Видео урок: Строеж на атома. Електронна обвивка - част 2 - Подслоеве

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 03.11.2014 17 минути 8 313 гледания 67 коментара

РАЗДЕЛ: Обща и неорганична химия. Строеж на веществото

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Още един урок за електроните, не свършихме ли с тях?! Ами не напълно! Оказа се, че има още какво да се каже за тях. За тях не сме казвали, са разпределени и в подслоеве, а и в квантови клетки. Не сме казвали какъв е броят на подслоевете за всеки слой и какъв е броя на квантовите клетки във всеки подслой. А какво е квантова клетка всъщност? Какво е енергетична диаграма? Как се прави енергетична диаграма? Каква е електронната формула на един атом? Какво е правилото на Клечковски, принципа на Паули и правилото на Хунд? Какво означава възбудено състояние на един атом и още много други неща! А отговорите на тези въпроси ще намерите във II част на видео урока за електронната обвивка за 9.клас!

Ключови думи:
спин електронен слой подслой квантова клетка енергетични диаграми последен слой Клечковски Хунд Паули валентност възбудено състояние
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

21:30 - 04.11.2014

Каква картина бихме могли да получим, ако можехме да фотографираме многократно един водороден атом? На всяка фотография електронът ще бъде на някакво място около ядрото. За да получим представа за възможните положения на електрона около ядрото, трябва да насложим една върху друга множество снимки на едно и също стационарно състояние на атома. Общата картина ще изглежда като облак, който е по-плътен там, където електронът се среща по-често. Затова често се казва, че електронът образува електронен "облак" около ядрото. Формата на облака при различните атоми e различна. При част от тях той има формата на сфера.
+12
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:39 - 04.11.2014

Браво, браво, браво, Цветелина! Страхотно е, че си приела предизвикателството на Стефан от края на видеото и си се поинтересувала какво е електронен облак. Очакваш видеото за електронен облак и атомни орбитали вече, нали?
+5
Профилна снимка

Ученик

21:54 - 04.11.2014

Да с нетърпение !!!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:08 - 05.11.2014

Браво Цвети, все едно си ни чела сценария за следващото видео :D. Направо се притесних, нещо да не са ни хакнали и да е изтекъл в Интернет :D
+6
Профилна снимка

Студент

20:57 - 21.11.2014

Видеото е добре направено.Поздравления за старанието :)
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:36 - 25.11.2014

Благодаря ти :) Много се радвам че ти е харесал. Да, наистина много се стараем всички, за да може да получавате винаги най-доброто! А пък следващия урок (за атомни орбитали) принципно ми е един от най-любимите уроци по химия и там направо ще се раздам максимално :D
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

07:23 - 02.11.2015

Благодарим!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:31 - 02.11.2015

:)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:16 - 04.01.2015

Много хубаво е поднесен урока! Браво! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

17:45 - 14.12.2014

Във видеото се споменава че всеки слой има толкова слоеве колкото номера на слоя. Но понеже аз познавам само s, p, d и f подслоя ми е много интересно какви подслоеве ще имат слоевете О, Р и Q тоест 5, 6 и 7 слой
+2
Профилна снимка

Ученик

17:56 - 14.12.2014

Yo geroi :)
Профилна снимка

Ученик

18:01 - 14.12.2014

извинете имах в предвид подслоеве "всеки слой има толкова слоеве"
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:25 - 14.12.2014

Не знам, Мирославе, до тук са познати елементи най-много с електрони на 5f подслой... Не знам какво ни е приготвила природата :) и физиците :)
+3
Профилна снимка

Ученик

21:16 - 09.06.2015

ами...всъщност 5 подслой е g-подслой
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:20 - 09.06.2015

Да, така е, Стилияне, но още няма такива елементи, това имах предвид.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:37 - 27.10.2016

НЕ мога да купя абонамент!!!!!!!!!!!!!!!!! ПОМОЩ!!!!!!!!!!!!!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

16:37 - 27.10.2016

НЕ мога да купя абонамент!!!!!!!!!!!!!!!!! ПОМОЩ!!!!!!!!!!!!!!!
+1
Профилна снимка

Администратор

19:31 - 27.10.2016

Здрасти, Натанаиле! Хайде заедно да го направим, какво ще кажеш? :) Отиваш горе вдясно, където ти е снимката на профила и кликаш стрелката до снимката, за да се появи падащото меню. Избираш „Моят абонамент“ и на екрана ще ти се появят трите вида абонамент, които имаме. Трябва да си избереш този, който ти харесва (за 12 месеца, както виждам при теб) и след като го избереш, трябва да попълниш (ти или родител) данни за плащането. Успях ли да помогна? :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:06 - 16.09.2016

Не разбрах защо пред подслоевете поставяме коефициенти 1 и 2 (напр. 1s,2s,2p) и защо има два подслоя s?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:11 - 17.09.2016

Здравей Димитрина, с арабска цифра 1, 2 и т.н. (равна на главното квантово число) означаваме електронния слой. С латински букви s, p, d, f се означава електронния подслой. Тази буква отговаря на съответното орбитално квантово число. Електронната обвивка се състои от електронни слоеве, в които има подслоеве, а подслоевете са изградени от атомни орбитали. Във всек електронин слой има толкова подслоя, колкото е номера на слоя. Така в първи слой има само един подслой и той се означава с 1s. Следва втори слой, в който вече имаме два подслоя - единия е sр другия р и за да ги отличаваме от останалите подслоеве в обвивката те се означават с 2s и 2p. Съответно подслоевете в 3 електронен слой са 3s, 3p, 3d. Във всеки слой има най-нисък по енергия s подслой, затова колкото електронни слоя има в обвивката, толкова и s подслоя ще има, но ще са означени по различен начин. Изгледай, моля те, и останалите уроци от електронна обвивка... :)
+1
Профилна снимка

Ученик

10:38 - 17.09.2016

Много Ви благодаря за изчерпателното обяснение! Само да попитам 5,6 и 7 електронен подслой с кои латински букви се означават, защото поне до тук се говори само за четири подслоя? :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:29 - 17.09.2016

Да, Димитрина, защото така са изградени електронните обвивки на познатите ни 118 елемента - само от s, p, d и f орбитали. Теоретично за l=4 подслоят е 5g и нататък..... нямам информация - няма такива елементи... В периодичната таблица (дългопериодната и форма) прекрасно са подредени елементите - 1А и 2А група+ He - s-eлементи, 3А до 8А група вкл. - р - елементи, Б групите - d eлементи и двата реда под таблицата - лантаноидите и актиноидите са f- елементи. Толкова има в природата + синтезираните, т.е. всички, които са познати до този момент.
+2
Профилна снимка

Ученик

12:59 - 17.09.2016

Благодаря много!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

23:30 - 11.07.2016

Здравейте! :) Страхотен сайт със чудесни видеа, моите поздравления и благодарности! Имам само една забележка - видеата зареждат много бавно, а това конкретно дори и не се зарежда. Можете ли да ме насочите къде е проблемът?
+1
Профилна снимка

Администратор

10:58 - 12.07.2016

Здравей, Деница, благодарим ти за добрите думи. Направихме проверка и уроците работят нормално. Може би е нещо локално при теб. От какво устройство гледаш уроците и през какъв браузър. Нека да направим един speed test, за да сме сигурни. Моля да направиш един speed test в http://www.speedtest.net/ . Трябва да натиснеш бутона "Begin test" и след това да ни изпратиш скрийншот с резултатите. Тогава със сигурност ще знаем дали причината е в скоростта, а ако не е - то ще търсим други възможни, като продължим с анализирането и проверките и ще ти съдействаме.
Профилна снимка

Студент

19:48 - 12.07.2016

Ето го резултатът: https://postimg.org/image/twql3enkn/
Профилна снимка

Администратор

10:54 - 13.07.2016

Дени, препратих към техническия екип. Интернет връката ти е ОК, затова ще търсим причината в забавянето другаде. Можеш ли да ми кажеш с какъв браузър достъпваш Уча.се? И да опиташ с друг браузър, например Мозила или Хром. Кажи ми и от какво устройство гледаш? Освен скоростта на интернета е важно и устройството ти да работи добре. Оставам на линия, за да ти помогна!
Профилна снимка

Администратор

15:13 - 14.07.2016

Дени, справи ли се? Драсни, за да знаем, че всичко е наред!
Профилна снимка

Студент

19:35 - 14.07.2016

Стана от друг лаптоп, явно проблемът е в моята машина.
Профилна снимка

Администратор

08:52 - 15.07.2016

Чудесно, Дени :) Ако има друго винаги съм на линия :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:03 - 28.08.2015

За мен това са най- трудно разбираемите уроци. От към визия и анимация всичко е ОК, но от към обяснения не. Обяснява се страшно бързо и към следващата стъпка се преминава много бързо. За някой неща ми се налага да пускам урока по 3 пъти. Разочарована съм. Може би от към истински трудната химия, Мария Николова е въоръжена с повече търпение. Добрата визия не гарантира добро усвояване на материала. Може би това само мое мнение, не знам.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:16 - 11.06.2015

За пореден път доказвате професионализма си! Благодаря ви от сърце!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:55 - 24.03.2015

Това е друга работа, благодаря ви , че ви има :) всичко си идва на местата и става супер приятно
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Студент

20:15 - 09.12.2014

Здравейте, имам спешна нужда от помощ. Въпросът ми не е точно за 9ти клас, но се надявам да ми помогнете. Опитвам са да разбера принципите на катодната луминесценция и се боря със следната статия: http://serc.carleton.edu/research_education/geochemsheets/CLTheory.html Имам проблем със следните 2 понятия: - conduction band - band gap Можете ли да ми предложите адекватен превод в смисъла на контекста и да обясните с няколко думи смисъла им, защото до момента ги разбирам по-скоро на интуитивно ниво? Благодаря Ви предварително!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:53 - 09.12.2014

Здравей Ratamahatta, Трябва да познаваш зонната теория на твърдите тела - кога едно тяло е проводник, кога изолатор и кога полупроводник. В англоезичната литература термините от тази теория са conduction band - проводима зона или зона на проводимост, valence band- валентна зона и bandgap - забранена зона. Ако четеш руски най-разбрано зонната теория е обяснена ето тук :https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F. За да е проводник едно тяло валентната зона, заета с електрони се допира или частично припокрива със зоната на проводимост и електроните се движат свободно в зоната на проводимост и тялото провежда електрическия ток. При изолаторите между валентната зона и зоната на проводимост има голяма забранена зона, която електроните от валентната зона не могат да прескочат и да идат в зоната на проводимост - затова телата не могат да провеждат електрическия ток.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:54 - 09.12.2014

При полупроводниците забранената зона не е много голяма и при определени условия електрони от валентната зона могат да прескачат в зоната на проводимост и материалът тогава да провежда електрически ток. Дано съм помогнала :)
+1
Профилна снимка

Студент

23:28 - 09.12.2014

Много благодаря за бързия отговор!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:16 - 16.11.2014

теорията на квантова клетка?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:29 - 16.11.2014

Здравей Даня, Имайте търпение, в следващия урок ще е...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

20:39 - 03.11.2014

UCHA SE MOLQ VIIII MNOGO VI MOLQ DA NAPRAVETE ZA FORMULATA NA CERN PO FIZIKA DA OBQSNITE I DA NAPISHITE ZA CERN AZ ISKAM DA STANA FIZIK I TOVA E MOQTA GOLQMA ME4TAAAAAAA MOLQVI NAPRAVETE GO TOZI UROK ZA CERN SAMO ZA CERN DA GOVORITE SHEMI ALA BALA MOLQVI AKO GO NAPRAVITE SHTE STE VATHA
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:19 - 03.11.2014

Здравей Веска, Моля сложи коментара си в секцията по физика, тук е раздел химия :)
+1
Профилна снимка

Родител

21:42 - 03.11.2014

opa az sam mom4e ot 6 klas iii prosto sam slojil imeto na mama NO MOLQ VI SLOJETE UROK PO FIZIKA SPECQLNO SAMO ZA CERN CERN E MOQTA ME4TA :(
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:45 - 03.11.2014

Здравей Веси, наистина коментарът ти не е в правилният раздел :) Относно информация за ЦЕРН бих ти препоръчал да разгледаш канала на CERN в youtube - https://www.youtube.com/user/CERNTV. Иначе и аз обичам физика много... Видеата по физика също са много добре направени и можеш и тях да ги разгледаш :) Поздрави ;) пп: Само ще те помоля нещо за напред, моля те, пиши на кирилица, защото тази латиница, хем седи грозно, хем по-трудно се разбира, пък и за какво като си имаме такава красива българска азбука :)
+3
Профилна снимка

Родител

21:47 - 03.11.2014

ОК няма проблем значи сме сенародници аз и вие харсеваме физиката
+2
Профилна снимка

Родител

21:48 - 03.11.2014

Мама и тати се викат абе това момче от кои го е наследил това ииииии много ми е интересна физиката аз сам разглеждал канала във ютюб и те само говорят аз аз както знам уча се са много добри и ихте обяснили доста неща за ЦЕРН :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:05 - 03.11.2014

Няма как да харесвам химията без да харесвам физиката, все пак химията е като един доста голям клон от "дървото на физиката". Много се радвам на интереса ти към науката като цяло. Ще видиш, че ако прекараш малко време в уроците по химия и нея ще я заобичаш толкова. Иначе не виждам проблем, като завършиш да вземеш висше образование по физика и да отидеш да работиш в ЦЕРН. Но за това трябва да си много добър и знаещ, което изисква доста учене и по физика и по математика, а и не само. Но поне си започнал отрано и имаш много време за подготовка. За CERN не знам да се учи някаква различна "цернова" физика. Физиката си е физика. Аз ти препоръчвам да започнеш да гледаш видеата по физика от 7-ми до 10-ти клас, където ще научиш основните неща и като кандидатстваш догодина можеш да кажеш на родителите си за намеренията си и да кандидатстваш в някое училище където се набляга на тези предмети например НПМГ.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:09 - 03.11.2014

Ако имаш някакви въпроси свързани с физиката моля те задавай ги в раздела по физика, а не тук. С госпожа Николова сме подготвени да отговаряме на въпроси свързани с химията и е възможно да те излъжем и подведем за нещо. Също така хората в този раздел искат да видят в коментарите въпроси и отговори по неща свързани с химията. За това моля те, ако имаш някакви "физични" :D въпроси задавай ги в раздела физика, а не тук :) Поздрави и успех в начинанието ;)
+1
Профилна снимка

Родител

22:10 - 03.11.2014

благодаря 4ао 4ао
+1
Профилна снимка

Студент

15:10 - 14.11.2014

Много разбираемо е обяснено обаче по-малко с лигните защото е досадно и това разконцентрира
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:11 - 14.11.2014

Благодаря за мнението Kpuzs :) . Когато правим уроци се стремим да се получат хем забавни и интересни, хем полезни. Материалът в това видео, според мен е от "сухите" и досадните, пък и е голям на всичкото отгоре. И за това, освен да съм точен се стремях и да задържа вниманието с някоя друга лигня :D . Забелязал съм също, и че много по-добре се запомнят някои неща, ако човек си направи някаква забавна, дори безумна асоциация с тях. Не мислиш ли, че е по-добре в уроците от време на време да има по някое друго бъзиче за да се гледат по-лесно. Според мен, ако просто си изговаряме урока уча.се ще се превърне просто в поредния скучен и муден учебник :)
+1
Профилна снимка

Студент

05:16 - 16.11.2014

Хаха първо да спомена не го казвам с лоши чувства за запомнянето чрез асоциациите сте прав но идеята ми е че освен,че може да те разконцентрира самата "лигня" така да го кажем или шега и каквото да е било не е най-подходяща специално за материалите за 9-10 клас,защото чрез тях се подготвят кандидат студенти било по медицина или други мед.специалости би било по-добре да се набляга на сериозността за да се предобие професионални изказвания и мислене които са нужни за университетите.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:38 - 16.11.2014

Разбирам те, аз тази година също ще кандидатствам в МУ София. Знам каква е паниката и пред какви трудности се изправяме. Най-голямата трудност може би, поне според мен е разбирането на материала от лошо написаните учебници, най-вече по биология, но и по химия частта със строежа на атома. И се получава, така че е по-лесно да назубриш нещо, без да го разбираш и само да си го изпееш на изпита. Да не говорим че , особено по биология, като че ли комисията даже поощрява зубарските изпълненя. А аз не знам дали искаме да ни лекуват лекари който са свикнали да си минават всички изпити със зубррне. За това за тези уроци, особено за този който го правим им в момента (за атомните орбитали) гледам нещата да ги разкажа хем разбираемо, хем да са лесни за запомняне от всички и хем, ако може, да не приспиват публиката :D . Но това което каза ще го имам в предвид. Ценя всякаква критика защото само така уроците в уча.се могат да стават все по-добри :)
+1
Профилна снимка

Друг

20:50 - 26.11.2014

Здравейте! Имам въпрос и той е защо имаме 3 квантови клетки във втори подслой на втори слой ''2p''(литий,берилий,бор,въглерод и т.н)? Значи отговора може да бъде , че това е така понеже според правилата р- подслой може да имам максимум 6 електрона, тоест 3 клетки по два електрона е равно на 6! Тук нещо ми обягва и моля за разяснение. Мерси!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:34 - 26.11.2014

Здравей Христо, р-квантовите клетки са винаги три, независимо в кой слой се намират. Това може да се обясни със стойностите на квантовите числа и формата на атомната орбитала, което ще представим в следващо видео. Сега ще кажа, че р-атомните орбитали имат форма на пространствена осморка и имат пространствена насоченост - по х, у и z оста на пространствената координатна система. И именно защото орбиталите са три, а на всяка орбитала може да има само 2 електрона, но с противоположни спинове, затова в р-подслоя максималния брой електрони е 6, а не обратното. А атомните орбитали в енергетичната диаграма ги изразяваме като квантови клетки.
+1
Профилна снимка

Друг

23:42 - 26.11.2014

Благодаря Ви!
+1
Профилна снимка

Друг

17:21 - 28.11.2014

И още един въпрос към вас Г-жо Николова или по скоро молба за съвет! Подготвям се за кандидат студентски изпит по химия, но съм завършил гимназията преди доста години и нормално съм забравил всичко. Започнах да си припомням нещата с първото видео от 7 клас и ги карам подред всички и така 7,8,9 и 10 клас мисля да изгледам. Отнема доста време, но реших така да действам. Като разговарям с приятели които са минали по този път още преди съществуването на Уча.се ми казват, че си губя времето. Какво мислите вие, добър ли ми е подхода или да съкратя нещата и повече време за задачите за КС изпит да отделя! Мерси
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:46 - 28.11.2014

Здравей Христо, За да преминеш към задачите първо трябва да си перфектно подготвен върху теорията. Това може да стане чудесно с помощта но Уча.се, в комбинация с учебници за кандидат-студенти, например тези на изд. Абагар. Например: гледаш 7 клас ІА и VІІА група, от 8 клас ІІА,ІІІА и VІА група и от 9 клас VА и ІVА група. След което вземаш учебник и научаваш цялата неорганична химия - прости вещества, оксиди, хидроксиди, водородни съединения, оксокиселини и соли. Едва тогава може да минеш към задачите. Всички ученици, които се готвят с мен работят по този начин :) Пожелавам ти успех! Винаги, когато имаш нужда - питай. Виждал си кандидат-студентската секция в сайта, нали?
+2
Профилна снимка

Друг

20:14 - 28.11.2014

Говорите за учебници 7,8,9,10 клас по химия на издателство ''Абагар'' нали така? Не за други специализирани за кандидат студенти? Кандидат-студентската секция ми е добре позната и когато се почуствам готов преминавам към нея :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:30 - 28.11.2014

Христо, Говоря за учебниците с Теми за кандидат-студенти на изд. Абагар. http://ucha.se/motiviramse/kandidat-studentski-temi-po-himia/ - ето тук, в статията, почети въвеждащата тема - там са описани необходимите за подготовка учебници за кандидат-студенти - набави си поне единия комплект. :)
+2
Профилна снимка

Друг

20:37 - 28.11.2014

Благодаря! Ще ги погледна и ще се сдобия с каквото е необходимо!
Профилна снимка

Друг

18:04 - 29.11.2014

Здравейте, има ли изготвено видео за електронен облак, атомни орбитали.......квантови числа, да го потърся по напред сред уроците или такова все още няма? Чета го този учебен материал от учебника който ми препоръчахте ,но обяснението е малко сложно (или просто ни разглезихте с този улеснен вариант на преподаване).
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:33 - 29.11.2014

Здравей Христо, Видео по тази тема все още няма... ще се наложи да си четеш от учебника. Сложно е, но като го прочетеш няколко пъти, ще започне да ти се изяснява. За конкретни въпроси винаги съм насреща:)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

21:25 - 02.12.2014

Здравейте. Имам аз един въпрос и той е във връзка с ел. конфигураций и енерг. диаграми. Конкретно за ХЕ Галий (Ga). Той е в 4 период и 3А група. Според моите знания неговата ел. конфигурация би следвало да бъде 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d10 4p1 , но на период. с-ма която имам нещата не са така! Изписани са по този начин 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 3d10 4s2 4p1. Кой от двата е верен, понеже според правилата моя би следвало да е правилния.
Профилна снимка

Друг

21:26 - 02.12.2014

Прикачил съм и файл с моите разсъждения! :)
+1
Профилна снимка

Друг

23:59 - 02.12.2014

Следващото нещо което ми убягва и ще се радвам ако ми отговорите е как се изписва енергетична диаграма на ХЕ от 5,6,7 период? Благодаря!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:31 - 03.12.2014

Здравей Христо, Двата начина за записване на електронната конфигурация на Ga са позволени. Дали ще изпишеш конфигурацията по ред на запълване на електронните подслоеве според енергията им (по Клечковски) и тя ще има вида 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d10 4p1 или ще я запишеш като запълваш изцяло всички подслоеве на по-нисък енергетичен слой и тя ще има вида 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 3d10 4s2 4p1 е все едно, позволени са и двата начина. Аз лично винаги пиша по Клечковски, защото се водя по периодичната таблица, а от там конфигурациите излизат по този начин. Изграждането на конфигурации в по-големите периоди има някои изключения, но по принцип се спазват отново 3-те основни правила за изграждане на конфигурации. Тук трябва да имаш предвид реда на подслоевете по нарастване на енергията: 5s<4d<5p<6s<4f<5d<6p<7s<5f<6d<7p. Тук при лантана и актиния има особеност - те са d- елементи, а след тях се подреждат по 14 f-елементи, след което продължава изграждането на d-подслоя, започнал при лантана и актиния
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

20:55 - 26.11.2014

Не съобразих и го включих този въпрос като коментар по-долу, съжелявам ! Здравейте! Имам въпрос и той е защо имаме 3 квантови клетки във втори подслой на втори слой ''2p''(литий,берилий,бор,въглерод и т.н)? Значи отговора може да бъде , че това е така понеже според правилата р- подслой може да имам максимум 6 електрона, тоест 3 клетки по два електрона е равно на 6! Тук нещо ми обягва и моля за разяснение. Мерси!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.