Упражнение: Води на Азия


Описание на упражнението

С онлайн упражнението "Води на Азия" по география за 6. клас ще провериш знанията си за водите на континента. Ще демонстрираш знания за особеностите на азиатските води. Ще разпознаваш водни обекти по описание и местоположение.  Направи упражнението, попълни пропуските си и си гарантирай отлични оценки в училище. Учи и се забавлявай!

За да разбереш как да направиш упражнението,
регистрирай се в Уча.се:


Въпроси: Общ брой точки: 100
5т. 1. Към кой от изброените водни басейни НЕ се оттичат водите на Азия?
5т. 2. Най-дълбокото езеро, което е и с най-голям запас на прясна вода на Земята е:
5т. 3. Най-голямата делта на Земята е образувана от реките:
5т. 4. В коя двойка водни басейни са споменати най-голямото и най-соленото езеро не само в Азия, но и на Земята?
5т. 5. Най-дългата река в Азия е:
6т. 6. Твърдението: "Водното богатство на Азия е представено от всички видове води на сушата, с изключение на ледниците", е:
6т. 7. Ако се движиш по посока на часовниковата стрелка и започнеш от 12 часа /север/, подреди в правилната последователност отточните области на Азия, през които ще преминеш докато се озовеш на 21 часа /запад/.
6т. 8. Характеристиката: "Реките, протичащи през областта замръзват за голям период от време през зимата, а при разтопяването на ледовете прииждат и причинавят наводнения", се отнася за:
6т. 9. Напиши името на реката, която се влива в най-соленото и ниско езеро на Земята.
  • ключови думи: Ангара, Енисей, Йордан, Амур
6т. 10. Попълни пропуските в текста. Използвай подходящите ключови думи.
  • ключови думи: отточна, Аралско, Каспийско, Мъртво, безотточна, Тихия, Световния, Индийския
6т. 11. Късата, но пълноводна и плавателна река Шат ел Араб е образувана от сливането на реките:
6т. 12. Какъв е режимът на река Лена, чиято хидрограма виждаш? Коя двойка "режим - климатичен пояс" се отнася за реката?
11т. 13. Свържи цифрата с името на реката.
11т. 14. Свържи цифрите с името на водния обект в Азия: 
11т. 15. Свържи цифрата с името на реката.

За да направиш упражнението, регистрирай се в Уча.се:

Коментирай

За да коментираш това упражнение, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

19:10 - 30.10.2015

На 6 въпрос мисля че има грешка, защото водите му не се вливат в Атлантическия океан.
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:31 - 31.10.2015

Здравей, Иван! Радвам се, че разсъждаваш над въпросите! Този е много интересен. Разгледай картата и виж къде се вливат някои реки от полуостров Мала Азия! Досети ли се вече?
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:11 - 19.11.2014

5,57
+3
Профилна снимка

Учител

15:04 - 15.12.2014

много важно...
-11
Профилна снимка

Ученик

15:10 - 15.12.2014

ми като аз си знам материала кво да направа че ти не го
+5
Профилна снимка

Учител

15:45 - 15.12.2014

od od
-10
Профилна снимка

Учител

15:45 - 15.12.2014

знаеш ти
-7
Профилна снимка

Учител

15:45 - 15.12.2014

да те изпитам ли просиш
-10
Профилна снимка

Ученик

15:56 - 15.12.2014

ot koe daskalo si
Профилна снимка

Ученик

16:11 - 15.12.2014

i ne
Профилна снимка

Ученик

16:45 - 16.12.2014

Изкарах 5.18
+3
Профилна снимка

Ученик

13:45 - 17.12.2014

Браво Мишо
+1
Профилна снимка

Ученик

13:57 - 18.12.2014

Ти явно знаеш само да се заяждаш (Хилда Терлемезян) Съжалявам учениците които обучаваш
+7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

19:03 - 27.01.2016

Може ли да отбележа , че в урока не споменавате за името на ледника в планина Памир !!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:08 - 27.01.2016

Разбира се, че можете! Упражненията може и да надграждат знанията, и да развиват уменията. Обикновено такава информация вмъквам в задачи за свързване, където три двойки са ясни. Когато ученикът ги знае и свърже, остава четвърта двойка, която се свързва логически. Така детето се обогатява с ново знание.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:42 - 21.11.2016

Имам 5.96 само една дума съм пропуснал евала на сайта!<3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:28 - 29.10.2017

използвах фонетичен език на лаптона си и го въведох
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:05 - 24.10.2017

пресмятане то ви е грешно !!!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:49 - 24.10.2017

За какво става въпрос? Какво пресмятане имаш предвид?
Профилна снимка

Ученик

15:48 - 25.10.2017

ochenka
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:05 - 29.10.2017

Моля те, обясни ми по-подробно какво имаш предвид.
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:05 - 25.01.2017

Мисля че има грешка на 10 въпрос. На второто и третото има един и същи отговор - езерата
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:21 - 24.11.2015

Благодаря за помощта!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:52 - 31.01.2015

На 10 Въпрос мисля, че има грешка. Как така "езерата и езерата"
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:21 - 31.01.2015

Здравей, Метин! Няма грешка. Зададени са две възможности за отговор в това изречение. Не можем да предположим дали първо ще напишете езера или блата, затова във всяка позиция е предвидено едно от двете да е вярно. Разбираш ли сега?
Профилна снимка

Ученик

19:05 - 01.02.2015

Да, разбирам. Но когато си проверих отговора беше много объркващо, може например да пише блата/езера та да е по-ясно
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:15 - 02.02.2015

Няма как да стане. Матрицата е такава. Но, ако имаш други въпроси, питай!
Профилна снимка

Ученик

19:46 - 03.02.2015

За сега не
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:37 - 03.02.2015

Това е добре. Значи всичко е ясно.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:43 - 18.01.2015

Може ли да ми отговорите защо на 10 въпрос 2 и 3 дума са езерата
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:06 - 18.01.2015

Дадена е възможност за вариации на отговора. Не можем да предположим дали първо ще напишете езера или блата. И двата отговора са верни. Но е задължително на всяка от позициите да е написано едно от двете. Разбираш ли сега:)
Профилна снимка

Ученик

14:49 - 19.01.2015

благодаря
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:49 - 19.01.2015

Няма за какво!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:59 - 10.01.2015

10 задача мисля ,че е грешна 2 отг и 3 отг според мен нямя смисал да се повтори . и имам 5,60.Благодаря ви Уча се .Вие наистина сте сайт номер 1 !!!!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:31 - 11.01.2015

Здравей, Миса! Радваме се, че се подготвяш с наша помощ. Повдигаш въпрос за упражнението, и аз ти отговарям. В този въпрос 2 и 3 позиция са предвидени, за да се напише "езера" и "блата". Отговорите не се повтарят, а се дава възможност на отговарящия да ги подреди в ред, който той си прецени. И двата отговора са верни, но е без значение дали първо ще напишеш "езера" или "блата", разбираш ли? Ако ти решиш първо да сложиш "блато", а после"езеро", ако тази възможност не е зададена, отговорът ти ще е грешен.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:42 - 16.12.2014

Имам 5,61 благодарение на Уча.ce :)
Профилна снимка

Администратор

15:19 - 16.12.2014

Браво, Даниел! :) Само така! :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.