Видео урок: Средна отсечка в трапец. Задачи

Това е трейлър с избрани моменти от урока! Регистрирай се, за да гледаш безплатно над 400 видео урока в Образователен сайт №1!
РЕГИСТРИРАЙ СЕ
За урока: 25.04.2012 6 минути 6 319 гледания 64 коментара

РАЗДЕЛ: Средна отсечка

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Изключително ценно видео с решени задачи за средна отсечка в трапец! Тези задачи ще ти помогнат много в подготовката по математика за 8. клас! Вижте поредното видео обучение по математика за 8 клас, с което ще се научим да решаваме задачи за отсечка в трапец. Искате ли да разберете повече за това какво точно представлява дадена средна отсечка в трапец и какви са нейните най-важните свойства? Обърнете внимание на видео урока по математика, който сме подготвили за вас. Чрез него ще придобиете полезни знания за решаването на задачи от средна отсечка в трапец.

Ключови думи:
Средна отсечка трапец важни задачи свойства решени задачи математика 8. клас
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Студент

13:07 - 23.03.2012

Тук също имам въпрос.Твърдението в задача 1, че средната отсечка разполовява височината в трапеца на 2 равни части може ли да се използва наготово или трябва да се доказва във всяка задача?
+9
Профилна снимка

Администратор

15:13 - 23.03.2012

По принцип може, но според мен, за да ти е най-спокойно казвай така: Средната отсечка, MN примерно, разполовява бедрата на трапеца. Тъй като с височината се образува отново трапец, височината може да се разглежда като бедро на този новия трапец. Следователно, височината е разполовена. Ето така с 1-2 изречения го показвай, за да няма някой проблем с някой проверяващ :)
+16
Профилна снимка

Студент

17:19 - 23.03.2012

да, сега видях, благодаря
+2
Профилна снимка

Ученик

11:49 - 17.10.2012

да
-4
Профилна снимка

Ученик

18:55 - 08.12.2013

Здравейте! Имам въпрос относно една задача  Триъгълникът ABC е със страна AB=15см. Намерете отсечките PQ и MN,ако точките M и P лежат на АС и АМ=МР=РС,а точките N и Q лежат на BC и МN е успоредна на АВ,PQ успоредна на MN. Благодаря предварително, отговорите са 5 и 10.
+2
Профилна снимка

Ученик

16:59 - 05.01.2014

благодаря за урока
+1
Профилна снимка

Родител

10:26 - 24.04.2014

Радостина, задачата е подобна на тази показана във видеото. Разликата е че там имаше два трапеца, а тук един трапец и един триъгълник. Можеш да видиш решението в прикрепения файл.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:34 - 30.01.2013

В трапец с голяма основа 8,4 см,диагоналите делят средната основа на три равни части.Намерете малката основа и средната основа. -----> Може ли някой да ми каже как се решава тази задача?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+5
Профилна снимка

Учител

18:45 - 12.11.2012

В 8 кл. понятията подобни триъгълници и системи уравнения все още не са изучени.Хареса ми 1 зад. ще я използвам в урока си утре.Благодаря.
+5
Профилна снимка

Ученик

18:16 - 08.12.2014

А някой може ли да ми каже ,защо клипа е 2:33 сек. от 14 минути?
Профилна снимка

Администратор

22:31 - 09.12.2014

Здравей, Мария! :) Това е така, защото в момента гледаш само трейлъра. С абонамент в Уча.се ще можеш да гледаш всички над 3400 супер интересни и полезни видео уроци, а с такъв за 6 месеца или 1 година ще можеш да правиш и страхотни упражнения! Звучи чудесно, нали? :)
+1
Профилна снимка

Ученик

18:59 - 10.12.2014

Да ,благодаря ви .
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:57 - 16.11.2013

mnogo mi pmognahte mersi
+4
Профилна снимка

Ученик

17:07 - 02.01.2014

ех тази кирилица толкова ли я мразите? Или просто ви мързи?
+3
Профилна снимка

Ученик

22:33 - 08.01.2014

Ne, prosto sme bosove.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

15:23 - 18.05.2013

izviniavam se 4e pi6a s latinski bukvi, no laptopa mi niama kirilitza ot 4ujbina e .blagodaria vi za xubavite urotzi .moga li da vi pomolia ,ako moje da ima pove4e zada4i .za6toto popadam na zada4i koito ne moga da re6a .6te se radvam ako s ne6to moga da pomogna da se razviva toia sait.blagodaria.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Българин в чужбина

15:18 - 06.01.2013

Едната основа на трапец е 3.6=18- Ab, средната основа е 5.6=30см. Да се намери другата основа. - DC
+4
Профилна снимка

Българин в чужбина

15:22 - 06.01.2013

18см. е основата AB да не е някой да си помисли, че от 18 се изважда AB :D
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:49 - 06.01.2013

Ерик, ако си гледал видеото за средна отсечка в трапец трябва да се справиш сам. Ако не си го гледал, направи го, и тогава пристъпи САМ към задачата. Успех!
+7
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:33 - 10.12.2013

В тези задачи има само как се намира лице на трапец , а не и обиколката на него ! В моя учебник има задача която е : Даден е трапец с бедра 3 и 5 см. и средна основа 4 см. Намерете периметърът му. НЕ МОГА ДА Я РЕША !
+3
Профилна снимка

Родител

10:50 - 24.04.2014

Йони, виж как е решил подобна задача на твоята ..,Ученик, малко по-напред в коментарите. Когато казваш НЕ МОГА ДА Я РЕША , ти поставяш бариера пред себе си. Аз съм сигурен, че МОЖЕШ!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:25 - 21.11.2013

Как ще се реши задачата: Даден е трапец с бедра 3 см и 5см и средна основа 4см. Намерете периметъра му.
+3
Профилна снимка

Ученик

18:53 - 08.12.2013

Здравейте! Имам въпрос относно една задача  Триъгълникът ABC е със страна AB=15см. Намерете отсечките PQ и MN,ако точките M и P лежат на АС и АМ=МР=РС,а точките N и Q лежат на BC и МN е успоредна на АВ,PQ успоредна на MN. Благодаря предварително, отговорите са 5 и 10.
+2
Профилна снимка

Родител

10:59 - 24.04.2014

Радостина, ЗАЩО постваш една и съща задача два пъти? Ако не искаш да ми отговориш, ще си помисля че целта ти е да печелиш точки с нечестни средства!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:37 - 08.12.2012

средната основа на равнобедрен трапец ABCD е 12 см CC1 е перпендиколярна AB C1 лежи на AB. дължината на отсечката C1 е колко ?
+3
Профилна снимка

Ученик

19:52 - 08.12.2012

моляя помогнете мии
+2
Профилна снимка

Ученик

00:01 - 19.12.2012

Трябва да има още нещо дадено????
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:29 - 29.11.2014

Задача от домашно: "Трапецът ABCD(ABIICD) e равнобедрен,AD=12 cm,ъгъл ADC=120' и средната основа на трапеца е 14 см. Намерете дължината на AB и CD" Помощ?
+2
Профилна снимка

Ученик

15:30 - 29.11.2014

*ADC=120 градуса
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:21 - 26.01.2013

Според мен 1 задача трябва да се реши по друг начин, тъй като в 8 клас не се изучава подобие. Мисля, че можем да докажем, че h1=h2 като докажем, че NO е средна отсечка в триъгълника AHD.
+2
Профилна снимка

Учител

22:22 - 05.12.2013

Абсолютно съм съгласна със забележката! Иначе задачите са подбрани добре! Използването на система от две уравнения е излишно и непознато за учениците от 8 клас на този етап.Може просто да се каже че се извършва заместване на "y" от 2-то уравнение в първото. Бих препоръчала и по-прегледно писане и подреждане на задачите, за да съответства на доброто съдържание.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:44 - 25.11.2012

Моля за помощ В трапец ABCD AB и CD са основи,а MN е средна отс.Намерете AB-MN=1sm иCD=3sm. Намерете AB=2,5CD и MN=14sm. Благодаря!
+2
Профилна снимка

Учител

21:51 - 25.11.2012

Задачата е зададена некоректно !
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:26 - 25.11.2012

Как се решава тази задача?В трапец  диагоналите делят средната основа на отсечки с дължини 2 см , 2,5 см и 2 см. Намерете основите на трапеца.
+2
Профилна снимка

Учител

21:47 - 25.11.2012

Отсечките по 2 см се явяват средни отсечки в триъгълници ACD i BCD , следователно малката основа е 2х 2 см=4см. Голямата основа е два пъти по-голяма от (2+2,5)=9 см.
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:24 - 25.11.2012

Уважавайте себе си и България - пишете на кирилица!
+2
Профилна снимка

Учител

02:54 - 27.01.2013

=
+3
Профилна снимка

Ученик

22:36 - 08.01.2014

*Latinica* Umad? o3o
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:08 - 06.12.2014

Е защо беше необходимо с подобни триъгълници в Зад. 1 да се доказва, че средната осново разполовява височината? От триъгълника - права минаваща през средата на една от страните, успоредна на втората - разполовява третата и готово. Че подобие, отношение и т.н.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

18:23 - 11.12.2013

Даден е трапец с бедра 5 см. и 7 см. и средна отсечка 4 см. Периметърът на трапеца в сантиметри е:
+1
Профилна снимка

Ученик

12:29 - 30.12.2013

Можеш да видиш решението като прикачен файл.
+2
Профилна снимка

Родител

10:36 - 24.04.2014

Правилно решена задача ..,Ученик. Браво!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:00 - 27.11.2012

Само така!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

17:24 - 05.07.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:10 - 27.11.2014

защо всички клипове ми излизат 2 мин 33 сек помогнете
Профилна снимка

Администратор

15:00 - 28.11.2014

Здравей, apokalipso1970! :) Най-вероятно, защото гледаш само трейлърите. С абонамент в сайта можеш да гледаш всички над 3400 супер полезни и интересни видео уроци и упражнения, а с такъв за 6 месеца или 1 година можеш да правиш и страхотни упражнения! Звучи чудесно, нали? :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:30 - 09.01.2014

Имам равнобедрен трапец AB усп. на CD със средна отсечка MN. Точката Н е пета на височината през върха С. И трябва да докажа че AMNH e успоредник
Профилна снимка

Ученик

16:30 - 09.01.2014

ABCD е трапеца
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:45 - 29.11.2012

Моля помогнете ми за следната задача : В ромба ABCD AC=18cm и BD=8cm.Ако M,N,P и Q са среди съответно на страните AB,BC,CD,DA, лицето на MNPQ в квадратни сантиметри е: А)26 Б)36 В)52 Г)72
Профилна снимка

Учител

22:47 - 29.11.2012

Уважавайте себе си и България - пишете на кирилица!
+4
Профилна снимка

Ученик

23:40 - 18.12.2012

Taзи фигура - MNPQ e правоъгълник. Нейните страни са средни отсечки в триъгълниците ABC;BCD;CDA & BDA. Te са равни на 1/2 от диагоналите и са сл. 9 и 4 см. Правоъгълник със страни 9 и 4 цм има лице 36 кв. см, отг. Б..
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:00 - 27.11.2012

Реших ги!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:40 - 26.11.2012

Моля помогнете ми за тази задача.Средната отсечка на трапец има дължина корен от 75 см,а отсечката съединяваща средите на диагоналите му има дължина корен от 27 см. Колко е дължината на голямата основа на трапеца? Благодаря
Профилна снимка

Учител

02:54 - 27.01.2013

25.3 9.3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:36 - 25.11.2012

Уважавайте себе си и България - пишете на кирилица!
Профилна снимка

Ученик

14:37 - 25.11.2012

Уважавайте себе си и България - пишете на кирилица!
-1
Профилна снимка

Ученик

14:47 - 25.11.2012

В трапец  диагоналите делят средната основа на отсечки с дължини 2 см , 2,5 см и 2 см. Намерете основите на трапеца.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:22 - 03.12.2015

Даден е трапецът ABCD с основи AB и CD(AB>CD). Точката P лежи на правата АВ така че СРІІВD. Намерете средната отсечка на трапеца ако АР=12sm. Моля помогнете :)
-1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:25 - 07.12.2015

Здравей, Виктория! Хайде да разсъждаваме заедно. Първо, нека да направим чертеж. Опитай сама и ще видиш, че т. P лежи на продължението на AB и DBPC е успоредник, за който CD = BP. От тук нататък вярвам, че ще се справиш и сама :). Хайде ти си! Сподели как разсъждаваш и дали получи отговора.
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

11:25 - 11.12.2014

Ако емате въпроси ги задайте! Много хубаво видео! БРАВООО!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-1
Профилна снимка

Ученик

18:45 - 09.12.2014

Здравейте, Затруднявам се с решаването на следната задача: В равнобедрен трапец с ъгъл 60 градуса бедрото е 10 см. Намерете разстоянието между средите на диагоналите. Предварително Ви благодаря!
-2
Профилна снимка

Ученик

16:36 - 10.12.2014

Ето и чертежа който направих към задачата.
-2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:27 - 21.11.2013

трябва ми задачи за четириъгълник за 8 клас!!!!!!!!!!
-2
Профилна снимка

Ученик

15:04 - 30.11.2013

Тони, не е уточнено какви задачи искаш, примерно ето ти със средна отсечка : http://www.math10.com/bg/geometry/sredna-otsechka-zadachi.html
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.