Видео урок: Органична химия. Задача 45

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Органична химия

Харесай видео урока във Фейсбук.
Ключови думи:
ситгетична задача фенилаланин аминокиселина амофотерни свойства трипептиди
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Студент

17:39 - 28.03.2013

Здравейте! Тук малко се пообърках, защото Вие давате взаимодействието между аминокиселина с основа и киселина като необратими реакции, в един учебник ги дават като обратими, а в друг взаимодействието с основа като обратима, а с киселина необратима. Ако може да уточните :)
+3
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:42 - 28.03.2013

Всички реакции за АК са обратими.
+4
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:49 - 05.07.2013

Здравейте,след 2 дена ми предстои изпит във Варна по Химия,по Биология слава богу всичко мина добре,и в момента това е едно от местата на които разчитам ,че мога да бъда приета. Но тъй като времето с което разполагам е твърде малко,а аз съм решавала задачи само от София,и никога от Варна.,каква би могла да бъде стратегията, за да успея да изреша задачите за 2 дена.Може би ако някои ми помогне да ги разделим задачите по класове органични съединения (например задачи само за естери,само за алкохоли и т.н),по трудност,а също и задачи който се различават коренно от Софийският сборник би помогнало. Ще съм сърдечно благодарна, ако някой от вас ми съдейства! Благодаря ви предварително!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:12 - 05.07.2013

Това е органичната химия. Времето е прекалено малко, дано успееш.
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:13 - 05.07.2013

Неорганична химия :))))
+2
Профилна снимка

Ученик

23:36 - 05.07.2013

Струва ми се че във Варна не наблягат на строежа на веществата,искат само строежи на Карбоксилни киселини,Алкохоли и Въглехидрати,доколкото ги разгледах задачите....?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:23 - 06.07.2013

Да, права си, строежът е ограничен върху ТРУДНИТЕ хидроксилни, карбонилни, карбоксилни производни, въглехидрати и аминокиселини. Има няколко задачи със строеж и подреждане по киселинно действие - сериозни са. Не подценявай изпита във Варна! :)
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

22:16 - 24.11.2015

Добър вечер!Одобрявате ли този медот за получаване на фенилаланин : метан-> етин-> бензен-> стирен-> фенилонитрил->3-фенилпропанова киселина->3-фенил-2-хлоропропанова киселина-> 3-фенил-2-аминопропанова киселина?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:30 - 24.11.2015

Здравей Екатерина, След стирена не знам какво разбираш под фенилонитрил, как стигаш до него от стирен? Би ли уточнила?
Профилна снимка

Ученик

23:55 - 24.11.2015

Може би аз не съм го наименувала правилно..така ами към стирена прибавям НСN с цел да удължа веригата и от там да окисля? или е грешно..
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:41 - 25.11.2015

Присъединяването на циановодород към двойната връзка в етена става по правилото на Марковников и дава основен продукт 2-фенилпропаннитрил и страничен продукт 3-фенилпропаннитрил. Доста рисковано е да продължиш да работиш със страничния продукт...
Профилна снимка

Ученик

15:24 - 25.11.2015

Да но точно тук при стирена четох че е против правилото на Марковников и сега ми стана малко объркано..
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

16:53 - 25.11.2015

Здравей, Ако четеш от учебника на изд. Абагар, то там е допусната тази много важна грешка :)
Профилна снимка

Ученик

17:50 - 25.11.2015

Разбирам..тоест присъединяването на циановодород към фенол протича ПО правилото на Марковников
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:28 - 25.11.2015

Имаш предвид не фенол, а стирен, предполагам... :)
Профилна снимка

Ученик

20:57 - 26.11.2015

ДА, ДА..механична грешка,благодаря :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

19:58 - 08.03.2015

Здравейте! Тъй като литературата, която използвам, не е еднозначна по въпроса, надявам се отново вие да спасите положението. При АК заместителна реакция на Н-атом на алфа-място с хлор винаги ли се извършва в присъствието на червен фосфор? Благодаря ви много!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:27 - 08.03.2015

Заместителната реакции на алфа място спрямо карбоксилната група се извършват в присъствието на червен Фосфор. Образуваният фосфорен трихлорид/бромид участва в механизма на реакцията. Появи се вариант в сборника на Варна тази реакция да е катализирана от светлина, но това не е вярно.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

23:21 - 26.02.2014

Кондензацията , образуването на пептиди също ли е обратим процес ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:02 - 27.02.2014

Здравей Георги, Образуването на дипептиди и пр. е необратим процес.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

16:11 - 07.02.2014

За реакцията между етилбензен и хлор необходимо ли е да се изразява като ВРМ подробно? Благодаря !!!
+1
Профилна снимка

Студент

19:21 - 07.02.2014

Как се нарича нитрила получен при взаимодействието на 2-фенил-1-хлороетан и калиевия цианид?
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:09 - 07.02.2014

Здравей Нежи, Верижно -радикаловият механизъм според мен трябва да се изписва винаги. Нитрилите се наименуват като първи въглероден атом е винаги на нитрилната група. Номерират се въглеродните атоми от най-дългата верига. В случая бензеновото ядро ще се яви като разклонение в главната верига и името на нитрила ще е 3-фенилпропаннитрил.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

18:35 - 10.04.2013

Необходимо ли е да се изпишат и с формули получените изомерни трипептиди
+1
Профилна снимка

Ученик

18:42 - 10.04.2013

Само може да ти е от полза.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:53 - 10.04.2013

Напишете един трипептид, ако имате време. Останалите нали ще са изомерни, колко пъти ще им я показвате тази пептидна връзка...Пък ако искате за пълнота ги пишете....
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

17:18 - 07.07.2014

Възможно ли е от 3-фенилпропанонитрил и хлор да получим C6H5CH(Cl)CN и при какви условия? Само светлина?
Профилна снимка

Студент

17:20 - 07.07.2014

и да получим C6H5CH2CH(Cl)CN *
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:34 - 07.07.2014

Здравей, Не ми е известна такава реакция, не намерих и в литературата. Ако правиш аналогия с халогениране на киселина на алфа място катализаторът трябва да е червен фосфор.
Профилна снимка

Студент

21:47 - 07.07.2014

Добре, благодаря ви! И последен въпрос 3-фенил-2-хидроксипропанонитрил може да взаимодейства с амоняк и NH2 групата да замести OH, нали?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

07:52 - 08.07.2014

Здравей unforgiven, Да, при нагряване и катализатор диалуминиев триоксид.
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.