Видео урок: Системи уравнения от първа и втора степен. Всичко важно

РАЗДЕЛ: Системи уравнения от втора степен с две неизвестни

Харесай видео урока във Фейсбук.
Описание на темата:

Тук е обобщено всичко най-важно за системите уравнения от първа и втора степен, които се учат по математика за 9. клас! Как решаваме системите от първа и втора степен? Изгледай видеото и на много разбираем език ще ти покажем всичко важно на този материал по математика за 9. клас!

Ключови думи:
системи уравнения първа степен втора степен две неизвестни математика 9. клас решени задачи примери
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Друг

06:53 - 08.07.2012

|x+xy+y=11 |x-xy+y=1 Явно има някаква тънкост, която аз не знам.
+22
Профилна снимка

Администратор

20:54 - 08.07.2012

Ами просто събери горното и долното уравнение и xy ще се съкрати. След това ще получиш 2x + 2y = 12. От тук: x+y = 6 Айде давай нататък и ми кажи как ги виждаш нещата :)
+28
Профилна снимка

Друг

22:55 - 08.07.2012

да, реших я днес ... благодаря за отзива!!
+14
Профилна снимка

Администратор

02:12 - 09.07.2012

Браво :) Айде само напред... :)
+15
Профилна снимка

Ученик

13:04 - 04.01.2013

Виж готвя се за класно и има една само една задача която успява да ми се опре : | х + у = 5 | х3 + у3 = 215 Ако можеш помогни. П.С.: тройките във второто уравнение означават на 3-та степен .
Профилна снимка

Ученик

20:23 - 29.01.2014

Имате ли уроци за ирационални уравнения че не мога да ги разбера :Д
+2
Профилна снимка

Ученик

10:59 - 15.11.2014

има ли видео уроци за дробно уравнение, квадратно и биквадратно ?
Профилна снимка

Ученик

11:02 - 15.11.2014

защото аз не можах да намеря
+1
Профилна снимка

Ученик

12:38 - 07.01.2015

Аз немога да реша проклетата задача : u2 - 17u -16=0 не се получава както на видеото!!!
Профилна снимка

Администратор

18:45 - 07.01.2015

Jak, имаш да решиш това квадратно уравнение или? Как действаш? Нека да я направим заедно...
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:30 - 07.10.2013

Това ли са всички уроци за 9 клас?! ლ(ಠ益ಠლ)
+9
Профилна снимка

Ученик

23:30 - 27.02.2014

И аз това питам,надявам се скоро да качат още уроци защото могат да ни помогнат още много ако качат и уроци за геометрията :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:38 - 02.12.2013

Може ли да направите и видео урок за "Системи уравнения с две неизвестни, на които и двете уравнения са от втора степен".
+7
Профилна снимка

Родител

19:38 - 10.05.2014

Задачата на симона, малко по-нагоре е точно такава!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

09:51 - 29.01.2013

Може ли да направите видео за хомогенни уравнения?
+5
Профилна снимка

Ученик

22:35 - 28.05.2013

a2+b2=25 на втора a*b=300 това как ще стане ??
+2
Профилна снимка

Ученик

20:20 - 17.12.2013

Ще е добре освен тези решения може да се дават и малко по-трудни ;D
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:52 - 08.01.2014

Браво за урока,много добре разказан!Благодарности! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+4
Профилна снимка

Ученик

11:16 - 28.01.2013

Не може ли вече да се свалят платната с рисунките?
+3
Профилна снимка

Ученик

18:03 - 17.11.2014

Вече не може!!!!
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

13:02 - 24.08.2012

Ако не греша х= 5 , у= 1 Първо изразяваш ху= х-у-1 , след това заместваш ху горе , у се съкращава , намираш х и след това заместваш долу и намираш у
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+3
Профилна снимка

Ученик

23:15 - 11.12.2013

Сборът от цифрите на едно двуцифрено число е 12. Ако разделим това число с произведението от цифрите му, ще получим частно 1 и остатък 12. Намерете числото. Моля за съдействие и блгдр
+2
Профилна снимка

Друг

11:07 - 10.01.2014

39
+3
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:13 - 15.12.2012

А ще има ли видео за системи при които и двете уравнения са от 2-ра степен ?
+2
Профилна снимка

Учител

03:00 - 27.01.2013

.
-2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:52 - 24.09.2012

|3x-y=4 |5x+y=1 |2x+3y=-3 |2x-y=-1 НЯКОЙ ХЕЛП ? :д
+2
Профилна снимка

Ученик

09:58 - 25.09.2012

Като се пребера в 14:00 ще ти я реша ;)
+1
Профилна снимка

Ученик

17:42 - 25.09.2012

chakam ! :D
-3
Профилна снимка

Ученик

16:06 - 15.12.2012

I -y=4-3xI:(-1) => I y= -4+3x => I y= -4+3x => I y = -4 +3x => I y =-4 +3x => I y= -4 +3x I 5x+y=1 I 5x+(-4+3x)=1 I 5x -3 +3x = 1 I 8x =1 + 3 --> това е линейно уравнение, то се пресмята така I 8x = 4/: 8 I x= дробта четири осми съкращаваш на 4 и става дробта една втора x= 1/2 = 0,5 Можеш да го сметнеш и с десетична дроб и с обикновена аз ще го сметна с десетична --> I y=-4+3. 0,5 = -4 +1,5 = -2,5 ОТГ: ( 0,5; -2,5) това е първата, нямам много време да решавам и втората но надявам са да с схванал/а начинът, късмет :)
+3
Профилна снимка

Учител

22:25 - 14.01.2013

Пример 1 . Събираш почленно пъвото у-ие и второто и получаваш 8x=5 ==> x= 5/8 Зоместваш в кое да да е у-ие й и намираш y
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:47 - 25.01.2015

Имам въпрос някой може ли да ми обясни как да реша тази задача |X + y2 = y |X2 – 2xy – 4y2 =-4 (двойките зад буквите са втори степени)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

10:36 - 03.12.2014

Не разбрах как на последната задача се получава х=-1 ? Моля, някой да помогне
+1
Профилна снимка

Ученик

14:27 - 17.01.2016

Ако не успяваш да разбереш как се получава х=-1 опитай да решиш x*+2x+1=0 (*=2) с дискриминанта вместо с формулата за съкратено умножение и пак ще се получи :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:48 - 30.11.2014

Дарин, или някой - моля помогнете! Немога да реша следната система х2+y2=34 и другото уравнение в системата е x+y+xy=23 , като x2 в първото уравнение означава x на квадрат и с y2 е същото! МОЛЯ ВИ ПОМОГНЕТЕ! СПЕШНО МИ Е! :)
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

16:31 - 15.01.2014

("*" значи на втора степен) |3x*+xy-2x+y=5 |2x*-xy-3x-y=5 може ли да ми помогнете, не знам как да я започна
+1
Профилна снимка

Родител

19:32 - 10.05.2014

1.Напиши двете уравнения едно под друго като система. 2.Събери ги почленно; ще получиш квадратно уравнение с едно неизвестно, което след преобразуване ще стане x^2-x-2=0 ; 3.Реши това уравнение по формулата за намиране корените на квадратно уравнение; ще получиш x1=2; x2=-1; 4.Замести стойностите за х1 и x2 в кое да е от първоначалните уравнения и ще получиш съответните им у1 и у2; групирай ( x1; y1 ) и ( x2; y2 ). Приятно забавление!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:11 - 28.01.2013

I 7x-6y=21 Как да реша тази система? Трябва да се получи следното: x = -7, а y = -11 цяло и две трети. I 5x-3y=0
+1
Профилна снимка

Учител

14:41 - 29.01.2013

7х-6у=21 умножаваме с 5 получава се 35х-30у=105 5х-3у=0 умножаваме с 7 получава се 35х-21у=0 Двете уравнения се изваждат и се получава -9у=105 или у=-105/9 заместваме в второто уравнение 5х-3*-105/9=0 откъдето се намира х :)
+2
Профилна снимка

Ученик

20:35 - 31.01.2013

Благодаря Ви за помощта!
+2
Профилна снимка

Ученик

20:35 - 31.01.2013

От името на Мориел Георгиева.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:43 - 22.01.2013

искам да ви попитам ако може да ми пратите една симка сус ре6ението как се ре6ава тази задача: 2y-x=3 тва е второто уравнение от системата x на 2-ра степен -y+y на 2-ра степен =10 молч за ре6ение
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:30 - 21.01.2013

Как мога да сваля платната с рисунките или вече не може?
+1
Профилна снимка

Учител

03:00 - 27.01.2013

.
-4
Профилна снимка

Ученик

18:04 - 17.11.2014

Вече не може!!!
-1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:56 - 20.01.2013

|y-x =3 |x на втора -xy+y на втора =63
+1
Профилна снимка

Студент

20:49 - 22.01.2013

От първото уравнение представяме y=3+x i zamestvame vuv vtoroto. Stava x(na vtora) - x(3+x)+(3+x)(na vtora)=63. Reshavame i stava: x(na kvadrat) + 3x -54=0, reshavame, x1=6, x2=-9, zamestvame s x1 i x2 v y=3+x, i poluchavae x1=6 y1=9, x2=-9 y2=-6
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:00 - 16.01.2013

|2xy=3 |4xna2 +yna2
+1
Профилна снимка

Студент

20:44 - 22.01.2013

второто уравнение от системата не е довършено!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:52 - 08.01.2013

|xy + x = 48 x>y |xy + y = 45 .(-1) Моля ви помогнете ми! Това е някаква текстова задача.
+1
Профилна снимка

Учител

22:28 - 14.01.2013

изваждаш от първото у-е второто и х-у =3 ===> от тук нататък няма нищо за досещане
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:39 - 06.01.2013

Виж готвя се за класно и има една само една задача която успява да ми се опре : | х + у = 5 | х3 + у3 = 215 Ако можеш помогни. П.С.: тройките във второто уравнение означават на 3-та степен .
+1
Профилна снимка

Родител

10:37 - 07.01.2013

Представи второто уравнение като пълно ^3 с прибавяне и изваждане на липсващото му.Замести после x+y с 5. Опростии замести още един път за едното неизвестно с равното му от първото уравнение.По-нататък е лесно....
+3
Профилна снимка

Ученик

22:10 - 08.01.2013

мерси
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:56 - 05.05.2016

|x2+y2=25 Помогнете за решението ? Това е система и първото е на втора степен ! Мисля че се решава чрез заместване |x-y=1 на x=y+1 ?
Профилна снимка

Ученик

15:56 - 05.05.2016

|x-y=1 e отдолу ..
Профилна снимка

Администратор

17:56 - 10.05.2016

Здрасти, Георги, добър пример :) Реши ли го вече? Ако не си, давай да го решим заедно :) Кажи ми как започваш и аз ще ти помогна веднага!
+1
Профилна снимка

Ученик

22:48 - 16.05.2016

Благодаря,ама вече го реших ! Явих се на промяна на оценката по математика за 9 клас и имаше от този тип задачки :)
+1
Профилна снимка

Администратор

17:50 - 17.05.2016

Супер, подобри ли оценката?
+1
Профилна снимка

Ученик

19:16 - 19.05.2016

Да,5.50 изкарах !
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:22 - 30.12.2015

имате ли урок системни уравнения с две неизвестни на които и двете уравнения са от втора степен ако нямате направете моля ви
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

17:32 - 30.11.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:21 - 29.10.2015

Благодарим!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Родител

10:37 - 31.08.2015

Имaм проблем с мобилнaтa версия нa видио уроците. Не се отвaрят. Прогрaмaтa ми в телефонa е Стрииминг плейър. Някой дa имa идея по рaзрешaвaнето нa проблемa?
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:32 - 20.10.2014

Не мога да намеря в сайта разлагане на дробно рационални уравнения....
Профилна снимка

Администратор

15:33 - 30.10.2014

Здравей, Стоян! :) Видя ли вече видео урока за разлагане на множители чрез комбинирано използване на различни методи тук: http://ucha.se/watch/3687/razlagane-na-mnozhiteli-chrez-kombinirano-izpolzvane-na-razlichni-metodi ? Ние постоянно добавяме нови и супер интересни видео уроци и упражнения, така че следи сайта, за да гледаш още много полезни неща! :)
Профилна снимка

Ученик

19:32 - 09.11.2014

мерси
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

14:00 - 16.03.2014

Защо когато разкрихме скобите във второто уравнение / (-2-х) на втора/ се получи: х на втора + 4+4х+ х на втора. Кое с кое разкриваме точно, за да се получи този резултат?
Профилна снимка

Родител

17:42 - 22.03.2014

Отговор на твоя въпрос ще намериш тук:
+1
Профилна снимка

Ученик

11:17 - 23.03.2014

Благодаря! :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:41 - 16.10.2013

|x-xy+y^2=1 |x^2+2xy-2y^2=1
Профилна снимка

Родител

20:10 - 10.05.2014

1.Умножи първото уравнение по 2 и го събери с второто; ще получиш уравнението x^2+2x-3=0; Намери корените му x1,2=2+-1 2.Замести x1,2 в някое от първоначалните уравнения и намери съответните им у1,2. Това е! Не е трудно нали? Ако нещо те затруднява, питай!
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

21:12 - 15.01.2014

kajete nqkoq programka kato tazi kogato vuvedem yravneniq da ni izliza otgovora :D izvinqvaite 4e ne sum na kurilica no 6te go pi6a 10 chasa :D:D
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
-5
Профилна снимка

Друг

23:20 - 27.03.2012

(NULL) USERNAME :)
-8
Профилна снимка

Ученик

11:14 - 20.02.2013

Може ли да направите клип и за ирационални уравнения?
Профилна снимка

Ученик

23:25 - 23.08.2013

какво има сложно за ирационалните цисла
Профилна снимка

Ученик

23:26 - 23.08.2013

или неравенства
Профилна снимка

Ученик

20:30 - 07.10.2013

Това ли са всички уроци за 9 клас?! ლ(ಠ益ಠლ)
+2
Профилна снимка

Ученик

12:07 - 13.12.2014

molia napravete video za sistemi drobni uravnenia
-1
Профилна снимка

Ученик

12:08 - 13.12.2014

v ponedelnik imam klasna na tiah
-1
Профилна снимка

Администратор

18:22 - 13.12.2014

Здравей, Хатидже! :) Работим здраво и ще добавяме още много видео уроци по математика! :) Ти в кой клас си? Кой ти е любимият предмет? Стискаме ти палци за класното! Пиши после как е минало! :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

15:23 - 02.12.2013

plz like me
-29
Профилна снимка

Ученик

18:59 - 12.01.2014

Само това ли ти е целта?Печелене на точки?Ако е така,мога само да ти кажа,че си объркал сайта!
+9
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.