Упражнение: Електрически вериги. Задачи - част 1


Описание на упражнението

Онлайн упражнението „Електрически вериги. Задачи - част 1“ по физика за 7. клас ще ви помогне да проверите и затвърдите знанията си по темата. В него са включени разнообразни по вид, съдържание и сложност въпроси. Какви закономерности за електрическите вериги сте изучили? Можете ли да ги прилагате в различни ситуации? Тестът ще ви помогне да придобиете сигурност при подготовкатата ви по темата „Електричество и магнетизъм“. Така ще си гарантирате отлични оценки в училище. Желаем ви приятни и ползотворни минути с упражнението!

За да разбереш как да направиш упражнението,
регистрирай се в Уча.се:


Въпроси: Общ брой точки: 100
5т. 1. Подредете правилно частите на изречението, за да получите вярно твърдение.
  • Указание: Посоката на тока е противоположна на посоката на движение на електроните.
5т. 2. Амперметърът се свързва така, че през него и всички останали елементи трябва да тече един и същ ток.
  • Вярно ли е, че амперметърът се свързва успоредно в електрическата верига?
5т. 3. Кой израз се отнася за успоредно свързани консуматори?
5т. 4. Кой израз се отнася за напрежението на последователно свързани източници?
5т. 5. При успоредно свързани консуматори общият ток се разделя и част от него минава през единия консуматор, а останалата част - през другия.
6т. 6. Амперметърът A2, показан на фигурата, измерва ток 3 А. Какъв ток измерва амперметърът A1?
6т. 7. Волтметърът V1, показан на фигурата, измерва напрежение 2 V. Какво напрежение измерва волтметър V1?
6т. 8. Два резистора са свързани успоредно. Първият резистор е със съпротивление R1=8\Omega , а вторият има съпротивление R2=12\Omega . Колко е еквивалентното съпротивление?
  • Указание: Не забравяйте да приведете под общ знаменател.
6т. 9. Два резистора са свързани последователно. Първият резистор има съпротивление 15 Ω, а вторият е със съпротивление 30 Ω. Колко е еквивалентното съпротивление?
6т. 10. Еквивалентното съпротивление на два последователно свързани консуматора с еднакви съпротивления е 18 Ω. Какво е съпротивлението на всеки от консуматорите?
6т. 11. Какво е напрежението върху всяка една от лампите на фигурата?
  • Указание: Общото напрежение от двете батерии се разпределя по равно върху лампите.
6т. 12. Какво е напрежението върху всяка от лампите на фигурата?
  • Указание: Общото напрежение на батериите е колкото напрежението на всяка батерия. То се разпределя по равно върху всяка лампа.
11т. 13. В кой от отговорите са дадени верните стойности на съответните токове?
11т. 14. В електрическа верига са свързани последователно две еднакви лампи. При напрежение 4 V на източника през лампите протича ток 2 А. Какво е съпротивлението на всяка от лампите?
  • Указание: Чрез закон на Ом пресметнете общото съпротивление на лампите. След това намерете съпротивлението на всяка от лампите.
11т. 15. Какво е показанието на амперметъра от фигурата?

За да направиш упражнението, регистрирай се в Уча.се:

Коментирай

За да коментираш това упражнение, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

18:53 - 12.02.2017

Бихте ли ми обяснили 13 задача! 14 задача отговора е 2ома нали?
+1
Профилна снимка

Администратор

14:50 - 13.02.2017

Здрасти, Асен! Разбира се, че ще ти помогнем. Кажи ми само ти как реши 13-та задача?
+2
Профилна снимка

Ученик

18:01 - 13.02.2017

Не я реших.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

21:09 - 23.02.2018

Отличен 6.00
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:56 - 02.12.2017

Въпрос 13 не е поправен. На схемата I1+I2 =I , верният отговор е а=1.2А +в=0.2А =с=2А , а в предложения с=4А
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:17 - 05.12.2017

Здравей, Теодор! Ето как се решава задачата: а) I2=I-I1=2A-200mA=2A-0,2A=1,8A ; b) I1=I-I2=600 mA-0,4A=0,6A-0,4A=0,2A=200mA ; c) I=I1+I2=3,5A+500mA=3,5A+0,5A=4A.
-1
Профилна снимка

Ученик

22:37 - 05.12.2017

Здравейте! На въпрос 13 добавете Указание: Заместете с предложените във всеки отговор числени стойности на а),b) и c) съответните места а, b и c на таблицата. След това изчислете дали общия ток I e равен на сбора от разклонените токове I1 и I2.
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:44 - 09.11.2016

Здравейте, аз мисля че на 13 въпрос има грешка, защото 0,2А няма как като се съберат с 1,8mA да се получи 2А. Също така и на 14 въпрос отговорът е 2 ома а не 1, защото 4 : 2 = 2. Поправете ме ако греша. Благодаря.
Профилна снимка

Друг

10:34 - 15.11.2016

Здравей, Пепстър! Въпрос 13 е поправен - супер си, че ни каза, благодарим ти! Колкото до въпрос 14, той е наред, така че погледни го пак внимателно. ;)
Профилна снимка

Ученик

11:35 - 22.11.2016

Много Ви благодаря!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

16:52 - 28.08.2016

Твоята оценка е: Това се казва отлично постижение! Абсолютно заслужени точки! Уча.се се гордее с теб, STEF! Брой точки: 100 / 100 Сподели резултата си: отличен 6.00
Профилна снимка

Ученик

20:55 - 27.11.2017

Не си ли малко стар за този сайт :D
Профилна снимка

Родител

22:53 - 27.11.2017

Не си ли твърде "зелен" за този сайт? :D
Профилна снимка

Ученик

21:25 - 28.11.2017

Не, червен съм :D
Профилна снимка

Родител

21:57 - 28.11.2017

Поставил съм думата зелен в кавички, което означава че трябва да я разбираш не в пряк, а в преносен смисъл. Естествено-червените плодове(ако не са изкуствено боядисани) са узрели. Така е и със зрелите хора. Те не делят хората по възраст, а по знания и умения. И по ползата която допринасят за други хора. За моето присъствие на сайта имам санкцията на ръководството на сайта. Попитай него, а не мен!
Профилна снимка

Ученик

22:18 - 28.11.2017

Ами и аз това имах предвид, че съм ''узрял'' тоест червено.
+1
Профилна снимка

Ученик

22:18 - 28.11.2017

Не съм бебе :P
+1
Профилна снимка

Родител

22:55 - 28.11.2017

Разбира се, че не си бебе. Бебетата не носят очила. А какво ти даде основание да си мислиш, че съм "малко стар за този сайт"?
Профилна снимка

Ученик

08:54 - 29.11.2017

Не нося очила.
+1
Профилна снимка

Родител

09:41 - 29.11.2017

Така си и помислих. Но харесваш да приличаш на възрастен, в което няма нищо лошо. На твоята възраст аз бях измислил да повдигам веждите си нагоре, за да наподобявам набръчканото чело на възрастните. Защо не отговори на въпроса ми? Това е неуважение към опонента - нещо което културните-възрастни не правят!
Профилна снимка

Ученик

21:41 - 04.12.2017

Отговарям- защото сайта е за ученици.
-1
Профилна снимка

Друг

17:50 - 14.02.2018

На мен например сайта много ми харесва,аз също не съм ученик,но се подготвям за кандидатстудентски изпити.Човека на никого не е навредил,какво лошо има в това да упражниш знания?
+1
Профилна снимка

Ученик

10:01 - 17.02.2018

Между студент и пенсионер има голяма разлика :D
Профилна снимка

Ученик

10:01 - 17.02.2018

Аз не искам спорове, просто казвам.
Профилна снимка

Родител

10:45 - 17.02.2018

Стилиан-чо, направил си велико откритие! Браво! Супер! ;) А случайно да си чувал, че има всякакви пенсионери, в т.ч. и Пенсионери-студенти-студенти? "...просто казвам."
+1
Профилна снимка

Ученик

15:55 - 17.02.2018

Е, няма лошо пенсионерите да си уплътняват времето, все пак те не правят нищо по цял ден.
-1
Профилна снимка

Родител

16:44 - 17.02.2018

Здравей Стилиан, Виждам, че добре си „усвоил РАЗЛИЧИЯТА“ между хората на възрастов принцип. Кажи ми сега, ако (обичаш/можеш), Кое е ОБЩОТО между ВСИЧКИ възрастови групи? Пишеш, че пенсионерите не правят нищо по цял ден. А когато родителите са на работа, кой сменя памперсите на бебетата, кой приготвя храната за цялото семейство, кой се грижи за децата с увреждания, които не могат да се самообслужват, кой ти приготвя леглото и те слага да спиш, кой се грижи за тебе когато си болен, и много други КОЙ? Според тебе това НИЩО НЕПРАВЕНЕ ли е или не? И още един въпрос ме занимава. Ако обичаш отговори и на него. Как разбра, че пенсионерите са безполезни хора? Ти сам ли го измисли, или някои ти подсказа?
+1
Профилна снимка

Ученик

17:00 - 17.02.2018

Първо- това, което избори го правят родителите ми, а не баби и дядовци. На вторият ти въпрос къде видя да ги наричам безполезни хора? Или просто си чешаш клавиатурата?!
Профилна снимка

Ученик

17:30 - 17.02.2018

Това за децата с увреждания го изключвам, но другите неща като например когато съм болен аз или брат ми то родителите ми си взимат отпуск и ме/го гледат. Това, което ти изброи , че правят пенсионерите са едно на милион. Повечето си седят вкъщи и си чоплят носа.
Профилна снимка

Родител

18:39 - 17.02.2018

Не виждам смисъл да продължавам дискусията защото тя става безполезна когато се води с некоректен опонент. Ти не ми отговори на няколко въпроса, ключов от които е: " Кое е ОБЩОТО между ВСИЧКИ възрастови групи? Надявам се ползвателите на сайта да оценят по достойнство становищата на двамата в тази дискусия!
Профилна снимка

Ученик

10:13 - 18.02.2018

Общото е, че живеем на една планета.
Профилна снимка

Родител

11:58 - 18.02.2018

Това е вярно, както е вярно че всички живеем в една и съща слънчева система и в една и съща галактика. Но аз нямам предвид такива големи общности, а нещо по-близко до живота. Това, че всички сме Homo sapiens - РАЗУМНИ човеци - което ни отличава от животните. БОГ – абсолютът, създателят на всичко видимо и невидимо, ни е надарил с разум, и ни е дал право да го използваме по своя воля, като отговаряме пред него за делата си! Разумният човек не би дори и помислил да противопоставя някоя от възрастовите групи на друга такава. Ти обаче го правиш. Доказателство са твоите коментари. Ти „не искаш спорове, просто казваш“ : „Повечето(от пенсионерите) си седят вкъщи и си чоплят носа.“ Това е сериозно неуважение към едно поколение, което Бог е пожелал да го има и то е факт, въпреки презрението ти към него. Ти си завършен егоист! Въобразяваш си, че като за тебе се грижат родителите ти, няма много други деца, за които поради заетост на родителите им, за тях се грижат хора от третата възраст. Т
+2
Профилна снимка

Родител

12:01 - 18.02.2018

Това е неуважение и към родителите ти, които след 30-тина години ще бъдат пенсионери. Това е неуважение и към самият теб, защото ако доживееш до пенсионна възраст, и теб самият те очаква съдбата на пенсионера!
Профилна снимка

Администратор

16:08 - 26.02.2018

Здравейте! Виждам, че дискусията тук е в застой. Помислих известно време какво да ви кажа Стилиан и Stef, защото според мен и двамата имате право и същевременно има нещо, което е важно да имате предвид. Разбира се, че всеки има право да посещава Уча.се и да използва всякакви образователни средства. Човек се учи цял живот и желанието за научаване на нови неща е повод за възхищение. Това, което трябва да съобразим, е именно това, че хора от различни възрасти използват Уча.се и така както проявяваме уважение към най-близките си хора, така трябва да уважаваме и всеки друг човек. Само като показваме взаимно уважение, от дискусии като вашата би могло да има полза. Използването на нападателни изрази събира фокуса върху тях и отклонява вниманието. Затова ви моля да взимате предвид, че хора от различни възрасти използват Уча.се и да се фокусирате върху съществените неща, а именно получаването на нови знания.
Профилна снимка

Родител

16:39 - 26.02.2018

Споделям такова разбиране за поведението на участниците в сайта уча.се. За доказателство ви връщам към един мой коментар от преди две години!
Профилна снимка

Родител

16:41 - 26.02.2018

STEF Родител 10:28 - 15.02.2015 semion, venko и другите, според мен абсолютно сте прави. "Уча се" е много полезен сайт, поради което и аз съм негов ползвател. Моят съвет обаче е, да не пренебрегвате и часовете в училище. Така ще си осигурите и повече свободно време за игра. Не забравяйте също, че и вашата учителка е човек с емоции като вашите. Ако вие се отнасяте с пренебрежение към нейния труд(уроците в час), познайте как тя ще се отнася към вас и оценките които ви поставя? Целият живот е едно непрекъснато училище - учиш се от някого и предаваш знанията на други хора. Аз и сега си спомням с благодарност за моите учители, преподаватели, професори и академици. но също и за моите ученици, които са ми отваряли очите за неща които не съм забелязвал. Отнасяйте се към училището като към ХРАМ, а не като към ДАСКАЛО.
Профилна снимка

Ученик

19:32 - 27.02.2018

@Гергана Денева подкрепям ви! Реализирах, че няма значение възрастта, ние цял живот се учим.
Профилна снимка

Родител

21:11 - 27.02.2018

След като си "реализирал", че няма значение възрастта, не мислиш ли да се извиниш на някои хора, които незаслужено си обидил?
Профилна снимка

Администратор

14:45 - 28.02.2018

Много се радвам, че споделяте мнението ми. Стеф, подозирам, че при Стилиан се е намесила една функционалност от телефона за автоматична корекция на написаната дума и той просто не е забелязал.
Профилна снимка

Родител

15:17 - 28.02.2018

Благодаря Ви за положените усилия. Ще считам диалога за полезен, ако Стилиан РЕАЛИЗИРА извинение не заради незабелязаната грешна дума, а заради цялостната си позиция по време на диалога, която противоречи на здравия разум и морал! Ако го направи, поуката ще бъде полезна за много ученици в т.ч. и за него самия!
Профилна снимка

Ученик

10:07 - 03.03.2018

@Гергана Денева, благодаря Ви! Мир, STEF.
+1
Профилна снимка

Родител

10:35 - 03.03.2018

И най лошия мир, е по-добър от най-добрата война! Мисля, че думите са на Българския Премиер
+3
Профилна снимка

Администратор

13:58 - 04.03.2018

Страхотни сте! :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:41 - 03.03.2016

на 14 въпрос отговорът е 2 ома, а то като верен отговор ми дава 1 ом :(
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.