Видео урок: Разтвори на електролити

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 22.06.2012 19 минути 7 918 гледания 44 коментара

РАЗДЕЛ: Разтвори на електролити

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Вижте какво представляват електролитите и разберете защо благодарение на свойствата си могат да провеждат електричен ток. Научете повече за техния строеж и разберете какви видове бива той. Искате ли да научите повече за това какво означават понятията анод и катод? Вижте как протича процесът на електролитната дисоциация с нашия интересен видео урок по химия за 10 клас, който сме подготвили специално за вас.

Ключови думи:
Разтвори електролити анод катод аниони катиони електролитна дисоциация механизъм
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

12:52 - 13.08.2012

Друг лесен начин за запомняне кое е катод и кое е анод е факта че КАТода привлича КАТиони (които са положителни) следователно той е отрицателен. И аналогично АНода привлиза АНиони следователно е положителен ;)
+11
Профилна снимка

Администратор

16:12 - 13.08.2012

Ами да, по принцип един от тези четири термина да се запомни като хората и след това другите 3 логично могат да се изведат :)
+17
Профилна снимка

Ученик

13:55 - 05.01.2014

благодаря за урока
+3
Профилна снимка

Ученик

12:50 - 26.01.2014

mnogo interesen urok !blagodarenie na nego izkarah 6!BLAGODARQ VI mnogo!!!
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

18:53 - 03.12.2016

Здравейте ,лампата не трябва ли да светне и преди да се добави NaCl нали водната молекула е полярна ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:06 - 04.12.2016

Здравей, абсолютно правилно разсъждение... Но на практика водата е изключително слаб електролит и когато опита се прави с лампа тя не светва. Ако вместо лампа се включи амперметър се отчита съвсем слаб ток. Поздравления, че учиш с разбиране и винаги питаш за нещата, които те смущават. Кандидат-студент ли си?
+1
Профилна снимка

Друг

15:18 - 04.12.2016

Да мисля да кандидатствам молекулярна биология другата година , та сега наблягам на физика и химия не че са чак толкова свързани колкото от чист интерес да разбера нещата . Много приятно съм изненадан от сайта и особено от опцията да питаш ако има нещо неясно :) Благодаря за бързите и подробни отговори :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:49 - 04.12.2016

Здравей, радвам се на избора ти. Само да кажа, че молекулярната биология е всъщност химия на молекулно ниво и се учи много, много химия, тъй че няма да ти е излишна... Пожелавам успешна подготовка! Предстои подмяна на останалите уроци по химия с по-съвременни такива, но още не сме стигнали до големите класове... А да отговарям на въпросите ви за мен е удоволствие, а и част от работата ми...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:13 - 24.09.2016

Относно глюкозата - тя е полярна молекула просто не се дисоциира на йони по подходчсхт промер за неполярна молекула би бил някой алкан или мастна киселина или стероид.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:53 - 14.04.2016

А положителните натриеви йони няма ли да тръгнат към отрицателно зареденият край на батерията?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:03 - 14.04.2016

Здравей Явор, да йоните се придвижват и това позволява на електролитите да провеждат електричния ток.
Профилна снимка

Ученик

18:18 - 27.05.2016

Благодаря, г-жо Николова.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:20 - 04.02.2015

Защо ледът се стапя по-лесно ,когато към него се прибави готварска сол или калциев дихлорид?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:42 - 05.02.2015

Здравей KaloqnNatsov, Предлагам ти да изгледаш предишния видео урок Парно налягане на разтворите. Там е обяснено как се променя температурата на кипене и замръзване на разтворите и защо това е така. Ако след това отново не си успял да отговориш - ще помогна :). Успех!:)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

20:36 - 06.07.2014

общо взаето - подобни се разтваррят в подобни - т.е. водата има отрицателна и положителна част (това означава,че всички съединения,които съшествуват на този принцип се разтварят във вода) :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:53 - 06.07.2014

Да, Станимир, водата има полярна молекула затова разтваря добре вещества с полярни молекули и йонен строеж.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

14:47 - 23.02.2014

На всяка буква от анода отговаря буква от думата плюс
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:11 - 25.09.2016

Страхотно хрумване, Наргис, благодарим за идеята. Аналогично на буквите на катод съответстват букви от минус.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

22:33 - 10.02.2014

Само да попитам, след като е във воден разтвор не би ли следвало (H+) да получи електрон, вместо (Na+) поради мястото му в РОАМ и съответно поради по-добрите му окислителни св-ва?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:01 - 10.02.2014

Здравей HCOONa Matata, Да, напълно си прав. Тук нарочно не е дадено какво става в електролизната клетка, в действителност, опитът е опростен, тъй като е даден да илюстрира електропроводност на електролити.
+2
Профилна снимка

Друг

23:20 - 10.02.2014

А вярно ли е, че когато в електролиза на водни разтвори, която съдържа йони на металите между (Al) и (H) oт РОАМ, се отделят едновременно и метал и H2?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:55 - 11.02.2014

Здравей HCOONa Matata, Да, точно така. Металите, намиращи се между алуминий (без него) и водорода се електронеутрализират заедно с водорода при електролиза на водни разтвори на техни соли.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

21:35 - 08.01.2014

на 8:55 Натриевия катион ли трябваше да получи един електрон в този случай?
+1
Профилна снимка

Учител

23:23 - 08.01.2014

Да. Натриевият катион е положително зареден, т. е. беден е на отрицателни електрони. За да се превърне в електронеутрален атом, трябва да приеме електрон.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

17:02 - 26.01.2013

Здравейте. Защо около 9-тата минута от клипа натриевия йон получи електрон а не водородния?
+1
Профилна снимка

Ученик

19:40 - 26.01.2013

Да. В воден разтвор електрони получават H(+) (по-добри окислители от Na(+)) Kатод(-): 2H(+) + 2e- = H2 Aнод(+): 2Cl(-) - 2e- = Cl2 (Cl(-) по-добри редуктори от от OH(-)) На катода ще се отдели Na,ако електролизата е в стопилка на NaCl
+1
Профилна снимка

Друг

20:21 - 26.01.2013

Сигурно се е объркал в бързината. Мислил е за стоплинка, а не за воден разтвор.
+2
Профилна снимка

Ученик

03:53 - 27.01.2013

Сигурнo,но за по-красиво е и H2O :D
+4
Профилна снимка

Учител

19:12 - 21.02.2013

Малко е пообъркано с електролиза.
+2
Профилна снимка

Ученик

22:17 - 23.07.2014

Здравейте, за електролитите е характерно осмотично налягане, което се пресмята по формулата на Вант Хоф, но с участието на изотоничен коефициент, ако разпогагаме с водни разтвори с една и съща конценрация, за да ги сравним използваме изотоничния коефициент нали.... как може да определим изотоничния коефициент на органичните съединения...
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:24 - 23.07.2014

Здравей Станка, Някои органични вещества са също електролити - например фенолите, карбоксилните киселини. Тук трябва да се има предвид, че органичните съединения, с изключение на мравчената киселина са слаби електролити и за тях изотоничния коефициент не е цяло число. Например фенолът се дисоциира на два йона - водороден и фенолатен, но поради това, че е слаб електролит изотоничният коефициент е число, по-голямо от 1, но по-малко от 2, например 1,5. Същото се отнася и за карбоксилните киселини.
Профилна снимка

Ученик

22:47 - 23.07.2014

Ако трябва да сравняваме осмотичното налягане само на органични съединения, как да определим кое от тях има по-висок изотоничен коефициент напр на етиловия алкохол и ch3cooh
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:50 - 24.07.2014

Здравей Станка, Изотоничен коефициент се прибавя в уравнението на Вант Хоф само за електролити. Следователно първо трябва да се научиш да разграничаваш електролити и неелектролити. Тъй като етиловият алкохол не се дисоциира във воден разтвор не е електролит, докато оцетната киселина е електролит. От тук става лесно, нали?
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

14:44 - 23.02.2014

Най-лесен начи за запомняне на полюсите според мен е следният: А Н О Д К А Т О Д п л ю с м и н у с
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

16:02 - 23.03.2016

ВИЕ БЪЗИКАТЕ ЛИ СЕ С МЕНЕ? АКТИВИРАХ СИ АБОНАМЕНТА И ЗАЩО НЕ МОГА ДА ВИДЯ УПРАЖНЕНИЕТО НА УРОКА?!??!?!?!?!?!?
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:19 - 23.03.2016

Здравей Руслана, ако абонаментът ти не е за 6 месеца или 1 година не може да ползваш упражненията, това изрично е обяснено в страницата с абонаментите...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:25 - 07.01.2015

Обяснаваш по погрешен начин полярната молекула на водата .
-2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:11 - 07.01.2015

Здравей Стефан, В прикачения файл е показано как може да бъде изразявана полярната молекула на водата. Използвали сме един от двата позволени начина :)
Профилна снимка

Ученик

11:11 - 09.01.2015

Много добре знам как се обяснява, просто казвам, че във видео урока я представя грешно.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:49 - 09.01.2015

Извини ме, Стефан, може ли да бъдеш по-конкретен - кажи ми къде е това или ми посочи време (минута...), за да го коригираме, ако е възможно :). Благодаря ти предварително :).
+1
Профилна снимка

Ученик

13:00 - 09.01.2015

от 10:53 до 11:13
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:17 - 09.01.2015

Здравей Стефан, Изгледах посоченото от теб време - аз не откривам грешка. Ще се радвам да ми я опишеш. Явно с размяната на по няколко думи не можем да изчистим проблема.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:36 - 16.04.2013

на 14:30 минута пише полярна молекула с полярна химична връзка, но тук не е ли е полярна молекула с ковалентна химична връцка
-6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:10 - 16.04.2013

Ковалентните връзки могат да са полярни и неполярни. молекулите с ковалентни ПОЛАРНИ ВРЪЗКИ вогат да са ПОЛЯРНИ И НЕПОЛЯРНИ. Полярните молекули с ковалентни полярни връзки са електролити!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.