Видео урок: Моделиране с линейни уравнения

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 04.11.2012 4 минути 11 737 гледания 305 коментара

РАЗДЕЛ: Моделиране/Текстови задачи

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Какво е математиката е без линейни уравнения? Ще се научим кои са стъпките за лесно решаване на линейни уравнения и да обясняваме различни ситуации, включително резултати от спортни срещи, чрез тях. Видео урокът по математика ви предоставя добре подбрани примери, които са ви нужни, за да вникнете в принципа на решаване на тези уравнения.

Ключови думи:
линейни уравнения моделиране текстови задачи цска левски
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

19:54 - 17.12.2012

Специални благодарности на Дарин. Благодаря ти.Не бях го разбрал. Но сега ми е ясно.
+52
Профилна снимка

Ученик

17:32 - 08.01.2013

Страхотен :)
+21
Профилна снимка

Ученик

14:51 - 16.01.2013

здравейте моля ви помогнете ми с следната задача:Сборът от годините на майка ,баща и син е 87.Синът е 3 пъти по-малък от баща си , а майката е с 4 години по-млада от съпруга си.Намерете на колко години са синът ,майката и бащата
+22
Профилна снимка

Друг

15:08 - 16.01.2013

x+y+z=87 y=3x z=3x-4 7x=91 x=13 y=39 z=35 където x са годините на момчето, y на бащата, а z на майката
+31
Профилна снимка

Ученик

15:24 - 16.01.2013

Много ви благодаря .Страхотни сте
+15
Профилна снимка

Ученик

19:28 - 13.12.2013

Трябва ми помощ.Това е задачата - В народното събрание има 240 депутати.В сряда поради командировки отсъствали няколко депутати.В четвъртък поради болест отсъствали 5 депутати повече от сряда.В петък в залата се върнали само трима от отсъствалите в четвъртък.На заседанието в петък присъствали 188 депутати.Колко депутати са отсъствали в сряда?
+12
Профилна снимка

Ученик

20:03 - 15.12.2013

spirit . Задачата се решава в сряда са Х в Четвъртък са Х + 5 А в петък са се върнали 3ма„ сега : и от всимкото това се получава числото 2Х+2 , 188+2Х+2=240 2Х=240-188-2 2Х =5 Х=25 след това : 25*2 + 2 от четвъртъка ии се получава 52 и проверяваш 52 + 188 =240 :) малко е неясна но и аз не я разбрах точно ..
+3
Профилна снимка

Ученик

18:52 - 02.01.2014

благодаря за урока
+7
Профилна снимка

Ученик

10:35 - 16.01.2014

Аэ имах същата эадача в учебнка и не я реших.
-1
Профилна снимка

Ученик

09:59 - 18.05.2014

така като сме започнали да питаме за задачи ПОМОЩ:Иван, Георги, Димитър и Васил събрали пари да си купят топка. Иван дал ½ от парите, които дали Георги, Димитър и Васил. Георги дал ⅓ от парите, които дали Иван, Димитър и Васил. Димитър дал ¼ от парите дадени от другите, а Васил дал 13 лв. Колко струва топката?
+4
Профилна снимка

Ученик

11:51 - 12.12.2014

Юли,недей да ми се предоверяваш защото незнам дали задачата ми е 100% вярна,но поне ще видиш как се решава. И+Г+Д+В=Т И=1/2(Г+Д+В) Г=1/3(И+Д+В) Д=1/4(И+Г+В) В=13лв. И=1/2.Г+1/2.Д+6,5лв. И=1/2.(И+Д+В)+1/2.Д+6,5лв И=1/2.И+1/2.Д+6,5лв.+1/2.Д+13лв. 1/2И=Д+13лв. И=2Д+26 Г=1/3(2Д+26+13+Д) Г=Д+13 Д=1/4(2Д+26+Д+13+13) Д=(3Д+52).1/4 Д=3д:4+13 Д/4=13 Д=52лв =>И=2д+26=104+26=130лв. =>Г=Д+13=52+13=65лв. В=13лв =общо 208 лв. Съмнявам се да има толкова скъпа топка :D И съм сигурен,че някъде в уравненията имам грешка при пресмятането,но идеята ми беше да ти покажа какъв е смисълът и,че трябва да се изразят всички неизвестни чрез само един в този случай "д"! П.с. Ако някой се нуждае от помощ да ме добави в скайп----->evgeni_gurov
+5
Профилна снимка

Ученик

20:12 - 12.01.2015

ИМА И ЗА 240 ЛЕВА
Профилна снимка

Ученик

17:43 - 05.01.2016

Може ли помощ и за тази задача : В библиотеката на едно училище има книги на английски,немски и френски език . Книгите на английски език са 36% от всички чуждоезични книги. Книгите на немски език са 75% от книгите на английски език. Останалите 185 книги са на френски език. Колко са чуждоезичните книги в библиотеката на това училище?
+2
Профилна снимка

Ученик

14:06 - 08.12.2016

Сегааа... Ще се опитам да отговоря на задачата на Елеонора: 1 стъпка - записване на стойностите --> А, книгите по англ. е 36%*(А+Н+Ф) --> Н, книгите по немски е 75%*А --> Ф, книгите по френски е 185 --> К е общ. брой на чужд. книги / 2 стъпка - запис на уравнението --> 36%*К+75%*(36%*К)+185=К / 3 стъпка - РешаванетооО ;) --> 36%*К+75%*(36%*К)+185=К ; 9К/25+(75*9К/25)/100+185 ; сега умножаваме по 100 --> 63К+18500=100К ; на финала сме ;) К=500 Надявам се да съм помогнал!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:26 - 10.01.2013

Значи има полза от Моделирането с линейни уравнения :)) Много хубаво разказваш!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+9
Профилна снимка

Ученик

16:25 - 05.01.2014

Браво мои човек.Само Левски :D
+8
Профилна снимка

Родител

15:57 - 06.01.2014

браво само така!!!!!
+6
Профилна снимка

Ученик

09:53 - 07.01.2014

Разпространител на учебна литература за един ден продал 120 сборника по математика за 5 клас и 80 - за 6 клас.От реализираните продажби получил 1168 лв.Намерете цената на един сборник за 5 клас и на един сборник за 6 клас, ако цената на сборника за 6 клас е с 60 стотинки по-висока от тази на сборника за 5 клас.
+5
Профилна снимка

Ученик

17:02 - 12.01.2014

120.х+80(х+0,60)=1168 , 120.х+80.х+48=1168 , 200.х=1120 , х=5,60лв.е цената на сборник за 5 кл. 5,60+0,60=6,20лв. е цената на сборник за 6 кл.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:10 - 18.12.2012

Може ли да качиш още клипчета с Моделиране с линейни уравнения?
+8
Профилна снимка

Администратор

19:18 - 21.12.2012

Да, в момента записвам десетина видеа точно от моделиране с линейни уравнения! Започвам да ги качвам постепенно!
+8
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:57 - 16.12.2012

Как се решава тази задача ? Моторна лодка изминала разстоянието между две пристанища по течението на река за 4h , а на връщане срещу течението за 5 h . Да се намери разстоянието между пристанищата , ако скоростта на течението е 2km/h.
+8
Профилна снимка

Българин в чужбина

16:21 - 16.12.2012

Пак си правиш таблица, ако я попълниш вярно ще можеш много лесно да решиш задачата :)
+8
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:55 - 16.12.2012

Здравейте,кога ще качвате и другите видеа ?
+8
Профилна снимка

Администратор

23:19 - 16.12.2012

До няколко дни ще има са тук и другите от тази поредица! :)
+7
Профилна снимка

Ученик

18:00 - 17.12.2012

OK благодаря. Просто сряда ще имаме тест на уравнения и подобни задачи за път скорост и време и т.н. :)
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:56 - 30.12.2012

моля,да ми помогнете с задачи от PISA ..направо са ми "тъмна Индия" ето една :Шивашка фирма получила поръчка за изработване на определен брой костюми в срок от 10 дни. След един ден работа мениджърът на фирмата пресметнал ,че ако продължат със същата дневна производителност,за определения срок ще ушият с 12 костюма по-малко от поръчаното.През следващите дни ушивали дневно с 4 костюма повече отколко през първия ден,в резултат на което поръчката била изпълнена 2 дни предсрочно. а)колко костюма са били поръчани? б)еди ден ,докато изпълнявали поръчката,мениджърът казал "Току-що изработихме 75% от поръчаните костюми".Ако работата по поръчката е започнала в понеделник,а събота и неделя са почивни дни,през кой ден от седмицата е казано това твърдение?
+7
Профилна снимка

Учител

17:53 - 17.01.2013

Може ли въпрос - къде в България ще ви трябва PISA - по точно изпит от такъв тип
+5
Профилна снимка

Ученик

11:52 - 18.01.2013

в училище решаваме по сборник от PISA и доколкото знам и на матурите ще има такива задачи :)
+4
Профилна снимка

Учител

15:25 - 18.01.2013

означаваче с х -бройката която започват да шият(производителносстd ) 10.x e това което ще ущият за 10 дни , но не стигат 12- затова добавяме 12 и получаваме цялата поръчка Същата поръчка я правят - първи ден x бройки ,а следващите 10-1 - 2---> 7 дни по х+4 бройки. Изравняваме : 10x+12 =x+7(x+4) и решаваме спрямо Х Намираме каква е поръчката .След това колко е 75% от нея - по-лесно е три четвърти - от получената бройка вадим колкото са изработили първия ден.След това разликата я делим на 14 (10+4) и намираме брой дни където са работили -резултата ще е смесено число - просто броим дните и казваме кога са изпълнили 75 -те процента Успех
+5
Профилна снимка

Ученик

09:57 - 19.01.2013

Благодаря много .
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:20 - 15.12.2012

Сега се връщам от олимпиада по математика. Ако някой иска може да побликувам някои задачи.
+7
Профилна снимка

Администратор

13:24 - 15.12.2012

О супер :) снимай ги и ми ги изпрати или ги прикачи тук, моля те! Може да ги реша и да ги запиша.
+11
Профилна снимка

Ученик

14:04 - 15.12.2012

Нямам ги снимани, но си бях преписала някои в тетрадката, а на друди им помня условията. Съжалявам че са само 4... За друг път ще знам да ги снимам :D
+9
Профилна снимка

Ученик

19:24 - 16.12.2012

:D и аэ вях на състиэание на 15.12 :D
+4
Профилна снимка

Учител

18:48 - 18.12.2012

Ето задачи от олимпиада, който иска може да се упражнява. Хубаво е че са във формат подобен на националното външно оценяване за 7кл.
+8
Профилна снимка

Администратор

18:54 - 18.12.2012

Ее, супер! Мисля, да ги запиша и да ги кача на сайта. А има ли отговорите?
+7
Профилна снимка

Учител

19:10 - 18.12.2012

Мисля, че има. Ще потърся и ако ги намеря ще ги кача.
+6
Профилна снимка

Администратор

19:12 - 18.12.2012

благодаря много, ще ги очаквам! :)
+4
Профилна снимка

Учител

19:25 - 18.12.2012

Ето и отговорите.
+3
Профилна снимка

Администратор

19:27 - 18.12.2012

Това се казва работа :) А тези задачи еднакви ли са били за целия общински кръг в България?
+6
Профилна снимка

Ученик

21:05 - 18.12.2012

Да, мисля :)
+4
Профилна снимка

Ученик

16:13 - 03.01.2013

Моля ви да ми помогнете с една задача : Четири момчета си купили топка за 60 лева.юпрвото момче платило една втора от парие, които дали останалите трима , второто платило една трета от парите, които дали останалите , а третото една четвърт от парите,които са дали останалите трима.Колко пари е дало четвъртото дете? Благодаря предварително :)
+3
Профилна снимка

Ученик

00:10 - 04.01.2013

може ли да помогнете с горната задача
+4
Профилна снимка

Ученик

19:05 - 14.01.2013

molqvi ka4ete reshavane na zada4i ot modulni oravneniq
+5
Профилна снимка

Ученик

17:50 - 17.01.2013

Аз не успях да разбера,защо 2 е върху х,смисъл,че нали пише,че е два пъти повече ? :(
+3
Профилна снимка

Студент

17:22 - 24.11.2013

Моля помогнете с решение на тази задача: Разликата на едно число и числото 3 увеличих 5 пъти. Резултатът разделих на 9 и получих частно 3 и остатък 8.
+2
Профилна снимка

Ученик

15:55 - 27.11.2013

Може ли да ми помогнете с задачата : (х . 8) -5 = х . 9
+2
Профилна снимка

Ученик

17:44 - 03.12.2013

Според мен е: (х.8)-5=х.9 = 8х-5=9х=8х-9х-5= -1х=-5 х=-5+1 х=-4
+2
Профилна снимка

Ученик

16:36 - 15.12.2013

Моля помогнете ми за тази задача: сега моите години се отнасят към годините на брат ми,като 3:5.След 5 години аз ще бъда на толкова години,на колкото беше брат ми преди 5 години.На колко години сме сега аз и брат ми
+3
Профилна снимка

Учител

18:57 - 15.12.2013

3х+5=5х-5 3х-5х=-5-5 -2х=-10 х=5 "моите " години са 3.5=15 годините на брат ми са 5.5=25
+3
Профилна снимка

Ученик

17:20 - 17.12.2013

Страшна задача няма що, като се има в предвид , че ЦСКА нямат баскетболен тим, баскетболният мач е 4 части, а не две,и по 150 точки на мач могат да вкарват само в НБА. Иначе сте много забавни и полезни, за което ви благодаря. И само БЕРОЕЕЕЕЕ....
+2
Профилна снимка

Ученик

18:03 - 17.12.2013

И аз бях на олимпиада и си подсказвахме. :) Може да ги има на http://math-bg.com/
+3
Профилна снимка

Ученик

17:58 - 03.01.2014

само футбол
+2
Профилна снимка

Друг

20:52 - 06.01.2014

Намислих положително число.Увечилих го 8 пъти и от получните число извадих 5.Получих число,което е 9 пъти по-голям от намисленото число.Кое число сам измислил? Можели да ми помогнете? Благодаря от сега :)
+2
Профилна снимка

Учител

22:19 - 06.01.2014

8.х - 5 =9.х 8х-9х=5 -х=5 х= - 5 Според мен има нещо нередно в условието на задачата. Ако условието е такова, значи решението ми не е вярно, защото полученото число е отрицателно, а в условието е казано че измисленото число е положително!!!!
+2
Профилна снимка

Ученик

23:54 - 30.12.2014

Помощ!!! Иван, Георги, Димитър и Васил събрали пари да си купят топка. Иван дал ½ от парите, които дали Георги, Димитър и Васил. Георги дал ⅓ от парите, които дали Иван, Димитър и Васил. Димитър дал ¼ от парите дадени от другите, а Васил дал 13 лв. Колко струва топката? Предварително благодаря!!!
+1
Профилна снимка

Администратор

13:40 - 05.01.2015

Ти докъте стигна? :) Опита ли?
+1
Профилна снимка

Ученик

15:52 - 26.01.2015

ako pi6em dobri komentari 6te polu4im li dostap
+1
Профилна снимка

Администратор

11:45 - 27.01.2015

don4o, ако пишеш добри коментари, всички ще те харесват. Освен това имаш да изпълняваш доста постижения и ще печелиш значки и признание: http://ucha.se/profile/achievement/
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:28 - 10.12.2013

Браво, добър урок, браво Дарине, честито за наградата, и СААМО ЛЕВСКИ!
+6
Профилна снимка

Ученик

18:44 - 17.12.2013

samo cska
-8
Профилна снимка

Ученик

18:56 - 17.12.2013

KUR ZA LEVSKI SAMO CSKA
-18
Профилна снимка

Ученик

10:42 - 09.01.2014

be vii ste NENORMALNICI Q KU6 OT TOQ SAIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:35 - 13.01.2013

С тези примери няма как да не се разбере..той го предава по-добре от учителят ми :д Супер урок!!! (y) :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Ученик

18:18 - 04.01.2015

самоооооо ЛЕВСКИ
+5
Профилна снимка

Ученик

15:40 - 04.01.2016

саааааааааааамо ЦСКА :D
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:30 - 16.12.2013

Благодаря, помогна ми (: И особено много ми харесва начина, по който говори - не се държи като учител, дразнещ и нервен, а като някой търпелив, нормален човек :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

20:56 - 14.01.2013

Искам да попитам за една задача, знам отговора, но не мога да го представя като линейно уравнение. Задачата е следната: Сборът от цифрите на двуцифрено число е 11. Ако към това число се прибави 63, ще се получи число, записано със същите цифри, но в обратен ред. Намерете числото. По пътя на логиката е 29, но както казах трябва да го представя като линейно уравнение. Моля за помощ и благодаря предварително :)
+5
Профилна снимка

Студент

20:56 - 20.01.2013

Може да се реши със система. Означаваме първата цифра с x, a втората с y: 10y+x=63+10x+y x+y=11 x=11-y 10y+11-y=63+110-10y+y 18y=63+110-11 18y=162 y=9 x=11-9 x=2 Следователно числото е 29
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:29 - 09.01.2013

можете ли да помогнете за тази задача: Намерете число, при делението на което със 112 се получава частно 4 и 5 остатък
+5
Профилна снимка

Ученик

14:31 - 10.01.2013

x : 112 =4,5 x = 112 . 4,5 x = 494
+6
Профилна снимка

Учител

23:10 - 14.01.2013

X=4.112+5=448+5=453 (-:
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:26 - 06.01.2013

Здравейте, може ли да ми помогнете с тази задача. Георги похарчил 3 от парите,които имал,за топка, а с 1 от останалите си пари купил книга за сестра си. След двете покупки му останали 28 лв. Колко пари е — — 10 5 имал Георги първоначално ?
+5
Профилна снимка

Ученик

12:28 - 06.01.2013

В задачата е 3 1 - - 10 5
+6
Профилна снимка

Ученик

12:28 - 06.01.2013

3 от парите си ?! Да нямаш предвид 3 лева ?
+6
Профилна снимка

Ученик

12:29 - 06.01.2013

3 върху 10 и 1 върху 5 ли имаш предвид ?
+6
Профилна снимка

Ученик

12:31 - 06.01.2013

Да.
+6
Профилна снимка

Ученик

12:31 - 06.01.2013

3 върху 10 и 1 върху 5.. но не мога да го напиша.. с дробна черта :)
+5
Профилна снимка

Ученик

13:24 - 06.01.2013

Не мога да ти напиша решението, но мисля, че отговора е 56
+6
Профилна снимка

Ученик

13:46 - 06.01.2013

Аха мерси,но на мен ми трябва решение, да мога да я разбера.. че не са ми ясни тея задачи
+6
Профилна снимка

Ученик

21:39 - 07.01.2013

Много благодаря! Сега тези задачи са ми ясни :)
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:44 - 29.12.2012

Здравейте бихте ли ми помогнали с задачи от този тип: Майката на Петър е на 24 г. и е 6 пъти по голяма от него. След колко години Петър ще бъде 3 пъти по-млад от майка си?
+5
Профилна снимка

Ученик

22:35 - 30.12.2012

Понеже предполагам, че си до 5 клас и не съм сигурен дали си запознат със системите уравнения, а дори и да не си,нямаш основание да се плашиш (понеже може и без система да се реши)
+7
Профилна снимка

Ученик

12:14 - 02.01.2013

ne 7 klas sam no blagodarq
+5
Профилна снимка

Ученик

19:06 - 17.12.2013

представи си, че си на 10 години, а майка ти на 30 години- 3 пъти по-малък си от нея, а тя е три пъти по-голяма от теб... минават 3 години: ти си на 13, а майка ти на 33- 3 пъти по-малък си от нея, а тя е три пъти по-голяма от теб... все пак времето тече за всички и ако ти си 3 пъти по-малък от някой, винаги ще бъдеш три пъти по-малък, а той 3 пъти по-голям... Задачата има уловка :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:54 - 19.12.2012

Този клип ми харесва!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Учител

19:24 - 18.12.2012

Хайде на отговорите ....: )
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

18:45 - 18.12.2012

Супер ! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Ученик

12:43 - 26.01.2014

Моля ви помогнете ми с тази задача : Преди 3 години Иван бил 3 пъти по - малък, отколкото ще бъде след 29 години. На колко години е Иван сега ?.
+4
Профилна снимка

Ученик

13:14 - 26.01.2014

Здравей! За да решим задачата приемаме, че преди три години, Иван е бил на "x" години, а след 29 години, той ще е на "3х" години. Прибавяме 3 години към 29, и можем да съставим уравнение: x=3x-32. Дорешаваме уравнението: 32=3x-x; 32=2x, т.е."х" е равен на 16. Прибавяме три години, и разбираме, че сега Иван е на 19 години.
+5
Профилна снимка

Ученик

13:39 - 26.01.2014

Благодаря !
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:01 - 29.12.2013

Някой ще ми помогне ли със следната задача ? С парите, с които разполага, Пламен иска да си купи книга и да се почерпи. Той преценил, че ако похарчи за почерпка 3 лв., то няма да му достигнат 0,50 лв., за да си купи книгата, а ако се почерпи с половината от парите си, ще може да си купи книгата и ще му останат 0,25 лв. С колко лева е разполагал Пламен и колко лева е струвала книгата ?
+4
Профилна снимка

Ученик

11:54 - 12.01.2014

И аз не мога да реша тази задача, може ли да я решиш ?
+1
Профилна снимка

Ученик

12:19 - 12.12.2014

x+3лв.-0,50лв=(x+2,50лв)/2+x+0.25лв. x+2,50лв=(3x+3)/2 2x+5лв.=3x+3лв -x=-2лв x=2лв. x е книгата Парите на Пламенчо са равни на x+2,50лв.=2+2.50лв=4.50лв. Ако ви трябва помощ за някоя друга задача ми пишете на скайп evgeni_gurov!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:28 - 15.12.2013

Здравейте на всички затруднява ме следната задача:Цифрата на единиците на двуцифрено число А е с 5 по-голяма от цифрата на десетиците му. Ако между цифрите на числото А напишем 0 и полученото трицифрено число разделим на сбора на цифрите му, ще получим 28. Кое е числото А?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

17:18 - 11.12.2013

Трябва ми помощ.Това е задачата - В народното събрание има 240 депутати.В сряда поради командировки отсъствали няколко депутати.В четвъртък поради болест отсъствали 5 депутати повече от сряда.В петък в залата се върнали само трима от отсъствалите в четвъртък.На заседанието в петък присъствали 188 депутати.Колко депутати са отсъствали в сряда?
+4
Профилна снимка

Ученик

17:59 - 17.12.2013

Задачата се решава в сряда са Х в Четвъртък са Х + 5 А в петък са се върнали 3ма„ сега : и от всимкото това се получава числото 2Х+2 , 188+2Х+2=240 2Х=240-188-2 2Х = 5 Х= 25 след това : 25*2 + 2 от четвъртъка ии се получава 52 и проверяваш 52 + 188 = 240
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:23 - 14.01.2013

Може ли помощ? За обзавеждане на класна стая закупили маси по 82лв. и столове по 47 лв. на обща стойност 2 816 лв. Намерете броя на закупените маси и броя на закупените столове, ако броят на столовете е 2 пъти по-голям от броя на масите. Благодаря предварително :)
+4
Профилна снимка

Друг

20:31 - 14.01.2013

y=2x (x е броя на масите) 82*x+47*y=2816 82*x+47*2x=2816 82*x+94*x=2816 176*x=2816 x=16 т.е. 16 са масите и 32 стола
+5
Профилна снимка

Ученик

20:46 - 14.01.2013

Мерси :)
+6
Профилна снимка

Друг

20:46 - 14.01.2013

за нищо :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:00 - 10.01.2013

Може ли помощ за една задача? Намислих едно число.Третинката на това число събрах с половинката му и получих 15.Кое число съм намислил?
+4
Профилна снимка

Студент

19:10 - 10.01.2013

Мисля, че е 18. x/3+x/2=15..
+5
Профилна снимка

Ученик

21:32 - 11.01.2013

мерси :)
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:16 - 04.01.2015

Спешно помощ!!! Сега моите години се отнасят към тези на брат ми както 3:5.След 5 години аз ще бъда на толкова години,на колкото беше брат ми преди 5 години.На колко години съм аз сега и на колко е брат ми?
+3
Профилна снимка

Ученик

10:12 - 04.01.2015

Василена, решението е в прикачения файл.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:55 - 17.12.2015

Аз съм на 15 а брат ми а 25...Василена чети условието и си състави уравнение...задачата е лесна!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:10 - 17.12.2014

Не мога да реша тази задача :/ - Сега моите години се отнасят към годините на брат ми както 3 : 5. След 5 години аз ще бъда на толкова години , на колкото беше брат ми преди 5 години.На колко години сме сега аз и брат ми ? Помощ :)
+3
Профилна снимка

Ученик

10:22 - 04.01.2015

Отново го поствам.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:34 - 06.01.2016

и аз не мога да я реша :(
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:49 - 19.01.2014

Някой може ли да ми реши тази задача .. Асен и Георги имали общо 38 лв. Асен дал на Георги 6 лв. и парите им станали по равно .. По колко лева са имали Асен и Георги ?
+3
Профилна снимка

Ученик

17:14 - 04.02.2014

Ами 38:2=19 имат след размяната а иначе Асен имал 25 защото 19+6=25 а Георги преди размяната имал 38-25=13 лв. Дано съм помогнал защото съм много зле по математика а и не обяснявам добре...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:04 - 15.01.2014

Браво много е хубаво
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

11:00 - 14.01.2014

Много ми хареса и ми помогна и аз съм фен на Левски !!! ;Д
+3
Профилна снимка

Ученик

10:36 - 16.01.2014

аэ също!
+2
Профилна снимка

Ученик

17:50 - 12.03.2014

samo CSKA 1-0
-2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:50 - 08.01.2014

Задачите са много лесни!Благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

18:15 - 08.01.2014

Благодаря ви много!!! Страхотни сте ;) !!! Не ги разбирах докато не изгледах това видео :) !!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

20:43 - 05.01.2014

Ще ми помогнете ли с една задача. Асен, Борис и Симеон събрали кестени. Известно е, че кестените, които събрал всеки от тях, се отнасят съответно както 13: 4: 3. Намерете колко килограма общо са събрали тримата, ако Асен и Симеон са събрали общо с 6 килограма повече от Борис. Моля помогнете ми.
+3
Профилна снимка

Ученик

21:16 - 08.01.2014

Suitton отговора е : 13x+3x-6=4x 16x-4x=6 12x=6 x=1/2 13 . 1/2 = 6,5 4 . 1/2= 2 3 . 1/2=1,5 6,5+2+1,5= 10 kg общо
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:27 - 05.01.2014

помощ!!!Георги похарчил 3 десети от парите,които имал,за топка,а с 1 пета от останалите си пари купил книга за сестра си. След двете покупки му останали 28 лв. Колко пари е имал Георги първоначално?
+3
Профилна снимка

Ученик

12:19 - 26.01.2014

Здравей! За да решим задачата, отбелязваме парите на Георги с "х". Той похарчил 3/10 от тях за топка, т.е. 3x/10. Останали му 7x/10 лева. С 1/5 от останалите пари, той купил книга за сестра си, т.е 7x/10 . 1/5 = 7x/50. Останали му 28 лева. Съставяме уравнението: 3x/10+7x/50+28=x. Умножаваме по 50, за да премахнем знаменателите. Получава се: 15x+7x+1400=50x. Дорешаваме уравнението: 22x-50x=-1400; -28x=-1400. Умножаваме по "-1": 28x=1400, т.е "х" е 50 лева.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

14:35 - 04.01.2014

Може ли да ми помогнете с задачата: Четири момчета си купили топка за 60 лв.Първото момче платило \frac{1}{2} от парите на, които дали останалите трима, второто платило \frac{1}{3} от парите, които дали останалите, а третият- \frac{1}{4} от парите, които дали останалите трима. Колко пари е дало четвъртото момче?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

11:03 - 03.01.2014

Тези задачи били много лесни!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

20:35 - 02.01.2014

Страхотни са тези видео уроци :) Много са интересни и забавни, но и се научават много неща от тях.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

15:53 - 18.12.2013

Как трябва да се решат тези две задачи? I: Георги купил конструктор и велосипед за брат си за 390 лв. Ако конструкторът струваше с 30% повече, а велосипедът с 35% по-малко, то цените на велосипеда и конструкторът щяха да бъдат равни. Каква е била цената на конструкторът? II: От кошница с ябълки първоначално взели 3 ябълки, после -1/3 от останалите и още 3 ябълки. Така в кошницата останали половината от първоначалното количество ябълки. Колко са били ябълките първоначално?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

15:30 - 03.12.2013

Само ЛЕВСКИ !!! И математиката ;)
+3
Профилна снимка

Ученик

14:17 - 12.12.2013

Mnogo qsno :D
+4
Профилна снимка

Ученик

18:45 - 17.12.2013

samo cska
-3
Профилна снимка

Ученик

18:52 - 17.12.2013

Ама стига вече с тези отбори, тук е образователен сайт, а не стадион -_-
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:00 - 18.03.2013

Здравейте,помогнете и на мен със задачите,трябват ми за сряда! 1) Колко литра 12% и колко литра 3% киселина трябва да се смесят,за да се получат 6 литра 9% киселина ? 2)Сега сборът от годините на Асен и Васил е 24.На колко години е всеки от тях,ако преди 6 години Асен е бил 2 пъти по-малък от Васил ? 3)Преди 3 години възрастта на Милен е била 6 пъти по-малка от възрастта на майка му„След 3 години възрастта на майка му ще бъде 8/3 от възрастта на Милен.На колко години е всеки от тях ? 4)Намерете две числа,ако сборът на удвоеното първо и утроеното второ е 130,докато удвоеното първо,намалено 7 пъти с второто,е 30 5)Разстоянието между две пристанища на река е 56км. Моторна лодка го изминава в едната посока за 2ч. и 48 мин.,а в другата-за 3 ч. и 30 мин.Намерете скоростта на течението на реката
+3
Профилна снимка

Учител

12:11 - 19.03.2013

Започваме от номер 5: Имаш път, делиш го на едното време (превърнато в някаква дроб за по-лесно); После същия път го делиш на другото време. Така имаш две скорости: (скорост на лодка плюс скорост на течение) и (скорост на лодка минус скорост на течение). Вадиш от по-голямата по-малката, и разликата я делиш на две. И ето ти скорост на течението :) По въпроса с номер 4: Избираш си две буквички като "Х" и "У" и ги почваш: 2Х + 3У = 130, а заедно с това имаш 2Х/7У = 30. Сега врътката е да изразиш едното неизвестно чрез другото неизвестно: 2Х = 130 - 3У и 2Х = 30*7У Правиш ново уравнение от десните страни на горните две и останалото е лесно. После може и да погледна другите задачи... Успех!
+2
Профилна снимка

Учител

12:58 - 19.03.2013

Задачка номер 3: пак си избираш две буквички, хайде да са W и Z за разнообразие... W-3 = Z/6 & Z+3 = 8W/3 Пак като в номер 4, изразяваш едното неизвестно чрез другото, правиш от двете уравнения само едно, решаваш го и после заместваш буквичките ;)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:38 - 01.03.2013

Честита Баба Марта на всички.Пожелавам ви много щастие и късмет.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

19:41 - 19.01.2013

моля помогни ми за тази задача,Преди 1 година баща е бил 4 пъти по-възрастен от сина си,а след 2 години ще бъде 3 пъти по-възрастен от него.На колко години са бащата и синът ?
+3
Профилна снимка

Студент

20:44 - 20.01.2013

Правим система, годините на бащата са X, а на сина y: x-1=4(y-1) x+2=3(y+2) x=4(y-1) +1 x=4y-4+1=4y-3 4y-3+2=3y +6 4y-3y=6+3-2 y=7 x=4y-3 x=4*7 - 3 x=25 Баща 25, син 7
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:07 - 15.01.2013

Ами приятели тука имам една задача, която е следната: За подготовка на класна работа по математика учителката дала задачи от сборника. Петър решавал 3 дни по един и същ брой задачи на ден и решил 15 задачи повече от зададените. Зоя решавала 2 дни по същия брой задачи като Петър и не успяла да реши 5 задачи. Колко задачи е дала учителката? Моля за помощ, че тия задачи са ми просто "тъмна Индия" :)
+3
Профилна снимка

Студент

20:49 - 20.01.2013

Правим система, като означаваме, решени задачи на ден с x, и общо зададени задачи с y: 3x=y+15 2x=y-5 x=(y-5)/2 3(y-5)/2=y+15 (3y-15)/2=y+15 3y-15=2y+30 y=45 Учителката е дала 45 задачи!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:47 - 21.01.2016

Може ли да ми помогнете с следната задача: От два града разстоянието между които е 380км тръгват едновременно два автомобила. Ако автомобилите се движат един срещу друг те ще се срещнат след 2 часа а ако се движат един след друг ще се настигнат след 14 часа, намерете скороста на атомобилите
+2
Профилна снимка

Администратор

12:40 - 22.01.2016

Здрасти, Kalidona, много хубав пример. Ще ти помогна, разбира се. Как започваш?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:32 - 20.12.2015

Трябва ми помощ.Това е задачата - В народното събрание има 240 депутати.В сряда поради командировки отсъствали няколко депутати.В четвъртък поради болест отсъствали 5 депутати повече от сряда.В петък в залата се върнали само трима от отсъствалите в четвъртък.На заседанието в петък присъствали 188 депутати.Колко депутати са отсъствали в сряда?
+2
Профилна снимка

Ученик

16:41 - 21.12.2015

Значи... Народното събрание.... Мисля, че всичките депутати са отсъствали. Ето и проверката: В Българското Народно събрание ... Ако кажа толкова е достатъчно.
+2
Профилна снимка

Ученик

13:00 - 22.12.2015

не е вярно
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

11:11 - 11.06.2015

Много ми хареса тази примерна задача, още повече, че имам лични причини за това (страстен привърженик съм на Левски Баскетбол:))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

18:16 - 28.04.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:43 - 11.01.2015

помощ! Том може да поправи дупка в оградата на леля Бети за 2 часа , а Xък - за два пъти повече време . За колко часа двамата могат да поправят оградата ?
+2
Профилна снимка

Ученик

19:33 - 04.02.2015

ефективността=продукта:времето => еф.Том=1/2, а не Хък 1/4 1/2 +1/4 = 3/4 бщото време е продукта:общата ефективност => 1: 3/4 = 4/3 часа = 1ч 20мин
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:32 - 06.01.2015

Здравейте. Моля, ви помогнете ми със следната задача: Собственик на ресторант закупил за оборудването му 15 маси и 54 стола, за които платил общо 12 780 лв. Намерете колко струват една маса и един стол поотделно, ако цените им се отнасят какато 7:2. КЪСА МИ НЕРВИТЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ!!!
+2
Профилна снимка

Ученик

18:05 - 07.01.2015

Първо си правим таблицата. От нея знаем, че 15 маси по x цена + 54 по y цена = 12 780 лева. Знаем, че масите към столовете се отнасят както 7 към 2, то уравнението става 15*7x+54*2x=12780 105x+108x=12780 213x=12780 x=60. 7*60= 420 лева и 2*60=120 лева.
+2
Профилна снимка

Ученик

20:17 - 07.01.2015

Много ти благодаря!!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:47 - 04.01.2015

Помощ! Дължината и ширината на един правоъгълник се отнасят както 4:3.Ако намалим дължината с 1 м и увеличим ширината с 1 м ,ще получим правоъгълник ,чието лице е 6 кв.м по-голямо от лицето на първия.Намерете измеренията на двата правоъгълника
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

10:10 - 19.12.2014

За домашно имам една задача,която не мога да реша:Намерете две последователни нечетни числа, разликата от квадратите на които е 24. Може ли да ми помогнете с решението?
+2
Профилна снимка

Ученик

22:28 - 03.01.2015

числата са 5 и 7 , защото когато повдигнеш 5 и 7 на квадрат се получават числата 25 и 49.Тогава от 49 изваждаш 25 и се получава 24 49-25=24
+1
Профилна снимка

Ученик

13:36 - 04.01.2015

Благодаря много.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:00 - 17.12.2014

Благодаря ви за уроците! Спасявате ме <3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:54 - 13.12.2014

Намерете три последователни нечетни числа, сборът на които е -105. Някои може ли да ми обясни как се решава това ?
+2
Профилна снимка

Ученик

16:42 - 15.12.2014

Четните числа са 2k следователно нечетните са 2k-1; 2k+1; 2k+3 и т.н. следователно сборът им е 2k-1+2k+1+2k+3= -105 6k+3 = -105 6k= -108 значи k= -18 Тогава нечетните числа са 2.(-18)-1 = -37 2.(-18)+1= -35 2.(-18)+3= -33 и сбора им е -105 Надявам се да съм помогнала. :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

02:18 - 17.05.2014

Браво Дарин Пичага си и мерси за задачата .Много ми помогна .Вече съм готов за матурата по математика.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

22:23 - 25.01.2014

Много ми помогнахте за което благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

22:23 - 25.01.2014

Много много полезно
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

19:06 - 13.01.2014

Много благодаря урока беше страхотен :)))))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

19:15 - 10.01.2014

Може ли да попитам за една задача? Домашен ходел в село Родопите има печалба за периода юни-юли-август общо 11 375 лв. Какви са печалбите за всеки месец, ако печалбата през юни е с 15% по-малка от печалбата през юли, а през август- с 40% повече от тази през юли?
+2
Профилна снимка

Ученик

12:08 - 12.12.2014

x+y+z=11375лв. x=85/100.y=0,85.3500=2975лв. z=140/100.y=1,40.3500=4500лв. 85/100y+140/100y+y=11375 325/100y=11375 3,25y=113745 y=3500lv. Дано съм ти помогнал!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:57 - 09.01.2014

Много Ви благодаря, като ми обяснява госпожата нищо не разбирам, но като го обяснявате Вие някак си е по-различно и разбирам всичко... :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

17:17 - 07.01.2014

Затрудняваха ме, но сега вече мисля че ще се справя с дадените от учителите задачи :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:26 - 05.01.2014

Браво моу човек.Само Левски :D
+2
Профилна снимка

Ученик

16:26 - 05.01.2014

Опа без да исках го испратих 2 пути,извинете
+2
Профилна снимка

Ученик

21:25 - 07.01.2014

Нима Нишу, Просту малку си се Убаркал!
+8
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:57 - 18.12.2013

В библиотека на едно училище има книги на английски ,немски и френски.Книгите на английски са 36% от всички чуждоезични книги.книгите на немски език са 75% от книгите на английски език .останалите 185 книги са на френски език .Колко са чуждоезичните книги в библиотеката на това училище МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ МИ!!!!!1
+2
Профилна снимка

Ученик

15:14 - 21.12.2013

Ива,познавам те
Профилна снимка

Друг

16:00 - 01.02.2014

е и к'во като я познаваш компот ли да ти отворя??????????
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:36 - 12.12.2013

само ЛЕВСКИ
+2
Профилна снимка

Ученик

21:12 - 13.12.2013

ti za levski li si PO VAZNA E MATEMATIKATA
+8
Профилна снимка

Студент

21:31 - 13.12.2013

Остави го, Тодоран 17. То е ясно че всеки един фен първо ще каже нещо за своя любим отбор, а след това ще се замисли за видеото.
+6
Профилна снимка

Ученик

18:35 - 17.12.2013

KUR ZA LEVSKI
-15
Профилна снимка

Ученик

18:50 - 17.12.2013

Ама какви са тези арогантни приказки. В един такъв хубав образователен сайт, няма място за рогатни... Спрете се и залагайте над учебниците- учете.се :)
+8
Профилна снимка

Ученик

16:32 - 09.12.2014

браво elito абсолютно си права!!!!!!! нали е УЧА СЕ!!!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:15 - 03.12.2013

Много благодаря на създателите на този сайт. Винаги след училище като се прибера вкъщи, първото нещо е да изслушам уроците и след това си пиша домашното. Също така ми харесва, че отношението е като към приятел, а не както в училище да ти крещът.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:24 - 03.04.2013

моля за помощ за една задача Отишла майка с четирите си деца за гъби.Майката набрала 45 гъби а децата нищо.Тогава майката раздала гъбите на децата,междувременно едно от децата си намерило още 2 гъби,друго загубило 2 гъби, третото дете намерило още толкова колкото получило а четвъртото загубило половината от получените.Накрая се оказало че всички деца имат по равен брой гъби.По колко гъби е получило всяко от децата?
+2
Профилна снимка

Учител

16:40 - 03.04.2013

Такаааа...... Нека видим по колко гъбки е получил всеки от Мама първоначално (Д.С.: положителни цели числа, <45) Избираме си четири буквички от азбуката, като A+B+C+D=45 И започваме да правим числов израз на това какво е свършил всеки млад кандидат на гъбарските науки: A+2 = B-2 = C*2 = D/2 Нека сега да опитаме да изразим всички гъбарчета с една и съща буква: А+2 = B-2 и като извършим сметките, става B = A+4 A+2 = C*2 C = (A+2)/2 или (А/2) + 1 И последният агент: A+2 = D/2 D = (A+2) И като си припомним, че A+B+C+D = 45, заместваме всяка от другите три буквички с това, на което е равна. А сега, Силвия, опитай сама да достигнеш до верния отговор! Мисля да не ти отнемам това удоволствие :) Ако има въпроси - пиши после пак.
+4
Профилна снимка

Учител

16:43 - 03.04.2013

D = (A+2)*2 или 2А+4 (от бързане съм допуснал неточност, дано да я видиш навреме)
+1
Профилна снимка

Ученик

17:23 - 03.04.2013

отговорите са 8 12 5 20 и трябва да се реши с таблица това е задача тип рачешка или която се смята отзад напред по този начин който си описал отговорите ми излизат с единица повече
-1
Профилна снимка

Ученик

17:27 - 03.04.2013

нещто като матрица трябва да се направи
-1
Профилна снимка

Учител

17:28 - 03.04.2013

Надявам се, че си заместила "D" с числовия израз (A+2)*2 или 2А+4, защото в първия ми коментар само "(А+2)" е грешно (просто забравих да добавя знак за умножение и двойка)
-1
Профилна снимка

Ученик

11:56 - 04.04.2013

Всичко се получи точно .Благодаря много! Имам още една задачка- закачка която ме затруднява.
Профилна снимка

Учител

12:01 - 04.04.2013

Дай да видя условието, но първо ми кажи как мислиш да я решиш и чак тогава ще се намеся, ако е необходимо ;)
Профилна снимка

Ученик

12:04 - 04.04.2013

Трима братя имат общо 648 лв. Ако първият даде на вторият толкова колкото има вторият и на третият два пъти по толкова колкото има третия.След това вторият даде на третия толкова колкото има третия и на първия два пъти по толкова колкото има първия.След това третия даде на първия толкова колкото има първия и на втория два пъти по толкова колкото има втория то след последното раздаване ще се окаже че тримата имат по равно пари .По колко пари са имали тримата първоначално ?
-1
Профилна снимка

Ученик

12:05 - 04.04.2013

Страшна главоблъсканица моля за подробно обяснение нищо не схващам!
Профилна снимка

Ученик

12:10 - 04.04.2013

Незнам как да започна изобщо как да съставя уравнение ли незнам какво трябва всичко всичко е като някаква скоропоговорка.
-1
Профилна снимка

Учител

12:39 - 04.04.2013

Първоначално са имали по "X", "Y" & "Z" пари - оттам насетне като в предишната задача заместваш дългите изречения с възможно най-опростени числови изрази... Как започва самата приказка: "Ако първият даде на вторият толкова колкото има вторият" Как го правим с числови изрази: брат 1 има Х и брат 2 има У, а непосредствено след тази случка брат 1 има "Х-У", а брат 2 има "2*У" Опитай да разцепиш всяко изречение на такива парченца и по същия начин разпиши следващите действия. И още нещо: за разлика от задачата с гъбите (където имаше намерени гъби извън първоначалните 45, изгубени гъби от първоначалните 45), тук нямаме "влизане" на външни пари в първоначалните 648 лв., нито "излизане" на някакви пари извън същите тези 648 лв. Което значи, че и накрая парите ще са точно 648, което може да си го разделиш на 3, за да провериш после по-лесно отговорите.
Профилна снимка

Ученик

12:41 - 04.04.2013

Благодаря за първоначалната помощ залавям се за работа ако има нещо ще пиша!
Профилна снимка

Учител

12:46 - 04.04.2013

Следващо действие на първия брат: "и на третият два пъти по толкова колкото има третия" Ето и него като цифрички; брат 1 вече беше останал с (Х-У), сега ще стане (Х-У) - 2*Z; брат 3 е почнал със Z, сега вече ще има 3*Z Тук вече наистина с таблица ще е по-удобно: направи си три колонки за всеки брат, а редовете ще са според броя на тези кратки действия, които предизвикват някакви промени в нечий финансов статус ;)
Профилна снимка

Ученик

13:48 - 04.04.2013

Наистина до никъде не стигам ако не е нахално да помоля за цялото решение обяснено подробно да го прочета няколко пъти и да го разбера и осъзная решението ако е нахално от моя страна ще Ви благодаря още веднъж и ако не изпълните молбата ми няма да ви се сърдя но наистина ако не го видя черно на бяло решението немога да осъзная нищо как се решава точно наистина опитах и с таблица така се заплетох
Профилна снимка

Ученик

13:49 - 04.04.2013

За съжаление математиката не ми е силна а ни дават космически задачи а аз залагам на езиците повече
Профилна снимка

Учител

14:08 - 04.04.2013

Ще продължа от следващото действие: "След това вторият даде на третия толкова колкото има третия" Вторият имаше "2*У", а третият "3*Z". Като изпълним думичките от горния ред, ще имат съответно "2Y-3Z" и "6Z" Следващ ред на таблицата: "и на първия два пъти по толкова колкото има първия" Брат 2 вече е на 2Y-3Z, a брат 1 още си стои на (Х-У) - 2Z; като изпълним това нещо, ще станат: (2Y-3Z) - (X-Y-2Z) за брат 2 и 2*(X-Y-2Z) за брат 1 Следващ ред от този тоооолкова дълъг сценарий: "След това третия даде на първия толкова колкото има първия" Гледаме какво има брат 3 преди този момент: 6Z и какво има брат 1 преди този момент: 2*(X-Y-2Z) Като изпълним сценария от това финансово действие, ще станат съответно 6Z - 2*(X-Y-2Z) за брат 3 и 4*(X-Y-2Z) за брат 1; (следва продължение)
Профилна снимка

Учител

14:19 - 04.04.2013

"и (третия даде) на втория два пъти по толкова колкото има втория" Преди действието: 6Z - 2*(X-Y-2Z) за брат 3 и (2Y-3Z) - (X-Y-2Z) за брат 2 (което би могла да опростиш още преди това) След действието: [6Z - 2*(X-Y-2Z)] - 2*[(2Y-3Z) - (X-Y-2Z)] за брат 3 и 3*[(2Y-3Z) - (X-Y-2Z)] за брат 2 За протокола припомняме, че брат 1 имаше 4*(X-Y-2Z) И според сценария тези трите суми би трябвало да са равни. Сега само трябва да опростиш изразите: Брат 1: 4*(X-Y-2Z) = 4X-4Y-8Z Брат 2: 3*[(2Y-3Z) - (X-Y-2Z)] = 3*[2Y-3Z-X+Y+2Z] = 3*(3Y-Z-X) = 6Y-3Z-3X Брат 3: [6Z - 2*(X-Y-2Z)] - 2*[(2Y-3Z) - (X-Y-2Z)] = (тук може да продължиш и сама; след това трябва да докараш нещата дотам, че първото да е равно на второто и на третото)
Профилна снимка

Ученик

15:26 - 04.04.2013

за брат 3 получих 12z-4y и след това правя система от трите уравнения и решавам така ли наистина ми е трудно
Профилна снимка

Ученик

15:31 - 04.04.2013

брат 1 деля на коефициент 4 и става x-y-2z после брат 2 деля на 3 и става 2y-z-x и после за брат три нали получих 3z-y изразявам y=3z и замествам в останалите и всичко става нули не разбирам нищо
Профилна снимка

Учител

15:42 - 04.04.2013

Брат 3: [6Z - 2*(X-Y-2Z)] - 2*[(2Y-3Z) - (X-Y-2Z)] = (6Z-2X+2Y+2Z) - 2*(3Y-Z-X) = 8Z-2X-2Y-6Y+2Z+2X = 10Z-8Y (тук на мен ми излезе друго; да не си объркала някой знак?)
Профилна снимка

Ученик

15:58 - 04.04.2013

като започна да разкривам скобите в началото не се ли получава (6z-2x+2y+4z)-2*(2y-3z-x+y+2z)=(10z-2x+2y)-2*(3y-z-x)=10z-2x+2y-6y+2z+2x=12z-4y
Профилна снимка

Учител

16:01 - 04.04.2013

Да, грешката е моя... забравил съм двойката пред "Z"
Профилна снимка

Ученик

16:03 - 04.04.2013

И след това как става номера да направя така трите да са равни
Профилна снимка

Учител

16:15 - 04.04.2013

Избираш си сега "Брат 3" (за по-лесно, че му махнахме хиксовете) и още някой от другите, примерно "Брат 1" и ги почваш: 4Х-4Y-8Z = 12Z-8Y 4X = 12Z+8Z-8Y+4Y 4X = 20Z-4Y X = 4*(5Z-Y)/4 = 5Z-Y Сега заместваме всяко "Х" с това нещо 5Z - Y Брат 1, който е 4*(X-Y-2Z), ще го направим 4*[(5*Z - Y)-Y-2Z] = 4*(3Z-2Y) = 12Z-8Y (излезе точно колкото третия брат). Лесно може да проверим и за "Брат 2", като по същия начин заместим всяко "Х" с онзи израз: (само дето и тук съм объркал... трябва да е 9Y-3Z-3X) 9Y-3Z-3*(5Z-Y) = 9Y-3Z-15Z+3Y = 12Y-18Z Тук се получи нещо съвсем различно на пръв поглед. Нека проверим: 12Z-8Y = 12Y-18Z -20Y = -30Z (умножавам по "минус десет") 2Y = 3Z Y = 3Z/2 И пак заместваме на съответните места...
Профилна снимка

Учител

16:19 - 04.04.2013

Почваме от "Х" (първоначалните пари на "брат 1") X = 5Z-Y = 5Z - (1,5*Z) = 3,5*Z Y = 1,5*Z и вече Z си е Z Събираш ги накуп и трябва да са равни на онова трицифреното число в началото. Намираш "Z" и смяташ по него колко са "X" и "Y" :)
Профилна снимка

Ученик

16:33 - 04.04.2013

третият брат е 12z-4y
Профилна снимка

Учител

16:36 - 04.04.2013

Да, бе, вярно... Много знаци, много нещо... Но принципът на решаване е този.
+1
Профилна снимка

Ученик

16:37 - 04.04.2013

и x=20z /4=5z
Профилна снимка

Ученик

16:47 - 04.04.2013

y=3z
Профилна снимка

Ученик

16:52 - 04.04.2013

нещо обърках отговорите които са ми дадени да получа са 381,189 и 78 как да стигна до тях
Профилна снимка

Учител

17:01 - 04.04.2013

Я да проверя нещо: 3*(3Y-Z-X) = 3*(3Y-Z-5Z) = 3*(3y-6Z) = 9Y-18Z 9Y-18Z = 12Z-4Y 13Y = 30Z Y = (30Z)/13 Може би истината е някъде тук?
Профилна снимка

Учител

17:04 - 04.04.2013

5Z + (30Z)/13 + Z = 648 6Z + (30Z)/13 = 648 (умножавам по 13) 78Z + 30Z = 648*13 108Z = (108*6)*13 (деля на 108, че ме мързи да смятам 4-цифрени числа) Z = 6*13 = 78 Сега вече с общи усилия докарахме до верен отговор :)
Профилна снимка

Учител

17:08 - 04.04.2013

Обаче 5*78 = 390, а (30*78)/13 = 180 ............ Нещо ми се губи по веригата.............
Профилна снимка

Ученик

17:11 - 04.04.2013

z=x/5 така ли е после
Профилна снимка

Учител

17:19 - 04.04.2013

По принцип е така, само дето отговорите 381 и 189 не излизат по някаква причина.
Профилна снимка

Ученик

17:34 - 04.04.2013

главата ми ще се пръсне от нерви всичко което писах на хартия го скъсах почвам отначало докато не направя всичко както трябва последователно докато стигна тези отговори
Профилна снимка

Ученик

17:36 - 04.04.2013

направо блокирах а госпожата каза че са задачи за четвърти клас а аз сам по голяма срам ме е ако са за 4 ти клас и немога да ги реша
Профилна снимка

Ученик

10:44 - 09.01.2014

be tuka mai 4e roman se pi6e ;D
-1
Профилна снимка

Ученик

11:19 - 14.01.2014

omfg seriozno li dori i 1 moi komentar e s '' -- '' -_-
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

23:32 - 28.02.2013

И в баскетболния случай точките освен положителни числа, трябва да са и цели числа (друг също интересен момент при определяне на допустимите стойности) ;)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

21:58 - 28.02.2013

Здравейте спешно ми трябва за утре до към 10:00-10:30 задачи от типа Линейни уравнения с моделиране :) Задачите са четири .Моля някой да ми обърне внимание ! 1) Намерете страните на равнобедрен триъгълник,ако разликата на двете от тях е 20 см,а периметърът му е 95 см. 2) Периметърът на равнобедрен триъгълник е 11 см. Намерете страните на триъгълника ако бедрото му е с 2 см по-малко от основата. 3 Намерете страните на равнобедрен триъгълник,ако разликата на двете от тях е 20 см,а периметърът му е 53 см. 4) Периметърът на равнобедрен триъгълник е 19 см. Намерете страните на триъгълника ,ако бедрото му е с 2 см. по-голямо от основата . БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО !
+2
Профилна снимка

Учител

23:48 - 28.02.2013

1) Да почнем оттам, че разликата на бедро с бедро може да бъде само НУЛА. Оттам насетне се пита дали основата е с 20 повече от бедрото, или бедрото е с 20 повече от основата. Значи ако малката страна е Х, голямата е Х+20. И понеже във видеото стана дума за допустими стойности, нека си припомним, че сборът от дължините на които и да е 2 страни в триъгълник винаги е по-голям от третата страна. Нека да разгледаме двата "сценария": ако малката страна е бедро и ако малката страна е основа. При сценарий "1" ще имаме Х + Х + (Х + 20) = 95 и си решаваме уравнението... При сценарий "2" ще имаме Х + (Х + 20) + (Х + 20) = 95 и си решаваме уравнението... (след което проверяваме кое от двете (или и двете) е възможен верен отговор) 2) Тук пък даже са ти казали и кое е по-голямото, кое е по-малкото. Хайде опитай да го решиш, пък ако имаш проблем, ще го поправим заедно после ;) 3) Виж как се прави в 1) и повтори процедурата с новите числа... 4) виж 2)
+4
Профилна снимка

Учител

00:05 - 01.03.2013

Ето и верните отговори, обаче съм ги скрил хуууубаво с червено...
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:20 - 28.01.2013

може ли да обясните задачи за разход на гориво. имам следната задача : за да измине 1 морска миля / 1 морска миля е равна на 1852метра/ със скорост 3.4 морски мили за час, моторна лодка изразходва 0.559 литра гориво. Когато лодката се движи със скорост 26 морски мили за час, лодката изразходва 14 литра гориво за час. А/ колко литра гориво са необходими за изминаването на 10 км, когато лодката се движи с по.-малката скорост ? Закръглете резултата до цяло число. Б/ При движение с по-голямата скорост, какъв е разходът на гориво за 1 морска миля?
+2
Профилна снимка

Ученик

15:23 - 30.01.2013

Уточнявам, че задачата е за 7-ми клас. Ще бъда много благодарен, ако някой ми помогне за тази задача
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:18 - 12.01.2016

Някой може ли да ми помогне със следната задача:Четири момчета си купили топка за 60 лв.Първото момче платило 1/2 от парите,които дали останалите трима,второто платило 1/3 от парите,които дали останалите,а третото-1/4 от парите,които дали останалите трима.Колко пари е дало четвъртото момче?Благодаря ви предварително!☺
+1
Профилна снимка

Администратор

11:01 - 13.01.2016

Много е интересна, Биляна, да :)) Хайде да я направим заедно! Как започваш? Аз ще допълвам :)
+1
Профилна снимка

Ученик

11:14 - 13.01.2016

Знам че аз не съм Биляна,но мисля че трябва да се реши така...Означаваме парите с х и намираме поотделно колко е дало всяко момче като представим уравнение от вида 1/2.x=60 за първото момче 1/3.x=60за второто и 1/4.x=60 за третото намираме х на трите момчета,събираме ги и вадим общия сбор от 60.според мен така ще намерим парите,които е дало 4-тото момче. =)
+2
Профилна снимка

Ученик

11:19 - 13.01.2016

Също да питам...Можете ли да погледнете моята задача,защото е много трудна. =(
+1
Профилна снимка

Администратор

10:08 - 14.01.2016

Привет Йоана, радваме се, че си помогнала на Биляна тук. Давай сега заедно да решим и твоята задача. Как започваш. Ние с Дарин ще ти помогнем
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:29 - 06.01.2016

Моля ви за ПОМОЩ !!! Имам да реша следната задача,но ми е много трудна :За подготовка на класна работа по математика учителката дала задачи от сборника.Петър решавал 3 дни по един и същ брой задачи на ден и решил 15 задачи повече от зададените.Зоя решавала 2 дни по същия брой задачи като Петър и не успяла да реши 5 задачи. Колко задачи е дала учителката ?
+1
Профилна снимка

Администратор

10:39 - 07.01.2016

Здрасти teodoragadjeva, задачата е много хубава. Опита ли да си направиш табличка, в която да напишеш всички известни данни от условието? Сигурна съм, че ако я направиш ще успееш! Давай, заедно можем, ако се затрудниш съм тук да помагам, но идеята е да решиш сама задачите :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:25 - 29.12.2015

" Само Левски " благодаря много ми хареса!!!
+1
Профилна снимка

Ученик

17:30 - 11.01.2016

Радвам са
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:46 - 21.12.2015

Нещо не ми стана ясно в този урок съжалявам
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:23 - 16.01.2015

И аз съм от Левски.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:23 - 16.01.2015

Много ми хареса. Особено много ми хареса, че накрая Левски побеждава.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:45 - 17.12.2015

Тук не съм съгласна
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:09 - 04.01.2015

Отново помощ !! в един склад имало 124t ябълки а в друг 52 t.От първия склад продали 2 пъти повече ябълки,отколкото от втория,след което във втория склад имало 3 пъти по-малко ябълки.По колко тона ябълки са продали от всеки склад?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

14:05 - 03.01.2015

Рок група дарява средствата от свой благотворителен концерт за строежа на детски санаториум. Цените на билетите за концерта са 10лв. и 15лв., а приходите от него са 30 250лв. а)Продадените билети по 10лв. са с 1000 повече от тези по 15 лв. Колко зрители са посетили концерта? б)Приходите от концерта са 2,5% от средствата, необходими за построяването на санаториума. Колко лева са нужни за строежа?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:37 - 10.02.2014

здр.иска ми се да ви питам за задачи с отношение.не са ми много ясни.ако може някои да го обясни това ,а не само решение да даде.като пример задачата: сега моите години се отнасят към годините на брат ми както 3:5.след 5 г. аз ще бъда на толкова години ,на колкото беше брат ми преди 5.на колко години сме сега аз и брат ми?
+1
Профилна снимка

Ученик

10:24 - 04.01.2015

пак го поствам.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:53 - 21.01.2014

mojeli da mi pomognete s edna zadaca Vera kupila 3 tetradki i2 himikalki ob6to za 4,45 lv..Kolko struva edna tetradka i edna himikalka,ako himikalkata e s 90 st.po evtina ot tetradkata???
+1
Профилна снимка

Ученик

16:27 - 21.01.2014

????
-1
Профилна снимка

Ученик

08:39 - 26.01.2014

Здравей! За да решим задачата приемаме, че цената на една тетрадка е "х" лева, а на една химикалка е с 90 ст: x-0,9 (трябва всички цени да са или в лева, или в стотинки). Знаем, че три тетрадки: 3х, и 2 химикалки: 2(x-0,9), струват общо 4,45 лв. Съставяме уравнението: 3x+2(x-0,9)=4,45; 3x+2x-1,8=4,45; 5x=4,45+1,8; 5x=6,25; x=6,25:5=1,25 лв. Една тетрадка е 1,25 лв, а една химикалка: x-0,9=1,25-0,90=0,35 лв.
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:26 - 12.01.2014

Някой знае ли как може да се реши тази задача? Вера купила 3 тетрадки и 2 химикалки общо за 4,45лв. Колко струва една тетрадка и една химикалка, ако химикалката е с 90 ст по-евтина от тетрадката?
+1
Профилна снимка

Ученик

11:47 - 26.01.2014

Здравей! Вече има решение на тази задача: "Здравей! За да решим задачата приемаме, че цената на една тетрадка е "х" лева, а на една химикалка е с 90 ст: x-0,9 (трябва всички цени да са или в лева, или в стотинки). Знаем, че три тетрадки: 3х, и 2 химикалки: 2(x-0,9), струват общо 4,45 лв. Съставяме уравнението: 3x+2(x-0,9)=4,45; 3x+2x-1,8=4,45; 5x=4,45+1,8; 5x=6,25; x=6,25:5=1,25 лв. Една тетрадка е 1,25 лв, а една химикалка: x-0,9=1,25-0,90=0,35 лв.".
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:22 - 26.09.2016

урокът е супер НАЛИ ХОРА!!!!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:02 - 19.02.2016

Благодаря за помощта :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:50 - 13.01.2016

Не разбирам една задача от училище може ли някой да ми я обясни?Тя е-Двуцифрено число има цифра на десетиците,два пъти по-малка от цифрата на единиците.Аке се намали с 1 удвоената цифра на десетиците и се увеличи 1 половината на цифрата на единиците,числото няма да се промени.Намерете числото.Моля ви напишете ми я в последните 2 часа,защото ни е за домашна. =(
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:53 - 15.02.2015

Моля ви помогнете ми със следната задача: от две селища, разстоянието между които е 104km, тръгват едновременно един срещу друг двама мотоциклетисти. Намерете скоростите им, ако единият се движи с 2km/h по - бързо от другия и ако разстоянието между тях 1 час след срещата им е 10 km.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:34 - 04.01.2015

Помощ.Спешно ! В един варел имало 1,2 пъти повече олио,отколкото я друг варел.след като продали от първия 29 л олио,а от втория -25 л ,в първия варел останало пет четвърти пъти повече олио отколкото във втория.по колко литра олио е имало първоначално във всеки варел?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:58 - 04.01.2015

Браво ! Изключително добре обяснен урок, всичко ми стана ясно, вече решавам задачи от този тип без никакви затруднения.
Профилна снимка

Администратор

11:10 - 05.01.2015

Браво, Натали! :) Само така!!! Ти в кой клас си? Кой ти е любимият предмет? :)
+1
Профилна снимка

Ученик

16:38 - 05.01.2015

Благодаря ! В седми клас съм и любимите ми предмети са немски и математика.
Профилна снимка

Администратор

17:24 - 05.01.2015

Чудесно, Натали! :) Немският език и математиката са много интересни предмети! Успех и само напред! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:29 - 27.11.2014

Имам един въпрос, защо се наричат "линейни уравнения"?
Профилна снимка

Ученик

20:47 - 12.01.2015

Защото например, ако едно такова линейно уравнение бъде изобразено върху диаграма то ще изглежда като права линия. ________________
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:40 - 31.01.2014

Ехе, мерси :) Много ми помогнахте :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 24.01.2014

мерси много ся ще ми е по лесно
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:08 - 19.01.2014

как се казваш
Профилна снимка

Ученик

17:15 - 04.02.2014

Името му е Дарин.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:36 - 19.01.2014

бива си го
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:45 - 13.01.2014

МОЛЯ за помощ !! Намерете две последователни нечетни числа ,разликата от квадратите , на които е 24???
Профилна снимка

Ученик

17:12 - 13.01.2014

Няма ли някой да пише??????????????????????????????????????????????????????????
+1
Профилна снимка

Ученик

11:44 - 26.01.2014

Здравей! Знаем, че когато умножим четно и нечетно число, получаваме четно число. Можем да прибавим две последователни нечетни числа, и пак получаваме две последователни нечетни числа. Затова записваме едното търсено число така: 2x+3, а другото така: 2x+1. Повдигаме всяко от числата на квадрат и намираме разликата им, тъй като търсим разлика на квадрат. Получаваме: (2x+3)^2-(2x+1)^2=24; 4x^2+12x+9-4x^2-4x-1=24; 8x+8=24; 8x=24-8; 8x=16; x=16:8=2. Едното число е 5: 2x+1=2.2+1=4+1=5, а другото е 7: 2x+3=2.2+3=4+3=7.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:12 - 12.01.2014

здравейте моля ви помогнете ми с следната задача Намислих едно число.Числото 15 намалих с третинката на намисленото число и получих половинката му. Кое число съм намислил ?
Профилна снимка

Ученик

11:57 - 26.01.2014

Здравей! За да решим задачата, съставяме уравнението: 15-(x/3)=x/2. Умножаваме двете страни по 6, за да премахнем знаменателите. Получаваме: 90-2x=3x. Дорешаваме уравнението: 90=3x+2x; 90=5x, т.е. "х" е 18.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:30 - 29.01.2014

Много много благодаря. :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:15 - 18.12.2013

Mного съм доволен от сайта , болен съм , а сега това много ми помага да наваксам ... много обичам Дарин като казва реалити :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:37 - 18.12.2013

Браво! Само така! Клипчето е супер както и сайта!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:02 - 10.12.2013

Моля,помогнете ми с тази задача: Трицифрено число има 4 стотици и 5 десетици. Ако прибавим към него числото 99, ще получим число, написано със същите цифри, но в обратен ред. Намерете числото.
Профилна снимка

Ученик

18:51 - 17.12.2013

Пробвай с различни варианти ;д
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:05 - 23.11.2013

Супер е.Разбрах го :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:11 - 12.03.2013

Моля за помощ! В един цирк намалили с 30 % цените на входните билети, но въпреки това паричните постъпления останали толкова, колкото са били преди. Колко е нараснал броя на посетителите на цирка? В една швейцарска компания от 50 души говорещи немски език (родния)- 20 души говорели италиански, 35 френски, 10 не говорят нито един от 2 та чужди езика. Колко говорят италиански и френски?
Профилна снимка

Учител

14:05 - 12.03.2013

Ще почна от втората - от общо 50 веднага махай онези 10, дето не говорят нищо извън немски; останаха 40. От тях 35 говорят френски и останалите 5 би трябвало да говорят само италиански като чужд език. Обаче имаме още точно 15 човека, дето знаят италиански и те са част от 35-те, които знаят френски. Така че това е отговорът - 15 човека говорят и италиански, и френски.
+1
Профилна снимка

Учител

14:22 - 12.03.2013

Първата я реших без табличка и без съставяне на уравнение, но въпросът би трябвало да бъде "колко пъти"? Ето как я реших: приех, че билетите първия път са ми (условно казано) 10 лв., значи втория път са ми 7 лв. (как се смята с проценти няма да обяснявам, ако не е необходимо). И тъй като броят хора би трябвало да са някакви цели положителни числа, лесно е да се намери, че най-малкото общо кратно на 10 и 7 е 70. Приех, че оборотът е "колосалната" сума от 70 лв (а дали ще е 140, 210, 280 и т.н., е все тая) и ако първия път публиката е от цееееели 7 човека, тя е пораснала на 10 човека. И остава да изчислим с колко трябва да "порасне" числото 7, за да го докараме до 10? 7 + Х*7 = 10 Х*7 = 10-7 Х = 3/7 Може и да смяташ по другия начин: 7*Х = 10 Х = 10/7 но трябва да знаеш какво точно търсиш. В единия случай имаш "Каква част от първоначалната публика да прибавя към същата първоначална публика, за да получа публиката втория път?" В другия случай имаш "По колко да умножа първоначалната...
+2
Профилна снимка

Учител

14:23 - 12.03.2013

... публика, за да получа публиката от втория път?"
+1
Профилна снимка

Ученик

10:07 - 13.03.2013

Мноооогоооо БЛАГОДАРЯ!!!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:38 - 04.01.2016

САМО ЛЕВСКИ!!!!! <3
-1
Профилна снимка

Ученик

17:05 - 11.01.2016

Mihail,не мислиш ли,че коментара ти е малко неуместен?Не се обиждай,не искам да те обидя!:)
Профилна снимка

Ученик

17:30 - 11.01.2016

не, изобщо
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:15 - 09.12.2015

Здравейте! Много бих се радвала , ако някой ми помогни с тази задача . Асен,Борис и Симеон събрали кестени . Известно е ,че кестените,които събрал всеки от тях , се отнасят съответно какато 13:4:3 . Намерете колко килограма общо са събрали тримата , ако Асен и Симеон са събрали общо с 6 kg повече от Борис. Дават че отговора е 10kg.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

14:55 - 15.02.2015

Моля ви помогнете ми със следната задача: от две селища, разстоянието между които е 104km, тръгват едновременно един срещу друг двама мотоциклетисти. Намерете скоростите им, ако единият се движи с 2km/h по - бързо от другия и ако разстоянието между тях 1 час след срещата им е 10 km.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

18:12 - 22.01.2015

Здравейте,моля помогнете.В една сладкарница изработват с 3 торти повече от друга. За 5дни са толкова колкото във втората за 6 дни
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

11:39 - 11.01.2014

Може ли да направиш урок със задачи от моделиране
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

21:03 - 30.11.2015

Дарине,само ЦСКА_1948!!!
-2
Профилна снимка

Ученик

20:44 - 17.12.2015

Само така!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:35 - 19.01.2015

Може ли да ми помогнете? Начи- Богдана си купила ръкавици, барета и раничка общо за 88лв. Каква е цената на всяка от покупките и, ако раничката е 2 пъти по-скъпа от ръкавиците, а те са с 8 лв. по-скъпи от баретата?
-2
Профилна снимка

Ученик

22:05 - 07.02.2015

x са ръкавиците,2x е раницата,а x - 8 е баретата. x+2x+x-8=88 лв 4x=80лв .Това означава,че ръкавиците са 20 лв,раницата 40лв,а баретата 32лв
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:08 - 11.01.2014

brawoo!mnogo mi pomagash :) ..
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

13:58 - 04.05.2013

Моля, помогнете ми спешно е ! Това е задачата: Иван трябва да реши 50 задачи за 7 дни.Първият ден той решил k задачи, а през останалите дни по равен брой.По колко задачи на ден е решавал през останалите дни? Благодаря предварително!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

10:18 - 08.01.2014

до 0:49 до 0:54 е хубаво.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-3
Профилна снимка

Родител

15:53 - 06.01.2014

защо не сте сложил урок за уравнения свеждащи се до линейни ?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-3
Профилна снимка

Ученик

19:02 - 13.01.2014

Дарине по принцип не е възможно да се вкарат 150 точки просто казвам ама задачата си я бива :)))))))))))))))))))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-5
Профилна снимка

Ученик

22:47 - 09.01.2014

Само ЦСКА !!! :)
-5
Профилна снимка

Ученик

10:38 - 16.01.2014

САМО ЛЕВСКИ!!!
+2
Профилна снимка

Ученик

17:51 - 12.03.2014

CSKA!!!:)
-5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:39 - 15.01.2013

Аз съм от ЦСКА :(
-9
Профилна снимка

Ученик

19:01 - 17.12.2013

No one cares.. Бъди от математиката, по-полезно е
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:19 - 15.12.2013

KYR ZA LEVSKI
-16
Профилна снимка

Ученик

00:02 - 16.12.2013

Не трябва ли да има някакво наказание за тебе? Ти тука да се учиш ли си дошло или да си избиваш комплексите?
+10
Профилна снимка

Ученик

17:57 - 17.12.2013

Трябва да направят системно разпознаване на писане на нецензурирани думи и писане на език освен кирилица и автоматично да ги наказва например да не може да гледа клипове!
+3
Профилна снимка

Ученик

18:44 - 17.12.2013

samo cska
-6
Профилна снимка

Друг

16:01 - 01.02.2014

браво Петър Христов много добро предложение
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.