Видео урок: Глаголът съм (sein) в минало време (Präteritum)

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 06.11.2013 8 минути 9 300 гледания 113 коментара

РАЗДЕЛ: Глаголи и времена

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Онлайн урокът "Глаголът съм (sein) в минало време (Präteritum)" ("Das Verb sein im Präteritum") ще ни запознае подробно с всички форми за единствено и множествено число на глагола sein в минало време. Ще видим лесни за запомяне и преведени на български език примери и ситуации. Видео урокът по немски език е подходящ за начинаещи на ниво А1 (Anfänger)

Ключови думи:
немски глаголи глаголът съм das Verb sein минало време Präteritum спрежение на sein употреба упражнения за глагола sein
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

14:34 - 14.01.2014

Кои глаголи са преходни,смесени
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:48 - 15.01.2014

Преходни са тези глаголи, които изискват пряко допълнение. Примери много - ям, гледам, обичам, чувам, слушам, искам, пия, разтребвам, удрям, раждам, поливам, късам, чупя, троша, създавам, поправям. Всички тези глаголи отговарят на въпроса КОГО или КАКВО или и на двата въпроса.
+4
Профилна снимка

Ученик

14:53 - 16.01.2014

благодаря много..очаквам още прекрасни видеа по немски
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:56 - 17.01.2014

В какъв контекст са споменати смесените глаголи? Имам едно подозрение, но искам да знам за какво точно става дума.
Профилна снимка

Ученик

15:09 - 17.01.2014

За глаголите на немски,които образуват мин причастия и като слабите и силните глаголи.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:02 - 17.01.2014

По отношение на образуването на миналото страдателно причастие глаголите обичайно се делят на 3 групи - силни /неправилни/, слаби /правилни/, смесени. Причастието на силните глаголи завършва винаги на EN, а коренната гласна често е различна от коренната гласна на инфинитива. stehen - gestanden, nehmen - genommen, schwimmen - geschwommen¡ Много често се менят и съгласните - пример са глаголите stehen, nehmen. Има и такива силни глаголи, които обаче имат една и съща гласна в инфинитив и причастие - sehen - gesehen, fahren - gefahren Слабите глаголи образуват причастие с наставката t или et. При тях коренът на инфинитива е идентичен с корена на причастието machen - gemacht, antworten - geantwortet, malen - gemalt Третата група - смесените глаголи се наричат смесени, защото имат признаци на двете групи - те променят гласната на корена си при образуване на причастието /като при силните глаголи/, но причастието завършва с окончанието t или et bringen - gebracht, nennen - genannt
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:46 - 25.12.2015

Може ли да направите уроци за заповедната форма или да ми я обясните в коментар? :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:29 - 28.12.2015

Теодоси, това ще бъде тема на уроците през януари.
+2
Профилна снимка

Ученик

21:30 - 28.12.2015

Тя не е толкова трудна, но с вашите уроци биха се затвърдили още по-добре знанията на всеки, които я учи!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:42 - 29.12.2015

Действително това не е от най-трудните неща. Но да видим дали уроците ще станат хубави!
+1
Профилна снимка

Ученик

21:25 - 29.12.2015

Хайде! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:22 - 18.10.2015

много хубав урок
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Друг

10:35 - 10.01.2015

Както винаги, урокът е много добре обяснен и всичко ми е абсолютно ясно. Имах проблем само с последното упражнение, понеже повечето от думите не зная и какво означава изречението, разбирам чак, когато чуя решението с времето, което трябва да поставим. Трудничко е за начинаещи, тъй като освен граматиката, не знаят и много думички, но предполагам, че няма начин всички да са доволни.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:21 - 11.01.2015

Мони, прав сте. В повечето уроци за съвсем начинаещи слагам речник. Но явно винаги има места, в които пропускам да обясня думите или приемам, че се знаят. Но и друго е вярно - хубаво е да имате вече речник, защото каквото и да правим, винаги се появява отнякъде нещо непознато. Имате ли речник?
+1
Профилна снимка

Друг

21:18 - 11.01.2015

Използвам само преводача на Гугъл, но когато се опитвам да вникна в граматическите правила, не искам да се разсейвам с превеждане. Мозъкът ми работи малко странно и всяко разсейване ме връща в изходна позиция. Не се оплаквам от видеото - нормално е за напълно начинаещи да не могат да напреднат бързо и с граматика, и с лексика, и с всичко наведнъж. Само споделям мнението си. Може би ще е по-лесно за такива като мен, ако първо имаме превода на изречението и после да спрем да помислим за решението. На моето ниво все още мислим на 2 езика - първо си го превеждаме на български, за да разберем смисъла, после решаваме как да бъде и след това си го превеждаме отново на немски. От това ще се отървем чак след много практика. Няма начин. А да - аз съм жена между другото :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:03 - 13.01.2015

Мони, бих се въздържала от гугъл-преводач освен в случаите, когато търсим най-общото и най-употребимо значение на дадена дума.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:12 - 12.01.2014

Икам да ви попитам относно миналото време перфект.Глаголите haben и sein, с които се образува перфекта в немския език са в миало време или сегашно време?Това ме обърква-надявам се да ми отговорите.Благодаря предварително г-жо.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:07 - 13.01.2014

Здравей, fee123. Perfekt се образува от 2 форми - едната е спомагателен глагол в сегашно време /haben или sein/ . Тази форма се спряга в съответното лице и число в СЕГАШНО ВРЕМЕ. Втората задължителна форма е миналото страдателно причастие. То изобщо не се променя, стои само на края на изречението. Ich habe Pizza gegessen. Du hast Pizza gegessen. Er hat Pizza gegessen. Аз ядох пица, Ти яде пица, Той яде пица. Ich bin ins Kino gegangen. Du bist ins Kino gegangen. Er ist ins Kino gegangen. Безсмислено е да си превеждате спомагателния глагол, защото той НЯМА смисъл. Смисълът се носи от причастието, а спомагателният глагол само показва, че става дума за минало време. Аз ходих на кино, Ти ходи на кино , Тя ходи на кино.
+1
Профилна снимка

Ученик

14:07 - 13.01.2014

Г-жо Иванова благодаря ВИ за бързия и изчерпателен отговор.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:54 - 21.11.2013

Искам да предложа, ако искате вижде учебника Ping Pong 1 ние по него учим и вземаме преди минало време акозатив и др. неща.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:29 - 22.11.2013

Християне, благодаря, ще погледна, ако успея да го намеря. Може ли да ми кажеш и кой клас си?
+4
Профилна снимка

Ученик

11:09 - 02.12.2013

Едно ОГРОМНО благодаря за това, което правите!!! Поздрави
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:11 - 02.12.2013

Страшно благодаря!
+1
Профилна снимка

Ученик

11:59 - 03.12.2013

С удоволствие гледам видеата и обиквам все повече този език!!!
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:33 - 03.12.2013

Днес има качени две нови видеа. Дано ти/Ви харесат.
+6
Профилна снимка

Ученик

11:09 - 06.12.2013

Ами той Ping Pong 1 е за 5 и 6 клас, сега съм 6 клас.
+1
Профилна снимка

Родител

10:47 - 16.12.2013

Госпожо Иванова, благодаря за труда който сте направили с тези прекрасни обяснения. Нямате представа колко много помагат в подготовката за уроците, както на децата така и на родителите. Благодаря Ви и ще следя с интерес всички нови видеа.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:26 - 16.12.2013

Благодаря, Нели. Очаквайте в следващите три дни новите видеа.
+1
Профилна снимка

Ученик

12:04 - 27.12.2013

Здрасти.Искам да предложа когато стигнеш до упражненията.1-во прочети изречението(на немски).2-ро преведи го (защото има хора които учат немски от скоро и нямат определения набор от думи).3-то тогава натискаме пауза и избираме(ние) верният отговор и ти го попълваш. :Д Надявам се ме разбра. Поздрави Георги !
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:23 - 27.12.2013

Георги, здрасти и мерси за предложението. Всъщност точно по твоя модел съм се старала да ги направя, но явно имам пропуски. Ще се постарая за другите упражнения.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:29 - 27.12.2013

Георги, сега се сещам - виж общото упражнение към имам и съм /урок 10/ и прати коментар , придружен при необходимост от критика.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:31 - 28.12.2013

Ще изгледам клипа и ще пратя коментар.Давам ти този съвет защото когато гледах по английски клиповете на Дарин.Той правеше така (както ти предложих и ти да правиш) и имаше голям ефект за да можем да помислим кое време да изберем и т.н.
+2
Профилна снимка

Друг

18:52 - 04.02.2014

Излиза,че пред гласна "r" се изговаря вибриращо.Много интересно като например някой не могат да казва ррр :) няма да им е проблем,обаче не винаги е вибриращо :)
Профилна снимка

Друг

09:13 - 11.06.2014

Здравейте! Имам запитване тносно този урок. В изречението "Wan war dein Gebusrta" защо e war, а не warst ?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:40 - 11.06.2014

Здравейте , simran. Подлогът и сказуемото се съгласуват по лице /първо, второ, трето/ и число /единствено, множествено/. Подлогът в това изречение е Geburtstag (може да заместим с местоимението ТОЙ, трето лице, единствено число). Щом подлогът е в трето лице ед. число, тогава сказуемото също - формата е war. Мисля, че те е объркало притежателното местоимение твой (dein) и затова си сметнал, че сказуемото трябва да е warst. Надявам се да съм помогнала и до скоро!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

16:21 - 19.04.2016

Здравейте,не можах да разбера словореда във Präteritum дали е като в сегашно време или в Perfekt когато глагола е в Präteritum machen,machte или essen aß.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:03 - 20.04.2016

Мустафа, здравей! Ами понеже претеритум се състои от само една глаголна форма, словоредът ще е като в презенс. Все пак искам да уточня, че словоред и време нямат нищо общо. Въпросът е от колко части се образува дадено глаголно време, като спрегнатата част е задължително на второ място в съобщителното изречение. Е, ако глаголът е делим, тогава разбира се делимата представка ще бъде накрая на изречението при презенс и претеритум. Какво стана с линковете, които ти пратих за упражнение на прилагателните?
Профилна снимка

Родител

22:52 - 20.04.2016

Благодаря за помоща много съм благодарен , че ми отговаряте веднага и линковете са ми много полезни.Имам обаче пак нужда от помоща ви за Relativsatz mit Relativpronomen der,das,die.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:40 - 28.11.2015

Моля ви направете уроци и по руски език. Аз уча руски и когато не разбера нещо не мога да се опра на този сайт. Всички други уроци са ми от голяма полза и благодарение на тях имам високи оценки,но по руски не мога да се справя, защото нямате уроци. (просто ми е по - трудно) Умолявам ви да направите няколко урока по руски.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:49 - 21.11.2015

Vielen Dank! Попринцип ужасно много ме мързи да уча (най-вече по немски) и за сега надеждата ми е в Уча.се. Danke sehr на всички от екипа Ви!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:07 - 23.11.2015

Калоян, така наречения мързел според мен много често всъщност не е точно мързел. Появява се една апатия и отблъскване от ученето, защото в някакъв момент или някакви моменти веригата от знания и умения се е скъсала - например чрез лошо обяснение, чрез пропуски в учебника и такива неща. И тогава човек не може да разбере, да осмисли нещата, които трябва да научи - просто липсват логичните мостове между старите и новите знания и умения. Та тогава настъпва тази фаза, в която не виждаш смисъл да учиш. Наричаме го мързел, но не мисля, че е това. Хайде сега обаче с нас от уча.се да се стегнеш - а ние ще помагаме там, където не виждаш мостове!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

20:19 - 13.04.2015

Защо в изречението Wann war deine Geburtstag не се пише с WARST ? Нали става въпрос за твоя рожден ден ? Не е ли второ лице ед. ч. ?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:14 - 20.04.2015

Свилен, здравейте. Сказуемото във всяко изречение се съгласува по лице и число само с една друга част на изречението - това е подлогът. И така, подлог и сказуемо вървят ръка за ръка, съгласувани по лице и число. Та подлогът в цитираното изречение е dein Geburtstag, съществително име в мъжки род, единствено число. Заместваме го с личното местоимение за трето лице единствено число ТОЙ / ER. Поради тази причина сказуемото е във форма war, а не warst. Warst е форма за второ лице единствено число, тоест когато подлогът е DU. Du warst lange krank. Това, което Ви е подвело, е притежателното местоимение dein. То обаче не може да промени нищо по отношение на сказуемото. Wann war mein/dein/sein/Ihr Grburtstag? Виждаме, че каквото и притежателно местоимение да изберем - мой, твой, негов, Ваш, сказуемото си остава в трето лице единствено число.
+4
Профилна снимка

Друг

13:40 - 16.01.2016

Значи да разбираме,че за да бъде във второ лице ед.ч. , задължително трябва да присъства DU,така ли да го разбираме,че и на мен ми е малко трудно да го схвана.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:07 - 16.01.2016

Диана, здравей. Личното местоимение du е във второ лице единствено число, права си. Това местоимение може да бъде само подлог в изречението и следователно трябва да имаме съгласуваност по лице и число на подлога и сказуемото. Ето няколко примера. Du schreibst. Du kommst heute. Du bestellst einen Kaffee. Дали отговорих на въпроса ти?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

16:11 - 17.01.2015

Здравейте, всичкото тук е много добре представено като обяснение, точно за ученици. Но защо понякога на упражненията верен отговор ми го отчита за грешен
Профилна снимка

Българин в чужбина

19:14 - 10.02.2015

Здравей Даниела, трябва да въвеждаш всичко правилно. Евентуално правиш някъде правописна грешка и от там може да идва цялата работа... Пробвай пак и кажи дали пак ти го отчита като грешен !
Профилна снимка

Друг

22:47 - 15.02.2015

Здравейте, отново имам същия проблем.На упрънение 23 за модален глагол дюрфен, на 13 ти въпрос това което написах съвпада с верния отговор Unser Kind darf fernsehen.А на мен ми го отчита като грешка - двата отговора са идентични.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:40 - 16.02.2015

Даниела, здравейте. Дали обаче сложихте точка в края на изречението? Задължителна е. Ако отново имате проблеми, драснете.
Профилна снимка

Администратор

10:36 - 16.02.2015

И аз се включвам :) Даниела, изтествах го и всичко работи нормално. Опитай, моля те, отново и ще видиш, че всичко е във форма :)
Профилна снимка

Друг

13:36 - 16.02.2015

Ок явно тчита съвсем незначителни неща за грешка, не знам. Ще продължа нататък, ако има нещо пак ще пиша.
Профилна снимка

Администратор

14:19 - 16.02.2015

Ами, в немския език избора на главна/малка буква например е много важно и затова системата проследява дали думите се изписват правилно. Това са детайли, които в тази среда на упражнения е хубаво да ги тренирате. :) Поставянето някъде на точка също е част от играта - важен детайл. :) Това е все едно един лекар да пренебрегне някоя малка част от операцията, защото е незначителна... Няма да сме много доволни от резултата :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

13:19 - 23.11.2014

Отново системни грешки. Въпрос №4 просто го няма, въпреки че отговора е верен, а въпрос №5 пак го отчита грешен с верен отговор. Снимки
Профилна снимка

Родител

13:20 - 23.11.2014

следващата
Профилна снимка

Родител

13:25 - 23.11.2014

и пак
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:23 - 15.10.2014

Камелия, ще те помоля да ми кажеш учтивата заповедна форма на глагола sein, "Seien Sie" или "Sind Sie" e.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:53 - 16.10.2014

Петър, здравей. Заповедната форма на глагола sein e Seien Sie. Срещаме я в изречения от типа: Seien Sie bitte so nett und bringen Sie das Buch morgen zurück! / Seien Sie bitte so nett, das Buch morgen zurückzubringen! (Моля, бъдете така добър/добра да върнете утре книгата!) Seien Sie vorsichtig! Бъдете внимателен (внимателна, внимателни)!
+2
Профилна снимка

Ученик

20:23 - 08.11.2015

prekrasen urok
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:46 - 10.11.2015

Danke!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

12:08 - 15.08.2014

Здравейте! Уроците са супер, доста добре обяснени. Благодаря ви много! Преди се упитвах да уча от самоучители, но ми беше много трудно.. Бих искала да дам едно предложение, ако е възможно първо да пишете всички примери в упражненията и след това да давате отговорите, защото това паузиране след всяко изречение .... да кажем, че след това и главата ми взима да паузира :)) Поздрави!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:37 - 15.08.2014

Екатерина, здравейте. Скоро ще стартират упражненията за самостоятелна подготовка и няма да има там такова дразнещо паузиране.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:29 - 08.11.2015

da
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

11:39 - 26.06.2014

в едно от упражненията пише : wann war dein geburtstag? според мен би трябвало да е : wann warst dein deburtstag?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:12 - 26.06.2014

В изречението Wann war dein Geburtstag? няма грешка. Подлогът е Geburtstag, съществително име от мъжки род, трето лице, единствено число. Съответно и сказуемото, в случая war, се съгласува с подлога и съответно е в трето лице единствено число. Warst е форма за второ лице единствено число /ти/.
Профилна снимка

Друг

22:52 - 26.06.2014

според мен сказуемото се съгласува с притежателното местоимение а не с подлога. в случая това е DEIN което е във 2л.ед.ч. и затова бих поставил WARST. ако беше във 3л.ед.ч.притежателното местоимение щеше да е SEIN тогава и сказуемото щеше да бъде в 3л.ед.ч - WAR но тогава разговора щеше да е различен : кога беше неговият рожден ден? WANN WAR SEIN GEBURTSTAG ? между другото,приятелката ми каза че съм се объркал и написаното в урока е правилно но така и не можа да ми обясни защо,сигурно обяснението е в по-високото ниво на езика а пък аз съм още в самото начало
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:40 - 26.06.2014

georgi daskalov, здравей. Приятелката ти е права. Помисли - може ли да кажем на български Кога си твоят рожден ден? Това, което те обърква, е притежателното местоимение dein. Самото притежателно местоимение обаче няма никакво отношение към съгласуването на подлог и сказуемо. На български и на немски нещата ще изглеждат еднакво, затова ти давам пример на български - Кога е твоят рожден ден? Кога е моят рожден ден? Кога е неговият рожден ден? Кога е нашият рожден ден? Виждаш, че притежателното местоимение е различно /то се отнася до този, който съответно е рожденик/, но подлогът РОЖДЕН ДЕН и сказуемото Е не се променят, те си остават съгласувани. И в двата езика подлог и сказуемо са двете основни части на изречението ,които винаги се съгласуват.
+2
Профилна снимка

Друг

17:07 - 10.01.2015

И аз се обърках на същото място, защото трябва да си търсиш думите и все още мислиш на 2 езика, когато си в началото на обучението. Като се замислих, видях защо така е правилно.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:18 - 11.01.2015

Мони, от коментара не разбирам - трябва ли да се включа и аз с някакво допълнително разяснение?
Профилна снимка

Друг

21:25 - 11.01.2015

Не, всичко е наред. В началото се обърках и се зачудих защо греша, но като се замислих - разбрах. Само ще Ви помоля да ми отговорите на един въпрос, който съм задала под урока за kein, още не мога да го разбера.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:37 - 12.01.2015

Мони, явно съм пропуснала да отговоря - случва се, особено ако въпросите са повечко. Може ли да ми копирате този въпрос и да ми го пуснете отново?
Профилна снимка

Друг

21:36 - 12.01.2015

Вместо да копирам въпроса, ще дам линк към урока - мисля, че ще е по-добре и отговорът Ви да е там, в случай че и други хора се сблъскат със същото. http://ucha.se/watch/2976/Otritsanieto-kein-keine---chast-2 Благодаря.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:02 - 13.01.2015

Вече сложих отговор, Мони.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

07:44 - 12.02.2014

Здравейте,много ми харесва това което правите.Имам въпрос.Неправилните глаголи в края на учебниците са дадени: инфинитив претеритум минало причастие.Как се превеждат в претеритум неправилните глаголи и останалите съответно.Ако е възможно с примери. Благодаря
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:47 - 15.02.2014

ivpartscars, здравей. Радвам се, че харесваш уроците в уча.се. В края на всеки учебник и речник по немски език най-отзад намираме така наречените неправилни глаголи точно във формите , които споменаваш. За жалост превод на претеритум няма извън даден текст, контекст. Само в едно мога да ти отговоря еднозначно - тъй като претеритум е времето, което се използва в приказките, тогава можем да кажем, че в приказките го превеждаме с глаголи, завършващи в български език на л - ходил, отишъл, заспала, събудила се, изяла, убил, завел, заплакала. Така че бих казала - ако имаш конкретно изречение и текст, тогава със сигурност ще ти предложа превод.
Профилна снимка

Друг

05:54 - 16.02.2014

Много благодарности,ходя често в Германия а немския ми е незадоволителен и много пъти съм започвал да уча и като задълбая не стигам до никъде.Ако е възможно да ме посъветвате на какво да наблегна по каква схема да уча за да си подобря немския.А и не съм първа младост на 48 години съм.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:21 - 16.02.2014

Ще помисля. Може ли да ми кажеш колко часа на седмица можеш да отделяш за немски?
Профилна снимка

Друг

21:21 - 17.02.2014

Благодаря ви отново,а за времето което бих отделил мога да ви уверя ,че ще бъде достатъчно след като се получава.Решил съм да отделя достатъчно време през тази година за да говоря и пиша прилично на немски.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:25 - 17.02.2014

Здравейте, ivpartscars. Бих Ви посъветвала да отделите време и средства за един курс например в Гьоте институт. Така знанията се канализират, обобщават и учещият непрекъснато има подкрепата на преподавател. Самостоятелното учене дава чудесни резултати, но това става според мен от ниво В1.2 нататък. Тоест след ПОНЕ 500 часа учене.
+1
Профилна снимка

Друг

21:57 - 17.02.2014

Това с Гьоте е много добро,но не мога да отделя толкова много средства и време а и не ми е толкова нужен.Уча немски за да развивам мозъчната си дейност и да подобря комуникацията си с немците които познавам.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:47 - 18.02.2014

Аз ще помисля, макар че така малко трудно ще е. На първо време изпитано от хилядолетия правило за учене - учете текстчета наизуст, но задължително да са кратки. По-интересен вариант - ако например харесвате Рамщайн, сваляте си техен текст и слушате песните, пеейки текстовете, докато го научите наизуст.
+1
Профилна снимка

Друг

22:15 - 18.02.2014

Здравейте ,отново искам да ви благодаря за полезният съвет .Рамщайн ги харесвам много ,но като че ли нямаше много текст в песните им.Започвам с тях веднага а за текстовете ,ако е възможно да ми подскажете къде бих могъл да намеря и трябва ли да имат превод?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:44 - 19.02.2014

ivpartscars, например песенто Ohne dich е с относително лесен текст, при това в сегашно време, което много ще Ви улесни. Хайде една лична задача за Вас - сваляте си текста, превеждате го и го слагате тук за корекция и след моята евентуално поправка го учите наизуст. В това текстче има включен модален глагол, лично местоимение в акузатив, множествено число, спрежение на глаголите в сегашно време и други полезни неща.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:44 - 19.02.2014

Търсим текста на ohne dich lyrics
Профилна снимка

Друг

17:42 - 19.02.2014

Ich werde in die Tannen gehen Dahin wo ich sie zuletzt gesehen Doch der Abend wirft ein Tuch aufs Land Und auf die Wege hinterm Waldesrand Und der Wald er steht so schwarz und leer Weh mir, oh weh Und die Voegel singen nicht mehr Ohne dich kann ich nicht sein Ohne dich Mit dir bin ich auch allein Ohne dich Ohne dich zaehl ich die Stunden ohne dich Mit dir stehen die Sekunden Lohnen nicht Auf den Aesten in den Graeben Ist es nun still und ohne Leben Und das Atmen faellt mir ach so schwer Weh mir, oh weh Und die Voegel singen nicht mehr Ohne dich kann ich nicht sein Ohne dich Mit dir bin ich auch allein Ohne dich Ohne dich zaehl ich die Stunden ohne dich Mit dir stehen die Sekunden Lohnen nicht Ohne dich Намерих всички текстове и започвам с Без теб,обаче се опасявам че трябва да си помогна с речника.Ще се опитам тази вечер след 22.00ч. да го преведа и изпратя.Много ви Благодаря ,че ми отделяте част от времето си. Read more: Rammstein - Ohne Dich Lyrics | MetroLyrics
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:57 - 19.02.2014

ivpartscars, ще чакам Вашия превод. Иначе ето и линк към едни упражнения - там има граматика, лексика, слушане с разбиране и всички отговори се дават автоматично, така че там не е необходим учител като цяло. http://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_uebungen_index.htm Тук ще намерите упражнения на ниво А1 , систематизирани по теми. Още нещо, което мога да предложа - Deutsche Welle има бавно изговорени новини. Това са новини от самия ден, които ще чуете прочетени бавно, а точно под тях е текстът и може да следите четене и слушане. http://www.dw.de/deutsch-lernen/nachrichten/s-8030 Ето и новините от вчерашния ден http://www.dw.de/18022014-langsam-gesprochene-nachrichten/a-17439387
Профилна снимка

Друг

07:05 - 20.02.2014

Признавам трудно ми е,но като цяло мисля че разбирам.Ще пробвам: Ще вървя през елите там където последно те видях. Ноща падна като кърпа над земята..................и гората е толкова тъмна и пуста боли ме,ох боли.И птиците не пеят вече без теб и аз не мога без теб.Без теб с теб аз съм също самотен.Без теб минават часове с теб секундите щадя. До тук успях .Ще трябва да си набавя по подробен речник-до сега не съм изпитвал нужда от такъв .Надявам се ,че нещата започват да се случват Благодаря ви и Вие имате заслуги за моето проглеждане.
+1
Профилна снимка

Друг

03:16 - 22.02.2014

Здравейте,близо ли съм .............
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:21 - 22.02.2014

Довечера ще проверя превода, а иначе на този сайт има и слушане с разбиране - освен че може да го направите като задача, може да повтаряте след диктора изреченията. http://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_uebungen_index.htm
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:59 - 27.02.2014

ivpartscars, преводът е близо до смисъла на оригинала. Поправям само изречението за секундите - с теб секундите спират, но не си заслужават.
Профилна снимка

Друг

22:53 - 28.02.2014

Благодаря ви отново може би нямате време да се занимавате с мен, но съм доволен.Ако се сещате нещо което човек трябва или не трябва да казва на немски или да научи като основа ще съм особено доволен да ми покажете пътя.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

02:43 - 01.03.2014

Здравейте, ivpartscars. Имам време да се занимавам с всеки потребител на уча.се немски, но в последните няколко дни имах малко време за коментарите тук. Иначе не пропускам абсолютно всеки ден да проверявам дали има нови коментари и въпроси и си отбелязвам на кого трябва да отговоря. Отворихте ли ли линка на издателство Schubert? Там има много хубави и много разнообразни упражнения, включително слушане с разбиране. Упражненията са за различни нива, което е чудесно. Само понякога някои файлове за слушане могат да зациклят. Ето още веднъж линка http://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_uebungen_index.htm
Профилна снимка

Друг

07:45 - 07.03.2014

Здравейте,отново имам нужда от вашата помощ и Ви благодаря предварително. Партицип 1и2 намерих примери но са само на немски а аз бих искал ако е възможно разбира се по точни обяснения и примери.Много се бъркам също с тези времена постоянно се употребяват с различни имена.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:23 - 07.03.2014

Здравейте. Започваме с причастието, което на немски се нарича Partizip. Partizip I (Partizip Präsens) отговаря на български на а. сегашно деятелно причастие /ходещ, говорещ, биещ, любящ, горящ, лепящ, поправящ/ и б. деепричастие /ходейки, говорейки, любейки, биейки/. Немският еквивалент се образува по един и същ начин за всички глаголи - инфинитив на глагола плюс окончанието d. brennen + d = brennend горящ, горейки lieben + d = liebend обичащ, обичайки, любящ, любейки
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:27 - 07.03.2014

Продължаваме с Partizip II (Partizip Perfekt). На български това е минало страдателно причастие. То показва, че човек или предмет е бил обект на някакво действие - обичан, изгорен, набит, изговорен, лепен, залепен, поправен. За немски език това причастие е МНОГО по-важно от Partizip I. Причината е, че миналото страдателно причастие Partizip II участва в образуването на миналото време Perfekt. Perfekt се образува от две форми - сегашно време на глаголите haben/ sein плюс Partizip II.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:28 - 07.03.2014

Ако има още въпроси, пишете. Този месец трябва да направя видеата с акузатив, след което ще захвана и миналото време.
Профилна снимка

Друг

17:15 - 07.03.2014

Много ви благодаря за точният и ясен отговор.
Профилна снимка

Друг

08:00 - 08.03.2014

Здравейте и Честит празник.Пак имам въпрос.Какво е общото или каква е разликата между Partizip Präsens und Präsens Perfekt ?Предварително се извинявам ,ако въпроса ми е неправилен.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:19 - 08.03.2014

Здравейте, мерси за поздравите. И така, разликите между двете причастия са повече от приликите. 1. Partizip Perfekt е една от двете задължителни части за образуването на миналото време Perfekt, а Partizip Präsens не участва в образуването на никакво време и каквото и да е. 2. Partizip Perfekt показва резултата от някакво действие - изгорен, изпят, ушит, сготвен, а Partizip Präsens показва в момента вършещо се действие - горящ, пеещ, шиещ, готвещ.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:22 - 08.03.2014

Има и прилика между двете причастия - могат да се използват като прилагателни, сложени пред съществително - ein junger Mann един млад мъж /същинско прилагателно име/ ein kochender Mann - един готвещ мъж /сегашно причастие в ролята на прилагателно име/ ein gekochter Mann - един сготвен мъж /минало страдателно причастие в ролята на прилагателно име/. От последния пример става ясно, че някои неща граматически може да са правилни, но да нямат смисъл /е, освен за някой канибал, де/
Профилна снимка

Друг

21:23 - 08.03.2014

Не искам да прекалявам, но Ви моля за по подробно разяснение и изречения за примери.Нещата който сте ми ги обяснили са съвсем разбираеми и ги отделям и записвам за да мога да се подсещам когато ми потрябват.Много от нещата са неправилни,но са се загнездили в мозъка и трябва да ги отстраня не е лесно а трябва.Движа се бавно, и то много бавно,но този път съм решил да не спирам.Благодаря Ви,че ми помагате.
Профилна снимка

Студент

23:28 - 08.03.2014

И конкретно за какво ти е нужна помощ, какво не разбираш?
Профилна снимка

Друг

06:54 - 09.03.2014

Как да преведем тези две изречения и какви времена ,причастия са използвани. Ние сме изпята песен.Нашата песен е изпята.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:08 - 09.03.2014

Здравейте и на двамата! Искам първо да ви кажа, че може да задавате колкото въпроси искате, аз ще отговарям на всеки от тях и това не е никакво прекаляване от ваша страна, тъй като работя за този учебен сайт и съответно работата ми се състои в това да обяснявам. Относно тези интересни изречения - тук става дума не за най-обикновени изрази, а за вече идиоматични изрази. При последните много често е невъзможен буквален превод, защото при идиомите отделната дума губи собственото си значение. Ето пример - през куп за грош. Напълно излишно е да превеждам думата куп, после грош, че и предлозите, защото отделните значения нямат ни най-малка връзка с общото значение на идиома, който означава ПРЕЗ ПРЪСТИ, НЕКАЧЕСТВЕНО, НАБЪРЗО СВЪРШЕНО. Все пак ще преведа БУКВАЛНО изреченията на ivpartscars Wir sind ein gesungenes Lied. Unser Lied ist (zu Ende) gesungen. Ако обаче ти трябват просто еквивалентите на тези български изрази, ще помисля и ще ти отговоря.
Профилна снимка

Друг

22:51 - 09.03.2014

Не посмях да напиша превода ,но второто ми изречение беше преведено точно.В първото съм пропуснал ein и gesungenes съм написал gesungene Lied.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:38 - 10.03.2014

Добро утро! Един от големите недостатъци на нашето образование е насажданият страх от грешки. Не се страхувайте да напишете каквото и да е, само защото би могло да съдържа грешки. Това е масово явление в бг училището и спъва много хора да се опитват да говорят и да си служат с езика. Език се учи цял живот, това важи и за мен, не само за хората, учещи език. Така че не се бойте, пишете смело на немски, пък ако трябва, ще поправя каквото е нужно.
Профилна снимка

Родител

18:41 - 03.10.2014

Надявам се нямате нищо против, че откраднах линковете, които сте постнали по горе в коментарите. Метода с песните също ми допада, само че Rammstein ми идват в повече за моя слух. Ще си намеря по лирични песнички. Голямо Благодаря. ПП. Попаднах на немския химн като караоке, скоро ще мога да го изпълня на някой стадион :)) http://vbox7.com/play:58b61083
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:45 - 03.10.2014

Piron45, много ме радва ентусиазмът, с който подхождате към ученето. Стискам палци и занапред да учите с нестихващо желание. Взимайте, взимайте линкове, а те пък ще Ви отведат до други. Може да споделите с другите потребители песни, които според Вас са хубави. За жалост в мое лице немските изпълнители нямат вдъхновен почитател.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:28 - 05.02.2014

защо така прекъсва видео урока?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:36 - 06.02.2014

paola, къде прекъсва урокът?
Профилна снимка

Ученик

22:48 - 06.02.2014

видеата не протичат гладко . прекъсват , може и от моят интернет да е . не знам.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:50 - 06.02.2014

paola, хайде да пробваш да ги гледаш през гугъл хром. Ако и тогава има проблем, моля те да ми кажеш веднага, а аз ще предам на администраторите.
+1
Профилна снимка

Ученик

22:55 - 06.02.2014

ok
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:29 - 13.10.2014

dabe da
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2