Видео урок: Пълно решение! Неорганична химия. Задача 162 - неактуална

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ София. Неорганична химия

Харесай видео урока във Фейсбук.
Ключови думи:
електролитна дисоциация на слаби електролити циановодородна киселина степен на електролитна дисоциация Кд закон за разреждането
Допълнителни учебни материали
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Учител

09:30 - 31.03.2017

Госпожо Николова, понеже още веднъж решавам задача 129 от сборника и само едно нещо не ми се връзва, но смятам, че разсъжденията ми са правилни. При прибавяне на циановодородна киселина към разтвора знаменателят в израза за дис.константа расте,но тя е константа за дадена температура и следователно се благоприятства процеса на дисоциация, за да нарастне числителят и да намалее знаменателят. Циановодородната киселина е много слаб електролит и при прибавянето й общият брой молекули- А нараства, а броят на дисоциираните-а нараства незначително, тоест алфа намалява, което се вижда и от закона на Оствалд. Но не ми е ясно следното: благоприятстваме процеса на дисоциация, но в същото време алфа намалява. Извинявам се, ако въпросът ми е глупав. Благодаря!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:22 - 31.03.2017

Здравей Златка, разсъжденията ти противоречат на истината. Обяснявай влиянието на прибавянето на киселина само със закона на Оствалд, за да не се объркваш. Повишаваш концентрацията, намаляваш алфа. Не е възможно алфа да намалява, а дисоциацията да се увеличава....това е просто абсурд. Та дръж Оствалд и разсъждавай по закона логично...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:29 - 15.02.2017

Защо въглеродния атом отдава протона при дисоциацията по Брьонстед и Лоури може ли малко да ми поясните,че не я разбирам?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:35 - 16.02.2017

Здравей Арияна, въглеродът не отдава нищо.... Предлагам ти да прочетеш още веднъж теорията от някой от учебниците за КС и тогава очаквам конкретни въпроси.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

18:11 - 31.10.2014

А ако се внесе силна основа ? ще трябва ли да увеличим Кд или?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:01 - 31.10.2014

Здравей Гергана, Въпросът ти ме навежда на мисълта, че теорията на слабите електролити като обратими процеси не ти е съвсем ясна. Препоръчвам ти да си прочетеш още веднъж урока за разтвори на слаби електролити, както и този за химично равновесие и кои фактори и как влияят на изместване на химичното равновесие. Ако знаеш основното теория на равновесието, то просто я прилагаш към дисоциацията на слаби електролити, което си е един обратим и равновесен процес. Та като си научиш теорията се върни и отново изгледай задачата. Надявам се, тогава няма да имаш въпрос за връзка между промяна на концентрацията на който и да е участник в равновесието и Кд. А когато прибавим към циановодородна киселина натриева основа, ще се извърши неутрализация, водородните йони ще намалеят и това ще измести равновесието по посока на дисоциацията.
Профилна снимка

Ученик

20:10 - 31.10.2014

хмм аз искам да попитам дали ще променим нещо в дисоциационната константа , защото гледам в единия случай сте повишили 2 пъти с на CN а в другия на H+ а когато внесем NaOH ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

20:37 - 31.10.2014

Добре, щом настояваш... Кд не се променя при внасяне на каквото и да било. Затова в изразите има зачеркнато равно, което означава, че след промяна на условията новият израз не е равен на Кд за дадената температура. Кд е постоянно число за дадена температура за дадена киселина. Когато прибавиш основа част от хидроксидните йони ще се свържат с водородните до вода (настъпва неутрализация). Тогава концентрацията на водородните йони ще намалее, напр. 2 пъти. В новополучения израз, който вече НЕ Е равен на Кд ще имаме в числителя произведение от c(H+)/2.c(CN-) а в знаменателя c(HCN). За да се изравни израза със стойността на Кд за дадената температура трябва да се увеличи стойността на числителя,т.е. равновесието ще се измести по посока на правата реакция - дисоциацията. При това алфа ще нарастне, а Кд не се променя. И все пак смятам, че ако знаеш теорията на слабите електролити до горните изводи трябва да можеш да стигнеш сама :)
Профилна снимка

Ученик

23:28 - 31.10.2014

Сега разбирам повече Благодаря
+1
Профилна снимка

Ученик

11:42 - 29.06.2016

Има ли друга задача върху слаби електролити в сборника?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

12:31 - 29.06.2016

Да, Таня, 129.
+1
Профилна снимка

Ученик

12:39 - 29.06.2016

Благодаря :)))
+1
Профилна снимка

Учител

22:27 - 05.02.2017

Здравейте, може ли да ми кажете, дали разсъжденията ми за това какво се случва при прибавяне на циановодород са верни? При прибавяне на циановодород се увеличава концентрацията на електролита и знаменателят в израза на закона за разреждането расте, следователно алфа намалява, а Кд не се променя за дадената температура.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:05 - 05.02.2017

Да, вярно е, Златка.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.