Видео урок: Натриева основа

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 29.11.2012 9 минути 15 891 гледания 298 коментара

РАЗДЕЛ: Метали. Натрий и неговите съединения

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Страхотен видео урок по химия за 7. клас за натриева основа! Как се получава? Среща ли се в природата? За какво се употребява и най-важните и физични и химични свойства. В урока ще научиш как водните разтвори на основи променят цвета на различни индикатори и какво е тяхното рН. Само тук и сега – в урока "Натрива основа" по химия за 7. клас!

Ключови думи:
натриева основа натриев хидроксид дисоциация хидроксидни йони основни свойства неутрализация взаимодействие киселини химия 7.клас
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

13:40 - 22.01.2013

Сега схванах тази натриева основа. Благодаря!!! :)
+92
Профилна снимка

Ученик

22:36 - 28.10.2013

Хех. По-късно ще се молиш да видиш основа в химическа задача... това ти го гарантирам. (Стига, разбира се, все още да се интересуваш от химия тогава.)
-21
Профилна снимка

Ученик

17:05 - 19.11.2013

hubav urok mnogo mi pomogna
-5
Профилна снимка

Ученик

21:04 - 16.12.2013

Урокът ми хареса. С тате наистина се бием кой да играе на играта. :) :]
+28
Профилна снимка

Учител

12:35 - 14.01.2014

ХАРЕСВА МИ
+13
Профилна снимка

Ученик

18:57 - 28.01.2014

:}
+12
Профилна снимка

Ученик

16:08 - 11.02.2014

Много добър урок.Благодаря !!!
+10
Профилна снимка

Ученик

15:37 - 12.02.2014

Така е!
+12
Профилна снимка

Ученик

12:43 - 08.02.2015

Много ми помогна Благодаря
+12
Профилна снимка

Ученик

18:31 - 07.01.2016

Хубав урок.Помогна ми много.
+7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:44 - 14.12.2013

Az naistina mnogo sujalqvam che pisha na latinica no tuk nqmam kirilica. Iskah da kaja che uroka naistina e mnogo hubav i tozi sait mi pomaga mnogo za koeto nastina mnogo ballgodarq na horata , koito sa go suzdali , zashtoto tozi sait shte pomaga na mnogo uchenici :) Dori ne e nujno da hodim na uroci i da plashtame eto naprimer utre gospojata mi po matematika e zaeta .. i bashta mi mi kazva ami otvarqsh saita ucha se i pochvash :)) ZATOVA BLAGODARQ NA VSICHKI !! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+16
Профилна снимка

Ученик

17:48 - 09.02.2013

Много интересно поднесен материал! С удоволствие го гледах няколко пъти :))) Чудесно ново попълнение в редиците на уча.се!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+14
Профилна снимка

Ученик

18:12 - 14.03.2013

Благодаря!!!
+12
Профилна снимка

Ученик

17:06 - 19.11.2013

mssssssssssssssss
-11
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:00 - 28.01.2013

Ще има ли за хлора?Аз по химия съм добра, но там съм гола вода. Моля ви скоро имам контролно! :( :( :( :( :( :(
+11
Профилна снимка

Ученик

00:16 - 04.02.2013

Да и ако може да е като клипа за Натрия-не само рисунки :))
+10
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:02 - 20.11.2013

Най-добрите браво на Вас Уча.се :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+10
Профилна снимка

Ученик

15:44 - 19.11.2013

Много хубав урок
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+10
Профилна снимка

Ученик

14:47 - 09.02.2013

много интересно
+9
Профилна снимка

Ученик

12:54 - 10.02.2013

кога ще публикувате нещо и по физика от по нататъшните уроци
+8
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:25 - 06.02.2013

Може ли да направите клипче за Менделеевата таблица, защото ми трябва за тест?
+9
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:17 - 06.02.2013

Ще има, но всичко поред.Първо да приключим с неметалите и солната киселина. :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:51 - 23.01.2013

Ще има ли за хлора?Аз по химия съм добър но там съм гола вода. И да знаете страхотни сте. :)
+8
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:11 - 23.01.2013

Да, ще има :)
+7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:31 - 08.12.2013

последната версия на най-новата игра :D
+6
Профилна снимка

Ученик

19:42 - 10.12.2013

mnogo ehubav uroka shte ni pomogne da nauchim mnogo neshta :)
-7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:52 - 05.12.2013

много ми помогна мерси
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Ученик

11:59 - 01.12.2013

Имам един въпрос нали сапуна съдържа натриева основа токава как не си изгаряме ръцете?
+6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:06 - 01.12.2013

Здравей Салих, Сапунът НЕ СЪДЪРЖА натриева основа, а натриеви соли - съединения, които се получават при взаимодействието на мазнините с натриева основа (това се случва когато се вари сапун). Когато си мием ръцете част от сапуна образува с водата МНОГО МАЛКО количество натриева основа, която с водата се разрежда и отмива и не може да ни навреди. Чудесно е, че си задаваш въпроси, докато учиш! Продължавай все така!
+7
Профилна снимка

Ученик

14:21 - 01.12.2013

Благодаря ви.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:23 - 21.11.2013

В твърдо състояние натрия провежда ли ток? Благодаря предварително!
+6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:37 - 21.11.2013

Здравей Ивана, Изгледай видео Натрий и ще видиш ( и чуеш) отговора на въпроса си.
-5
Профилна снимка

Ученик

19:29 - 11.12.2013

Да има :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:56 - 19.11.2013

това ми помогла страшно много...благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Ученик

17:00 - 20.01.2016

Страхотен урок. На упражнението имам 100 точки. Преди си нямах и представа, че химията може да бъде толкова лесна и интересна в същото време.
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:25 - 20.01.2016

Супер си, Анита, браво и само така!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:03 - 05.02.2015

Благодаря ви Уча.се благодарение на вашите уроци изкарах 89т. на олимпиадата по химия. :)
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:16 - 05.02.2015

Браво zarko005, Изключително много се радваме, че Уча.се ви стимулира не само да учите за училище, но и да се явявате на олимпиади! Браво!
+2
Профилна снимка

Ученик

11:15 - 25.02.2015

Правите реклама на Tubolo :D
+8
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:35 - 25.02.2015

Здравей Mihail, В рамките на шегата, по-скоро правим анти-реклама. Защото искрено се надявам след това видео всеки от вас да обясни на родителите си, че може да се купи банка 1 кг натриева или калиева основа за 5 лв, вместо Тубофло - 50 г за 1 лв :) Права ли съм?
+2
Профилна снимка

Ученик

19:20 - 25.02.2015

Да права сте ,Но аз се шегувам :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:25 - 25.02.2015

Аз също, Mihail! :)
+3
Профилна снимка

Ученик

15:57 - 01.03.2015

:)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:34 - 09.01.2014

супер
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

22:11 - 04.02.2016

kude e onzi pich deto napravi uroka natrii
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:36 - 05.02.2016

Здравей djem, с Христо Колев ви очакват още срещи в следващи уроци...
+6
Профилна снимка

Ученик

16:19 - 05.02.2016

blagodarq
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:23 - 27.12.2015

тая ако ми е учител ще си иде на първия урок
+4
Профилна снимка

Ученик

11:23 - 27.12.2015

г
-4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:23 - 23.11.2015

Страхотен урок! Много разбираемо и интересно разказан урок. Коя е госпожата, която е правила урока, винаги давамного яки и интересни примери?
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:00 - 23.11.2015

Здравей Николай, Благодаря за оценката. Всички в екипа на Уча.се много се стараем и правим с огромна любов уроците за вас.
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:31 - 09.01.2014

много беше интересно
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Учител

15:28 - 06.01.2014

Не е ли фенолфталеИн ?
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:52 - 09.01.2014

Здравейте Ангел, Напълно сте прав. Благодаря.
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:53 - 23.09.2013

Благодаря видеото ми помогна много!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Родител

11:41 - 05.03.2016

Госпожо Мария Николова обяснявате уроците по Химия, все едно вие сте богинята на Химията!!!!!!!!!!!!!! :-)))))))))
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:52 - 05.03.2016

:)))) Много благодаря! Чак богиня едва ли но "жрица" на химията приемам (шегувам се).
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

21:41 - 27.01.2016

Има ли разлика между дисоциация и неутрализация или са едно и също нещо просто с две различни наименования?
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:33 - 28.01.2016

Здравей Снанислава, благодарим за въпроса. Хубаво е, че учиш с разбиране. В 7.клас още е рано да се говори за дисоциация, тя се учи подробно в 8.клас. Но сега трябва да знаете, че киселините и основите във воден разтвор се разпадат на йони и именно този процес е дисоциация. Неутрализацията е нещо съвсем различно - това е реакция между киселина и основа, по която се получават сол и вода. Нарича се неутрализация защото взаимодействат две противоположни по химичен характер вещества (киселина и основа) и все едно едното "унищожава", неутрализира действието на другото. Успях ли да обясня?
+2
Профилна снимка

Родител

11:16 - 28.01.2016

Да, много благодаря!!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:53 - 26.11.2015

Страхотен урок, страхотен екип! :) <3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

09:29 - 14.04.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

21:01 - 14.12.2014

Извинете,мога ли да сваля урока,не с комерсиална цел,а по необходимост и ако да,как?
+3
Профилна снимка

Администратор

21:03 - 14.12.2014

Защо ти трябва, Анжелика? По принцип не може.. Нямаш интернет или?
+2
Профилна снимка

Ученик

21:06 - 14.12.2014

да именно трябва във вторник да съм на у-ще ,но имам 12 часа път с кола :(
+2
Профилна снимка

Администратор

21:08 - 14.12.2014

Уха :) Къде си на училище? :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:09 - 06.12.2014

Да знаете от къде мога да си изкопая амоняк ?
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:36 - 06.12.2014

Здравей Алекс, Разсмя ме...Трудно ще изкопаеш амоняк, защото е газ.... Амоняк можеш да купиш под формата на амонячна вода (обикновено 25% воден разтвор на амоняк) от магазин за химикали или от аптека (3% воден разтвор). А можеш да си получиш от амониев хлорид (нишадър, продава се в аптеките), като го смесиш с гасена вар и го подгрееш. Епруветката трябва да затвориш с тапа, през която минава тръбичка. Амонякът събираш от тръбичката в суха колба, обърната с гърлото надолу, защото амоняка е по-лек от въздуха :). Успех!
+6
Профилна снимка

Ученик

12:08 - 06.12.2014

Като го знам как мирише амоняка ще отида да търся в някоя аптека. Та така направих нещо странно което озадачи моята учителка. В железен тигел сложих да суша калциев дихлорид върху печката, изсъхна си той аз го взех тигела за да изстържа калц. дихл. и да го прибера в съд където няма да може да съдира вода. Оказа се обаче че той е здраво залепнал и разбрах че няма да мога да го изстържа, затова реших да сложа вода и като се разтвори да го взема и да мисля други варианти за неговото сушене. Налях водата и като започна до пука да се чува фффффффффшшшшшшшшшшш... и като тигела се загря толкова че да не можеш да го пипнеш си мислиш че това е краят, но не течността вътре отначало стана светло червена , после тъмно,а накрая и кърваво червена. И още странности от любопитство пак изсуших кърваво червената течност, пак налях вода и пак се повтори същото макар че вече е червено и всеки път щом я изсушите и добавите вода се повтаря на ново.
+3
Профилна снимка

Ученик

12:10 - 06.12.2014

Пиша толкова много защото в петък ще имаме състезание по бързопис та затова трябва да се упражнявам.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:34 - 06.12.2014

Алекс, ти правиш някакви магии, които аз не знам какви са.... Разтварянето на солта явно е много силно екзотермично, но при нагряването на солта да не се е разяла глазурата на тигела, той порцеланов ли е?
+3
Профилна снимка

Ученик

19:48 - 06.12.2014

А такааа не тегела е стоманен купен от магазин за лабораторни консумативи и би трябвало да е "неразрушим". И още нещо което забравих да попитам одеве направих два разтвора единия на меден сулфат а другия на вар(бистра варна вода) та така като знам техните концентрации с мерителен цилиндър меря определено количество от двата разтвора, смесвам ги в съд и се получава утайка както трябва, после отново меря същото количество вещества и ги изсипвам в друг съд пак се получава утайка. Прецеждам и двете утайки, но ги суша отделно и странното едната стана синя,а другата синьо-зелена как стана тоя номер?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:08 - 06.12.2014

Вероятно едната утайка леко е карбонизирала, Алекс, погълнала е въглероден диоксид от въздуха, медният карбонат е зелен, или по-точно основния меден карбонат Cu(OH)2.CuCO3 (това е патината, която покрива медните предмети след време)
+2
Профилна снимка

Ученик

20:19 - 06.12.2014

Аааааа значи това е станало и както винаги трябва да питам нещо-по какво уравнение железния дихидроксид преминава в трихидроксид.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:24 - 06.12.2014

4 Fe(OH)2 +2H2O+O2=4 Fe(OH)3
+1
Профилна снимка

Ученик

20:41 - 06.12.2014

Благодаря.!
+1
Профилна снимка

Ученик

20:53 - 06.12.2014

А, в интернет гледах доста видеота как да си направиш Fe2O3 та горе долу всичко беше еднакво вземаш 2NaOH+FeSO4->Na2SO4+Fe(OH)2 и те вземат Fe(OH)2 оставят го на въздух той става кафяв и хоп имате Fe2O3 е да ама не. После не трябва ли да го загреят? Кой бърка аз или те?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:56 - 06.12.2014

Абсолютно си прав, Алекс, ръждивокафявия Fe(OH)3 трябва да се подгрее, за да се обезводни до Fe2O3.
Профилна снимка

Ученик

16:05 - 08.12.2014

Отдавна се каня та ви питам нещо и все забравям, веднъж бях на разходка около село и забелязах че на едни големи скали там където по тях се сбира вода, нейният цвят е леко кафяв напомнящ на ръжда и аз взех един камък от там занесох го вкъщи и с чук хубаво го натроших взех магнит доближих го и много и малки черни "кристалчета" полепиха по него събрах няколко пуснах ги в солна киселина и ги оставих да престоят една нощ на сутринта почти ги нямаше. Осени ме идея че това вероятно е съединение на желязото, изсипах част от разтвора в разтвор на салицилова киселина и той стана в прекрасно виолетово. Та така какви според вас са били тези черни "кристали"?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:07 - 08.12.2014

Здравей Алекс, Най-вероятно си намерил хематит Fe2O3, той е черен и много често срещан минерал, съдържащ желязо. Щом със салициловата киселина е дал виолетово оцветяване, това показва, че след разтварянето му в солна киселина се е получил железен трихлорид, който е реактив за доказване на фенол, салицилова киселина и други съединения с бензеново ядро и закачено за него хидроксилна група. Ти си знаменит откривател, браво, Алекс!
+1
Профилна снимка

Ученик

19:19 - 08.12.2014

Нали нали...:)
-3
Профилна снимка

Ученик

21:17 - 09.12.2014

Да ви се похваля имам два балона пълни с водород. Измислих бърз и лесен начин за неговото получаване вземате шише вътре слагате Ca(OH)2+Na2CO3->2NaOH+CaCO3 едновременно с това вътре слагате и алуминий 2Al+6NaOH+6H2O->2Na3[Al(OH)6]+3H2^ нахлузвате балона на отвора на шишето и в рамките на половин час той се пълни до спукване. Ако се спука има ли опасност да се взриви(което е силно нежелано)?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:21 - 09.12.2014

Алекс, Пак правиш глупости...Нали знаеш, че водорода гори? Много внимавай - никакъв огън или искра до водорода, ще взривиш стаята. Най-добре го изнеси навън и там го изпусни...
Профилна снимка

Ученик

21:42 - 09.12.2014

Забравих да спомена, но вие вероятно знаете че заради ниската плътност на водорода балоните летят.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:03 - 09.12.2014

Знам, Алекс, но могат да летят и без да гърмят...Внимавай!
Профилна снимка

Ученик

17:29 - 10.12.2014

Всъщност тъй като балона е нахлузен на гърлото на бутилката не се изпуска никакъв водород във въздуха и незнайно как,но водородните както и хелиевите балони с течение на времето постепенно издъхват, колкото и добре да са завързани. Защо става така? Възможно ли е водорода бавно до минава през балона?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:24 - 10.12.2014

Здравей Алекс, Да, латексът има фини пори, от които пропуска, а освен това няма начин, колкото и да пристягаш, връзването да е херметично:)
Профилна снимка

Ученик

19:57 - 10.12.2014

Доообре:).
-2
Профилна снимка

Ученик

20:05 - 10.12.2014

Защо въздух задържа, възможно ли е заради "малките си размери" водорода до минава. Има ли реакция която може да се направи по същата технология но с ?В смисъл такъв балон върху шише, но да се отделя въглероден диоксид.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:22 - 10.12.2014

Да, слагаш в бутилката креда, варовик или малки парченца мрамор (бяла мозайка) и заливаш със солна киселина - балонът се пълни с СО2.
Профилна снимка

Ученик

00:38 - 12.12.2014

Добре за да спестя солна киселина ако взема оцет в него сложа HCl, лимонена киселина. салицилова киселина... за да направят разтвора хубаво кисел и залея с него CaCO3 пак ще стане СО2 нали?
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:42 - 12.12.2014

Алекс, здравей, Не е необходимо да правиш киселинен коктейл - сложи достатъчно лимонена или салицилова киселина и пак ще стане.
Профилна снимка

Ученик

19:55 - 12.12.2014

Добре значи слагам едно пакетче лимонена киселина и готово. Добре днес правихме контролно по химия върху сярата и един от въпросите беше - при каква температура могат да протекат реакциите S+Н2->H2S, S+Zn->ZnS a)при t<20градуса б)първата при обикновени условия, втората при нагряване в)при нагряване г)не могат да протекът Аз не бях сигурен но реших да направя - в)при нагряване - вярно ли е?
-3
Профилна снимка

Ученик

20:00 - 12.12.2014

Не знам защо но не се изписа целия коментар за това ще довърша. а)при t<20градуса. б)първата пи обикновени условия втората при нагряване в)при нагряване г)не протичат Аз не бях сигурен но направих-в)при нагряване- вярно ли е?
-3
Профилна снимка

Ученик

20:02 - 12.12.2014

Добре защо е си изписват коментарите!?
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:42 - 12.12.2014

Здравей Алекс, И двете реакции протичат при нагряване. Хубаво е, когато учиш, да обръщаш внимание на условията на реакциите, още повече, че често си ги правиш и сам. Ако смесиш сяра и водород при обикновени условия, мислиш ли, че ще протече реакция? Става, ама ако запалиш сярата и я внесеш в среда от водород...
Профилна снимка

Ученик

22:02 - 12.12.2014

Добре защо не ми излизат целите
-4
Профилна снимка

Ученик

22:03 - 12.12.2014

Ето пак
-4
Профилна снимка

Ученик

22:04 - 12.12.2014

Коментарите не се изписват целите!!?
-4
Профилна снимка

Ученик

22:08 - 12.12.2014

И нямам намерение да паля сяра във водород, не ми се мре още от отравяне със сероводород.
-2
Профилна снимка

Ученик

09:07 - 13.12.2014

Още един въпрос нали това е FeS железен сулфид а това е FeSO3 е железен сулфит? Вчера на състезанието по бързопис бях на второ място и спечелих отличен по информационни технологии и шоколад:)
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:52 - 13.12.2014

Поздравления, Алекс, Прекрасно е, че имаш талант в различни области? Изяде ли шоколада? А знаеш ли колко и какви химични вещества съдържа? Колкото до солите на желязото си напълно прав, но защо не си гледал урока за серен диоксид? Там всичко това е казано...
+1
Профилна снимка

Ученик

10:04 - 13.12.2014

Шоколада го изядох и беше вкусен. И както винаги едно въпросче имам желязо и алуминий на прах за желязото ясно но как да накарам алуминия да взаимодейства със сярата пак ли по същия начин.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:51 - 13.12.2014

Алекс, Ако нагрееш алуминия със сяра ще реагира (подобно на желязото).
+1
Профилна снимка

Ученик

23:53 - 14.12.2014

Добре взех сяра смесих я с алуминий на прах поставих сместа на ламарина и загрях с горелка сместа се нагорещи сярата пламна и изгоря а алуминия си остана непокътнат? Къде сбърках? Успях да разпадна CaCO3->CaO+CO2 с помощта на същата горелка. За това съдя по три неща 1)при пускане във вода белите буци пукат пръскат и отделят топлина 2)като капна лакмус в разтвора той става син 3) при продължително стоене на въздух разтвора хваща корица отгоре.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:44 - 15.12.2014

PЗдравей Алекс, Алуминият гори внесен в пламъка на спиртна лампа. Най-вероятно след като смесиш алуминия със сяра трябва да го запалиш и то някъде на открито, защото става като фойерверки. Виж това видео: https://www.youtube.com/watch?v=ImwOOmwfNhg
+1
Профилна снимка

Ученик

16:18 - 15.12.2014

Охааа е тва е реакция това е реакция на алуминий и сяра и все пак какво по голямо запалване от това да те нагреят с горелка до 900 градуса.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:54 - 15.12.2014

Явно на алуминия не му харесва да го нагряваш, а иска отрит пламък. Още един красив експеримент - запали спиртната лампа и леко с лъжичка поръси алуминий на прах върху пламъка - стават чудесни бели искри, като на бенгалски огън.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:20 - 15.12.2014

Опита с искрите се получи но за друго не можем да излезем на глава с алуминия:). С цинка по се разбираме сложих домашно направен цинк на прах със сяра загрях леко със спиртна лампа и докато се усетя реакцията вече течеше толкова силно се загря че лъжичката почервеня и чак след 5 минути истина получи се черно вещество вероятно ZnS. Ако го залея със солна киселина ще се отделили H2S защото според Интернет реакцията е обратима ZnS+2HCl-><-ZnCl2+H2S.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:36 - 15.12.2014

Алекс, цинковият сулфид е бял...
+1
Профилна снимка

Ученик

20:30 - 15.12.2014

Е добре защо стана неточно черен по скоро сив. възможно ли е желязото от лъжичката да обърка цялата история.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:39 - 15.12.2014

Да, железният сулфид е черен :)
+1
Профилна снимка

Ученик

20:56 - 15.12.2014

Фактически съм получил някаква смес на ZnS и FeS нали. Сега пробвах да капна една капка сол. кис. върху две три кристалчета от тази смес и се отдели газ с ужасна миризма на развалено.Значи трябва да направя тази реакция в порцеланов тигел, имам предвид Zn+S->ZnS. Тъкмо сме започнали с металите подред,а с калций и олово как ще стане номера ?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:37 - 15.12.2014

Оловото - при нагряване, калцият - при обикновена температура.
+1
Профилна снимка

Ученик

22:41 - 15.12.2014

Какво ще рече обикновена температура? Просто вземам калций пускам го върху сярата и хоп. За оловото стандартната процедура вземаме олово и сяра слагаме ги в тигел и нагряваме.
Профилна снимка

Ученик

22:43 - 15.12.2014

Лека нощ за сега ще съм зареден с нови въпроси утре.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:57 - 15.12.2014

Да, като смесиш калций и сяра и трябва да реагират.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 16.12.2014

Да наистина номера са калция стана.Имам намерение да получавам азот по уравнение 3CuO+2NH3->N2^+3Cu+3H2O та въпросът е че имам 30% разтвор на амоняк дали веществото вътре е NH3 или NH4OH защото NH3 май взаимодейства с вода. Хванах му цаката на алум. първо загрявате него а после му изсипвате отгоре сяра и става баш бая хубава реакция.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:02 - 16.12.2014

Алекс, браво за алуминиевия сулфид. Амонякът който имаш е воден разтвор. За да получиш амоняк газ трябва да подгрееш амонячната вода и да събираш газа в съд с дъното нагоре, защото амонякът е по-лек от въздуха.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:40 - 16.12.2014

Това за получаване на амоняк добре но за реакцията с медния оксид за получаване на азот. Просто да залея медния оксид с разтвора на амоняк или какво?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:18 - 16.12.2014

Алекс, Преписвам буквално от учебник: През сгрята мед се пропуска последователно въздух и после поток от амоняк. Следователно амонякът трябва да е газ :)
+1
Профилна снимка

Ученик

20:40 - 17.12.2014

Благодаря вече стана ясно:). Интересно ми е защо зеления меден дихлорид в разреден воден разтвор е син а при концентриране на разтвора позеленява.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:18 - 17.12.2014

Алекс, когато медните йони са в разтвор те са хидратирани, т.е. имат си обкръжение от водни молекули. Така се образуват съвкупности, които наричаме комплексни йони. За медта това е комплекса [Cu(H2O)4]2+ (комплексен йон със заряд 2+), който има син цвят.
+1
Профилна снимка

Ученик

21:01 - 18.12.2014

Значи това ставало. Защо волфрамовите жички (които са в крушките) когато ги поставя в ел верига и постепенно увеличавам тока и те се нагорещяват, изведнъж просвятват и се превръщат в прах. Възможно ли е да взаимодейства с нещо от въздуха например кислород(2W+3O2->2WO3)?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:41 - 19.12.2014

Алекс, здравей, Далеч съм от книгите си и познанията ми не са енциклопедични. В Интернет пише, че при около 400 градуса волфрамът образува с кислорода WO3. Възможно е, но трябва да се провери в книга, порови сам засега, а след Нова година ще отворим дискусията отново. Хубави празници от мен :)
+1
Профилна снимка

Ученик

17:24 - 21.12.2014

Здравейте госпожо Николова пак край село намерих едни черни скали но не песъчинки а големи камъни та взех един отидох вкъщи и го счупих на 2-3 парчета сложих ги в печката и те почервеняха и като-чели от тях излизат пламъци след време изгубиха червения си цвят извадих ги от печката и оставих да изстинат и вече не бяха черни а бели но не като пепел просто същите но бели.
Профилна снимка

Ученик

22:44 - 27.12.2014

Здравейте, всъщност след дълго търсене(прегледах стотици камъни и минерали)мисля че открих какви са тези камъни това е камък оникс само той отговаря на характеристиките на моите камъни и всъщност черния цвят на оникса се дължи на известно количество въглерод:)
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:40 - 28.12.2014

Алекс, Трябва да намерим минералог за твоите екскурзии сред природата. :)
+1
Профилна снимка

Ученик

10:03 - 29.12.2014

Ама то има ли професия минералог:).
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:57 - 29.12.2014

Алекс, хубаво е да се ровиш още повече в нета: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F
Профилна снимка

Ученик

12:58 - 06.12.2015

Нашествие от пингвина алекс ВНИМАВАЙТЕ!!
-2
Профилна снимка

Ученик

13:03 - 06.12.2015

брей смятах да ти дисляйквам коментарите ма те са толкова много че ще ми отнеме с часове
-2
Профилна снимка

Ученик

16:38 - 14.12.2015

анонимен,тук не е място за глупости.(При цялото ми уважение не се обиждай не искам да те обидя),но защо пишеш такива неща,едва ли ни е от полза,не мислиш ли?:)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:09 - 01.12.2014

Чудесен урок.Ние наистина с баща ми се бием за Assassins Creed(видео игра)-ПОМОГНАХТЕ МИ МНОГО!!!!!! :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:23 - 01.12.2014

Здравей Assassina_A, Радваме се, че сме ти помогнали. А кой побеждава в двубоя за играта по-често - татко или ти?
+2
Профилна снимка

Ученик

18:13 - 02.12.2014

Обикновенно Нито един от двама ни :D
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:34 - 05.01.2014

При натриевата основа има ли промени на въздуха и разтворима ли е в H2O
+2
Профилна снимка

Ученик

07:54 - 09.01.2014

Натриевата основа е разтворима във вода, като се дисоцира на положителни(натриеви) и отрицателни(хидроксидни) йони.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:47 - 09.01.2014

Здравейте Теди и Софи, Натриевата основа поглъща въглеродния диоксид от въздуха, като образува динатриев карбонат. Този процес се нарича "карбонизиране" на основата и обикновено се случва, когато основата е престояла дълго време на въздуха в открит съд. Колкото до разтворимостта във вода, благодаря на Софи за точния отговор :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:54 - 02.01.2014

тези уравнения не ги разбирах, но вече ги знам отлично :) благодаря Ви!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:11 - 03.12.2013

Много хубав урок!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

12:13 - 01.12.2013

за сапуна не се ли нарича и осъпунване на метали ?? :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:33 - 04.12.2013

Здравей, Аз за такова свойство на металите не съм чувала... Би ли казал къде си го прочел/гледал?
+2
Профилна снимка

Ученик

17:02 - 08.12.2013

От натриева основа,вода и мазнини се получава сапун. Тази химична реакция се нарича осапунване на мазнините.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:01 - 17.11.2013

много ми помогнахте. благпдаря
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Друг

22:32 - 24.05.2013

И още нещо за което се използва натриевата основа, е за добиване на оксиводород чрез електролиза. :- )
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

18:46 - 22.01.2013

Mersi pomognahte mi :)
+2
Профилна снимка

Ученик

19:58 - 28.01.2013

Моля уважавайте себе си и България - пишете на кирилица :)
+12
Профилна снимка

Ученик

19:01 - 30.01.2013

Кога излиза за Хлора ??
+10
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:18 - 06.02.2013

Вече е тук!:)
+6
Профилна снимка

Студент

21:08 - 11.10.2013

Много интересно!Целия свят е химия...
+3
Профилна снимка

Ученик

15:46 - 15.10.2013

А пък в течните сапуни има калиева осн. :D
Профилна снимка

Ученик

18:33 - 05.12.2013

Благодаря !
+3
Профилна снимка

Ученик

15:38 - 09.12.2013

Ne mi har
-10
Профилна снимка

Ученик

00:06 - 07.01.2014

В съединението NO / азотен оксид / N от коя валентност е ? Знаем,че кислородът винаги е от втора валентност,независимо,че е от VI група.Ако правим изравняване,за да напишем правилно самата формула на съединението азотен окис ,следвайки логиката, би трябвало ,след като знаем,че Азотът е от I -ва група и следователно от първа валентност,да получим Диазотен оксид. Защо тук не важи правилото за определяне на индексите,когато знаем само валентността на съответните химични елементи в химичното съединение ? Кое е правилно и каква е в съединението валентността на азота ? Благодаря за достъпното за всеки ученик много интересно и увлекателно обяснение на темите по химия.
+2
Профилна снимка

Ученик

01:01 - 07.01.2014

Азотът е р-елемент и е с променлива валентност и с кислорода проявява +2, +3, +4 и +5 степен на окисление. В съединението NO определяш спрямо кислорода, който има постоянна -2 (изключение пероксидите -1) и степента на окисление на азотът ти е +2 , за да може целият заряд на съединението да е неутрален ( 0 ). Не обяснявам много добре, но се надявам да съм помогнала :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:17 - 07.01.2014

Здравейте Ирина и Ани, Ирина, азотът е в 5А група, така, че висшата му валентност е 5-та. Азотът е един от елементите - изключения, за които трябва да се знае, че проявяват от 1 до 5 валентност. Така че, няма никакво притеснение, азотът образува 5 оксида и специално в твоя пример си проявява 2 валентност. Ан, ти говориш за степени на окисление на азота, което е различно от валентност, а не знам Ирина дали знае какво е това (ако е 7 клас). Допълвам, че азотът проявява и +1 степен на окисление спрямо кислорода. А спрямо водорода и металите проявява минус 3 степен на окисление. Щом знаеш, че азотът е р-елемент, явно си по-голяма и с доста повече знания по химия. Браво!
+1
Профилна снимка

Ученик

21:51 - 07.01.2014

Здравейте Госспожо Николова. Много благодаря за бързия отговор.Искам да ви уверя,че това,което правите с така увлекателното обясняване на темите по химия,привлича все повече почитатели на този сайт.Пожелавам на Вас,създателите на сайта и останалите Ви колеги много, много здраве,късмет ,удовлетвореност и усмивки през цялата 2014 година
+2
Профилна снимка

Ученик

21:55 - 07.01.2014

Здравейте Ани. Много благодаря и за Вашия отговор.Имате чудесни познания .Пожелавам Ви много успехи .
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:35 - 07.01.2014

Ирина, Благодаря за милите думи и високата оценка за труда ни. Уверявам те, че с колегите правим този сайт с много любов за всички вас. Ще предам на колегите пожеланията ти :). На теб също живот, здраве и много успехи през новата година!
+1
Профилна снимка

Ученик

17:21 - 08.01.2014

Благодаря за комплиментите! Пожелавам и на вас една успешна година, изпълнена с положителни емоции :) Извинявам се, че несъобразих, че това е материал от 7 клас, понеже аз отдавна съм на органична химия и съм я позабравила неорганичната. Благодаря Ви госпожо Николова, че ми припомнихте за ,,райския" газ :) , ако него сте имали предвид, разбира се.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:46 - 08.01.2014

Здравей Анн, Много успехи в овладяването на прекрасната органична химия. До, точно Райския газ имах предвид. Браво, много си добра!
+2
Профилна снимка

Ученик

19:39 - 08.01.2014

Благодаря много! Старая се :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:17 - 25.11.2016

Стефане от всички други предмети с тебе е най-забавно Мн. Благодаря
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:56 - 25.11.2016

Благодарим ти, Нико! Не случайно сме избрали Стефан да представя уроците - имахме цел и я постигаме!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:43 - 16.11.2016

МММ Винце :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:15 - 07.08.2016

Здравейте, Уча.се! С един приятел водим спор и се хванахме на бас. Моят приятел казва, че содата каустик ВЗАИМОДЕЙСТВА с вода. Аз го отричам. Той специфично каза, че те взаимодействат. Аз пак го отричам. Кой е прав: аз или моят приятел, защото се хванахме на бас за моят лаптоп.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:40 - 07.08.2016

Здравей Алек, содата каустик е натриева основа и се разтваря във вода. което е физичен процес, а не химична реакция. Дотук ти, Алекс, си прав. Но при разтварянето си основата се разпада на натриеви и хидроксидни йони, около които се образува облак от водни молекули - казваме, че йоните са хидратирани. Това разпадане на йони е физикохимичен процес на електролитна дисоциация. Така че и в твърдението на приятеля ти, Алекс, има зрънце истина. Предлагам лаптопа да не променя собственика си :).
+1
Профилна снимка

Ученик

21:44 - 07.08.2016

Благодаря!
+1
Профилна снимка

Ученик

10:37 - 08.08.2016

Когато 2 или повече прости/сложни вещества се съединят и се получи 1 сложно вещество, това е химично съединяване. Невъзможно е да се нарече "химично съединяване" NaOH + H2O, поради простата причина, че те не са химично съвместими. Не се получават други продукти. Процесът се нарича дисоцииране на натриевата основа. NaOH + H2O -> Na(+) + OH (-) (Разпадане на йони) Съставът не се променя. Когато се получи "химична реакция" във веществата се появява промяна, не само в структурата, а и, в характера им. Не е ли така?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:08 - 08.08.2016

Алекс, Разсъжденията ти са правилни до известна степен. Първо химичните реакции не са само химично съединяване, а химичното съединяване не е само между прости вещества. Освен това не съм казала, че протича химична реакция. Написала съм, че протича електролитна дисоциация, което е физико-химичен процес - т.е. нещо средно между просто разтваряне, което е физичен процес и разпадане на йони, което е химичен процес. Между натриева основа и вода не протича химична реакция в смисъла и от някакви вещества да се получат други вещества... Но между водата и натриевата основа няма само физичен процес на разтваряне. Нещата не са черни или бели. В случая приеми, че е сиво...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

17:36 - 07.08.2016

Преподавателя ви говори на меко. :(
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:41 - 07.08.2016

Здравейте Ивелин, благодарим за бележката и Ви уверяваме, че в най-скоро време видео уроците ще са подменени с такива с много по-добро качество.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:41 - 17.02.2016

Много хубав урок само да помоля учителката да говори с една идея по-тихо.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:55 - 18.02.2016

Много благодаря за оценката, Антон. Съжалявам, че съм гръмогласна... Предполагам на твоето устройство има опция за намаляване на звука... :)
+1
Профилна снимка

Ученик

16:50 - 18.02.2016

Съжалявам ако съм ви обидила, но малко беше неуместно да ви го пиша. Чувствам се виновен...
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:08 - 18.02.2016

Няма нищо, пошегувах се, не се притеснявай...
Профилна снимка

Ученик

18:49 - 22.02.2016

Добре.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:25 - 26.01.2015

Здравейте,в училище ни казаха да изравним едно уравнение в къщи,но аз се пробвах и не успях.Може ли някой да ми помогне да го изравня?Уравнението е:NaH+H2O=NaOH
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:13 - 26.01.2015

Здравей Йоана, Проблемът ти идва от това, че не си спазила едно от основните правила при писане на уравнение: преди да започнете са изравнявате се убедете, че всички вещества са написани с верни формули, а в твоя случай бих добавила - че сте изписали всички продукти на реакцията. Уравнението ти не е пълно, по него освен натриева основа се получава и простото вещество водород NaH+H2O=NaOH+Н2. Сега вече можеш да започнеш да изравняваш - използвай трика ми с нечетния брой атоми на кислорода в основата или във водата. Ако не успееш само при вярното уравнение - ще помогна, но съм убедена, че ще се справиш. Успех!
+1
Профилна снимка

Ученик

20:08 - 29.03.2016

Аз мисля,че то си е изравнени. В ляво са 1 мол Na, 3 мола H, 1 мол O, а в дясно са 1 мол Na, 3 мола H и 1 мол O. Греша ли ? Също така бих искал да попитам дали вашият трик важи само за кислорода или и за други нечетни елементи ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:37 - 29.03.2016

Да, изравнено е. Трикът е за всички елементи.
Профилна снимка

Ученик

21:53 - 29.03.2016

Благодаря :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:20 - 25.01.2015

E добре де като пием със сламка или от чаша какво спира натриевата основа да влезе в организма ни?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:47 - 25.01.2015

Tϵяяоя•Tɧϵ•Lϵgϵɳ₫, здравей, Като пиеш от сламка много по бавно отпиваш, което позволява на рецепторите ти за вкус по-бързо да реагират, ако нещо не е наред с напитката....не да си излееш половината бутилка в гърлото (на екс) и после да се чудиш колко години ще ходиш по операции и лечение...това е смисълът...
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:30 - 11.12.2014

Интересен урок
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:06 - 08.12.2014

Интересен урок.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Друг

23:01 - 14.09.2014

Кой цвят се явява натриевия и кой карбонатния йон в схемата за йонно кристалната решетка ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:44 - 15.09.2014

Здравей Лъчо, Като имаш предвид, че кристалната решетка се изгражда от редуващи се Na+ и CO3(2-) е естествено йоните от един елемент, натриевите, да са лилавите топчета, а карбонатния йон, състоящ се от въглерод(тъмнокафяво-черното топче) и три кислорода(червените топчета) да е другия йон. Йонните съединения се записват с емпирични формули Na2CO3, която формула показва само съотношението между броя на йоните в кристалната решетка - в случая натриевите йони са два пъти повече от карбонатните йони.
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:49 - 07.07.2014

Ох, не знам защо, но видеоклиповете започнаха много да прекъсват. Това от тях ли е или от моя интернет? На някого другиго случва ли се или в моят компютър нещо е сбъркано? Ако някой знае как може да се оправи (ако е въобще е възможно да се оправи), моля, помогнете ми! Изключително дразнещо е, а концентрацията е невъзможна.. :(
+1
Профилна снимка

Администратор

22:54 - 07.07.2014

Здравей Ели :) Сега ще видим защо ти се получава така... Всичко работи нормално и нещата са в изправност. Провери как са нещата при теб? Днес сутринта, примерно, вървяха ли ти добре видеата? Предполагаме, че е нещо от интернета ти. Драсни ни, моля те, като всичко е наред, за да сме спокойни, че можеш да учиш с усмивка :)
+1
Профилна снимка

Ученик

17:13 - 08.07.2014

Вече няма такива проблеми. Благодаря Ви все пак <3 :))
+1
Профилна снимка

Администратор

12:38 - 09.07.2014

ОК, Ели, супер :) Нещо е било временно от интернета ти. Какво правиш сега през ваканцията? Виждаме, че с удоволствие се подготвяш и за новата учебна година и много ти се радваме :) Поздрави от Уча.се :)
+1
Профилна снимка

Ученик

16:51 - 09.07.2014

Ами да. Всъщност сега ставам 9-ти клас, и тъй като през учебната година, която свърши не учихме химия, физика, биология, история вече не помня нищо и си преговарям. Не ме биваше много по химия поминалата година, но съм сигурна, че когато почнем пак, ще имам много 6тици (happy)
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:12 - 17.02.2014

Ох , само и ако мойте учители бяха така..........
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:25 - 12.02.2014

Както винаги урокът е увлекателен! Благодаря!
+1
Профилна снимка

Ученик

15:33 - 12.02.2014

и подробно обяснен!!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:57 - 08.01.2014

super urok
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

13:25 - 01.12.2013

Много добре обяснявате.Благодаря ви много. Супер урок.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

13:02 - 17.11.2013

помогнахте ми
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

14:27 - 05.09.2013

много точно много ясно!!:)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

16:41 - 23.01.2013

Страхотен урок, но защо гласът е по-различен?? Някой друг преподава урока... често казано на мен гласът който ми обясняваше урока не ми хареса, но самият урок е супер!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:26 - 18.08.2015

Имам въпрос.С какво трябва да съединя Na2O за да се получи NaOH ?Благодаря предварително!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:57 - 19.08.2015

Здравей Nadeto, Искаш ли да научиш още нещо за натриевата основа и да отговориш сама на въпроса? Предлагам ти да изгледаш и урока със задачи Натрий и неговите съединения (две части са). Ако и след това имаш въпрос - ще помогна. Учи и се забавлявай с нас :)!
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:49 - 14.01.2015

на какво се дисоциират основите във воден разтвор??????
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:21 - 14.01.2015

Здравей Преслав, Предлагам ти да слезеш малко по-надолу в уроците и да намериш урока за основи. Изгледай го, може да направиш и упражнението след него и ако отново имаш въпрос - ще ти отговоря.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:58 - 30.12.2014

Прекрасен урок и уникална госпожа!!! Много по-добре го разбрах отколкото като го обяснявам по-младите учители! (Разбира се, не искам да ги обидя) Искам да изкажа благодарностите си на тази госпожа (Незнам как се казва) МНОГО МИ ПОМОГНАХТЕ, ГОСПОЖО! БЛАГОДАРЯ! Ех...как искам във всички уроци да чувам вашия глас и обяснения...!!! Но....
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:04 - 31.12.2014

Здравей Graciela, Благодаря за оценката и милите думи, но трябва да знаеш, че всички колеги в Уча.се работим с огромна любов и професионализъм, за да можете да учите бързо, лесно и интересно. Всеки, който представя урок в Уча.се си има своя чар, дай възможност и на останалите колеги да ти покажат, че са много добри в това, което правят. Пожелавам ти весело посрещане на Новата година!
+1
Профилна снимка

Ученик

16:54 - 01.01.2015

Благодаря ви! Ще се опитам да дам възможност и на останалите учители! :)))
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:31 - 11.12.2014

Много добър урок ! С много примери и картинки :) Лесно е да се запомни и научи !
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:27 - 11.11.2014

Много ми помагат тези уроци по химия! Евала на госпожата, продължавайте се в същия дух!!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:41 - 11.11.2014

Здравей Martinchikk, Радвам се, че уроците по химия ти помагат. Ти 7 клас ли си? Стигнахте ли вече до натриева основа?
Профилна снимка

Ученик

20:06 - 11.11.2014

7 клас съм и не разбирам химията в час, но уроците ви много ми помагат и да стигнахме до натриева основа.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:46 - 11.11.2014

Здравей Martinchikk, Дръж се здраво за Уча.се и химията ще ти стане лесна и интересна. Вие два часа седмично ли имате химия този срок? Щом сте на натриева основа утре ще направя упражнение и за нея :) Ти правиш ли упражненията след уроците? Щом химията ти е трудна, препоръчвам ти винаги да правиш и упражненията. :)
+1
Профилна снимка

Ученик

10:07 - 12.11.2014

Kазах на майка ми да се абонирам за 3 месеца,но тя не искаше и за това се абонирах за 1 месец и нямам упражнения. :(
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:29 - 12.11.2014

Здравей Martinchikk, Ами имаш не много сложна задача - да покажеш на майка си с отличните си резултати по химия и по другите предмети, колко много ти помага Уча.се и да я убедиш да се абонираш за пакет, който дава достъп и до упражненията. Ако си по-изобретателен винаги можеш да намериш начин да убедиш мама. :)
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

17:35 - 27.02.2014

Защо не ми дава да видия урока?
Профилна снимка

Ученик

16:58 - 12.03.2014

защото сигурно ти е изтекъл достъпът :) вече го направиха платено и затова...
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:31 - 16.02.2014

zashto trqbva da se plashta
Профилна снимка

Ученик

13:06 - 03.03.2014

Единственото мясо , от където МОЖЕМ да учим се плаща ........
-1
Профилна снимка

Администратор

13:14 - 03.03.2014

Здравейте :) Уча.се ще продължава да ви бъде все по-полезен и интересен! Екипът ни е вече 36 души и всички сме отдадени на вас. Направихме 2500 видеа, а това е огромен труд, който изисква средства, разбира се. Още преди около 1 месец обявихме тази промяна и тъй като сме признателни на всички вас, които обичате и ползвате Уча.се, ви подарихме достъп до днес. Надяваме се, че Уча.се ще продължи да е полезен на вас, както на всички хиляди други ученици, които ни подкрепиха и си закупиха достъп! Тази стъпка ще направи Уча.се още по-полезен за всички вас, които обичате и ползвате Уча.се :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:22 - 22.01.2014

Горе долу разбрах ,но щеше да разбера по добре ако бяхте дали пример как като потопим тази жълта лентичка от универсалния индикатор как се оцветява или просто да давате с примери трудните неща както в урока с натрия!:)
Профилна снимка

Ученик

18:08 - 12.02.2014

ще се оцвети в синьо
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:10 - 03.12.2013

kude e muja toi obqsnqva po-xubavo
Профилна снимка

Ученик

21:55 - 05.12.2013

и тази обяснява добре
+7
Профилна снимка

Ученик

19:21 - 08.12.2013

nah ne me radva
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:04 - 01.12.2013

Много хубав урок , благодаря ви много .
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:29 - 20.11.2013

Дори и да си го налееш в чаша. Пак ще го погълнеш, защото содата каустик е разтворена. :) Или греша?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:56 - 20.11.2013

Да, разтворена е, но по мои наблюдения от чаша се пие по-бавно... и това е възможност да усетиш с първата - втората глътка, че нещо в питието не е наред :)
-2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:02 - 22.02.2013

Въпрос: Дикалиевият карбонат се съдържа в пепелта от растения.Предложете начин за получаването му в лабораторни условия.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:37 - 22.02.2013

Мими, припомни си свойствата на основите, изгледай видеото Свойства на съединенията на алкалните метали и би трябвало да се справиш сама. :)
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:17 - 10.02.2013

от къде се купува универсален индикатор
Профилна снимка

Ученик

18:11 - 11.02.2013

Универсален индикатор - от специализирани химически магазини.. Друго от аптеката продават pH мер за урината, :D да странно, но съм пробвал и наистина действа, друг начин е да си направиш ти самата, това става с червено цвекло. :)
+14
Профилна снимка

Ученик

13:05 - 17.11.2013

от аптеката
-7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:27 - 28.02.2016

;r od ;w e/d; ;ddxudjd kd ep,e.d m,ei.r /eij
-1
Профилна снимка

Ученик

20:56 - 01.05.2016

?
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:38 - 01.12.2014

на тая не и разбирам уроците :/ вземете си само млади хорица с които имаме общ език :)
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:53 - 01.12.2014

Здравей Богдан, Твое право е да харесваш или не водещите уроците, но не е добре да остава ненаучен урок, защото не харесваш учителката. Би ли споделил какво точно не успя да разбереш в урока? Задай конкретни въпроси и ще ти отговорим...
+3
Профилна снимка

Ученик

19:12 - 03.12.2014

не това :D то просто е по- приятно и по- лесно се запомня като си приказва някой по- младичък човек все пак всички знаем че млад обича да му говори млад човек...уроците на другите момчета се запомнят от веднъж и е нужен втори път само за да се затвърди :)
-3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:48 - 03.12.2014

Да, разбирам те. Очаквах да посочиш какво точно не си разбрал, за да ти го обясня. Ако всичко ти е ясно опита ли да направиш упражнението след урока? А в следващите уроци ще имаш възможност отново да се срещнеш с млади момчета :)
+2
Профилна снимка

Ученик

20:58 - 06.12.2014

И кво точно не разбра на госпожа Николова всико е казано точно и ясно кво ти е виновна тя че си кабакулак.!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:04 - 06.12.2014

Алекс, моля те, тук, в Уча.се поддържаме добър тон и всеки има право на мнение, не се обиждайте един друг.
+2
Профилна снимка

Ученик

22:37 - 08.12.2014

Брат не ме разбираи погрешно :D нямам нищо против госпожата ама си се учи по- лесно така както посочих, поне предполагам повечето от нас де...не искам да засягам никой с коментара си :D
-3
Профилна снимка

Ученик

21:01 - 09.12.2014

Спокойно де, пък много се впрягате, тва човек не може един майтап да трясне:), кат хората:).
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:28 - 09.12.2014

Здравейте Алекс и Богдан, Хайде да прекратим тази тема, става ли? Не съм обидена, макар, че на моите години, опит, желание и възможност да ви помагам Богдан да ме нарича "тая" е малко невъзпитано. Отдавам го на младостта и не се сърдя, но не е приятно.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:49 - 27.05.2014

Защо трябва да платя за да гледам клипове
-1
Профилна снимка

Ученик

18:17 - 27.06.2014

Защото трябва.
-2
Профилна снимка

Ученик

18:34 - 20.11.2014

Уча.се,АдминистраторКоментар 2014-03-03 13:14:49 Здравейте :) Уча.се ще продължава да ви бъде все по-полезен и интересен! Екипът ни е вече 36 души и всички сме отдадени на вас. Направихме 2500 видеа, а това е огромен труд, който изисква средства, разбира се. Още преди около 1 месец обявихме тази промяна и тъй като сме признателни на всички вас, които обичате и ползвате Уча.се, ви подарихме достъп до днес. Надяваме се, че Уча.се ще продължи да е полезен на вас, както на всички хиляди други ученици, които ни подкрепиха и си закупиха достъп! Тази стъпка ще направи Уча.се още по-полезен за всички вас, които обичате и ползвате Уча.се :) Оценка +2
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:13 - 26.02.2014

много лесно!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

15:51 - 24.02.2014

Урокът е много добре преподаден ! <3 Най-накрая схванах Натриевата основа и имам 6 много ви благодаря Уча.се ! Сега въпрос към учениците : -Някой да играе League of Legends да пише :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

22:41 - 12.02.2014

Много ми помогнахте! Благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

19:13 - 03.12.2013

zashto tochno natrievata osnova se izpolzva sa otpushvane na kanalite
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:31 - 04.12.2013

Здравей Щерян, Може и калиева основа да се използва, даже е по-добре, но е по-скъпа :). Натриевата основа се използва: 1. защото има свойство, да "преработва" мазнините и 2. защото е по-евтина (има такава не особено чиста, която се нарича техническа и е много евтина :)) Нечистотиите в каналите най-често са от мазнини, а натриевата и калиевата основа ги превръщат в сапуни, като по този начин прочистват канала.
+6
Профилна снимка

Ученик

17:33 - 15.12.2013

да мъжът обяснява по добре
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:25 - 14.11.2014

Натриевата основа е разбираема, ама уча се моля ви направете още упражнения.
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:03 - 14.11.2014

Здравей natanail, Какво означава още упражнения, би ли споделил? След почти всеки урок има тест, има и специални уроци-упражнения със решаване на задачи. Би ли уточнил какво точно е недостатъчно?
Профилна снимка

Ученик

18:31 - 20.11.2014

по всичко
-3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:46 - 20.11.2014

Здравей natanail, Работим много здраво по това да се появят по всички предмети упражнения. Имайте малко търпение...
Профилна снимка

Ученик

18:57 - 20.11.2014

Например по повече задачи и по два теста на урок.
-3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:33 - 20.11.2014

Аха, сега разбрах... Задачите в теста са стандартизирани по 15, не може да се повече. А уроците са средно по 10 мин, няма абсолютно никакъв смисъл от два или повече теста на урок, стремим се да ви изпитаме за най-важното, което трябва да се знае по урока :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:57 - 27.06.2014

Na2O бурно ли взаимодейства с H2O. моля отговорете ми :).
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:28 - 27.06.2014

alex, Много бурно. Водата се прибавя буквално на капчици, защото пръска и получаващата се основа гори кожа, дрехи...Внимателно и задължително с очила...
+1
Профилна снимка

Ученик

18:34 - 27.06.2014

Тъй вярно.
-1
Профилна снимка

Ученик

18:36 - 27.06.2014

До каква температура трябва да се нагрее NaCO3, за да се получи Na2O?
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:47 - 27.06.2014

alex, с теб е много забавно, докато ти отговоря на един въпрос и ти ми задаваш друг. Но...така е много лесно. Хайде да се уговорим така - задаваш въпросите си първо в Гугъл, търсиш упорите сам информация и ако не успееш - питаш мен, защото аз съм много зает човек и надявам се не мислиш, че главата ми е химически справочник...
Профилна снимка

Ученик

20:31 - 27.06.2014

Всъщност аз отдавна търся информация по този въпрос, но не открих отговор затова питах вас. Реших че може да знаете.
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:37 - 27.06.2014

Това, което открих в енциклопедията е, че Na2CO3 се стапя при малко над 800 градуса и кипи при 1600 градуса, което означава, че ако се разлага, то е над температурата на кипене.
Профилна снимка

Ученик

23:55 - 27.06.2014

Благодаря ви ,но явно няма да получавам Na2O то Na2CO3. прекалено висока е температурата да се достигне в домашни условия.
-1
Профилна снимка

Ученик

18:33 - 20.11.2014

бърр това ще те изгори
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:31 - 08.02.2014

По е интересно отколкото в училище.А и е по-добре показано.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

19:26 - 14.01.2014

Mnogo vi blago daria vie mi spasihte jivota
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

12:37 - 01.12.2013

Нищо не разбрах
-2
Профилна снимка

Ученик

18:11 - 12.02.2014

гледай то пак и пак и ще разбереш
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:33 - 08.01.2014

Sujaliavam che pisha na latinica niamam kirilica. gospojo Nikolova,nali ima natrii v solota kak ia poglushtame.Razbira se i Hlor no... ne razbiram kak ne ti izgaria kakvo li ne.
-3
Профилна снимка

Ученик

18:34 - 08.01.2014

solta ne solota
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:38 - 21.01.2014

Здравей Димитър, В солта, която е натриев хлорид няма натриева основа, нито натрий като метал. Затова не ни изгарят вътрешностите. Солите имат съвсем други свойства, различни от тези на основата и метала, защото това са различни вещества.
+4
Профилна снимка

Ученик

20:51 - 23.01.2014

Сега разбрах. Благодаря ви.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:50 - 02.01.2014

Честита нова година на всички!!!
-3
Профилна снимка

Ученик

18:40 - 02.01.2014

мерси
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:13 - 03.12.2013

i az go svanah bez tova koeto vi popitah
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-3
Профилна снимка

Ученик

11:18 - 27.12.2015

пак ли тая бабичка предния урок джорджано а сега баба му
-4
Профилна снимка

Ученик

11:30 - 16.01.2016

Не знам дали е редно да се смея на това, но се изсмях толкова силно, че сигурно съседите са се стреснали :D
+4
Профилна снимка

Ученик

19:47 - 05.02.2016

Прав си не е редно ама наистина е много смешно
+4
Профилна снимка

Ученик

11:23 - 07.02.2016

:)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:02 - 11.02.2014

Защо винаги подчертавате това което пишете досадно е понякога
-6
Профилна снимка

Ученик

15:52 - 24.02.2014

Просто искат да ти влезе нещо полезно в главата (facepalm) !
Профилна снимка

Ученик

21:02 - 24.02.2014

Ooo da i kato podchertavash shte mi vleze neshto v glavata nali ( i ne nqma da pisha na bel - precaka mi se phonetic :l )
-4
Профилна снимка

Ученик

14:50 - 24.05.2014

отново извинете за глупавия ми коментар писала съм го преди месеци съжалявам
-3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:43 - 18.01.2014

Нищо не разбрах
-6
Профилна снимка

Ученик

22:20 - 21.01.2014

изгледай пак
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:04 - 04.12.2013

Evalq Evalq Evalq :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-6
Профилна снимка

Ученик

11:16 - 03.12.2015

Ааа съжалявам много но човек който казва ливъво не може да ме научи на нещо!
-8
Профилна снимка

Ученик

17:48 - 07.12.2015

alberto,голяма работа,че е сбъркала.Госпожа Николова се опитва да ни помогне,а ти ''Ааа съжалявам много но човек който казва ливъво не може да ме научи на нещо!''!!!Голяма работа,че е сбъркала,случва се,моля ти се имай малко уважение към учителите!:)
+7
Профилна снимка

Ученик

10:19 - 10.12.2015

Имам уважение знам на всеки се случва да збърка но нчкак начина и на обяснение не ми допада :)
Профилна снимка

Ученик

19:15 - 10.01.2016

Не е лесно да не "збъркваш". Оцени малко това което има в интернет. Този сайт на мен лично много ми помага, защото в уроците информацията е представена кратко, точно и ясно. ;-)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:19 - 04.01.2016

Gj am a said tui
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-9
Профилна снимка

Ученик

19:54 - 02.12.2013

RIP Paul Walker :( :( :( :(
-16
Профилна снимка

Ученик

15:41 - 15.01.2014

тук не е мястото,тва да не ти е facebook
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.