Видео урок: Покръстването на българите

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 22.11.2012 8 минути 8 463 гледания 62 коментара

РАЗДЕЛ: Европейското Средновековие (V – XI в.). България до началото на XI век

Сподели и спечели XP!
Описание на темата:

Супер видео урок за покръстването на българите! Урок по новата програма на МОН по история за 6. клас! Какъв бил резултатът от приемането на учениците на Кирил и Методий от княз Борис I? Знаеш ли кой от тях създал кирилицата и как станало това? След оттеглянето на княза от управление през 889 г. обаче наследникът му Владимир Расате не последвал примера на баща си и върнал езическите обичаи. Стигнало се дотам, че бащата свалил от престола сина си и за наказание го ослепил. Третият син на Борис – Симеон – се качил на престола. Всички важни факти за неговото управление ще научиш в следващото ни видео. Не е за пропускане, нали?

Ключови думи:
Княз кан Борис християнство покръстване папа патриарх Вселенски събор автокефална архиепископ история 6. клас
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Родител

13:21 - 04.12.2014

Точното изписване е КХАН , хан или кан е народно говоримо . Хубаво е да пишете , че по това време има две Българии - Дунавска и Волжка Българии. Първата приема Християнството , Втората приема Исляма . Взаимо връзките на Двете Българии никога не се прекъснали до падането на Волжка България под ударите на монголите . Кхан Кубрат , израсъли учил в Магнаурската школа в Константинопол , още от юнуша приема Християнството. Всички негови пет синове са Християни , покръстени. Всички Кханове на Дунавска България са били Християни . Процеса на покръстване на Българите е взаимно свързан и с Българската азбука .
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+9
Профилна снимка

Ученик

17:45 - 18.04.2013

Здравейте, искам да попитам дали има в някое видео или предстои да има обяснение за йерархията в църковните санове и църковните области. Например дали архиепископията е по-малка или голяма от епископията и съответно какво включва енорията, дали архиерей е по нисък сан от епископ и такива работи. Ако все още не е направено такова нещо бихте ли го направили както е обяснението (пирамидално) за хан, кавхан, ичиргу боил , жреческо съсловие в предните уроци ?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+7
Профилна снимка

Ученик

19:46 - 28.11.2017

здравейте!Къде е урока за делото на светите братя.Начало на старобългарската култура.
+4
Профилна снимка

Администратор

15:08 - 30.11.2017

Здравей, Рая! Ето го урока: https://ucha.se/watch/811/Zlatniyat-vek-na-starobalgarskata-kultura Можеш да го намериш и с търсачката на Уча.се. Успех!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:25 - 13.02.2017

Много хубав урок!!!!Та хрумна ми нещо и бих искал да го споделя с Уча.се!В училище се учи 1/3 от българската история.Само за Дунавска България.Можете да направите уроци за Волжка България, за историята на българите преди Стара Велика България или пък някои интересни войни които не се споменават в историята на Дунавска България.Тъй като това не се изисква от министерството можете да направите тези уроци с развлекателна а не с учебна цел.Така хората ще могат да научат много неща за българите които не се говорят в училище.Естествено вие си решавате дали това ви харесва или не и да ли искате да го направите аз просто го предлагам. :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Родител

17:16 - 05.12.2017

Толкова добре обяснено ! Браво, наистина много добър урок :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:16 - 03.12.2017

Прекрасно предаден урок! Много благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

10:19 - 16.01.2016

Толкова добре обяснено ! Браво, наистина много добър урок :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:34 - 15.01.2013

Може ли да има още уроци за 5-ти клас??
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:15 - 17.01.2013

Да, ще има, ще има, колегата работи усилено :)
+8
Профилна снимка

Ученик

15:01 - 29.01.2013

moje li da ima i za 8 klas poveche uroci po sichko
+3
Профилна снимка

Ученик

16:37 - 03.12.2017

всичко*
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:05 - 23.01.2018

На упражненията с подреждане на дадени събития или владетели от горе на долу или от долу на горе
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:42 - 13.01.2018

Книжовните школи не бяха ли в Преслав и Охрид, а не както е казано по-горе във видеото в Плиска и Преслав?
Профилна снимка

Администратор

11:57 - 19.01.2018

Здравей, Биляна! Видяхме, че питаш това и под друг урок. Копирам ти и тук отговора на госпожа Масалджиева за твое улеснение: Когато учениците идват в България, столицата все още е Плиска. Книжовната дейност започва там и след това се премества в новата столица Преслав. Помогна ли ти това разяснение?
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:54 - 13.01.2018

този урок много ми хареса
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:31 - 02.01.2018

Хубав урок благодарим Уча.се
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:58 - 15.12.2017

Страхотен урок!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

21:37 - 13.12.2017

Здравейте,има грешка в въпрос 13,записах княз Борис 1,а то ни го зачете за грешно.
Профилна снимка

Администратор

17:48 - 14.12.2017

Здравей, Зоя! Прието е в историята да изписваме поредността на владетелите с едно и също име с римски цифри. Ето защо отговорът с арабска цифра не е сред правилните. Успях ли да помогна?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:23 - 12.12.2017

Много лесен урок. Не беше нужно да го чета от учебника, защото го помня от 4-ти клас, а и вие ми помогнахте да си го преговоря:)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:18 - 12.12.2017

От какво е умрял Борис първи?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

00:25 - 15.12.2017

Почива в манастир, Siyana! Това е известно.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

17:02 - 30.11.2017

Урока е супер :-)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:47 - 19.11.2017

5,73 ;)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:39 - 19.11.2017

нищо не разбрах
Профилна снимка

Администратор

15:49 - 20.11.2017

Здравей, Дора! Какво те затрудни в този урок? Как можем да помогнем?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:38 - 19.11.2017

61 nivo yay
Профилна снимка

Ученик

13:46 - 21.12.2017

veche 70 yay ;)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:55 - 17.11.2017

за шести клас по–малко
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:46 - 29.10.2017

Чудесен урок, благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:46 - 16.01.2016

Здравейте бих искала да попитам за нещо което не разбрах, надявам се въпросът ми да не прозвъчу глупаво,но от римляните или от германците са покръстени българите, в моя учебник пише че княз Борис е покръстен тайно от римляните?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:08 - 18.01.2016

Kati B., официално българският народ е покръстен по силата на договор с Византия. Византийските духовници можеш да срещнеш като ромеи. Византийците се наричали ромеи като наследници на Римската империя.
+3
Профилна снимка

Ученик

22:10 - 14.12.2017

Т.е. или в учебникът ти има грешка, или ти си прочела неправилно.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

08:26 - 12.06.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

11:04 - 24.01.2014

Хубав урок!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:01 - 14.02.2013

Може ли да ми дадете определение за македонски ренесанс? Предварително благодаря!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:54 - 17.02.2013

"Македонски ренесанс" понякога се използва, за да се опише периода на управление на Македонската (арменска) династия във Византийската империя (867-1056), и по-специално X-ти век. В този период е имало засилен интерес към класическата (антична) литература и изкуство. Повече за Македонската династия може да научиш в урока "Апогеят на Византия" за 8-ми клас.
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:30 - 14.02.2013

Може ли да ми дадете определение за македонски ренесанс? Предварително благодаря!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:54 - 17.02.2013

"Македонски ренесанс" понякога се използва, за да се опише периода на управление на Македонската (арменска) династия във Византийската империя (867-1056), и по-специално X-ти век. В този период е имало засилен интерес към класическата (антична) литература и изкуство. Повече за Македонската династия може да научиш в урока "Апогеят на Византия" за 8-ми клас.
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:54 - 14.02.2013

Може ли да ми дадете определение за иконоборство? Предварително благодаря!
Профилна снимка

Ученик

15:24 - 14.02.2013

Иконоборството е религиозно-политическо движение, насочено против култа към иконите в християнската църква. Като организирано движение иконоборството възниква и се оформя във Византия в първите десетития на VIII век и продължава до началото на IX век. Негов държавен идеолог е византийският император Лъв Сириец (717-741). Причините за възникването на иконоборството са от различен характер (социално-икономически, политически и религиозни) и до голяма степен са взаимно преплетени и обусловени.
+6
Профилна снимка

Ученик

15:33 - 14.02.2013

Благодаря много!
+6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:58 - 17.02.2013

Само да добавя нещо интересно - когато постоянно губел в битките си срещу арабите, византийският император решил, че Бог е на тяхна страна, защото в Ислямския свят са забранени изображенията на хора и животни в джамиите и религиозните текстове, и решил да забрани иконите с цел да спечели отново божието благоразположение.
+6
Профилна снимка

Ученик

20:55 - 07.12.2013

az sum prokariotno
-14
Профилна снимка

Ученик

19:50 - 26.11.2015

:D
Профилна снимка

Ученик

17:39 - 29.10.2017

Какво означава "prokariotno", karim, и какво общо има това с урока?
-2
Профилна снимка

Родител

13:42 - 25.11.2017

Това за иконоборството не е така,но има инфо в нета..
-1
Профилна снимка

Родител

22:21 - 27.11.2017

Имах предвид,че то си е ерес,а не религиозно -политическо движение..
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:36 - 29.12.2017

Не е вярно, че Борис е покръстен в столицата. Той бил покръстен в Стара Загора.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Родител

19:29 - 22.11.2017

Кубрат не е хрисиянин.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

15:43 - 12.11.2017

не е ли княз Борис, а не кан/хан/
-2
Профилна снимка

Ученик

15:50 - 12.11.2017

Опа не го до излгледах
-3
Профилна снимка

Администратор

14:54 - 14.11.2017

Вече успя да си отговориш, нали така? ;)
-4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:40 - 16.03.2015

СЛЕД КАТО БЪЛГАРИЯ Е ЕЗИЧЕСКА държава и приема християнството от къде са ромите?
-2
Профилна снимка

Ученик

19:50 - 26.11.2015

........
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:47 - 05.11.2014

Стига с тези треилъри искам пъните видеа за това съм си платил.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-5
Профилна снимка

Ученик

21:17 - 17.12.2013

Ами.. в учебника пише, че са петдесет и двама заговорници, а тук са с цели родове. Не знам на кое да вярвам, но това ще го запомня по учебника, понеже госпожата от там ще гледа. Мерси за страхотния урок.
-5
Профилна снимка

Ученик

21:51 - 15.12.2015

Правилно, винаги трябва да учим уроците, така както учителите ни го искат!
-5
Профилна снимка

Родител

13:38 - 25.11.2017

По този въпрос се спори май
+1
Профилна снимка

Ученик

15:22 - 27.11.2017

Логично е урокът да се учи, така както учителите ни го искат, за да можем да им го разказваме по същия начин. Друг е въпросът, че на никого не му се учи и всеки иска да се покаже, че е бунтар - едва ли не да влиза в спор с учителя. Татко ми казва, че ние трябва да се научим на ред в училище, защото когато почнем да работим, във всяка фирма си има правила, които трябва да се спазват.
+1
Профилна снимка

Родител

22:16 - 27.11.2017

Не е нужно да се спори много.Има исторически източници.Уроците се учат,за да имаш достатъчно познания..
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.