Видео урок: Ковчежета на порция

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от видео урока! Регистрирай се, за да гледаш всички над 7400 видео урока в най-награждавания образователен сайт!
Регистрация
Уча се лого

За да гледаш целия видео урок, стани част от най‑награждавания образователен сайт в България!

Регистрирай се
08:26
3 745
81
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
В това видео ще се запознаем с великия драматург Уилям Шекспир. В една негова пиеса героинята Порция си избира жених с помощта на три ковчежета. Нашата цел е да разберем в кое о тях се намира нейният портрет.
Раздел:
Логически загадки
Ключови думи:
логически загадки, Уилям Шекспир, Хамлет, Ромео и Жилиета, Хенри VIII, венециански търговец, Порция,

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (81)
Профилна снимка
31.05.2014

Ученик

+14
много итересна загадка и видео
Профилна снимка
31.05.2014

Ученик

+5
относно загадката,мисля че в златното ковчеже горното е вярно,но долното не.В сребърното ковчеже и двете твърдения са верни.А в желязното ковчеже и двете са грешни.Верния отговор е.че портрета на Порция се намира в сребърното ковчеже.
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+4
Мисля,че златното ковчеже горното е вярно а долното не,а в сребърното ковчеже двете са верни,а жеязното ковчеже двете не са
Профилна снимка
02.06.2014

Ученик

+3
сребърното тъи като във всички други варианти се получава парадокс като този -портретът не е в желязното а в златното но златното тъи като в него има една истина значи не е в него,на кое да вярваме-премахваме този избор пробваме с варианта сребърното да има 2 истини значи портретът е в желязното но със сигурност не е в златното,добре де ама желязното и двата пъти казва че портрета не е в него -отново парадокс и остава златното да казва 2 истини -то казва че портрета е в сребърното сребърното казва че не е в златното -само тази истина е вярна и нея я казва и златното а желязното и двата пъти греши
Профилна снимка
02.06.2014

Ученик

+1
интересното е че никои преди мен не каза сребърният
Профилна снимка
02.06.2014

Ученик

+2
и впрочем това със 2те исти ни и едната истина не е ли последователно в смисъл иначе може всяко да е вярно-според мен са последователни
Профилна снимка
11.08.2015

Ученик

+3
Желязното е! Ако кажем че второто ковчеже е напълно вярно, първото е наполовина вярно, а последното е напълно грешно се получава точно.
Профилна снимка
05.07.2018

Ученик

0
сребърния е,Реджи!
Профилна снимка
31.05.2014

Ученик

+10
Мисля, че портретът е в желязното, сребърното е с изцяло верен надпис, желязното - с изцяло неверен, а златното - с един верен и един неверен.
Профилна снимка
31.08.2014

Ученик

+3
права си и аз мисля така
Профилна снимка
31.05.2014

Друг

+9
Според мен е в желязното ковчеже, защото ако приемем, че наистина е така, на златното пише "Портретът не е в това ковчеже." (вярно) "Портретът е в сребърното ковчеже." (грешно), на сребърното пише "Портретът не е в златното ковчеже." (вярно) "Портретът е в желязното ковчеже." (пак вярно), а на желязното пише "Портретът не е в това ковчеже (грешно) Портретът е в златното ковчеже." (пак грешно). Така има ковчеже с 1 вярно и 1 грешно, ковчеже с две верни и ковчеже с две грешни.
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+8
И аз стигнах до този извод. :)
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+6
портретът е в желязното ковчеже
Профилна снимка
31.05.2014

Ученик

+6
трябва да го решават само момчета
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

-6
:)))
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+1
И аз това си казах - аз не искам да се женя за нея!
Профилна снимка
02.12.2014

Ученик

0
о това е само видео урок. Хайде напрегнете си мозаците.
Профилна снимка
30.12.2014

Ученик

-4
сребърното е
Профилна снимка
17.02.2015

Ученик

+2
според мен е желязното. Погледнете по-нагоре моите коментари и ще видите :)
Профилна снимка
17.02.2015

Ученик

+2
И само да уточня, не направих всичко това, защото искам да се женя за нея, а за да помисля малко, защото който НЕ иска да решава и се заблуждава с други работи, явно е мързел. Съжалявам, ако съм ви обидила, но си е малко вярно ;)
Профилна снимка
03.12.2016

Ученик

+1
И според мен е в желязното, ако искате ще кажа моя начин на решаване. Уча.се , страхотен видео урок ! :)
Профилна снимка
03.09.2014

Ученик

+5
аз гласувам за всички положително защото дори и да не се познаваме пак трябва да си помагаме
Профилна снимка
02.06.2014

Ученик

+5
Портретът е в желязното ковчеже.
Профилна снимка
01.06.2014

Друг

+4
Да кажем, че надписите на златното ковчеже са верни, а те са "Портретът не е в това ковчеже", "Портретът е в сребърното ковчеже"=>единия надпис на сребърното ковчеже е верен, другия е грешен=>единия надпис на желязното е грешен, другия е верен=>не е в сребърното. На сребърното ковчеже надписите "Портретът не е в златното ковчеже", "Портретът е в желязното ковчеже" са верни=>единия надпис на златното ковчеже е верен, другия е грешен=>двата надписа на желязното ковчеже са верни=>портретът е в желязното. Надписите "Портретът не в това ковчеже", "Портретът е в златното ковчеже" са верни=>двата надписа на златното ковчеже са грешни=>двата надписа на сребърното са грешни=>не е в златното ковчеже.
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+4
Според мен обяснението ти е малко объркано (не знам другите как смятат), но все пак си напълно права.
Профилна снимка
29.01.2015

Ученик

+1
Аз по 100% същия начин го разписах!
Профилна снимка
17.02.2015

Ученик

+2
според мен е в желязното, защото когато изгледах този урок реших да си ни начертая в къщи! А ето и моите уточнения: Първо реших да предположа, че портеретът е в златното ковчеже - значи първият надпис на златния ковчег не е верен. Вторият надпис също не е верен, което значи, че това ковчеже е с два ГРЕШНИ отговора. Което означава, че едно от другите две ковчежета има два верни, а другото - един верен и един грешен отговор. Надписите на сребърното са грешни (и двата), което означава, че портретът не е в Златното ковчеже. След това предположих, че е в сребърното, защото не е в златното - Започнах от надписите на златното - първият е верен, а вторият - грешен (а в инструкциите на Порция има такова условие). След това погледнах "лепенките" на сребърното - там има един верен и един грешен. Тази инструкция се повтаря, за това не е и в сребърното. Ще продължа коментара си в коментарите, защото тук няма място, на което да допълня моят отговор
Профилна снимка
17.02.2015

Ученик

-1
Остана да направя чертеж и на желязното - Надписите на златното ковчеже са един грешен и един верен, на сребърното - два верни, а в желязното - два грешни. Това означава, че портретът е в ЖЕЛЯЗНОТО ковчеже, защото всички условия за изпълнени :)
Профилна снимка
29.01.2015

Ученик

+2
Ето го моето разписване за което стигнах до отговора, че портрета е в желязното ковчеже. Надявам се да ми се разчита, там където е подчертано значи него съм предположила. В 1 вариант малко го коригирах, и само там съвпадна условието!
Профилна снимка
02.06.2014

Ученик

+2
Аз, по метода на пробата, достигнах, че отговорът е ,,желязното кофчеже,,, защото в сребърното и двете са верни, следователно желязното и двете са неверни, а в златното горния надпис е верен, а долния, неверен :))
Профилна снимка
10.12.2015

Ученик

+1
познах загадката йес
Профилна снимка
02.12.2015

Ученик

+1
Аз мисля че портрета на Порция е в сребърното ковчеже.В сребърното ковчеже и двете твърдения са верни,а в желязното ковчеже и двете са грешни.В златното горното е вярно а долното грешно.
Профилна снимка
04.06.2014

Ученик

+1
В златното ковчеже горното твърдение е вярно,но долното - не е. В сребърното ковчеже и двете твърдения са верни. В желязното ковчеже и двете са грешни. Мисля че, портрета на Порция се намира в сребърното ковчеже.
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+1
На златното - първият е грешен, а вторият е верен; на сребърното - и двата са верни; и на желязното - и двата са грешни. Портретът е в златното ковчеже.
Профилна снимка
02.06.2014

Ученик

+2
Щом на желязното и двата са грешни, а единия гласи ,, портрета не е тук,, следователно е точно там
Профилна снимка
02.06.2014

Ученик

+3
Именно! :D
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+1
длъжен съм да отбележа, че Хамлет не се пише Хмлет (горе в ключовите думи)
Профилна снимка
31.05.2014

Ученик

+1
Отговорът е златното, защото ако на златното ковчеже и двата надписа са верни следва , че портретът е в сребърното ковчеже , на сребърното горния е верен , а долния е грешен , но и в желязното е абсолютно аналогично => не става Ако пък на сребърното ковчеже и двата надписа са верни => портретът е в желязното , в желязното и двете са грешни , но на златното също и двете ще са верни => не е и така и от тук следва, че на желязното ковчеже и двата надписа са верни => портретът е в златното ковчеже! Мисля , че бях достатъчно изчерпателен и , ако обяснението ми ви е харесало просто ми сложите идно харесвани , благодаря !
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+3
Странно е, че на две места си написал "и", вместо "е". Аз обикновено пиша "е" вместо "и".
Профилна снимка
01.06.2014

Ученик

+3
Относно твоя отговор: Но така излиза, че и златното, и сребърното са изцяло грешни!
Профилна снимка
06.10.2018

Ученик

0
В желязното ковчеже е. Тогава в златното ковчеже първото твърдение е вярно, а второто невярно, в сребърното и двете твърдения са верни, а в желязното - неверни.
Профилна снимка
14.09.2018

Ученик

0
Аз не съм име мисля да се женя за жена! :DDD
Профилна снимка
14.09.2018

Ученик

0
О извинете. "И не" а не "Име".
Профилна снимка
05.07.2018

Ученик

0
мисля че в златното ковчеже и горното е вярно,и долното.В сребърното ковчеже и двете твърдения са неверни.А в желязното ковчеже горното е вярно,а долното не е .Верния отговор е.че портрета на Порция се намира в сребърното ковчеже.
Профилна снимка
13.05.2018

Родител на ученик

0
Според мен, портретът е в желязното ковчеже, защото в златното едното е вярно, едното не е; в сребърното и двете са верни, а в желязното и двете са грешни.
Профилна снимка
28.01.2018

Ученик

0
в златното
Профилна снимка
12.01.2018

Родител на ученик

0
Портретът е в златното ковчеже защото само при него Всичко отговаря на указанията
Профилна снимка
14.12.2017

Ученик

0
според мен е желязнотолДругите имат парадокс
Профилна снимка
14.12.2017

Ученик

0
се пол учава
Профилна снимка
17.06.2017

Ученик

0
Портретът е в желязното ковчеже
Профилна снимка
20.05.2017

Ученик

0
Според мен портретът е в металното ковчеже.
Профилна снимка
27.03.2017

Родител на ученик

0
то е в сребърното ковчеже
Профилна снимка
06.03.2017

Ученик

0
В златното е.
Профилна снимка
07.02.2017

Ученик

0
От Уча.се ли измислят загадки
Профилна снимка
18.12.2016

Ученик

0
На златното ковчеже има един верен надпис и той е „Портретът не е в това ковчеже”. На сребърното ковчеже и двата надписи са верни, а на желязното и двата - грешни. Портретът се намира в желязото ковчеже.
Профилна снимка
10.12.2016

Ученик

0
Според мен горното твърдение на златното ковчеже е вярно, а долното-грешно, на сребърното ковчеже и двете са верни, а на желазното ковчеже-и двете грешни. Мисля, че портретът е в желязното ковчеже. :-*
Профилна снимка
25.10.2016

Ученик

0
Портретът е в СРЕБАРНОТО ковчеже!
Профилна снимка
18.10.2016

Ученик

0
Според мен грешните надписи си на златното ковчеже, първия върху сребърното ковчеже е верен останалите два върху желязното ковчеже.
Профилна снимка
14.10.2016

Ученик

0
портрета е в желязното
Профилна снимка
14.10.2016

Ученик

0
сряда е
Профилна снимка
25.07.2016

Ученик

0
Мисля че е в желязното ковчеже
Профилна снимка
26.01.2016

Ученик

0
Златното ковчеже-2 верни надписа.Сребърно-1.Желязно-0.
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

0
В сребърното ковчеже
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

0
и двата пъти
Профилна снимка
25.10.2015

Ученик

0
Сребърното е вярно, желязното е грешно, златното има 1 вярно и 1 грешно, а бъдещия ѝ любовник е научкал, че портретът е в желязното ковчеже!
Профилна снимка
13.10.2015

Ученик

0
Mисля че е в желязното понеже е богата и сигурно си мисли че те мислят че е в най скъпото и за това е направила в най евтиното ↪:-)
Профилна снимка
08.10.2015

Ученик

0
v zlatnoto ima 1veren i 1neveren v gelqznoto e portreta
Профилна снимка
02.10.2015

Ученик

0
Сребърното е вярно, желязното е грешно, златното има 1 вярно и 1 грешно, а бъдещия ѝ любовник е научкал, че портретът е в желязното ковчеже!
Профилна снимка
28.03.2015

Ученик

0
Аз от къде да знам,
Профилна снимка
31.07.2014

Ученик

0
1-желязно 2-желязно
Профилна снимка
23.01.2015

Ученик

-1
Сребърното,защото на златното пише ,че портретът не е в това ковчеже,а в сребърното ,на което пише ,че портретът не е в златното,което го изключва,а че е в желязното,но то твърди ,че не е там,а в златното,но сребърното му противоречи затова остава само сребърното ;)
Профилна снимка
03.09.2014

Ученик

-2
Супер.
Профилна снимка
14.03.2015

Ученик

-3
В сребърното ковчеже е
Профилна снимка
29.10.2014

Ученик

-4
В златното ковчеже.
Профилна снимка
27.10.2014

Ученик

-4
Съгласна съм с Мария.
Профилна снимка
09.11.2014

Ученик

-6
в златното
Профилна снимка
09.11.2014

Ученик

-6
не може в другите 2
Профилна снимка
24.12.2014

Ученик

-3
suglasna sonic
Профилна снимка
13.02.2015

Ученик

-4
в златното ковчеже
Профилна снимка
17.02.2015

Ученик

-1
в желязното е ;)
Профилна снимка
24.03.2018

Ученик

-1
в второто
feedback
feedback