Видео урок: Неорганична химия. Задача 4

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Неорганична химия

Харесай видео урока във Фейсбук.
Ключови думи:
соли алуминиев трихлорид основа комплексни съединения киселина свойства на соли
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Друг

17:46 - 18.02.2013

Г-жо Николова, ще качвате ли нови задачи от сборника за Варна? Благодаря ви предварително!
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:00 - 19.02.2013

Да, разбира се. Имайте малко търпение.
+4
Профилна снимка

Ученик

06:30 - 15.11.2014

Цвета на ут. само в посл. уравн, се пише? След написване на полусъкрат. уравн., пише ли съкратено при неутрализация?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:54 - 15.11.2014

Здравей qsen, Аз практикувам цвета на утайката да се спомене в текста към уравнението и да се изпише под съкратеното йонно уравнение. Съкратеното йонно уравнение на неутрализация за всички случаи е едно и също : Н+ +ОН-=Н2О, като се пише зе толкова молекули вода, колкото се получават по реакцията. Уравнението се изписва като обратима реакция.
Профилна снимка

Ученик

07:57 - 15.11.2014

Извинявам се за грешките-писах много рано, на светлината от компютъра и ми беше много трудно.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:38 - 19.03.2013

здравеѝте! може ли малко помощ. Кои ще са комплексообразователите и кои лигандите в :К4[Fe(CN)6],(NH4)2[PtCl6],K[Ag(CN2)],Na2[Fe(CN)5NO],[Co(NH3)6]CL2 как се казват?Какви връзки може да се очаква да има в комплексна сол?
+3
Профилна снимка

Ученик

06:14 - 19.03.2013

K4[Fe(CN)6] - калиев хексацианоферат (II) , комплексообразувател Fe(2+) , лиганди CN(-) (NH4)2[PtCl6] - aмониев хексахлороплатинат (IV) ,комплексообразувател Pt(4+) , лиганди Cl(-) K[Ag(CN)2] - калиев дицианоаргентат (I) , комплексообразувател Ag(+), лиганди CN(-) Na2[Fe(CN)5NO] - натриев нитрозопентацианоферат (II), Fe(2+) е комплексообразувател и лиганди са CN(-) и NO [Co(NH3)6]Cl2 - хексааминокобалтов (II) хлорид , комплексообразувател е Co(2+) и лиганди NH3 За връзките : може общо да има йонни връзки , ковалентни връзки, донорно-акцепторни и водородни връзки
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:05 - 19.03.2013

Браво Лили! Само да уточня връзките: между комплексния йон
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:09 - 19.03.2013

(който може да е катион или анион) и външната сфера връзките винаги са йонни. Във вътрешната координационна сфера(самият комплекс) връзките между комплексообразувателя и лигандите обикновено са донорно-акцепторни( координативни), поради което комплексните съединения още се наричат и координативни съединения.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

16:30 - 12.03.2013

Добър ден г-жо Николова като видях задачите честно да Ви кажа много, много се зарадвах мисля да кандидатствам във Варна- медицина и ми трябваше помощ, но нямам толкова средства за частни уроци много ме зарадвахте. С нетърпение очаквам още задачи. Много Ви благодаря. :*
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:59 - 12.03.2013

Успех! За това сме тук - да помагаме!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

03:46 - 07.02.2013

Супер! Отдавна очаквах раздела въпреки че няма да уча медицина,задачите от такъв тип в химията са ми от любимите и съм си накупила и сбоници с подобни:D , а с нетърпение очаквам органичната част:)
+3
Профилна снимка

Ученик

03:54 - 07.02.2013

и се радвам,че първия коментар си е мой:D
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:31 - 07.02.2013

Лили, здравей, ти май не спиш,за да решаваш задачи по химия. Много ми е ценно твоето мнение. Днес ще сложа още няколко задачи, които са с малко по-ограничени обяснения - моля за мнение кой е по-добрият формат - по-подробни или по-схематични решения да правя?
+2
Профилна снимка

Друг

09:22 - 07.02.2013

Моите адмирации за това което правите г-жо Николова! Подробните задачи според мен са по-добрият вариант. Поздравления още веднъж!
+4
Профилна снимка

Родител

10:41 - 07.02.2013

Кога да очакваме решенията на другите задачи?Благодаря предварително!!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:52 - 07.02.2013

Много скоро, работя над тях. Днес ще има още 4. :)
+3
Профилна снимка

Ученик

17:53 - 07.02.2013

Ами госпожо по- точно обясненията подробни, а решенията описани с всички уравнения както задачата . Всеки сам да може да допълни определение или пък ако е необходимо обяснение ,след като е изгледал видеото, и така ще запълни сам решението:)
+3
Профилна снимка

Друг

10:34 - 09.02.2013

Г-жо Николова, искам да ви помоля да представите решението на задача 1, 5 и 25
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:23 - 09.02.2013

Да, да, общата химия и физикохимията непременно ще ги направя, защото са доста трудни и интересни.
+1
Профилна снимка

Ученик

23:09 - 22.02.2013

Госпожо Николова,искам да Ви попитам,преди предварителните изпити (края на април),ще има ли качени задачи и по органична химия? :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:23 - 23.02.2013

Андрей, ще направя всичко възможно да ги имате :)
+2
Профилна снимка

Ученик

23:20 - 25.02.2013

Много мерси,г-жо Николова!!! Според мен ( а и от познатите ми кандидат-студенти около мен) органичната химия,въпреки че е "по-малка" в конспекта ни притеснява. :( особено в сборника на Варна ..... С нетърпение я чакаме качена в сайта и се надяваме поне месец преди предварителният изпит. Отново благодаря! Да сте жива и здрава! :]
+1
Профилна снимка

Родител

16:35 - 12.01.2014

Г-жо Николова,излезе най-новият сборник със задачите за Варна / от 24.12.2013г./ Има доста променени задачи, както и по 20 нови по органична и неорганична.Кога ще публикувате някои от решенията? Благодаря Ви предварително.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:14 - 12.01.2014

Здравейте Светлана, Да, знам. Всички променени и нови задачи за Варна ще направя след приключване на работата по настоящия проект - не по рано от средата на февруари. Ще съобразя нещата така, че да има достатъчно време преди предварителния изпит :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:24 - 22.05.2016

Госпожо, като теория към задачата достатъчно ли е да дадем определения за киселина (безкислородна и кислород съдържаща), хидроксид, сол, ОРП, ЙОР?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:39 - 22.05.2016

Да, Мерлин, според мен е достатъчно.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:14 - 19.05.2016

Госпожо, моят въпрос е при описване на процеси, които са окислително-редукционни дали е задължително да запишем електронните преходи с нок при положение, че можем и наум. Т.e. може ли да определим кои са редуктора и окислителя и окислението/редукцията без да пишем нок?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:19 - 20.05.2016

Здравей Мирела, когато се описва ОР реакция задължителните компоненти са: 1. степени на окисление; 2. електронно-йонни уравнение с означени редуктор, окислител, съответно окисление и редукция; 3. изравняване с електронен баланс; 4. преход на електрони. При електронния баланс, ако можеш да направиш наум НОК може да се запишат встрани само определените коефициенти. Предполагам, че това питаш...
+1
Профилна снимка

Ученик

13:32 - 20.05.2016

Благодаря! А освен анализ, това какви са веществата А, Б, В, Г, Д, Е; (кратка характеристика на основния хидроксид, амфотерния ходроксид, комплексната сол и т.н.) определения за орп и йор(+неутрализация) друга каква теория можем да вклюм към задачата? :)
+1
Профилна снимка

Ученик

13:36 - 20.05.2016

*включим
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:19 - 20.05.2016

Мисля, че това, което предлагаш, Мирела, е достатъчно.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:28 - 20.05.2016

Мерси за бързия отгоговор, госпожо :)))
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

11:37 - 24.04.2016

Здравейте на изпита мога да посоча направо кои са веществата А,Б,В,Г,Д,Е без да обяснявам защо мисля така.И след това да продължа с обясненията за всеки преход, нали?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:41 - 24.04.2016

Здравей Иво, мотивировката как си определил неизвестните вещества в задачата винаги носи точки и ако не я напишеш, съответно няма да получиш тези точки...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

15:18 - 21.04.2015

Здравейте, нали при условие , че се образува комплексна сол между Al(OH)3 и NaOH следва , че основата е концентрирана?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:42 - 21.04.2015

Да, Светлана, комплексна сол се получава при разтваряне на Al(OH)3 в концентрирана натриева основа.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:02 - 17.03.2015

Здравейте ! Закупих си абонамент за 15 дни, за да гледам видеата, но не ми ги отваря. Реших да пиша директно на някого от "контролиращите" сайте, но не намерих такава опция, така че да ..та, какво да правя ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:05 - 17.03.2015

Здравей Диляна, Ето тук, отстрани на страницата има един жълт бутон Feedback. Пиши там, ще ти отговорят :) Кандидатстудентски видеа с абонамент в Уча.се не може да гледаш. За задачите за кандидатстуденти се купуват други пакети:https://ucha.se/subscription/ - слез най-отдолу на тази страница и ще видиш пакетите за кандидат-студенти. Ако не търсиш тях - пиши в жълтия бутон :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:15 - 05.10.2014

Здравейте , г-жо Николова! Искам да попитам откъде мога да видя задачите по химия за МУ Пловдив
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:32 - 06.10.2014

Здравей Емин, МУ-Пловдив няма издаден официален сборник със задачи. Има някакво апокрифно издание, което се предава между бивши и сегашни кандидат-студенти, но не знам доколко е автентично. Ако го искаш ми дай имейл, на който да ти го изпратя. А ако питаш за задачите, давани на изпити - имам от последните 2-3 години само и тях ще ти изпратя, кажи какво точно искаш.
+1
Профилна снимка

Ученик

16:17 - 06.10.2014

Ето ми имейла госпожо [email protected] изпратете ми апокрифното издание и задачите от последните 2-3 години благодаря предварително!:)
+1
Профилна снимка

Ученик

08:05 - 15.11.2014

И аз имам същия въпрос - от къде да взема задачите за Варна и Пловдив. Ще ви бъда благодарен, ако ми изпратите апокрифното издание и задачите от последните 2-3 години за МУ- Пловдив и ако знаете как да си намеря тези за Варна! Моят имейл е [email protected] Много, много благодаря!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:58 - 15.11.2014

Здравей Ясен, Изпращам ти на мейла всичко, с което разполагам.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

20:41 - 12.08.2014

Здравейте , г-жо Николова! Ще може ли да ми разясните този въпрос : Към кой тип оксиди според киселинно-основните им свойства се отнасят MgO и CaO? Към кой тип оксиди се отнасят ZnO и CdO? Поздрави !
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:06 - 12.08.2014

Здравей cvetaka, Основни са оксидите на s-елементите без Ве и на d- и f- елементите в нисшата им степен на окисление. Са и Mg са s- елементи, следователно оксидите са основни. Zn и Cd са d-елементи, преходни метали, с постоянна степен на окисление +2, в която оксидите проявяват амфотерен характер. Въпросът е твърде лесен, чети повече теория, преди да минаваш към задачите.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:02 - 07.06.2014

Al(oh)3 Не е ли неелектролит ? И ако е неелектролит то защо реакцията с HCL пишем като ЙОР ? ЙОР не са ли процесите на взаймодествие на водни разтвори на електролити ? Благодаря
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:13 - 07.06.2014

Здравей Георги, Al(OH)3 е електролит. Това, че е утайка не го прави неелектролит, защото електролитна дисоциация има и в стопилки! Всъщност знам от къде идва притеснението ти. В определението за ЙОР се казва "реакции между водни разтвори на електролити" и в някои учебници, а от там и някои преподаватели не смятат реакцията на разтваряне на утайки напр. в киселини като ЙОР. Аз твърдя, че разтварянето на утайка, в резултат на което се получава газ или слаб електролит е ЙОР и ги изписвам по съответния начин, като в пълното йонно и полусъкратеното йонно уравнение утайката изписвам с емпирична формула. Особено в този пример, да се твърди, че неутрализацията на Al(OH)3 с киселина не е ЙОР си е чисто пренебрегване на химичната истина :)
+1
Профилна снимка

Ученик

11:27 - 07.06.2014

Благодаря за изчерпателния отговор : )
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

17:52 - 10.01.2014

Здравейте ,аз съм още един от истински благодарните на г-жа Николова ученици ! Искам да попитам дали при описването на задачата ,когато се установява ,че анионната част на солта А е хлорид е добре да се запише ,че е сол на безкислородна киселина,тъй като в РОАА след хлора и преди флуора се намират също сулфатния ,сулфитния и нитратния йон. Благодаря предварително!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:56 - 10.01.2014

Здравей, Уточнението, че киселината е безкислородна е удачно. По елементарна логика в условието е ясно, че става въпрос за халогениди - иска се да се съобрази окислителната способност на халогените, за да се открие аниона. Въпреки това си го напиши, няма лошо. Успешна подготовка!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

13:42 - 31.10.2013

Здравейте ! Искам да попитам взаимодействието между алуминиев трихидроксид и солна киселина, при което се получават солта- алуминиев трихлорид и вода не е ли неутрализация, а не ЙОР ? Благодаря Ви предварително !
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:06 - 31.10.2013

Здравей Александра, Убягнало ти е, че НЕУТРАЛИЗАЦИЯ се нарича всяка йонообменна реакция, която се подчинява на съкратено йонно уравнение Н+ + ОН- <-----> Н2О. Добре е, че мислиш като учиш. :) Забавлявай се!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

09:46 - 25.07.2013

g-jo Nikolova iskam da VIe popitam, za 9 meseca intenzirno obucenie po himiya,dostatichnolie da premina celiya matereli ??
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:36 - 25.07.2013

Зависи от много неща: какво е нивото на началната ти подготовка, по колко време можеш да учиш дневно, до колко учиш с разбиране или просто наизустяваш, химически грамотен ли си, бързо ли схващаш и доколко си мотивиран.... За 9 месеца е трудно, ако работиш или учиш, но не е и невъзможно. Индивидуално е, рецепти не мога да давам, когато не познавам човека.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:03 - 15.06.2013

Много благодаря за чудесните обяснения относно задача, г-жо Николова! :* :* :*
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

14:50 - 07.02.2013

Бихте ли ми зписали по-добре елемента Е и да ми кажета как се нарича че не може да го разчета хубаво
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:00 - 07.02.2013

Не е елемент, а комплексно съединение - комплексна сол.[Al(H2O)6]Cl3. Нарича се хексаакваалуминиев хлорид.
+1
Профилна снимка

Ученик

14:55 - 08.02.2013

а защо е комплексна сол и какво значи това
Профилна снимка

Ученик

15:50 - 08.02.2013

Complex - от английски означава забъркан, сложен=> комплексна сол.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:55 - 08.02.2013

Мирославе, раничко ти е за комплексни соли. Но...комплексни са солите, които съдържат в себе си комплексен йон, в случая [Al(H2O)6 със заряд 3+ е йона. В него има донорно-акцепторна ковалентна химична връзка между алуминиевия йон и молекулите на водата. Тази връзка още се нарича координативна връзка. Оттам съединенията - координативни или комплексни, т.е. сложни. :)
+1
Профилна снимка

Ученик

16:24 - 08.02.2013

наистина са сложни да наистина ми е малко раничко, но както се казва колкото по-рано толкова по-добре
-1
Профилна снимка

Ученик

17:05 - 18.02.2013

и все пак как се казват тези формули K4[Fe(CN)6] Na2[Cu(OH)4] Na2 [Zn(OH)4] [Ag(NH3)2]OH Fe(CNS)3
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:33 - 18.02.2013

K4[Fe(CN)6] калиев хекса циано ферат(2) Na2[Cu(OH)4] натриев тетра хидрокси купрат(2) Na2 [Zn(OH)4] натриев тетрахидроксицинкат (2) [Ag(NH3)2]OH диаминосребърен хидроксид (1) Fe(CNS)3 железен роданид или железен сулфоцианид
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:34 - 18.02.2013

В скобите са зарядите на йоните-комплесообразуватели.
Профилна снимка

Ученик

19:05 - 18.02.2013

но [Ag(NH3)2]OH не е ли диамониевосребърен хидроксид
Профилна снимка

Ученик

19:12 - 18.02.2013

[PB(OH)]2CO3 и тази коя хим формула е
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:32 - 18.02.2013

Това са формули на съединения. По-правилният въпрос е какво е наименованието на съединението! Молекулите амоняк в комплекса [Ag(NH3)2]OH се наименуват АМИНО , нямам грешка. :)))))) [PB(OH)]2CO3 е основен оловен карбонат или хидрокси оловен карбонат.
-2
Профилна снимка

Учител

06:17 - 21.02.2013

[Ag(NH3)2]OH по новата номенклатура лиганда NH3 се нарича само АМИН а CN цианидо OH хидроксидо и т . н .
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.