Видео урок: Изравняване на химични уравнения. Упражнение

08:51
17 231
251
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Много силен видео урок с интересни задачи по химия за 7. клас, в който ще упражните изравняването на химични уравнения! Кога се пише коефициент, за кого се отнася и как прилагаме закона за запазване масата на веществата при химични реакции? Изгледай урока и разбери всичко сега!
Раздел:
Химична символика и валентност
Ключови думи:
химични уравнения, изравняване, коефициенти, индекси, въглероден оксид, азотен оксид, упражнение, задачи, химия 7. клас

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (251)
Профилна снимка
19.01.2013

Ученик

+61
Утре (20.01.2013) има олимпяда точно по химия и благодарение на тези уроци надявам да се справя...............! Благодаря за добрите обяснения,които давате в всеки един урок........:)
Профилна снимка
19.01.2013

Ученик

+36
И аз съм утре на Олимпиадата!И се надявам със знанията получени от видеотата да се класирам за втори кръг!!!! :D
Профилна снимка
19.01.2013

Ученик

+18
Мхм ти къде учиш ?
Профилна снимка
19.01.2013

Учител на Уча.се

+30
Успех на всички олимпийци! Лесни задачи и късмет!
Профилна снимка
27.01.2013

Ученик

+21
Аз се класирах по Химия на Областен кръг.
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

+3
благодаря за урока
Профилна снимка
20.11.2015

Ученик

+3
Много Добър Урок.Благодаря Ви,госпожо!
Профилна снимка
20.11.2015

Учител на Уча.се

-1
:-)
Профилна снимка
02.06.2016

Ученик

+13
Уча.се, пиша този коментар не просто като мнение за урока, ами и като мнение за сайта и за вас самите.Ще започна така:Не искам да бъда неблагодарен, но в нашето училище учителката ни по химия не беше от най-добрите,всъщност въобще не беше от добрите учители по химия.Знаеше я,много добре знаеше химията, но не знаеше как да предаде това знание.Сега е известна с това, че вече за 30 години (представете си колко поколения са това) училището ни е на последните места по химия.Аз обаче много исках да уча химията...часове наред гледах уроците ви, упражненията правех, и така явно това даде резултат.В последните 4 дни от своя абонамент искам да ви благодаря, защото за 2 дни,преди матурата изгледах много уроци по химия.На матурата се справих само с една грешка.Не знаех как стана.Тя също не знаеше как стана.Е, с този коментар исках да ви покажа, вие можете много.За мен училището вече не е нищо.Последно писах домашна в шести клас.Сега съм седми.Знайте, че съм ви безкрайно благодарен!Напред и нагоре!
Профилна снимка
03.06.2016

Администратор

+11
Ехааа! :) Ето, че когато човек иска и ползва правилните неща, нещата се получават и то отлично! :) Браво! Ти си за пример!
Профилна снимка
03.06.2016

Ученик

+6
Благодаря, г-н Маджаров.След като се убедих в уменията ви като учители (и не само) ще подновя абонамента си началото на юли.Този път, 12-месечен. :)
Профилна снимка
19.01.2013

Ученик

+10
Много добър урок,много благодаря. :)
Профилна снимка
11.10.2013

Друг

+3
Тук какви умни деца има,направо срам ме хваща.Поздравления!
Профилна снимка
06.11.2013

Родител на ученик

+7
Много съм благодарна за урока за изравняване на химични уравнения. Помогна на дъщеря ми да разбере всичко. Това, което правите е страхотно. Продалжавайте! А, за нецензурните коментари, мисля, че трябва да блокирате тези потребители и да не им давате повече достъп.
Профилна снимка
04.03.2014

Ученик

-13
Тук не е място да си избиваш комплексите... ;)))
Профилна снимка
07.07.2014

Ученик

+2
Много ми хареса идеята със високия скок :))
Профилна снимка
20.01.2013

Ученик

+9
Утре съм на олимпиада по химия...8 клас съм и никога не ми е било ясно изравняването...Изключително много благодаря на г-жа Николова за прекрасния урок ... :)
Профилна снимка
19.01.2013

Ученик

+8
химията ми харесва късмет на олимпиадата
Профилна снимка
20.01.2013

Ученик

+6
Ей тва е тея хора сякъш знаят от какво имам нужда ....... Благодаря ви! :)))
Профилна снимка
24.01.2014

Ученик

+5
Здравейте аз съм осми клас и се казвам Самуил.Въпреки това изгледах тези видео уроци за да си ги затвърдя.Много са хубави. Браво на създателите на този сайт много е полезен за всички ученици както и за мен, уча се много добре чрез него.
Профилна снимка
05.12.2013

Родител на ученик

+5
Благодаря и от мен! Колко лесно е всичко, когато се обяснява разбираемо и с любов към работата, която извършваш!
Профилна снимка
10.11.2013

Ученик

+5
Благодаря ви много! Отначало уравненията ми изглеждаха трудни и не ги разбирах, но благодарение на вашите уроци ми стана вече много лесно.
Профилна снимка
06.02.2013

Ученик

+5
Уважавайте себе си и България - пишете на кирилица!С кои от металите може да взаимодейства солната киселина Ca,Fe,Cu,Zn ?И трябва също да напишем кои от получените соли могат да хидролизират
Профилна снимка
06.02.2013

Ученик

+7
Взаимодействат калция,желязото и цинка.Ca+ 2HCl--> CaCl2 + H2 редуктор: Ca-2e = Ca(+2); окислител:2H(+1) + 2e-= H2 В скоби са стелените на окисление. Така пишеш и другите две Fe + 2HCl --> FeCl2 + H2 , и Zn + 2HCl--> ZnCl2 + H2. Реакцията с мед e в присъствие на окислител: 2Cu + 4HCl + O2--> 2CuCl2 + 2H2O Cu(0) -2e-- = Cu(+2) /x2/ 2O+4e- = 2O(-2) /x1/
Профилна снимка
06.02.2013

Ученик

+6
Не довърших...солите са CaCl2,FeCl2,CuCl2,ZnCl2 ,хидролизират всички без CaCl2 защото е сол на силна основа и силна киселина. Fe(2+) + 2Cl(-) + 2HOH <--> 2H(+) + 2Cl(-) + Fe(OH)2 , pH<7 ,защото c(H+)>c(OH-) Cu(2+) + 2cL(-) + 2HOH <--> 2H(+) + 2Cl(-) + Cu(OH)2, и също pH<7 Zn(2+) + 2Cl(-) + 2HOH <--> 2H(+) + 2Cl(-) + Zn(OH)2, pH<7
Профилна снимка
06.02.2013

Учител на Уча.се

+4
Браво Лили! Само да поясня, че желязото, цинка и калция реагират със солната киселина защото са активни метали и в реда на относителната активност на металите (РОАМ) се намират ПРЕДИ водорода, имат по-силни редукционни свойства от него и могат да го изместват от неговите съединения, каквито са разредените киселини. Медта е слабо активет метал и се намира СЛЕД водорода в РОАМ,и при обикновени условия не може да реагира с разредени киселини. НООО, в присъствие на кислород реакция може да протече, защото реално медта първо се окислява да меден оксид, а той като основен оксид вече може да реагира с киселината. Хидролизата е йонообменна реакция (ЙОР) между йоните на солите и йоните на водата. Може да протече САМО ако по реакцията се получават газ, утайка или слаб електролит. Тъй като КАЛЦИЕВАТА ОСНОВА е СИЛЕН електролит ( независимо, че е малкоразтворимо вещество) солта калциев дихлорид не хидролизира ( получават се два силни електролита и тогава ЙОР не протича). Учи и се забавлявай :)
Профилна снимка
20.01.2013

Ученик

+5
Много ти благодаря !
Профилна снимка
30.01.2014

Ученик

+4
Леле...просто сте невероятни, разбрах всичко което не ми беше ясно в училище и ме мъчеше до сега и мисля, че съм готов за утрешния тест! :)
Профилна снимка
29.01.2014

Друг

+4
Имам въпрос , ако напиша единиците ( mol) на Ca и Cl след като сам написал 2-та атома на CaCl2 ще допуснали грешка по този начин ? Благодаря предварително :)
Профилна снимка
30.01.2014

Учител на Уча.се

+4
Здравей Krasen, Въпросът ти не е много ясно зададен. :) Предполагам, че питаш, дали ако си написал Ca + Cl2----> CaCl2 и изравниш като поставиш коефициенти 1 пред калция и хлора по този начин:1 Ca + 1Cl2----> CaCl2 ще е вярно? По принцип е вярно, но в химията не е прието коефициент 1 да се пише. Когато не пише нищо пред веществото се подразбира, че коефициентът е 1. Така че, ако напишеш единиците може да се приеме като незнание и липса на обща култура по химия. Коефициент 1 никога не се пише! Поздравления за това, че учиш с разбиране!
Профилна снимка
06.02.2014

Друг

+3
Точно това исках да разбера благодаря много г-жо Николова :) :) :)
Профилна снимка
14.12.2013

Ученик

+4
благодаре ви много госпожо. Бог да благослови труда ви
Профилна снимка
05.12.2013

Ученик

+4
Наистина добре обяснен урок!!! Благодаря за полезните трикове, които ни показахте Г-жо Мария.
Профилна снимка
15.12.2013

Ученик

+3
Браво , много хубав урок беше.В училище не мога да нищо ама като вляза в сайта всичко разбирам.Учителката ми по Химия постоянно ми вика , защото не съм разбирал задачите и не ми ги обеснява :( но надеждата е в Уча.се . Уникален Сайт да можехте да отворите училище :).Браво урока бесхе много хубав.Ако имам грешки извенете .
Профилна снимка
28.11.2013

Ученик

+3
Извинете как мога да разбера колко атомна е молекулата на дадено вещество, за да определя индекса ?
Профилна снимка
05.12.2013

Учител на Уча.се

+7
Здравей Виолета, С двуатомни молекули са 7 прости вещества и те са дадени в едно от предишните видеа - H2,O2, N2, F2,Cl2, Br2, I2. Всички останали прости вещества се пишат като атоми - само със знака на химичния елемент. А в една молекула по колко атоми от различните елементи ще има зависи от валентността на елементите. Изгледай видеата за валентност и химични формули и химични означения.
Профилна снимка
20.11.2013

Ученик

+3
Най-добрите браво на Вас Уча.се :)
Профилна снимка
20.11.2013

Ученик

+3
Харесва ми ,,,,, обяснявате добре
Профилна снимка
16.11.2013

Ученик

+3
Може ли при изравняването на химичните уравнения да има коефициент по-голям от две?
Профилна снимка
16.11.2013

Ученик

+3
Искам да кажа пред продукта
Профилна снимка
16.11.2013

Учител на Уча.се

+5
Да, може да има най-различни числа като коефициенти. Ето ти пример: 4 NH3 +5 O2 = 4 NO + 6 H2O
Профилна снимка
16.11.2013

Ученик

+2
Благодаря много!
Профилна снимка
15.11.2013

Ученик

+3
Много хубаво видео . Искам да попитам кои са всичките хим. елементи на които трябва да поставям винаги индикс две т.е кои са двуатомните .
Профилна снимка
15.11.2013

Учител на Уча.се

+3
Здравей Деси, Изгледай видео Химични означения, пак тук, 7 клас и ще разбереш... :)
Профилна снимка
30.07.2013

Друг

+3
Нали никога не можем да поставим индекс когато изравняваме, защо тогава при подточка "а" при продукта сложихте индекс на хлора ? Благодаря предварително за отговора.
Профилна снимка
30.07.2013

Друг

+4
Разбрах си грешката, първо трябва да проверим дали веществата са записани правилно..
Профилна снимка
30.07.2013

Учител на Уча.се

+3
Браво, Снежана, чудесно е, че учиш с разбиране :)
Профилна снимка
30.07.2013

Друг

+4
Благодаря ви, Госпожо! Наистина уроците ви са много полезни и интересни. В началото химията ми изглеждаше доста труден и скучен предмет, но сега започна наистина да ми харесва и да я разбирам ( поне засега ) . Благодаря отново и дано наистина да качите скоро продължението от учебника за 7 клас (:
Профилна снимка
10.01.2018

Ученик

+2
Здравейте, във видеото при получаване на серен триоксид, пред това съединене се слага коефициент 2 спрямо валентността на сярата която е 6, т. е 2SO3, 3 кислородни атома, но стават 6 кислородни атома заради валентността на сярата? Отново в лявата част на уравнението серния диоксид има пред него коефициент 2, кислородните атоми стават 4 тъй като сярата е от 4та валентност? Не можах да направя проверка на изравнявате, защото в дясно смятам 2 серни атома и 6 кислородни атома, а в лява за серен диоксид смятам 2 серни атома и 4 кислородни атома и се обърках.. Пред кислорода в ляво си мисля, че трябва да има коеф. 3 за да станат 6 като в ляво? Благодаря ви.
Профилна снимка
10.01.2018

Учител на Уча.се

+1
Здравей, хайде да започнем по ред. Преди да правиш каквото и да било по изравняването първо пишеш уравнение и се уверяваш, че всички формули са правилни. Затова ти помага валентността на елементите. В SO3 понеже кислорода е 2 валентност, а сярата 6 формулата е вярна. В SO2 валентността на сярата е 4, на кислорода 2, следва, че и това е вярна формула. И с валентността дотук, повече не ти трябва. Сега трябва да изравниш. С триковете на Николова слагаш двайка пред SO3. Този коефициент прави серните атоми вдясно 2, за да станат и вляво два слагаш двойка пред SO2. И сега броиш кислородни атоми. Вляво в серния диоксид - 2х2=4. Плъс още два в простото вещество кислород - общо 6. Вдясно колко са кислородните? Хайде, ориентира ли се?
Профилна снимка
10.01.2018

Ученик

+2
Благодаря ви, да и в дясно кислородните са общо 6 аз не обърнах внимание на двата кислородни атома в 02 :)
Профилна снимка
10.01.2018

Учител на Уча.се

+2
Нищо, с повече упражнения ще се научиш. Важното е да имаш желание! Успех! :)
Профилна снимка
25.09.2017

Ученик

+2
Много хубав и полезен урок! За мен лично е преговорен, но също толкова поучителен! Благодаря Ви Уча.се
Профилна снимка
26.09.2017

Учител на Уча.се

+1
Благодарим, Александър. А ти в кой клас си? Защо преговаряш изравняване? Харесва ли ти химията?
Профилна снимка
26.09.2017

Ученик

+2
Аз съм 8 клас. А реших да преговоря именно този урок, защото ми предстои входно ниво по Химия! Честно да си кажа почти към края на 7 клас аз имах проблеми с изравняването. Но вече те са само история благодарение на този урок и не малката помощ от страна на майка ми! И да Химията ми е интересна, но не и любима, но мисля че с тези уроци ще я заобичам!!!
Профилна снимка
26.09.2017

Учител на Уча.се

+2
Браво на теб! А и на майка ти, че те подкрепя и поощрява. Убедена съм, че с нашите уроци химията ще бъде едно забавление и приключение за теб! Ще се радвам в края на годината да споделиш отново мнението си за химията :).
Профилна снимка
05.09.2017

Българин в чужбина

+2
Здравейте, при формулата за изравняване, с валентност S4O+O --- S6O не разбрах как свалихме до толкова валентността че да получим 2SO2+O2--- 2SO3. Благодаря за отговора
Профилна снимка
05.09.2017

Учител на Уча.се

+1
Здравей Christina, в примера за съставяне и изравняване на уравнение за оксидите на сярата първо трябва да се напишат верни формули на оксидите според означената валентност на сярата. Когато сярата е от 4 валентност (означена с 4 горе вдясно на символа на елемента) по правилата за вярно съставяне на формули се получава формула SO2, защото кислородът е винаги от 2 валентност. Хайде нататък опитай сама. Очаквам те с отговор.
Профилна снимка
05.09.2017

Българин в чужбина

+1
Благодаря за отговора. Въпреки всичко валентностите много ме бъркат особено ако не можем да използваме рационално "трикът на Николова" понеже кислородът не може да се променя. написах го но не мисля, че още ми е напълно ясно : 2S2O2+O2 --- 2S2O3. Ако имате друг пример, който действа безотказно, го очаквам, може пък да ми светне.
Профилна снимка
05.09.2017

Учител на Уча.се

0
Здравей Christina, говориш за "трика" за изравняване на уравненията, нали? Та той ии тук работи, но при условие, че си написала верни формули на веществата. Препоръчвам те да се върнеш в уроците за химични формули. Има и уроци-упражнения по темата. С повече практика ще се научиш да пишеш верни формули. В момента и двете формули на оксидите ти са грешни, затова и уравнението не е правилно. Хайде научи първо как се съставят формули и после ще минеш на изравняване. Чакам да пишеш какво си направила.
Профилна снимка
20.08.2017

Ученик

+2
Единственото нещо което не разбирам е последните задачи изгледах го два пъти.Иначе мого хубав урок! Благодаря!
Профилна снимка
21.08.2017

Учител на Уча.се

0
Здравей Христина, ако си се затруднила при съставяне на химичните формули по дадена валентност - тогава се върни в този материал и всичко ще се поправи. Успех!
Профилна снимка
26.11.2015

Ученик

+2
защо когато не платим гледаме урока само две минути
Профилна снимка
26.11.2015

Учител на Уча.се

+1
Здравей, Когато нямаш абонамент виждаш само рекламата на видеоурока...
Профилна снимка
28.10.2014

Ученик

+2
Благодаря много за уроците! Тук разбрах много неща, които не ми бяха ясни в часовете по Химия :) Утре имаме изпитване и мисля, че ще се справя! Още едно голяяямо благодаря! : )
Профилна снимка
28.10.2014

Учител на Уча.се

0
Здравей Ученолюбива, Пожелаваме ти успех утре, но сме сигурни, че след като си учила тук, това просто ще е реалност !
Профилна снимка
29.10.2014

Ученик

0
:) Справих се отлично!
Профилна снимка
29.10.2014

Учител на Уча.се

0
Браво, не съм се и съмнявала!
Профилна снимка
30.01.2014

Ученик

+2
Благодаря ви много! Утре ще имам писмено испитване за изравняване на химични уравнения за оформяне на срочна оценка за 5 или 6 и с този урок доста повече разбрах нещата много ви благодаря,дано се справя,Вие ми помогнахте още-повече!
Профилна снимка
30.01.2014

Ученик

+3
Е Митач, късмет утре на изпита! :)
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

+2
Честита нова година на всички!!!
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

+2
мерси подобно
Профилна снимка
11.12.2013

Ученик

+2
попринцип по химия съм много зле но успявам да избутвам 5 ци благодарение на вас :) мерси!!!
Профилна снимка
11.12.2013

Ученик

+2
Днес ще правим тест точно върху това и благодарение на вас ще се справя !!! Мерси много !! ^.^
Профилна снимка
08.12.2013

Ученик

+2
Благодаря ви много..Наистина много ми помогнахте.. Аз мисля да ставам зъболекарка и доста ми е нужна химията.. Този урок не го бях разбрала,но наистина доста ми помогнахте в този труден момент! :)
Профилна снимка
21.11.2013

Ученик

+2
Е зависи от човека и начина,по който е устроен умът му,така че за едни това е лесно като да скочиш метър (например мен и повечето от класа ми).Просто зависи от това дали внимаваш в час и дали ти е интересно...А пък ако сте с госпожа като нашата ще ги научите супер бързо и лесно!
Профилна снимка
24.07.2018

Ученик

+1
Здравейте, при предпоследната задача от видеото се изравнява 2CO + O2 -> 2CO2 , но нали 2*CO е 2 О и като добавим + О2 ,не става ли общо 4 О?
Профилна снимка
24.07.2018

Учител на Уча.се

0
Здравей Петър, да, разсъждаваш абсолютно правилно. Но пресметна ли колко са кислородните атоми в 2 молекули СО2 в дясната страна на уравнението? Не са ли точно 4 и всичко да е правилно?
Профилна снимка
03.06.2018

Ученик

+1
Във 2:30 минута сте написали "Съставате", а то трябва да е "Съставете". ПП: Много хубави уроци! :)
Профилна снимка
04.06.2018

Администратор

+1
Здравей, Любо! Браво за наблюдателността! Заемаме се да го поправим. :)
Профилна снимка
04.06.2018

Ученик

+1
Няма закакво, просто помагам на един сайт да стане още по-добър! :)
Профилна снимка
05.06.2018

Учител на Уча.се

+1
Супер си Любо, поправихме досадната грешка и всеки момент новия вариант ще е на сайта. Благодаря ти за "зоркото око"! :)
Профилна снимка
05.06.2018

Ученик

+1
Няма проблеми ;)
Профилна снимка
27.02.2018

Ученик

+1
В урока уравнението което трябва да са изравни е: Ca+Cl2->Ca(с валентност 2)Cl(от първа валентност) А аз съм го изравнила: 2Ca+2Cl2->CaCaCl А ОДГОВОРА Е : Ca+Cl->CaCl2 SOS
Профилна снимка
27.02.2018

Учител на Уча.се

+1
Здравей Ребека, сега ще помогна. Имаш неточност при съставяне на формулата на калциевия хлорид. Вярната формула е CaCl2, а не изписаното от теб съединение. Защо това е формулата - препоръчвам ти да се върнеш в урока за валентност и съставяне на молекулни формули по дадена валентност и да си припомниш... Освен това при изравняването защо ти е двойката пред хлора... Мисля, че има нужда да минеш още веднъж през уроците, за да усвоиш всички тънкости...
Профилна снимка
28.02.2018

Ученик

+1
Благодаря ви,че веднага ми отговорихте!Както ме съветвахте,се върнах назад в уроците,разбрах как се изравняват.После се сетих,че брат ми е 11-ти клас и е много добър в химията и заедно решихме тесета след урока за изравняване на уравнения. Благодаря на Уча.се,че ни съдействат в научаването на уроците от всички предмети за всички класове!Радвам са,че някой се сеща за това!Щастлива съм и,че поне в този сайт,уроците са показани по начин кйто,лесно се запомня и е с МНОГО интересни уроци..! :-)
Профилна снимка
28.02.2018

Учител на Уча.се

+1
Браво, Ребека! И само така ще продължаваш да учиш - последователно и без да пропускаш уроци. За всичко, което те притеснява - питаш и така ще успеем заедно! Успех!
Профилна снимка
28.02.2018

Ученик

+1
Сигурна съм,че ще успеем саедно!Благодаря за съдействието!
Профилна снимка
28.02.2018

Ученик

+1
*заедно
Профилна снимка
22.11.2017

Ученик

+1
Помогнете ми спешно е.Как да изравня уравнението: ....CH4+....O2=....CO2+.....H2O
Профилна снимка
22.11.2017

Учител на Уча.се

+1
Здравей Ани, като че ли преди малко отговорих на предишния ти пост... Започни изравняването от водорода - сложи 2 пред водата.
Профилна снимка
22.11.2017

Ученик

+1
Може би ще стане така 2CH4+2O2=2CO2+2H2O
Профилна снимка
22.11.2017

Учител на Уча.се

+1
Ани, не е вярно. Помисли малко... Когато пред всеки участник има коефициент 2 то тогава мога да съкратя на 2 и няма да получа никакво изравняване. Хайде на порции. Сложи ли двойка пред водата? Така кои атоми изравни?
Профилна снимка
22.11.2017

Ученик

+1
Изравних водорода когато сложих 2 пред водата
Профилна снимка
22.11.2017

Учител на Уча.се

+1
Точно така. Въглеродните атоми са по 1 от двете страни, следва да не ги пипаме. Сега събери кислородните атоми вдясно - във СО2 и Н2О. Колко са общо?
Профилна снимка
22.11.2017

Ученик

+1
Мисля че кислородните атоми стават 3
Профилна снимка
22.11.2017

Учител на Уча.се

+1
Не са 3... Пред водата имаш коефициент 2. Във вяка молекула вода има по 1 атом кислород. Тогава в 2 молекули вода има 2 атома кислород. И още два във въглеродния диоксид - общо 4. Сега как ще направиш кислорода вляво на 4 атома?
Профилна снимка
22.11.2017

Ученик

+1
Моля помогнете, спешно ми е.Как да изравня уравнението: ....CH4+......O2 = ........CO2+......H2O
Профилна снимка
22.11.2017

Учител на Уча.се

0
Здравей Ани, ти в кой клас си? Гледала ли си уроците за изравняване на химични уравнения. А триковете на Николова, за тях знаеш ли? Хайде опитай да сложиш двойка пред водата. Нататък си ти... Чакам те с отговора, да проверим дали е верен.
Профилна снимка
17.08.2017

Ученик

+1
Здравейте, защо не може при взаимодейстиве на C + O2 да се получи CO2 и защо при SO2 + O2 се получава SO3 след като S е от 6 валентност при търсене на НОК кислорода би трябвало да е от 6 валентост ?
Профилна снимка
17.08.2017

Учител на Уча.се

+1
Здравей, при взаимодействие на С с О2 може да се получи или СО или СО2, зависи от количеството на кислорода. Просто тук е избран пример с СО, за да има изравняване... Втората част на въпроса ми е трудно да я схвана... Би ли опитал още веднъж да попиташ?
Профилна снимка
19.08.2017

Ученик

0
Видях къде ми е проблема благодаря !
Профилна снимка
21.06.2017

Ученик

+1
На пример Д не се ли получава C2O4 ?
Профилна снимка
21.06.2017

Ученик

+1
Също на пример Е получих S2O4 + O2 = S2O6 по правилото за валентност
Профилна снимка
21.06.2017

Учител на Уча.се

+1
Здравей Севастиян, нещо с валентността май не си в добри отношения.... Точно по правилата за съставяне на формула по дадена валентност в случая на СО2 на валентността на въглерода 4 и на кислорода 2 най-малкото обща кратно е 4. И сега като разделиш 4 на валентността на въглерода 4 получаваш 1 за индекс след въглерода и не пишеш нищо. Същага сметка за кислорода ти дава индекс 2 след кислорода. Хайде сега за оксида на сярата си ти...Очаквам те с решението...
Профилна снимка
21.06.2017

Ученик

+1
SO2+O2=SO3 , по правилото за валентвост , разбрах си грешката. Бързам винаги да използвам кръстното правило , а то и прилижимо само с не кратни стойности. Благодаря Ви много. Един въпрос ронеже съм любопитен :) гледал съм малко от задачите за кандидат студенти. Това не е ли пример за окисление ? П.П. Окисление - увеличаване броя на кислородните атоми ?
Профилна снимка
21.06.2017

Учител на Уча.се

+1
Да, точно така, браво, любопитко. Това е окисление на серния диоксид до серен триоксид и после от серния триоксид се получава така ценната за химията сярна киселина. Препоръчвам ти, щом химията ти харесва, гледай уроците за по-големите класове - те са интересни. За задачите за кандидат-студенти още ти е рано и може даже да се откажеш от химията, ако не ги разбираш. А те понякога са скучни...
Профилна снимка
21.06.2017

Ученик

+1
Може ли да ми пратите линк към вашият вариант на периодичната таблица на менделеев? Видях я и много ми хареса
Профилна снимка
21.06.2017

Ученик

+1
Много Ви благодаря , трудно се отказвам , но ще послушам съвета Ви. Пък и нямам ключове за уроците :D
Профилна снимка
21.06.2017

Учител на Уча.се

+1
Севастиян, пращам ти два линка - единият от таблицата на Стефан, а вторият - към таблицата на Жоро. Ползвай си ги със здраве. А колкото до ключовете - има неактуални и стари задачи, които са отворени и могат да се гледат свободно. От любопитните :). http://ucha.se/uploads/videos/155413b4a58c37.pdf - периодичната таблица на Стефан https://drive.google.com/file/d/0B5UdrLIMRjJaQXJYeHVIVUJwSHM/view - периодична таблица на Жоро
Профилна снимка
21.06.2017

Ученик

+1
Благодаря много !! Чудесни професиоаисти сте всички !!!
Профилна снимка
13.03.2017

Ученик

+1
Само на мен ли ми се струва че има разминаване между видеото и аудиото?
Профилна снимка
13.03.2017

Учител на Уча.се

0
Здравей Cecobent, току що гледах видеото отново и не откривам липса на синхрон... Би ли посочил интервал, в който има такова несъответствие, или е с цялото видео?
Профилна снимка
26.02.2017

Ученик

+1
А как да знам кой елемент каква валентност е ако не ми е дадена ??
Профилна снимка
26.02.2017

Учител на Уча.се

0
Здравей, Александър, май си пропуснал урока за валентност? Като го изгледаш всичко ще ти се изясни. Ако имаш въпроси след това - тук съм :).
Профилна снимка
26.02.2017

Ученик

+1
не съм го пропуснал но явно не съм внимавал много сега пак ще си го пусна :):)
Профилна снимка
26.02.2017

Учител на Уча.се

0
Само така! :)
Профилна снимка
01.02.2017

Ученик

+1
Здравейте, аз съм Вики. Госпожата ни в училище не ни обяснява добре и благодарение на вашите уроци се справям много добре. Утре имам тест по Химия и много се притеснявам, въпреки че реших всички задачи от този урока абсолютно вярно, само че имахме домашно от учебната ни тетрадка, но не знам как да реша някои задачи.
Профилна снимка
01.02.2017

Учител на Уча.се

+1
Здравей Вики, ако напишеш уравненията бих могла да ти дам насоки...
Профилна снимка
01.02.2017

Ученик

+1
Ca+HCl=CaCl2+H2 Не разбирам защо и от двете страни на уравнението има знак "+" и се чудя дали да го махна.
Профилна снимка
01.02.2017

Ученик

+1
Или пък това: K2O+?=KOH Трябва на мястото на въпросителния да добавим съответните знаци (и числа), а накрая да изравним уравнението. Мисля, че отговора е H2O, но не съм много сигурна.
Профилна снимка
01.02.2017

Учител на Уча.се

+1
Вики, химичните уравнения са като математическите - от лявата и дясната страна може да има произволен брой събираеми, в нашия случай вещества. Така че нищо няма да махаш и слагаш. За уравнението Ca+HCl=CaCl2+H2 опитай да изравниш първо хлорните атоми. После просто провери дали е изравнено... За K2O+?=KOH си абсолютно права, че липсващото вещество е вода. Напиши я и изравни първо калиевите атоми. После само провери...
Профилна снимка
01.02.2017

Ученик

+1
Много ви благодаря.
Профилна снимка
13.01.2017

Ученик

+1
Здравейте, Уча се! Имам проблем с видеата по химия. Когато видеото стигне около петата минута и четиридесетата секунда видеото спира. Това се случи с последните три-четири видеа. Превъртам назад с идеята видеото да стигне до този момент и да продължи, но щом стигне до същата секунда пак спира. Опитах се да го превъртя и напред, но без успех... Ако имате решение на моя проблем моля помогнете ми. Благодаря предварително!
Профилна снимка
14.01.2017

Администратор

0
Здрасти, Криси! Писах ти от feedback@ucha.se, за да обсъдим по-подробно ситуацията. Очакваме твоят отговор там. :))
Профилна снимка
18.01.2017

Ученик

+1
Благодаря за бързия отговор (и съжалявам за моето забавяне). Пробвах от друго устройство и всичко е наред. Ще погледна и за грешка в самия лаптоп (,от който гледах уроците) тъй като той е малко така да се каже „възрастен“ ;)
Профилна снимка
19.01.2017

Учител на Уча.се

-1
Благодарим че писа, Криси. Важното е, че отново гледаш уроците без проблем. Успехи с Уча.се!
Профилна снимка
19.01.2017

Ученик

0
Благодаря Ви! :)
Профилна снимка
14.12.2016

Ученик

+1
Този урок беше велик! С много упражнения, време за пауза, а преди това обяснение. Не знам с учебник как бих се справил! Продължавайте все така!
Профилна снимка
15.12.2016

Учител на Уча.се

0
Здравей, Здравко, много се стараем да обясняваме разбираемо, за да ви е лесно и да обикнете химията така, както и ние я обичаме.
Профилна снимка
11.12.2016

Ученик

+1
ЗАЩО ПИШЕМ ДОЛНИТИ ДЕСНИ индекси??
Профилна снимка
11.12.2016

Учител на Уча.се

0
Здравей Борис, може би искаш да попиташ защо пишем 2 след хлора в съединението CaCl2 - така ли е? Ако това е въпроса те съветвам да изгледаш уроците за химични формули, емпирични формули и валентност. След това, ако още имаш въпроси, питай пак :)))).
Профилна снимка
11.12.2016

Ученик

+1
Въпросът ми е защо намираме НОК на валентностите и след това ПИШЕМ долните индекси.
Профилна снимка
11.12.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей, долните индекси се пишат тогава, когато е нужно да се напише наистина вярна формула на съединението. Едно съединение е с вярна формула тогава, когато произведението на индексите и валентността за всеки елемент е равно число. Това може да се постигне само с тази аритметична операция - намиране на НОК и определяне на индексите.
Профилна снимка
09.12.2016

Родител на ученик

+1
Страхотен урок!!!!Надявам се днес на теста да се справя!!!Благодаря!!
Профилна снимка
11.12.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей, как мина теста....сигурно имаш да се хвалиш...
Профилна снимка
13.12.2016

Родител на ученик

+1
Още не са ни върнали тестовете,но мисля,че ще съм много доволна
Профилна снимка
04.12.2016

Ученик

+1
Как да разбера кога да сложа под даденият елемент индекс 2, тоест коя е тази група '' джуджета '' и когато имам химично уравнение и даденият елемент е от 4,5,6,7 А група, как да разбера валентността му, да гледам дали има водород или кислород в уравнението?
Профилна снимка
04.12.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей Запари, не е много добре формулиран въпроса....и не мога да го разбера.... Вероятно искаш да попиташ как да съставяш верни формули, но не искам да гадая... Хайде да попитеш още веднъж....
Профилна снимка
04.12.2016

Ученик

+1
Имам в предвид, че когато взаимодейства нещо с кислород, в полученото съединение, гледам валентността на кислорода, а ако взаимодейства с водород, гледам тази на водорода, нали? Утре имам контролно за 2-ра,4-та група и алуминий и просто усещам слабата валентност :(
Профилна снимка
04.12.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей Захари, сега те разбрах. Имаш притеснения как да определяш дали полученото съединение - оксид или хидрид или сол са правилно написани.... Това зависи от валентността на елементите. Върни се в началото на 8. клас в преговорния урок за периодичната таблица. Там е обяснено как се определя валентност спрямо кислорода и спрямо водорода с помощта на таблицата. Накратко - елементите от ІА, ІІА и ІІІА група имат постоянна валентност спрямо водорода и спрямо кислорода и тя е равна на номера на групата. Останалите елементи от А групите спрямо кислорода имат висша валентност равна на номера на групата. Спрямо водорода и металите елементите до V А група имат валентност равна на номера на групата, а от 5А до 7А група валентността е равна на 8 минус номера на групата. Като знаеш валентността съставяш вярна формула и едва тогава изравняваш уравнението...
Профилна снимка
05.12.2016

Ученик

+1
Благодаря за подбродното обяснение!
Профилна снимка
29.11.2016

Ученик

+1
Здравейте!Искам да попитам защо,когато два елемента са с една и съща валентност те изчезват и за последната задача,защото не я разбрах.Благодаря ви предварително!
Профилна снимка
29.11.2016

Учител на Уча.се

0
Здравей Виктория, не мога да разбера как така елементи изчезват??? И коя последна задача, в урока, или в упражнението? Какво точно не разбираш? Моля те, задай още веднъж въпросите си, но по-ясно...
Профилна снимка
28.11.2016

Ученик

+1
Здравейте! Имам въпрос по една задача: Na + H2O -> NaOH + H2. От задачата се иска да се приравни и ще съм благодарна, ако някой ми помогне за нея. ;)
Профилна снимка
28.11.2016

Учител на Уча.се

+1
Здравей, операцията, която имаш да извършиш се казва "изравняване" на уравнение :))). Ти гледа ли урока, където се обяснява моя трик със слагането на коефициент 2 пред съединението с нечетен брой атоми? Ако не си, върни се и го изгледай, много ще ти е полезно... И тук малка подсказка - сложи пред NaOH една 2 и почни да изравняваш....
Профилна снимка
29.11.2016

Ученик

+1
Да, изгледах видеото, но просто много добре не го схванах този пример, тъй като в крайния продукт има две в-ва, като и в простото и в сложното има водород. Все пак благодаря за подсказката.
Профилна снимка
29.11.2016

Учител на Уча.се

+1
Да, така е, но само в сложното вещество водородът е един атом, т.е. нечетен брой атоми... :)))) Пиши как си изравнила, да видим вярно ли е :))))
Профилна снимка
29.11.2016

Ученик

+1
2Na + 2H2O -> 2NaOH + H2 Не съм сигурна... И пак благодаря за помощта!
Профилна снимка
29.11.2016

Учител на Уча.се

+1
Абсолютно вярно, браво!
Профилна снимка
24.11.2016

Ученик

+1
не Ви се вижда опита на Христо Колев в 5:27(време)
Профилна снимка
24.11.2016

Ученик

+1
Ако е трябвало да има клипче с опит :)
Профилна снимка
24.11.2016

Учител на Уча.се

+1
Благодарим, Мартин, наистина сме забравили опита. Ще поправим видеото :).
Профилна снимка
25.11.2016

Ученик

+1
добре,радвам се
Профилна снимка
25.11.2016

Ученик

+1
:)
Профилна снимка
16.11.2016

Ученик

+1
Литий може да се реже с нож :). Миналата година реших да уча Менделеевата таблица и научих 20-те първи. Бележи се li. Реже се с нож, понеже е най-мекия метал. Използва се при строенето на совалки и електроника. Бял на цвят, с характерния за металите блясък.
Профилна снимка
16.11.2016

Учител на Уча.се

+1
Браво Здравко! Прекрасно е, че се интересуваш и четеш допълнително. Елементът се бележи с Li :). В химията е груба грешка, ако не използваш правилно главни и малки букви :). Още веднъж поздравления за интереса към лития. :)
Профилна снимка
17.11.2016

Ученик

+1
Благодаря!
Профилна снимка
14.11.2016

Ученик

+1
мерси за урока :Д
Профилна снимка
15.11.2016

Учител на Уча.се

+1
И ние благодарим, Велизар, за признанието! Успехи с Уча.се!
Профилна снимка
16.10.2016

Ученик

+1
Последните примери, които са трикове не ги разбрах и не успях с изравняването :(
Профилна снимка
17.10.2016

Учител на Уча.се

0
Здравей Цветелина, само няма да се отказваш, нали? Предлагам ти да изгледаш урока още веднъж като си записваш всичко. Слагай на пауза винаги, когато нещо не е достатъчно ясно и се опитай да го разбереш. Задай ми конкретни въпроси какво точно не разбираш от триковете. Сигурна съм, че заедно ще се преборим с изравняването :)!
Профилна снимка
18.01.2016

Ученик

+1
Благодаря ви, Уча.се за изключително полезния урок! :) Доста от нещата, които не разбирах ми се изясниха! Страхотни сте! :)
Профилна снимка
19.01.2016

Учител на Уча.се

+1
Браво, Виктория, радваме се, че Уча.се ти помага. Пожелаваме много успехи с нас!
Профилна снимка
16.12.2015

Ученик

+1
Благодаря ви уча се! Благодарение на вас аз започнах да рабирам химията сега ми е много лесна .Сигурна съм ,че помагате по същтия начин както помогнахте на мен но само че на хиляди хора.БЛАГОДАРЯ ВИ!!!!!
Профилна снимка
17.12.2015

Учител на Уча.се

0
Здравей, Александрия, искрено се радваме, че помагаме - това ни е целта и сме много щастливи, когато я постигаме за много, много хора :).
Профилна снимка
29.11.2015

Ученик

+1
може ли да дадете общ тест на края на всеки раздел благодаря
Профилна снимка
30.11.2015

Учител на Уча.се

0
Здравей venzi, Почти във всеки раздел има урок-обобщение и упражнение към него. Ще проверя в кои раздели липсва и щом ви е необходимо, ще направя и такива :).
Профилна снимка
24.11.2015

Ученик

+1
страхотен урок всичко се разбира
Профилна снимка
24.11.2015

Учител на Уча.се

0
Благодаря, има и следващ урок-упражнение, също е много полезен :).
Профилна снимка
15.11.2015

Ученик

+1
Благодаря Ви,госпожо!Обяснявате много по-лесно и разбираемо :) .
Профилна снимка
15.11.2015

Учител на Уча.се

+3
Благодаря, Вико, пожелавам ти успех с видеоуроците по химия!
Профилна снимка
06.11.2015

Ученик

+1
Благодаря за урока!!! Помогна ми!!
Профилна снимка
06.11.2015

Учител на Уча.се

0
Здравей Цвете и браво! Това е много важен урок затова ти препоръчвам да направиш и упражнението след него, както и следващите уроци-упражнения.
Профилна снимка
04.10.2015

Ученик

+1
Чудесен урок. Разбрах всичко и вече нямам никакви затруднения в училище. Благодаря!!! :)
Профилна снимка
26.09.2015

Ученик

+1
Здравейте! Уроците са страхотни и много ми помагат, но имам един въпрос по задача втора пример втори. Ако кислорода винаги е от втора валентност, а азота от пета,трета или първа, то как тогава се получава NO? Аз направих азота да е с индекс 2, за да може да са равни валентностите, а при решението се казва,че не може?
Профилна снимка
26.09.2015

Учител на Уча.се

+2
Здравей Гергана, Добър въпрос. Преди да отговоря трябва да кажа нещо допълнително: азотът е "странен" елемент по отношение на валентността си - той може да проявява 1, 2, 3, 4 и 5 валентност в оксидите си. Но когато взаимодействат N2 и O2 се получава само един от тези оксиди и той е NO. Когато е дадено уравнението нямаш право да променяш някое от съединението, защото не ти излиза изравняването. Това е забавно, но от химична гледна точка е невъзможно. Все едно да взаимодействат водород и кислород и да очакваш да получиш вода H2O, а ти да получиш кислородна вода, която е воден разтвор на съединение със състав H2O2.
Профилна снимка
26.09.2015

Ученик

+1
Добре, благодаря ви! Разбрах, условията не могат да се променят.
Профилна снимка
09.03.2015

Ученик

+1
Може ли да ми кажете как ще се изравни уравнението? Al + Fe2O3 = Al2O3 + Fe
Профилна снимка
09.03.2015

Учител на Уча.се

0
Здравей Георги, не е трудно, ще подскажа малка: изравни първо алуминия, после желязото.
Профилна снимка
04.10.2015

Ученик

+1
Здравей Георги. Отговорът на задачата е: Първо изравняваш алуминия(Al) като поставяш коефициент 2 пред Al. След това проверяваш, дали броя атоми желязо от лявата страна е равен на броя атоми от дясната страна. След това изравняваш желязото(Fe). Поставяш коефициент 2 пред Fe(в дясната част на уравнението) и проверяваш дали броя атоми е еднакъв. Крайният отговор(според мен) е: 2Al + Fe2O3 = Al2O3 + 2Fe. Надявам се, че отговорът е верен и си ме разбрал. :)
Профилна снимка
04.02.2015

Ученик

+1
Днес имам тест по химия и се надявам с ваша помощ да изкарам 6! Благодаря застрахотните видеа!!!
Профилна снимка
04.02.2015

Учител на Уча.се

+1
Здравей Бояна, как се справи на теста?
Профилна снимка
05.02.2015

Ученик

+2
здравеитеее
Профилна снимка
05.02.2015

Учител на Уча.се

+1
Здравей Mimi Moni, Добре дошла в секцията по химия на Уча.се? В кой клас си? Имаш ли си любим предмет и любим видео урок?
Профилна снимка
05.02.2015

Ученик

+1
Незнам още не са ниго върнали, но след като бях гледала видеоуроците ми беше по-лесно и се надявам на 6!
Профилна снимка
20.01.2015

Ученик

+1
Много ми харесва как обяснявате, продължавайте все така!
Профилна снимка
11.01.2015

Ученик

+1
В училище ни го обясняват по много сложен начин.А тук все едно ходиш на частни уроци и пак по-хубаво е обяснено.Всяка стотинка човек може да отделя за този наистина хубав сайт!
Профилна снимка
11.01.2015

Учител на Уча.се

+2
Благодарим, Даниел, за милите думи на признание! Пожелаваме ти много успехи с нас!
Профилна снимка
05.02.2015

Ученик

+1
аз искам да се явя на тази олимпяда
Профилна снимка
05.02.2015

Учител на Уча.се

0
Здравей Mimi Moni, За съжаление за тази година вече изпусна олимпиадата - първия кръг мина, а ако не си се явила на него не може да продължиш нататък.... Догодина се сети по-рано и знай, че І кръг на олимпиадата обикновено е до края на м. януари най-късно :)
Профилна снимка
02.12.2014

Друг

+1
бутан си взаимодейства с кислород и се получава въглероден диоксид и вода,интересува ме изравняването на реакцията
Профилна снимка
02.12.2014

Друг

+1
справих се
Профилна снимка
03.12.2014

Учител на Уча.се

0
Браво, Цветелина! Щом питаш за тази реакция явно не си в 7 клас. Иди в 8 клас, в последния раздел за органичните вещества, в урока за свойства на алкани много подробно е обяснено как се изравнява уравнението на горене на въглеводороди :) Успех!
Профилна снимка
01.12.2014

Ученик

+1
Ако и двете вещества са с еднакъв брой атоми, пак ли трябва да намираме НОК?
Профилна снимка
01.12.2014

Учител на Уча.се

+1
Здравей Georgipat, Имаш предвид преди да си изравнявал от двете страни на уравнението един и същ елемент да е с равен брой атоми... В такъв случай намирането на НОК губи смисъл, т.е не се прави. :)
Профилна снимка
06.12.2014

Ученик

+1
Аха!Мерси! Изгледах пак урока и се сетих. :)
Профилна снимка
06.12.2014

Учител на Уча.се

+1
Само така, Georgipat, когато нещо не е ясно е хубаво първо да си изгледаш урока отново, да се опиташ да си потърсиш отговора и после, ако наистина не успееш - да попиташ. Не че ме мързи да отговарям, но това, което разбереш и научиш сам е най-полезно за човек :).
Профилна снимка
10.02.2014

Ученик

+1
Здравейте, госпожо Николова! Искам да Ви попитам как да изравня това уравнение: C2H2+O2------>CO2+H2O Благодаря Ви!
Профилна снимка
03.03.2014

Учител на Уча.се

0
Здравей sisi, Под предния въпрос ти обясних последователността на действия при изравняване на уравнения на горене на въглеводороди. Разгледай го внимателно и го приложи и към това уравнение. Ако имаш все още въпроси, ще помогна :)
Профилна снимка
19.01.2014

Ученик

+1
Как да намирам валентностите на продуктите и на продуктите взаимодействат с прости вещества.Ако може по-бързо защото утре е важен ден ;) :)
Профилна снимка
20.11.2014

Ученик

+2
Много просто. Има 2 вида задачки: 1. Ако имаш индекстите им, но нямаш валентността - Значи правиш така {сори, забравих, че за пример е това съединение N205 (не мога да напиша индекстите им)}: Nx2 & OII5 (х и II - валентност, 2 и 5 - индекси), но знаем, че вал. на кислорода е постоянна (2) и правиш математическо уравнение - 2.х=2.5 и го решаваш: 2.х=10 и х=5, значи вал. на азота е 5. :-) 2. Ако търсиш валентост на елемент спрямо друг елемент с позната вал. За пример е CxHI4 (x и I - валентост и 4 - индекс). Просто правиш така - 4х1=4 (за водорода) и после го делиш на 1 (индекс на въглерод) и ти става валентостта на въглерода: (4х1):1=х и х-а ти става 4 ---> CIVHI4. :-) Това е - мисля, че разбра...
Профилна снимка
15.01.2014

Ученик

+1
Много интересен урок !
Профилна снимка
13.01.2014

Ученик

+1
Добре че разбрах за този сайт! В петък имам олимпиада по химия и тези уроци ми бяха от полза. Благодаря!
Профилна снимка
16.01.2014

Ученик

0
и аз имам ^.^
Профилна снимка
04.12.2013

Ученик

+1
Утре ще правим тест върху химични уравнения и трябваше да се упражнявам. Това видео ми помогна страшно много. Сега съм сигурна, че ще се справя добре. Мерси :)))))
Профилна снимка
11.11.2013

Ученик

+1
Благодаря много за чудесния урок! :)
Профилна снимка
10.11.2013

Ученик

+1
Не мога да разбера последните уравнения, които показват триковете на госпожата... защо никога не изравняваме второто вещество от лявата част? В последния пример от дясно кислорода е с 4 атома, а от ляво е с 2? защо така? някак си не намирам логическата връзка между предните примери, които бяха с по един елемент и тези последните.
Профилна снимка
10.11.2013

Учител на Уча.се

+4
Здравей Деница, Вероятно става въпрос за изравняване на уравнението СО + О2 = СО2 ....Може би си пропуснала да разбереш, че когато изравняваме уравнението броят на атомите от един вид от лявата и дясната страна трябва да са равни. Когато от едната страна в уравнението има повече от едно вещество, в което участват атоми от един и същ вид ТЕ СЕ СЪБИРАТ и тяхната сума трябва да е РАВНА на броя на атомите от същия вид от другата страна. Те също може да се в повече от едно вещество, но засега гледаме по-прости случаи. Та кислородните атоми, след като се сложи 2 пред въглеродния оксид 2СО + О2 = 2СО2 стават 2 и в простото вещество О2 са 2 и стават ОБЩО 4, колкото са и отдясно, след като сме сложили 2 пред въглеродния диоксид. За това няма нужда пред кислорода О2 да се слага коефициент, защото кислородните атоми вече са изравнени. Изгледай клипчето пак, докато го разбереш. Успех!
Профилна снимка
21.09.2018

Ученик

0
cool
Профилна снимка
01.12.2016

Ученик

0
Уроците ви са интересни поне в начлото. Днес имам тест по химия и разчитах че ще мога да си помогна с вашите уроци. Да ама не, толкова съм разочарована. Трябва ми само един пример и точно кагато съм на път да го схвана това нещо с изравняването, урокът спира а никъде в интернет не мога да намеря как да разбера. Ако някой си помисли да ми каже да си погледна учебника първо трябва да го види, защото изобщо не струва. Нищо не е обяснено както трябва. сложени са лесни примери а в задачите съвсем различни, други и много по трудни. МНОГО ВИ БЛАГОДАРЯ :( Сега не знам каква оценка да очаквам! На входното имах 5 и исках да си поправя оценката, но заради вас може и толкова да не искарам! Не мога да изгледам нито един урок.
Профилна снимка
01.12.2016

Друг

+2
Здравей, lina! Сега ще ти обясня и всичко ще бъде наред. Това което гледаш са трейлърите. Трейлърите (съкратени версии) към видео уроците показват избрани важни моменти от целите уроци. Направихме ги за твое удобство. По този начин бързо и лесно всеки един човек може да види каква е темата и по какъв начин е представена във въпросния урок. Трейлърите са безплатни и можеш да ги гледаш само с регистрация, какъвто е твоят случай. За да можеш да гледаш пълните видео уроци + да се упражняваш след тях в Уча.се е нужно да активираш своя абонамент. С него веднага получаваш достъп до всички над 7 500 цели видео урока и упражнения по предметите от 1. до 12. клас + всички нови 150, които качваме всеки месец. Към всички упражнения има и откъс към видео урока, в който се обяснява нужното ти знание, което всеки от въпросите на упражнението обяснява. Абонаментът е много символичен, но ни е достатъчен да правим още и още видео уроци и упражнения + все по-полезни неща за вас :) Успях ли да ти помогна?
Профилна снимка
11.01.2017

Ученик

+1
Знаех за тези неща, макар че не бях напълно сигурна дали е точно така. А не бях сигурна, защото предните пъти когато пуснех някой видео урок го изглеждах целия и не се пускаше трейлър. И точно когато ми притрябва такъв видео урок повече отколкото предните изгледани уроци започнаха да се пускат трейлъри. :(
Профилна снимка
12.01.2017

Администратор

+2
Здрасти, lina! Включвам се и аз, за да изясним ситуацията. :) Регистрацията в Уча.се е безплатна. Тя дава възможност да гледаш първите 5 видео урока от всеки предмет и клас напълно безплатно. Вероятно си уцелила точно някое от тези видеа. ;) За да нямаш такива затруднения, ти препоръчвам да си вземеш абонамент. Ако искаш мога да ти разкажа по-подробно за видовете абонаменти на Уча.се. И, разбира се, ако можем с нещо да ти помогнем, да обясним нещо по химия или някой друг предмет, пиши и с радост ще отговорим на всички твои въпроси. :) Какво ще кажеш? ;)
Профилна снимка
25.07.2015

Ученик

0
Здравейте
Профилна снимка
13.04.2015

Ученик

0
Благодарим!
Профилна снимка
14.05.2015

Друг

0
:)
Профилна снимка
01.04.2015

Ученик

0
Здравейте! на втора задача, 7:20 секунда, азотът коя валентност е?
Профилна снимка
27.11.2014

Ученик

0
Всичко разбрах. Благодаря
Профилна снимка
28.11.2014

Администратор

0
Това е страхотно, Спас! :) Радваме се, че ти помагаме да учиш бързо, лесно и интересно и че се справяш без проблем! Ти видя ли вече всички уроци по химия? А направи ли упражненията след тях? :)
Профилна снимка
28.11.2014

Ученик

0
da
Профилна снимка
28.11.2014

Ученик

0
всички те
Профилна снимка
28.11.2014

Учител на Уча.се

0
Браво, Спас, А ще споделиш ли с нас резултатите си? Трудни ли са упражненията? Полезни ли са?
Профилна снимка
29.11.2014

Ученик

0
имам 5,73. Много ми помогнаха уроците по химия. Упражненията бяха много лесни.
Профилна снимка
29.11.2014

Учител на Уча.се

0
Брово, Спас, това е чудесен резултат! В училище по-трудни упражнения ли ви дават ?
Профилна снимка
22.09.2014

Ученик

0
Госпожо Мария, почти изгледах всички уроци и си припомних целия 7-ми клас. Въпроса ми е кога ще може да качите урока за преговор за входно за 8 клас! Мерси предварително
Профилна снимка
22.09.2014

Учител на Уча.се

0
Здравей KaloyanP [Уча.се] , Създаването на видео уроци и тестове е творчески процес и изисква доста време. Ще се опитам най-бързо да ги направя, защото ми е ясно, че през ноември няма да имате нужда от подготовка за входно ниво :)
Профилна снимка
10.02.2014

Ученик

0
Ако може да ви питам и за това уравнение: C4H10+O2----->CO2+H2O
Профилна снимка
03.03.2014

Учител на Уча.се

0
Здравей sisi, Изравняването на това уравнение започва с атомите въглерод. За да станат и от дясно 4, колкото са от лява се слага коефициент 4 пред въглеродния диоксид C4H10+O2----->4CO2+H2O. Посре продължаваш с изравняване на водорода - слагаш пред водата коефициент 5: C4H10+O2----->4CO2+5H2O. Сега събираме кислородните атоми отдясно - осем във въглеродния диоксид и 5 във водата, общо 13. За да станат кислородните и от ляво 13 слагаме коефициент 6 1/2 пред кислорода C4H10+ 6 1/2 O2-----> 4CO2+ 5H2O. Сега, за да избегнем дробния коефициент пред кислорода двете страни на уравнението умножаваме с 2 и тогава крайния вид е: 2C4H10+ 13O2-----> 8CO2+ 10H2O
Профилна снимка
09.02.2014

Ученик

0
Страхотен урок ! благодаря :)
Профилна снимка
07.01.2014

Ученик

0
Много благодаря за урока!Триковете на г-жа Мария Николова много ми помогнаха :)
Профилна снимка
04.01.2014

Ученик

0
Здравейте!Имам въпрос,грешно ли ще се запише уравнението във началото на видеото със двуатомните молекули на водорода и кислорода?:)
Профилна снимка
04.01.2014

Ученик

0
във смисъл H2 на водорода и O2 на кислорода,извинявам се но не мога да ги напиша долните индекси
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

0
Много ви благодаря !!
Профилна снимка
30.12.2013

Ученик

0
урока беше много хубав
Профилна снимка
21.12.2013

Ученик

0
hubav sait :)
Профилна снимка
28.11.2013

Друг

0
Здр.Не мога да разбера изравняването на тази реакция как е станало: 8NA+3O2-------->2NA2O+2NA2O2 .Бихте ли ми обяснили?
Профилна снимка
05.12.2013

Учител на Уча.се

0
Здравей Мери, Това е доста сложна реакция за 7 клас, да не кажа и за доста по-големи ученици. Освен това не е вярно изравнена :) Такива уравнения се изравняват по специален начин. Може да се изравни и по правилата, които ние с вас учим В динатриевия оксид има нечетен брой кислородни атоми. Нека сложим отпред коефициент 2, както ви учих. Тогава става Nа+O2-------->2Nа2O+Nа2O2 Сега вече натриевите атоми в дясно стават 6 (4 в оксида и 2 в пероксида) и затова пред натрия слагам коефициент 6 6Nа+O2-------->2Nа2O+Nа2O2 Остава да изравним кислорода. Вдясно е 4 атома ( по два в оксида и пероксида), за да ги направим 4 и вляво ще сложим коефициент 42 пред кислорода и...готово!:) 6Nа+2O2-------->2Nа2O+Nа2O2
Профилна снимка
16.11.2013

Ученик

0
Благодаря ^^
Профилна снимка
11.11.2013

Ученик

0
Благодаря, Ви изключително много!
Профилна снимка
18.11.2013

Ученик

-2
Фосфорът има променлива валентност - 3та или 5та (когато взаимодейства с кислород). Висшата валентност на химичните елементи спрямо кислорода съвпада с номера на групата им в периодичната система. От това следва, че уравнението трябва да бъде изписано по следния начин - 4P + 5O2 --> 2PO5
Профилна снимка
18.11.2013

Учител на Уча.се

+6
Да, с малка поправка, че имаш грешка в оксида - формулата е P2O5 и тогава всичко, ще е наред :) 4P + 5O2 --> 2P2O5
Профилна снимка
18.11.2013

Ученик

-1
Да, така е-грешка при преписването, но защо в клипчето P проявява 3та валентност?
Профилна снимка
18.11.2013

Учител на Уча.се

0
Сама казваш в предишния си коментар, че фосфорът проявява ПРОМЕНЛИВА валентност - може да е 3, може да е 5. Зависи с какво реагира и при какви условия става това. Когато фосфор реагира с недостатъчно количество кислород обикновено се получава Р2О3, а когато кислородът е в излишък - тогава се получава Р2О5.
Профилна снимка
18.11.2013

Ученик

-1
тоест зависи от условието на задачата, благодаря :)
Профилна снимка
31.01.2013

Ученик

-2
аз се класирах
Профилна снимка
17.11.2013

Ученик

-3
Благодаря !Урокът беше много полезен.
Профилна снимка
17.11.2013

Ученик

-3
Благодаря ви, че обяснявате толкова интересно.Без тези видео уроци нямаше да разбера нищо по Химия.
Профилна снимка
16.01.2014

Ученик

-4
Не е ли "коефицент" :D :D
Профилна снимка
17.12.2015

Ученик

+1
не е като да си си чела урока ;ддд
Профилна снимка
09.10.2013

Ученик

-12
Не мога да схвана как се правят тези уравнения и това е а утре имам входно ниво
feedback
feedback