Да, точно, Алекс, радвам, че си го разбрал :)
Профилна снимка
11.01.2015

Ученик

+1
Как може да разберем защо атомите кислород имат два отделни електрона? :(
Профилна снимка
22.01.2015

Ученик

+3
Мисля, че заради валентността на кислорода, която е 2-ра. :) Поправете ме, ако греша.
Профилна снимка
23.01.2015

Учител на уча.се

+2
Здравейте Тони и Михаела, Кислородният атом има два единични електрона, защото във външния си електронен слой има общо 6 електрона и когато спазите правилата за подреждане на тези електрони в електронни двойки, остават два несдвоени. Изгледайте отново уроците за строеж на електронната обвивка и ако нещо не сте донаучили, ще ви се изясни, ако не - питайте пак. Михаела, именно защото кислородният атом има два единични електрона валентността му е втора, а не обратното. :)
Профилна снимка
24.01.2015

Ученик

+1
Много благодаря за подробното обяснение!
Профилна снимка
22.10.2014

Ученик

+1
Бих искала да попитам в кой видео урок мога да намеря информация за Квантовите числа и електронните облаци ? :)
Профилна снимка
22.10.2014

Учител на уча.се

+1
Здравей Nikol, Търсената от теб информация не съществува все още като видео урок в Уча.се. В скоро време, след като приключим с уроците от задължителната подготовка ще направим уроците и от профилираната подготовка.
Профилна снимка
21.12.2013

Ученик

+1
Прекрасни уроци.
Профилна снимка
02.11.2015

Ученик

0
Благодарим!
Профилна снимка
12.02.2014

Друг

0
а има ли значение тея крькчета кьде ще ги нарисуваме,ако сме го направили праволно,но не сме ги нарисували както трчбва и ако има начин на писане кьде може да се намери да се види как се подреждат около всеки елемент
Профилна снимка
03.02.2015

Ученик

0
Провери химия за осми клас някъде в началото там трябва да пише, успех:).
Профилна снимка
12.11.2013

Ученик

0
За пръв път ,като,че ли разбрах Химия много е полезна и мисля ,че ще се справя утре на контролното по Химия
Профилна снимка
21.12.2013

Ученик

+4
Така е,този сайт е много полезен за учението
Профилна снимка
02.11.2016

Ученик

+1
Мале или съм много известен или просто съм написал супер много коментари ама като се върна в уча.се след един час имам 5 неизвистия!! Малко е досадно - има +1 лайк +3 +4344+12+345 просто само лайкове X D!!!!!!!!
feedback
feedback