Видео урок: Неорганична химия. Задача 3 - неактуална

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Неорганична химия

Харесай видео урока във Фейсбук.
Ключови думи:
Колоидни разтвори золи ядро адсорбционен слой дифузионен слой гранула мицел потенциалопределящ слой железен трихидроксид коагулация
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

15:44 - 11.03.2013

Ако позволите да допълня за йона FeO+ срещал съм като ''ферилиев'' катион
+9
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:54 - 11.03.2013

Благодаря за уточнението.
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

23:34 - 25.03.2013

Когато имаме хидролиза няма ли водата да е в излишък?
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:23 - 26.03.2013

Да, по принцип водата е в излишък, но йоните, които дава в разтвора са незначително малко, в сравнение с железните и хлоридни йони. Но както виждаш това е много особена хидролиза, поради обезводняване на железния трихидроксид до получаване съединения с по-малко съдържание на вода и опитно е установен този странен строеж на гранулата. Има го в по-стари учебници и затова предполагам, че ще искат него. Който не го знае може да напише ядро от железен трихидроксид и железни йони като плътен адсорбционен слой, но не мисля, че ще го приемат за верен отговор....
+5
Профилна снимка

Друг

18:18 - 15.05.2014

Здравейте,можете ли да ми обясните каква би могла да е причината за невъзможност за отваряне на задачите.Имам кредити
+1
Профилна снимка

Администратор

19:12 - 15.05.2014

Здравей Петя. Какво съобщение ти дава, може ли да разкажеш малко по-подробно каква е ситуацията? Всичко ще е наред :)
+1
Профилна снимка

Друг

22:56 - 15.05.2014

Здравейте,получавам следното съобщение "The operation could not be completed".И то само за задачите за МУ Варна.Благодаря ви предварително за помощта
Профилна снимка

Администратор

09:13 - 16.05.2014

Благодаря ти, Петя, че ни помагаш :) А това на коя стъпка се случва? Какво правиш, че ти казва това? :)
+1
Профилна снимка

Друг

10:10 - 16.05.2014

Влизам в химия за кандидат-студенти и се опитвам да отворя съответната задача
+1
Профилна снимка

Друг

22:08 - 21.05.2014

Здравейте ,пиша Ви отново с молба да ми помогнете-все още не мога да отварям задачите за кандидат студенти в МУ Варна,макар ,,че имам достатъчно кредити,успявам да ги отключа ,но не и да ги гледам.Благодаря ви предварително.
Профилна снимка

Администратор

12:02 - 22.05.2014

Привет Петя. Интересна ситуация... А за задачите за София по същия начин ли се получава?
Профилна снимка

Друг

12:56 - 22.05.2014

Здравейте,Не-тях ги отварям
Профилна снимка

Администратор

16:45 - 22.05.2014

Наистина много интересен казус и с голям интерес ще го разрешим :) Може ли да направите един Print Screen на екрана, когато Ви излиза надписа и да прикачите снимката тук? Много ще помогне! :)
Профилна снимка

Друг

17:36 - 22.05.2014

Здравейте,направила съм,но не мога да го прикача
Профилна снимка

Администратор

17:38 - 22.05.2014

Можете да го изпратите и на [email protected]
Профилна снимка

Друг

22:30 - 22.05.2014

Изпратих ви го.
+1
Профилна снимка

Администратор

13:45 - 23.05.2014

Всичко работи нормално, Петя и много Ви благодарим, че ни помогнахте да изчистим ситуацията :) Направихме Ви и подарък, защото много ценим помощта и насоките, които ни давате! Успех! :)
+1
Профилна снимка

Друг

21:14 - 23.05.2014

Здравейте,благодаря ви много затова ,че ми помогнахте,както и за полезния подарък ! :-)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

20:55 - 12.03.2014

Не трябва ли да има още една частица FeO+? Защото са 8, а броят на Cl- e 9.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:29 - 13.03.2014

Здравей Есен, Само да отбележа, че задачата не е актуална, в сборника за тази година трябва да гледаш " задача 3 нова 2014". А сега на въпроса - това, което правим, е примерна схема на лиофобната частица и никой няма да седне да брои в тази схема колко са отрицателните и колко са положителните частици, важното е принципът да е верен.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:40 - 02.01.2015

Здравейте, интересува ме дали подменените задачи, като тази 3 зад. са актуални и дали се включват към тези, които могат да бъдат изтеглени по време на изпита?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:15 - 03.01.2015

Здравей Сибел, Очакваме до края на януари новия сборник за Варна да се появи на пазара. До тогава никой не може да ти отговори на въпроса :)
Профилна снимка

Ученик

12:25 - 04.01.2015

Благодаря Ви, чакам с нетърпение.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

16:21 - 31.01.2014

Здравейте! Може ли някой да помогне със задача 3 от новия сборник по химия за Варна? Затруднява ме най-вече втората половина на задачата. Ще съм много благодарен, ако някой се отзове! :))
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:41 - 31.01.2014

Здравей s3nsati0n, Много скоро ще я реша и ще я кача на сайта. Ако ти е спешно какво разбираш под ІІ част - коагулацията на колоидите ли? Ако е това, ще подскажа, че има правило на Шулце-Харди, с което се обяснява коагулиращата способност на йоните на прибавени електролити. Разгледай това правило, много е важно и за други задачи. След това трябва да съобразиш, че ако гранулата на един колоид е отрицателна, то тя се електронеутрализира от положителните йони на електролита и обратно. Ако все още не можеш да се справиш, конкретизирай точно какво не ти е ясно.
+3
Профилна снимка

Студент

18:11 - 31.01.2014

Да, за коагулацията на колоидите имах предвид. Извинявам се за неточно зададения въпрос. Разгледах отново темата и обърнах внимание на правилото на Шулце-Харди. Мисля, че нещата ми се изясниха вече. Много ви благодаря!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:16 - 31.01.2014

Радвам се, че се справи, s3nsati0n. Браво! Продължавай все така!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:51 - 07.07.2013

Moже ли потенциал-определящите йони да са само железни?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:54 - 07.07.2013

Не!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

10:08 - 16.06.2013

Кое определя броя на адсорбираните (в случая FeO) йони и на противойоните, или просто няма значение колко ще бъдат в строежа на частицата?
+1
Профилна снимка

Ученик

10:37 - 16.06.2013

Колкото напишеш в потенциалопределящия слой, общо толкова трябва да имаш в двата слоя (единия е част от адсорбционния; другият е дифузионен) противойони. Това е ако са с еднакъв заряд по абс. ст-ст. Но ако имаш бариев дихлорид в излишък и потенциалопределящият слой е от 5 бариеви (толкова си нарисувал), то в другите два слоя рисуваш 10 хлоридни, по-малко от които да са в дифузионния слой. Общо взето мицелът трябва да е електронеутрален.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.