Видео урок: Органична химия. Задача 7 - неактуална

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Органична химия

Харесай видео урока във Фейсбук.
Ключови думи:
Алкини 1-бутин 2-бутин синтез на алкини свойства на алкини присъединителни реакции правило на Марковников заместителни реакции
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Студент

12:36 - 28.02.2014

Когато ни е дадено някакво вещество и трябва от него да получим нещо друго,както в тази задача,от метан да се получи алкини,трябва ли да характеризирам метана по-конкретно или само да напиша определение за въглеводороди и алкани.
+3
Профилна снимка

Ученик

13:56 - 28.02.2014

Здравей!Ако вземем да правим подробна характеристика на всяко вещество,което получим в дадена задача може и само на нея да си останем.Все пак метанът е важен за практиката и кажи две- три думи за него,че е гориво,че е алкан и дай кратко определение за алканите,но без много подробности.Работете само по това,което ви питат в задачите като давате съответните кратки обяснения към дадените компоненти.Покрай многото подробности се случва така,че да забравим същината,за което може да получим голяма санкция.Това какво като допълнения ще се включи в задачите е въпрос на индивидуални възможности-всеки пише по различен начин и с различна скорост и въпрос на усет и преценка.Ето защо госпожа Николова разработва схематични решения и оставя на нас да обогатим задачите по начина,който преценим.Ученик,който може да напише схематично решена задача ,би следвало да е компетентен да дава и основните задължителни обяснения.Надявам се да съм бил полезен и ти пожелавам успех.
+4
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:13 - 28.02.2014

Здравейте Мария и AHMED, Толкова се радвам, че си помагате взаимно :) Мария, за "мостра" може да ползваш пълните задачи по органична химия за София. Първо преценяваш върху кой основен материал ти е задачата. Тази задача е върху алкини. Следователно ако имаш някаква теория, то тя ще е върху алкини - определение, особености в строежа, изомерия, връзка строеж-свойства. колкото до метана, тъй като той е само изходно вещество в синтеза - казваш това, което те посъветва и AHMED. И никога не забравяй, че задачата трябва да може да се напише за 55-58 мин, с всички уравнения, изравнени и описани. Казано с две думи - за каквото имаш време, това ще напишеш.
+3
Профилна снимка

Студент

14:25 - 28.02.2014

Здравейте!Добре,благодаря Ви за изчерпателните отговори. :)
+3
Профилна снимка

Друг

13:19 - 24.04.2014

Здравейте! Ще ми отнемат ли точки, ако не напиша примерно,че алкините са ациклични въглеводороди с тройна връзка.. Общата формула и т.н. ?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:32 - 24.04.2014

Здравей Нора, Хубаво е, ако успееш, да характеризираш съединенията по реакциите. Едва ли ще ти отнемат точки, но вероятно няма да получиш максималния брой точки. Не мога да знам как точкува комисията.
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

10:05 - 06.07.2013

Здравейте,бихме ли могли да изтеглим задачите като снимки,и ако не ,обмисля ли се да се включи тази опция? Тъй като видях че за другите видеа има такава опция?!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:37 - 06.07.2013

Не, за задачите НЯМА такава опция. Вероятно и занапред няма да има.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

14:47 - 24.04.2014

Здравейте! Понеже в тази задача трябва да се опишат свойствата на 1 или 2 бутин и следователно неговия строеж във всички учебници пише за строеж на етин, но не и на по-висшите алкини. Бихте ли ми помогнали като напишете няколко думи за бутина. Много благодаря предварително!
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

18:21 - 24.04.2014

Здравей Нора, Нищо по-различно, освен геометрията на молекулата. Двата въглеродни атома, свързани с тройната връзка са в sp хибридно състояние и този фрагмент от веригата е линеен. Останалите въглеродни атоми са в sp3 хибридно състояние. Всички останали обяснения за тройната връзка и полурността на връзката С-Н са аналогични като при етин.
+1
Профилна снимка

Друг

18:22 - 24.04.2014

Много благодаря!
+1
Профилна снимка

Студент

22:20 - 05.03.2015

Здравейте искам да попитам при сумарното уравнение на окислението на бутановата к-на кислорода от водата не се ли взима в предвид ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:55 - 05.03.2015

Здравей deni_9696, За какво окисление на бутанова киселина става въпрос? До какво? Горене ли имаш предвид? Може ли по-точен въпрос...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

20:23 - 08.05.2013

1) При взаимодействието на бутин с водород при катализатор никел (температура и налягане) реакцията не протича ли направо до образуването на бутан? Само при хидрогенирането на алкина при каталзатор паладий частично дезактивиран от оловен диацетат се получава съответния алкен (доколкото знам...? или) 2) При електрфилното присъединяване на бромоводород към бутина по правилото на Марковников не се ли записва с проценти кое от веществата се получава в най-голямо количество (в случая 2,2-дибромобутан)? и не е ли възможно получаването на още един допълнителен продукт (1,2-дибромобутан)? /може би малко прекалих с въпросите... моля да ме извините^^/
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:15 - 08.05.2013

1) Да, хидрирането на бутин завършва с получаване на бутан, но реакцията обичайно се записва както съм я дала - на два етапа. При дезактивиран паладий реакцията спира до БУТЕН. 2) Ако запишеш кой е основният и кой страничният продукт от електрофилното присъединяване на бромоводород, според мен, процентите може и да ги пропуснеш. Да, 1,2-дибромобутан може и да се получи в малки количества, но това вече са огромни подробности - прието е да се изпише 2,2-дибромобутан като основен продукт и 1,1-дибромобутан като страничен продукт.
+1
Профилна снимка

Ученик

20:38 - 09.05.2013

Благодаря!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

16:41 - 31.03.2013

Необходимо ли е да се записва прехода или може чрез обяснения и анализи да записваме реакциите и след това да изразяваме чрез уравнения?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:57 - 01.04.2013

Изписването на прехода е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Носи точки. Под прехода - уравненията. :)
+3
Профилна снимка

Студент

19:41 - 02.04.2013

Разбрах. Благодаря!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

18:10 - 22.03.2013

Здравейте! Тъй като за синтеза на 2 - бутин се използва отново етин трябва ли отново да се пише уравнението? И за другите задачи също и по неорганична химия когато се използват вещества получени по рано в задачата трябва ли да се пишат отново уравненията?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:01 - 22.03.2013

НЕ, разбира се. Едно съединения като си го получил в задачата вече може да го ползваш. Пълна глупост е да пишеш повече от веднъж дадено уравнение.
+1
Профилна снимка

Друг

23:15 - 21.04.2014

здр за получаване на 2-бутина необходимо ли да е на 2 етапа заместването с хлорометана или може да е 2 мола натрии и после хлорометан?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

23:32 - 21.04.2014

Здравей veselina, да, може и по начина, който предлагаш.
+1
Профилна снимка

Ученик

13:44 - 15.11.2014

Госпожо Николова, имаме спор със сестра ми кой начин за получаване на етин от метан трябва да се напише- нейният, при който нагряваме два мола метан до 2000 градуса и се получава етин и се отделя водород или моят ,при който халогенираме метана после хлорометана ,чрез синтез на Вюрц става етан.Етана го халогенираме и полученият монохалогеноетан с един мол КОН дава етен , който дехидрогенираме с катализатор и дава етин.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

15:47 - 15.11.2014

Здравей hristiqn, Ще изразя женска солидарност! Методът на сестра ти се нарича "пиролиза на метан" и е един от най-разпространените методи за получаване на етин. Ако спорът е за реакция в преход, пак сестра ти е права - с една реакция решаваш въпроса. Твоят метод е верен..... до последната реакция. Въпреки, че в някои учебници го пише, дехидрирането на алкен до алкин не е добър метод за получаване на алкини. За да стане прехода алкен--алкин трябва да халогенираш алкена (с бромна вода или друг халоген)до дихалогеноалкан, на който да действаш с алкохолен разтвор на КОН - след елиминирането ще получиш алкин. Нищо лично ,hristiqn, но сестра ти е с по-доброто предложение. :)
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

17:21 - 21.04.2016

При разписване на целия верижно-радикалов механизъм трябва ли освен с уравнения да напиша и обяснение на всеки етап какво става? И трябва ли да кажа, че може да протече и до пълното заместване на всички водородни атоми. И че взаимодействието спира при срещата на две активни частици + уравнения. И кои странични продукти се получават + уравнения как се получават? Би ми отнело половин, ако не и цяла страница
Профилна снимка

Друг

17:26 - 21.04.2016

Знам, че всичко е важно и е в същността на самия механизъм, но ако има нещо, което би могло да се пропусне без да ми отнемат стотни, ще съм ви много благодарна да ми помогнете?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:28 - 21.04.2016

Здравей, не е необходимо да изписваш етапите до пълно заместване на водородните атоми. Всичко друго се пише и обяснява.
+1
Профилна снимка

Друг

21:58 - 21.04.2016

Много ви благодаря!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.