Видео урок: Метод на интервалите за решаване на квадратни неравенства и неравенства от по-висока степен

РАЗДЕЛ: Рационални неравенства

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Много важно обяснение на метода на интервалите за решаване на квадратни неравенства или неравенства от по-висока степен! Изгледай това видео по математика за 10. клас и бързо и лесно ще можеш да решаваш задачи с метода на интервалите! Вижте какво представлява методът на интервалите за решаване на неравенства и се научете как да го прилагате правилно в задачите. Упражнете знанията си за квадратни неравенства с примерите, които сме използвали в това интересно online видео обучение по математика за 10. клас. Чрез тях ще придобиете най-важните и необходими знания, за да се справяте отлично по математика за 10. клас!

Ключови думи:
метод на интервалите решаване на неравенства неравенства задачи квадратно неравенство интервали начини на решаване математика 10.
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

22:28 - 26.03.2015

Верно съм 12 клас в момента, но това прави видеото дори по-полезно, отколкото ако бях 10 клас. В момента го преговаряме този материал, и аз естествено бях го позабравил, но с това видео за 17 минути учене изкарах 6 на класното! Евала на сайта и продължавайте в същия дух пичове!!! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Друг

14:19 - 03.06.2013

Само не мога да схвана това със скобите ... където х принадлежи .. Примерно за дадената задача с х=А и х =В не трябва ли да е със средни скоби точно защото те са отговори на задачата и да ги обхващат и тях ?
+4
Профилна снимка

Студент

16:17 - 23.10.2013

Не, веднага след като решиш там квадратното или биквадратното уравнение има формула която трябва да направиш. а(х-хЕдно)(х-хДве) и ако има 4-ри решения както е при биквадратното уравнение тогава формулата е такава: а(х-хЕдно)(х-хДве)(х-хТри)(х-хЧетири). Надявам се всеки който е прочел това да разбере формулите че не знаех как да ги напиша.
+4
Профилна снимка

Родител

08:00 - 28.03.2014

Разбираемо изписване след като няма възможност за субскрипти( индекси). Ако разрешиш да използвам ТВОЯ патент аз би го написал така: а(Х-Хедно)(Х-Хдве) :-)
+2
Профилна снимка

Студент

17:56 - 28.03.2014

Няма проблем да го използваш.
+2
Профилна снимка

Ученик

20:39 - 19.03.2015

Oo
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:56 - 22.01.2015

или просто умножаваме x-овете и получаваме дали е + или е - и ако е - записваме от дясно на ляво - + - + ... и така го получаваме по-лесно!
+1
Профилна снимка

Ученик

11:02 - 22.01.2015

например: (2x+1)(1-x)(x+3) <= 0 -> намираме нулите -1,-3 (нали?) след което умножаваме x-овете +*-*+ е - и така записваме от дясно наляво - + - + и записwаме отрицателните.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

17:44 - 17.06.2014

Имам един въпрос. На първа задача винаги ли от х в скобите, когато се разлага на множители се вадят корените, или това е само при тази задача. Т.е. [х - (-0,5)].(x - 2) ?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Друг

16:43 - 02.02.2014

На 10мин,50сек 2-х=0, х=2, а не х=-2 или нещо аз греша?
+1
Профилна снимка

Родител

15:41 - 23.03.2014

Той казва 2+х=0 всъщност, но при писането се обърква и пише 2-х=0 :)
+1
Профилна снимка

Родител

22:38 - 11.04.2014

kgfdl, от 2-х=0 като прехвърлиш х отдясно на равенството, поради което му сменяш и знака се получава 2=х. Това е равносилно на х=2. Така че в този случай няма никаква грешка.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:06 - 12.12.2013

в самото начало когато ги раздробявахме, как получи, че ще е х-05 и х-2 ? Знака не можели да е + и да стане х+0,5 и х+2?
+1
Профилна снимка

Студент

15:47 - 13.01.2014

може ли да ми отговориш колко прави -2/4
Профилна снимка

Родител

23:17 - 11.04.2014

Emo, не може както питаш. 2x^2 -3x -2 = 2(x - x1)(x - x2), където x1=-0,5 и x2=2 са корените на квадратното уравнение получени по известната формула. И в двата случая от х изваждаме корените. В първата скоба се получи (x + 0,5), защото от х вадим отрицателен корен.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:01 - 03.12.2013

Някой може ли да помогне с тези задачи, тъй като не ми се получава резултата?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Друг

06:45 - 13.07.2012

Мене на друга тактика ме учиха .. Ще използвам примера на Дарин (x-3)(2-x)(1-x) от тук вземам знаците пред x и ги умножавам в случая + . - . - = + и именно знака + поставям в най-десния интервал след което започвам да ги редувам в интервалите наляво. До сега не съм срещал два съседни интервала един и същи знак.
+1
Профилна снимка

Ученик

11:06 - 10.11.2012

Правилно! И аз така го знам.. Дарин го прави много сложно като постоянно си избира някое число от всички интервали.
+2
Профилна снимка

Учител

20:57 - 20.12.2012

може всички интервали да са с + или - .не сте стигнали до подобни задачи. изследват се задължително всички интервали!
+3
Профилна снимка

Ученик

15:54 - 03.11.2013

два съседни интервала с един и същ знак се получават, кога един от множителите е на четна степен ;)
-2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:02 - 23.11.2016

Здравейте а кога правим заоблен интервал на оста
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:08 - 09.06.2016

Говори по-спокойно по време на тези уроци, защото това би улеснило много хора. Иначе обясняваш страхотно и видеото ми хареса, също така ми улесни живота.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:38 - 20.03.2016

казваш 2+х а пишеш 2-х, в минута 10:08
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

08:43 - 07.01.2016

Много добре обяснено!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:07 - 11.11.2015

Уважавайте себе си и България-пишете на кирилица!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:19 - 24.04.2015

(2x+1)(-1-x2)(1+x) :(
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:58 - 22.02.2015

2-x=0 -x=-2 x=2 a HE HA -2 okolo 11 MuH.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

20:58 - 16.06.2014

Мале, това беше най-дългият клип, който съм гледал до сега в Уча.се.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:28 - 09.02.2014

Благодаря, урокът е страхотен! : )
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:14 - 19.12.2012

(x-3).(2-x).(1-x)<0 na vtoroto imash greshka trqbva da se oluchi 2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:07 - 15.12.2012

При мене също така ме учат да гледам знаците преди х и после да ги умножавам.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

03:23 - 13.06.2012

Имам спомен от училище , че ни обясняваха за коефициента пред скобите. Ако е отрицателно число интервала винаги започва с знак - , ако е положително винаги започва с + .... За интервалите ли се отнасяше това? Или пък аз се бъркам... ?!?!?
Профилна снимка

Студент

05:50 - 13.06.2012

Хмм това няма логика да е така явно аз се бъркам :) :) :)
Профилна снимка

Ученик

09:10 - 04.05.2015

Имам спомен от учиище че тва беше много тъпо!!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:14 - 19.12.2012

(x-3).(2-x).(1-x)<0 na vtoroto imash greshka trqbva da se oluchi 2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

20:14 - 19.12.2012

(x-3).(2-x).(1-x)<0 na vtoroto imash greshka trqbva da se oluchi 2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Студент

16:12 - 23.10.2013

При мене се обяснява по съвсем различен начин. Т.е. тук съм за да разбера как да разбера кой интервал първо да сложа, но иначе при нас първо се разбира кой е десния интервал и след това се редуват.
-3
Профилна снимка

Родител

08:05 - 28.03.2014

Искаш да кажеш ЛЕВИЯ, защото след десния няма какво да се редува!
+1
Профилна снимка

Студент

17:57 - 28.03.2014

Грешката е моя.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.