Видео урок: Основи

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 07.12.2012 8 минути 13 798 гледания 240 коментара

РАЗДЕЛ: Метали. Натрий и неговите съединения

Сподели и спечели XP!
Описание на темата:

Супер видео урок по химия за 7.клас по темата основи! Има ли други основи освен натриевата основа? Калиевият и калциевият хидроксид основи ли са? Как се дисоциират във воден разтвор, какви са техните свойства и за какво се употребяват? Изгледай този атрактивен видео урок, за да намериш отговорите и да се подготвиш лесно за утрешния час!

Ключови думи:
основи натриева основа калиева основа калциева основа гасена вар дисоциация свойства киселинен оксид киселина химия 7. клас
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

14:05 - 31.01.2013

Браво! Видеото е страхотно и урокът е разказан много увлекателно и образно. Надявам се да има още такива клипчета.
+78
Профилна снимка

Ученик

19:16 - 09.12.2013

Имам 6 Благодаря ! :))
+29
Профилна снимка

Ученик

12:07 - 11.01.2014

и аз за което много благодаря Уча.се :)
+24
Профилна снимка

Ученик

19:29 - 28.01.2014

:}
+8
Профилна снимка

Ученик

18:58 - 12.02.2014

В учебника ми урока е малко-по различно представен- почти целият е за лакмуса и феолфталеина. Това видео беше доста полезно!
+23
Профилна снимка

Ученик

18:44 - 08.12.2014

Не мога да изгледам видеата до край.Първо се говори за едно после спира до средата пак започва.Защо? Пише Продължителност: 13 минути,а на мен Продължителността е 2:33 :( :( :(
+6
Профилна снимка

Ученик

21:34 - 09.12.2014

Трябва да си купиш абонамент, за да можеш да гледаш всички клипчета :)
+3
Профилна снимка

Ученик

13:12 - 09.12.2015

Rosi Може би защото това е трейлър?Малко включете мисленето.
-9
Профилна снимка

Ученик

11:02 - 24.02.2017

v grshka is mila
-5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

08:00 - 27.10.2013

Много по - добре се учи от видео. Много ми помагат тези уроци. Искаше ми се да не бъдат така даскалски и монотонни - така привличат само зубъри, и да не съдържат думички като "трябва" и "задължително е" - много дразнят.
+13
Профилна снимка

Ученик

17:22 - 11.11.2013

super komentar
-3
Профилна снимка

Студент

17:18 - 01.12.2016

Въпрос на нагласа :) Като знам, че трябва и е задължително да го науча ми е по - лесно да разгранича супер важните елементи от химията, за да не го срещна в следващите уроци и да се кума какво аджеба съм блеял... Не е ли така? Това "трябва" и "задължително е" всъщност означава големия алармен удивителен в учебника, пък то за тебе си е в края на краищата :)
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:51 - 01.12.2016

Здравей, Мартин, всъщност коментарът, на който отговаряш е мнооого стар - тогава имаше друго видео, което беше мое и учениците не го харесваха много, защото не обичат учителките. В училище учителки, тук учителки... Ама като сложихме Стефан да чете уроците химията стана супер забавна :).
+1
Профилна снимка

Студент

15:52 - 03.12.2016

Забавни уроци са нужни на учениците, тресат ги хормоните и имат енергия в повече, пък на мен ми е все тая, стига да получа важната информация, за която съм тук, дали е поднесена интересно или не, важното е да си взема материала :) И не е вярно, че не харесват учителките, търсят си оправдание, че химията е скучна... Е, и на мен не ми е кой знае колко интересна, но пък не е и квантова физира, а и ми е доста нужна в момента :) И съм райски благодарен за прекрасните ви уроци, защото да седнеш и превърташ материала, докато го усвоиш и да го правиш на спокойствие с малко дисциплина от твоя страна можеш да достигнеш върхове и придобиеш достойнство на друго ниво! Затова хиляди благодарности, все пак цената на уроците е доста символична за потребителя, и добре подбрана! Едни частни уроци на месец могат да надхвърлят два пъти абонамента тук за една година!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:13 - 03.12.2016

Много ти благодарим за милите думи, Мартин. Да разбирам, че си кандидат-студент, който ще полага изпит по химия? Ако е за Медицински университет - виждал ли си тези навигатори за темите за подготовката за изпита https://ucha.se/motiviramse/kandidat-studentski-temi-po-himia/. Ще ти свършат добре работа... Успех!
+2
Профилна снимка

Студент

17:07 - 03.12.2016

Именно за там съм се запътил :) Благодаря, ще ги прегледам!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:03 - 20.11.2013

Най-добрите браво на Вас Уча.се :)
+8
Профилна снимка

Ученик

18:28 - 05.01.2018

готиния_уе . ei smeshnik
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:02 - 15.01.2014

Страхотно видео, госпожо ! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Ученик

12:17 - 11.01.2014

благодаря наистина много
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Ученик

18:01 - 08.01.2014

Страхотно видео!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Ученик

15:50 - 02.01.2014

Честита нова година на всички!!!
+6
Профилна снимка

Ученик

18:40 - 02.01.2014

мерси
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

02:06 - 05.12.2013

. Ако може да правите задачите след урока
+6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:04 - 05.12.2013

Здравей Асен, Ако имаш конкретен въпрос по някоя задача тук е мястото да го зададеш.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:15 - 26.11.2013

Много хубав урок.
+6
Профилна снимка

Ученик

16:18 - 26.11.2013

А също искам да попитам ако информацията е от учебник, кои е учебника.
+6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:58 - 28.11.2013

Здравей Светослав, Ползваме доста учебници, както и собствените си знания и подход за преподаване. Учебникът, по който основно се водим е на издателство Педагог 6.
+6
Профилна снимка

Ученик

19:28 - 05.12.2013

Е то така трябва да се сверява информацията спрямо всички издателства.
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 08.12.2015

Госпожо Мария Николова, страшно много ви благодаря за страхотните уроци ,които правите.Миналата седмица имахме тест по химия и изкарах тройка, защото нищо не разбирах.Реших да погледна какво има в уча.се, за да ми се изясни всичко и на следващия тест имах 5.50.Благодаря ви, страхотна сте!
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:55 - 08.12.2015

Ехей, Борислав, страхотна новина! Браво! Благодаря за оценката, но трудът си е твой...ако не беше го положил, щеше да си останеш без знания и с ниска оценка, а това не е приятно, нали?
+5
Профилна снимка

Ученик

21:46 - 08.12.2015

Не е приятно разбира се. :) Вече гледам всеки урок по химия от тук и правя упражнението след него.Всеки път от 5.20 до 6.00.
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:12 - 09.12.2015

Страхотно е това, което правиш, Борислав, така се успява!
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:49 - 12.02.2014

И ние в нашия клас на калиевата основа казваме кон,иначе урокът е обяснен прекрасно :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

11:47 - 10.02.2014

Урокът е много добре предаден!!!Едно голямо 6 от мен.Продължавайте да правите такива уроци.
+5
Профилна снимка

Ученик

11:47 - 10.02.2014

Благодаря на Уча се.
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:23 - 10.02.2014

Уважавайте себе си и другите,пишете на кирилица!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

10:54 - 06.02.2014

незнам какво щях да правя без Уча .се!!! Много сте готини!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

14:33 - 15.01.2014

Много ми помогнахте ! Благодаря !
+5
Профилна снимка

Ученик

18:30 - 05.01.2018

kakto I na men
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:17 - 05.12.2013

Винаги тук ще си уча уроците! Разбирам много повече от преди.Благодаря!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

16:08 - 02.12.2013

много хубав урок браво :))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

09:41 - 29.11.2013

Много е хубаво!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

17:43 - 28.11.2013

Moje li da napravite urok za laboratorna rabota
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:56 - 28.11.2013

Лабораторната работа е упражнение, в което всеки от вас трябва да работи самостоятелно с химически пособия и да извършва лесни опити. Гледането на лабораторна работа, заснета на видео няма да усъвършенства практическите ти умения, нито е така наситено с емоции, както правенето на опити от самата теб. Изисквайте от учителите си да правите лабораторните работи в клас, те са задължителни.
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:12 - 28.10.2013

Изисквам от екипа на този сайт незабавно да се направи видео на тема Алкални елементи! Имам кралски декрет. (Не съм сериозен в това си изявление, просто осмивам някои други хора.)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

17:42 - 30.01.2013

Правилно ли разбрах, ако един хидроксид (например натриев хидроксид NaOH) при воден разтвор се дисоцира до метални положителни и хидроксидни отрицателни, то този хидроксид може да се нарече основа. Тогава има ли хидроксиди които не могат да се нарекат основи кои са те и защо не могат да се нарекат основи
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:26 - 30.01.2013

Хидроксиди, които не се разтварят във вода нямаме право да наричаме основи. Например Mg(OH)2, Cu(OH)2, Al(OH)3 наричаме съответно магнезиев дихидроксид, меден дихидроксид и алуминиев трихидроксид. Основи е прието тривиално наименование в българския език за разтворимите основни хидроксиди. Има и амфотерни хидроксиди, като медния и алуминиевият хидроксид и още други. В англоезичната химическа литература основите се наричат с общото наименование хидроксиди.
+13
Профилна снимка

Студент

21:15 - 11.10.2013

Много са трудни тези основи...
+2
Профилна снимка

Студент

21:36 - 11.10.2013

Добре че са тези коментари,четете ги хора,понякога в тях се до-обясняват някои неща и дори и да не сте разбрали,ще ви стане ясно!
+2
Профилна снимка

Студент

13:33 - 27.12.2013

Едва ли ще е лесно, но съветвам госпожата, водеща този и други видео урока, да се опита да говори по-отпуснато. Наистина е много монотонно и приспиващо. Също похватите, които ползва за привличане на вниманието според мен са за по-малки деца. Съвета ми е да направите един-два видео урока с по-забързано темпо и без "детските" похвати. Човека, който е направил уроците от 1 до 6 за седми клас мисля, че се е справил невероятно добре, така че консултация помежду ви също може да е от полза. Може да не съм прав и да не се получи по-добре. Все пак няма универсален похват за преподаваме. Не искам да обиждам никого. Случайно попаднах на Ucha.se преди около месец и много ми харесва и се радвам, че има хора отдадени на това да учат другите. Просто след като видях в коментарите, че има и други, които споделят моето мислене реших да дам мнението си с цел изясняване на проблема и евентуално подобрение
-4
Профилна снимка

Родител

11:31 - 30.12.2013

здравейте, кога HCL в дадено уравнение се чете като хлороводород и кога като солна кисилина?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:42 - 30.12.2013

Здравейте, Когато реакцията протича във водна среда (разтвори) означението HCl се чете солна киселиная тъй като водният разтвор на хлороводорода се нарича така. В неводна среда, по често в органичната химия HCl е хлороводород.
Профилна снимка

Родител

19:29 - 30.12.2013

благодаря!С Вас наистина започнах да разбирам химията!!!!!!
Профилна снимка

Ученик

17:03 - 03.01.2014

ms za videoto
-1
Профилна снимка

Ученик

13:35 - 30.11.2014

много интересен урок,благодаря ви Уча.се (и ние казваме кон на калиевата основа)
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:33 - 30.11.2014

Здравей Стояне, Радвам се, че урока ти е харесал. Колкото до КОН-я - не сте първите, нито последните, които ще наричате така основата. Имам и още такива бисери: Азотна киселина -HNO3 (хоно-три), калциев карбонат - CaCO3 (како-три) и най-новия HCOONa (хакуна матата). :)
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:56 - 14.01.2014

Много добре обяснено Супер!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

19:01 - 04.01.2014

нещата тук са разказани много по-добре отколкото в училище, където рядко разбираш нещо, сайтът е направен много хубаво и би помогнал на всички ученици. Благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

22:18 - 13.12.2013

Може ли някой да ми обясни за различните среди при pH?
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:49 - 13.12.2013

Здравей Георги, Величината рН е създадена за да може лесно, чрез цели числа да се изрази киселинността на една среда. рН скалата е от 0 до 14. рН=7 е неутрална среда (такава има дестилираната вода, виолетовият лакмус не променя цвета си). Ако рН е от 0 до 7 средата е киселинна (лакмусът се променя в червен). Когато рН е над 7 до 14, тогава средата е основна (лакмусът се променя в син).
+7
Профилна снимка

Ученик

19:20 - 14.12.2013

Значи различните киселинни среди се различават чрез оцветяването на индикатори?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:55 - 15.12.2013

Не само, може и с уред, наречен рН-метьр
+7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:15 - 04.12.2013

Нищо не разбирах от химия, преди да намеря този сайт. Сега всичко разбирам и на последното изпитване имам 6. Много благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

16:52 - 23.09.2013

Видеото е страхотно и ми помогна много. Браво!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

14:32 - 18.02.2013

здравейте, когато учихме основите и киселините изучихме Ba(OH)2 и HNO3 но когато се опитах да ги включа в уравнение помежду си (Ba(OH)2 + HNO3 ) получих BaNO3 и Н2О но не можах да ги изравня. Моля ако знаете как да ги изравните да ми покажете защото каквото и да опитвам нищо не става
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:21 - 18.02.2013

Здравей, Мирославе, Когато съставяш уравнение преди да почнеш да го изравняваш трябва да си СИГУРЕН, че всички вещества са написани правилно. Бариевият нитрат е динитрат Ba(NO3)2 и от там идва грешката. :) Ba(OH)2 + 2 HNO3 ----> Ba(NO3)2 + 2 Н2О Поздрави, :))))))
+7
Профилна снимка

Ученик

16:48 - 18.02.2013

благодаря
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:19 - 28.07.2015

Прекрасно обяснен урок ! Аз сега ще бъда 7 клас и искам да науча нещо по всички предмети, за да мога другата уч. година да се подготвям за НВО и да ми бъде лесно, благодаря.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

17:48 - 08.02.2015

Защо като искам да гледам клип от телефона или таблета не мога ??
+3
Профилна снимка

Администратор

17:53 - 08.02.2015

Здравей :) По принцип видео уроците вървят на всякаки устройства. Какъв модел телефон и таблет имаш? :)
+4
Профилна снимка

Ученик

18:01 - 08.02.2015

телефон - samsung galaxy S3 Таблет - Huawei
-1
Профилна снимка

Администратор

18:05 - 08.02.2015

Инсталирай си моля те - MX плейър (MX Player). С него ще стане 100%.
+4
Профилна снимка

Ученик

18:10 - 08.02.2015

ei ti kak da si pysna vidieto
-8
Профилна снимка

Администратор

18:12 - 08.02.2015

Можеш да гледаш видеото горе в плеъра без проблем. В момента ще ти се появи трейлъра на урока, защото виждам, че още нямаш абонамент. Разгледай видеата и ще видиш колко помагат :)
+3
Профилна снимка

Ученик

18:17 - 08.02.2015

Благодаря Ви :)
+1
Профилна снимка

Ученик

19:22 - 09.02.2015

mersi
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:05 - 07.01.2014

strahotno video
+3
Профилна снимка

Ученик

09:01 - 19.02.2014

Уважавайте себе си и другите,пишете на кирилица!!!
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:05 - 09.12.2015

Браво, много е хубав този видео урок, много ми харесва! Надявам се да изкарам 6...!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:22 - 10.12.2015

Да не забравиш да се похвалиш, Мария:).
+2
Профилна снимка

Ученик

20:44 - 21.12.2015

Имам 6!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:46 - 21.12.2015

Ехей, браво, Мария!
Профилна снимка

Ученик

21:31 - 05.01.2016

Благодаря Ви!!!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:06 - 08.01.2015

как да си спечеля достъп споделих на всякаде
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

01:23 - 03.09.2014

Бързо.Точно.Приятно.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:26 - 25.02.2014

Bravoo mnogo mi pomognahhte .. blagodarq, super ste ..
+2
Профилна снимка

Ученик

10:38 - 01.06.2014

az iskam da popitam dali ima drug nachin da gledam celite videa bez da plashtam abonament . Blagodarq predvaritelno.
-3
Профилна снимка

Администратор

14:49 - 01.06.2014

Браво Изабела :) Велина, здравей. Всички 5 първи видеа от всеки предмет и клас са напълно свободно достъпни. Това са около 300 видео урока. За другите можеш да си вземеш абонамент като цената е 10 ст. на ден. Препоръчваме ти абонамент за 3 месеца, защото при този абонамент на месец излиза по около 3 лв. По този начин получаваш всички 3000 видео уроци (без химия за кандидат-студенти) и можеш да ги гледаш неограничен брой пъти, когато ти е удобно :) Успяхме ли да ти помогнем? :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:25 - 19.02.2014

Много полезен урок :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

17:49 - 19.02.2014

Извинявайте, бих искал да попитам защо при някои основи има скоби около хидроксидите - например Ca(OH)2 , Ba(OH)2 и други. Благодаря предварително, урока много ми помогна!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:30 - 22.02.2014

Здравей georgi, Радваме се, че уроците в Уча.се ти помагат :). Хидроксидните йони са с един отрицателен заряд ОН-, а бариевите Ва2+ и калциевите Са2+ са с по два положителни заряда. Всяко химично съединение е електронеутрално, т.е. сумата от положителните и отрицателните заряди трябва да е нула. Следва, че двата положителни заряда на Са2+ или Ва2+ йони ще се "унищожат" от 2 хидроксидни йона, всеки от които ще даде по 1 отрицателен заряд. Тогава във формулата на хидроксида трябва да означим по някакъв начин, че има 2 хидроксидни йона. Това става, като хидроксидният йон се сложи в скоба и след нея се постави индекс 2, за да се покаже, че този индекс се отнася за целия хидроксиден йон. Ако пропуснеш скобата и напишеш Са ОН2, това означава, че индекса не се отнася за целия хидроксиден йон, а само за водорода. Продължавай да учиш и се забавляваш с Уча.се :)
+3
Профилна снимка

Ученик

14:51 - 23.02.2014

Благодаря много!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:50 - 12.02.2014

И ние в нашия клас казваме кон на калиевата основа,а иначе урокът е обяснен прекрасно :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

20:52 - 22.01.2014

Много добре разказан урок. Браво , много ми помогна.
+2
Профилна снимка

Ученик

23:37 - 25.06.2014

Като пишеш, че задаваш въпрос ,ЗАДАЙ ВЪПРОС !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:39 - 02.01.2014

Благодаря много за видеото !
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:30 - 07.03.2013

В урока за хлор разбрах че той взаимодейства с основи, но тогава защо тук (във видеото) не пише че основните хидроксиди взаимодействат с неметали това ми е много чудно
+2
Профилна снимка

Ученик

16:36 - 07.03.2013

Основите могат да взаимодействат с активни неметали. Елементите от халогенната група са доста активни неметали. Но сега няма как да протече реакция например между азот (който е от VA група) с NaOH или с някоя друга основа :D
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:03 - 16.11.2013

Здравей Мирославе, Само някои неметали взаимодействат с основи. Това не е типично свойство на основите. А в този урок се опитахме да ви научим на най-важните свойства на основите. :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:40 - 15.02.2013

Благодаря ви за хубавато обяснение ако може към този урок упражнения !! Благодаря предварително
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:26 - 15.02.2013

Упражнение има в натрий и неговите съединения - част втора.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:31 - 06.01.2018

Страхотен урок!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:04 - 07.01.2018

Благодарим, Катрин!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:25 - 05.01.2018

zdr, vseki koito se e izkefil na klip4eto da dade like
+1
Профилна снимка

Ученик

18:25 - 05.01.2018

nqmam kirilica
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:12 - 31.12.2017

,,Внимание, деца! Ако някой ми прочете калиевата основа като ,,кон'' ще му пиша двойка'' - каза веднъж учителката ни по химия :D
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:56 - 31.12.2017

Хахахаха, Стоян, ами права си е жената... Макар, че е весело...
+1
Профилна снимка

Ученик

17:25 - 31.12.2017

Аз бях на път да я попитам дали наистина се чете,,кон'', но като чух, се отказах. Както и да е. Весело посрещане на 2018 година!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:07 - 18.12.2017

Моля Ви,спешно е
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:54 - 19.12.2017

Здравей Ани, отговорих още снощи.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:41 - 18.12.2017

Здравейте,отново имам затруднение в учб.тетр по химия.Питат ме това: M(OH)n+ киселинен оксид =...........+..............
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:24 - 18.12.2017

Здравей Ани, ами това го има в урока... С М(ОН)n се означава основа. Основите реагират с киселинни оксиди ( например въглероден диоксид). Получава се сол и вода.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:01 - 06.12.2017

Браво . Много хубав урок и най–вече полезен. Благодаря на целия екип на УЧА СЕ .
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:48 - 06.12.2017

Здравей Милан, много се радваме, че харесваш нашите уроци. А с какво урокът Основи ти направи впечатление? Защо ти е полезен?
+1
Профилна снимка

Ученик

16:55 - 06.12.2017

Здравейте госпожо Николова . В урока ми направи впечатление това че основите се използват в изключително много неща както в строителството , така в направата на течен сапун и др. А именно това ми е доста полезно. И още веднъж благодаря за полезния урок.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:09 - 06.12.2017

Прекрасно, Милан. Страхотно е, когато осъзнавате колко много химически продукти има около нас и в нас. А когато нещо се използва знанията за него са интерсни. Още веднъж поздравления!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:51 - 28.11.2017

Как да направя последния опит?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:46 - 28.11.2017

Здравей Александър, за опита с червения пламък на спиртната лампа ли говориш?
Профилна снимка

Ученик

06:45 - 29.11.2017

Да
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:46 - 29.11.2017

Здравей Александър, за опита трябва да намериш литиева сол. Такива соли в ежедневието си не ползваме. Има някои лекарства, които съдържат литий, може да се опиташ да намериш от тях. После, за да изпълниш точно техниката от опита ти трябва телче от платина, което е доста трудно за осъществяване. Затова ти предлагам друг вариант. Извади графитова пръчка от молив или намери графитов електрод за електрожен. Намокри с вода единия край на пръчката и потопи в стритата на прах сол така че част от праха да полепне по пръчката. Сега внеси солта в пламъка на спиртна лампа. Ако нямаш такава работа ще ти свърши и пламък на запалка. И чакаш цвета на пламъка да се промени. По-лесно ще ти е да направиш опита с обикновена готварска сол или с калиев хлорид (продава се в аптеките). Успех!
Профилна снимка

Ученик

14:26 - 29.11.2017

Благодаря за информацията
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 06.09.2017

Много интересен и полезен урок! Благодаря Уча.се!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:32 - 07.09.2017

Благодарим ти, Мила!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:21 - 28.02.2017

Здравейте! Имам нужда от помощ! Бихте ли ми посочили физиологичните действия на основите? :) Надявам се на бърз отговор. Благодаря предварително!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:56 - 01.03.2017

Здравей Лора, силните основи (натриева, калиева, калциева и др.) имат силно разяждащо и корозивно действие. При попадане върху кожата, лигавиците или очите образува сериозни химически изгаряния. Особено попаднали в очите са особено опасни, защото предизвикват необратимо изменение на зрителния нерв, вследтвие на което се губи зрението. Затова се работи радължително със защитни очила, гумени ръкавици, а понякога и със защитни костюми. За това какво се прави, ако основа попадне върху кожата - обяснено е във видеото за натриева основа.
+1
Профилна снимка

Ученик

01:14 - 04.03.2017

Много Ви благодаря!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:01 - 24.02.2017

Priqteli Hristo Kolev pravihe po qki klipove karai che beshe malko strashen izkam oshte klipove s Hristo Kolev!!1 :D
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:37 - 24.02.2017

Здравей Владимир, в съдържанието ни за 7.клас има още уроци на Христо Колев, както и няколко урока в 8. клас. Ще имаш възможност да се насладиш на експериментите в пълна сила!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:13 - 14.01.2017

Има ли франциева основа (FrOH)?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:31 - 15.01.2017

Здравей Христо, поради изключително голямата радиоктивност на франция неговите съединения не са изолирани (с изключение на някои соли) и в литературата не е описана франциева основа.
+1
Профилна снимка

Ученик

10:11 - 15.01.2017

Благодаря! И още един въпрос - какво са металоидите и кои елементи са металоиди? (четох го някъде, но не го разбрах) :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:02 - 15.01.2017

Здравей Христо, искаш ли ти да се поровиш в интернет и да прочетеш за металоидите? И после тук да ни разкажеш какво си научил за тях... А защо не е за любимия ти металоид? Моят например е антимон. Защо ....ще ти разкажа следващия път :).
+1
Профилна снимка

Ученик

18:41 - 21.01.2017

Металоидите са вещества, притежаващи метални и неметални свойства. Това са бор В, силиций Si, германий Ge, арсен As, антимон Sb, телур Te, полоний Po. https://en.wikipedia.org/wiki/Metalloid
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:42 - 21.01.2017

Браво, Христо! Ето, че научи нови неща... А знаеш ли защо моят металоид - любимец е антимон? Обещах и ще разкажа... Разказва се една притча за употребата на антимона в стари времена. Един монах лекувал всички болести, като давал на болните....антимон. Но той е отровен!!! И хората умирали. И решили да кръстят "лекарството" ....антимон (антимонах).
+1
Профилна снимка

Ученик

20:21 - 21.01.2017

Интересно!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:21 - 11.12.2016

По кой учебник работите, защото моят материал е МНОГО по-различен.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:58 - 11.12.2016

Здравей Симеон, не работим по определен учебник. Уроците ни са уникални, защото събират в себе си материала от всички одобрени учебници, така и моите знания и опит от годините на преподаване.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:45 - 07.12.2016

Благодаря т, Стефане! Буквално! Разбрах всичко!! ПОЗДРАВЛЕНИЯ! Най- ДОБРИЯ си!!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:30 - 07.12.2016

Много благодарим, Яна, Стефан и останалите от екипа, който твори тези прекрасни уроци за вас! :))))
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:13 - 06.12.2016

Много хубав клип.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Студент

17:20 - 01.12.2016

https://www.youtube.com/watch?v=HvVUtpdK7xw - нещо яко за алкалните елементи :) тия от ИДИЛ са си потенциални химици и бъдещи доктори...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

11:25 - 20.11.2016

значи основите имат основен характер
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:12 - 20.11.2016

Здравей Цветан, да. В химията основния характер на основите може да се нарече още и алкален или базичен.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:39 - 20.11.2016

Мерси
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:39 - 19.11.2016

Здравейте. Бих искала да Ви задам въпрос. Ако е дадено неизвестно съединение х, към което добавим натриева основа и след това фенолфталейн и след като добавим фенолфталейн се получава розов цвят, означава ли че неизвестното х е основа? Ако не, то какво ни разкрива това за реакцията и неизвестното х? Благодаря предварително. :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:22 - 19.11.2016

Здравей, възможно ли е да напишеш точното условие на задачата, защото от това, което си дала не е особено ясно. Предполагам, че към Х се добавя вода, а не основа...Но нека не гадая...
Профилна снимка

Ученик

11:20 - 19.11.2016

Всъщност това беше експеримент, който трябваше да правим и инструкциите на учителя бяха да сложим NaOH, а след това фенолфталейн. Втората част от експеримента беше към х да сложим вода и резултатът беше разтваряне на х и получаване на бяла течност. Третата част-към х се добавя HCl, като се получават балончета, и към вече полученото-фенолфталейн-няма промяна.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:09 - 19.11.2016

Страхотно е да чуя, че правите експерименти :). Когато сложи натриева основа и после фенолфталеин разтворът стана малиновочервен, нали? После предполагам Х е било натриева основа, като си добавила вода тя се е разтворила и се е получила безцветна течност (не бъркай бяло с безцветно :)). Тази течност е разтвор на натриева основа. После към нея като си прибавила солна киселина е протекла неутрализация на основата с киселината. Средата е неутрална и затова фенолфталеинът не е променил цвета си.
Профилна снимка

Ученик

14:00 - 19.11.2016

Благодаря Ви много!
+1
Профилна снимка

Ученик

14:22 - 19.11.2016

А възможно ли е основа да реагира с основа?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:50 - 19.11.2016

Не е възможно. Химичните реакции в химията се случват най-често между вещества с противоположни свойства - например основа взаимодейства с киселина и киселинен оксид.
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 19.11.2016

Много Ви благодаря за помощта.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:43 - 27.05.2016

много ми хареса един от първите ми уроци :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:54 - 20.04.2016

Урокът наистина е много добре разказан човек всичко си разбира! тъп ми е сигурно въпроса ама разбрах че като ми се напишат няколко вещества и не различавам кое има киселинен и кое основен характер дори това не мога да различа :(
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:07 - 20.04.2016

Здравей Искра, научи се мислено да дисоциираш веществата на йони. Като ги разпаднеш на йони, ако има ОН- йони (и метални), значи е основа, ако има Н+ йони ( и киселинни), значи е киселина. Освен това формулите на основите завършват на ОН, а формулите на неорганичните киселини започват винаги с Н.
Профилна снимка

Ученик

23:32 - 20.04.2016

не знам къде да си задам този моя въпрос затова въпреки че е не за тук се надявам да отговорите защо медът реагира и с концентрирана и с разредена H2SO4 a желязото което също е метал реагира само с разредена нали и двете са метали възможно е във въпросът ми да има грешка защото източника ми от който уча не е много достоверен
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:29 - 21.04.2016

Искра, предлагам ти да изгледаш уроците в 8. клас Активност на металите и Ред на относителната активност на металите. Там много добре са обяснени окислително-редукционните процеси в разтвори на електролити. Металите реагират с киселини по различен начин в зависимост от своята активност. Медта (медът е нещото, което ядем сутрин на закуска :)) е слабо активен метал и затова реагира по-специално - само с концентрирани окислително-действащи киселини, но не и с разредени. С разредена солна и сярна киселина може да реагира само в присъствието на кислород. Докато желязото е средно активен метал и може да реагира с разредени киселини, но не може да реагира с концентрирани окислително действащи киселини, защото от тях се пасивира. Но желязото, алуминия и хрома са метали, които правят изключение с концентрирани окислително дейсващи киселини (такива са конц. азотна и конц. сярна киселина)
Профилна снимка

Ученик

18:50 - 21.04.2016

разбирам колко е лесно едва когато ми го каже някой обаче аз пак съм раздвоена CaCl например има и метални и неметални как да разбера основа или киселина нямам подсказки Н и ОН ??
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:17 - 21.04.2016

Искра, когато няма Н+ или ОН-, а има метални Са2+ и киселинни Cl - тогава съединението е сол. И във всяко съединение сумата от положителните и отрицателните заряди трябва да е нула. Така че солта е CaCl2.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:35 - 02.01.2016

Страхотен урок!Благодаря ви :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:38 - 03.01.2016

Здравей Костадин, пожелаваме ти все така да харесваш химията и през новата година!
+1
Профилна снимка

Ученик

17:07 - 03.02.2016

егаси шегата.
-3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:37 - 03.12.2015

Това варно мляко отровно ли е?
+1
Профилна снимка

Ученик

20:38 - 03.12.2015

Явно да....
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:38 - 04.12.2015

Здравей Мария, варното мляко като всяка силна основа има разяждащо действие - разгражда тъканите - кожа, лигавици.... Затова когато се работи с него е добре на ръцете да има ръкавици и да се пазят много очите от изпръскване...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:24 - 28.07.2015

Мога ли да попитам какво означава това СА(OH)2+
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:03 - 29.07.2015

Здравей, такова означение не е коректно. Може да е Са(OH)1+ и тогава е хидрокси калциев йон.
+4
Профилна снимка

Ученик

19:38 - 29.07.2015

Благодаря,Ви!
+2
Профилна снимка

Ученик

19:24 - 16.12.2015

и аз благодаря много
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:50 - 17.12.2015

Здравей, Йоан, и ние благодарим, че учите с Уча.се:).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:30 - 14.04.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:41 - 08.02.2015

Защо като искам да гледам някакъв клип от таблета ии телефона не мога ,,,,, платила съм ✳ :-)
+1
Профилна снимка

Ученик

15:40 - 18.02.2015

Защото или телефонът ти не поддържа този плеър или не знам , за тази цел си изтегли MX Player. :)
+4
Профилна снимка

Ученик

18:21 - 18.02.2015

Да, изтеглих го и вече мога да гледам глипове :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:21 - 25.01.2015

Много хубав урок.Благодаря! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:17 - 06.01.2015

много ми е тъпо получих 5 на теста защото сам написах главно О на основа и дисоциира с й
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:39 - 06.01.2015

Здравей Тодор, Не е възможно само заради тези грешки да имаш 5, допуснал си и други, химични грешки, за да ти е такава оценката. А колкото до правописа - това е момче, български език говорим и пишем и трябва да се знае :):):) Нищо, така, покрай химията, ще тренираме и правопис...
Профилна снимка

Ученик

21:41 - 06.01.2015

OK Благодаря :D ще запомня
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:41 - 04.12.2014

Благодаря за хубавия урок . !!! :) :) :) :) :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

11:41 - 28.12.2013

Ам, като за начало искрено ви благодаря за тези уроци. Учителката ми по химия е безнадеждна и не знаен как ще се оправям, ако не ви бях намерила. :D Обаче все още не мога да схвана. Давам пример с- Ca(OH)2 (извинете, не мога да пиша с индекси) + CO2 => CaCO3 + H2O. Каква е логиката, с която получаваме CaCO3 + H2O или това просто трябва да се назубри? Благодаря. с:
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:38 - 11.01.2014

Здравей, За сега, докато натрупате повече знания по химия, някои неща трябва да се учат както чуждите думи (зубрят). Трябва да знаеш, че основите взаимодействат с киселинни оксиди. Примери за киселинни оксиди, с които работите в 7 клас са CO2, SO2 и SO3. Когато имаш взаимодействие на основа с киселинен оксид се получава съединение от клас соли и вода. Това трябва да се знае. Каква обаче е солта, зависи от това кой киселинен оксид използваш. Формулата на солта обикновено се пише по следния начин - първо метала, после неметала и после с един кислороден атом повече, отколкото в оксида. Също трябва да знаеш, че и в трите соли групите след метала са двувалентни. И така, твоят пример: калциева основа и въглероден диоксид - солта ще е CaCO3 - първо метала, после неметала и кислород с един брой повече, отколкото в оксида. Ако основата е натриева основа, солта ще е Na2CO3 - тъй като натрият е от първа валентност, а карбонатната група СО3 е двувалентна.
+10
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:40 - 11.01.2014

Ако оксидът ти е SO2, а основата натриева, солта ще е Na2SO3 - нарича се динатриев сулфит и така. Дано съм помогнала поне малко :)
+8
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:09 - 19.12.2017

защо пак математика
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:51 - 20.12.2017

Здравей Максим, ето ти доказателство, че доста неща от математиката си трябват в другите науки, а и в живота. Не може да се плашиш, тук поне нещата са прости...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:21 - 06.02.2016

Благодаря уча се имам добър 4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:57 - 06.02.2016

Здравей Александър, браво, това също е успех! Но ще си супер, ако поучиш още малко, направиш още упражнения и следващия път изкараш поне 5! Пожелавам ти го от сърце!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:22 - 07.01.2016

Урокът е много добре обяснен и по-лесно разбираем. Благодаря Ви!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:01 - 19.12.2015

Какъв интересен урок толкова е интересен ала толкова е интересен че няма накъде
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:28 - 17.12.2015

Много добра учителка! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:42 - 18.12.2014

Страхотно видео
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:57 - 16.12.2014

Много хубав урок! Добре разказано! Продължавайте в същия дух!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:13 - 11.12.2014

Е добре де как солта е СаСо3 не е ли NаСL(натриев хлорид)
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:02 - 11.12.2014

Здравей Павлин, В химията има много голям клас съединения, които се наричат соли. Това са съединенията, в които има метал и остатък от киселина. В този клас съединения се включват стотици вещества - СаСО3, KNO3, Na2SO4, K3PO4, KCl, BaBr2 и много други. Едно от тези вещества в бита си наричаме сол, като разбираме готварска сол или съединението NaCl. Но в живота ни има още много соли...
+4
Профилна снимка

Ученик

11:35 - 14.12.2014

Добре благодаря за отговора:)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:18 - 09.12.2015

Minecraft?..................
-1
Профилна снимка

Ученик

16:43 - 11.01.2016

FuniHu,не мислиш ли,че коментара ти е малко неуместен?Не се обиждай,не искам да те обидя!:)
+1
Профилна снимка

Ученик

20:59 - 11.01.2016

lol4e
+2
Профилна снимка

Ученик

21:00 - 11.01.2016

Моля?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:11 - 29.11.2014

Уважавайте себе си и другите,пишете на кирилица!!!
-1
Профилна снимка

Учител

17:38 - 13.12.2014

ще пиша на китайски ако ща
+1
Профилна снимка

Ученик

22:24 - 24.12.2014

В България сме ;)
-3
Профилна снимка

Ученик

17:55 - 26.02.2015

ха ха ха :)
-1
Профилна снимка

Ученик

14:03 - 04.03.2015

Заради хора като Вас е такава България!!!!
-1
Профилна снимка

Ученик

18:39 - 04.03.2015

верно ли браво на мен
-4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:40 - 08.12.2014

Не мога да изгледам видеата до край.Първо се говори за едно после спира до средата пак започва.Защо? Пише Продължителност: 13 минути,а на мен Продължителността е 2:33 :( :( :(
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:06 - 08.12.2014

Здравей Роси, а ти заплати ли и активира ли достъпа си до сайта? Това, което гледаш са трейлърите...
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:57 - 22.02.2013

Има един въпрос как ще станат тези уравнения -1- KOH + ......... ----> KCl + .......... -2-Ba(OH)2 + ......... ----> BaCO3 + ...............
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:48 - 22.02.2013

Първото е лесно и ако си изгледаш видеото Съединения на алкалните метали ще си го направиш сама. Второто е по-трудно и затова ще ти помогна. Ba(OH)2 + СО2 ----> BaCO3 + Н2О. Опитвай да работиш повече самостоятелно, ако трябва гледай клипчетата по няколко пъти, докато успееш сама да си решаваш задачите. :)
+2
Профилна снимка

Ученик

12:13 - 24.02.2013

Добре благодаря много ще послушам съвета ви !!! :)) Но ако ми помогнете и за това KOH + ......... ----> KCl + .......... ще съм ви благодарна много !! :))))
Профилна снимка

Българин в чужбина

12:42 - 24.02.2013

KOH + HCl = KCl + H2O мисля, че е така :) не знам дали трябва да се изравнява :)
+7
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:43 - 25.02.2013

Да, Ерик, вярно е! Но е много лесно и всеки би следвало да може да го направи сам. Няколко пъти ви обърнах внимание, че при реакция на основа със солна киселина се получава сол хлорид, независимо каква е основата - натриева, калиева, калциева. Мислити повече, когато учите и се опитвайте не само да наизустявате фактите, а да схванете логиката на взаимодействията, а от там и на самата наука химия... :)
+8
Профилна снимка

Ученик

17:52 - 25.02.2013

Добре!Все пак мерси ! :))
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:51 - 03.12.2015

Може ли помощ за един въпрос: Как да получим NaCl от Na2O и NaOH?
-3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:41 - 04.12.2015

Здравей Мария, въпросът ти не е много коректен, затова ще се опитам да отговоря на това, което предполагам, че питаш. Само от Na2O и NaOH не можеш да получиш NaCl(имам предвид ако смесиш двете съставки)... Но от Na2O и NaOH поотделно със солна киселина няма никакъв проблем да получиш солта...Това ли питаш?
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:25 - 16.01.2014

hubav urok
-3
Профилна снимка

Ученик

01:26 - 03.09.2014

Уважавайте себе си и другите,пишете на кирилица!!!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:47 - 12.02.2014

Може ли да правите клипчетата малко по къси
-4
Профилна снимка

Ученик

12:10 - 29.11.2014

Ако ги правят по-къси няма да може да обяснят всичко!Също така според мен са достатъчно кратки,защото в училище ни го обясняваха около 20 минути и не мисля ,че в твоето училище е по-различно....
Профилна снимка

Ученик

17:03 - 02.12.2014

Как мога да видя цялото клипче, а не плеър .
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:12 - 02.12.2014

Здравей danita, За да гледаш всички над 3400 урока и упражнения в Уча.се трябва да заплатиш абонамент по твой избор.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

07:15 - 28.05.2014

,,Забавна"
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-5
Профилна снимка

Ученик

17:45 - 15.02.2013

Аз искам – Знание на Алкалните елементи благодаря предварително
-5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:25 - 15.02.2013

Това е разказвателен урок, който не изисква някакви специални обяснения. Може да се потрудиш и да го научиш сама :) Освен това би било хубаво да помолиш да се направи видео по някоя тема, не да изискваш това.
+9
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:44 - 15.02.2013

Искам на този урок -Химични съединения на алкалните елементи – (УПРАЖНЕНИЕ) Благодаря !!
-5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:26 - 15.02.2013

Много скоро ще има урок по тази тема.
+7
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:10 - 18.02.2013

Упражнението е вече тук!
+10
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:01 - 18.01.2015

Абсолютно нищо не разбирам... А не е да кажеш, че не съм добре с химията, даже имам 6 за срока. Много сложно се обяснява, изобщо не е развлекателно и приятно, както се обещава навсякъде, даже е по-зле от в училище, чудя се защо си дадох парите за тази глупост!
-6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:18 - 18.01.2015

Здравей Нането, Би ли задал/а 3 въпроса върху урока за неща, които не са ти ясни?
+2
Профилна снимка

Ученик

19:55 - 18.01.2015

Да, бих! 1) Защо при обяснението на формулата за калиевата основа при калиевите йони двойката седи до плюса на мястото на валентността, а не е като индекс пред самия калий, както е при хидроксида? Каква е и разликата? Същото е и при бариевата основа. 2) Защо при всички основи индексът след тях никога в уравнението не важи и за първия елемент, а само за хидроксида, както беше при калия, бария и другите? Това означава, че този индекс в долния им ъгъл важи само за хидроксида ли или има и друга причина? Мисля така, защото никога в полученото вещество пред съответния елемент не се поставя съответния индекс при уравняването. 3) Защо и при началното обяснение, когато разтвореният хидроксид се отъждествяваше с основата, се казваше, че тя дисоциира с метали с положителни йони, след като в самото получено вещество участва и самата основа, която в примерите, които бяха дадени, а сигурно и винаги, е с отрицателни йони? Така полученото вещество невинаги ще бъде с положителен характер, нали?
+5
Профилна снимка

Ученик

19:57 - 18.01.2015

В училище тези неща не сме ги учили и ги виждам за първи път тук и затова ми е странно, а не е обяснено защо се случва точно по този начин къде се поставят съответните неща, както пък бе в предишните уроци, които бяха по-добри.
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:35 - 18.01.2015

Здравей отново, Въпросите ти са много интересни. Разбирам трудността откъде идва и сега ще караме поред и ще разбереш нещата. Първо да се уточним, че Ca(OH)2 е калциева, а не калиева основа (КОН), има разлика, нали? Всяка основа се състои от йони - положителни за метала и отрицателни хидроксидни йони ОН-. Когато едно съединение във воден разтвор се разпадне с образуване на хидроксидни йони, то това показва, че то е основа. Металните йони може да са различни, но хидроксидни йони трябва да има винаги, за да е основа съединението. Броят на хидроксидните йони е различен в една основа и зависи от валентността на метала. За металите от ІА група, които са от първа валентност в основите им има само един хидроксиден йон, защото той е също от 1 валентност. Не така стои въпроса с металите от ІІА група - те са от втора валентност. Тогава за да имаме вярна формула на основата хидроксидните йони трябва да са два, което се записва с индекс след хидроксидните йони -Са(ОН)2, Ва(ОН)2.
+2
Профилна снимка

Ученик

21:41 - 18.01.2015

Добре, много благодаря за дългото и подробно разяснение, сега вече го разбрах. Като цяло натрият ми е по-труден, сега започнахме с хлора и той ми е по-лесен, не знам защо. Благодаря още веднъж, връщам си думите от първия ми коментар назад, де да можеше всички учители да обясняват с такова търпение и постоянство на учениците... :) Лека вечер! :)
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:45 - 18.01.2015

Когато една такава основа се разпадне на йони тя дава метални положителни йони, които когато са от втора валентност се означават със знак 2+ напр. Са2+ и два броя отрицателни хидроксидни йони, които при разпадането вече се означават с коефициент 2 пред самите йони 2ОН-. По този начин съединението калциева основа е електронеутрално - защото зарядът на положителните йони 2+ е равен на заряда на двата хидроксидни йона 2.1-.Самият начин на изписване на дисоциацията е такъв, че когато във формулата имаме индекс след хидроксидните йони Са(ОН)2= Са2+ + 2 ОН- той става коефициент пред самите йони, когато ги изписваме в уравнението след стрелката. Основа е цялото съединение - съставено от метални положителни йони и хидроксидни отрицателни йони. То е електронеутрално, защото винаги броят на положителните заряди на металния йон е равен на броя на отрицателните заряди на хидроксидните йони.
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:47 - 18.01.2015

Няма нищо, радвам се, че ти помогнах, винаги, когато нещо не разбираш питай, с удоволствие ще ти обясня:)
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:24 - 11.11.2013

videoto ne mi haresva daite oniq pi4 deto obqsnqva po matematika mnogo hubavo obqsnqva tiq lelki po himiq me prispivat
-10
Профилна снимка

Ученик

20:05 - 28.11.2013

Пич бсе пак са се постарали да го напражят нали даже по подробно по добре!!!
+5
Профилна снимка

Ученик

20:16 - 28.11.2013

Съжалявам за грешките.
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:01 - 22.02.2014

супер е видеото но коката не ме кефи
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-11
Профилна снимка

Ученик

10:49 - 23.11.2013

ne6to me drazni tova
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-16