Видео урок: Неорганична химия. Задача 1

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ София. Неорганична химия

Харесай видео урока във Фейсбук.
Ключови думи:
аналитична задача качествени реакции доказване на йони водородни катиони сулфатни нитратни хлоридни сулфидни карбонатни йони
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Ученик

12:57 - 19.10.2013

:D malii
+15
Профилна снимка

Ученик

19:04 - 21.10.2013

Много е трудно!!!
+14
Профилна снимка

Ученик

09:28 - 08.01.2014

Не е просто трябва да вникнеш малко повече в самия урок:)
+7
Профилна снимка

Ученик

19:30 - 08.02.2014

lol TOVA E NEVAZMOJNO !!!!
Профилна снимка

Друг

16:08 - 22.06.2014

Незнам каде да пиша но имам вапрос.Ще имали видео или вече има такова за електроната конфигорация на основното састояние на елементите кандидатствам за студент но 10 години станаха от както заварших пална магла трябва ми това видео.Благодаря предварително
+6
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:57 - 22.06.2014

Здравей tihomir, Видео урок за електронни конфигурации няма за сега в Уча.се. Предстои да направим уроци и за профилирана подготовка по химия и тогава ще включим такова видео.
+6
Профилна снимка

Друг

19:58 - 23.06.2014

Благодаря Г-жо Николова.Незнам каде да пиша но ми излиза забележка че мисе влизавлиза в профила ползвам таблет и лаптоп таблета е андроит и там сам регестриран с друг профил в Google на 28 години сам ползвам го за лично обучение
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:55 - 24.06.2014

Здравей tihomir, Мисля, че ако пишеш в feedback ще ти отговорят откъде идва проблемът.
+6
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:17 - 23.02.2015

А искам да попитам ,ще може ли да решите една задача ,която не е от МУ СОФИЯ ИЛИ ВАРНА ,а е от МУ Плевен ? Благодаря предварително ! :)
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:13 - 23.02.2015

Здравей михаил, Решения на повече от 50 % от задачите за Плевен имам в друг сайт. Пиши ми, моля, на адрес [email protected]
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

23:13 - 16.09.2014

Госпожо Николова, затруднявам се с определянето на степените на окисление на съединенията като например сярната киселина (пиша си -2 над кислорода, +1 над водорода) и на сярата се затруднявам..
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:41 - 17.09.2014

Здравей Десислава, В основното съдържание по химия в Уча.се има много хубав урок за определяне степен на окисление в 9 клас - урок №10. Предлагам ти да изгледаш и урок №11 върху окислително-редукционни процеси. Определянето на степени на окисление е много важно да е вярно, така че ти предлагам сама да се потрудиш за усвояване на тази лека аритметика. Ако и след като изгледаш уроците имаш въпроси с удоволствие ще ти помогна :) Успех!
+3
Профилна снимка

Студент

15:39 - 19.09.2014

О, Боже то е елементарно :)) Благодаря, обяснението вурока беше страхотно. Продължавам си със задачаите.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:08 - 19.09.2014

Здравей Десислава, така си и знаех, че като минеш през верния видеоурок веднага ще схванеш нещата и дори ще се забавляваш :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:28 - 24.08.2014

Госпожо може ли да ми помогнете със следната задача : Представете по една реакция на ОРП с участието на оксид,хидроксид и оксокиселина?
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:34 - 24.08.2014

Здравей Гергана, Задачата, за която питаш е част от зад. 100 НХ за МУ-Варна и задачата има решение в Уча.се - можеш да го видиш в кандидатстудентската секция.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:38 - 18.03.2014

Здравейте! Бих искал да попитам дали има разлика между доказване и разпознаване на веществата? Благодаря предварително! :)
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:27 - 18.03.2014

Здравейте Людмила, Разликата между доказване и разпознаване е огромна. Да докажем даден разтвор, например на сол, означава с подходящи качествени реакции да докажем катионната и анионната част на солта. С това задачата приключва. Да Разпознаем два или повече разтвора означава след проведена серия от последователни действия, които пак са качествени реакции, да може да кажем разтворите на кои вещества са. За разпознаване обикновено се използва логическа последователност от реакции, при които се получават в различните разтвори различни външни признаци - различни на цвят утайки, образуване на цветни съединения, образуване или разтваряне на утайка, отделяне на газ с характерен мирис или цвят и т.н. За съжаление не винаги в задачите коректно се използват двата глагола, както в случая - в задачата е казано да се докажат, а предложеното от авторите на задачата решение е в смисъл да се разпознаят разтворите на киселините.
+6
Профилна снимка

Ученик

05:50 - 15.11.2014

"...предложеното от авторите на задачата решение е в смисъл да се разпознаят разтворите на киселините" Бих искал да попитам, къде да намеря предложеното от авторите на задачата решение
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:50 - 15.11.2014

Здравей qsen, Книгата, която търсиш е:" Решения.Задачи по химия за кандидат-студенти по медицина, стоматология и фармация. Обща и неорганична химия" Авторски колектив от катедра "Химия и биохимия" при Медицински университет - София, изд. Реко. Намира се по-книжарниците, търси по-ново издание. Успех!:)
+1
Профилна снимка

Ученик

08:09 - 15.11.2014

Много благодаря! Не очаквах толкова бързо да ми отговорите , защото е много рано и е събота. Страхона сте !
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

09:16 - 26.02.2014

Здравейте г-жо Николова, Бих искал да задам няколко въпроса за електролизата. При електролиза на воден разтвор на меден дихлорид казваме, че на катода се отделя/натрупва мед, а на анода - хлор и тук, според мен, би трябвало хрорът да е газообразен, той напуска системата (така да кажем) и остава само медта. Водата/йоните на водата нас не ни интересуват, защото водородните катиони са слаби окислители, а хидроксидните аниони са слаби редуктори. Тази електролиза на воден разтвор на натриев хлорид не мога да я разбера - на катода се електронеутрализират водородните катиони, а на анода хлоридните аниони и в разтвора остават натриевите катиони и хидроксидни аниони и по-конкретно не мога да разбера това изречение от учебника на изд. "Абагар" - В разтвора остават йоните на NaOH, като концентрацията им постепенно се увеличава. - Как се увеличава като на катода се натрупват водородни катиони, хлорът отива при анода, а те тези йони като останат, предполагам, се свързват и как така се увеличава
+3
Профилна снимка

Студент

09:19 - 26.02.2014

концентрацията им? По същия начин и с дикалиев сулфат - тъй като водородът отива при анода, а хидроксидните при катода и в разтвора остават калиеви катиони и сулфатни аниони. Как така концентрацията на водорода намаля иразтвора придобива един характер при анода и друг при катода, и в същото време в разтвора са йоните на K2SO4. Тотално се обърках с тази електролиза. Благодаря ви за помощта..
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:30 - 26.02.2014

Здравей vsnpnde, Въпросът ти е много добър :). Когато имаме по два или повече вида йони, които се придвижват към анода или като при пропускане на постоянен ток, на всеки един от електродите се електронеутрализират преимуществено даден вид йони: на анода по-силните редуктори (намиращи се по-наляво в реда на относителната активност на анионите), а на катода по-силните окислители (намиращи се по-надясно в реда на относителната активност на металите). Ако при тези процеси се получават газове, правилно си разбрал, че се отделят около съответния електрод. При хлор-алкалната електролиза на анода се отделя хлор, а на катода - водород. По този начин част от водородните йони в разтвора се превръщат в газ водород, който излита от системата. Това води до дисоциация на нови молекули вода, които се превръщат във водород (на катода) и хидроксидни йони (оставащи във ваната).
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:35 - 26.02.2014

Следователно в хода на електролизата водните молекули се разграждат и намаляват. Водата в този случай е и разтворител. Намаляваш концентрацията на разтворителя, следователно разтворът става по-концентриран. Колкото по-дълго тече електролизата, толкова водата ще намалява и разтворът на натриеви и хидроксидни йони ще става по-концентриран. :) Дано съм била полезна :) Ако все още не е ясно - питай, това е важно нещо и трябва да го знаеш. :)
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:45 - 26.02.2014

Хахаха, писали сме едновременно. С воден разтвор на дикалиев сулфат се случва следното. В разтвора имаш калиеви, водородни, хидроксидни и сулфатни йони. Към катода(отрицателния електрод) тръгват водородните и калиевите йони. Тъй като водородните йони са много по-силни окислители именно с тях се извършва окислително-редукционния процес. Но докато това става си представи във ваната една графитова пръчка (катода), обградена само с водородни йони, които определят какъв характер на средата - киселинен, т.е ако до катода капнеш разтвор на виолетов лакмус той ще се оцвети в червено. Към анода (положителния електрод) тръгват сулфатни и хидроксидни йони. По-голяма редукционна способност имат хидроксидните йони и те се натрупват около анода. Хидроксидните йони, знаеш, определят основна реакция на разтвора. Следователно, ако до анода капнем фенолфталеин, той ще ще се оцвети в малиново червено. А след като хидроксидните йони отдадат електрони се превръщат в газ кислород и вода :)
+4
Профилна снимка

Студент

09:46 - 26.02.2014

Разбрах почти всичко, не можах да си представя това как би трябвало да стане - "При хлор-алкалната електролиза на анода се отделя хлор, а на катода - водород. По този начин част от водородните йони в разтвора се превръщат в газ водород, който излита от системата. Това води до дисоциация на нови молекули вода, които се превръщат във водород (на катода) и хидроксидни йони (оставащи във ваната)." Една част от водородните катиони излитат, а другата се свързват с ОН анионите или ОН анионите се окисляват до кислород и вода?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:54 - 26.02.2014

Водата се дисоциира. Водородните йони участват в окислително-редукционния процес на катода и се превръщат в газ водород. Хидроксидните си остават в разтвора. От натриевия хлорид, получените хлоридни йони също участват в окислително-редукционен процес, но на анода, давайки газ хлор. Натриевите йони от натриевия хлорид остават в разтвора, с тях не се случва нищо на електродите. И така: от водата остават хидроксидни йони, от натриевия хлорид остават натриеви йони в разтвора - ето ти натриевата основа, която като силен електролит в разтвора е под формата на йони.
+4
Профилна снимка

Студент

09:56 - 26.02.2014

Това ще го прочета пак, представя и т.н.,че нещо започнах да се обърквам.. Благодаря ви за помощта :) Ако имам въпроси ще питам отново.
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:59 - 26.02.2014

Най-лесно ще се справиш като си направиш схема на електролизна клетка - вана, с потопени в нея два електрода, свързани с източник на постоянен ток. Означаваш във ваната какви йони имаш. Тогава ще видиш кои йони на къде се отправят и какво се случва в пространството около електродите и какво остава непроменено в електролизната клетка.
+4
Профилна снимка

Студент

22:10 - 26.02.2014

От представяне и мислене стигам до следното: натриев хлорид - на катода се отделя водород, който е газ и напуска системата, а на анода хлор, който също е газ (отровен), напуска системата. Във ваната остават натриеви катиони и хидроксидни аниони. Тези хидроксидни аниони се разпадат до кислород, който напуска системата, и нови молекули вода, които се дисоциират на водородни катиони и хидроксидни аниони. Водородните катиони напускат системата и ОН анионите отново се дисоциират и т.н. Концентрацията на водата намалява и по този начин, както казахте, разтворът на натриева основа става по-концентриран. // При дикалиев сулфат положението май е подобно - на катода се отделят водородните катиони, които напускат системата и вероятно затова разтворът придобива основен характер, защото концентрацията на ОН анионите става в по-голямо количесто. И дотук - вече се предавам с тая електролиза - как така концентрацията на йоните на натриевата основа постепенно се увеличава и защо около катода разтворът
+2
Профилна снимка

Студент

22:10 - 26.02.2014

придобива основен характер, а около анода - киселинен..
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:36 - 26.02.2014

Здравей vsnpnde, От представяне и мислене стигам до следното: натриев хлорид - на катода се отделя водород, който е газ и напуска системата, а на анода хлор, който също е газ (отровен), напуска системата. Във ваната остават натриеви катиони и хидроксидни аниони. До тук е вярното.... Явно ти е трудна електролизата, пиши ми на [email protected] , имам нещо предвид.
+4
Профилна снимка

Студент

08:13 - 27.02.2014

Благодаря ви за помощта!
+3
Профилна снимка

Студент

15:03 - 03.03.2014

Прочетох писмото ви - нямам възможността да ползвам скайп. Прочетох тази задача http://nag-school.org/himia/Neorganichna_himia/Problem_IC_044b.pdf и си отговорих на много важен въпрос - първо трябва да прочета доста неща и тогава да питам, а не при първата трудност и да задавам глупави въпроси.. Глупави, да, защото не съм прочел хлороалкалната електролиза. Не мога да разбера засега за дикалиев сулфат - около катода разтворът придобива основен характер, а околко анода - киселинен и в розтвора се съдържат калиевите катиони и сулфатни аниони.. !!!
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:48 - 03.03.2014

Здравей vsnpnde, Да, напълно си прав, теорията се чете първо няколко пъти и после се започва със задачите. Ще се справиш, ти си упорит и търсиш начин, а това е половината път към успеха. Хубаво е, че си открил задачите за МУ-Плевен на сайта на НАГ. Гледай и тях, те също са мои, дори там има такива, които са с много пространно обяснена теория, нужна за задачата, така че може да се учи от самата задача. Странна е позицията ти за Скайп, но ти си знаеш. Ако можем да си говорим, ще мога да ти обяснявам доста неща и ще се справяш по-лесно, не винаги сам от учебника можеш да разбереш всичко. Електролизата е доста сложен процес, в който участват и водните молекули около анода и катода. Поради това на катода освен електронеутрализирането на водородните йони до газ водород се образуват и хидроксидни йони от разлагането на водата. Затова, ако капнеш фенолфталеин в пространството около катода, той ще се оцвети в малинено червено, защото ОН- поддържат основна среда.
+5
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:52 - 03.03.2014

На анода пък се електронеутрализират хидроксидните йони с получаване на газ кислород и вода. Но и тук участват водни молекули, от чието разлагане са получават водородни йони, които се натрупват около анода и поддържат кисела среда. Калиевите и сулфатните йони не участват в окислително-редукционния процес и те си седят в разтвора непроменени. :) Дано съм била полезна. :)
+6
Профилна снимка

Друг

18:47 - 05.08.2014

Г-жо Николова, защо задачите от органична химия от 41 до 51 в сайта на националната априловска гимназия не са активни вече доста време?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:54 - 05.08.2014

Здравей Ася, Ще пиша на колегите и ще попитам. Нямам представа какво се е случило... Като получа отговор ще ти пиша.
+2
Профилна снимка

Друг

01:36 - 06.08.2014

Благодаря! Това наистина е проблем от няколко месеца.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:40 - 06.08.2014

Ася, здравей Според колегите проблемът е отстранен. Я виж отварят ли се задачите?
+2
Профилна снимка

Друг

19:50 - 06.08.2014

Да, наистина всичко е наред! Благодаря от сърце! Браво!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:25 - 25.02.2014

Защо утайката ще се оцвети в червено?
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:29 - 25.02.2014

Здравей Биляна, Ще уточниш ли за коя утайка става въпрос ?
+4
Профилна снимка

Ученик

22:45 - 25.02.2014

Здрасти! Много се извинявам за въпроса грешно съм попитала.. Всъщност исках да попитам при доказване на Н+ с лакмус защо се оцветява в червено ? Каква е причината :) Благодаря предварително
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:46 - 25.02.2014

Здравей Биляна, За установяване на киселинна, неутрална или алкална (основна) среда във водни разтвори се използват индикатори, които променят цвета си в зависимост от средата. Например разтвор на лакмус в кисела среда е червен, в неутрална - виолетов, а в основна - син. Друг индикатор, който се използва често е метилоранж - в кисела среда е червен, в неутрална е оранжев, а в алкална - жълт. Това са особености на цветни преходи на съответните багрила, които се използват за индикатори, няма правило защо цветът е такъв, това се установява опитно..
+3
Профилна снимка

Ученик

23:50 - 25.02.2014

Благодаря Ви от сърце!
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:45 - 06.01.2014

благодаря
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

15:17 - 20.12.2013

супер :ДДДД
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

23:02 - 06.01.2016

Защо са избрани точно тези реактиви? Как бихме могли да се ориентираме кои да изберем или трябва просто да ги знаем?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:02 - 07.01.2016

Здравей Михаела, изборът на реактиви е направен на база най-типичните качествени реакции за доказване на съответните аниони, съдържащи се в разтворите на киселините. Основните качествени реакции за катиони и аниони, както и реактивите, с които се извършват е абсолютно необходимо да се знаят за кандидат-студентския изпит по химия.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:08 - 27.09.2015

Heyo gosboja Nikolova sorry 4e ne moga da pisha na kirilica.... zashtoto sled ba6ta mi e slagal Win8 na PCto... Eee utre imam testove Mat Ang bio himiq........... i shte mi kajete li za vhodno nivo za 7mi klas po himiq za ioni molekuli....
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:18 - 27.09.2015

Здравей FuniHu, Объркал си секцията по химия - тази е кандидат-студенти. Секцията по химия за училище е озаглавена само Химия. Там ще намериш преговорни уроци и входно ниво за 7 клас :) Успех!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:26 - 22.02.2015

Здравейте! Г-жо Николова, искам да попитам дали следното определение за йонообменен процес е достатъчен:Химичен процес,който протича в разтвори на електролити без промяна в степените на окисление на химичните елементи.Той протича докрай ако се образува неразтворимо вещество(утайка),газ или слаб електролит(H2O).
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:52 - 22.02.2015

Здравей bari, Нужно е да се добави как се записва с молекулно, пълно йонно и кратко йонно уравнение. Може да се отбележи, че е равновесен процес, при който равновесието е изместено към продуктите, когато се получава утайка, газ или слаб електролит.
+3
Профилна снимка

Ученик

14:57 - 23.02.2015

Много Ви благодаря!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:34 - 18.01.2015

http://ucha.se/watch/2357/Litse-na-krag---uprazhnenie-Kragova-diagrama---postroyavane Извинете имам въпрос съжелявам,че го коментирам тук ,та как се намира крилото?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:57 - 18.01.2015

Здравей FuniHu, Съжалявам, но това е секцията за кандидат-студенти по химия, май не е правилното място за твоя въпрос?
Профилна снимка

Ученик

17:44 - 19.01.2015

nikoi ne otgovori i za tova postvam tuk
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:47 - 19.01.2015

Здравей, Ще предам въпроса ти на администраторите.
Профилна снимка

Ученик

17:49 - 19.01.2015

Thank you very much
Профилна снимка

Администратор

19:08 - 19.01.2015

Отговорено е вече. ;)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:31 - 31.10.2014

Здравейте!!! Г-жо Николова, искам да попитам как се правят тези реакции за доказване? И как разбираме с кой химичен елемент взаимодейства всяко едно вещество?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:31 - 31.10.2014

Здравей Веселина, Качествените реакции в аналитичната практика са интересни, защото много често са свързани с образуване на цветни утайки, или с разтваряне на утайки, или просто с промяна на цвета, или с отделяне на газове... Към част от разтвора, който изследваш се прибавя съответния реактив. Всеки йон си има характерни свойства и те се учат. Свойствата на най-често срещаните в училище катиони и аниони са показани в учебника за кандидат-студенти по неорганична химия на изд. Регалия 6, стр.65-73. Първо научаваш тях, задължително с цветовете на утайките. След това задачите по аналитична химия могат да бъдат и приятни.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:40 - 28.10.2014

Здравейте! Извинявам се,но не може ли да направите още 3-4 пълно описани задачи (тия които се падат към по трудните ) Благодаря предварително :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:12 - 28.10.2014

Здравей Гергана, Има достатъчно пълно разписани задачи: НХ- 2, 3, 35, 37, 61, 71, 72, 74, 77, 83, 101, 103, 105, 114, 123, 139, 162, 181, 188, 190, 191, 210, 218 ОХ - 4, 8, 20, 185 Успешна подготовка!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:48 - 19.07.2014

Здравейте..Вече свикнах с задачите решавам ги без проблем благодарение на Вас,обаче незнам какво да запиша за увода ?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

00:05 - 20.07.2014

Здравей Rumqna, Вече трябва да се опитваш сама да определяш какви ще са въвеждащите ти изречения. Това става като си направиш анализ коя е същността на задачата. В случая задачата е от аналитична химия и е върху разпознаване на киселина. Следва: да дадеш определение за киселини и за качествени реакции.Следва доста дълга задача, така че не се разпростирай върху много подробности.
+2
Профилна снимка

Ученик

11:36 - 20.07.2014

Не можах да намеря определение за качествени реакции :(
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:52 - 20.07.2014

Здравей Rumqna, Качествени са реакции, използвани в аналитичната химия за установяване състава на веществата. Това са реакции, които имат много явен външен признак - образуване на утайки с различен цвят, разтваряне на утайки, отделяне на газове с цвят, мирис или звук и др. Могат да са окислително-редукционни, но най-често са йонообменни реакции.
+5
Профилна снимка

Ученик

11:55 - 20.07.2014

Благодаря Ви много.Първо да започвам с опр за качествени реакции или за солите да давам опр (става въпрос за задача 120 ) :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:37 - 20.07.2014

Rumqna, Разбирам, че сега "прохождаш" в писането на задачи. Затова малко общи указания. Задачите за София могат да бъдат групирани по раздели. Тези за доказване са в група аналитична химия. Когато напишеш едне задача по аналитична химия, всяка следваща ще прилича на първата по структура - ще има същите въвеждащи изречения. Няма нужда за всяка задача от групата да се чудиш какво ще пишеш. Например за тази група, тъй като водещите знания в задачата, за които те изпитват са върху аналитична химия ще започнеш с определение за качествени реакции. После класифицираш веществата в зависимост от това какво трябва да доказваш или разпознаваш в задачата и минаваш към същността на решението. Задачите по химия не са литературни творби - трябва да има теория, свързващи изречения, но водещото е фактологията, все пак химията е точна наука.
+3
Профилна снимка

Ученик

12:59 - 20.07.2014

Благодаря Ви от сърце..
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

00:15 - 10.06.2014

Госпожо Николова, не ми се получава изравняването чрез метода на ел. баланс при взаимодействието м/у МЕД и к.СЯРНА КИСЕЛИНА. Бихте ли ми помогнали с това уравнение?
+2
Профилна снимка

Друг

00:16 - 10.06.2014

Съжалявам к.АЗОТНА
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:13 - 10.06.2014

Здравей dudi258, Предполагам грешката ти идва от неправилно разнасяне на коефициентите пред участниците в реакцията.Cu + k.HNO3 = Cu(NO3)2 + NO2 + H2O Електронно-йонните уравнения са N+5 + 1e- = N+4 и Cu - 2e- = Cu+2. Най-малкото общо кратно на отдадените и приети електрони е 2. Коефициентите, които определяме за медта едно, за азота 2. Именно този коефициент се слага пред продукта азотен диоксид Cu + k.HNO3 = Cu(NO3)2 + 2NO2 + H2O. От там азотните атоми вдясно стават 4 (защото има 2 и в нитратните йони) и тогава вляво пред азотната киселина се слага коефициент 4: Cu + 4 k.HNO3 = Cu(NO3)2 + 2NO2 + H2O. Това води до промяна в броя на водородните атоми вляво, които за да се изравнят пред водата вдясно се слага коефициент 2 и уравнението има вида: Cu + 4k.HNO3 = Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O. Ако имаш някакви други проблеми по изравняването започни с проверка дали си определила вярно степените на окисление на елементите, участващи в окислително-редукционния процес.
+4
Профилна снимка

Друг

14:34 - 10.06.2014

Момче съм... не че има голямо значение в случая.. благодаря за подробния отговор. :)
+2
Профилна снимка

Друг

15:02 - 10.06.2014

Госпожо, по принцип правилно ли е тези коефициенти да се поставят както пред продуктите, в които участват дадените окислител и редуктор, така и пред самите изходни вещества съответно?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:20 - 10.06.2014

Здравей dudi258, Извинявай, по името не мога да се ориентирам :). Коефициентите гледай да ги слагаш пред продуктите, така ще ти е по-лесно. И след като поставиш коефициентите пред продуктите естествено на тяхна база изравняваш и изходните вещества.
+4
Профилна снимка

Друг

19:52 - 10.06.2014

Изключително много Ви благодаря, сега вече абсолютно всичко ми стана ясно относно този казус. :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

22:01 - 07.03.2014

Може ли да протече взаимодействие между меден дихлорид и желязо, както и между сребърен нитрат и желязо? Според мен - може, двата процеса са ОРП, но пък това, кога един елемент измества друг, все още не мога да го схвана. Благодаря
+2
Профилна снимка

Студент

22:27 - 07.03.2014

Медта и среброто са по-слаби редуктори от желязото и желязото може да ги измести в посочените горе съединения (съгласно РОАМ). Но ще очаквам потвърждение.
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:46 - 08.03.2014

Здравей vsnpnde, Радвам се, че вече започваш да си отговаряш сам на въпросите :). Но явно още не си съвсем уверен в работа с Ред на относителната активност на металите - препоръчвам ти видео урока в Химия 10 клас - Окислително-редукционни процеси в разтвори на електролити - №44. След като го изгледаш се надявам всички съмнения да са изчезнали:) Забавлявай се! :)
+5
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

12:31 - 19.02.2014

Здравейте г-жо Николова, Тази задача я превърнах в дискусия между мен и вас, но съжалявам за което. Бих искал да попитам NaF хидролизира ли се, защото в едно видео за 10 клас по химия видях, че HF е среден електролит и заедно с силната NaOH - би следвало да се хидролизира.. Купих си и помагалото на изд. "Абагар" и съм много доволен.. Благодаря за помощта :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:10 - 19.02.2014

Здравей vsnpnde, Да, абсолютно си прав, натриевият флуорид е сол на силна основа и средно силна киселина (флуороводородната) и като такава хидролизира. Разтворът на солта има основен характер. :) Няма проблем да питаш винаги, когато имаш нещо неясно :).
+3
Профилна снимка

Студент

20:22 - 19.02.2014

ЕЛЕКТРОЛИЗА => След като пропуснем електричен ток (постоянен) йоните получават насочено движение, т.е тук се има предвид, че анионите се насочват към анода, а катионите към катода? Не мога да разбера това изречение - "Електроните преминават от анода към катода." [Същност на електролизата, Абагар]; Какви са тези окислително-редукционни потенциали, как става това тяхното надвишаване? Какво е гранично напрежение - тоест има граница, до която достига това напрежение за да започне електролизата? Благодаря ви много за помощта :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:41 - 19.02.2014

vsnpnde, много добри въпроси задаваш. Всеки метал, потопен в разтвор на негова сол с определена концентрация има електроден потенциал - това е токът, който се получава в резултат на преминаването на йоните на метала от метала в разтвора. Потенциалът на всеки електрод се измерва спрямо електрод със стандартен потенциал (например водороден електрод. По такъв начин металите се подреждат в ред на стандартните им окислително-редукционни потенциали, който в опростен вид вие познавате като ред на относителната активност на металите. . . На катода започва да се отделя метал едва тогава, когато протичащият ток надвиши стандартния електроден потенциал. Напрежението, при което това става се нарича отделително (гранично) напрежение. На анода анионите отдават електрони и те се приемат от самия електрод. Тъй като той е електропроводим приема електроните и ги придвижва към катода, който се натоварва отрицателно. На катода металните йони приемат тези електрони и се превръщат в атоми на метала.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

17:36 - 11.02.2014

Съжалявам отново за неправилното място на въпроса ми, но ще питам. В учебника по химия на Регалия 6 пише, за представите на Арениус за киселини, основи и соли - Хидролизата е реакция на произволна киселина с вода, при което молекулата на последната се разпада с образуването на водородни катиони или хидроксидни аниони, като един от тези юони понижава концентрацията си, защото се свързва в молекула слаб електролит. Въпроса е: каква е тази "молекулата на последната" - молекулата на водата или? И защо водородни катиони или хидроксидни аниони? Ако се дисоциира водата, то не се ли дисоциира на водородни катиони И хидроксидни аниони? Това "или" нещо не ми се нрави.. Благодаря отново за помощта ви!!!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:49 - 11.02.2014

Здравей vsnpnde, Предполагам, че питаш за хидролиза на соли. Предлагам ти, ако искаш да научиш химия на кандидат-студентско ниво, като първо я разбереш, да си набавиш помагалата на изд. Абагар с автори Лилия Величкова и Ганка Робова. В техните книги материята е обяснена на разбираем език и първо ще си научиш от там същността, а после като започнеш да се готвиш за темите за изпита - като искаш преговаряй от учебника на Регалия. Надявам се, ще се съгласиш с мен, че не мога да нося отговорност за всички некадърно написани учебници :) На въпроса ти: Хидролизата на соли е обратната реакция на неутрализацията. При хидролиза йоните на разтворимите соли взаимодействат с йоните на водата и когато по реакцията се получава слаб електролит, утайка или газ хидролизата протича. Това си е йонообменна реакция - катионите на солта реагират с хидроксидните аниони, а анионите на солта - с водородните катиони, защото водата дава водородни И хидроксидни йони при дисоциация.
+2
Профилна снимка

Студент

18:54 - 11.02.2014

Явно ще си купя и втората част (неорганична химия) на помагалото "Абагар". Благодаря ви за помощта :))
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:55 - 11.02.2014

Ако катиона на солта, взаимодействайки с хидроксидните йони даде слаб електролит, утайка или газ, то концентрацията на водородните йони в разтвора остава по-голяма (част от хидроксидните са вече свързани) и разтворът добива киселинен характер. Обратно, ако анионът на солта, взаимодействайки с водородните катиони даде утайка, газ или слаб електролит, то в разтвора ще има повече хидроксидни йони и характера му ще е основен. Ето така равенството в концентрацията на водородните и хидроксидните йони в началото на смесване на водата и солта след хидролиза се променя. Още един съвет - темите по химия не е необходимо да се наизустяват - на изпита те трябва да се разкажат с разбиране, което да е илюстрирано със съответни примери.
+2
Профилна снимка

Студент

19:03 - 11.02.2014

Това за концентрациите го разбрах и направих няколко упражнения за да има ефект. Старая се да си уча темите с разбиране, но както казахте, с така написани учебници, е просто невъзможно..
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:20 - 11.02.2014

Браво! Само така и ще успееш! А когато се затрудняваш - затова съм тук, да "превеждам" учебниците на достъпен език и да отговарям на въпросите ви.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

22:01 - 04.02.2014

Г-жо Николова, Когато учим тема 5 за атомните свойства желателно ли е да учим емисионен и абсорбционен спектър? Благодаря предварително
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:30 - 05.02.2014

Здравей vsnpnde, Хубаво би било само с 1 изречение да споменеш спектралните серии (на Балмер и др.) и да кажеш, че те са експериментално доказателство за квантуването на енергията на атомите. Повече не е необходимо. Съвсем спокойно може и без това, но с него ще "блеснеш" с обща култура по квантова физика.
+2
Профилна снимка

Студент

12:33 - 05.02.2014

Благодаря ви много!!!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

19:41 - 02.02.2014

Г-жо Николова, Не можах да намеря видео за комплексните съединения, а и явно няма такова, бих искал да попитам следното - в учебника по химия за 10 клас http://www.uchebnici-borsa.com/products_pictures/Him-10-klas-P-Bulv.jpg пише, че когато пишем степените на окисление на тези комплексни съединения, тоест на комплекса пишем цифрата и знака след нея, но в училище госпожата ни ги е дала първо знака и след това цифрата, та кое е вярно? Например [Co(NH3)6]Cl3 - хексааминокобалтовхлорид 1) също госпожата ни каза, че тройката при хлора може да се пропусне и да не се чете??? 2) как да пишем степените на окисление? Благодаря предварително и се извинявам за неточното място на въпроса ми и между другото искам да ви БЛАГОДАРЯ за план-конспектите по темите по химия - много ми помагат!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:01 - 02.02.2014

Здравей vsnpnde, Видео за комплексни съединения няма по разбираеми причини - тук в раздел "Химия" е представена само програмата за задължителна подготовка в училищата, а посочената от теб тема е за профилирана подготовка. Добре е, че ползваш учебника на Булвест, там комплексните съединения са дадени много подробно и ясно. Та когато си чел задълбочено си видял, че химичните връзки в комплексните съединения между външната координационна сфера и комплексния йон са йонни. Следователно говорим за йони и пишем първо цифра, после знак. Комплексообразувателите най-често са йони на преходни метали, т.е.отново йони и отново пишем първо цифра, после знак. Степени на окисление при комплексни съединения се означават само ако комплексът участва в ОРП - тогава си означаваш степените на окисление по класическия начин - първо знак, после цифра. Напълно права е учителката ти - броят на йоните във външната координационна сфера може да се пропусне, всъщност химиците никога не го изговарят :)
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:06 - 02.02.2014

Това, което си пропуснал, обаче, а никога не трябва да се пропуска е зарядът на йона на комплексообразувателя, който се изписва с римска цифра в името. В твоя пример [Co(NH3)6]Cl3 е правилно да се наименува хексааминокобалтов (ІІІ) хлорид. Колкото до темите - радвам се, че ги ползваш и ти помагат. Дано имаш повече последователи :) За вас съм ги правила - да ви е по-лесно и полезно :)
+2
Профилна снимка

Студент

21:39 - 02.02.2014

Благодаря!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:30 - 01.12.2016

Когато сярната киселина се разлага атомен кислород ли се отделя или молекула кислород,защото днес видях в един учебник че се получава молекула кислород а от друг убебник пише атомен кислород,който действа пагубно на микроорганизмите?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:57 - 01.12.2016

Сярната киселина има окислително действие при нагряване именно поради отделяне на атомен кислород. Преди време беше практика по учебниците да не се пише атомен кислород, а само като просто вещество, но сега отново е позволено...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:26 - 01.12.2016

Необходимо ли е да дисоциират киселините (Брьонстед)?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:55 - 01.12.2016

Да, хубаво е дисоциацията да я изразяваш по Брьонстед-Лоури :).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:42 - 18.10.2016

Казвали са ни,че при мед със солна к-на в присъствие на кислород е при загряване... и един въпрос мед взаимодейктва ли с бромоводородната к-на в присъствие на кислород?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:39 - 19.10.2016

Здравей Арияна, взаимодействието на мед със солна киселина в присъствие на кислород не се нуждае от нагряване, защото кислорода окислява при обикновени условия медта и от там взаимодействието протича. Бромоводородната киселина е по-силна от солната - няма причина в присъствие на кислород взаимодействието с мед да е невъзможно.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:57 - 04.10.2016

Как се доказват нитратните йони,когато е в сол? Cu и концентирана и разредена сярна киселина има ли температура
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:07 - 04.10.2016

Здравей Арияна, нитратни йони се доказват винаги по един и същи начин, независимо дали са в сол или киселина - с мудни стружки и няколко капки концентрирана сярна киселина. С разредена сярна не става. Нагряване не е необходимо. По реакцията се отделя червенокафяв газ азотен диоксид.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:53 - 16.09.2016

Ако имаме ОРП процес в който има два редуктора, нужно ли е да се обозначава преходът на електрони и по какъв начин става това?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:28 - 17.09.2016

Здравей Арияна, да, хубаво е да се означат редукторите - от всеки редуктор извеждаш по една стрелка, която в посока към окислителя се слива в една и над нея написваш общия брой на отдадените електрони.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:48 - 31.08.2016

Определение за качествени реакции,ЙОП, киселини други какви определения и обяснения трябва да има в описанието?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:14 - 31.08.2016

Здравей Арияна, задачата е от аналитична химия, което определя тежестта върху качествените реакции. Тъй като трябва да се доказват киселини е добре в началото да кажеш какво е киселина, да класифицираш киселините и след това влизаш в същността на задачата. Естествено при изразяване на дисоциацията трябва да дадеш определение за процеса, за електролити, за това кои електролити са киселини по Арениус. Ако изразяваш дисоциацията по Брьонстед-Лоури ще дадеш определение за киселина според протолитната теория. И след това е важно много добре да опишеш хода на работа по задачата.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:32 - 28.07.2016

Още от първата минута ми стана много трудно. Найстина!!! И аз съм, като Мона.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:26 - 29.07.2016

Здравей Стефи, предполагам не си на възраст за кандидатстване в университет и затова задачите те затрудняват. Няма място за притеснение, с годините ще натрупаш достатъчно знания, за да можеш да решаваш и подобни задачи, естествено, ако си избрала медицинска специалност за бъдещето си. Пожелавам ти весело лято!
Профилна снимка

Ученик

10:38 - 29.07.2016

Здравейте. Ще ставам 4 клас, но ми малко интересен този предмет. Затова се опитах да го гледам.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:13 - 29.07.2016

Страхотна си Стефи. Щом химията ти е интересна гледай уроците от основното съдържание по химия, а тези за кандидат-студенти ги остави за след 4-5 години :).
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:14 - 28.07.2016

Има ли разлика между това да докажем по катионна и анионна част и доказване на вещества
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:24 - 29.07.2016

Здравей Арияна, няма разлика. Да докажеш вещество означава да дадеш реакции за доказване на катионната и анионната част.
Профилна снимка

Ученик

20:59 - 29.07.2016

А защо правите тази таблица?
+1
Профилна снимка

Ученик

21:22 - 29.07.2016

А искам да ви попитам дали NH40H може да взаимодейства с меден динитрат
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:50 - 29.07.2016

Здравей Арияна, задачата не е добре формулирана. Действително е използван глагола "докажете", но в решението, което авторите на задачата са дали се оказа, че са имали предвид глагола "разпознайте" киселините. И именно поради тази причина съм решила задачата като задача за разпознаване - с таблица, с която да мога да откривам всяка от киселините по характерни реакции. На втория въпрос - да, медният динитрат взаимодейства с амониев хидроксид и дава светло синя утайка от меден дихидроксид, която се разтваря в излишък от амоняк и дава Швайцеров реактив.
+1
Профилна снимка

Ученик

12:22 - 30.08.2016

Благодаря,госпожо! А има ли други задачи,в които също задачата не е добре формулирана и също са имали предвид разпознаване на веществата? И още един въпрос когато например се получава някаква утайка трябва ли да пишем в какво се разтваря например меден сулфид?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:56 - 30.08.2016

Да, Арияна, още 159 и 166. Последната се падна тази година и ще я сменят. Когато получаваш утайки и знаеш разтворимостта им е хубаво да я пишеш, вероятно ще носи повече точки...
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:43 - 27.04.2016

Здравейте, госпожо Николова! Сега започвам със задачите и имам въпрос по описанието на тази задача. Казвате, че в увода е хубаво да напишем определение за киселини, но кое определение да използвам - според Арениус или според Брьонстед и Лоури?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:21 - 28.04.2016

Здравей V__, в задачите се правят възможно пълни описания, което предполага определение за киселини като електролити по Арениус и Брьонстед-Лоури, класификация като кислородсъдържощи и безкислородни и определение за кислородсъдържащи киселини.
+1
Профилна снимка

Ученик

14:35 - 28.04.2016

Благодаря!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:44 - 08.04.2016

Здравейте госпожо Николова! Съмнявам, се затова Ви питам. Задължително условие при взаимодействието на Cu + H2SO4 ли е присъствието на кислород? В смисъл иначе не би ли протекъл процесът?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:59 - 08.04.2016

Здравей Мария, концентрираната сярна киселина взаимодейства с мед при нагряване и за реакцията не е нужен кислород, защото самата киселина отделя такъв. Ако провеждаш реакцията с разредена сярна киселина, тогава задължително трябва кислород.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:37 - 07.04.2016

Здравейте! Значи въпреки че Cu и NO3 са разтворими (според разтворимост на соли, електролити и киселини) , както и Cu и SO4, взаимодействието е възможно, защото металатът ( Cu ) измества водорода от киселината. Или?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:56 - 07.04.2016

Здравей Мария, трябва да правиш разлика между йонообменни и окислително-редукционни реакции. ЙОР протичат без промяна в степените на окисление при получаване на трите вида продукти, които научи. ОРП процесите са нещо съвсем различно. Те протичат с промяна в степените на окисление на някои от елементите и тук изобщо не е важно дали ще се получи газ, утайка или слаб електролит - тук гледаме кои елементи променят степента си на окисление и как. Между металите и водни разтвори на киселини протичат реакции тогава, когато металът се намира преди водорода в реда на относителната активност на металите (РОАМ). Ако металът е като Cu и се намира след водорода в РОАМ то той може да реагира само с концентрирани окислително действащи киселини, каквито са конц. сярна и конц. азотна киселина. Как протичат тези взаимодействия можеш да видиш в уроците за мед в 10.клас.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:23 - 07.04.2016

Разбрах. И последен въпрос по тази задача, Cu + H2CO3/H2S не взаимодействат, защото първото е неметал, а второто е след водорода?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:31 - 07.04.2016

Медта е метал, Мария, но поради това, че се намира след водорода в РОАМ не може да го измести и не реагира с разредени киселини. - въглеродна киселина Н2СО3 и сероводородна киселина H2S.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:05 - 05.04.2016

Още един въпрос, в каква степен на окисление е HNO3 в Cu + 4 HNO3 и в каква се променя в Cu(NO3)2 , и надявам се последен въпрос, как да разбера кога е CuNO3 и кога да запиша Cu(NO3)2 ? Благодаря ви!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:35 - 06.04.2016

Здравей Мария, вярното определяне на степени на окисление е ключът към правилно изразен и изравнен окислително-редукционен процес (ОРП). Съветвам те да се върнеш в раздел Химия и да видиш уроците в 8., 9. и 10. клас за степен на окисление и ОРП. След като научиш правилата се опитай да отговориш сама на въпроса си и ако не успееш - ще помогна. :) Успех!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:37 - 06.04.2016

Пропуснах да отговоря на втория въпрос. С киселини медта реагира като преминава винаги от нулева във +2 степен на окисление ( справка ред на относителната активност на металите). Следователно солта ще е Cu(NO3)2.
+1
Профилна снимка

Ученик

10:55 - 06.04.2016

Госпожо Николова, благодаря на Вас и създателя на Уча. се. Подготвям се за медицина, a имам въпроси, които съм се притеснявала да задам в училище. Благодаря, че Ви има. Опасявам се, че занапред често ще търся вашата помощ. :)
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:09 - 06.04.2016

Прекрасно решение, Мария. Няма да се притесняваш и ще питаш - няма глупави или неуместни въпроси, всичко неясно трябва да се изчисти, за да минеш спокойно към кандидат-студентската подготовка. Не знам с какво време разполагаш, но ще те посъветвам преди да започнеш да четеш кандидат-студентските учебници и да решаваш задачи да минеш първо основния курс на видео уроци и упражнения в Уча.се. Когато знаеш всичко от задължителната подготовка лесно ще надградиш после кандидат-студентската. За кои университети се подготвяш?
+1
Профилна снимка

Ученик

12:53 - 06.04.2016

За МУ София и ако свърша навреме за университета в Пловдив. Нямам време за всички видеа. Ето и следващия ми изникнал въпрос: При взаимодействието на реактивите проверявам в Разтворимост на някои киселини, основи и соли във вода ( за да проверя + или - да запиша) . Защо Ag и CO3 са неразтворими в таблицата, но пишем + , както и Ag и S , а Cu и SO4 пишем - при условие, че е разрворимо? Не съм сигурна дали правилно обясних кое не разбирам.
+1
Профилна снимка

Ученик

12:56 - 06.04.2016

Най - добре да питам така, как да разбера кога да пиша + и кога - ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:04 - 06.04.2016

Здравей отново, щом нямаш време за всички видеа, то поне изгледай основните - винаги се пишат ЙОР, хидролизни процеси и ОРП. Гледай тези от 10 клас, за да е по-бързо. От така зададения въпрос не мога да разбера какво питаш, но ми се струва, че не ти е съвсем ясен смисъла на ЙОР и работа с таблица за разтворимост... Хайде изгледай уроците, направи упражненията и тогава ще говорим.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:07 - 06.04.2016

В задачи, в които се съставя първо таблица за възможните реакции с + се означават протичащите процеси, а с - невъзможните. Но за да стигнеш до плюсовете и минусите трябва с помощта на таблица за разтворимост да установиш ще протича ли дадена реакция.
+1
Профилна снимка

Ученик

13:43 - 06.04.2016

Аз използвам таблицата за разтворимост и не разбирам защо, когато при едни взаимодействия в таблицата пише Н ( т.е. неразтворимо) , а ние записваме + . Например AgNO3 и H2S? Извинявам се, искам да си уточня въороса, добре ще ги изгледам.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:55 - 06.04.2016

Мария, хайде да изгледаш урока за Йонообменни реакции в 10.клас и тогава ще обсъдим.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:28 - 05.04.2016

Здравейте! Казали сте, че няма глупави въпроси, затова се осмелявам да задам своя. На уравненията, на който на клипа няма пълно йонно, не трябва ли да се пишат?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:32 - 06.04.2016

Здравей Мария, на доста места съм си спестила писането, където съм преценила, че уравненията са традиционни и бихте могли да се справите и сами. Във всяка задача щом реакцията е означена като ЙОР сте длъжни да пишете молекулно, пълно йонно и съкратено йонно уравнение.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:37 - 07.03.2016

Лесна работа !
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

15:27 - 03.03.2016

Добър ден! Не ми е ясно защо по няколко начина сте доказали йоните,.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:31 - 04.03.2016

Здравей Арияна, задачите по аналитична химия са главно два типа - за доказване и за разпознаване. Когато в условието трябва да се докаже вещество то това се прави като се доказва катионната и анионната част. Ако условието е да се разпознаят веществата, тогава приемаш , че има 5-6 вещества, които с последователен ход от дейности ще откриеш какви са. Двата подхода обичайно използват набор от едни и същи реакции, но са различни като действие. В сборника за МУ-София има няколко задачи, в които условието е "докажете", но авторите са имали предвид разпознаване. При решаване на задачите съм се водила от изискванията на авторите, споделени в Решенията на задачите за МУ с авторски колектив съставителите на задачите. Правя го, за да не сте неприятно изненадани на изпита да дадете вярно решение (в случая доказване), а те да искат разпознаване... Дано съм успяла да обясня...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

20:07 - 13.02.2016

На 05:35 минута от видеото не е ли концентрирана азотна, а не сярна киселина?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:05 - 14.02.2016

Здравей Десислава, при изказването на уравнението има лапсус - казвам сярна, вместо азотна киселина. Това те е заблудило, моля да ме извините, понякога се случват такива неща...
+1
Профилна снимка

Студент

12:06 - 14.02.2016

И още един въпрос имам. По какво да разбираме кога трябва да се приложи ЙОР и кога ОРП?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:23 - 14.02.2016

Ами няма рецепта, Десислава. В огромната си част качествените реакции са йонообменни, но има и окислително-редукционни - като тези на медните стружки с киселините :). Когато знаеш как се доказва всеки йон, то тогава би трябвало да може да се ориентираш лесно коя реакция е ЙОП или ОРП.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:44 - 10.02.2016

Ag + 2HNO3 → AgNO3 + NO2 + H2O.Тази реакция може ли да се използва?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:07 - 11.02.2016

Здравей Димитър, за да отговоря ми е необходимо да знам къде и за какво искаш да ползваш тази реакция? Би ли уточнил, моля?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:28 - 09.11.2015

Материалите, които качвате само с ключове ли се отварят или може и с абонамент ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:57 - 09.11.2015

Здравей Динко, Кандидат-студентските задачи се отварят само със специално закупени ключове за тях.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

21:40 - 18.09.2015

Здравейте, г-жо Николова! Имам няколко въпроса? Къде мога да прочета относно цветове на утайките? Имам таблица , но мисля не е пълна. Възможно ли е да използвам в задачите един и същи реактив за доказване, ако не е упомената изрично в задачата да се използват различни а само подходящи? И когато имам да получа даден продукт ме притеснява какво точно да опиша за него, за да не е прекалено. Напр от H2S>S След като обясня че е възможно при взайм на H2S с O2, описвам че е ОРП опр както и за Red Ox Редно ли да опиша за сярата следното: простото в-во сяра е неметал, жълто прахообразно в-во неразтворимо във вода, разтваря се в неполярни разтв взайм с водород, кислород и др неметали. При хим р-ции в зависимост от условията се проявава като окислител или редуктор.....Или е твърде много след като го нямам в условието?
Профилна снимка

Друг

21:43 - 18.09.2015

За газовете, също искам да питам къде мога да прочета повече като информация чета от много книги за кандидат студенти но е твърде малко или с по едно изречение...
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:23 - 19.09.2015

Здравей Гери, Започвам по ред :): 1. Цветовете на утайките и изобщо качествените реакции за доказване на катиони и аниони ги има в учебника за кандидат-студенти по Неорганична химия на изд. Регалия. Има и една книжка на изд. Абагар "Помагало по химия VІІ-ХІІ клас", в което има прекрасна таблица с цветовете на утайките. 2. Можеш да използваш един и същ реактив за доказване на различни йони в задачата, когато е формулирана с "докажете". 3. Колко пространно да е описанието зависи от това колко бързо пишеш, защото една задача на изпита трябва да се опише за 55-58 мин. Няма смисъл да се впускаш в прекалени характеристики, ако времето ти стигне да напишеш 2/3 от задачата... Иначе тази характеристика на сярата е прекрасна :) 4. Какво точно искаш да научиш за газовете - би ли конкретизирала, защото така не мога да се ориентирам...
Профилна снимка

Друг

16:44 - 19.09.2015

Г-жо Николова много Ви благодаря за отговора, радвам се че има хора като Вас. В момента не мога да се сетя за кой газ точно в различните учебници и помагала беше даден с малки разминавания относно цвета му , но ще се опитам да го намеря и да ви кажа. Не знам дали е нужно но исках да имам повечко информация за особеностите на някой газове. За това се притеснявам... Не просто да знам че да кажем е безцветенс особена миризма...Мисля че ще ми е полезно, тъй като някои за някои дори не знам достатъчно според мен ...
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:47 - 19.09.2015

Здравей Гери, Хайде да позная :)...Да не би да имаш питане за азотен диоксид, който си е червенокафяв на цвят и е отровен, но в една задача е описан като жълтокафяв... Когато учиш свойствата на веществата учи и физичните свойства, там тези неща са описани :). Където се притесняваш или съмняваш - питаш, аз отговарям :)
Профилна снимка

Друг

23:17 - 19.09.2015

Много ви благодаря, исках да ви помоля има ли начин да ви изпратя решена от мен задача да я проверите и ако има да ми кажете какъв е?Евентуално по ел.поща? Става въпрос за задача 15 НХ от сборника на МУ София, тъй като я няма тук.Задачата е преход с елемента мед. Понеже има особености, дали съм я решила правилно.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:00 - 20.09.2015

Здравей отново, Ще е хубаво да видя една задача. Опиши я и я снимай/ сканирай и изпрати на [email protected]
Профилна снимка

Друг

15:54 - 20.09.2015

Дава ми невалиден адрес :(
Профилна снимка

Друг

16:01 - 20.09.2015

Здравейте, г-жо Николова, най- накрая стана, последният преход не изразих редуктор и окислител не съм убедена.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:41 - 28.08.2015

Г-жо Николова, въпросът ми може да ви се стори малко глупав, но как трябва да се опише една химична реакция?:) Имам предвид трябва ли например да опишем строежа на продуктите или пишем само каква е реакцията и при какви условия се извършва?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:13 - 28.08.2015

Здравей Виктория, Няма глупави въпроси :). Една реакция се описва с текст преди реакцията, който изяснява защо е възможно тази химична реакция (основно свойство на веществото или метод за получаване). След това разказваш реакцията с текст като характеризираш участващите в реакцията вещества (напр. основният калциев оксид с йонен строеж взаимодейства с киселинния въглероден диоксид с молекулен строеж. Получава се твърда, бяла, неразтворима във вода кислородсъдържаща сол калциев карбонат).Следва самото уравнение. После характеризираш реакцията като вид - ОРП, ЙОР и т.н. В дадения пример реакцията е химично съединяване без промяна в степените на окисление. Даваш определение за химично съединяване и степен на окисление. Препоръчвам ти да изгледаш пълно решените задачи - НХ- 2, 3, 35, 37, 61, 71, 72, 74, 77, 83, 101, 103, 105, 114, 123, 139, 162, 181, 188, 190, 191, 210, 218, за да добиеш представа как се описват уравненията и задачите.
Профилна снимка

Ученик

21:58 - 28.08.2015

Благодаря ви!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:53 - 18.08.2015

Здравейте :) имам въпрос : след като с AgNO3 сме доказали и H2CO3 (бл. жълта у-ка от Ag2СО3) и H2S (черна у-ка от Ag2S) защо е необходимо да ги доказваме отново ?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:27 - 18.08.2015

Здравей Димитър, Задачата е формулирана като "докажете", което изисква да се покажат всички възможни реакции между дадените киселини и използваните допълнителни реактиви. Това налага изписването на реакциите, за които питаш. В противен случай задачата няма да е пълна.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

23:05 - 10.07.2015

Г-жо Николова, взаимодейства ли салициловата киселина с Na2CO3? Написал съм си на листчето "да" и като преглеждах задачите се породиха малко съмнения? Благодаря
Профилна снимка

Учител на Уча.се

11:10 - 15.07.2015

Здравей, Да, само по карбоксилната група.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:18 - 19.03.2015

Г-жо Николова, можете ли да ми кажете как трябва даа започва описанието на тази задача@
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:08 - 20.03.2015

Здравей Венеция, Задачата е от аналитична химия, което определя тежестта върху качествените реакции. Тъй като трябва да се доказват киселини е добре в началото да кажеш какво е киселина, да класифицираш киселините и след това влизаш в същността на задачата.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:57 - 03.03.2015

Kakvo ozna4ava da stiska palci?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:06 - 27.01.2015

Здравейте, съжалявам ,че пак ви пиша ,но имам платени видеа по Химиа за кандидат-студенти но не мога да ги гледам от Ipad . Благодаря предварително. :)
Профилна снимка

Администратор

10:25 - 27.01.2015

Здравей Радост! :) Тествахме и всичко работи нормално от Ipad и мобилни устройства. Може ли да ми кажеш малко по-подробно какво ти казва? Другите видеа вървят ли ти или само химия за кандидат-студенти? От компютър всичко наред ли е?
+2
Профилна снимка

Ученик

11:51 - 27.01.2015

Другите видеа ми работят и ги гледам без проблем. А за видеата за кандидат-студенти натискам play и квадрата на видеото става черен. Благодаря за бързия отговор :)
+1
Профилна снимка

Администратор

12:08 - 27.01.2015

Разбрах. Ще проверим отново и ще пиша пак :)
+3
Профилна снимка

Администратор

17:08 - 27.01.2015

Радост, пробвай сега :) Всичко е наред; имаше малък пропуск и ти благодаря, че сигнализира! :)
+3
Профилна снимка

Ученик

19:27 - 27.01.2015

Много Ви благодаря. Няма проблем Вие сте най-страхотния сайт и ви благодаря ,че ви има!
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:45 - 27.01.2015

Радост, Радвам се, че проблема се разреши. Очаквам те с въпроси по задачите :)
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:51 - 30.12.2014

Извинете дъжината на кръг 2 пъти-пи по Радиус ама вие пишете пи по два пъти радиус кой е верен отговор
Профилна снимка

Учител на Уча.се

09:07 - 31.12.2014

Здравей FuniHu, Вероятно имаш грешка при поставяне на коментара - не му е тук мястото:) Весели празници от мен и Уча.се!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:00 - 06.12.2014

Издържах 3 минути и край.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:52 - 06.12.2014

Здравей Мона, В кой клас си? Имаш ли интереси в областта на химията? Занимавала ли си се допълнително с химия?
Профилна снимка

Ученик

12:08 - 13.12.2014

Ами аз съм 4 клас но ми беше любопитно
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:16 - 13.12.2014

Здравей прекрасна любопитна Мона, Много ти е рано за тази секция... Ако искаш да разбереш какво представлява химията защо не започнеш да гледаш уроците за 7 клас - там има и уроци с много химични опити, полезни и забавни. Тази секция я остави за кандидат-студентите, нека те се мъчат тук...за тях е необходимо, за да могат да станат един ден добри лекари, зъболекари или аптекари... :)
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:15 - 07.11.2014

При взаимодействието на BaCl2 с H2CO3 и H2SO4 се получават 2 утайки (от BaSO4 и BaCO3), но и 2-те са бели. Тогава как ще разпознаем в коя епруветка е H2CO3 и в коя-H2SO4? :)
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:18 - 08.11.2014

Здравей Стефани, Въпросът ти е прекрасен.:) Много обичам да мислите и да си представяте нещата като химия, а какво по хубаво от това да имате възможност и да ги изработите в лаборатория...Твоят проблем има решение. Да права си, и двете утайки са бели, тогава как ще ги различим? С киселина, напр. азотна. Бариевият сулфат не се разтваря в киселини, а бариевият карбонат с киселината ще даде шумяща проба. Това е най-сигурния начин да различиш двете утайки :) Аналитичната химия е много забавна дисциплина, стига човек да има достъп до лаборатория :)
+2
Профилна снимка

Ученик

14:45 - 16.11.2014

Благодаря Ви за отговора, но имам още 1 въпрос-когато например имаме да докажем водния разтвор на дадено вещество по катионната и анионната част , достатъчно ли е да представим само по 1 начин за доказване на анионите и катионите, или трябва да дадем всички възможни? :)
Профилна снимка

Учител на Уча.се

17:09 - 16.11.2014

Здравей Стефани :), При доказване на йони е достатъчно да се представи само един начин. :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

09:51 - 01.10.2014

Много хубаво са обяснени уроците, Поздравления за което!Бях забравила колко е лесна химията :)Органична и Неорганична, Аналитичната, Химия и ООС, теоретична, Биохимия.....обожавах тези предмети, бяха толкова лесни :) Продължавайте все така с този сайт, много добра работа сте свършили.Още веднъж, Поздравления!
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:13 - 01.10.2014

Здравей Цвети, Радваме се, че си с нас в Уча.се и че се забавляваш, припомняйки си химията с нашите уроци. Благодарим за топлите думи. Ще те очакваме и с въпроси по уроците!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:26 - 28.09.2014

Здравейте Г-жо! В сборника на МУ Плевен задачите се променят ли всяка година т.е тия задачи които са изтеглени по време на изпита :)
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:54 - 28.09.2014

Здравей Гергана, Му-Плевен не променя съдържанието на сборника си, не подменя задачите, падали се предишни години, така че възможността да се падне отново задача, давана предишни години е реална.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:27 - 25.09.2014

194та задача от НХ защо я няма ?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:39 - 25.09.2014

Здравей Petq, Както вероятно си забелязала вече, в сайта не са направени решения на абсолютно всички задачи за Му-София. Съществуващите решения са на задачи, подбрани от мен по различни критерии, но най-важната ми цел е била да обхвана възможно най-голямо разнообразие от задачи. Явно съм преценила, че задача 194 прилича на вече решени задачи и не си струва да я решавам. Опитай да си направиш решение сама и можем да го коментираме тук, ако нещо те притеснява :)
Профилна снимка

Ученик

16:01 - 26.09.2014

Степента на окисление на етина каква е? при органичните съединения ми е много трудно. Благодаря предварително :)
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:54 - 26.09.2014

Здравей Petq, Има много важна особеност при определяне на степен на окисление в органични съединения. Съединението се изписва винаги със структурна формула. После степените на окисление се определят за всеки въглероден атом поотделно, като сумата от степените на окисление за всеки въглероден атом трябва да е нула. Графично това се прави така: (виж прикачения файл) В молекулата на етина първият въглероден атом е свързан само с един водороден атом. Сравнявам електроотрицателността на тези два атома и виждам, че въглеродят е с по-голяма електроотрицателност и ще изтегля общата електронна двойка съм себе си, затова от водорода към въглерода поставям стрелка, сочеща въглерода. След това за всеки от двата свързани атома правя следния анализ - от водородния атом "излиза" 1 стрелка, следва, че степента на окисление на водорода е +1, а във въглерода "влиза" 1 стрелка - следва той да е от -1 степен на окисление. Така приключихме с първия въглероден атом, защото сумата от +1 и -1 е нула.
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:56 - 26.09.2014

Продължаваме с втория въглероден атом аналогично и така, колкото и да е сложно съединението, като го разделиш на "парчета" от по 1 въглероден атом и за всеки от тях определиш самостоятелно степента на окисление става вече лесно :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

12:17 - 20.08.2014

Не знаех, че ще е толкова трудно. Опитвам се да вникна в урока, но без успех :(
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:42 - 25.09.2014

Здравей Светла, Важното е да не се отчайваш. Само с много труд и упоритост и многократно четене на уроците, като се опитваш да си обясниш всяка дума - в тях е спасението и води към успех. Дръж главата горе и учи! Успех!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:09 - 26.12.2013

Идва ми да заспя
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-2
Профилна снимка

Учител

12:36 - 08.12.2013

тъпо!!!!!!!!!!!!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-9
Профилна снимка

Ученик

13:37 - 15.10.2013

:D :D
-13
Профилна снимка

Ученик

20:37 - 05.11.2013

Трудно е, но е много полезно :) Благодарим
+10
Профилна снимка

Ученик

21:35 - 07.11.2013

благодаря
+7
Профилна снимка

Ученик

22:21 - 10.11.2013

Благодаря за труда и старанието, които сте положили! Дано за напред да публикувате още такива задачи, защото това е съвсем мъничко за подготовката ни като кандидат студенти за съжаление :( Особено за тези които не ходят на частни уроци.. Моля виии качете още :(
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:42 - 10.11.2013

Здравей Ирена, Задачите са част от кандидат-студентски курс, който тук, в Уча.се предлагаме: http://ucha.se/motiviramse/kandidat-studentski-temi-po-himiya/ Подготвили сме необходимия броя задачи, които са абсолютно достатъчни за подготовката на кандидат-студент. Има решени задачи от основните видове, Останалите са подобни и не предвиждаме да качваме повече задачи по неорганична химия. Следва да се правят задачи по органична химия. Успешна подготовка.
+5
Профилна снимка

Ученик

22:49 - 10.11.2013

Имам предвид съвсем малко са тези, за които не трябва да се заплаща, някои не могат да си позволят финансово да закупят останалите за съжаление...
+5
Профилна снимка

Ученик

23:16 - 10.11.2013

Може ли да ми иизтриете предходния коментар, извинявам се много аз съм видяла темите само за Варна. Благодаря от все сърце за старанието и труда на госпожа Николова!
+3
Профилна снимка

Друг

11:52 - 16.01.2014

Здравейте, Г-жо Николова, откъде дойде тази въглеродна киселина? Просто не я видях в условието моля ви да ми кажете, явно не съм разбрала... Задачата я реших като вас, само искам да попитам дали може и по този начин -въглеродния диоксид да го получа от термично разлагане на калциев карбонат? И за азотната к-на , дали мога да я докажа с Ba(oh)2 , че ми е малко по - лесно :) , като получа слаб електролит?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:11 - 16.01.2014

Гери, здравей, Въглеродната киселина я няма в условието, но пък там има СО2, който с водата дава въглеродна киселина. Изгледай видеото още веднъж :) Абсурд е да докажеш нитратни йони с бариева основа! Как ще докажеш слабия електролит - водата ли имаш предвид? Не става! Моля те, не си измисляй химия, само защото ти е по-лесно :). Успех!
+3
Профилна снимка

Друг

12:33 - 16.01.2014

Благодаря , много!!! Явно решаването до 6 сутрин не ми влияе добре:) сега се усетих каква глупост попитах , много се извинявам найстина!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:18 - 16.01.2014

Спокойно, няма проблем. само не се преуморявай толкова. Има време, ученето с нерв не е най-добрия подход, после бързо се забравя. Не се притеснявай винаги да питаш:)
+3
Профилна снимка

Друг

15:02 - 16.01.2014

Благодаря , радвам се, че помагате!
+2
Профилна снимка

Ученик

08:02 - 20.01.2014

Не може силна основа и силна киселина и обратим процес!?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

10:27 - 20.01.2014

Здравейте Нели, Права сте до толкова, че неутрализацията на силна основа и силна киселина е необратим процес! Но...калциевият сулфат е малко разтворимо съединение . Именно затова съм написала равновесие, защото част от калциевият сулфат ще е под формата на йони. Може би сте права, че тъй като солта не хидролизира не е правилно да се пише обратимо взаимодействието. Благодаря ви!
+3
Профилна снимка

Ученик

17:22 - 07.06.2014

Здравейте! Обръщам се към вас за съвет. Понеже съм все още в 11-ти клас, но се колебая между Химия и Биология ( и сякаш химията повече ме влече), можете ли да ми препоръчате няколко наистина добри сборника, които ще ме подготвят за кандидатстване и ще разширят все още повърхностните ми химични знания?
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:31 - 07.06.2014

Здравей Мартина, Колебанието ти между учене на "чиста" химия или биология в Университет ли е? Ако е така ти препоръчвам да заложиш на кандидатстване с матура по химия или биология, които са несравнимо по-лесни от кандидат-студентските изпити, специално за софийски университет говоря. Хайде първо реши какво искаш - химия или биология, защото е безсмислено да купуваш учебници и сборници, които няма да ти вършат работа. Ако изборът ти е към химията, ще ти препоръчам първо учебниците на изд. Абагар с автори Ганка Робова и Лилия Величкова. Убелниците са общо 3 - един по органична химия и другите два по обща и неорганична химия. Тези учебници ти трябват за да направиш необходимата теоретична подготовка по химия. След като такава е налице може да потърсиш и сборника на Анастасия Шубанова и др., изд. Регалия 6, Задачи по обща и неорганична химия.
+3
Профилна снимка

Ученик

18:48 - 07.06.2014

Много благодаря! По принцип винаги съм мислила да уча биология и отсега съм почнала да си пиша темите за изпити в Софийски. Напоследък обаче беглия ми (преди) интерес към Химията се разпали. Дори и да си остана с Биология, искам да имам отделни упражнения и знания по Химия, с които да се занимавам когато имам време. ( и да знам, и аз не вярвам как звуча). Благодаря Ви за отделеното време! :)
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:04 - 07.06.2014

Мартина, Дори да си харесаш биологията като бъдеща специалност, химията на едно доста добро ниво ще ти трябва, защото във всички специалности в биологическия факултет се учат няколко различни дисциплини химия :)Успех!
+2
Профилна снимка

Друг

12:43 - 27.10.2014

Здравейте,адмирации към труда ви! Аз бих искала да попитам защо трябва да пишем взаимодействията на сребърния нитрат с останалите вещества след като сме доказали хлорните аниони от солната киселина?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:11 - 27.10.2014

Здравей Симона, Благодаря за признанието :). Сега по задачата. Представи си, че имаш пет епруветки пред себе си и във всяка има безцветен разтвор. Вземаш сребърния нитрат и започваш да капеш от него във всяка епруветка, защото не знаеш къде е солната киселина, именно по този начин ще я откриеш. А като накапеш и в петте епруветки ще получиш 5 резултата, които трябва да опишеш с уравнения. И едва тогава по бялата, потъмняваща на светлината утайка можеш да кажеш къде е солната киселина. Уравненията трябва да се напишат, защото ти си извършила тези реакции, те са дали своя признак, по него си определила в коя епруветка какво се намира - защо да няма и уравнения? Всъщност, ако на изпита не напишеш уравненията няма да получиш максималния брой точки за задачата. А извършвайки опита на практика солната киселина може да е в последната епруветка - нали преди това ще видиш признаците на другите протичащи реакции. И най-нормалното нещо е да им напишеш уравнения.
Профилна снимка

Друг

15:32 - 27.10.2014

Много благодаря!!! :)
Профилна снимка

Ученик

13:55 - 23.01.2015

Благодаря за решението на задачата! Тези задачи са едни от любимите ми! Беше ми много полезно и интересно!
Профилна снимка

Ученик

17:28 - 26.11.2015

трябва да направите секция биология за кандидат-студенти за му
+1
Профилна снимка

Администратор

10:33 - 30.11.2015

Виктор, да :) Трябва само да намерим страхотен учител като г-жа Николова! Само че във вариант биология :))
+1
Профилна снимка

Ученик

18:06 - 07.01.2016

Дарин, така е.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.