Видео урок: Сферични огледала. Вдлъбнати огледала

07:32
12 410
72
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Супер разбираем видео урок по физика за 7. клас за сферичните и вдлъбнати огледала! Как фенерите успяват да светят право напред? А какво са сферичните и вдлъбнатите огледала? Какви биват те и кои са елементите им? Тук ще откриеш отговорите на тези важни въпроси. Хайде, пускай урока и се подготви за училище!
Раздел:
Светлина и звук
Ключови думи:
Сферично огледало, изпъкнало огледало, вдлъбнато огледало, главна оптична ос, фокус, радиус, събирателно огледало

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (72)
Профилна снимка
10.01.2014

Ученик

+41
А добре, а какъв е принципът на смешните огледала, при които изглеждаме нелепо?
Профилна снимка
22.01.2014

Ученик

+26
Някаква конспирация сигурно :-)
Профилна снимка
22.01.2014

Ученик

+19
Дифузно отражение.
Профилна снимка
07.03.2014

Учител

+34
Дифузно отражение означава разсеяно отражение. Дифузно отразяват грапави, матови повърхности, както и повечето предмети около нас, стига да не са с огледални повърхности. Смешните (кривите) огледала са огледала, които са части от криви повърхнини. Кривините преливат една в друга и ако от едната се получава умален образ, от друг- увеличен, разнообразно деформирани- според кривината на повърхността, може да се получи и обърнат образ. Вида и размерите на образите може се изменят при приближаване или отдалечаване от огледалото.За съжаление на любознателните в тази учебна програма е отпаднал въпросът за образите от сферичните огледала, иначе всеки, който се запознае с него, се убеждава, че "смаляването", "увеличаването" и изобщо деформацията на образите зависи от кривината на огледалото (от радиуса на кривината) и от разстоянието на което предметът застава пред огледалото. Но не тъгувайте, вземете една лъскава лъжица и се позабавлявайте с образите, които се получават от нея.
Профилна снимка
07.03.2017

Ученик

+1
значи така работят и лупите?
Профилна снимка
13.03.2017

Учител на Уча.се

+2
Здравей, Мартин! Има разлика между принципа на получаване на образ с огледала и с лупи (лещи). Огледалата отразяват светлината, а лупите я пречупват.
Профилна снимка
18.03.2017

Ученик

-12
Са разбра ли мартине
Профилна снимка
19.03.2017

Ученик

0
Да, разбрах
Профилна снимка
16.01.2014

Ученик

+15
Мерси Уча.се благодарение на вас научих урока още след първото гледане. Ако ви нямаше сега още щях да си седя пред учебника и да се чудя как да разкажа урока :)
Профилна снимка
19.02.2014

Ученик

-7
super e :)))))
Профилна снимка
11.03.2015

Ученик

+6
КИРИЛИЦА
Профилна снимка
11.01.2015

Ученик

+14
Благодаря ви много за видеатата, които качвате. Много просто, лесно и интересно е преподаден. Дори ми в приятно да си уча урока така.
Профилна снимка
17.01.2014

Ученик

+12
Супер е ( за урока говоря)!
Профилна снимка
24.02.2014

Ученик

+10
уроците в уча.се са страхотни,но напражете един и за смешните огледала :)
Профилна снимка
24.02.2014

Ученик

-1
направете*
Профилна снимка
21.01.2014

Ученик

+7
Много ми помогна.
Профилна снимка
05.01.2015

Друг

+6
Само един въпрос защо когато гледам видеото и изречението което е казано ми го повтаря
Профилна снимка
06.01.2015

Администратор

+5
Привет, Христо! В кой случай ти го повтаря? Ако опиташ сега отново, пак ли се получава?
Профилна снимка
11.01.2015

Друг

+1
на видео, което не съм гледал се получава така
Профилна снимка
12.01.2015

Администратор

+3
Как така не си го гледал, а се получава така? :)
Профилна снимка
12.01.2015

Друг

-2
сега гледам урока за лещи аз не съм го гледал защото сега го стигнахме и по средата на видеото ми се повтарят някои думи примерно разсейвателна леща и пак разсейвателна леща
Профилна снимка
12.01.2015

Администратор

+2
Разбирам... А след това като си пуснеш пак урока появява ли се същата ситуация?
Профилна снимка
12.01.2015

Друг

-2
Не
Профилна снимка
12.01.2015

Друг

0
Да пак се получи сега Мерси, че поне ми отговори може би е от интернета ми
Профилна снимка
13.01.2015

Администратор

+3
Като има нещо, драсвай и винаги сме тук, Христо :)
Профилна снимка
15.02.2015

Ученик

+1
От интернета ти е (връща ти го с няколко секунди назад) знам защото и на мен ми се случва
Профилна снимка
11.03.2015

Ученик

-4
neta vi e slab za tova
Профилна снимка
16.01.2014

Ученик

+5
нямах си никаква представа,но сега имам благодаря ви много!
Профилна снимка
11.03.2014

Ученик

+4
Супер урок , но в нашия учебник е малко по-различен връхната ни точка е Р , но иначе е много добре обяснено , благодаря :)
Профилна снимка
12.02.2014

Ученик

+4
Наистина много ми помогна... в часовете едва ли не дремех и сега като утре имаме тест така се отчаях... защото нищо не разбирах, но досега! Всичко ми стана ясно.
Профилна снимка
30.01.2014

Ученик

+4
Благодаря, урокът е страхотен! : )
Профилна снимка
07.01.2015

Ученик

+3
За пореден път казвам, че този сайт ме отървава от мъките. В училище нашата госпожа по физика е чалната и не помни нито до кой урок сме стигнали, нито докато обяснява урока помни до къде е стигнала.
Профилна снимка
20.07.2016

Родител на ученик

-5
Имаш ли някаква идея каква може да е причината за това състояние на вашата госпожа? Изключваш ли възможността и вашия клас да има някакъв принос?
Профилна снимка
15.03.2014

Ученик

+3
Благодаря за урока! Нашият учебник е по- различен, но пак много ми помогна!
Профилна снимка
23.06.2015

Ученик

+1
Сега разбрах как се правят лазерите!
Профилна снимка
10.03.2014

Ученик

+1
Той не е ли за всички?????
Профилна снимка
10.03.2014

Друг

+17
За всички е този сайт, но изглежда че екипът има проблеми с разноските и се нуждаят от нас. За да могат да направят уроците им трябват пари, а те явно са изхарчили всички свои спестявания и затова ни молят да помогнем и ние малко за направата на уроците. Едва ли и на тях им е приятно да ни карат да плащаме, но така само ще забавим процеса на уроците и няма да си научим уроците. По 5 урока на месец ли искаш да качват или по 5 урока на ден? Аз предпочитам второто и за да мога да помогна на себе си, ще помогна и на тях с каквото мога. Трябва да дадеш нещо от себе си, за да получиш нещо което може да ти помогне в живота.
Профилна снимка
09.04.2014

Ученик

+3
Абсолютно вярно!!!
Профилна снимка
19.03.2018

Ученик

0
як урок!!!
Профилна снимка
13.01.2018

Ученик

0
урока е хубав
Профилна снимка
26.03.2016

Ученик

0
Здравейте, много бих искал да разбера защо при лазера нямаме струя на светлина а само една точка, как така светлината не се разпръсква? При фенера се получава струя светлина която се вижда, но при лазера как е?
Профилна снимка
31.03.2016

Друг

+2
Здравей, Онур, много хубав въпрос :). Причните за това са няколко, като основната е, че лазерите са спецално направени, за да разпространяват само един цвят светлина в една много тясна линя, докато при фенерите искаме точно обратното - той да "разпръсква" светлина, за да освети по-добре това към което го насочим. Тоест, въпреки че и двете устройства излъчват светлина, те са създадени с различни цели и съответно имат съвсем различен начин на действие и конструкция.
Профилна снимка
31.03.2016

Ученик

-1
Благодаря!
Профилна снимка
05.01.2018

Ученик

-1
Дифузно отражение означава разсеяно отражение. Дифузно отразяват грапави, матови повърхности, както и повечето предмети около нас, стига да не са с огледални повърхности. Смешните (кривите) огледала са огледала, които са части от криви повърхнини. Кривините преливат една в друга и ако от едната се получава умален образ, от друг- увеличен, разнообразно деформирани- според кривината на повърхността, може да се получи и обърнат образ. Вида и размерите на образите може се изменят при приближаване или отдалечаване от огледалото.За съжаление на любознателните в тази учебна програма е отпаднал въпросът за образите от сферичните огледала, иначе всеки, който се запознае с него, се убеждава, че "смаляването", "увеличаването" и изобщо деформацията на образите зависи от кривината на огледалото (от радиуса на кривината) и от разстоянието на което предметът застава пред огледалото. Но не тъгувайте, вземете една лъскава лъжица и се позабавлявайте с образите, които се получават от нея.
Профилна снимка
18.03.2017

Ученик

-1
Многооо бесен урок ама много бесен и сочен
Профилна снимка
07.03.2017

Ученик

-1
не мога да разбера урока
Профилна снимка
08.03.2017

Администратор

+1
Здравей, Мартин! Кое е трудно за теб? Попитай, каквото поискаш и учителката по физика ще ти помогне да разбереш урока. :)
Профилна снимка
08.03.2017

Ученик

+1
вече го разбрах,трябваше да го прочета още няколко пъти :)
Профилна снимка
09.03.2017

Администратор

+1
Браво на теб! Ако имаш въпроси, питай и ще ти помогнем. :)
Профилна снимка
18.01.2017

Учител

-1
Благодаря за прекрасните видео уроци! Наистина са полезни, дори в часовете. Смятам, че упражненията са много полезни за разбирането на дадена тема. Поздрави на екипа Ви. Л. Власакова
Профилна снимка
18.01.2017

Учител

-1
Принципът на смешните огледала е комбинация от видовете сферични /вдлъбнато и изпъкнало огледала, някъде свързани и с плоско/. Така това, което се вижда ту е голямо или пък малко... и ето я смешката. :)
Профилна снимка
04.01.2014

Ученик

-1
При нас връх е точка Р.
Профилна снимка
20.07.2016

Родител на ученик

-1
Споделянето на нещо от някого не е причина да му си дават отрицателни лайкове!
Профилна снимка
08.06.2016

Ученик

-2
Вдлъбнато сферично огледало е част от сфера с център О. Разстоянието от фокуса F на огледалото е 40 см. Колко е радуса на кривината на огледалото?
Профилна снимка
08.06.2016

Ученик

-2
Много Ви моля ПОМОГНЕТЕ!!!! От тази задача зависи оценката ми за срока!
Профилна снимка
20.07.2016

Родител на ученик

-2
R = 2.f = 2.40 = 80 sm=
Профилна снимка
24.03.2016

Ученик

-2
Здравейте, много бих искал да разбера защо при лазера нямаме струя на светлина а само една точка, как така светлината не се разпръсква? При фенера се получава струя светлина която се вижда, но при лазера как е?
Профилна снимка
25.01.2016

Ученик

-2
Страхотен урок
Профилна снимка
19.01.2016

Ученик

-4
Hubav urock no kato cheli absolytno vsichki koito pishat comenari sa infantilni
Профилна снимка
15.04.2014

Ученик

-4
7:02 Знам, че това което ще питам е по-скоро въпрос по математика, но щом спуснатия радиус е перпендикуляр, то ако изрежем 1/4 от една окръжност, няма ли да се получи триъгълник с 3 прави ъгли? Нали се получава един прав ъгъл при точка О м/у двата радиуса, и перпендикулярите си образуват 2 други прави ъгли? |. | |._____.)
Профилна снимка
02.05.2014

Ученик

+2
това не е триъгълник защото имаме 2 прави и 1 крива
Профилна снимка
05.07.2013

Ученик

-15
tazi tema e mnogo interesna i zadulbochena
Профилна снимка
10.12.2013

Ученик

+17
да, прав си, но преди да напишеш коментар прочети и виж, че са те помолили да пишеш на КИРИЛИЦА!!!
Профилна снимка
13.01.2014

Друг

-8
Super :))
Профилна снимка
22.01.2014

Ученик

+6
Много готин урок :-)
Профилна снимка
30.01.2014

Ученик

+3
Благодаря, урокът е страхотен! : )
Профилна снимка
24.02.2014

Ученик

+3
денис той не е видял дори че е написал коментар
Профилна снимка
24.02.2014

Ученик

-2
,че*
Профилна снимка
23.10.2016

Родител на ученик

-1
от точката на фокуса не тръгват ли лъчи и о този начин (< .така светлината не е много насочена
Профилна снимка
23.10.2016

Родител на ученик

-2
по*
Профилна снимка
10.03.2014

Ученик

-16
Защо за бога трябва човек да има абонамент в сайта за да го ползва????
Профилна снимка
08.04.2014

Ученик

+11
Защото и учителите са хора. Сайта се издържа от техните спестявания, държавата и една стотинка не им дава. Колко урока са направили на добра воля без да искат нищо вече две години. Нормално е да направят сайта платен.
feedback
feedback