Видео урок: Органична химия. Задача 4 - неактуална

РАЗДЕЛ: Химия, кандидат-студенти в МУ Варна. Органична химия

Харесай видео урока във Фейсбук.
Ключови думи:
Алкохол C3H8O първичен пропанол вторичен пропанол окисление алдехид пропанал кетон пропанон амонячен разтвор на Ag2O
Коментирай

За да коментираш това видео, стани част от образователен сайт №1 на България!

Профилна снимка

Студент

16:07 - 04.04.2013

Би ли се приело за вярно,ако от 2 пропанол получим ацетон,а след това при окисление от него пол. метанова к-на.След което метановата и пропанона ги разпознаваме с р-ив на Толенс?
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:46 - 04.04.2013

Не виждам смисъл от такова усложняване на разпознаването. Освен това при окисление на ацетона не МОЖЕ да не стигнеш до въглероден диоксид и оцетна киселина, Просто е невъзможно да спреш на метанова киселина. Тогава какво ще доказваш? Може, въглероден диоксид... :)))
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

12:50 - 22.03.2013

Г-жо Николова, какво ще кажете за задача 35 и 45 Органична химия. Кой изомер А - притежава киселинни свойства и геометрични изомери за задача 35? Получаването на фенилаланина от метан. Това много ме затрудни. Благодаря ви предварително!
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:15 - 22.03.2013

Отговарям за 35 : 2-бутен - 1,2 диол. И двете задачи са в приоритетните, най-късно понеделник или вторник ще ги има :)
+2
Профилна снимка

Учител на Уча.се

14:52 - 22.03.2013

Съжалявам!!! 2-бутен-1,4 диол!!!!!!!!!!!
+2
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

16:48 - 21.04.2016

Защо от 1-бромо-1-пропанол се получава пропанал? Нетрайно съединение ли е?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:25 - 21.04.2016

Да, Панда, отделя бромоводород и се превръща в алдехид.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Ученик

16:49 - 02.12.2015

А дали може да се санкционира, ако при химичните свойсва представим само на един от алкохолите, а не и двата. (1-пропанол и 2-пропанол) Другия ми въпрос е трябва ли да се пише изомерия на пропанола и ако да, трябва ли да се опишат верижната и енансиометрията тък като пропанола не притежава такива, но други алкохоли имат.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

21:13 - 02.12.2015

Здравей, Смятам, че свойствата само на един от алкохолите ще е достатъчно да се напишат. Изомерия ще се спомене само доколкото засяга пропанола, повече не е необходимо...
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Учител

08:54 - 05.07.2014

Г-жо Николова, а може ли рактива на Толенс да го използваме веднъж както Вие сте показали - с пропанал, и веднъж с пропин, получен по схемата: пропен --> 1,2-дихлоропропан ---> пропин; и при реакция с р-ив на Толенс се получава бяла (или безцветна я срещнах на няколко места) утайка (или кристали ;д) от сребърен пропинид?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

13:49 - 05.07.2014

Здравей daniela, Утайката от сребърен пропинид е безцветна. Решението ти по принцип е правилно, но ще бъде доста странно и неочаквано за комисията, която има предвид алдехид и кетон да се разпознаят с дисребърен оксид. Съветвам те да не си правиш експерименти... :)
Профилна снимка

Учител

17:16 - 05.07.2014

Жалко ; ))) защото е толкова забавно да правиш експерименти ; ) Но да речем , че не е подходящо да е точно на изпита ;д Благодаря!!!
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Друг

18:23 - 09.06.2014

Здравейте! В един учебник пише, че при естерификацията на пропилов алкохол с неорганична киселина водата се отделя от OH-групата на алкохола и H+ от киселината, а в друг учебник - обратното.Кое от двете е вярно?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

19:20 - 09.06.2014

Здравей Нора, Когато естерифицираш който и да е алкохол с неорганична киселина хидроксилната група са взема от алкохола. При естерификация с органична киселина хидроксилната група се взема от киселината. Това е доказано експериментално.
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.
Профилна снимка

Студент

23:46 - 20.06.2013

Не трябва ли само от един алкохол да получим двете съединения ? Защото в задачата така пише или ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

06:50 - 21.06.2013

Задачата има много варианти за решение. Тъй като алкохолът е даден с молекулна формула, то може да е произволен пропанол. По тази причина съм избрала този вариант на решение. Естествено може да се излезе само от 1-пропанол. Тогава за получаване на ацетон ще се мине през прехода: 1-пропанол----пропен-----2-пропанол----ацетон. Само авторът на задачата и комисията знаят какво са мислили, когато са съставяли задачата....За по-сигурно препоръчвам да дадете и двата варианта ( това са две уравнения повече), за да сте сигурни, че ще изпълните вероятните искания на комисията :)
+1
Профилна снимка

Студент

10:19 - 21.06.2013

Добре, благодарим :)
+1
Профилна снимка

Ученик

21:53 - 12.11.2013

Пише "две съединения които се доказват с амонячен р-р на дисребърен оксид" т.е Не трябва ли да получим Пропанал ( както сте получили и Вие в задачата ) , Но вместо Пропанон , второто ни съединение не трябва ли да е Мравчена к-на , тъй като тя се доказва с р-ята на сребърното огледало , докато Пропанона НЕ реагира с диамонячният р-р на среб.диоксид ?
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

22:52 - 12.11.2013

Здравей Георги, Обърни внимание, че терминът в задачата е "разпознават", а не "доказват", което означава, че едното съединения ще реагира (пропаналът), а другото няма да реагира (пропанонът) и така ще се разпознаят.
+1
Профилна снимка

Ученик

23:15 - 12.11.2013

Да , но все пак този начин на решение не е ли верен ? Благодаря за пояснението.
+1
Профилна снимка

Учител на Уча.се

08:04 - 13.11.2013

Здравей Георги, Не, решението ти не е вярно. Вероятно предлагаш от ацетона при окисление да получиш мравчена киселина, която да докажеш със "сребърно огледало". Това като факт е вярно, но НЕ ОТГОВАРЯ на условието на задачата и не мисля, че комисията ще признае такова решение.
+2
Профилна снимка

Ученик

22:01 - 13.11.2013

Добре , благодаря : )
+1
Влез или се регистрирай за да отговориш на коментара.