Видео урок: Натрий. Важни задачи

05:39
13 320
127
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Важен и необходим видео урок-упражнение по химия за 7. клас, в който с интересни задачи ще обобщим физичните и химичните свойства на натрия! Ще упражниш умението си да изписваш свойствата на метала с изравнени уравнения и ще научиш любопитни и полезни неща за натриевия пероксид. Пускай урока и да се упражняваме, забавлявайки се!
Раздел:
Метали. Натрий и неговите съединения
Ключови думи:
натрий, метал, свойства, физични, химични, схема, уравнения, изравняване, задачи, упражнение, натриев пероксид, химия 7. клас

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (127)
Профилна снимка
03.02.2013

Ученик

+36
Много интересно уроче! Чрез решаването на задачи разбирам как се решават. Радвам се да има уроци - упражнение :)
Профилна снимка
28.02.2013

Ученик

0
Da uroka e interesen i ni pomaga. :)
Профилна снимка
01.03.2013

Ученик

-2
Da blagodarenie na nego 6te go nau4im :)
Профилна снимка
02.01.2014

Ученик

+8
благодаря за урока
Профилна снимка
09.02.2015

Ученик

-1
blagodarq
Профилна снимка
13.03.2016

Ученик

+6
Много интересен урок! Браво, Уча.се!
Профилна снимка
20.09.2013

Ученик

+10
има ли начин да разберем какво се получава след смесването на два елемента в дадена химична реакция, или просто трябва да назубрим от всеки 2 елемента какво се получава и какво се отделя?
Профилна снимка
20.09.2013

Учител на уча.се

+9
Здравей Йордане, В химията много малко неща се зубрят :). Логично е, когато взаимодействат две прости вещества - например натрий с кислород, полученото съединение да е изградено от тези два елемента - т.е. да получим оксид(или пероксид). В това упражнение, ако имаш търпение и го направиш цялото, както и в упражнението за натрий са дадени три схеми: 1) свойства на метали; 2) свойства на основни оксиди; 3) свойства на основни хидроксиди (основи). Ако НАУЧИШ тези три схеми, кой с какво може да взаимодейства и какво се получава, си научил половината неорганична химия. Това, което ще научиш за метали е валидно за всеки метал, независимо в коя група е!!!:) Същото важи и за останалите 2 схеми :). Успех в ученето :)
Профилна снимка
03.02.2013

Ученик

+6
Нали хим. свойства на Na важат за всички алкални елементи. Взаимодействие с: - водород - кислород - други неметали - вода - киселини
Профилна снимка
03.02.2013

Учител на уча.се

+5
Да, Мирославе, точно така!
Профилна снимка
07.02.2014

Друг

+2
Искам да помоля г-жа Николова да не ни кара постоянно да бързаме,защото това излишно изнервя и стресира обстановката.Трябва да се преподава бавно и спокойно като Христо.Коментара ми е само с градивна цел!Иначе благодаря на г-жа Николова,за труда,който полага!Тя е опитен учител и добър професионалист,но дори и най-добрите понякога имат нужда от съвет.Успех и само напред!
Профилна снимка
06.01.2014

Ученик

+5
Моля за помощ!
Профилна снимка
26.02.2014

Ученик

0
KAKVO IMA :)
Профилна снимка
14.09.2013

Друг

+5
много тъп въпрос, ама защо динатриевия пероксид е с индекс 2 на кислорода, нали кислорода е от втора валентност а натрия от първа?
Профилна снимка
14.09.2013

Ученик

+6
Преди да коментираш глупости, чети какво ти е написано. Динатриевия пероксид съществува и точно такава му е формулата. Валентността си е вярна и няма грешки. Ето виж: Na-O-O-Na. Това е структурната формула и както виждаш валентните черти са верни. От натрия излиза по 1 валентна черта (1 валентност), а от кислорода 2 валентни черти (2 валентност). Съветвам те да изгледаш видеото отново
Профилна снимка
14.12.2016

Ученик

+4
няма тъпи въпроси
Профилна снимка
01.09.2013

Ученик

+5
Страхотни са задачите.
Профилна снимка
19.02.2013

Ученик

+5
Госпожата ни казва, че при взаимодействие на основа и киселина се получава сол и вода, калиевият хлорид например също ли е сол ?
Профилна снимка
19.02.2013

Учител на уча.се

+15
Да, калиевият хлорид също е сол. Соли е името на огромен клас съединения на металите с неметали или с остатъци от киселини, например карбонатният йон, който сте учили. При всяка неутрализация( взаимодействие на основа и киселина) освен вода се получава и съединение, което е от класа на солите.
Профилна снимка
20.02.2013

Ученик

+4
Благодаря
Профилна снимка
01.03.2013

Ученик

-5
Da to e sol. Koyto e napisal tsqloto opisanie za hlorida mnogo mu blagodarq :)
Профилна снимка
14.04.2015

Ученик

+4
Благодарим!
Профилна снимка
24.02.2015

Ученик

+4
Урокът е супер!!!Искам да питам може ли динатриев оксид да взаимодейства с хлор: 2Na2O+2Cl2->4NaCl+O2 Според мен може, но в един сборник пише, че това не е верният отговор. Благодаря ви.
Профилна снимка
08.12.2015

Учител на уча.се

+3
Здравей, Основните оксиди нямат свойство да реагират с неметали. Може би, ако оксидът е влажен, реакция ще протече..., но не мисля, че е възможна при обикновени условия...
Профилна снимка
10.02.2015

Ученик

+3
Някой да знае как се решава!Мерси предварително за утре ми е...
Профилна снимка
10.02.2015

Учител на уча.се

+3
Здравей adrean1, Съгласен ли си да поработим заедно? Кой метал оцветява пламъка на спиртна лампа в жълто? Има го в урока за натрий, както и в урока за прости вещества на алкалните метали. Като откриеш А нататък става лесно. Коя е основната подправка, без която не може на масата? И е съединение на метал и неметал? - от тук е другото място, от където може да си помогнеш с решението. Нататък - какво се получава при взаимодействието на металите с вода - има опит във изброените по-горе видео уроци.
Профилна снимка
10.02.2015

Учител на уча.се

+3
Опитай да решиш сам с помощта на направените подсказвания и ми предложи решение, а аз ще ти кажа, дали си на прав път.
Профилна снимка
10.02.2015

Ученик

+3
Открих че А е натрий,защото той оцветява спиртната лампа в жълто!И от там вече стана лесно!!!Мерси много!Съжалявам че ви отнех от времето със задачата!
Профилна снимка
10.02.2015

Учител на уча.се

+2
Браво, момче, страхотен си! Видя ли, че не е трудно... Естествено, можех и да ти дам на готово решението, но тогава откривателството нямаше да е така забавно! Успех! дано те изпитат и да получиш 6! Задачата е много интересно и никак не е лесна...
Профилна снимка
10.02.2015

Ученик

+2
Благодаря!Мисля че вие сте страхотната,защото малко госпожи биха постъпили като вас...Направихте така че да разбера задача! :)
Профилна снимка
10.02.2015

Учител на уча.се

+1
Благодаря, adrean, това е целта на всички ни в Уча.се - да учите с ум, но и да преоткривате света и да се забавлявате :)
Профилна снимка
03.09.2014

Ученик

+3
Не разбирам.... защо от динатриев пероксид + СО2 се получава динатриев КАРБОНАТ ? И какво точно представлява това вещество?
Профилна снимка
03.09.2014

Учител на уча.се

+2
Здравей Teodora, Всяко вещество в химията има определени свойства. Някои от веществата си приличат по своите свойства, други са много различни. Например, вещества, които имат основни свойства - основни оксиди и основи могат да взаимодействат с вещества, които имат киселинни свойства - киселинни оксиди и киселини. Натриевият пероиксид също има основни свойства, а въглеродният диоксид е киселинен оксид - затова реакцията между тях е възможна. Получава се съединение от клас соли, което се нарича динатриев карбонат. Това е кристално бяло вещество, което се разтваря много добре във вода. Просто зо сега трябва да научиш, че когато киселинният въглероден диоксид взаимодейства с вещество с основен характер винаги се получава сол динатриев карбонат. Просто солите, получени с участието на йона СО3 2- се наричат карбонати. Ако нещо не ти е ясно питай пак :)
Профилна снимка
03.09.2014

Ученик

+3
Много Ви благодаря за отделеното време !!! Разбрах го !
Профилна снимка
03.09.2014

Учител на уча.се

+3
Браво, Теодора, радвам се! Винаги, когато нещо те затруднява - питай, така ученето е хем забавно, хем с разбиране и мнооооого полезно! Учи и се забавлявай!
Профилна снимка
16.06.2014

Ученик

+3
Възможно ли е да протече реакция м/у Na и H2CO3 ?
Профилна снимка
16.06.2014

Ученик

+4
Здравей, Разбира се,че такава реакция има,тръгвайки от факта,че натрий е алкален метал,пред водорода в РОАМ и може да го измести от коя да е киселина.Ако те притеснява фактът ,че въглеродната к-на е слаба,то в случая това няма значение(принципно дори разделянето на слаби,средни и силни електролити е условно и реално не съществува такова разделяне във висшата химия).Може би по-особено е това ,че все пак реакцията протича във воден разтвор и ако решиш да изпишеш киселината на йони то трябва да поставиш знак за обратимост,а солта си се дисоциира необратимо.Това е.
Профилна снимка
16.06.2014

Ученик

+3
Благодаря ти АHMED
Профилна снимка
10.03.2014

Ученик

+3
Искам да попитам за една задача! В кой ред от всички посочени вещества взаимодействат с посочените метали а)О2 H20 K20 б)H20 HCl H2 в)H20 O2 CO2 г)H2 Cl2 C02
Профилна снимка
10.03.2014

Учител на уча.се

+2
Здравей Павлина, Нещо в условието на задачата липсва - не са изброени металите.... Но ако знаеш с какво може да реагира натрий, то следва, че знаеш с какво могат да реагират и повечето от останалите метали. Предлагам ти да изгледаш още веднъж задача 1 от видеоурока и тогава най-вероятно ще успееш да отговориш на въпроса.
Профилна снимка
29.03.2016

Ученик

+2
Аз мисля,че ако приемем Na за един от тези посочени метали,то Б) е вярно,защото А) отпада заради K2O (дори не знам какво ,но не го видях в уроците до сега за натрий), В) Отпада заради CO2,иначе динатриевият пероксид може да взаимодейства с CO2,Г) отпада заради CO2 и CL2.Прав ли съм ? :)
Профилна снимка
30.03.2016

Учител на уча.се

+1
Здравей Жоро, решението ти е правилно, ако дадените в задачата метали са алкалните или алкалоземните метали. Тъй като в условието не са ни представени металите може само да гадаем кои са... Би трябвало да знаеш какво е К2О - съединенията на елементите с кислорода в повечето случаи са оксиди, както е и тук...
Профилна снимка
30.03.2016

Ученик

+2
Аха.Също искам да попитам : Винаги ли трябва да намирам НОК-А на някакво съединение на неговите валентност и, ако са ми дадени само те и се търсят броя атоми на всеки химичен елемент в уравнението ?
Профилна снимка
30.03.2016

Учител на уча.се

+1
Здравей Жоро, предполагам, че питаш за НОК при писане на формули, не на уравнения... Ами с времето и практиката не се налага да се прави, просто инстинктивно и наум съставяш формулата на база валентност. И като напишеш 10 уравнения с натриев оксид вече си знаеш, че формулата му е Na2O....НОК-а се прави само при нопознати съединения, когато не си сигурен във валентността или ако знаеш нея, не си сигурен в индексите.
Профилна снимка
30.03.2016

Ученик

+2
Благодаря
Профилна снимка
30.12.2013

Друг

+3
Искам да изтъкна една грешка в учебниците, която повечето преподаватели я повтарят, дори и в този урок. В този случай се описва какво значи "пластичен метал" с термини, които седмокласник е много малко вероятно да разбере и да може да си ги представи. Визирам: кове, валцува, разтегля се на жици.
Профилна снимка
05.03.2014

Ученик

+2
Не се правя на никакъв, но конкретно аз знам какво значи коване и разтегляне на жици, сигурен съм че повечето от връстниците ми знаят, но валцува не знам...предполагам, че някои от тях знаят :)
Профилна снимка
06.03.2014

Учител на уча.се

+1
Здравейте Kitemar и georgi, Благодарим за ценната забележка, За в бъдеще ще имаме предвид да обясняваме термините, които сме счели, че са разбираеми от наличието на житейски опит и знания, придобити в него. Предполагахме, че всеки е виждал тел или жица и се досеща, че се получава от метал, който се изтегля да такава форма. :) Също така поне в уроците по история би следвало да сте виждали картинки на ковачница, в която металът се обработва чрез коване. А да се валцува един метал, означава да се пропусне през близко разположени един до друг цилиндри (валци или валове), като при това от метала се получава тънък лист. Така се получава например алуминиевото фолио, което ползваме в домакинството. :)
Профилна снимка
10.03.2014

Ученик

+1
Благодаря
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

+3
Това е още една задача - Трябва да попълним празното място в текста! ----- Простото вещество натрий не се среща в природата поради своята...................активност.В промишлеността за производство на сапун се използва....................Натриевите лампи имат силна.........................светлина.-Благодаря ви! :))
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

+11
1. Простото вещество натрий не се среща в природата поради своята ВИСОКА активност. 2. В промишлеността за производство на сапун се използва Натриева основа /сода каустик/ 3. Натриевите лампи имат силна ярко жълта светлина :) :)
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

+4
Мерси ! :)
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

+4
Пак заповядай :)
Профилна снимка
10.12.2016

Ученик

+2
Как така произвежда електричен ток и топлина? Трябва да е провежда. Имате грешка.
Профилна снимка
11.12.2016

Учител на уча.се

+2
Благодарям ти, Здравко, техническа грешка е, ще я поправим.
Профилна снимка
09.12.2016

Ученик

+2
Извинявайте, че го уточнявам, но на парвото упражнение вместо провежда сте написали пройзвежда, което малко ми обърка мисълта.
Профилна снимка
09.12.2016

Учител на уча.се

+2
Здравей, Мартин, много, много ти благодарим за обратната връзка. Неволно сме сбъркали, ще го поправим в най-бърз срок.
Профилна снимка
06.12.2016

Ученик

+2
Благодаря ви за урока!!!Беше много забавно и интересно също така имам 6 на упражнението :D
Профилна снимка
07.12.2016

Учител на уча.се

+1
Браво, Лъчезар! Нататък те очакват още интересни уроци и тестове.Успехи с Уча.се!
Профилна снимка
03.12.2016

Друг

+2
*проИЗвежда електричен ток
Профилна снимка
03.12.2016

Учител на уча.се

+2
Благодарим, Катерина, извиняваме се за лапсуса... Видеото има безкрайни предимства пред скучен урок в учебника, затова не сме го свалили от сайта заради техническата грешка...
Профилна снимка
07.04.2016

Ученик

+2
Защо господин, Христо Колев вече не преподава уроци ?
Профилна снимка
07.04.2016

Учител на уча.се

+1
Здравей Веселка, в курса за 7.клас Христо Колев има още уроци. Ще се срещнете отново.
Профилна снимка
07.04.2016

Ученик

+2
Добре. Благодаря за информазията.
Профилна снимка
14.12.2014

Ученик

+2
Разбрах всичко
Профилна снимка
14.12.2014

Учител на уча.се

+1
Браво Спас, А опита ли да направиш упражнението след урока, за да си абсолютно сигурен, че си подготвен за 6?
Профилна снимка
08.12.2014

Ученик

+2
Много ми е интересен урока, изгледах го два пъти реших няколко задачи и го научих! :) :) :)
Профилна снимка
08.12.2014

Учител на уча.се

+2
Браво zahari, Супер се справяш, продължавай така и за напред!
Профилна снимка
09.03.2014

Ученик

+2
При какви условия се провеждат реакциите: Na2O+2HCl=2NaCl+H2o NaOH+HCl=NaCl+H2O Na2O+H2O=2NaOH
Профилна снимка
09.03.2014

Учител на уча.се

+1
Здравей elitsa, Реакциите, за които питаш протичат при обикновени условия.
Профилна снимка
10.03.2014

Ученик

+2
Благодаря Ви госпожо Николова.
Профилна снимка
08.03.2018

Ученик

+1
Как се изтеглят жици от натрий? Може ли някой да ми каже?
Профилна снимка
08.03.2018

Учител на уча.се

+1
Здравей Юлияна, от металите могат да се изтеглят жици като металът се подгрява за да стане пластичен ( мек) и през специални устройства с малки отвори, наречени дюзи, се изтегля метала на тел (жица). Това не се прави от натрий, защото е много мек метал и жицата не би имала нужната якост, но от други метали се прави - от мед, от алуминий, от стомани, от сплав на калай и олово, сребро, злато и др....
Профилна снимка
03.03.2018

Ученик

+1
Na2O2 е ДИнатриев пероксид, но защо в клипа се казва натриев пероксид. Знам, че има и други случаи в които приставката ди не се изговаря и това не е грешка.
Профилна снимка
04.03.2018

Учител на уча.се

+1
Здравей Александър, браво за наблюдателността. Химиците понякога сме "пестеливи" когато наименуваме вещества, за които няма опасност да се сбъркат. Тъй като в пероксида на натрия няма как да има повече или по-малко от два натриеви атома си спестяваме представката "ди". И не само нея... Например за съединението Al2O3 никой химик няма да каже диалуминиев триоксид, а само алуминиев оксид, просто защото има само един оксид на алуминия и той не може да е с друг състав, освен този, който ти показах. Но..., ако си в 7. клас и тепърва упражняваш правилата за наименуваме на съединения те съветвам да спазваш стриктно правилата, за да не пострадаш на някой тест. :) Когато станеш химик ще "пестиш" представки.
Профилна снимка
05.03.2018

Ученик

+1
Благодаря за отговора!
Профилна снимка
11.01.2018

Ученик

+1
Много интересен и забавен урок!!!:Р
Профилна снимка
11.01.2018

Учител на уча.се

0
Благодарим ти, Боби!
Профилна снимка
23.12.2017

Ученик

+1
Урока много ми помогна
Профилна снимка
08.04.2017

Ученик

+1
Добър ден!Може ли да попитам как се наименуват по-сложни съединения от клас арени с няколко заместители? Например 1-нитро-4-хлоробензен ? Защо е така ? Защо не е хлора първо и има ли някакви правила и какви са те,ако може да ми обясните
Профилна снимка
09.04.2017

Учител на уча.се

+1
Здравей Жоро, в примера, който даваш подреждането е по азбучен ред - н (в нитро) е преди -х (в хлоро).
Профилна снимка
10.04.2017

Ученик

+1
Винаги е така,нали ? Независимо колко са заместителите? Също така бих искал да попитам защо COOH определя мястото на новия заместителя в бензеновото ядро вместо ОН,като и двете групи са там ? Разбира се има и изключения,но те са по-скоро специални взаимодействия,например OH групата с оцетен анхидрид,въпреки че е налице и COOH групата в бензеновото ядро.Въпросът ми е как да разбера коя група определя(коя е по-главна)?Знам,че се делят на групи от 1 тип и 2 тип,но това не ми помогна
Профилна снимка
11.04.2017

Учител на уча.се

-1
Здравей Жоро, когато в едно производно на въглеводород има различни функционални групи те се различават по старшинство. Карбоксилната група е една от най-старшите групи и почти винаги тя определя първия въглероден атом във веригата. Колкото до ориентиращото действие на групите в бензеновото ядро - при наличие на дезактивираща група (карбоксилната) и активираща бензеновото ядро група (хидроксилната) по-силно влияние има активиращата група.
Профилна снимка
11.04.2017

Ученик

+1
Благодаря :)
Профилна снимка
24.09.2016

Ученик

+1
На 3:36 минута как разбираме, че сярата е от 2-ра валентност? Нали тя е с променлива валентност и може да проявява както 2-ра, така и 4-та и 6-та ?
Профилна снимка
24.09.2016

Учител на уча.се

+3
Здравей Браил, прекрасен въпрос. Сярата спрямо металите проявява същата валентност както спрямо водорода - втора. Това е правило - неметалите спрямо металите проявяват валентността, която проявяват спрямо водорода.
Профилна снимка
24.09.2016

Ученик

+2
Как разбирам каква валентност проявяват металите спрямо водорода ?
Профилна снимка
24.09.2016

Ученик

+2
Елементите от IA, IIA и IIIA група на Периодичната система проявяват постоянна валентност, съвпадаща с номера на групата. Елементите от останалите А-групи към водорода и металите проявяват валентност (8-номера на групата), а към кислорода, висшата им валентност съвпада с номера на групата.
Профилна снимка
24.09.2016

Учител на уча.се

+2
Здравей отново, мога да ти отговоря веднага, но мисля, че по-ценно за теб ще е да се върнеш в урока за валентност и упражнението след него. Както и да отидеш напред и да изгледаш уроците за Периодична таблица и как да си служим с нея. Така за винаги ще си решиш въпроса с валентността. Ако нещо не разбираш като гледаш - питай... Успех!:))))
Профилна снимка
24.09.2016

Ученик

+2
Внимателно гледах урока за валентност и не си отговорих на въпоса и после видях, че съм написал "металите", а аз имам пред вид "неметалите". Тоест, как мога да разбера например фосфорът (P) каква валентност проявява спрямо водорода 3-та или 5-та ?
Профилна снимка
24.09.2016

Ученик

+2
Както вече съм отговорил, Фосфорът се намира в VA група на Периодичната таблица и можеш да предполагаш, че е от (8-5) валентност, т.е. 3 валетност спрямо водорода и металите и в случая действително съединението е фосфин PH3.
Профилна снимка
25.09.2016

Учител на уча.се

+2
Здравейте, няма нищо по-добро от това да си помагате помежду си.bayanavatar абсолютно точно отговаря на въпроса. Браил, ако си по-голям от 7.клас изгледай и уроците в 7. Клас Периодична система и Как да си служим с Периодичната таблица, които се намират в предпоследния раздел но 7. клас. Или може да гледаш преговорния урок за Периодична таблица от началото на 8. клас. Ако си в 7. клас можеш да изчакаш да стигнете до тези уроци, макар, че те са достатъчно разбираеми да се гледат и сега. Очаквам да се обадиш дали пребори валентността. Успех!
Профилна снимка
08.12.2014

Ученик

+1
Мисля, че сте направили грешка. Когато се пишат валентностите не трябва ли да се пишат с римски цифри.
Профилна снимка
08.12.2014

Учител на уча.се

+2
Здравей Х.Томова, Има два начина за означаване на валентност - с римски и с арабски цифри. Ние сме възприели един от тях - с арабски цифри. Ако във вашия учебник е избран другия начин и изискват от вас да пишете с римски цифри - прави го, не е трудно :)
Профилна снимка
08.12.2013

Ученик

+1
Извинете, но ми трябва помощ. Условието на задачата гласи: Кои от изброените реакции са вйзможни? Cl2+H2S-> 2KOH+CaO-> 2KOH+SO4-> CO+O2-> SO-O2-> 2KOH+SO3->
Профилна снимка
23.12.2014

Ученик

+2
Здравей тидитоО:)! Първото е възможно защото хлора е по-силно активен неметал от сярата затова ще я измести от съединението Cl2+H2S->2HCl+S, второто не е възможно защото имаме основа и основен оксид те не взаимодействат. третото е възможно само че е SO3 или SO2 а не SO4, ще вземем SO2 2KOH+SO2->K2SO3+H2O,четвъртото е възможно 2CO+O2->2CO2, петото е възможно но трябва да е 2SO2+O2->2SO3, шестото е възможно 2KOH+SO3->K2SO4 това е :).
Профилна снимка
09.02.2017

Ученик

0
това беше много скучно
Профилна снимка
27.03.2017

Ученик

0
Хейтъри не се допускат!Запази мнението си за теб!!!!
Профилна снимка
28.03.2017

Ученик

-1
УУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУ
Профилна снимка
28.03.2017

Ученик

-3
ГОВОРИШ ГЛУПОСТИ
Профилна снимка
08.12.2015

Ученик

0
Darin razkazva po dobre :)
Профилна снимка
12.12.2017

Ученик

-1
nqma pa da pisha na kirlica kvo she napraite
Профилна снимка
12.12.2017

Администратор

0
Здравей, чичо Манчо! :) Защо не искаш да пишеш на кирилица?
Профилна снимка
14.12.2017

Ученик

0
Защото taka
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

-3
Задача: Разполагате с 4 карти, на който са записани знаците Na,Cl,O,H. Като използвате картите няколко пъти , запишете формолите на познати вещества.Класифицирайте веществата по избрани от вас признаци.
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

+1
Значи натрия е метал от IA група, активен. Топло и електро проводим. Простото в-во на хлора е двуатомна молекула - Cl2. Неметал, намира се в VIIA група. Жълто-зелен с остра задушлива миризма /от опит - мирише на току-що дезинфекцирана болница/, не провежда ни топлина ни електричен ток и не поддържа горенето и дишането, нито пък се запалва :D Пак като при хлора простото в-во на кислорода е пак двуатомна молекула - O2. Кислорода е пак неметал, газ безцветен, без миризма и без вкус :) Поддържа горенето и дишането и гори :) Водорода - пак двуатомна молекула простото вещество. Безцветен, без миризма, без вкус, гори, но не поддържа горенето :) Водорода е най-топлопроводимия ГАЗ /да не напишеш елемент после..... :D ще стане весело/. И също така един от най-леките, даже най-лекия, 15 пъти по лек от самия въздух, затова балоните с водород летят :D Съединенията на водорода се наричат "Хидриди" На кислорода, аа има ли смисъл да го пиша - "Оксиди" На хлора - "ХлориДи" внимавай с окончанията
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

0
Мерси много !! :))
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

-3
Може ли да ми решите тази задачка по химия ??? ---------- Натриевия хлорид е изключително важно вещество за човека и животните.За нормалното функциониране на клетките в човешкия организъм денонощно са необходими 5-7g натриев хлорид(готварска сол).Превишаването на тази норма обаче води до нарушаване на дейността на сърцето и бъбреците,което е свързано с тежки заболявания. предложете различни начини за получаване на натриев хлорид. Подкрепете предложенията си с химични уравнения .---------- Благодаря ви предварително !!!
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

+3
Има супер много начини за получаване на NaCl. Ще ти дам точно 5 начина, 4 от тях са основни начини :) 1. Всеки знае че метал може да взаимодейства с неметал при което се получаса сол. :) В този случаи няма как да вземем калия, ние искаме NaCl, логично ще вземем метала натрий. А сега остава неметала, тука пак логично че ще вземем Cl2 /хлор/ ето и самата реакция: 2Na + Cl2 ----> 2NaCl 2. Начин е взаимодействие на метал с някаква си киселина, взимаме пак метала натрий, но този път ни трябва някаква киселина. Аааа, да HCl, солната киселина. Самата реакция дава сол, но този път натрия ще избута водорода от солната киселина: 2Na + 2HCl ----> 2NaCl2 + H2 3. Една от най-важните понятия - неутрализацията. Това е процес на взаимодействие на киселина с основа, където се получава сол и вода. Ето и реакцията: NaOH + HCl ----> NaCl + H2O 4. Ето и още един начин - металните оксиди могат да взаимодействат с киселини :) Тука взимаме оксида на натрия и пак киселина: Na2O + 2HCl --> 2NaCl + H2O :)
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

-1
Ето и 5 тия която е характерна само за VIIA група :) Всеки по-горно стоящ елемент измества по-долно стоящия Взимаме си NaCl и флуора който е най-активния неметал :) Флуора е по-нагоре и ето: 2NaCl + F2 ---> 2NaF + Cl2, флуора избутва хлора :)
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

0
йй
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

-3
Ти от къде си
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

0
Пловдив :)
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

0
axaa ок мерси все пак !!! :))
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

0
Имаш ли facebook ? :D
Профилна снимка
16.02.2013

Учител на уча.се

+4
Молба към Мими - не си пращай задачите в сайта някой друг да ти ги реши, а си изгледай клиповете, прочети си уроците и НАУЧИ нещо за натрий и съединенията му. В противен случай няма никаква полза. :)
Профилна снимка
16.02.2013

Учител на уча.се

+1
Чочо, и как точно по 5-тия ти начин се получава натриев хлорид??? Доколкото виждам е изходно вещество, а се получава натриев флуорид!!!
Профилна снимка
16.02.2013

Друг

+2
О, верно, моя грешка Мими извини ме. :D 5. просто вместо флуор направи го на бром после се получава натриев хлорид и се образува бром. :)
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

-1
Няма проблем аз видях грешката преди да ми каже -Николова!
Профилна снимка
16.02.2013

Учител на уча.се

+3
Верният пети начин е натриев бромид или натриев йодид да взаимодейства с ХЛОР! :) Поздрави и на двама ви :)
Профилна снимка
16.02.2013

Ученик

+1
Мерси !!! :))
Профилна снимка
16.12.2013

Ученик

-2
Мими, а ти от къде си
Профилна снимка
09.02.2013

Ученик

-4
има ли др. с които да взаимодейства
Профилна снимка
09.02.2013

Учител на уча.се

+3
Въпросът е неясно зададен. Уточни кой с какво да взаимодейства?
Профилна снимка
16.01.2017

Ученик

0
Здравейте,как ще се изравни Cs2o+H20--.......
Профилна снимка
16.01.2017

Учител на уча.се

-1
Здравей Радослав, абсолютно аналогично на взаимодействието Na2O + H2O.... Спомни си какво се получава и изравнявай смело. Очаквам да видя резултата...
Профилна снимка
06.02.2014

Ученик

-6
хей хей хей canta me llamo neli como te llama
feedback
feedback