Видео урок: Химични означения. Важни задачи. Част 2

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 18.11.2012 7 минути 9 057 гледания 96 коментара

РАЗДЕЛ: Химична символика и валентност

Сподели и спечели XP!
Описание на темата:

Разбираемо и лесно е показано как да решаваме задачи с химични означения по химия за 7. клас! Видео урок упражнение върху химична символика – знаци, молекулни и емпирични формули, структурни формули и наименования на прости вещества и химични съединения от два елемента. Останете с интересните задачи в упражнението, за да сте най-подготвени за час!

Ключови думи:
химични означения химия 7. клас упражнение задачи знаци съставяне формули валентност структурни формули наименования
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

16:50 - 10.01.2013

Мерси!!
+19
Профилна снимка

Ученик

18:54 - 12.01.2013

Може ли да качите видеа за алкалните и халогенните елементи?
+19
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:04 - 17.01.2013

Може, ще качим :)
+19
Профилна снимка

Ученик

18:34 - 02.01.2014

благодаря за урока
+12
Профилна снимка

Студент

14:54 - 03.01.2014

Mnogo dobre e obqsneno!!!
+3
Профилна снимка

Ученик

22:06 - 05.01.2014

Da naistina mnogo dobre e obqsneno :)
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:02 - 13.01.2013

Добре, че е този сайт ! Тази година ми е важна, ще кандидатствам, а с всичко съм добре, но не разбирам много добре химията, за това благодаря на всички от екипа на сайта и на всички учители !!
+10
Профилна снимка

Ученик

15:26 - 27.10.2013

Е то за кандидатстването ще ти трябва само Български език и литература и Математика... Или греша?
+3
Профилна снимка

Ученик

19:24 - 10.11.2013

negreshish spox.. .! ;) :D
-5
Профилна снимка

Ученик

12:30 - 15.11.2013

аз също ще кандидатсвам тази година
-4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:57 - 12.01.2013

Може ли да качите видеа за алкалните и халогенните елементи?
+9
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:13 - 12.01.2013

Да, ще има много скоро :)
+10
Профилна снимка

Ученик

23:18 - 12.01.2013

Благодаря много! :)
+9
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:03 - 14.01.2013

Хубав Урок!Дано се справя утре на теста :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

08:34 - 24.01.2014

Здравейте аз съм осми клас и се казвам Самуил.Въпреки това изгледах тези видео уроци за да си ги затвърдя.Много са хубави. Браво на създателите на този сайт много е полезен за всички ученици както и за мен, уча се много добре чрез него.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

15:52 - 06.12.2014

мерси за страхотният урок
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:48 - 06.12.2014

Здравей librax, Ние благодарим за доверието да учиш с Уча.се :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:12 - 13.01.2013

Искам да попитам нещо. :) Ще качвате ли видеота за човекът и природата 6 клас ?
+3
Профилна снимка

Учител

14:25 - 16.06.2013

Ще се качат, но след време, защото все още са в процес на заснемане. :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:49 - 26.08.2016

Изключително полезни упражнения, искрено благодаря! Моят въпрос е, дали има значение по какъв начин ще подредим валентните черти, когато правим структурни формули, или единственото условие е структурната формула да е вярна? :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:56 - 26.08.2016

Здравей Димитрина и добре дошла в Уча.се. При съставяне на структурните формули на съединения единственото правило е да са верни валентностите на елементите и да е спазена последователността на свързване на атомите. Пространственото разположение на атомите (чисто геометрично) не е от значение на този етап. По нататък, като понатрупате знания ще знаете, че молекулата на водата има ъглова форма, на амоняка е триъгълна пирамида и т.н., но за сега това не е задължително.
+2
Профилна снимка

Ученик

08:18 - 27.08.2016

Благодаря много :) Поздравления за чудесния сайт и многото труд, който използвате, за да ни помогнете на всички нас :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:16 - 27.08.2016

Благодарим и ние, Димитрина, за признанието и хубавите думи. Успехи с Уча.се!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:28 - 27.05.2015

Безкрайно съм ви благодарна.Имах проблеми с химията и физиката отдавна,но след само няколко урокаа разбрах всичко.
+2
Профилна снимка

Администратор

16:21 - 27.05.2015

Браво, Рали! :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:59 - 10.05.2015

Всичко било съвсем елементарно...просто е нужно такова обяснение на урока, а не като в училище.. "Преписвайте от дъската". Благодаря ви много!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:07 - 10.05.2015

Добре дошла при нас, Виктория, убедени сме, че с нашите уроци химията ще стане един от любимите ти предмети :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

19:31 - 16.03.2014

съжалявам че платих чрез смс,но нямам нито кредитна карта,нито знам къде е изи пей,,много исках да ви подпомогна,но това беше единствения начин,по който можех да платя ;) full respect :)
+2
Профилна снимка

Администратор

12:08 - 17.03.2014

Благодарим много Станимир! :) Хиляди ученици, учители и родители подкрепиха Уча.се със закупен достъп, за което сме ви безкрайно благодарни! Тази стъпка прави Уча.се все по-силен, а това означава само едно - все по-полезни и хубави неща за вас :))
+6
Профилна снимка

Ученик

20:40 - 21.09.2014

Питай за изи-пей! Те не изискват нито кредитна карта, нито нищо. Просто отиваш и плащаш, давайки предоставения от сайта номер! Късмет и не се прецаквай да даваш пари чрез смс, защото хем е по-скъпно, хем уча. се не взима цялата сума. Поздрави! Калоян
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

16:58 - 22.12.2013

Много интересно!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

12:30 - 15.11.2013

Meрси много! Дано се справя днес с теста :Д!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

18:57 - 22.01.2013

mersi !!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

13:11 - 02.07.2017

защо във 5 задача фосфора е ди ??? как разбрахме че е 2 ???
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:00 - 02.07.2017

Здравей Djan, хайде да помислим заедно. В първата част на задачата определяме валентността на фосфора да е трета. Сега създай съединение между фосфора и кислорода, като фосфора е от 3 валентност, а кислорода от.... (трябва да я знаеш). Как се постъпва в такъв случай? Ако се затрудняваш изгледай още веднъж четвърта задача. И така, какво получи за оксида на фосфора, в който елементът е от 3 валентност? Очаквам те с отговор.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:11 - 03.07.2017

Здравейте г-жо Николова първо искам да ви благодаря за бързият отговор. Справих се със задача 5 целият проблем идваше от там, че не разбирах условието, четях го без да се замислям във него. След няколко пъти прочитане и замисляне върху него се справих. Благодаря още веднъж !
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:28 - 03.07.2017

Браво Djan! Нека да ти кажа за химията, тази прекрасна наука. Химията е логическа наука и за да ни "върви" е нужно да я учим с разбиране и замисляне. Така че за напред няма да бързаш през уроците, бавничко, мислиш и задаваш въпроси винаги когато нещо не разбираш. А когато решаваш задачи, тогава да си знаеш - половината от решението на задачата се намира в условието, стига да си го прочела и осмислила добре. В кой клас си?
+1
Профилна снимка

Ученик

16:22 - 03.07.2017

Много сте права ..10 клас съм сигурно се питате какво правя във уроците за 7 клас ,, е цялата работа идва от там, че когато е трябало да се учи аз не съм :/ защото винаги съм смятал химията за безсмислен и ненужен предмет но до тази година ...имам желание да се занимавам със медицина ,, моя позната ме посъветва да започна от тук тъй като е безсмислено да ходя на частни уроци за да уча неща от минали класове, силно се надявам времето да ми стигне (и само да вметна, че съм момче )
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:53 - 03.07.2017

Моля да ме извиниш, Djan, но с тези имена, написани на латиница и без снимка ми е много трудно да се ориентирам за пола на потребителя. Много се радвам, че си избрал пътя на медицината. Това е прекрасна професия и изисква много, много учене. Прекрасно е, че си се хванал с уроците от 7. клас, точно така се прави. Но искам да ти препоръчам и още нещо. Докато гледаш уроците пиши всичко, което виждаш на екрана за упражнение, не разчитай на това, че ще го запомниш. И след всеки урок прави упражнението. Ако не го направиш за 5,80-6,00 се връщай и гледай урока отново. И така бавно, славно и с мисъл ще минеш училищната химия. После те чака кандидат-студентската подготовка, която е доста тежка, но с добра основа няма нищо страшно. Успех в ученето и до нови срещи в коментарите.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:30 - 19.06.2017

За PCl3 как разбрахме, че валентността на фосфора е 3, а не 5 или 1, както и на хлора, че не е 7, 5 или 3?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:02 - 19.06.2017

Здравей Ели, тук сметката за валентността започва от хлора. Знае се (правило е), че хлора спрямо металите и другите неметали проявява валентност същата, както спрямо водорода. А спрямо водорода валентността му е 1 (правилото 8 - № групата). И сега вече като знаеш, че хлора е от първа валентност оставям на теб да пресметнеш валентността на фосфора. Очаквам те с отговор :).
+1
Профилна снимка

Ученик

17:15 - 19.06.2017

Ами щом знаем валентността на трите атома хлор, тогава можем да кажем и валентността на фосфора-3, както че и няма индекс. Благодаря за насоките!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:35 - 19.06.2017

Моля, пак заповядай :).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:19 - 01.02.2017

Химията е страхотна, също както и уроците!!! От както ги гледам имам само шестици!!!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:37 - 01.02.2017

Здравей Адриана, много се радваме за теб, поздравления!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:47 - 24.01.2017

Благодаря за помощта!!! Продължавайте да правите забавни и интересни видео клипове!! Страхотни стее!!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:55 - 24.01.2017

Благодарим ти, Йоана! Не сме спирали - работим непрестанно, с много любов, щипка умение и много магия - затова нещата ни се получават :). Радвам се, че уроците ти харесват :).
+1
Профилна снимка

Ученик

20:05 - 24.01.2017

Продължавайте в същия дух, госпожо!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:11 - 24.01.2017

Продължаваме, не сме спирали :).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:11 - 29.08.2016

Страхотно, много ми помогнаха упражненията!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:25 - 22.07.2016

Имам въпрос. Има ли значение къде точно ще бъдат означени валентните черти, имайки впредвид, че е спазено правилото елемента с по-висока валентност да е вписан първи ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:55 - 23.07.2016

Здравей Любомира, когато всички правила за съставяне на структурната формула са спазени къде точно в равнината около елемента ще поставиш валентните черти е без значение. :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:55 - 27.03.2016

Здравейте.Може ли да попитам нещо.Защо на някои задачи както е 6-тата да речем, правилото с НОК-а не може да се използва(говоря за първия пример с-1 атом Е и 2 атома О).Долу четох и един коментар от Ирен, та вторият въпрос ми е за какво изключение говорите? Благодаря :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:41 - 28.03.2016

Здравей Жоро, в първия пример ако използваме правилото за НОК на индексите бихме получили НОК=2 и валентност за кислорода 1, което не е коректно, защото знаем, че кислородът е винаги от втора валентност. Има още много оксиди (съединения на елементи с кислорода), за които вариантът с НОК не е в сила, тъй като се получава валентност за кислорода различна от 2. Затова съветът ми е оксид ли е дадено съединение, определяйте валентността не чрез НОК...
+1
Профилна снимка

Ученик

08:55 - 28.03.2016

Благодаря ви, а вторият ми въпрос Долу четох и един коментар от Ирен, та вторият въпрос ми е за какво изключение говорите? Благодаря :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:19 - 28.03.2016

Здравей Жоро, изключенията са свързани с определяне на валентност по периодичната таблица. Например, кислородът е в 6 А група и би следвало по правилата висшата му валентност да е 6, но за него знаем, че винаги е от 2 валентност. Това си има обяснение със строежа на електронната обвивка на атома, но за тези неща ще учите по-късно :).
Профилна снимка

Ученик

09:32 - 28.03.2016

Аз съм 11 клас,но уча химията за 10,а сега и за 7.... Бях питал някакъв въпрос към един от уроците за 10 клас и там споменах , че искам да уча медицина, и вие ми казахте да започна от 7 клас нагоре,и ето ме тук :Д .Сега карам всичко наред.Тези дни ще взимам учебника за 7 клас който ми искат от медицинска академия, тоест да се готвят по него.Аз преди тези неща ги учен и що годе ги знам,но искам да ги затвърдя и да положат здрава основа.Поздрави и благодаря за отговорите :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:52 - 28.03.2016

Браво, Жоро, пожелавам ти успех! Така ще станат нещата - гледаш и питаш :).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

14:11 - 05.12.2015

И кои са елементите Е? ЕО2 и Е2О5 Моето предположение е Първото Е е С (въглерод), а второто Е - Р (фосфор).
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:45 - 05.12.2015

Здравей Живко, били споделил с нас и останалата част от условието на задачата. По това, което си написал възможностите са доста...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:08 - 12.04.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:29 - 30.03.2015

Знам, досадна съм, ама пак с въпрос идвам. :D На задача 5, знам, че не се изисква от условието, но един допълнителен въпрос от мен. Въглеродният диоксид от изключенията, които трябва да научим наизуст ли е?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:04 - 31.03.2015

Здравей Ирен, Напротив, СО2 отговаря точно на правилата - въглеродът е в 4А група, следователно висшата му валентност спрямо кислорода е 4.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:31 - 01.04.2015

Благодаря много за бързия и коректен отговор. :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:24 - 01.03.2015

Страхотен урок!!! Много ми помогна. Мерси!!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:38 - 02.03.2015

Здравей Георги, Добре дошъл в Уча.се. Пожелаваме ти приятни и полезни минути с нашите видео уроци. Имаш ли любима задача от урока? А такава, която те затрудни? Видя ли, че след урока има и упражнение, там пробва ли?
+1
Профилна снимка

Ученик

14:23 - 02.03.2015

Видях, че има упражнения след урока ще се пробвам да реша.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:51 - 02.03.2015

Само така, Георги, и да се похвалиш после с резултата :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:18 - 13.11.2014

Страхотен урок.Благодаря Ви!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:52 - 13.11.2014

Здравей Гинка, Радваме се, че ти харесва урока. А пробва ли се с теста, как ще се справиш?
+2
Профилна снимка

Ученик

20:26 - 16.11.2014

Не,все още не съм се пробвала.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:40 - 17.11.2014

Ами опитай, убедени сме, че след това ще се чувстваш още по-сигурна в знанията си, а и ще си първенец по химия в класа :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:39 - 18.01.2014

благодаря
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:37 - 08.01.2014

Ами искам да попитам има ли някакво значение как разполагаме чертичките на фосфорния пента оксид, защото видях, че бяхте поставила едни от другата страна на оксида :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

22:09 - 05.01.2014

Много добре е обяснено! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:54 - 04.01.2014

Има ли такъв елемент от 6 задача,който да проявява 4 и 5 валентност едновременно ?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

21:35 - 07.11.2013

Благодаря! Стана ми яснно. :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

16:39 - 27.08.2017

Много е разбираемо. Прекрасен урок!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:50 - 02.01.2014

Честита нова година на всички!!!
Профилна снимка

Ученик

18:33 - 02.01.2014

мерси
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:33 - 02.12.2013

Упражнението ми помогна много мерси :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:47 - 01.12.2013

Страхотен урок! Благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:01 - 20.11.2013

Най-добрите браво на Вас Уча.се :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:49 - 18.11.2013

mersiii mnogo
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:21 - 17.11.2013

Мн хубаво обеснява ..!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:39 - 13.11.2013

страхотен урок
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:06 - 13.01.2013

AWE NA HIMIQ ZA 7 KLAS NQMA VSI4KI RAZDELA NQMA RAZDELA METALI.NATRII I NEGIVUTE SAIDINENIQ
-9
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:32 - 04.02.2013

Вече го има!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:33 - 18.01.2014

И така 4 зад в моя учебник няма защо си измисляте задачи аз ползвам уебник педагог и няма такава 4 зад
-13
Профилна снимка

Ученик

16:33 - 18.01.2014

извинете такава 4 зад има но такава 3 няма
-11
Профилна снимка

Ученик

20:41 - 21.09.2014

Що за коментар.....!
+6
Профилна снимка

Ученик

17:16 - 19.12.2016

нали.........!
+2
Профилна снимка

Ученик

23:13 - 19.12.2016

Нормален коментар на дете, което тогава е било на 13. Давайте го спокойно, стига с тези удивителни :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:13 - 20.12.2016

Здравейте на всички, ето ви един реален казус. Да пишете такива коментари, че като си ги четете след 2-3 години да не ви е неудобно... Нищо фатално няма, винаги в уроците включвам и мои задачи, така че объркването на Кати е било обяснимо... Кати, от кога ползваш Уча.се?
+1
Профилна снимка

Ученик

11:31 - 20.12.2016

от около почти 3 години :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:39 - 20.12.2016

Браво, верен почитател си ни, явно! Радвам се и ти пожелавам весели празници и нови успехи с Уча.се!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.