Уча.се Мотивирам.се
СЪЗДАДЕНИ УРОЦИ: 1185
ИЗГЛЕДАНИ УРОЦИ: 2188960
Победител в БГ САЙТ 2012
Химични елементи play

Химични елементи

Предмет:

Химия, 8 клас

Ключови думи:

химичен елемент, атом, вещество, просто вещество, сложно вещество, молекула, йон, протон, електрон, неутрон, атомен номер

Въпроси:
Коментари:
Брой гледания:
4621
Сподели:
(и добави 5т. )

Периодична системаPlay

Периодична система

Коментирай и задавай въпроси по темата
Тази тема има въпроса без отговор!
Прикачи файл
Най-харесван коментар:

здравейте, искам да попитам някой знае ли нещо за печенето и гасенето на варта? може ли да ми дадете по- обемна информация за тези процеси

Оценка
+13
+1-1
nelly Ученик, в 21:02 на 12.10.2012

Здравей, Предлагам ти сама да се справиш с нужната ти информация, която много лесно може да се открие в интернет. http://www.razberi.info/predmet/himiya/itemlist/tag/%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BA При загряване калциевият карбонат се разлага до калциев оксид (негасена вар - CaO) и въглероден диоксид (CO2). Този процес е известен като печене на вар и е изключително важен, защото полученият продукт (негасена вар (CaO) ) е изключително важен строителен материал. http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B0_%D0%B2%D0%B0%D1%80 Гасенето на варта е процес, в който негасената вар се разтваря във вода, което е съпроводено с отделяне на голямо количество топлина. Така образуваното съединение, Ca(OH)2 (калциев дихидроксид или още гасена вар) има приложение в строителството.

Оценка
+14
+1-1
Николова Учител, в 08:58 на 13.10.2012

da

Оценка
-7
+1-1
Georgi Ученик, в 10:42 на 17.10.2012
Прикачи файл
Отказ
Всички коментари:

моля да ми покажете какво се получава при тази реакция CuCl + SnCl4 => ; спешно ; благодаря предварително

Оценка
+3
+1-1
deni_9696 Ученик, в 20:23 на 23.04.2013

протича мисля,че но може ли за секи случай мнението на г-ж Николова

Оценка
+4
+1-1
deni_9696 Ученик, в 21:07 на 23.04.2013

смисъла е реакцията да е окислително редукционна и да има промяна в степените на окисление

Оценка
+3
+1-1
deni_9696 Ученик, в 21:09 на 23.04.2013

Не мога да открия такава реакция. По принцип медния хлорид диспропорционира в мед +2 и мед 0. Може би ще се получи мед, меден дихлорид и калаен дихлорид, но само така мисля...

Оценка
+3
+1-1
Николова Учител, в 21:26 на 23.04.2013

Благодаря много г-жо Николова !!

Оценка
+2
+1-1
deni_9696 Ученик, в 21:41 на 23.04.2013
Прикачи файл
Отказ

Здравейте, искам да попитам ще има ли клип и за моларните величини и отношения?Никъде не мога да открия как се намира количеството вещество n.

Оценка
+3
+1-1
Павел Ученик, в 17:38 на 23.04.2013

Благодаря, Иване. За Павел - под видео Периодична система съм отговорила на въпрос, свързан с количество вещество, моларни величини, моларни отношения и е приложено в решение на една задача. Виж задачата. :)

Оценка
+2
+1-1
Николова Учител, в 19:14 на 23.04.2013

Благодаря много! ^^

Оценка
+2
+1-1
Павел Ученик, в 14:13 на 24.04.2013
Прикачи файл
Отказ

Доста добър урок,хубаво и разбирателно разказваш :) До сега не разбирах нищо при госпожата,но се знам малко повече ! Благодаря

Оценка
+3
+1-1
Веселин Ангелов  Ученик, в 14:36 на 26.02.2013
Прикачи файл
Отказ

пълно йонно и съкратено йонно уравнение

Оценка
-2
+1-1
mariana Ученик, в 18:03 на 23.01.2013

какво не е ясно?

Оценка
0
+1-1
Лилия Ученик, в 18:42 на 23.01.2013
Прикачи файл
Отказ

Здрасти, аз искам да питам кога съединенията на сярата например се наричат сулфати и сулфити или пък на фосфора фосфати и фосфити. Ясно, че когато съединението е изградено от два елемента, наименованието му завършва на -ид, обаче не знам кога е -ат и -ит И още един въпрос: Когато имам например PO3 с горен индекс 3-, тоест отрицателно зареден йон, тази тройка откъде идва?

Оценка
+5
+1-1
Lot231 Ученик, в 19:31 на 20.01.2013

Солите могат да съдържат и сложни йони ( такива, които са съставени от повече от един химичен елемент). Това са йони от т.нар. кислородсъдържащи киселини. В конкретните случаи: солта, която съдържа сулфитен йон SO3( заряд 2-) се нарича сулФИТ, тази, която съдържа сулфатен йон SO4 ( заряд 2-) се нарича сулФАТ, тази, която съдържа фосфатен йон PO4(заряд 3-) е фосФАТ, а съдържащата фосфитен йон PO3

Оценка
+3
+1-1
Николова Учител, в 19:41 на 20.01.2013

(зарядът на фосфитния ѝон е 2-) - солите се наричат фосФИТи. Фосфорната киселина се дисоциира електролитно на 3 водородни катиона и фосфатен анион. За да е неутрално съединението сумата от положителните и отрицателните заряди в него трябва да са равни. H3PO4 ---> 3 H+ + PO4 3- Три водородни йона по заряд 1+ прави 3+, следователно фосфатния йон PO4 е със заряд 3-.

Оценка
+3
+1-1
Николова Учител, в 19:49 на 20.01.2013

Сулфат - SO4 Силфит - SO3 Фосфат - PO4 Фосфит - PO3 PO3 с горен индекс 3- означава 2 неща: 1: Когато едно съединение с йоннокристална решетка (йонно съединение) съдържащо PO3 се дисоцира, това 3- означава че фосфатната група е с три отрицателни заряда 2: Валентността на Фосфатната група която е трета пр: Na2PO3 Na - 1 вал PO3 - 2 вал 1*2 = 2*1 Същото се отнася и за останалите групи Хидроксидната група OH има един отрицателен заряд и цялата група е от първа валентност Карбонатната група има 2 отрицателни заряда и цялата група е от втора валентност Сулфатната и сулфитната група SO4 и SO3 имат два отрицателни заряда и двете групи са от 2 валентност Силикатната група SiO4 има 4 отрицателни заряда и е от 4 вал Нитратната и нитритната група група NO3 и NO2 имат 1 отрицателен заряд и са от 1 вал Засега само тези трябва да знаеш за останалите групи (Цианид, Ацетат, Хипохлорит, Хлорит, Хлорат, перхлорат и другите) има време

Оценка
+5
+1-1
Мирослав Ученик, в 18:34 на 23.01.2013
Прикачи файл
Отказ

ще направите ли уроци за дисоциацията? и още неща които се изучават в 8ми клас

Оценка
+3
+1-1
Kattq Ученик, в 11:56 на 20.01.2013

Да, скоро.

Оценка
-2
+1-1
Николова Учител, в 19:49 на 20.01.2013
Прикачи файл
Отказ

Здравейте искам да попитам - как се нарича монозахарида който достига го клетките ни ?Също искам да попитам - етанола взаимодейсва ли с нещо?

Оценка
+4
+1-1
desislava Ученик, в 17:56 на 05.01.2013

До клетките достига глюкоза. Колкото до втория въпрос - има видео за свойства на етанол, изгледай го. :)))))

Оценка
+5
+1-1
Николова Учител, в 18:50 на 05.01.2013

много ви благодаря ! :)

Оценка
+4
+1-1
desislava Ученик, в 16:41 на 06.01.2013
Прикачи файл
Отказ

ще има ли още уроци по Химия например за хлор

Оценка
+6
+1-1
mariqn Ученик, в 11:33 на 03.01.2013

Да, съвсем скоро :))))

Оценка
+5
+1-1
Николова Учител, в 18:51 на 05.01.2013
Прикачи файл
Отказ

ще има ли още уроци по Химия например за хлор

Оценка
+5
+1-1
mariqn Ученик, в 11:33 на 03.01.2013
Прикачи файл
Отказ

Може ли да помоля за подробно решение на следното: Изчислете моловете на С2Н6О във 8.50 х 10 (24степен) молекули на С2Н6О Много благодаря предварително.

Оценка
+2
+1-1
Nina Bisol Ученик, в 04:18 на 26.11.2012

8,50.10^24/6,02.10^23 =14,12

Оценка
+2
+1-1
Николова Учител, в 20:08 на 26.11.2012
Прикачи файл
Отказ

Всичко е супер ! Само, че ако скоро добавите още уроци по химия за 8 клас ще е супер !!! :)

Оценка
+7
+1-1
Erik Ученик, в 19:59 на 20.11.2012
Прикачи файл
Отказ

Dobre, eto edin ot vaprosite: Nitrogen reagira s Hydrogen , za da se polu4i Ammonia (Nitrogen Trihydride). Kak da go balansiram tova uravnenie. Molia za pomo6t.

Оценка
+3
+1-1
Nina Bisol Ученик, в 01:06 на 27.10.2012

N2+3 H2=2 NH3

Оценка
+3
+1-1
Lina Borislavova Ученик, в 17:50 на 03.01.2013
Прикачи файл
Отказ

Iskam da popitam za himi4ni uravnenia i tiahnoto balansirane. Kade da postvam vaprosa?

Оценка
+3
+1-1
Nina Bisol Ученик, в 19:57 на 26.10.2012

задай въпроса тук:)

Оценка
+2
+1-1
Лилия Ученик, в 23:03 на 26.10.2012

Dobre, eto edin ot vaprosite: Nitrogen reagira s Hydrogen , za da se polu4i Ammonia (Nitrogen Trihydride). Kak da go balansiram tova uravnenie. Molia za pomo6t.

Оценка
+3
+1-1
Nina Bisol Ученик, в 01:05 на 27.10.2012

Уравнението за реакцията е: N2 + 3H2 <--> 2NH3. Явно не учиш в бг...така че ще пиша веществата в скоби;d Правилото за изравнярането е, че броят атоми от лявята и дясната страна на уравнението трябва да бъде равен.Изравняването става само чрез поставяне на коефициенти пред веществата ( показват броя молове с които участва всяко от тях в реакцията) Изходни вещества на реакцията са простите вещества азот (N2) и водород (H2), а продукт е амонякa (NH3) Молекулите на изходните вещества азот (N2) и водород (H2),са двуатомни. Тогава в лявата част на уравнението атомите на азота са два (N2=2N), а в продукта е само един (NH3). За това се поставя коефициент 2 пред молекулата на амоняка,за да бъде изравнен броя азотни атоми: N2 + H2 = 2NH3 сега се прави същото с тези на водорода. От ляво в уравнението на брой те са два (H2=2H) от дясно обаче са 6 (2NH3= 2N+ 6H), поставя коефициент 3 пред молекулата на водорода: N2 + 3H2 = 2NH3 ако има нещо не ясно пиши:)

Оценка
+5
+1-1
Лилия Ученик, в 05:14 на 27.10.2012

Браво, Лили! :)))) Скоро ще ми вземеш хляба... :)))) Нина, виж във видео уроците по химия за 9 клас Свойства на азотна киселина 1 част, там в коментарите под видеото има въпрос за изравняване на по-трудно уравнение, виж обяснението... Успех!

Оценка
+3
+1-1
Николова Учител, в 06:31 на 27.10.2012

Ole, hora. Vie ste strahotni. Ne moga da izrazia blagodarnostta si s dumi. Niama 4ovek na koito ne sam vi pohvalila. Vzimam matematika, himia i biologia, za6toto mi triabvat za moiata profesia, no bez va6ata pomo6t ne bih se spravila. Da, ne jiveia v Bulgaria ot 20 godini, no jiveia s neia vsiaka sekunda. Blagodarenie na tozi sait izkarah A+ po matematika minalia semestar. S biologiata niamam problemi, no s himiata prikliu4ih prez 1978 godina, kogato zavar6ih gimnaziata. Taka 4e mi e goliama ka6a. Imam o6te 100 vaprosa, no 6te si poblaskam glavata parvo sama. O6te edin pat hiliadi , ne milioni blagodarnosti.

Оценка
+5
+1-1
Nina Bisol Ученик, в 17:11 на 27.10.2012
Прикачи файл
Отказ