Видео урок: Модалният глагол möchten

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 14.06.2014 14 минути 3 586 гледания 34 коментара

РАЗДЕЛ: Глаголи и времена

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Не се чудете как се спряга модалният глагол möchten, не се чудете къде стоят глаголните форми в изречение с модален глагол, нито как се образуват въпросителните изречения с модален глагол. Всичко това ще научите тук, в онлайн урока "Модалният глагол möchten". Видео урокът е подходящ за начинаещи на нива А1 и А2 по немски език.

Ключови думи:
модални глаголи на немски модалният глагол möchten как се спряга möchten er möchte или er möchtet тест на модални глаголи
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Родител

13:05 - 15.06.2014

Благодаря за прекрасните обяснения.Много хубав урок.А ще има ли и урок точно за това словосъчетание "hätte gern",тъѝ като малко ми е трудно да го разбера?
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:10 - 15.06.2014

Да, Gergana Mutova, ще направя.
+4
Профилна снимка

Родител

15:45 - 15.06.2014

Благодаря още веднъж
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

16:11 - 06.12.2015

Здравейте, един малко може би неуместен въпрос, но в друг интерактивен курс използваха следното изречение: Ich moechte bestellen bitte. Изхождайки от всичко научено до тук съм силно озадачен в тях ли е грешката или... Нали принципно спомагателният глагол трябва да е в края на изречението. Моля за помощ.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:19 - 23.03.2016

Григор, изключително се извинявам, че едва сега виждам въпроса Ви. Кое Ви се струва странно - че думата bitte e накрая ли? Тя може да стои на различни места, доста подвижна е. Иначе в изречението всичко е наред, аз бих сложила обаче задължително запетая преди bitte. Сказуемото се състои от две части - модален глагол, който е спрегнатата част на сказуемото. Той задължително стои на второ място в съобщителното изречение. На края на изречението /не броя bitte
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:20 - 23.03.2016

На края на изречението /не броим bitte, то не е част на това изречение/ стои инфинитивът на смисловия глагол - bestellen.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

16:30 - 17.02.2015

Чудесни уроци и леко, и лесно обяснени! Благодаря и успех:)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:31 - 18.02.2015

Здравейте, Ася. Радваме се, че учите лесно с уча.се.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

12:14 - 13.08.2016

Здравейте,от вчера имам проблем с видео уроците. Когато стартирам независимо кой урок, след първата минута, урокът приключва и се връща в началото, като не иска да зареди повече. Това се случва и с останалите уроци. Единствено упражненията могат да се правят. Погледнах дали е свършил абонамента ми, не е. Какъв може да е проблема?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:33 - 13.08.2016

Здравейте, приятели. Ще препратя въпросите ви към Радина и тя ще се заеме с нещата. Моля за търпение до понеделник!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:50 - 15.08.2016

Диана, нещата вече са наред, техническият ни екип отстрани проблема. Много ти благодаря, че ни сигнализира.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

21:11 - 08.06.2016

Здравейте! Просто искам да Ви благодаря за чудесно подготвените уроци!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:11 - 09.06.2016

Радка, много ти благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

09:31 - 06.06.2016

Здравейте! Благодаря за чудесните уроци. Учителката има много приятен глас и обяснява много интересно дори за пораснали деца като мен :) Исках да попитам каква е разликата между mögen и möchten и дали е обяснена в по-нататъшен урок. Преди няколко месеца, преди да започна да уча със сайта на Уча.се, си записах модалните глаголи и всички съвпадат с изключение на möchten - на негово място съм записала mögen и неговото значение изглежда се препокрива с това на möchten. В кои случаи използваме единия глагол и в кои - другия? И последен въпрос: употребата на mögen свързана ли е с това в коя част на немскоезичния свят се намираме или е въпрос на чисто предпочитание и смислов нюанс?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:37 - 08.06.2016

Мирела, здравейте! Това е въпрос за по-високо ниво, но с удоволствие ще Ви обясня. И така, глагол möchten всъщност НЕ СЪЩЕСТВУВА. Има глагол mögen, чиято форма за минало време на изявително наклонение е Präteritum mochte. От тази форма чрез преглас /умлаут/ се е образувала формата за минало време Präteritum на условното наклонение möchte. В резултат на историческо развитие на езика обаче тази производна форма möchte се е обособила като отделна семантична единица, тоест като отделен глагол със значение ДНЕС "искам, бих искал, бих желал". Днешният глагол möchten не може да образува минало време на изявително наклонение, тоест не мога да го ползвам, за да кажа искаХ, затова той ползва миналото време на модалния глагол wollen. Ich wollte /исках/ "обслужва" и двата глагола - möchten и wollen.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:41 - 08.06.2016

Глаголът mögen означава 1. харесвам, обичам, допада ми /синоним на gefallen, gern haben/ и 2. възможно е да, не е изключено да. "Er mag auch Recht haben." означава "Възможно е и да е прав, може и да е прав."
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:44 - 08.06.2016

На последния Ви въпрос отговарям отрицателно. Употребата на mögen няма връзка с географското разпределение на говорящите немски език. Ако сте още на ниво А1, А2, че дори и В1, би трябвало да усвоите само това: Сегашно време на глагола mögen, като в изречения Ich mag Eis. Ich mag dich. (Обичам сладолед. Харесвам те./ Сегашно време на möchten /броим го за УЖ отделен глагол/: Ich möchte Eis. Той иска сладолед. Минало време на möchte: Er wollte Eis. Той искаШЕ сладолед.
+1
Профилна снимка

Друг

15:14 - 08.06.2016

Благодаря Ви сърдечно за точния и изчерпателен отговор, Камелия! Все още съм на ниво А1, но обичам да разбирам колкото се може повече, когато уча нов език :) Поздрави!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:26 - 08.06.2016

Да, интересът не може да се заключи в нива. Стискам палци стремежът Ви да не заглъхне, а ние ще помагаме винаги, когато имате нужда.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

17:15 - 23.03.2016

Има ли точно правило кога да комбинираме gern с möchten и кога не?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:42 - 28.11.2015

Моля ви направете уроци и по руски език. Аз уча руски и когато не разбера нещо не мога да се опра на този сайт. Всички други уроци са ми от голяма полза и благодарение на тях имам високи оценки,но по руски не мога да се справя, защото нямате уроци. (просто ми е по - трудно) Умолявам ви да направите няколко урока по руски.
Профилна снимка

Администратор

16:06 - 23.08.2016

Лейдис, вече имаме уроци по руски :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

00:05 - 20.05.2015

Здравейте и от мен! И аз имам такъв проблем с прекъсвания на уроците. Например един урок от 10 мин. с тия прекъсвания става почти 20 мин. Намирам се в Германия и като цяло тук интернета е много слаб. И поради тази причина си мисля че прекъсват уроците, но ако проблема е някъде другаде, моля да го оправите. Наистина е много дразнещо.
Профилна снимка

Администратор

18:55 - 20.05.2015

Здравей, Нели. Наблюдаваме системите постоянно и дори и най-малките проблеми да има, ако се случи някога, веднага реагираме и всичко работи отлично. За съжаление прекъсванията идват от Вашия интернет... По принцип нужната връзка не е някаква супер уникална. Просто нека да е нормална... :) Има ли как да проверите какво е положението с доставчика?
+1
Профилна снимка

Друг

23:03 - 20.05.2015

Здравейте, благодаря за бързия отговор. Връзката ми е WIFI, просто нямам избор за друго. Не мисля, че ако си купувам т.н. флашки за интернет ще е по-добре. Не очаквах , че ще е толкова зле тук в Германия. Много е хубав сайта ви и исках тук в немска среда да слушам уроците.
Профилна снимка

Администратор

09:58 - 21.05.2015

Много се надявам да се подобри връзката и всичко да е наред, Нели :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

12:05 - 27.02.2015

Zdraveyte!Izvinete,cshe pisha la latinica,no nqmam balgarska klaviatura.Vaprosa mi e:Koga izpolzvame möchten i koga vollen?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:53 - 02.03.2015

Diyan Ivanov, здравейте. Модалният глагол möchten има много широка употреба. Често обаче, без смислова разлика, двата споменати от Вас глагола могат да се употребяват в едни и същи ситуации и изречения. Все пак тънката разлика е там, че ако искаме да изразим твърда воля, намерение, план /често те се отнасят до някакъв бъдещ момент/, използваме wollen.
Профилна снимка

Друг

17:52 - 03.03.2015

Благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

10:29 - 12.01.2015

Имам 2 проблема с уроците на сайта. И двата са дразнещи, но единият направо ме спъва. Когато слагам на пауза видеото, за да запиша спрежението на даден глагол или някой пример, след няколко секунди, ако съм на цял екран - получавам черен екран, а ако не съм отворила на цял екран - получавам бял правоъгълник. После трябва да стартирам видеото отново, да намеря мястото, което ми трябва... и така, докато запиша. Не успявам да записвам, ако не спирам видеото, а пък това ми създава затруднения.
Профилна снимка

Друг

10:38 - 12.01.2015

Вторият проблем с уроците е вече споменат от няколко души. Прочетох коментари, че видеото прескача. Тъй като никой не е описал какво точно има предвид, виждам, че съветвате хората да си платят, да гледат през Гугъл хром и т.н. Да обясня за въпросното прескачане - видеото върви и скок-подскок, повтаря последните 3-4 думи... и така до края, много пъти по 1-2 до 4-5 думи. Това е при всички уроци. Обзалагам се, че хората, които са казали за този проблем, се намират извън България. Ясно е, че проблемът не е при вас, само ви информирам, че съществува такова нещо, за да сте наясно, когато следващия път някой ви каже за прескачане на видеото. Дори не съм пробвала да гледам през различен от Хром браузър, но си прескача. Дразнещо е, но не е голям проблем.
Профилна снимка

Администратор

19:15 - 13.01.2015

Здравей Мони :) Сега да коментирам по темите. Опитахме да възпроизведем ситуацията, която се получава при теб в първия коментар за затрудненията при пауза на видеото. При нас всичко е наред. До сега не сме получавали подобно оплакване. Може ли да ни изпратиш с print screen какво се случва при теб, за да ти помогнем? Относно прескачането: когато човек няма абонамент, той/тя може да гледа трейлъра към видео урока. Той показва част от началото на урока и част от края на урока. Това имат предвид под прескачане повечето хора. А това което си забелязала ти с повтарянето на думи от време на време го идентифицирахме и в момента го борим :) Скоро всичко ще е наред. Благодаря ти отново, Мони, че помагаш!
Профилна снимка

Друг

13:05 - 14.01.2015

Да, да, наясно съм, че проблемът не е при вас. Моят лаптоп е с характер и имам проблеми с много неща, не само с видеото на сайта. Да оставим настрана въпроса, че нито преди да го купя, нито след това съм чувала за тази марка. Да уцелиш хубава и евтина техника си е късмет. Само информативно казвам с какво трябва да се боря, да имате представа, че и такива неща се случват тук. Скрийншот няма нужда да изпращам - просто класически черен екран, с контролите на плеъра. Отива на лаптопа... Отпусни, моля те, още 200 символа за писане, че този лимит много ме мъчи и трябва да пиша по 2 коментара, вместо само един :)
Профилна снимка

Друг

13:16 - 14.01.2015

За прескачането на видеото, мисля, че и другите са имали това предвид, защото, ако имат предвид, че прескача от началото към края - нали излиза надпис, че трябва да се направи регистрация и да се плати абонамент? Поне аз така разбрах, че трябва да платя. Не вярвам да са толкова загубени, че да не прочетат. Като се замисля, всъщност, няма да се учудя, ако не са прочели... не е лесно като си мързелив. Ето едно предложение за решаването на този проблем - сложи линк към абонамента, вместо към регистрацията, защото, ако не искат да платят, няма смисъл да се регистрират - сдобиваш се само с гневни потребители, чиито псувни трябва да триеш после. А ако искат да платят - така или иначе ще си направят регистрация. Общо взето, радвам се, че оплакванията ми помагат с нещо на сайта :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.