Видео урок: Образованието в Древна Елада. Философско и научно наследство - част 2

0.5x
1x
1.5x
2x
Това е трейлър с избрани моменти от видео урока! Регистрирай се, за да гледаш всички над 7400 видео урока в най-награждавания образователен сайт!
Регистрация
Уча се лого

За да гледаш целия видео урок, стани част от най‑награждавания образователен сайт в България!

Регистрирай се
05:05
4 582
39
Сподели във Фейсбук и спечели XP!
Описание на урока
Неслучайно древните считали гърците за мъдри. Те първи разбрали, че за да се достигне съвършенство било нужно не само физическо възпитание, но и грижа за духа. Какво било образованието в Елада? Защо в Спарта и Атина младите били обучавани по различен начин? Каква била „идеалната държава“ според философите Платон и Аристотел? Отговорите може да научите във видео урока по история за VII клас.
Раздел:
Стара програма история 7. клас
Ключови думи:
образование, философия, демагогия, идеална държава, софисти, Аристарх, Платон, Аристотел

За да коментираш този видео урок, стани част от Уча.се!

Коментари (39)
Профилна снимка
09.01.2014

Ученик

+8
Според мен кокошката е първа. :D Благодаря ви за урока, хареса ми. :)
Профилна снимка
11.01.2014

Ученик

-4
ами кокошката от каде е дошла бе
Профилна снимка
13.01.2014

Ученик

-6
А тогава според теб кое е?
Профилна снимка
17.01.2014

Ученик

+11
И според мен е кокошката нали в Библията е написано, че Господ-Бог създал животните.
Профилна снимка
20.01.2014

Родител на ученик

+4
С чувство за хумор отговарям на krisskoP: Кокошката може да дойде отвсякъде!
Профилна снимка
20.01.2014

Родител на ученик

+6
Прекрасен урок! И много поучителен!
Профилна снимка
31.01.2014

Ученик

+7
Водите зазговори за кокошката и яйцето, а всъщност никой не е прав ми се струва.
Профилна снимка
11.03.2014

Ученик

+1
Цитирам Тодор Колев - Кокошка от всякъде може да долети яйцето не може.
Профилна снимка
11.03.2014

Родител на ученик

-1
Натиснах +, но даде - извинявай не мога да го поправя!
Профилна снимка
07.01.2015

Ученик

-1
Според мен кокошката е произлязла от птеродектила. Така че според мен кокошката е първа
Профилна снимка
07.03.2016

Ученик

+2
И аз съм на мнението на kaloyankt, защото еволюцията е превърнала маймуните в хора и птеродактила се е превърнал в кокошка
Профилна снимка
07.03.2016

Родител на ученик

-1
А птеродактилите, бидейки летящи същества, дали не са се размножавали чрез яйца? Може от някое такова модифицирано яйце на птеродактил, да се е появила и първата кокошка?! Това е само едно мнение. Не твърдя, че е единственото вярно!
Профилна снимка
07.03.2016

Родител на ученик

-2
STEF ти работа нямаш ли
Профилна снимка
07.03.2016

Родител на ученик

+4
svilena prodanova, Нямам. Аз съм безработен, никой не ме иска!
Профилна снимка
19.12.2016

Ученик

+5
Малко сте в грешка всичките ! Аз се занимавам с еволюционен път на динозаврите от 5 годишен (сега съм на 14) . Не съм изучавал от кои вид динозавър произлиза кокошката , но се бъркате адски много ако мислите , че е от Птеродактиликус (цялото наименование) . От дългия път на еволюция на динозаврите и тоба бедствие което ги е сполетяло преди много време е късмет , че е имало някаква еволюция въобще . Не си правете такива изводи моля ! Така само звучите глупаво !
Профилна снимка
20.02.2017

Ученик

0
Хора това е безкрайна дилема защото кокошката от къде идва - от яйцето, а яйцето от къде идва - от кокошката. Ако кажете че кокошката е първа няма да е вярно, но и ако кажете че яйцето е първо пак няма да е вярно. Помислете, че ако кажете кокошката е първа, трябва да си зададете въпроса ,, Но пък от къде излиза кокошката'' - от яйцето.
Профилна снимка
20.02.2017

Ученик

0
така че при кокошката и яйцето няма първо, няма второ. Всяко е произлязло от другото.
Профилна снимка
21.02.2017

Ученик

+1
Всъщност има първо и второ . По пътя на еволюцията първо са се появили земноводните а после динозаврите които снасят яйца . Тоест по еволюционната логика първа се е появила кокошката ( земноводното подобно на динозавър ) . А и динозаврите са били нещо много големи кокошки нали така :) . Най-после решихме тази велика загадка xD .
Профилна снимка
22.02.2017

Ученик

-1
Добре съгласна съм, но кокошката от къде идва ???
Профилна снимка
23.02.2017

Ученик

+3
ОТ САМАТА ЕВОЛЮЦИЯ :Д . Виж сега . 1 : са се появили едноклетъчните - 2 : водните влечуги (КОИТО СА СНАСЯЛИ ЯЙЦА ) - 3 : земноводните ( предшественици на динозаврите , пак са снасяли яйца ) - 4 : динозаврите ( пак са снасяли яйца ) . Тоест първо са се появили едноклетъчните които не знам дали се зачита за кокошка защото от тях са произлезли динозаврите които не са гущери А КОКОШКИ . Така , че всички грешим този въпрос няма отговор . :/ тъпо а . Надям се някои ден да открият кои е бил първи кокошката или яйцето .
Профилна снимка
23.02.2017

Ученик

0
Жана твоето обяснение ме изкефи. Браво! Нямаше да се сетя за това.
Профилна снимка
17.03.2017

Ученик

+1
благодаря Иван занимавам се с път на еволюцията от много малка и се радвам , че на някого му е харесало :)
Профилна снимка
10.03.2018

Ученик

0
Жана , явно с теб имаме доста общи неща и интереси.
Профилна снимка
25.02.2015

Ученик

+3
според мен е кокошката , но този отговор го защитавам с религиозна теза . От една страна Бог нали той е създал животните нали той е създал всичко еми тогава , ако Бог създава първата кокошка тя ражда поколения от яйца и така се отговаря на въпроса, но от друга страна се питаме дали има Бог . Като теорията на Чарлз Дарвин той открива , че ние произлизаме от човекоподобната маймуна , ако тя е вярна , то тогава природата създава всичко тоест , нито кокошката , нито яйцето се е появило първо и двете по едно и също време
Профилна снимка
15.01.2015

Ученик

+2
Мисля, че е яйцето защото еволюцията минава през поколенията все някога преди много време се е родило нещо, което може да се нарече кокошка
Профилна снимка
14.03.2016

Ученик

+3
но кой ще го снесе
Профилна снимка
26.01.2017

Родител на ученик

0
Добър въпрос! Питай Жана Белчева, Тя може да знае. ;-))
Профилна снимка
25.04.2017

Ученик

+1
:D това ми хареса . Мисля , че вече отговорих на всички въпроси за еволюцията . И аз честно не съм сигорна но казах това което знам и поне аз мисля , че е вярно .
Профилна снимка
25.04.2017

Ученик

0
Моля не се базикайте с мен така един приятел ползва този профил също и може да се получи неодобна ситуация . Ще съм ви благодарна ако спрете (и се питате дали той плаща или аз , отговорът е и двамата ) .
Профилна снимка
15.03.2018

Ученик

+1
Яйцето го ядем за закуска, а кокошката- за вечеря. Така че първо е яйцето :D
Профилна снимка
10.03.2018

Ученик

0
Аз обичам животните и съм размишлявал много над този въпрос и ще ви кажа ,че според мен кокошката е дошла първа . Питате защо? Е моята теория е че следната: както всички знаем животните се приспособяват и видоизменят за да оцелеят в дадена среда . По същият начин някоя птица , която е живяла на земята преди хиляди години се е бавно видоизменила в кокошка.
Профилна снимка
07.03.2018

Ученик

0
Кокошката е първа, защото Бог създава животните, а не техните яйца!!! Нали?
Профилна снимка
28.05.2016

Ученик

0
Страхотен урок.
Профилна снимка
16.03.2016

Ученик

0
Петела!
Профилна снимка
16.03.2016

Ученик

-3
тея хетери проститутки ли са били
Профилна снимка
16.03.2016

Учител на Уча.се

+1
Лео, благодаря ти за въпроса! :))) Не! Хетерите са били образовани жени. По правило жените нямали право на образование. Те били къщовници. Хетерите са изключението. Като образовани те участвали в дискусии по разни теми, свирели и пеели, рецитирали стихове, но в компанията на мъже, защото на жените не било позволено да излизат свободно. За тази компания те получавали заплащане.
Профилна снимка
21.03.2016

Ученик

+2
съжалявам че питах като някой простак -_-
Профилна снимка
21.03.2016

Учител на Уча.се

+3
Лео! :) Няма неудобни въпроси. Добре е, че задаваш този въпрос, защото, ако не се изясни остава съмнението и неяснотата какви са били тези жени хетерите. Важното е да сме изяснили въпроса. :)
Профилна снимка
05.04.2016

Ученик

+3
да
feedback
feedback