Видео урок: Страната на Нил - част 1

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 19.10.2013 10 минути 8 815 гледания 84 коментара

РАЗДЕЛ: Първите цивилизации

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Ах, колко впечатляващо видео за страната на река Нил - Древен Египет! На много разбираем и интересен език ще си обясним защо точно около река Нил е възникнал Древен Египет. Река Нил показвала много постоянство, предвидимост и дисциплинираност, което позволило на хората да разчитат много на реката и да основат около нея своята държава. А защо възникнала държавата? Имало много хора, които работели. Затова имало нужна от чиновници, които да контролират тези процеси и ръководство, което да налага визията за развитие. Какво се случило между Долното царство (Северното) и Горното царство (Южното)? Как завършило съперничеството между тях? Монархия? Резиденции? Всичко това в този уникален урок! :)

Ключови думи:
река Нил Египет пирамиди държава Горно царство Долно царство монархия фараон резиденции династии
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

11:06 - 21.10.2013

Защо е направено така ? Защо южното не е долно,а северното горно ?
+14
Профилна снимка

Ученик

15:28 - 22.10.2013

Защото река Нил извира от юг и се влива на север.
+33
Профилна снимка

Ученик

15:54 - 24.10.2013

Как се е определило кой да властва ? Защо този, а не онзи ?
+13
Профилна снимка

Ученик

02:48 - 27.10.2013

Защото тогава се е вярвало, че определени индивиди са човешко превъплъщение на бога-слънце. Въпрос на малко интелект е да залъжеш народа я с някой трик, я някак другояче, че си превъплъщение. Така да речем се започва някаква династия, тоест последователност от поколения. Веднъж като се започне династия вече лесно се определя кой ще властва - синът на предходния владетел.
+34
Профилна снимка

Ученик

17:41 - 20.11.2013

според мен Ezreal е по-силен :P
-20
Профилна снимка

Ученик

14:22 - 02.01.2014

да,и аз така мисля
-17
Профилна снимка

Ученик

16:43 - 23.04.2014

Защо мислите така? Понеже египтяните са поробвали евреите
-10
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:50 - 29.12.2013

Много ми хареса! ~ БЛАГОДАРЯ ВИ ~
+11
Профилна снимка

Друг

15:15 - 25.09.2016

здрасти ац съм киро цайса
-6
Профилна снимка

Родител

13:05 - 30.10.2016

ей вместо да благодариш че ти помагат да научиш нещо и да имаш хубави оценки ти здрасти аз съм киро би трябвало да се засрамиш
+1
Профилна снимка

Ученик

18:33 - 01.12.2016

Ако сте родител и нападате дете , което евентуално иска да се запознае с някой и да има приятели вие трябва да се засрамите .
-1
Профилна снимка

Родител

14:13 - 03.12.2016

би трябвало ти да се засрамиш и да знаеш че съм ученик а не родител и имам право да го нахокам защото е един неблагодарник
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:09 - 03.12.2013

Урока е страхотен и лесно разбираем много ви благодаря УЧА.СЕ ще кажа на съучениците си и те да влизат във саита ви мерси много
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+6
Профилна снимка

Учител

21:27 - 28.10.2013

ІV в. пр.Хр. означава 400 години преди Христа.Времето за което става дума е ІV хил.пр.Хр.,т.е. 4000 години преди Христа. 3150 г. пр.Хр. е ІV хилядолетие преди Христа.
+5
Профилна снимка

Ученик

19:39 - 07.11.2013

Благодаря много.:)
+2
Профилна снимка

Ученик

09:21 - 29.11.2013

имам 6 на тоя урок
+6
Профилна снимка

Ученик

19:36 - 09.11.2014

super zle
-16
Профилна снимка

Ученик

14:48 - 10.10.2015

Той ѝмаше предвид супер сте а не супер зле
+4
Профилна снимка

Родител

11:25 - 05.11.2015

сина ми получи 6 по история благодарение на вас благодаря много на уча се > :)
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:51 - 05.11.2015

Поздравления за постигнатия успех! :) Само така: напред към отличните оценки.
+3
Профилна снимка

Друг

15:16 - 25.09.2016

г-жо маслоджиева, ко праите
-3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:59 - 26.09.2016

Здравей, Кирил! :) Виждам, че търсиш моето внимание. Ще се радвам да изписваш правилно фамилията ми. :) Обикновено се занимавам с интересни и смислени дейности. За двойките какво да ти кажа ... Въпрос на гледна точка. Яко е, ако е състезание, разходка, учене, разговор, спор, тенис, спорт ... по двойки. За двойките в бележника не съм убедена, че ще получиш много одобрение. Винаги можеш да имаш вниманието ми и с въпрос, коментар по видео урок или упражнение по история. А какво ще кажеш да променим тези 6 двойки (ако наистина ги е имало) :) в по-добри оценки?
+3
Профилна снимка

Друг

22:40 - 26.09.2016

ке паса г-жо за двойките са си добри поне немам еденици нали хехе а пък и двойките са кът лебетчета
-5
Профилна снимка

Ученик

22:44 - 26.09.2016

Ти наистина ли си родител, защото се държиш като простак, нямаш никакво уважение?!?!
+3
Профилна снимка

Друг

22:46 - 26.09.2016

Извинявайте, не съм аз от този профил, явно синът ми е писал глупости, много съжалявам г-жо Масалджиева, наистина не съм аз, а сина ми е писал от профила ми.
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

01:44 - 27.09.2016

Няма проблем! :) Ще се радвам да се е „запалил“ по видео уроците и да напише мнение! Вашето мнение е важно за нас, за да ставаме все по-добри с по-интересни и полезни уроци и упражнения.:)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:52 - 08.12.2013

Супер сте благодаря! :))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

19:02 - 04.11.2013

Обясняваш по-добре от госпожата ни
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

19:00 - 03.11.2013

Благодаря,много!:) Имам и въпрос: Кога ще има тестове :).
+4
Профилна снимка

Ученик

23:08 - 03.11.2013

ти не си ли от 125 Б клас?
+1
Профилна снимка

Ученик

18:44 - 28.11.2013

Много хубав урок и искам да попитам ,защо не е южното долно и северното горно ,а е северното долно и южното долно?
+2
Профилна снимка

Ученик

18:45 - 28.11.2013

искам да се поправя и защо не е южното горно*
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

13:42 - 06.12.2015

Страхотен урок,много разбираемо и интересно!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

14:21 - 30.10.2016

Тумур III :D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

17:24 - 16.10.2016

Много хубави уроци! Много по-лесно разбираемо е :) !!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Ученик

18:39 - 20.11.2014

Урока е супер браво!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+2
Профилна снимка

Родител

13:12 - 30.10.2016

много ви благодаря вече получих две хубави оценки
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:23 - 01.11.2016

Браво, anjela61! :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:30 - 25.10.2016

Урокът е страхотен!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

19:26 - 24.10.2016

Каква е скалата ви за оценяване на уроците
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

22:04 - 19.10.2016

perfectno
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:33 - 13.09.2016

super
+1
Профилна снимка

Друг

21:02 - 08.11.2016

twa ime.....
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:33 - 09.11.2016

Много интересно. Благодаря!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:43 - 01.11.2016

Уроците по история не се предават добре и трудно се разбира нещо.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:22 - 01.11.2016

Здравей, Mina ! :)Кое е трудно за разбиране? Твоето мнение е важно, за да знаем какво и как да подобрим, за да е на разбираем и интересен език.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

08:17 - 30.10.2016

Защо учените обособяват в историята на Древен Египет нулева династия?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:29 - 01.11.2016

Здравей, Криси! :) Страхотен въпрос! За първи фараон на монархията Египет се приема фараонът Менес. Той поставя начало на I династия. Но на историците са известни фараони, управлявали преди Менес. Те се причисляват към нулева т.е. преди I династия.
+1
Профилна снимка

Ученик

10:28 - 06.11.2016

Благодаря ви много!Разбрах го! :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:26 - 24.11.2015

Прекрасен урок но как са избирали кой да е фараона?
Профилна снимка

Ученик

20:54 - 24.11.2015

По наследство.Ако няма наследник жреците го избират
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:24 - 17.11.2015

Защо на 10 минута пише "Асирия"?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

00:05 - 19.11.2015

Асирия владее Египет, когато тя се превръща в империя. :)
+1
Профилна снимка

Ученик

20:59 - 19.11.2015

Благодаря за отговора. :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:46 - 08.10.2015

Чудесен урок!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:38 - 08.10.2015

:) Благодаря за подкрепата Ели! Кое те впечатли най-много?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:19 - 10.02.2015

не трябва ли да е в началото на четвъртото хилядолетие,а не в началото на чветвърти век ?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:36 - 11.02.2015

Хилядолетие е Виктория!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:45 - 20.11.2013

Браво!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:50 - 12.11.2013

Супер урок ;)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:30 - 05.11.2013

браво страхотен учител много мерси :))
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:21 - 03.11.2013

izvinete che pisha taka no kompa ni nqma bulgarski ezik
Профилна снимка

Ученик

18:59 - 13.11.2013

И при мен беше така.Ако си на Windows7 правиш следното: 1.Влизаш в Контролен панел; 2.Търсиш Часовник,език и регион; 3.Влизаш в Промяна на езика за показване; 4.От там нататък ще се справиш сам. 3.
+4
Профилна снимка

Ученик

19:01 - 13.11.2013

Извинявам се за тройката на края.Бързах много и неволно я натиснах.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:20 - 03.11.2013

kakvo e homo sapiens
Профилна снимка

Ученик

23:07 - 03.11.2013

Хомо Сапиенс означава "разумен човек"
+3
Профилна снимка

Ученик

16:28 - 07.10.2015

извиняваи че харесах коментара ти
-7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:18 - 03.11.2013

Защото река Нил извира от юг и се влива на север. и аз се питам
Профилна снимка

Ученик

21:14 - 12.11.2013

щото природата е решила :D
+1
Профилна снимка

Ученик

17:39 - 20.11.2013

В географията една река не може да извира от море/езеро/океан , а от планини, така че Нил извира от Етиопска Планинска Земя и още от някъде и се влива в Средиземно море :P .
+1
Профилна снимка

Ученик

20:05 - 12.12.2013

Извинявай, Нил не извира от Етиопска Планинска Земя, а от Източноафриканската Планинска Земя!
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:55 - 04.11.2015

daite po podromno
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Родител

12:14 - 04.02.2015

mnogo dobre razkazvate i ako moje oste da predavate takiva lesni uroci :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

19:46 - 06.11.2013

mnogo hubav urok bravoooooooooooooooooo
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Ученик

20:52 - 05.02.2014

Как така двете царства се обединяват в началото начетвърти век преди Хр. а се сливат 3150г. пр Хр.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-6
Профилна снимка

Ученик

19:11 - 25.11.2013

Не е ли обратното? В Южното царство да се почита бог Сет и символа да е змия и в Северното бог Хор и ястреба. Все пак Южното е по враждебно и е по-логично да е обратното, а и така пише в учебника ми.
-7
Профилна снимка

Ученик

19:13 - 25.11.2013

Имам предвид за короните в двете царства и символите. Май сте ги объркали в схемата.
-6
Профилна снимка

Ученик

20:03 - 12.12.2013

Не! Не са ги объркали! Просто Горен Египет бил на юг, а Долен - на север.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:45 - 23.04.2014

Наистина е объркващо, но такава е историята.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:00 - 12.12.2013

Първо - точно обратното и се казва Горен и Долен Египет! А не Горно и Долно царство! После - точно Горен Египет носел бялата корона и бил закрилян от богинята-ястреб Нехмет! Долен Египет - червената корона и богинята-кобра Уаджет! Научете ги тези неща!
-9
Профилна снимка

Ученик

14:25 - 02.01.2014

better nerf Irelia
-11
Профилна снимка

Ученик

01:21 - 12.01.2014

Нехбет*
-7
Профилна снимка

Ученик

11:57 - 04.10.2015

Лесен ориентир е посоката на течение на р. Нил - люлката на живота на Древен Египет и една от важните причини за раждане и развитие на Древноегипетската цивилизация. За всяка река по света се използват термините - Горно течение и Долно течение. Като се вземе предвид, че Нил извира от Източноафриканската планинска земя и тече на север, докато се влее в Средиземно море, оттам и Горен Египет - земите около извора и Долен Египет - земите около делтата. За египтяните, въвели тези понятия, Нил е бил истинска река, а не синя ивица от атласите и глобусите.
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:26 - 13.03.2014

какви са тея обяснения я малко да се стегнат
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-16