Видео урок: Ефектът на пеперудата

РАЗДЕЛ: Логически загадки

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Във вселената и природата съществуват както многообразни и неповторими форми, така и повтарящи се модели, които отркиваме навсякъде. Хората са възприемали света, както като сложен, но съвсем ясен и предвидим механизъм, подчиняващ се на строг ред, така и като хаотична какафония от случайности. Хаосът и редът всъщност са дълбоко свързани един с друг и ние ще разгледаме тази връзка в настоящето видео.

Ключови думи:
логически загадки хаос ред себеподобие фрактални структури Исак Нютон ефектът на пеперудата
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

20:56 - 18.05.2014

Аз мисля, че се сетих! Детето е родено на 31 декември да речем 2010 година. На първи януари 2013г. майката казва, че преди два дена е било на една година и това е вярно - на 30 декември 2012 то още не е навършило две години, защото вторият му рожден ден е на 31 декември 2012. Това значи, че тази година, в която майката го казва(2013), детето ще стане на три. А догодина ще стане на четири. И мисля, че уловката е, че казва "догодина" а не "след една година".
+52
Профилна снимка

Ученик

17:23 - 30.05.2014

Мисля, че отговорът ти е правилен. :-)
+11
Профилна снимка

Ученик

20:57 - 30.05.2014

Това на снимката голдън ретривър ли е? Прилича точно на моето куче.
-19
Профилна снимка

Ученик

20:57 - 30.05.2014

:D
+7
Профилна снимка

Ученик

13:39 - 31.05.2014

Да! Много са сладки, нали?
+8
Профилна снимка

Ученик

18:56 - 31.05.2014

Да! :)
+2
Профилна снимка

Ученик

11:57 - 01.06.2014

О! Как се казва?
+1
Профилна снимка

Ученик

13:02 - 01.06.2014

Макс.
+1
Профилна снимка

Ученик

11:34 - 07.05.2015

И според мен е така! Това е наистина много логично! Уроците от тази категория са страхотни! :)
+10
Профилна снимка

Ученик

14:15 - 01.07.2015

вярно е
+4
Профилна снимка

Ученик

14:06 - 13.01.2016

Яко а? Тази задача много ме изкефи. Продължавайте в същия дух, Уча.се!
+1
Профилна снимка

Администратор

11:33 - 14.01.2016

Здрасти Байкър :) Действаме здраво!
+2
Профилна снимка

Ученик

12:27 - 17.01.2016

Със сигурност! :)
-2
Профилна снимка

Ученик

20:09 - 20.01.2016

Продължавайте в същия дух и от мене
-2
Профилна снимка

Администратор

12:28 - 21.01.2016

Благодаря, Авександър, действаме с голямо желание :)
+1
Профилна снимка

Ученик

15:56 - 21.01.2016

дано да е така :)
+1
Профилна снимка

Ученик

22:07 - 22.01.2016

Вярно
+1
Профилна снимка

Ученик

18:06 - 20.10.2016

според мен е роден на 29 февруари
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:50 - 17.05.2014

В момента чета "Вселената в орехова черупка" на Стивън Хокинг и тъкмо съм на главата за предсказване на бъдещето. Както каза, теорията на хаоса е главния проблем да не можем точно да предсказваме бъдещето, една пеперуда може да размаха крила и това да предизвика ураган в друга част на света. Това не би било проблем, ако всеки път щом пеперудата размаха крила предизвиква ураган, но това не е така, редицата от събития не е повторяема. Освен това теорията на неопределеността не ни позволява да знаем с точност положението и скоростта на дадена частица, затова и не можем точно да предскажем какво ще е времето. Колкото до загадката, моето решение е, че годината е дълга точно един ден. Преди два дни(години) синът е бил на годинка(ден), сега е на 3 години(дни), а догодина(утре) ще стане на 4 години(дни)
+6
Профилна снимка

Ученик

16:31 - 17.05.2014

Може и това да е,но да не би отговора да е свързан с майката или място където се намират?
+2
Профилна снимка

Ученик

16:32 - 17.05.2014

И всъщност , ако годината е един ден то тогава всяко дете щеше да расте бързо и майката нямаше да мисли,че детето и расте много бързо.
+5
Профилна снимка

Ученик

21:18 - 19.05.2014

Може би е, че преди два дни са изглеждали като 1 година, а след една ще изглежда на 4. Казва се, че расте-може би расте по големина не по години.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:55 - 02.11.2014

И аз щях да кажа това. Според мен детето просто е родено на 29 февруари.
+5
Профилна снимка

Ученик

18:00 - 26.11.2015

и аз мисля, че е родено на 29 февруари
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:55 - 17.05.2014

Преди два дена детето е било на една, но това не означава, че сега то не може да е на две!!! Догодина (т.е. след една година) детето ще стане на три!!! Но от тук не знам как ще стане на четири!!! Но поне в следващия клип ще разберем как ще стане това!!!
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:04 - 17.05.2014

да, много близо си до истината.
+7
Профилна снимка

Ученик

11:13 - 17.05.2014

Чакайте малко, вие знаете отговора!!! Моля кажете го!!!
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:34 - 17.05.2014

в следващото видео : )
+7
Профилна снимка

Ученик

11:45 - 17.05.2014

Добре ще го чакам с нетърпение!!!
+4
Профилна снимка

Ученик

12:32 - 18.05.2014

и аз мисля така ,Мария
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:04 - 14.08.2014

Ето тази загадка е наистина сложна. Хмм... да видим. Значи това дете е станало на 1 година, а догодина ще стане на четири. Може би понеже майката казва, че детето е олицетворение на хаоса е станало така, че само за него времето е почнало да тече по - бързо. Или пък за другите хора времето е започнало да тече по - бавно.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

20:41 - 16.05.2014

родено е един 2 дни преди да мойката казва това което значи ,че докато говори той е на 2 и след ена година той ще е на 3 ,но не мога да си обясня как става на 4 :(
+4
Профилна снимка

Ученик

20:41 - 16.05.2014

извинете майката ,а не мойката :D
+4
Профилна снимка

Ученик

21:22 - 16.05.2014

относно загадката, аз мисля че детето е родено през високосна година.датата е 29 февруари.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:06 - 16.05.2014

31 декември
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

14:41 - 16.05.2014

Мисля,че момчето е родено на високосна година .
+4
Профилна снимка

Друг

21:49 - 17.05.2014

Ако детето на 30 декември е било на 1 година и рожденния му ден е с дата 31 декември, предната година, значи то става на две години. Предполагаме, че майката говори на 1 януари. Така детето преди два дни е било на 1 година, сега е на две, на 31 декември ще е на три, а догодина на 31 декември ще е вече на четири.
+5
Профилна снимка

Ученик

14:19 - 18.05.2014

Марго, ти си прав
+1
Профилна снимка

Ученик

16:18 - 19.05.2014

сега е на 2 год. тоет вчера или днес е рожденният му ден тази година ще стане на 3 а догодина на я четири
+1
Профилна снимка

Ученик

10:48 - 14.02.2015

детето е родено на 29 февруари
+2
Профилна снимка

Ученик

10:28 - 05.05.2015

ааамммммммммммм 29 февруари
Профилна снимка

Ученик

14:43 - 07.11.2015

Според мен детето е родено на 29 февруари тъй като на 4 години се пада високосна година.
Профилна снимка

Ученик

14:58 - 19.03.2016

високосна година
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:02 - 14.03.2015

Аз мисля че може да е на 1 а догодина значи е роден през декември а януари ще е нао четири дни или седмици
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

17:22 - 21.05.2014

детето е родено на 31 декември
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

14:16 - 18.05.2014

Той е роден на 31 декемви
+2
Профилна снимка

Ученик

14:17 - 18.05.2014

Тоест декември
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:21 - 18.05.2014

Щом като преди два дена е било на една, а догодина ще е на читири (има предвид години няма никаква уловка) значи днес трябва да е на 3 а утре на четири. Една година е равна на един ден. Това може да стане само ако с ана повърхноста на слънцето.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

12:59 - 18.05.2014

Ако расте хаутично тогава не би ли следвало да расте неравномерно?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:41 - 17.05.2014

Ами ,ако детето е родено на 29 февpуари (примерно 2012, защото тя беше последната високосна ),а днес е 2 март 2013 то детето вече е на годинка и два дена,то тогава на следващия си рожден ден през 2016 то ще е на 4 .От друга страна може да има рожден ден през три месеца или не-незнам много интересна загатка.Очаквам с нетърпение следващия епизод.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

18:06 - 16.05.2014

Защото е родено на 29 февруари.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

17:26 - 16.05.2014

Според мед Люфти е прав-детето е родено на 29 февруари.
+2
Профилна снимка

Ученик

17:54 - 16.05.2014

не ЛюФТи, а ЛюТФи
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:56 - 16.05.2014

Интересно предположение, но случаят е малко по-особен. Варианта с 29 февруари би означавал, че детето ще има рожден ден 4 пъти в годината. Дори да пренебрегнем реалното физическо стареене (защото хората родени на 29 февруари пак си растат нормално като другите), това би ни дало ситуация в която детето расте по-бавно. Тук обаче случаят е такъв, че растежът на детето изглежда по-бърз. В задачата има лека уловка, така че вгледайте се внимателно във думите на майката : )
+6
Профилна снимка

Ученик

18:01 - 16.05.2014

как ще има рожден ден 4 пъти в годината
+8
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:03 - 16.05.2014

оф, какво пиша и аз.... имам предвид веднъж на четири години : )
+6
Профилна снимка

Ученик

23:32 - 16.05.2014

Може би е, че преди два дни са изглеждали като 1 година, а след една ще изглежда на 4. Казва се, че расте-може би расте по големина не по години.
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:23 - 04.08.2015

То е родено на 29 февуари и за това е минала другата година и догодина станало на 4 .
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:15 - 07.12.2014

2 дена означава 2 години , а догодина означава утре
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:35 - 30.10.2014

Смятам, че детето е родено на 29 февруари.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

14:54 - 22.05.2014

Май, че се сетих. Щом темата на видеото е "Хаос", то тогава предполагам, че в отговорът се крие известна доза хаос. Ясно, че преди два дни е имал рожден ден и е станал на 1 годинка. Но за да стане след 1 година на четири, то тогава времето трябва да започне да тече по различен начин. Например след рождения му ден 6 наши месеца да се броят за 1 година. Но защо тогава ще се да казва, че точно нейното дете е олицетворение на хаоса. В такъв случай може би, самото дете не расте равномерно? В един случай решава да порасне с 1 година за 6 месеца или нещо подобно. Хммм.... интересно какъв е отговорът.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

12:06 - 18.05.2014

Бебето е родено на 29 февруари => има рожден ден през 3 години :)
+1
Профилна снимка

Ученик

12:51 - 18.05.2014

Но така расте по-бавно, а не по-бързо.
+4
Профилна снимка

Ученик

13:10 - 18.05.2014

Скоростта с която расте е 4 пъти по голяма, защото за една негова година то става 4 пъти по голямо от бебе което е родено един ден по рано :)
+2
Профилна снимка

Ученик

13:18 - 18.05.2014

Прочетох внимателно въпроса и май не съм прав. Съжалявам ;D
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:55 - 17.05.2014

Може би не е родено на земята, а някъде по-близо до слънцето.
+1
Профилна снимка

Ученик

23:57 - 17.05.2014

Или уловката е, че казва "ще стане на четири", а не "четири години". Но по-скоро да е първото предположение. :)
+5
Профилна снимка

Ученик

23:58 - 17.05.2014

Предполагам, че има нещо свързано с това, че синът й не е човек.
+3
Профилна снимка

Ученик

12:34 - 18.05.2014

и аз мислех ,че има уловка в "четири" ,но четири ?"какво"?
+3
Профилна снимка

Ученик

12:37 - 18.05.2014

извинете " означава кавички ,не знам защо се получи така :(
+3
Профилна снимка

Ученик

21:19 - 18.05.2014

преди два дена е бил на 1 ден ,вчера е бил на 2 дена ,днес на 3 дена , а утре на 4 дена.
+3
Профилна снимка

Ученик

11:13 - 19.05.2014

да,но след една година няма да е на 4 дена
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:22 - 09.03.2017

гмо го хранят това бебе
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:47 - 31.12.2016

Гледали ли сте епизода на Гъмбол в който се разказваше за една пеперуда как причиняваше щети? Аз го мислих за невярно, но било вярно. Много интересно.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:44 - 16.11.2016

Според мен детето е родено на 29.02. На високосна година.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

16:03 - 08.11.2016

роден е в високосна година
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:16 - 12.06.2016

То е родено на 29 февруари
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:50 - 02.06.2016

Расте много бързо
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:32 - 27.11.2015

мисля че то е родено на 29 февруари затова то празнува през 4 години
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:49 - 06.04.2015

Може да пораства на всеки три месеца с една годинагодина, което всъщност НЕВЪЗМОЖНО.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:18 - 26.11.2014

Според мен детето е родено на 29 февруари.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:52 - 02.11.2016

отговора е че за майката времето минава много бързо
-1
Профилна снимка

Ученик

20:55 - 02.11.2016

отговорът е правилен
-1
Профилна снимка

Ученик

20:56 - 02.11.2016

нали
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:07 - 01.12.2015

според мен тя казва 2 дни значи може този ден да е 1 януари 2014 .преди 2 дни е било 30 дек 2013 когато детето е било на 1 година .Значи рождения му ден е на 31 дек .Тогава детето е на 2 години значи 2014 31 дек ще е на 3 години а следващата ще е на 4.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

21:18 - 01.12.2015

аз също мисля че дедето се е родило на 31 декемви напимер 2014 година и след 2 дни вече е навършило 2 години и това според мен е вярно
-2
Профилна снимка

Ученик

21:19 - 01.12.2015

след две години
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:51 - 27.03.2015

1.
-4
Профилна снимка

Ученик

19:51 - 27.03.2015

oooo
-5
Профилна снимка

Ученик

16:06 - 03.11.2016

Ако детето на 30 декември е било на 1 година и рожденния му ден е с дата 31 декември, предната година, значи то става на две години. Предполагаме, че майката говори на 1 януари. Така детето преди два дни е било на 1 година, сега е на две, на 31 декември ще е на три, а догодина на 31 декември ще е вече на четири.
Профилна снимка

Ученик

16:14 - 03.11.2016

моля ако смятате че отговорът ми е верен харесайте коментара
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

00:40 - 04.01.2015

az pak mislq che maikata ima drugo napredwit deteto e na 3 citiram maikasi ''koga stana na 14 vchera beshe na 3'' :D taka go shwashtam az :D
-6
Профилна снимка

Ученик

00:41 - 04.01.2015

Съжалявам,че не писах на кирилица.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.